هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
🔸️قیمت فطریه رمضان ۱۴۴۵ از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد
بر اساس این گزارش، قیمت گندم برای هر نفر ۶۵.۰۰۰ تومان (شصت و پنج هزار تومان) و قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰.۰۰۰ تومان (یکصد و هشتاد هزار تومان) میباشد.
همچنین لیست وجوهات شرعی که از سوی دفتر معظم له اعلام شده، بدین شرح است:
یک سال نماز قضا: ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان
یک ماه روزه: ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان
کفاره یک روز روزه عمد: ۹۶۰.۰۰۰ تومان
کفاره یک روز روزه عذر: ۱۶.۰۰۰ تومان
حداقل فطریه هر نفر: ۶۵.۰۰۰ تومان (گندم)
کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ۹۶۰.۰۰۰ تومان
کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ۱۶۰.۰۰۰ تومان
یک دوره ختم قرآن: ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
قربانی: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان
عقیقه: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان
https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
آیه 57 🌹ازسوره نساء🌹
وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها أَبَداً لَهُمْ فِيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ نُدْخِلُهُمْ ظِلًّا ظَلِيلًا
وكسانى را كه ايمان آورده وكارهاى نيك انجام دادهاند، به زودى در باغهايى كه از زير (درختان) آن نهرها جارى است وارد مىكنيم. آنان هميشه در آن جاودانند، برايشان در آن جا همسرانى پاكيزه است و آنان را در سايههايى پايدار (بدون سردى وگرمى و طوفان) درآوريم.
آیه 57 🌹ازسوره نساء🌹
وَ الَّذِينَ=وکسانی که
آمَنُوا =ايمان آورده اند
وَ عَمِلُوا=وکرده اند
الصَّالِحاتِ=کارهای شایسته
سَنُدْخِلُهُمْ=به زودی درآوریم آنهارا
جَنَّاتٍ =به بهشت هایی
تَجْرِي=که رواناست
مِنْ=از
تَحْتِهَا=زير [درختان] آنها
الْأَنْهارُ=جویبارها
خالِدِينَ=درحالی که جاودانه اند
فِيها=درآن
أَبَداً=هميشه
لَهُمْ=برای آنان
فِيها =درآن
أَزْواجٌ=همسرانی است
مُطَهَّرَةٌ =پاکیزه
وَ نُدْخِلُهُمْ=و درمی آوریم آنهارا
ظِلًّا =به سایه ی
ظَلِيلًا =پايدار
هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
ذکر.. زنده یاد حاج حشمت الله خیرخواه...
احياي سنت پيامبر صل الله عليه و آله
.. ، اين حديث خيلي مهم است. پيامبر خدا فرمود: اگر كسي سنت مرا احيا بكند، او دوست من است، محب من است. هر كس هم محب من باشد، همراه من خواهد بود. يك سلام كردن كه هيچ معونه اي ندارد. دين اسلام يك ديني است كه انقدر جامع است، هر مقوله اش را بگيري همه اش ميآيد. همة خوبيها درش جمع است. يك سلام كردن كه يك سنت خيلي ساده و رواني است، حديث ديدم فرمود: «إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِاللَّهِ وَ بِرَسُولِهِ مَنْ بَدَأَ بِالسَّلَام»[12]. نزديكترين افراد به خدا و پيامبر، يعني حد اعلاي قرب و كمال. اين است كه آدم به خدا نزديك بشود، به پيامبر نزديك بشود. كسي كه ابتداء به سلام بكند، از همه به خدا نزديكتر است. نميگويد: كه مثلاً رياضت بكش، هزار سال سير و سلوك بكن، نه، همين يك سلام. ما حديث داريم كسي كه ابتداء به سلام بكند از تكبر محفوظ است. يعني عامل همة بديها و شقاوتها تكبر است. اين تكبرش ميريزد، تمام ميشود. به بچه ها سلام كند، به كوچكترها، بزرگترها. «أَوْلَى النَّاسِ بِاللَّهِ». ميخواهم عرض بكنم: اگر آنجا پيامبر ميگويد كسي كه سنت را احيا بكند با من در بهشت خواهد بود. اينجا ميگويد يك سلام بكند، همة آيات و روايات از يك جا آمده و به هم ميخورد. نميگويد: رياضت شاق بكش، چندين سال پشت در بمان تا در را برويت باز بكنند. نه. بيا يك سنت پيامبر را احيا بكن. ابتداء به سلام انسان را از تكبر و از رضائل دور ميكند. آدم را به خدا و پيامبر از همه نزديكتر ميكند. به شرطي كه شروع به سلام بكند. ابتداء به سلام. فرمود: كسي كه سنت مرا احيا بكند، كسي هم كه مرا دوست داشته باشد در بهشت با من است.
