🔶سالروز عروج علامه عسکری🔶
۲۵ شهریور ماه یادآور عروج ملکوتی رادمرد علم و اخلاص و مرزبان حریم تشیع، علامه فقید آیة الله سید مرتضی عسکری (اعلی الله مقامه الشریف) است. مردی که در تمامی عمر علمی خود، از هیچ اقدامی در پیشبردِ اهدافِ مکتب اهلبیت (علیهم السلام) فروگذار نکرد و به حق تمامی اقدامات این بزرگمرد، مفید و شایستهی تقدیر و تحسین است.
نوشتن کتابِ «عبد الله بن سبأ و أساطير أخری» که اتهامات چند صد ساله را از تارک پر فروغ پیروان مکتب اهلبیت (ع) زدود، و نوشتن کتاب «خمسون و مائة صحابي مختلق» در واقع تحولی در علم رجال ایجاد نمود و با نوشتن کتاب «أحاديث أم المؤمنين عائشة» به ما یاد داد، آن قدر استدلالات ما قوی است که هرگز نوبت به توهین و سبّ و... نمیرسد.
شاید بتوان گفت که یکی از ارزشمندترین تألیفات آن بزرگوار، معالم المدرستین است که با ارائهی صحیح مصطلحات اسلامی و برگرفته از منابع معتبر پیروان مکتب خلفاء، به برخی از دیدگاههای غلط و اتهامات وارده به مکتب اهلبیت (ع) پاسخ داده و سیر تحول و اهدافِ دو مکتب را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است و بخشی از آن تبدیل به کتابی شد با عنوان «علی مائدة الکتاب و السنة» و همچنین دهها مورد کتابهای دیگر از جمله «القرآن الکریم و روایات المدرستین» و «عقائد الإسلام من القرآن الکريم» و دیگر موارد که در اختیار عموم مؤمنین و جویندگان حق و حقیقت قرار گرفته است.
همه این موارد را در کنار فعالیتهای فرهنگیِ ریشهای و عمیقِ آن بزرگوار باید قرار داد که ما حصل آن تأسیس مدارس و دبیرستانها و درمانگاهها و دانشکده اصولالدین در عراق و ایران است.
گر چه اکنون بعد از گذشت ۱۴ سال از رحلت این عالم ربّانی، برخی از اقدامات این بزرگوار مورد بیمهری قرار گرفته و آن گونه که باید و شاید اداره نمیگردد که در این مورد حرف و سخن بسیار است و در این مجال اندک نمیگنجد.
و سرانجام، روح بلند و ملکوتی این اندیشمند بزرگ عالم اسلام در شب شنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۳۸۶ مصادف با شب چهارم رمضان المبارک سال ۱۴۲۸ قمری از این دنیای خاکی جدا و به ملکوت اعلیٰ و در جوار اجداد طاهرینش آرام گرفت و یکی از مصادیق روایت «اذا مات العالم الفقیه، ثَلُمَ في الإسلامِ ثُلْمَةً لا یَسُدُّها شيء» گردید.
السلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیّاً.
