eitaa logo
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
2.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
325 ویدیو
486 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ عبادت کردن، لذتِ حقیقی برای انسان/ روزه‌داری برترین عبادت است 💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به تفاوت لذائذ دنیوی با لذت عبادت کردن اظهار کرد: در مورد مفهوم لذت دو نظر وجود دارد، نخست آنکه لذت همانند درد واقعیت دارد و دوم آنکه لذت وجود ندارد بلکه تخیل است. 🔹 ایشان با بیان اینکه پاسخ به نیاز گرسنگی و تشنگی در انسان احساسی ایجاد می‌کند که همان لذت است، افزود: انسان یک گروه از گرایش‌ها و سلسله خواسته‌های دیگری نیز دارد که او را از حیوان متفاوت می‌کند، مانند احساس فطری خداباوری که میان تمام انسان‌ها چه مسلمان و چه غیرمسلمان وجود دارد. ▪️درواقع حقیقتِ لذت برای انسان عبادت کردن خداوند متعال است، لذتی که تمام لذت‌ها دنیوی در مقابلش ناچیز و بی‌ارزش است. ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
🔷 پخش تلویزیونی جلسات تفسیر قرآن کریم 🎤 توسط: آیت الله علم الهدی 📆 هرروز ساعت ۸ صبح /شبکه خراسان رضوی 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 سلسله مباحث در مسیر رمضان (قسمت چهارم) 📖 خوشحال کردن یتیم، از بالاترین مصادیق خیرات و مبرات و سبب رسیدن انسان به دار الفرح در بهشت است 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
❇️ غفلت؛ بزرگ‌ترین مشکل انسان در بندگی/ مظهر ایمان، اطاعت از فرمان خداوند است 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در سومین جلسه تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، سومین آیه از آیات اندیشه‌ساز قرآنی را آیه 285 سوره مبارکه بقره بیان و اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ». 🔸 ایشان با بیان اینکه در این آیه مبارکه تمام حدود و قصور ایمان به خداوند، باورمندی به پیامبر اکرم (ص) و معاد به تصویر کشیده شده است، افزود: گاهی انسان تنها تخیل و تفکر ایمان را دارد، یعنی فکر می‌کند خداوند وجود دارد و در گذران روزانه زندگی چنان غرق خواسته‌های مادی و نفس خود می‌شود که نشانه‌های ایمان در عمل و رفتار او دیده نمی‌شود. ▫️عضو شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: دسته دیگری از افراد نیز هستند که در مقام دانش و استدلال‌های علمی به وجود خداوند باور دارند اما این علم جدا از ایمان است زیرا مرحله کمال و سوم ایمان باورمندی به وجود خداوند است که متأسفانه این باورمندی در برخی از افراد به‌صورت توده‌ای از احساسات و تعصب قرار دارد و جدی نیست. 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 سلسله مباحث در مسیر رمضان (قسمت پنجم) 📖 توکل به خدا و واگذاری سرنوشت به ذات اقدس حق، عامل رهایی از تمام دغدغه ها و اضطراب های ناشی از جهل و نادانی انسان در زندگی است. 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
✳️ تهدید و تحریم دو حربه بی اثر برای انزوای ایران/ اخلاص در عمل، رمز پیروزی انسان است 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در چهارمین جلسه تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی دیگر از آیات اندیشه‌ساز قرآنی، آیه 139 سوره مبارکه آل‌عمران «وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحْزَنُواْ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُم مُّؤْمِنِینَ» است. شأن نزول این آیه مربوط به جنگ احد و شکست مسلمانان از بزرگان قریش می‌باشد. 🔸 ایشان افزود: بعد از جنگ اُحد که به خاطر عدم اطاعت مسلمانان از دستورات پیامبر (ص)، بر قواى اسلام شکست وارد شد، مسلمانان روحیه خود را از دست دادند، این آیه نازل شد که مبادا با شکست خود را ببازید، بلکه با ایمان، خود را تقویت کنید که برترى با شماست. ✔️ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دو عنصر مهم باورمندی و حرکت کردن در امید داشتن ادامه داد: اگر انسان به خداوند ایمان داشته باشد اما باور به آن نداشته باشد، این امید یک تخیل و خیالات است؛ بنابراین در این آیه خداوند می‌فرماید «شما از همه بالاتر هستید به شرطی که خداوند را باور کنید». ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
صوت سومین جلسه تفسیر قرآن کریم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ (هجری قمری).mp3
22.16M
🎤 صوت سومین جلسه تفسیر قرآن کریم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ (هجری قمری) 🔸 به کلام : آیت الله علم الهدی 📆 پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
صوت چهارمین جلسه تفسیر قرآن کریم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ (هجری قمری).mp3
22.32M
🎤 صوت چهارمین جلسه تفسیر قرآن کریم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ (هجری قمری) 🔸 به کلام : آیت الله علم الهدی 📆 شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
✴️ حضور آیت الله علم الهدی در مراسم ترحیم همسر ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) جناب آقای بختیاری- ایوان مقصوره مسجدگوهرشاد حرم‌مطهرامام‌رضا (علیه السلام) 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
