🔵 خبرگزاری میزان:
🔶🔹♦️
🔹در روزهای گذشته این شبهه در فضای مجازی ایجاد شده است که توقیف خودرو به علت عدم رعایت حجاب هیچ مستند قانونی ندارد و جرم نیست و افرادی که اقدام به توقیف خودرو کنند مرتکب جرم شدهاند.
🔹این در حالی است که بررسی حقوقی این ادعاها نشان میدهد که صحت ندارد و طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرمانگاری شده است.
🔹همچنین وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمیشود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم است.
🔹طبق ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود تعریف و تبیین شده و وظایف و اختیارات ظابطان مقرر شده است. کشف حجاب، جرم مشهود است و ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و اسباب جرم هستند.
قاریان افضل ایران
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
4_293413254921716285.mp3
4.07M
تحدیر جزء بیست و پنجم قرآن کریم
استاد معتز آقایی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
25.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیه های زندگی
قسمت بیست و پنجم
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
﷽
#ویدیو 🎥
وقتی کسی #نمازشب می خواند...
در روایت دارد موقعی که انسان شب بلند میشه (برای نماز شب) مخصوصا جوان ها که اون رطوبت مغزشون هست و خواب غلبه کرده است خواب رو میگذارد کنار، آقا بلند میشه موقعی که بلند میشه بره طرف وضو، وضو میگیرد و برمیگردد، میاد می ایستد برا نماز رحمت الهی سر تا پاش رو میگیرد...
آیت الله ناصری ره
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 گلایه دکتر رفیعی از گرانی خودرو
🎤 استاد رفیعی
#گلایه #گرانی #خودرو #شعار_سال #دولت #رهبر_انقلاب #سخنرانی #استاد_رفیعی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 خدا کدوم گناه نمی بخشه؟
🎤 آیت الله جوادی آملی
#گناه #قبله #دعا #استغفار #تشریفات #مستحب #سخنرانی #آیت_الله_جوادی_آملی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
Akbar khyrkhah:
زنده یاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی.. نوید به کسانی که در دینداری کم نمیآورند
إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون (13) أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ خالِدینَ فیها جَزاءً بِما کانُوا یَعْمَلُون (14- احقاف)
بیتردید کسانی که گفتند: پروردگار ما الله است، سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین میشوند؛ اینان اهل بهشتاند که به پاداش اعمال شایستهای که همواره انجام میدادند، در آن جاودانهاند. (14)
در این فراز قرآن کریم به کسانی که گفتند: «رَبُّنَا اللَّهُ» و بعد «استقامت ورزیدند» سه وعده ویژه داده است: «لَا خَوْفٌ» و «لَا هُمْ یحَْزَنُونَ» و نیز «أُوْلَئکَ أَصْحَابُ الجَْنَّةِ خَالِدِینَ فِیهَا»
منظور از گفتن«رَبُّنَا اللَّهُ» اقرار و شهادت به انحصار ربوبیت در خدای سبحان است و مراد از آن پایداری و استقامت این است که آنها از آنچه به حقانیتش شهادت میدهند و باور دارند؛ منحرف نمیشوند و رفتاری بر خلاف آن و بر خلاف لوازم آن نمیکنند.
و چون خوف همیشه در جایی پیدا میشود که احتمال خطری در پیش باشد و اندوه وقتی به دل میآید که خطری واقع شده باشد؛ بنابراین نفی خوف و حزن از این عده به این معناست که ایشان هیچ خطر و عقابی نه در پیش رو دارند که از آن بترسند و نه در پشت سر داشتهاند که از آن اندوهناک باشند(1)؛ گذشته آنها عبادت بود و بندگی خدا و آیندهشان هم لطف و پاداش خداست پس برای این گروه که باور کردند و بر باور خود پا فشردند و با عمل، ادعای خود را به امضاء رساندند جز امنیت و دل آرامی نیست نه از گذشته و نه نسبت به آینده.
در جمله پایانی با وعدهای حق آنها را کسانی معرفی میکند که در بهشت موعود، جاودان خواهند ماند.