🔶 مرکز العلامة العسکري للدراسات الإسلامية
🔶 تنها مرکزِ تنظیم و نشر و حفظ آثار علامه عسکری
💠@alaskari_farsi
🌍 fa.alaskari.org/گزارش/عروج-ملکوتی-علامه/
17.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 مختصری از اهداف علامه عسکری
🔶 وقف اهلبیت (علیهم السلام)
#علامه_عسکری
💠@alaskari_farsi
🌍 www.alaskari.org
34.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 احیاء قرآن در حوزههای علمیه
🔸علامه عسکری (ره) در این کلیپ از خاطرات ایام طلبگی میگویند که در آن دوران همراه با آیة الله سید محمود طالقانی قصد احیاء علوم قرآنی در حوزههای علمیه آن زمان داشتند که…
#علامه_عسکری
💠@alaskari_farsi
🌍 www.alaskari.org
🌹 فروش ویژه یک دوره ۵ جلدی «نقش ائمه در احیاء دین»
✒ اثر: علامه عسکری
📚 موضوع مجلدات
📘 جلد اول: تحقیقی بینظیر از خبر غیبی پیامبر اکرم (ص)
📘 جلد دوم: نفوذ فرهنگ یهود در دستگاه خلافت و تأثیر آن در تحریف اسلام حقیقی
📘 جلد سوم: بازگردانیدن سنت راستین نبوی به جامعه اسلامی توسط ائمه اطهار (ع)
📘 جلد چهارم: احیاء عقیده توحید صحیح ربّ العالمین در میان مسلمانان توسط اوصیاء پیامبر (علیهم السلام)
📘 جلد پنجم: سیرهی اوصیاء پیامبر خاتم (ص) امیر المؤمنین، امام حسن و امام حسین (علیهم السلام)
🎁 قیمت با تخفیف: ۱۵۵ هزار تومان + هزینه ارسال پستی
📗 قطع: وزیری
علاقهمندان جهت تهیه کتاب دایرکت پیام بفرستند👇
@Abu_mohamad
🕗 پاسخگوی شما در ساعات اداری هستیم.
✉ ارسال از طریق پست به سراسر کشور
20.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلام دکتر عسکری، رئیس مرکز مطالعات اسلامی علامه عسکری و فرزند مرحوم علامه، پیرامون وصیتنامه علامه عسکری درباره مؤلفات و آثار ایشان.
سخنرانی کامل + متن وصیت نامه علامه به همراه ترجمهی فارسی آن در وبسایت مرکز منتشر شده است. علاقهمندان میتوانند به لینک زیر رجوع کنند.👇
🌍 https://fa.alaskari.org/درباره-علامه-عسکری/وصیت-نامه-علامه-عسکری/
💠@alaskari_farsi
وَمَآ أَرۡسَلۡنَٰكَ إِلَّا كَآفَّةٗ لِّلنَّاسِ (سبأ: ۲۸)
و ما تو را جز براى همۀ مردم نفرستاديم
میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک
💠@alaskari_farsi
🌍 www.alaskari.org
🔶 امام جعفر صادق، مؤسس مذهب جعفری یا احیاء کننده سنت نبوی؟
به علت کثرتِ روایتِ احادیث فقه اسلامی توسط علماء که از امام صادق (ع) نقل کردهاند، برخی از آنها، فقهِ مکتبِ اهلبیت (ع) را به نام «فقه جعفری» گذاشتند و [مذهب تشیع] نزد مردم به «مذهب جعفری» شهرت یافت و من نمیدانم چطور نسبت دادن این فقه به امام صادق (ع) صحیح است در حالی که ایشان همین فقه را به جدش پیامبر (ص) به واسطهی کتاب پدرش علی (ع) اسناد میدهد و مثل فقه ابو حنیفه نیست که بر رأی و قیاس در استنباط بعضی احکام تکیه کرد که [در این صورت] وصف فقه ابوحنیفه به فقه حنفی، وصف صحیحی است؛ اما در مورد فقه امام جعفر صادق (ع) صحیح این است که گفته شود: «فقه محمدی» یا «فقه اسلامی».
به عنوان مثال:
از محمد بن مسلم روایت شده که: «امام صادق (ع) صحیفهی فرائض را باز کرد. اولین چیزی که نظرم را به خود جلب کرد این [عبارت] بود: «برادر زاده و پدر بزرگ [در ارث در یک منزلت هستند] و مال میان آن دو به نصف تقسیم میشود». گفتم: «فدای شما شوم! قاضیان نزد ما برای برادر زاده همراه با جد چیزی حکم نمیدهند». فرمود: «این کتاب دستخط علی و املای رسول خداست».
در کتاب «الکافی» و سایر منابع، از ابی بصیر روایت شده که:
نزد امام صادق (ع) بودم. کتاب جامعه را خواست و در آن نظر انداخت. در آن این مطلب نوشته شده بود: «زنی مُرد و همسرش را ترک کرد. هیچ وارثی جز شوهرش ندارد. همه اموالش برای اوست».