29.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 سلسله مباحث در مسیر رمضان (قسمت ششم) 📖 دارایی ها و داشته های انسان ها مختص به خود ایشان نیست و دیگران نیز در آن سهم دارند 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» 📖 چهل و پنجمین قسمت صوتی از کتاب زهرا مولود وحی 🖊️ به قلم آیت‌الله‌علم‌الهدی 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
✔️ اخلاص در عمل، رمز پیروزی انسان است 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
صوت پنجمین جلسه تفسیر قرآن کریم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ (هجری قمری)..mp3
27.77M
🎤 صوت پنجمین جلسه تفسیر قرآن کریم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ (هجری قمری) 🔸 به کلام : آیت الله علم الهدی 📆 یکشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
🔸 پذیرش دستورات پیامبر، رکن اساسی تحقق ایمان به پروردگار است/ تکلیف بودن مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در پنجمین جلسه تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی دیگر از آیات اندیشه‌ساز قرآن، آیه 65 سوره مبارکه نساء است که خداوند در آن می‌فرماید «ای پیامبر، کسانی که به تو اظهار وابستگی می‌کنند، ایمان ندارند تا زمانی که در موارد اختلاف و مسائل مختلف زندگی تو را قاضی قرار دهند و هیچ ناراحتی و سنگینی از حکم تو نداشته و نسبت به حکم تو تسلیم باشند». ▪️ایشان در تبیین اینکه ایمان به خدا از سه جزء باور به تقدیرات خداوند، باور به وحی و دستورات الهی که توسط پیامبر بیان شده و در نهایت باور به معاد تشکیل شده است، افزود: برخی افراد در مواجهه با پیشامدها و اتفاقاتی که برای ایشان در زندگی رخ میدهد فکر می‌کنند اگر شرایط زندگی به نحو دیگری پیش می‌رفت، برای آنان بهتر بود. در حقیقت این رفتار، کامل نبودن باورمندی و ایمان ایشان به خداوند را نشان می‌دهد. ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
✳️ دوازدهمین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه 36 از سوره مبارکه آل عمران درباره دعای مادر گرامی حضرت مریم علیهاسلام درباره وی و فرزندانش در خصوص محفوظ ماندن ایشان از شر شیطان است: « إِنِّي أُعِيذُهَا بِكَ وَذُرِّيَّتَهَا مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ » 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
🖊 بشارت های قرآن به وجود اقدس امام زمان علیه السلام (45) 🔹 دوازدهمین آیه مهدوی قرآن، آیه سی و ششم سوره مبارکه آل عمران درباره دعای مادر گرامی حضرت مریم علیهاسلام درباره وی و فرزندانش در خصوص محفوظ ماندن ایشان از شر شیطان است: « إِنِّي أُعِيذُهَا بِكَ وَذُرِّيَّتَهَا مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ » 🔸 به رغم مرتبط نبودن ظاهر آیه با موضوع مهدویت، نقطه ارتباط این آیه با وجود اقدس امام زمان علیه السلام روایتی است که مرحوم صدوق با ذکر سلسله سند از جناب عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسکری علیه السلام نقل کرده و امام علیه السلام در این روایت به تبیین معنای رجیم در خصوص شیطان پرداخته اند. ▫️ قبل از ذکر روایت، لازم به ذکر است که رجیم در لغت به معنای سنگ انداختن، نفرین و لعن کردن، ناسزا گفتن، راندن و دورکردن آمده است (لسان العرب، ج‏12، ص227؛ القاموس المحيط، ج‏4، ص 67). بنابراین رجیم بودن شیطان به معنای رانده و طرد شدن این موجود است. ▪️امام عسکری علیه السلام نخست می فرمایند: معنای رجیم آن است که شیطان، به سبب لعن رجم شده است. (همه شیطان را لعن می‌کنند و این لعن باعث رجیم شدن او شده است) و نیز طرد شده از هر موضع خیر و نیکی است. هیچ مؤمنی شیطان را یاد نمی‌کند مگر آن که او را لعن می‌کند: « مَعْنَى الرَّجِيمِ أَنَّهُ مَرْجُومٌ بِاللَّعْنِ مَطْرُودٌ مِنْ مَوَاضِعِ الْخَيْرِ لَا یَذْكُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلَّا لَعَنَهُ » ✔️ در ادامه بیان امام یازدهم که نقطه ارتباط آیه با امام زمان علیه السلام است آمده: در علم سابق خداوند موجود است که زمانی که امام‌زمان علیه السلام خروج کنند، هیچ مؤمنی باقی نمی‌ماند مگر آن که شیطان را با سنگ رجم می‌کند همان‌طور که قبلاً به‌وسیلۀ لعن رجم شده است: « وَ إِنَّ فِی عِلْمِ اللَّهِ السَّابِقِ أَنَّهُ إِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ علیه السلام لَا یَبْقَى مُؤْمِنٌ فِی زَمَانِهِ إِلَّا رَجَمَهُ بِالْحِجَارَةِ كَمَا كَانَ قَبْلَ ذَلِكَ مَرْجُوماً بِاللَّعْنِ ». 🟢 درباره مراد از رجم شیطان توسط مؤمنان در زمان ظهور امام‌زمان علیه السلام دو احتمال مطرح است: ◽️احتمال نخست آنکه در زمان ظهور و تشکیل حکومت امام‌زمان علیه السلام، شیطان در برابر اهل ایمان مجسم می‌شود. ایشان همان‌طور که در گذشته هرگاه به یاد شیطان می‌افتادند او را لعن می‌کردند، در مواجهه با شیطان به او سنگ می‌زنند. ◽️احتمال دوم آن است که مؤمنان در زمان ظهور قبل از نزدیک‌شدن شیطان به آنان، در کارها و رفتارهایی که زمینه حضور شیطان دارد، عمل و رفتاری را انجام می‌دهند که شیطان نتواند به آنان نزدیک شود. 🟠 بر اساس این معنا، اهل ایمان در زمان ظهور نمی‌گذارند شیطان به آن‌ها نزدیک شود. به طوری که در زمینه‌ها و مواردی که احتمال حضور شیطان وجود دارد، با رفتار و اعمالشان و اظهار برائت از شیطان زمینه حضور شیطان را می‌گیرند و گویی به او سنگ می‌زنند. 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com