نکته این است که قرآن برای رسیدن به این درجه از آرامش روحی، دو شرط را مطرح کرده است: ایمان و استقامت بر آن. استقامت بر ایمان به این است که انسان مراقب باشد عملش ادعایش را تکذیب نکند. بر اساس روایات این صبر و استقامت در سه حوزه باید رعایت شود: تحمل سختی عبادت، استقامت در برابر فشار گناهان و صبر در ناملایمات و مصائب(2)
زینت واقعی خریدنی نیست
وَ لَاکِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْایمَانَ وَ زَیَّنَهُ فیِ قُلُوبِکمُْ وَ کَرَّهَ إِلَیْکُمُ الْکُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیَانَ أُوْلَئکَ هُمُ الرَّاشِدُونَ(7)
خداوند ایمان را محبوب شما و آن را مایه زینت دلهایتان قرار داد و در مقابل، کاری کرد که شما نسبت به کفر و فسق و گناه، نفرت داشته باشید.
میل به زیبایی انسان را وامی دارد تا خود را با انواع و اقسام وسایل تزیینی بیاراید و زیبا کند. اما این خواست طبیعی هم به مانند سایر در خواستهای غریزی، هم پاسخ صادق دارد و هم پاسخ کاذب که اگر با عقل سلیم و آموزههای وحیانی خوراک صحیح به آن داده نشود به راحتی مشغول نوع کاذب آن شده و نمیداند چرا عطشش فروکش نکرده و به آن آرامشی که باید نمیرسد.
قرآن کریم وسایل تزیینی عالم را به سه دسته تقسیم میکند. در این تقسیم بندی ستارگان را زینت آسمان(3)، آنچه روی زمین است زینت زمین(4) و در این آیه «ایمان» را زینت انسان معرفی کرده است.
بنابراین زینت واقعی و حقیقی برای انسان زینت ایمان است که باید جان را به آن تزیین کنیم.
این سخن هرگز به معنای نادیده گرفتن بهداشت و زیبایی تن نیست؛ اگر جان به ایمان مزین شد همان ایمان، انسان را وا می دارد که به ظاهر خود توجه کرده و بهداشت و زیبایی را آن گونه که شایسته یک فرد مؤمن است رعایت کند.
آنچه در زیبایی ظاهر بین مؤمن و غیر مؤمن فرق میگذارد این است که مؤمن، زینت حقیقی خود را میشناسد و به دنبال آن است و در زیبایی ظاهر هم تا جایی پیش میرود که دین و ایمان به او اجازه میدهند بنابراین او هرگز برای حرام زینت نمیکند و به زیبایی خود چوب حراج نمیزند.
آیهای مهم درباره بدگمانی، تجسس و غیبت
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیم (12- حجرات)
ای اهل ایمان! از بسیاری از گمانها در حقّ مردم بپرهیزید؛ زیرا برخی از گمانها گناه است و در اموری که مردم پنهان ماندنش را خواهانند تفحص و پیجویی نکنید و از یکدیگر غیبت ننمایید. آیا یکی از شما دوست دارد که گوشت برادر مردهاش را بخورد؟ بیتردید از این کار نفرت دارید و از خدا پروا کنید که خدا بسیار توبهپذیر و مهربان است.
منظور از «الظَّنِّ» اولی، گمانهای بد است که چون نسبت به گمانهای خوب در میان مردم بیشتر است لذا از آن تعبیر به کثیر شده و گر نه حسن ظن یا همان گمان
مشخص همان واجبات مالی مانند خمس و زکات است؛ هر چند برخی چنین تفسیر کردهاند اما از آنجا که این سوره مکی است و دستور آن واجبات مالی در مدینه نازل شد پس این تفسیر نمیتواند درست باشد و حق آن است که بگوییم همانگونه که برخی گفتهاند،(10) منظور از این حقی که در اموال متقین هست و ایشان به نیازمندان میدهند اموالی به غیر از خمس و زکات و واجباتی از این دست است.
