🌸صلوات تنها دعايي هست كه حتما مستجاب مي شود.
🌸صلوات : بهترين هديه از طرف خداوند براي انسان است.
🌸صلوات : تحفهاي از بهشت است.
🌸صلوات : روح را جلا ميدهد.
🌸صلوات : عطري است كه دهان انسان را خوشبو ميكند.
🌸صلوات : نوري در بهشت است.
🌸صلوات : نور پل صراط است.
🌸صلوات : شفيع انسان است.
🌸صلوات : ذكر الهي است.
🌸صلوات : موجب كمال نماز ميشود.
🌸صلوات : موجب كمال دعا و استجابت آن ميشود.
🌸صلوات : موجب تقرب انسان است.
🌸صلوات : رمز ديدن پيامبر در خواب است.
🌸صلوات : سپري در مقابل آتش جهنم است.
🌸صلوات : انيس انسان در عالم برزخ و قيامت است.
🌸صلوات : جواز عبور انسان به بهشت است.
🌸صلوات : انسان را در سه عالم بيمه ميكند.
🌸صلوات : برترين عمل در روز قيامت است.
🌸صلوات : سنگينترين چيزي است كه در قيامت بر ميزان عرضه ميشود.
🌸صلوات : محبوبترين عمل است.
🌸صلوات : آتش جهنم را خاموش ميكند.
🌸صلوات : فقر و نفاق را از بين ميبرد.
🌸صلوات : زينت نماز است.
🌸صلوات : بهترين داروي معنوي است.
🌸صلوات : گناهان را از بين ميبرد
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
✍آیتالله بهجت(ره):
ما باید به یقین بدانیم که ما در دو دست خود، دو گوهر شبچراغ و گرانقدر(قرآن و عترت) داریم و کار به تشکیک دیگران نداشته باشیم، خواه بدانند و بگویند که در دست ما گوهر است، و یا آن دو را دو سنگ بیارزش بدانند، چه دیگران قدر آن دو را بدانند یا ندانند [ما باید قدردان باشیم].
برای اینکه اگر قدر ندانستیم، نعمت از دست ما گرفته میشود، چنانکه اهل حجاز از نعمت ولایت محروم شدند و به عَجَمها منتقل گردید.
📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۱۹۶
🦋 #قاریان افضل ایران
🦋الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
و عَجّل فَرَجَهم🦋
🦋 #اللهـمعجـللولیڪالفـرج🦋
قاریان افضل ایران
آیه133🌹ازسوره بقره🌹
أَمْ كُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قالَ لِبَنِيهِ ما تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدِي قالُوا نَعْبُدُ إِلهَكَ وَ إِلهَ آبائِكَ إِبْراهِيمَ وَ إِسْماعِيلَ وَ إِسْحاقَ إِلهاً واحِداً وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ
آيا شما (يهوديان) هنگامى كه مرگ يعقوب فرا رسيد، حاضر بوديد؟! آن هنگام كه به فرزندان خود گفت: پس از من چه مىپرستيد؟ گفتند: خداى تو وخداى پدرانت ابراهيم واسماعيل واسحاق، خداوند يكتا، وما در برابر او تسليم هستيم
آیه133🌹ازسوره بقره🌹
أَمْ :آیا
كُنْتُمْ : بودیدشما
شُهَداءَ:حاضر
إِذْ :هنگامی که
حَضَرَ :فرارسید
يَعْقُوبَ :يعقوب را
الْمَوْتُ:مرگ
إِذْ :آنگاه که
قالَ:گفت
لِبَنِيهِ:به پسرانش
ما :چه
تَعْبُدُونَ:می پرستید
مِنْ بَعْدِي:پس از من
قالُوا :گفتند
نَعْبُدُ : می پرستیم
إِلهَكَ :خدای تورا
وَ إِلهَ :وخدای
آبائِكَ:پدرانت
إِبْراهِيمَ:ابراهيم
وَ إِسْماعِيلَ:واسماعيل
وَ إِسْحاقَ:واسحاق
إِلهاً :که خدایی
واحِداً:یگانه است
وَ نَحْنُ :وما
لَهُ :برای او
مُسْلِمُونَ: فرمانبریم
آیه ۱۳۳ازسوره بقره
صعود به اورست 13 روز به طول میانجامد،
اما سقوط از آن فقط :
" 8 ثانیه "
ساختن روابط مدتها به طول میانجامد
اما از بین برد آن فقط در چند ثانیه!🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️
گرانی و تورم و اعتراضات رو میبینید!؟
منتظر بدترش باشید!
چون رئیسی گفته یا من جلوی مافیای خودرو و دارو و پتروشیمی و... رو میگیرم یا میشم اولین رئیس جمهور ۴ساله!!!
کل مافیا دست ب دست هم دادن و متحد شدن تا برای حفظ موجودیت خودشون دولت رو به زانو دربیارن!
(اینا تحلیل نبود،اطلاعات بود!)
ثبت روزانه ۳۰۰ مورد تجاوز به زنان در انگلیس!
▪️ نماینده مجلس انگلیس: روزانه به ۳۰۰ زن تجاوز جنسی میشود، ۲۰۰ مورد از این تجاوزها گزارش میشود و احتمالا فقط ۳ نفر از افرادی که به زنان این کشور تجاوز میکنند، مجازات میشوند.
✨﷽✨🔴 این همه سر و صدا برای چیست؟!!
✍روز عاشورایی، مرحوم شیخ (ره) جلوی در ورودی صحن مطهر امیرالمؤمنین(ع) ایستاده بود و از دستهجات سینه زنی استقبال میکرد و در کنار او، أفندی که از طرف حکومت عثمانی حاکم عراق بود، ایستاده بود.
