هدایت شده از عارفانه
41.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از رفتن تو قافلهای رفت ز قلبم؛
آرام جدا، صبر جدا، هوش جدا رفت...
❖ نماهنگ اختصاصی| این کلیپ، حاصل کنار هم قرارگرفتن ۶۰ قطعه فیلم از لحظات و حالات دیده نشده و تماشایی از عارف بالله حضرت علامه حسن زاده آملی به همراه لحظاتی از مراسم تشییع، با پس زمینه برخی صوتهای کوتاه از حضرت ایشان است؛ صحنههای زیبایی که برای علاقه مندان به حضرت علامه، بسیار خاطرهانگیز و بغضآور خواهد بود. توصیه میشود کلیپ را با صدای بلند یا هندزفری گوش کنید.
🌿 تقدیمی از کانال عارفانه به مناسبت سالگرد رحلت آن یگانۀ دوران
@Arefane
هدایت شده از .
🔺 خدمت آقا رسیدم
🔹 من و شما طلبه چند کلمه در مورد حضرت مهدی نوشتیم؟
🔹 ابنعربی شاید از ده رساله بیشتر نوشته باشد. در کتاب های خودش هم در فتوحات و هم در جاهای دیگر می گوید که من خدمت آقا رسیدم.
🎙 تمهیدالقواعد ۲۷.۱۰.۱۴۰۰
📸 ۲۲ مهر ۱۴۰۲
@ostadnaeiji
هدایت شده از .
🔺 نبوت ارسطو
✏️ إن عمرو بن العاص قدم من الاسكندرية على سيدنا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله فسأله عمّا رأى، فقال: رأيت قوما يتطلسيون و يجتمعون حلقا و يذكرون رجلا يقال له أرسطو طاليس، لعنه اللّه، فقال صلوات اللّه و تسليماته عليه و آله: مه يا عمرو! إنّ أرسطو طاليس كان نبيّا فجهله قومه.
✏️ ترجمه: گاهى كه عمرو عاص از اسكندريه بر رسول خدا وارد شد از او پرسيد كه در آنجا چه ديده اى ؟ گفت : گروهى چند ديده ام كه طيلسان در بر داشتند و حلقه حلقه گرد هم مى نشستند و مردى را به نام ارسطاطاليس لعنه الله تعالى نام مى بردند .پيامبر فرمود:اى عمرو باز ايست,ارسطاطاليس پيمبرى بود كه قوم وى او را نشناختند.[ ترجمه از کتاب قرآن عرفان برهان از هم جدایی ندارند]
📚 مقدمه درس های اسفار علامه حسن زاده آملی/ استاد نائیجی
@ostadnaeiji
هدایت شده از .
🔺 حکمای نبی
✏️ ابرخس و بطليموس از انبيا بوده، و اكثر حكما چنين هستند و اشتباه مردم از آنجا ناشى شده كه نامهاى آنها يونانى است؛ يعنى چون نامهاى آنها موافق با برخى از حكماى يونان است كه به آنها اعتقادات فاسد را نسبت مىدهند، حال آنها بر مردم مشتبه شده و گمان بردهاند كه صاحبان اين نامها همه يك مذهب دارند.
📚 مقدمه درس های اسفار علامه حسن زاده آملی/استاد نائیجی
@ostadnaeiji
هدایت شده از .
🔺 ارسطوی الهی
✏️ در بسيارى از تواريخ يونان آمده كه خداى سبحانه و تعالى به ارسطو وحى كرده كه من تو را فرشته بنامم بهتر از اين است كه انسان بنامم.
✏️ ارسطو حكايتهاى شگفتى دارد كه نقل آن به طول مىانجامد؛ بهطورىكه گفتهاند: وى به آسمان رفته. خداوند به احوال عباد و حقايق آشنا و داناتر است.
✏️ آرى بايد چنين گفت:
چراغ مدرسه و شمع خانقاه يكى اسـت
اگرچه ديده درآمد ولى نگاه يكى است
📚 مقدمه درس های اسفار علامه حسن زاده آملی/استاد نائیجی
@ostadnaeiji
هدایت شده از .
🔺ای شده در نهان خود عاجز
✏️ ارسطو فرموده است: «هركس از معرفت خويش ناتوان باشد، پس به معرفت خالقش ناتوانتر است، زيرا معرفت ذات و صفات و افعال نفس نردبان معرفت ذات و صفات و افعال آفريننده آن است، زيرا نفس بر وزان و مثال خالقش آفريده شده لذا هركس به معرفت نفس نرسد به معرفت پروردگارش نرسيده است،
✏️ چنانكه گفتند:
اى شده در نـهـان خود عـاجـز
كـى شـنـاسى خـداى را هـرگـز
تو كه در علم خود زبون باشى
عــارف كـردگـار چـون بــاشـى
📚 مقدمه درس های اسفار علامه حسن زاده آملی/استاد نائیجی
@ostadnaeiji
هدایت شده از آیت الله حسینی آملی
یا فاطـمة اشفعی لنا فی الجنة
▪️سالروز وفات عمّه سادات، اُخت الرضا، کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) تسلیت باد
@Hoseini_Amoli
📎شرافت رویت نفس
دیدن موجودات برزخیه شرافتی ندارد؛شرافت، در رويت نفس است. در عین تجرد تام و کامل، موجودی بی قید و زمان و مکان مشاهده می شود که مشرق و مغرب را گرفته.
