eitaa logo
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
384 ویدیو
529 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چها
🔸 بشارت های قرآن به وجود اقدس امام زمان (6) 🖋️ در مقام تبیین ارتباط آیه 114 سوره بقره به عنوان دومین آیه از آیات مهدوی قرآن با وجود اقدس امام زمان بودیم. 🔹به جهت روشن شدن کامل وجه ارتباط این آیه با موضوع مهدویت ذکر این نکته ضرورت دارد که در نتیجه غیبت امام زمان علیه السلام خسارت های زیادی دامنگیر جامعه بشریت شده است. 🟢 از بالاترین خسارت ها در زمان غیبت امام زمان علیه السلام، خسارت در عرصه های فرهنگی است. به طوری که حظّ و بهره مردم از فرهنگ دینی در زمان درک محضر معصوم علیه السلام با بهره مندی فرهنگی ایشان در دوران غیبت در یک سطح نیست. ✔️ از دلایل این تفاوت سطح آن است که در زمان حضور معصوم، امام به خاطر برخورداری از آگاهی و بصیرت خدادادی، واقعیت تمام جریان های اندیشه ای منحرف را آشکار می کند. در حالی که درک همه انحراف های فکری توسط غیر معصوم امکان پذیر نیست. لذا اگر در صدر اسلام وجود اقدس امیرالمؤمنین علیه السلام شفاف سازی نمی کردند، انحراف جریان فرهنگی ایجاد شده توسط دو صحابی پیامبر مثل طلحه و زبیر برای جامعه اسلامی روشن نمی شد. 🖊️ از جمله مصادیق بارز خسارت فرهنگی در جامعه دینی، ممانعت از ترویج جریان عبودیت و بندگی خدا در میان مردم است که خدای متعال در آیه 114 سوره بقره با بیان اینکه ستمکارتر از افرادی که از بردن نام خدا در مساجد جلوگیری و سعی در ویرانی آن می کنند وجود ندارد به این خسارت فرهنگی اشاره کرده و عاقبت افرادی که به تحقق این خسارت اقدام می کنند را رسوایی در دنیا و عذاب عظیم الهی در آخرت دانسته است: وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ في‏ خَرابِها ... لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيمٌ. *️⃣ مطابق روایاتی که در نوبت قبل ذکر شد نقطه نهایی از بین رفتن کامل این خسارت فرهنگی هنگام ظهور امام زمان علیه السلام است که آن حضرت تشریف می آورند و با تشکیل حکومت عدل اسلامی، با تمام جریان های منحرف مقابله و عبودیت و بندگی خدا را در همه عالم گسترده و فراگیر می کنند. 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
♦️بی حجاب با عمل ضدقانونی، حق اجتماعی خود را سلب می‌کند 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ✴️در تداوم انتشار آداب غذاخوردن بر اساس روایت امام
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ✴️در تداوم انتشار آداب غذاخوردن بر اساس روایت امام مجتبی علیه السلام که در کتاب سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گرفته، در پنجشنبه های با کتاب این هفته برش هایی از کتاب در خصوص ادب غذا خوردن با دست در هنگام غذا خوردن را مرور می کنیم. 🆔️https://www.instagram.com/p/Cr1Ba4HpyCj1sTIiItvFr-Yc0DjeJ4AqQ5AImg0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ✴️در تداوم انتشار آداب غذاخوردن بر اساس روایت امام
🟢 آداب دوازده گانه غذا خوردن در بیان امام مجتبی علیه السلام (نهم: غذا خوردن با دست) 🔶 از خصال مستحب در هنگام تناول طعام، خوردن غذا با سه انگشت است: « وَ الْأَكْلُ بِثَلَاثِ أَصَابِعَ ». در برخی روایات دیگر از سیره پیامبر صلی الله علیه و آله در خوردن غذا با پنچ انگشت سخن گفته شده است: « عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهماالسلام أَنَّهُ كَانَ یأْكُلُ بِالْخَمْسِ الْأَصَابِعِ » (دعائم الاسلام، ج2، ص119). 🖋️ در این میان به نظر می رسد خوردن غذا با سه یا پنج انگشت به خودی خود خصوصیت ندارد. بلکه ملاک در توصیه به غذا خوردن با سه یا پنج انگشت، رعایت بهداشت در هنگام تناول طعام، عدم آلوده کردن تمام دست به غذا و رعایت اصل تواضع و فروتنی در هنگام غذا خوردن بوده است. 