پس یکی از صفات متقین این شد جدای از واجبات مالی مشهور مانند خمس و زکات با اهداء بخشی از اموال خود به نیازمندان از آنها دستگیری میکنند.
خیر، نه تنها ممنوع نیست بلکه به آن توصیه هم شده است.(5)
گمانهای بد، برخی مطابق با واقعند و برخی مخالف آن. آنچه بی تردید گناه است آن گمانهایی هستند که مخالف با واقع باشند لذا فرمود: «إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ». وجود همین دسته از گمانهای حرام در بین گمانهای بد کافی است حکم به پرهیز از تمام آنها بشود. بنابراین آیه شریفه مؤمنین را از هرگونه گمان بد (خواه موافق با واقع باشد؛ خواه مخالف) بر حذر میدارد.
«تجسس» به معنی جستجوگری است که معمولاً در امور نامطلوب به کار میرود و عاملی است برای کشف اسرار و رازهای نهانی مردم. از آنجا که اسلام میخواهد مردم در زندگی خصوصی خود از هر نظر در امنیت باشند بنابراین هرگز اجازه نمیدهد که رازهای خصوصی آنها فاش شود. (6)
در سومین و آخرین دستور که در حقیقت معلول و نتیجه دو برنامه قبل است میفرماید: هیچکدام از شما غیبت دیگری را نکند و برای آنکه قبح و زشتی این عمل را کاملاً مجسم کند پرده از راز آن گشوده و حقیقت باطنی آن را بیان کرده است که همانا خوردن گوشت مردار است.
دو نکته:
1. از آنجا که گمان بد بردن معمولاً یک امر غیر ارادی است بنابراین نهی در آیه نهی از ترتیب آثار است، یعنی هر گاه گمان بدی نسبت به مسلمانی در ذهن شما پیدا شد، در عمل کوچکترین اعتنایی به آن نکنید، طرز رفتار خود را دگرگون نسازید و مناسبات خود را با طرف تغییر ندهید، بنا بر این آنچه گناه است ترتیب اثر دادن به گمان بد میباشد.(7)
2. نهی همراه با بیان واقعیت گناه که نمونه آن در این آیه در خصوص غیبت آمده، برای بازدارندگی بیشتر است و این مانند آن است که پدری دلسوز برای اینکه فرزندش به بخاری داغ دست نزند او را چنین نهی کند: «دست به بخاری نزن! میخواهی بسوزی؟!» که این نهی همراه با بیان اثر آن کار، به طور قطع از اثر بازدارندگی بیشتری برخوردار خواهد بود.
روزی که پردهها کنار رود:
لَّقَدْ کُنتَ فیِ غَفْلَةٍ مِّنْ هَاذَا فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ(22- ق)
[به او میگویند:] تو از این روز بزرگ غافل بودی، پس ما پرده غفلت را از دیدهات کنار زدیم در نتیجه دیدهات امروز بسیار تیزبین است.
این آیه از خطابات روز قیامت است که در آن خطاب کننده خدا و مخاطب تنها کسانیاند که معاد را انکار کردند و دین را نپذیرفتند.
سه تعبیر در آیه وجود دارد که از اهمیت بالایی برخور دارند. یک از آنها «غفلت» است. غفلت وقتی وجود پیدا میکند که میان چیزی در محدوده درک ما باشد و ما از بودنش غافل باشیم. تعبیر دیگر «غطاء؛ پرده» است و این تعبیر نشان میدهد چیزهایی موجود بوده اما پرده آویخته مانع میشده که آنها دیده شوند. تعبیر سوم تعبیر به «حدت؛ تیزبینی» است و این نشان میدهد که اگر در گذشته هم مانند امروز چشم تیزبینی داشت میتوانست تمام اینها را همان روز ببیند.(8)
نکتههای نهفته در آیه:
1. قیامت صحنه ایست که انسان واقعیتهای همین دنیا را به عیان میبیند؛ همان واقعیتهایی که خود و دیگران با کارهای خوب و بد ساختند و از خود بر گذاشتند.