لاحول ولاقوة الا بالله
هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
زندهیاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی
برکات ذکر صلوات
صلوات باعث ميشود كه ملائكه هم به انسان دعا كنند، و ياد كنند و طلب مغفرت براي انسان بكنند. «وَ يسْتَغْفِرُونَ لِمَنْ فِي الْأَرْضِ»[3]. در آية قرآن داريم ملائكه براي اهل زمين استغفار ميكنند. براي چه كساني؟ براي كساني كه درود بر پيامبر ميفرستند. در روايت داريم: وقتي اين آيه نازل شد، آية «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يصَلُّونَ عَلَى النَّبِي»[4] يك شخصي از پيامبر خدا سؤال كرد. حضرت فرمودند: اگر سؤال نميكردي اين مطلب را نميگفتم. بعضي از مطالب وقتي سؤال بشود گفته ميشود. فرمود: از وقتي كه اين آيه نازل شده، خداي متعال دو ملك را مأمور كرده، هرگاه ذكر من بشود، ياد من بشود و افرادي صلوات بر محمد و آل محمد بفرستند، آن دو فرشته ميگويند «غفر الله لك». به گوينده صلوات ميگويند خدا تو را بيامرزد. خدا و ملائكه هم ميگويند آمين. كه دعا مستجاب است. خدا و ملائكه به دعاي اين دو فرشته آمين ميگويند. باز حضرت فرمود: اگر ياد من، ذكر من بشود، و او صلوات بر من نفرستد، اين دو فرشته ميگويند: «لا غفر الله لك»، خدا تو را نيامرزد. و خدا و ملائكه هم آمين ميگويند. و دعا مستجاب است،
صلوات زمان و مكان نميشناسد. در هر موقعيت، شرائط، يك كليدي است كه همة قفلها را باز ميكند. يك ذكري است كه براي سربالايي، سرازيري، كفي، گير و گورها را برطرف ميكند. امام هشتم عليه السلام فرمود: «مَنْ لَمْ يقْدِرْ عَلَى مَا يكَفِّرُ بِهِ ذُنُوبَهُ فَلْيكْثِرْ مِنَ الصَّلَوَاتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فَإِنَّهَا تَهْدِمُ الذُّنُوبَ هَدْما»[5]. صلوات گناهان را منهدم ميكند. در گناه هم كار استغفار را ميكند. يعني نور كه بيايد ظلمتها ميرود. اگر كسي ميخواهد شفاعت پيامبر برايش واجب بشود، مداومت بر اين ذكر شفاعت را برايش واجب ميكند. اگر كسي ميخواهد جايش نوراني باشد، دلش نوراني بشود، قبرش نوراني بشود، روز قيامت نوراني باشد، در بهشت نوراني باشد، فرمود اين ذكر را بگويد. اصلاً صلوات صله با خدا و اهل بيت است. و همه بركات هم در ارتباط با خدا و اهل بيت است. خدا مبدأ همة خيرات است، و اهل بيت هم واسطة همه خيراتاند. اگر ميخواهي با اينها صله بكني، انشاء الله مداومت بر اين ذكر كنيد. البته با توجه، با حضور قلب، با نشاط، هيچ وقت در مستحبات به خودتان فشار نياوريد.
و از اعمال مهم ماه شعبان و ماه مبارك رمضان، مداومت بر اين ذكر است. پيامبر خدا فرمود: «و من أكثر فيه من الصلوة علي ثقل اللّه ميزانه يوم تخفف الموازين»[6]. در روز قيامت يك موقف، موقف ميزان و سنجش است. ارزيابي ميكنند. به درد بهشت ميخورد؟ به درد جهنم ميخورد. پيامبر خدا فرمود: من كنار ميزان ميايستم. اگر كسي ميزان حسناتش سبك باشد، دستش خالي است، سرمايه ندارد. ولي در دنيا زياد صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده باشد، من ثواب صلواتها را در ميزان حسناتش خواهم نهاد، و ميزان حسناتش سنگين ميشود.
«إِذَا ذُكِرَ النَّبِي فَأَكْثِرُوا الصَّلَاةَ عَلَيهِ» [7] اين كلمة كثرة با صلوات زياد آمده. يكياش همين خطبة شعبانيه است. ميگويد كسي كه در اين ماه زياد اين ذكر را بگويد، ثقل الله ميزانه. خدا ميزان حسناتش را سنگين ميكند، در روزي كه اكثراً ميزان حسنات سبك است. يعني نوعا كم ميآورند. ولي اگر كسي مداومت بر اين ذكر كرده باشد، ميتواند همه چاله هايش را پر بكند. همه كمبودها و كاستيهايش را جبران بكند.