🔹 آنچه این تحلیل را تأیید می کند فقره ذیل روایت امام صادق علیه السلام درباره روش پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در غذا خوردن است که فرمود پیامبر خدا این گونه غذا می خورد، نه آنگونه که متکبران می خوردند: « هَكَذَا كَانَ یأْكُلُ رَسُولُ اللَّهِ لَیسَ كَمَا یأْكُلُ الْجَبَّارُونَ ». (بحار الانوار، ج63، ص412). ▪️بنابراین در دوره معاصر که استفاده از قاشق به قشر خاصی از مردم اختصاص ندارد و همه افراد جامعه به هنگام خوردن غذا از قاشق کمک می گیرند، تناول غذا با قاشق منافاتی با این سنت اسلامی ندارد. به ویژه آنکه در اثر استفاده از قاشق بهداشت و نظافت بیشتر رعایت می شود. *️⃣ حتی شاید بتوان گفت در صورت دوران امر بین استفاده از قاشق و خوردن غذا با دست، استفاده از قاشق مقدم است. 🌐 Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅اقامه نماز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 💠به امامت آیت‌الله‌علم‌الهدی در حرم امام رضا(علیه السلام) #
♦️ ترک گناه، نخستین مرحله در مسیر تحقق تقوای عملی/ نماز، عین ارتباط با خداست 💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه عبادی نماز جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، در استمرار سلسله مباحث معرفتی پیرامون تقوای عملی در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: عمل به تقوا در مهم‌ترین مرحله متمرکز بر «وَرع عَن مَحارِمِ الله» به معنای پرهیز از گناهکاری است. اگرچه اعمال و رفتار زیادی به‌عنوان دستورالعمل‌های تقوای عملی سفارش شده اما همه عرفا در مسیر عبودیت پروردگار، سه مرحله را معرفی می‌کنند که ناظر بر «تخلیه، تحلیه و تجلیه» است. 🖊️ ایشان افزود: مرحله اول تخلیه است که بر مبنای آن، انسان خود را از ناپاکی‌ها و پلیدی‌های اخلاقی پاک می‌کند و از ارتکاب معصیت در هر نوع و قسم آن بیزاری می‌جوید. مرحله دوم تحلیه است که بر مبنای آن، انسان وجود خود را به اعمال و رفتار نیک آرایش می‌دهد. 🔸 مرحله سوم نیز زمانی محقق می‌شود که انسان پس از پاک شدن از گناهان و آراستن به اعمال حسنه، خود را آماده پذیرش انوار اقتدار الهی می‌کند. ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅اقامه نماز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 💠به امامت آیت‌الله‌علم‌الهدی در حرم امام رضا(علیه السلام) #
🔸نباید بگذاریم سفره کارگر از گذشته کوچک‌تر شود/ مجاهدان عرصه جهاد تبیین، معلمان جامعه امروز هستند 💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت روز کارگر در هفته گذشته و تکریم هفته معلم در ایام جاری، این دو قشر را حیات‌بخش زندگانی اجتماعی مردم در تمام ادوار خواند و اظهار کرد: مهم‌ترین مسائل نظام به تکریم و پشتیبانی از این دو قشر مربوط می‌شود. ✔️ بر همین اساس، روز معلم را به برادران و خواهران آموزگار و روز کارگر را به برادران و خواهران فعال در عرصه کار تبریک عرض می‌کنم و از خدا می‌خواهم که وجود همه این عزیزان به تقویت کشور در تمام شئون و عرصه‌ها بینجامد. ▪️ایشان با بیان اینکه معلمان، شریف‌ترین و عزیزترین قشرها و مشاغل هستند، افزود: در حقیقت اگر ما بخواهیم بالاترین عنوان را برای معلمان در نظر بگیریم، عنوان «خلیفة الله» بودن آن‌هاست. *️⃣ ذات اقدس پروردگار زمانی که اراده بر خلق آدم یافت، به ملائکه فرمود «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» یعنی اراده کردم که در زمین خلیفه‌ای قرار دهم. 🔹 فرشتگان گفتند «قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَ يَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ» یعنی آیا بنا داری تا مخلوقی را بیافرینی که وجود او سرمایه فساد و خونریزی باشد؟ ذات اقدس پروردگار پاسخ داد «اِنّی اَعلَم مالا تَعلمون» یعنی من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید. ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ⚠️کلام خطیب ، تیتر زرد دشمن 🔸محورهای این هفته :