2. آنچه که مانع دید انسان است و نمیگذارد باطن اعمال و واقعیتهای زندگی را ببیند پرده ایست ضخیم که خود با تار و پود گناه و معصیت به هم بافت و بر دیده انداخت. اگر گفتیم که خود بافت و خود آن را در مقابل دیدگانش آویخت به دلیل تعبیر آیه است که فرمود «عنکَ غطاءکَ» و نیز آیاتی که گناه را موجب کوری دل و دیده معرفی میکنند.(9)
3. حقایقی که در قیامت رخ خواهد داد (حداقل بخشی از آن) هم اکنون موجود است و قابل مشاهده ؛ زیرا فرمود تو از اینها غافل بودی یعنی بود و تو ندیدی و امروز که پردهها کنار رفته و دیدهات بینا شده میتوانی تمام آنچه بود را ببینی.
متقین، نیازمندان را سهیم در مال خود میدانند
إِنَّ الْمُتَّقِینَ فیِ جَنَّاتٍ وَ عُیُونٍ(15) آخِذینَ ما آتاهُمْ رَبُّهُمْ إِنَّهُمْ کانُوا قَبْلَ ذلِکَ مُحْسِنین (16) کانُوا قَلیلاً مِنَ اللَّیْلِ ما یَهْجَعُون (17) وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ (18) وَ فی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ (19- ذاریات)
بیتردید پرهیزکاران در بهشتها و چشمه سارهایند. آنچه را پروردگارشان به آنان عطا کرده دریافت میکنند زیرا که آنان پیش از این همواره نیکوکار بودند. آنان اندکی از شب را میخوابیدند [و بیشتر آن را به عبادت و بندگی میگذراندند] و سحرگاهان از خدا درخواست آمرزش میکردند و در اموالشان حقّی برای سائل تهیدست و محروم از معیشت بود.
این آیات از سر آیاتی است که به توصیف متقین و پرهیزگاران پرداخته و اوصافی از آنان را مایه الگو گیری و تبعیت دیگر مؤمنان میشود را بیان میکند.
نکتهای که به نظر در این آیات نیاز به توجه بیشتر دارد قسمت پایانی آن است که میفرماید متقین بخش معینی از اموال خود را به نیازمندان تقدیم میکنند. شاید گمان شود که مراد از این اموال
آیه190🌹ازسوره بقره 🌹
وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقاتِلُونَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
و در راه خدا با كسانى كه با شما مىجنگند، بجنگيد ولى از حدّ تجاوز نكنيد، كه خداوند تجاوزكاران را دوست نمىدارد
@
آیه190🌹ازسوره بقره 🌹
وَ قاتِلُوا: وبجنگید
فِي:در
سَبِيلِ:راه
اللَّهِ :الله
الَّذِينَ :باکسانی که
يُقاتِلُونَكُمْ : می جنگندباشما
وَ لا تَعْتَدُوا:وازاندازه مگذرید
إِنَّ:همانا
اللَّهَ :الله
لا يُحِبُّ:دوست ندارد
الْمُعْتَدِينَ: متجاوزان را
@
آیه191🌹ازسوره بقره 🌹
وَ اقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا تُقاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ حَتَّى يُقاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِنْ قاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذلِكَ جَزاءُ الْكافِرِينَ
و آنها را (بتپرستانى كه از هيچ جنايتى ابا ندارند،) هركجا يافتيد بكشيد و از (مكّه) همان جايى كه شما را بيرون كردند، آنها را بيرون كنيد و فتنه (شرك و شكنجه) از قتل بدتر است. و نزد مسجدالحرام با آنها جنگ نكنيد، مگر آنكه آنها در آنجا با شما بجنگند، پس اگر با شما جنگ كردند، آنها را (در آنجا) به قتل برسانيد. چنين است جزاى كافران