ذکر صلوات هنگام ياد خداوند
«قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكىَ، وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلىَ» [8]. در ذيل اين آيه فرمايشي از امام هشتم سلام الله عليه نقل شده. رستگار شد كسي كه خودش را پاك كرد، يا زكات داد. همة معاني ممكن است باشد. «قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكىَ، وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلىَ». ياد خدا كرد، "فصلي" امام هشتم سلام الله عليه فرمود: يعني صلوات بر محمد و آل محمد فرستاد. از اين آيه و حديث استفاده ميشود، هركجا ياد خدا ميكني، بايد ياد واسطههاي نعمت را هم بكني. «من اراد اللَّه بدء بكم و من وحده قبل عنكم و من قصده توجه بكم»[9]. ياد خدا با ياد اين خانواده گره خورده. ياد اين خانواده با ياد خدا گره خورده. هر وقت انسان خدا را ياد كرد بايد اينها را هم ياد بكند. يا اينها را ياد كرد خدا را ياد بكند. اصلاً يكي است. «مَنْ عَصَاكُمْ فَقَدْ عَصَى اللَّهَ وَ مَنْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ»[10]، «إِنَّ ذِكْرَنَا مِنْ ذِكْرِ اللَّهِ»[11]. از آنطرف هم درست است، اگر قشنگ ذكر خدا را بكني اينها هم ميآيند. امام هشتم سلام الله عليك فرمود: منظور از «فَصَلىَ» نماز نيست. اگر نماز بود اين بر بندگان خدا سنگين بود که هر وقت خدا را ياد کردند نماز بخوانند
هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
ترتیل جزء 24قرآن کریم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🍀
🌷 السلام علیک یا اباعبدالله🌷
مهمی که در جزء بیست و چهارم بیان شده است
رفتار عجیبی که منکران قیامت دارند
وَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالاَْخِرَهِ وَ إِذَا ذُکِرَ الَّذِینَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ(۴۵- زمر)
هنگامى که خدا به یگانگى یاد مىشود دلهاى کسانى که به آخرت ایمان ندارند گرفتار نفرت مىشود و هنگامى که یاد غیر خدا مىشود، شادمان مىگردند.
گاه انسان چنان به زشتی ها خو مىگیرد و از پاکی ها بیگانه مىشود که از شنیدن نام حق ناراحت و از شنیدن باطل مسرور و شاد مىگردد، در برابر خداوندى که آفریننده عالم هستى است سر تعظیم فرود نمىآورد، اما در برابر قطعه سنگ و چوبى که خود ساخته و یا انسان و موجوداتى همانند خود زانو مىزند و تعظیم مىکند
آیه گزارشی از رفتار کسانی است که ایمانی به آخرت ندارند و زندگی را خلاصه در همین چند روزه دنیا می دانند و بس. این عده کسانی اند که وقتی در پیش آنها سخن از خدا و دین و احکام و معارف آن شود چندششان شده و حالت تنفر سراسر وجودشان را می گیرد و اگر با آنها سخن از دنیا و راههای ارضای خواسته های نفس گفته شد فورا شادمان گشته و سرور و خوشحالی وجودشان را در بر می گیرد
۲. انسان باید تمام داشته های خود را نعمت الهی دانسته و شکرگزار او باشد و نیز بداند که داده های خدا جنبه آزمون و امتحان هم دارد که اگر با مصرف درست آنها در مواردی که رضای الهی در آن است شکر آن را بجا آورد علاوه بر حل مشکل دنیائیش، بهشت خود را هم آباد کرده است و اگر به محض دریافت نعمت، دهنده آن را فراموش کرد و در مسیر کفر و ناسپاسی قدم گذاشت؛ همان نعمت تبدیل به نقمت شده و جهنم او را شعله ور می کند.

بندگان خدا! از رحمت او مأیوس نشوید
قُلْ یَاعِبَادِىَ الَّذِینَ أَسْرَفُواْ عَلىَ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُواْ مِن رَّحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ(۵۳- زمر)
بگو: اى بندگان من که [با ارتکاب گناه] بر خود ستم کرده اید! از رحمت خدا نومید نشوید که یقیناً خدا همه گناهان را مىآمرزد زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است
خداوند متعال در این آیات راه بازگشت را توأم با امیدوارى به روى همه گنه کاران مىگشاید و با لحنى آکنده از نهایت لطف و محبت آغوش رحمتش را به رویشان باز کرده و فرمان عفو آنها را صادر نموده است.
دقت در تعبیرات این آیه نشان مىدهد که از امیدبخشترین آیات قرآن مجید نسبت به همه گنهکاران است. فراگیری و گستردگى آن به حدى است که طبق روایتى امیر مؤمنان على علیه السلام فرمود: در تمام قرآن آیهاى وسیعتر از این آیه نیست.