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ⚠️کلام خطیب ، تیتر زرد دشمن 🔸محورهای این هفته : ❌ داستان تکراری تحریف 🆔https://www.instagram.com/p/Cr5bi0uID7oxJMSjFuvzrCUcb8QKajQh8SDN0k0/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==
✳️ اَلسَّلامُ عَلی آدَمَ صِفْوَة اللهِ اَلسَّلامُ عَلی نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی اِبْراهیمَ خَلیلِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی مُوسی كَلیمِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی عیسی رُوحِ اللهِ اَلسَّلام عَلیكَ یا رَسولَ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا خیرَ خَلْقِِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا صَفِیَّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللهِ خاتَمَ النَّبیّینَ 🌐 Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
🔶 مسئولان در مسیر خدمت، به خستگی یا کمبود بودجه توجه نکنند/ در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش و پرورش قرار داریم 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
🔶 مسئولان در مسیر خدمت، به خستگی یا کمبود بودجه توجه نکنند/ در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش و پرورش
💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل استان و جمعی از معاونان و مدیران این وزارت خانه که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: توفیق جنابعالی در این محور موردتوجه و خشنودی خاص وجود اقدس حضرت بقیة‌الله(عج) است زیرا امروزه در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش و پرورش هستیم و به‌موازات اینکه سقوط همه‌چیز می‌تواند از آموزش و پرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است. ✔️ ایشان افزود: اگر می‌خواهید دانشگاه، جامعه و حتی دولت را درست کنید، باید آموزش و پرورش را درست کنید. 🖋️ بیش از 10 سال است که همه می‌دانند فقر شدید معلم پرورشی در مدارس وجود دارد اما وقتی تلاشی برای حل این مسئله صورت نمی‌گیرد، معلوم است که دشمن از همین خلأ استفاده کند و فرزندان عزیز ما را در جنگ شناختی اخیر خود فریب بدهد. ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
🔸اگر می‌خواهید دانشگاه، جامعه و حتی دولت را درست کنید، باید آموزش و پرورش را درست کنید. 🌐 Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
✔️ محورمقاومت در کشورهای مزدور استکبار هضم نخواهد شد 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
🟢 فداکاری، پیش‌نیاز اساسی برای فسادستیزی/ پایبندی به انقلاب و فرهنگ جهاد، سرشت ذاتی پهلوانان است 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
🟢 فداکاری، پیش‌نیاز اساسی برای فسادستیزی/ پایبندی به انقلاب و فرهنگ جهاد، سرشت ذاتی پهلوانان است #آ
💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از رؤسای هیئت‌های ورزشی استان که به مناسبت فرارسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‎های زورخانه‎ای به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، پایبندی به مبانی انقلاب و جهاد را سرشت ذاتی جان پهلوانان خواند و اظهار کرد: امروز متعلق به آقایی است که در روز احد، یک تنه در برابر سه هزار نفر از کفار قریش ایستاد و در روایت آمده که پس از جنگ، 90 زخم کاری بر بدن داشت اما بازهم شمشیر می‌چرخاند و در پاسخ به امر نبی مکرم اسلام(ص) به یمین و یسار لشکر دشمن می‌زد. 🖋️ ایشان افزود: محور فرهنگ پهلوانی، علی ابن ابی‌طالب(ع) است اما دلیل نام‌گذاری امروز نه‌فقط وقوع غزوه خندق بلکه سیره شخصیت بزرگواری بود که ولی خدا بود و در میانه جنگ هماورد نداشت اما وقتی شرایط ایجاب می‌کرد که از تبدیل‌شدن اسلام به یک تز قدرت جلوگیری کند، حتی حاضر شد سکوت کند تا دستان مبارکش را ببندند و در خانه‌اش را به آتش بکشند. ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