آیه191🌹ازسوره بقره 🌹
وَ اقْتُلُوهُمْ : وبکشید آنان را
حَيْثُ:هرجا که
ثَقِفْتُمُوهُمْ:بیابیدشان
وَ أَخْرِجُوهُمْ:وبیرون کنید آنان را
مِنْ :از
حَيْثُ:آنجا که
أَخْرَجُوكُمْ:بیرونتان کردند
وَ الْفِتْنَةُ:وآشوب وعذاب
أَشَدُّ:بدتراست
مِنَ:از
الْقَتْلِ:کشتن
وَ لا تُقاتِلُوهُمْ:ومجنگید باآنان
عِنْدَ:درنزد
الْمَسْجِدِ الْحَرامِ :مسجد الحرام
حَتَّى:مگر آنكه
يُقاتِلُوكُمْ:بجنگندباشما
فِيهِ:درآنجا
فَإِنْ :پس اگر
قاتَلُوكُمْ:درآنجا جنگیدند باشما
فَاقْتُلُوهُمْ :پس بکشید آنان را
كَذلِكَ:اینچنین است
جَزاءُ:سزای
الْكافِرِينَ:کافران
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم پیشنهادی یکی از اعضای گروه
🎆ضد خش؛ فیلم کوتاه ۱۳۰ ثانیهای درباره حجاب
💠 اگر در ۴۴ سال گذشته دست کم ۴۰۰ فیلم کوتاه این چنینی (تبیینی) درباره حجاب و فلسفه آن ساخته بودیم، اکنون شاهد گرفتار شدن تعدادی از بانوان در منجلاب خانمانسوز بیحجابی نبودیم.
#پدر #دختر #حجاب #زیرکی #زن #فرهنگی #دلسوز #مسئول #فیلم
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام مکلفین دارای ضعف
#احکام #سوال_شرعی #روزه #دختر #ضعف #مکلف #جسم #شرع #قضا #شغل #تحصیل #کار #امام_خامنه_ای
فروردین ماه ۱۴۰۲
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
⭕️همیشه با قرآن
◽️دو قطبی سازی های کاذب در جامعه یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه است
[سوره القصص (28): آيه 4]
🔹إنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَ يَسْتَحْيِي نِساءَهُمْ إِنَّهُ كانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ (4)
🔸همانا فرعون در سرزمين (مصر) سركشى كرده و مردم آنجا را فرقه فرقه نموده است، گروهى از آنان را به زبونى و ناتوانى كشانده، پسرانشان را سر مىبرد و زنانشان را (براى كنيزى) زنده نگه مىدارد.
براستى كه او از تبهكاران است.
✔️پيام ها:
1️⃣ دو قطبی سازی کاذب ، بارزترين اهرم سلطه مستكبرين بر مردم است. «جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً» (تا وقتى مردم اتّحاد و همبستگى داشته باشند، طاغوتها قدرتى ندارند و نمىتوانند كارى از پيش ببرند.)
2️⃣ دو قطبی سازی ، مقدّمهى ذلّتپذيرى است. ابتدا مردم گروه گروه و متفرّق مىشوند سپس به استضعاف كشيده مىشوند. «شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ»
3️⃣کسانی که جامعه را به سمت دو قطبی های کاذب می کشانند مفسدند. «كانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ» آرى هر جامعه كه حاكمش متكبّر، مردمش متفرّق، نيروهاى فعّالش مورد تهديد و منافعش در كام طبقه مرفّه باشد، جامعهاى فرعونى و طاغوتى است.
4️⃣ این دوقطبیسازی، از ابتدا یا دست افراد نادان بوده یا دست دشمنان دانا. صهیونیستها تمام دنیا را به این شیوه دارند اداره میکنند، یعنی جامعه را پاره پاره و قطببندی کرده و مردم را سر کار میگذارند .