📚✏️ثمرات حیات/جلد۱ ص ۳۴
تقریر و تالیف:حجه الحق حضرت آیت الله حاج شیخ علی سعادت پرور تهرانی" قدس سره"
سخن گهربارِ:حضرت علامه سید محمد حسین طباطبایی"قدس الله نفس الزکیه"
@alamehasanzadeamoli
📎مشاهدات توحیدی
سالک سعادتمند بر اثر شدت اهتمام در امر مراقبه، به مشاهده توحید فعلی و صفاتی حضرت حق نایل می گردد. همه چیز را غیر از یک فعل و صفت نمی بیند و غیر از یک علم و قدرت، چیزی موجود نمی بیند و چون توفیق شامل حالش شود و قدمی فراتر نهد، به مشاهده توحید اسمایی نایل می گردد و مشاهده می کند که در جهان هستی و وجود به غیر از یک قادر و عالم چیزی نیست.
📚✏️ثمرات حیات/جلد۱ ص ۳۴
تقریر و تالیف:حجه الحق حضرت آیت الله حاج شیخ علی سعادت پرور تهرانی" قدس سره"
سخن گهربارِ:حضرت علامه سید محمد حسین طباطبایی"قدس الله نفس الزکیه"
@alamehasanzadeamoli
مراقبه، سه مرتبه دارد: اول آنکه سالک کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهد و از لغو نیز کناره گیرد. دوم اینکه چون از مرحله اول، حضور و مرتبه ای برایش پیدا شد، خود را در تمام افعال نزد خدا حاضر ببیند. سوم اینکه چون قدری در این مرحله قوی تر شد، خدا را ناظر اعمال و کردار خود بداند؛ نه چون شخصی که ناظر است؛ بلکه به این نحو که:
" داخل فی الاشیاء لا بالممازجه، و خارج الاشیاء لا بالمزایله. "۱
📚✏️ثمرات حیات/ ج ۱/ ص ۵۴/ حضرت علامه طباطبایی" قدس سره"
۱: خداوند داخل چیز هاست، اما با آنها ممزوج نیست و خارج از آن هاست، ولی از آنها جدا نیست.
@alamehasanzadeamoli
فلوطین می گوید:((ذات معقول(حق تعالی) کثیر است، و در عین حال واحد. واحد است و در عین حال به حلت نامحدودیتش کثیر است. کثیر است در واحد و واحد است در کثیر و در همه چیز.))
📚✏️حکمت عرفانی/حضرت استاد آیت الله سید ید الله یزدان پناه"حفظه الله"/ ص ۲۳۶
@alamehasanzadeamoli
هدایت شده از علامه حسن زاده آملی
صلوات شیخ اکبر محی الدین ابن عربی(رضوان الله) بر حضرت عصمه الله الکبری فاطمه زهرا(س)
وَ (صَلَواتُ اللَه وَ مَلَآئِکتِهِ وَ حَمَلَةِ عَرْشِهِ وَ جَمیعِ خَلْقِهِ مِنْ أَرْضِهِ وَ سَمآئِهِ) عَلَى الْجَوْهَرَةِ الْقُدْسیةِ فى تَعَینِ الإنْسیةِ.
صورَةِ النَّفْسِ الْکلّیةِ، جَوادِ الْعالَمِ الْعَقْلیةِ، بَضْعَةِ الْحَقیقَةِ النَّبَویةِ، مَطْلَعِ الانْوارِ الْعَلَویةِ، عَینِ عُیونِ الاسْرارِ الْفاطِمیةِ.
النّاجیةِ الْمُنْجیةِ لِمُحِبّیها عَنِ النّارِ. ثَمَرَةِ شَجَرَةِ الْیقینِ، سَیدَةِ نِسآءِ الْعالَمینِ. الْمَعروفَةِ بِالْقَدْرِ، الْمَجْهولَةِ بِالْقَبْرِ. قُرَّةِ عَینِ الرَّسولِ، الزَّهْرآءِ الْبَتولِ؛ عَلَیها الصَّلَوةُ وَ السَّلامُ
✒محی الدین ابن عربی(رضوان الله)
📚شرح مناقب_ ص172_171_قطع جیبی
@alamehasanzadeamoli