✴️ قدردانی و تشکر شاگردان درس خارج آیت الله علم الهدی از استاد در ایام بزرگداشت مقام معلم ✳️ همزمان با آغاز دوباره جلسات درس خارج آیت الله علم الهدی در سال جدید و مقارن با ایام هفته بزرگداشت مقام معلم، جمعی از فضلا و طلاب حاضر در درس، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و روز سترگ معلم، از تلاش های عالمانه و اندیشمندانه استاد محترم که در جهت تربیت شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام همت دارند قدردانی و به رسم یادگار هدیه ای به ایشان تقدیم کردند. 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چها
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چهاردهم سوره مبارکه بقره است که در قالب طرح یک استفهام انکاری، کسانی که از بردن نام خدا در مساجد جلوگيرى کردند و و سعى در ويرانى آن نمودند را ستمکارترین افراد معرفی می کند، سپس می فرماید: شایسته نیست که چنین افرادی جز با ترس و وحشت به این اماکن مقدس ورود کنند، آنگاه در پایان آیه به عاقبت دنیوی و اخروی چنین افرادی پرداخته فرموده است: براى ایشان در دنيا رسوايى و در آخرت عذابی بزرگ است: « وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ». 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چها
❇️ بشارت های قرآن به وجود اقدس امام زمان (7) 🖋️ در مقام بیان رابطه آیه 114 سوره بقره با موضوع مهدویت بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام به این نکته اشاره شد که نقطه نهایی نابودی و از بین رفتن جریاناتی که با گسترش عبودیت و بندگی خدا مقابله می کنند هنگام ظهور امام زمان علیه السلام است. 🔸 در کتاب های تفسیری برای این آیه چند شأن نزول ذکر شده است. 🖊️ برخی مفسران به نقل از ابن عباس گفته اند اين آيه در شأن فطلوس رومى و ياران مسيحى او که با بنى اسرائيل وارد جنگ شدند نازل شده است. ایشان بنى اسرائيل را كشتند و فرزندان آنان را اسير كردند، سپس کتاب تورات را سوزاندند و بيت المقدس را تخریب كردند. ▪️بعضی دیگر به نقل از قتاده آورده اند: اين آيه در شأن بخت النصر و ياران او نازل شده است كه با يهوديان جنگ كردند و بيت المقدس را ويران ساختند و مسيحيان روم هم آنان را در اين امر يارى كردند. 🔹 بر اساس شأن نزول دیگر، این آیه پس از ممانعت کفار و مشرکان قریش از ورود وجود اقدس پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و دیگر مسلمانان به شهر مکه و مسجدالحرام در جریان حدیبیه نازل شده است. ▫️شأن نزول چهارمی هم برای این آیه ذکر شده است که بیان می کند آیه مربوط به تخریب محل های عبادت مسلمانان در شهر مکه است که پس از هجرت ایشان به مدینه توسط مشرکان صورت گرفت (ر.ک: شأن نزول آیات، صص 46 و 47). *️⃣ صرف نظر از این که ذکر شأن نزول برای آیات موجب تخصیص معنای آیه به مورد نزول نمی شود، بررسی سیاق آیات قبل و بعد آیه کریمه مورد بحث نشان دهنده عمومیت آیه و در نتیجه دلالت آن بر تلاش همیشگی و مستمر جریان های باطل در قرون و اعصار مختلف برای براندازی جبهه حق و نبرد و ستیز با کانون های گسترش عبودیت و بندگی خداوند است. 🟢 ممکن است ذکر شأن نزول های متعدد برای آیه نیز مؤید همین معنا باشد که جریان های استکباری در طول تاریخ ادیان توحیدی پیوسته به مقابله با آن ها می پرداختند. ✔️ سخن کوتاه اینکه بر اساس وعده پروردگار در آیه مورد بحث و با توجه به روایات حضرات معصومان علیهم السلام، جریان مقابله با گسترش عبودیت خدا در زمین در نهایت از بین خواهد رفت و زمان کامل این نابودی و شکست، هنگامه ظهور آخرین حجت پرودگار یعنی وجود اقدس حجت بن الحسن العسکری علیهما السلام می باشد. 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
📷 گزارش تصویری دیدار آیت‌الله‌علم‌الهدی با جمعی از ائمه‌جماعت حرم امام رضا (علیه‌السلام)(۱) 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com