✅طرح جامع حجاب و عفاف در کجا اجرا میشود؟
محیط اجرایی طرح جامع عفاف و حجاب در ابتدا در دستگاههای دولتی، وسایل نقلیه، فضای مجازی، لباس و پوشاک، مراکز آموزشی، اماکن تجاری، مراکز خدماتی، تفریحی، درمانی و ورزشی، محلات، معابر عمومی، خانه و خانواده و ... است. در این طرح، ۱۱ عرصه به صورت گام به گام و مرحله به مرحله و برای هر مرحله با شروع از هنجارشکنیهای شدید، برنامهریزی شده و به یکباره در همه عرصهها و همه افراد اجرا نمیشود.
قاریان افضل ایران
🔊حــــاجی صــــدا میـــــاد؟ نیروی انتظامی تنهاست!
- اینجا آتش #جنگ_شناختی دشمن خیلی سنگینه!
- ۳۰۰تا شبکه ماهوارهای دارن شبانه روز رو ذهن جوان ها آتیش میریزن!
- فضای مجازی افتاده دست دشمن!
- خاکریز مد و لباس از دستمون خارج شده!
- دشمن داره دختر پسرامون رو به خاک و خون میکشه و میخواد اونا رو از حیا و عفت دور کنه!
- حاجی دست تنهاییم!
- فقط «پلیس» پای کار وایساده!
- لشکر حوزهی علمیه کی میرسه پس؟!
- پشتیبانی وزارت صمت کجاست؟!
- وزارت آموزش و پرورش چرا مهمات نمیرسونه؟!
- چرا بچه های گردان صدا و سیما نیستن تا دفاع کنن از ارزش ها؟!
- نیروهای سازمان تبلیغات چرا نمیان این مین های خطرناک روی زمین رو خنثی کنن؟!
- وزارت ارتباطات چرا خط پشتیبانی دشمن رو قطع نمیکنه؟!
- چرا قوه قضاییه با نفوذی ها و سلبریتی ها برخورد نمیکنه؟!
- حاجی پلیس خیلی دست تنهاست ولی مردونه وایساده پای کار!
- یه سری ها دارن پلیس رو هم میزنن که تو چرا وایسادی داری مقاومت میکنی!
- حاجی نیرو کمکی میخوایم!
🔊 به نیروهای فرهنگ ساز بگو سریع تر خودشونا اعزام کنن خط مقدم ، داریم خیلی تلفات میدیم!
#پلیس_وظیفه_شناس_متشکریم
#حجاب، حکم خداست... قاریان افضل ایران
🔴جامعه خوکی و ابژه شدن زن ایرانی / غربیها به دنبال زنان ایرانی هستند
✍️بخش دوم
🔹مهمترین خصلت #جامعه_خوکی عدم برخورداری از غیرت است که خوک نیز به آن شهره است. غیرت را بعضی این گونه فهمیدهاند: محدودیت و ظلم!
🔸اما از معنای این واژه عمیق نه محدودیت فهم میشود نه ظلم و نه خودخواهی! #غیرت در مقابل #دیاثت است؛ یعنی غیرزدایی و این مفهوم با حریم و حرم نسبت مستقیم دارد و کارکرد غیرت حفظ حریم و ممانعت از ورود بیگانه به آن است.
🔹#مرحوم_نراقی تعریفی از غیرت دارند: «غیرت یعنی تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری است.» در روایات نیز غیرت به عنوان ''ثمره شجاعت'' ذکر شده است. معمولاً غیرت در عرف با واژه ناموس گره میخورد؛
ناموس در اصطلاح به زن وطن، دین و عقیده گفته میشود و انسان غیور حافظ و حامی زنان وطن و دین و عقیده خود است. این نشان دهنده این است که غیرت مفهومی عمیق و از سطح فردی تا اجتماعی است.
🔹️🔹🔹بنابراین مفهوم دیاثت نـیز تنها مفهومی فردی نیست و لایههای مختلف اجتماعی را نیز دربرمیگیرد؛ حضرت علامه جوادی آملی در دیدار با اعضای تیم هستهای دولت قبل فرمودند کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور میگشایند، از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوثاند.
