🌷ندبه های انتظار🌷
🔴وضو و معالجه بیماری ها!
✅وضو سبب رفع بسیاری از بیماریها می شود.
دلیلش اثر آب سرد بر روی نقاط حساس بدن در قسمتهایی است که وضو می گیریم.
🔆جالب این است که در دین اسلام نقاط طب سوزنی مخصوصا در وضو رعایت شده است.
✍برای مثال:
🌿آقایان باید آب را از پشت آرنج بریزند. ولی خانمها باید آب را از قسمت تای دست بریزند. چونکه نقاط طب سوزنی در آقایان و خانها در بعضی از نقاط فرق می کند.
⭕ با تحریک نقاط طب سوزنی بوسیله آب سرد وضو،باعث سرحالی، تسکین دردها، نیروی جسمانی وروحی و معالجه بسیاری از بیماریها می گردد
🌺در احادیث آمده که بعد از وضو، بدن را با چیزی خشک نکنیم وبگذاریم خودش خشک شود.
✔دلیل آن اینست که بدن در برابر سرمائی که حس می کند، خود به خود درجه حرارت آن بالا می رود تا بدن را خشک کند، که همین تحریکات حرارتی باعث باز شدن منافذ زیرپوست می شودو اکسیژن بیشتری به بافتهای پوست و مقداری هم عضلات زیر پوست می رسد و باعث نیرو و نشاط می گردد.
*کانال ندبه های انتظار*
🆔 @ale_yaasin
🔆⚜🔅⚜🔅⚜🔅⚜🔅⚜🔆
#احکام
🔴يا ازدواج با شخصى كه نماز نمى خواند، جايز است؟
✅همه مراجع: ازدواج با او جايز است؛ ولى كراهت دارد.
⚜تبصره: ازدواج با فرد فاسق كراهت دارد و كسى كه نماز نمى خواند، مصداق بارز فسق شمرده مى شود.
*کانال ندبه های انتظار*
@ale_yaasin
💠💠💠💠🍃🍃💠💠💠💠
📕منبع:
حضرت امام، آيت الله نورى، آيت الله مكارم و آيت الله فاضل، العروةالوثقى، ج 2 م 7 ؛آيت الله وحيد، منهاج الصالحين، ج 3، م 1298 ؛ آيت الله تبريزى، منهاج الصالحين، ج 2، م 298 ؛ آيت الله سيستانى، منهاج الصالحين، ج 2، م 2؛ آيت الله خامنه اى، اجوبة الاستفتاءات، س20 ؛ آيت الله صافى، هدايةالعباد، ج 2، م 4؛ دفتر آيت الله بهجت و آيت الله خامنه اى.
🍀🌺ندبه های انتظار🌺🍀
🔴عاقبت زخم زبان زدن به دیگران!!
✳️نقل است که:
مرحوم آقا شیخ رجبعلی خیاط (رضوان الله علیه)با عده ای به کربلا مشرف شده بودند. در میان آنان یک زن و شوهری بودند.
💠یک روز که از حرم پس از انجام زیارت بیرون آمده و بر می گشتند، این زن و شوهر با فاصله قابل ملاحظه ای از شیخ و در پشت سر ایشان راه می رفتند...
♻️در میان راه در ضمن صحبتی که بین آنها می شود، آن خانم یک نیشی به شوهرش زده و سخنی آزار دهنده به وی می گوید.
🔵هنگامی که همه وارد منزل و آن محل استراحت می شوند و آقا شیخ رجبعلی به افراد زیارت قبولی می گوید؛
🔰به آن خانم که می رسد، می فرماید: تو که هیچ، همه را ریختی زمین!
🌀آن خانم می گوید: ای آقا! چطور؟! من این همه راه آمده ام کربلا؛ مگر من چکار کرده ام؟!
✨فرمود: از حرم آمدیم بیرون، نیشی که زدی، همه اش رفت...!
⛔️یعنی همه نور معنوی و فیوضاتی که از زیارت کسب کرده بودی، با این عملت از بین بردی!
*کانال ندبه های انتظار*
🆔 t.me/ale_yaasin تلگرام
🆔 Sapp.ir/ale_yaasin سروش
🆔 eitaa.com/ale_yaasin ایتا
💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥
📒از فرمایشات استاد فاطمی نیا
🌺ندبه های انتظار🌺
🔴توکل واقعی چگونه است؟
🔰در حدیثی از پیامبر (صلی الله علیه و آله) ایشان حقیقت توکل را از زبان جبرئیل بیان می کنند:
🌷«جبرئیل گفت:
توکل این است كه بدانى مخلوق زیان و سودى نمیرساند و چیزى نمیدهد و چیزى نمیگیرد.»
✳️انسان مومن، زندگی را صحنه آزمایش و ابتلایی می داند که هر مصیبتی نیز که به او می رسد، صرفا امتحانی است که از پیش تعیین شده است:
🔴«هیچ مصیبتى به مال یا به جانتان نرسد مگر پیش از آنكه بیافرینیمش، در كتابى نوشته شده است.»(حدید/22)
💥پس انسان در مقابل مصیبت ها، به جای ناله و زاری، به واکنشی معقول می پردازد.
🌟 کسی که به سرپرستی مانند خدا روی آورده،جایی برای استرس و اضطراب باقی نگذاشته است.
و دلش متوجه غم و اندوه نمی شود. و توکل نیز چیزی جز دل بستن به همین سرپرست عالی نیست که برای انسان در تمام امور کافی است..
*کانال ندبه های انتظار*
🆔 @ale_yaasin
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
منابع📚
بحار الأنوار، ج۶۶، ص: ۳۷۳.
ترجمه تفسیر المیزان، ج۴، ص: ۱۰۱.
🌺ندبه های انتظار🌺
🔴توکل واقعی چگونه است؟
🔰در حدیثی از پیامبر (صلی الله علیه و آله) ایشان حقیقت توکل را از زبان جبرئیل بیان می کنند:
🌷«جبرئیل گفت:
توکل این است كه بدانى مخلوق زیان و سودى نمیرساند و چیزى نمیدهد و چیزى نمیگیرد.»
✳️انسان مومن، زندگی را صحنه آزمایش و ابتلایی می داند که هر مصیبتی نیز که به او می رسد، صرفا امتحانی است که از پیش تعیین شده است:
🔴«هیچ مصیبتى به مال یا به جانتان نرسد مگر پیش از آنكه بیافرینیمش، در كتابى نوشته شده است.»(حدید/22)
💥پس انسان در مقابل مصیبت ها، به جای ناله و زاری، به واکنشی معقول می پردازد.
🌟 کسی که به سرپرستی مانند خدا روی آورده،جایی برای استرس و اضطراب باقی نگذاشته است.
و دلش متوجه غم و اندوه نمی شود. و توکل نیز چیزی جز دل بستن به همین سرپرست عالی نیست که برای انسان در تمام امور کافی است..
*کانال ندبه های انتظار*
🆔 @ale_yaasin
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
منابع📚
بحار الأنوار، ج۶۶، ص: ۳۷۳.
ترجمه تفسیر المیزان، ج۴، ص: ۱۰۱.