«زُمَر» که نام همین سوره هم هست جمع «زُمره» است و زمره به معنای جماعت و گروهی از مردم است؛ بنابراین معنای آیات مورد بحث این می شود: که منکر شدند و کفر ورزیدند را به صورت گروه گروه به سمت جهنم می برند و در مقابل کسانی که اهل تقوا و خداترسی بودند را هم دسته دسته ساماندهی کرده و به سوی بهشت حرکت می دهند
دو نکته مهم
۱. با استناد به جمله « إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا» ثابت می شود که خداوند هر گناهی اعم از صغیره و کبیره را بخشیده و مشمول غفران خود می کند.
۲. با مقایسه این آیه با آیه ۴۸ سوره نساء که می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاءُ؛ خداوند شرک را نمىبخشد، اما کمتر از آن را براى هر کس که بخواهد مىبخشد.» فهمیده می شود که بخشش در آیه مورد بحث در صورتی است که گنهکار توبه کرده باشد که اگر فرد گنهکار به واقع توبه کرد وعده خدا در حقش عملی شده و گناه او هر چه که باشد بخشیده می شود حتی اگر شرک باشد؛ اما اگر توبه ای در کار نبود خدا ممکن است از برخی گناهان او در گذرد که بی تردید شرک جزء آنها نخواهد بود.
از شیپور جنگ با طالبان
تا تقلا به نفع نفرین شدگان!
♦️غربگرایانی که امروز فاز عقلانیت برداشته اند و می گویند نباید با انتقام گرفتن، وارد تله درگیری با اسرائیل شد، همان هایی هستند که چند سال قبل، بی هنگام غیرتی (!) شده بودند و می گفتند ایران باید هر چه سریع تر به افغانستان حمله کند و با طالبان بجنگد!
🔹ماجرا در آن زمان، ربط مستقیمی به ما نداشت و آمریکا پس از سال ها سرشکستگی و هزینه دادن نافرجام، افغانستان را تخلیه کرده بود. اما اکنون اسرائیل، چند فرمانده نظامی ما را در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسانده است.
♦️آیا عجیب نیست که غربگرایان -چه آنها که مامور و مزدورند، و چه کج فهمان و بازی خوردگان- در هر موضع گیری، دقیقا همان می گویند که اقتضای منافع و نقشه های آمریکا و اسرائیل است؟!
🔹اگر آمریکا بخواهد ایران را با کشور همسایه درگیر کند، اینها بلافاصله غیرتی می شوند و بدون آن که حاضر باشند خودشان بجنگند، در شیپور جنگ می دمند؛ اما اگر اسرائیل، نگران اقدام ایران به تلافی ترور فرماندهانش باشد، خواستار بی عملی می شوند.
♦️البته این حرف که با آمریکا و اسرائیل درگیر نشوید و گزک دست شان ندهید، مربوط به امروز و دیروز نیست. اگر مردم و نظام می خواستند به طوطیان مقلّد واشنگتن و لندن و تل آویو اعتنا کنند، نه انقلاب می کردند و شاه و حامیان غربی اش را بیرون می کردند؛
🔹و نه آمریکا را در منطقه به هزیمت می کشاندند، و اسرائیل را به نقطه بی بازگشتی می رساندند که ده ها سیاستمدار ارشد صهیونیست، درباره جدی بودن تکرار "نفرین ۸۰ سالگی حکومت یهود" و ندیدن چند سال آینده هشدار بدهند.
♦️اصل مجازات، همین روندی است که پیوسته انجام شده است: تنگ تر کردن حلقه محاصره، زدن ضربات راهبردی پیاپی و راندن اسرائیل به لبه پرتگاه. اما این حرکت راهبردی، مانع از مجازات صهیونیست ها به خاطر جنایات اخیر در غزه و سوریه و لبنان نخواهد شد.
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان
#دعا #مناجات #رمضان #روزانه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
4_293413254921716479.mp3
4M
تحدیر جزء بیست و چهارم قرآن کریم
استاد معتز آقایی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آموزش قرآن کریم
درس چهاردهم: علائم وقف و ابتدا
#آموزش #قرآن #الفبا #عربی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
35.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزه های تربیتی
ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان
دکتر کریمی - قسمت بیست و چهارم
#زندگی #تربیت #رمضان #دکتر_کریمی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
13.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آیه_های_زندگی
قسمت بیست و چهارم - شناخت حق و باطل
🎤استاد ابوالفضل بهرام پور
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
gholbargh zendeghi-rooz ghods.pdf
3.03M
گلبرگ زندگی - ویژه نامه روز قدس
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام روزه
#احکام #سوال_شرعی #روزه #دهان #وضو #نماز #امام_خامنه_ای
فروردین ماه ۱۴۰۳
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