⚫️پس از برجام و در انتخابات سال 1396، #جامعه_خوکی از وزیر خارجه دولت، طلب پورناستار مشهور آمریکایی را کردند و اجرای خواننده فاسد خارج از ایران، یعنی ساسان حیدری، با این پورن استار در راستای این خواسته جامعه خوکی بود. امروز که بیش از سه ماه از مسئلهای که به بهانه حجاب کشورمان را درگیر خود کرده است میگذرد، به بطلان نظریه «چشم و دل سیر بودن مرد غربی» در اثر ولنگاریهای جنسی میرسیم.
🔸غرب و مرد غربی که مانعی در مسائل جنسی بر سر راه خود نمیبیند، امروز «اُبژه» جدیدی برای خود دیده است و آن زن ایرانی است.
🔹مرد غربی کـــه بــه اصطلاح «همه دورهای خود را زده است»، همچنان دنبال ابژه جدید است که آن را در زنان و دختران ایرانی دیده است؛ هنگامی که در دبیرستانی دخترانه تعدادی از دختران کشف حجاب کرده و حرکات سخیفی انجام دادند، مردی آمریکایی به یکی از تصاویر مربوطه واکنش نشان داده، پس از سخنانی جنسی از این حرکت استقبال کرده و در ســخــنــی رذیلانه نوشت «جهان به م_خلیفههای {پورن استار آمریکایی_لبنانی} بیشتری نیاز دارد».
🔸️این سخن بدین معنی است که حمایت غرب از بیحجابی و این قبیل مسائل نه در راستای آزادی و مسائل حقوق بشری بلکه در راستای به فساد کشاندن زن ایرانی است و بارها این را در خیمهگاه ولایت هشدار دادیم.
🔹️اما این حرکت به اینجا ختم نمیشود و در جام جهانی قطر به اوج خود میرسد. #جام_جهانی قطر بستری بود برای به نمایش گذاشتن زن ایرانی و وایرالشدن آن در شبکههای اجتماعی شد؛ تنها در یک مورد عکس زنی ایرانی که بدون حجاب اسلامی در استادیوم حضور یافته بود مورد توجه قرار گرفته و در شبکه اجتماعی توییتر بیش از ۳۵۰هزار لایک خورد که پایین آن پست، صدها کامنت جنسی از مردان خارجی وجود دارد.
🟡برای نمونه فردی نوشت: «من در آپارتمان خود جایی برای او دارم» و دهها پست و مطالب دیگر در شبکههای اجتماعی و وبگاههای خارجی که به این موضوع پرداختند. این موارد مؤید این موضوع است که حمایت آنان از بیحجابی در ایران برای به فسادکشاندن و طمع جنسی زنان است.
🟨 البته برخی خبرگزاریهای داخلی نظیر فارس نیز در طول جام جهانی قطر عکسهایی از زنان ایرانی بدون پوشش مناسب نشر دادند که دور از انتظار بود!!! اما در پایان آنچه که دارای اهمیت است این است که مرد خارجی ابژه جدیدی برای خود تعریف کرده است و آن زن ایرانی است، و تنها راه مقابله با آن، اهتمام و توجه بیش از پیش به مفهوم #غیرت و بروز بیشتر مفهوم غیرت در جامعه ایرانی است. همانطور که مسـئلهای که چند ماه است کشور را درگیر خود کرده، حجاب و عفت زنان نیست و بالاتر از آن مسئله غیرت مردان است.
🔷🔶اگر در تقویم روزی به نام روز حجاب و عفاف وجود دارد، ضرورت نامگذاری روزی به نام روز غیرت بیشتر است و اگر بنا باشد روزی به این نام اختصاص داده شود، آن روز، روز تاسوعا است؛ روز اختصاصی عباس بن علی، مظهر غیرت.
📢 #برای_آگاهی_جامعه_شما_نشر_دهید
➖➖➖➖➖➖➖➖
◀️ با کانال #خیمه_گاه_ولایت که محفل حضور نخبگان کشورمان است، میتوانید #بهروزترین باشید و از آخرین اخبار و تحلیلهای مهم ایران و جهان در حوزه #نفوذ #سیاست #امنیت و #فرهنگ کسب آگاهی کنید.