یا روایت دیگر:
مردی از امام جعفر صادق (ع) راجع به مسألهای سؤال کرد و حضرت جوابش را داد. آن مرد گفت: «به نظر شما، اگر چنین و چنان باشد حکم در آن باره چطور خواهد بود؟» حضرت در پاسخ فرمود: «دست نگهدار! هر پاسخی که به تو دادم از رسول الله بود. ما چیزی را با نظر شخصیمان نمیگوییم».
حضرت (ع)در روایتی دیگر فرمود:
«ما اگر با رأی شخصی و هوای نفسمان فتویٰ میدادیم، حتما از هلاک شدگان بودیم. ولی اینها آثاری از رسول الله (ص) است، اصول علمیست که از بزرگانی به بزرگان دیگر به ارث میبریم. آنها را مثل گنج پنهان میکنیم آن چنان که مردم، طلا و نقرههایشان را پنهان میکنند».
در روایتی دیگر:
«به خدا قسم از هوای نفسمان سخنی نمیگوییم و نظر شخصیمان را نمیگوییم و هم عرض کلام خدا حرفی نمیزنیم. اصولی نزد ماست که مثل گنج پنهانشان میکنیم آن چنان که اینها طلا و نقرههایشان را پنهان میکنند».
یا در روایت دیگرحضرت (ع) فرمود:
«بیّنهای از پروردگارمان است که برای پیامبرش (ص) تبیین کرد، و پیامبر خدا آنها را برایمان تبیین کرد. اگر این نبود که ما مثل این مردم بودیم».
برای مطالعهی بیشتر رجوع کنید به:مقاله امام جعفر صادق (ع)، مؤسس مذهب جعفری یا احیاء کننده سنت نبوی
به قلم: علامه عسکری
💠@alaskari_farsi
🌍 https://fa.alaskari.org/مقالات/امام-صادق-احیاگر-سنت/
#سخنرانی_علامه_عسکری
در عیون الاخبار رضا آمده که مأمون میخواست شخصیتِ علی بن موسی الرضا (ع) را خرد کند. چند کار کرد یکی خیال میکرد اینها [آل ابیطالب] را که [سر قدرت] میآورد و ولیعهد میکند، [گرفتار تشریفات] دستگاه خلافت میشوند. حضرت رضا (ع) طوری دیگری عمل کرد. ایشان سر سفره که مینشست بر عکسِ خلفاء با تمام نوکرها، حتی با آن کسی که الاغ را کاه میدهد، مینشست و این خلافِ سلوک خلفاء بود.
کار دیگری که مأمون کرد، دستور داد از اطراف کشورها اهل بحث و مناظره را جمع کنند. فراخوان داد که:
«در یهود چه کسی میتواند بحث کند، در نصاری چه کسی میتواند بحث کند، چه کسی میتواند ضد اسلام بحث کند؟»
عمران صابی به مأمون گفت که: «من نمیخواهم با پسر عمویت بحث کنم به خاطر این که میترسم بحث کنم و پسر عموی تو شکست بخورد.»
مأمون گفت: «من همین را میخواهم که در یک مسأله بتوانی بر او غالب شوی.»
عموی حضرت رضا (ع)، فرزند امام جعفر صادق (ع) خدمت ایشان آمد و در محضر حضرت رضا (ع) برای ایشان اظهار نگرانی کرد. حضرت (ع) فرمود: «میدانی مأمون چه وقت پشیمان میشود؟ آن وقت که میبیند که با اهل تورات با تورات [خودشان] و با اهل انجیل با انجیل [خودشان] مباحثه میکنم. او آن وقت پشیمان میشود.»
ادامه دارد…
🌍 https://fa.alaskari.org/سخنرانی-علامه-عسکری/مناظره-امام-رضا/
💠@alaskari_farsi