➡️ قاریان افضل ایران
زندهیاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی.. نماز شب.. آیت الله قاضی (ره): فرزندم! اگر دنیا میخواهی نماز شب بخوان، اگر آخرت هم میخواهی نماز شب بخوان
احکام نماز شب
برای نماز شب احکامی بیان شده است:
نیت
هشت رکعت به نیت نماز شب و سپس دو رکعت نماز شفع و آن گاه یک رکعت نماز وتر، که با فضیلتترین نماز شب، نماز وتر و شفع است و دو رکعت شفع از وتر است.
برای نماز شب میتوانم به نماز شفع و وتر اکتفا کنم و تنگی وقت میتوانم به نماز وتر اکتفا نمایم.
وقت نماز شب
وقت نماز شب از نیمهشب تا فجر صادق است و هنگام سحر از سایر مواقع بهتر است و همه ثلث آخر شب سحر میشود. و افضل از خواندن نماز شب نزدیکیهای فجر است. شب را پیش از شب بخواند. جوانی که میترسد خواب میبیند و میخوابد و میخوابد، میتواند نماز شب را پیش از نیمهشب بخواند.
شبهایی که برای خواندن نماز شب بعد از نیمهشب عذری، مانند پیرمردان هستند و یا کسانی که از سرد شدن هوا میترسد و... میتوانند نماز را قبل از نیمهشب بخوانند.
جواز نشسته خواندن
جایز است انسان نماز شب را نشسته بخواند حتی در حال اختیار. ولی اگر میخواهد نشسته بخواند بهتر است که هر دو رکعت نشسته را یک رکعت به حساب کند. بنابراین هشت بار دو رکعت نشسته و هر دو رکعت به یک سلام که جمعاً شانزده رکعت به نیت نماز شب میشود، بخواند و دوباره دو رکعت هر دو رکعت به یک سلام به نیت نماز شفع و دو بار یک رکعت هر یک رکعت به سلام. به نیت نماز وتر.
خلاصه کردن
خواندن سوره در ركعتهای نماز شب لازم نیست و میتوانم به خواندن سوره حمد اکتفا كند. همچنین قنوت در رکعتهای دوم مستحب است و میتوان بدون قنوت بخواند. نماز وتر یک رکعت است و میشود آن را بدون قنوت به جا آورد. همچنین لازم نیست همه یازده رکعت را در یک مجلس و پشت سر هم بخواند، بلکه میتوان در دو سه نوبت بخواند، بلکه جدا جدا خواندن افضل است، همان طور که رسول خدا تهجد میکرد.
بلند خواندن
مستحب است که نماز را بلند بخواند تا اگر از خانوادهاش کسی میخواهد برای نماز شب برخیزد، بیدار شود، چنان چه در روایت است و برخی علما نیز به استحباب جهر (بلند خواندن و مشخص بودن صدا) مشخص کنند.
بدیهی است که استحباب خواندن نماز شب در جایی است که از ریا و سُمعه باشد و اگر خدای ناخواسته خوف ریا و سُمعه در بلند خواندن باشد باید آهسته بخواند
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان
#دعا #مناجات #رمضان #روزانه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
📌#بهترین_شیوه برخورد با منکرات چیست؟
✅ مقام معظم رهبری:
بستگی به این دارد که چه کسی بخواهد برخورد کند؛
💢اگر شما بخواهید برخورد کنید #زبان است، شما به غیر از زبان هیچ تکلیف دیگری ندارید.
نهی از منکر برای #مردم فقط زبانی است
💢البته برای #حکومت اینطور نیست، اگر منکر بزرگی باشد برخورد حکومت احیانا ممکن است #برخورد_قانونی و خشن هم باشد
⬅️ لیکن امر به معروف و نهی از منکری که
در شرع مقدس اسلام است زبان است
«اِنّما هِی اللِسان»
🏴امر به معروف و نهی از منکر 🏴
❥━┅┄┄
قاریان افضل ایران