أفندی از شیخ انصاری پرسید:"ای شیخ، ما قبول داریم که حسین(ع) مظلوم شهید شده و یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزگوار غمگین هستیم، اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟سینه زنی، زنجیرزنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و ...، اینها چه هدفی را دنبال میکنند؟!"
شیخ انصاری فرمودند: "سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش میکنیم دوباره چنین نشود."
أفندی پرسید: "یعنی چه؟"شیخ انصاری فرمود: "در جریان غدیر، پیامبر(ص) در برابر صد هزار نفر، علی(ع) را با صراحت به وصایت خود برگزید و شما انکار کردید و گفتید غدیر نبوده یا اگر بوده چیز مهمی نبوده است، فقط سفارش به دوستی با علی(ع) بوده است."
اشکال از ما بود که عید غدیر خم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد.
ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و با شعار و تظاهر برگزار نکنیم، شما انکار کنید و بگویید اصلا حسین(ع) شهید نشد یا حسین(ع) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان با تقوایی است.
قاریان افضل ایران
🦋الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
و عَجّل فَرَجَهم🦋
تنها روزهای که جایگزین دارد، #روزه ماه رجب است.
کسایی که بههر دلیلی نمیتونن روزه بگیرن،
هرروز صدبار این تسبیحات رو بگن، ثواب روزه رو میبرن.
قاریان افضل ایران
سرقت به روش توپی زنی چیست؟
روش های مختلفی از جمله توپی زنی برای سرقت و شکستن ایمنی اماکان مسکونی و تجاری وجود دارد از بتدایی ترین روش تا پیچیده ترین آنها که به شما این حس را می دهد که هیچ وقت به اندازه کافی همه چیز ایمن نخواهد بود. بطور حتم همه ی ما تا کنون دریافته ایم که هیچ روشی برای حفظ ایمنی و امنیت بطور قطعی پاسخگو نیست و همه ی آنها راه نفوذی برای سارقان باقی خواهند گذاشت. ولی این به این معنا نیست که در و پنجره ها را باز بگذاریم تا اموال، جان ، امنیت ما به راحتی برای دیگران قابل دسترس باشد.
اعمال پیشگیرانه و امنیتی از این جهت باعث تامین امنیت ما خواهد شد که سارقان برای نفوذ به منزل هایی که تدابیر امنیتی ویژه ای را تدارک دیده اند اولویتی قائل نشوند و از قصد سو خود صرفه نظر کنند. در ادامه ما به یکی از روش های ساده و قدیمی برای سرقت منازل و عبور از دربهای بسته اشاره خواهیم کرد با توجه به قدیمی بودن این روش ما شاهد این هستیم که بسیاری از منازل این فرصت را در اختیار سارقان قرار می دهند تا با کمترین ابزار و مهارتی به ملک خصوصی آنها تجاوز کنند.
سرقت از منازل به روش توپی زنی:
در بسیاری از دربها توپی قفل بدون حمایت خاصی در دسترس است و سارقان به سادگی با از بین بردن محافظ قفل و از بین بردن آن دسترسی راحتی به توپی قفل خواهند داشت و با استفاده از ابزار مخصوص و نیروی بدنی به خارج کردن توپی و یا اسیب رساندن یا باز کردن آن باز شدن درب را به سادگی تمام انجام خواهند داد.
البته که این کار همراه با سرو صدای زیادی خواهد بود و بعضی که مربوط به تخریب یااستفاده از ابزار بحصوص می باشد نیاز به مهارت و تجربه خواهد داشت ولی سارقان حرفه ای می توانند این کار را به سادگی و یا در زمان های مشخص و از پیش تعیین شده انجام دهند و عملا برای آنها سرقت به روش توپی زنی سختی کاری نخواهد داشت.
زندهیاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی.... روز آخر ماه رجب، بر انجام غسل تاکید شده و روزه این روز سبب آمرزش گناهان گذشته و آینده است. همچنین برای این روز نمازی به شرح ذیل بیان شده است.َََ
پیامبر(ص) در فضیلت ماه رجب میفرماید: رجب ماه گرامی خدا است که در آن، باران رحمتش را بر سر و روی بندگانش میریزد. (عیون اخبار الرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۷۱)
نماز آخر ماه رجبروایت شده که پیامبر اکرم (ص) در بیان نماز آخر ماه رجب میفرمایند: هر کس در آخر ماه رجب ۱۰ رکعت نماز بخواند که در هر رکعت سوره حمد یکمرتبه و سوره توحید سه مرتبه و سوره کافرون سه مرتبه باشد، و پس از سلام نماز دستهایش را به سوی آسمان بلند کند و بگوید:
لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لاشَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ
معبودى جز خدا نیست، یگانه و بى شریک است، فرمانروایى و سپاس تنها براى اوست
یُحْیِی وَ یُمِیتُ وَ هُوَ حَیٌّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ
زنده مى کند و مى میراند، و اوست زنده اى که نمى میرد، خیر به دست اوست و او بر هر کارى تواناست.
وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ.
بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست، و جنبش و نیرویى جز به خدا نیست، خداى برتر و بزرگ
سپس دستهایش را به روی صورت بکشد و حاجتش را از خداوند بخواهد، دعای او مستجاب شود و خداوند بین او و جهنم هفت گودال فاصله بیاندازد که اندازه هر گودال به اندازه فاصله آسمان تا زمین است و به ازای هر رکعت، هزار رکعت برایش نوشته شود و برای او گذر از صراط و دوری از جهنم تضمین شود.
سلمان رضوان الله علیه میگوید:
«هنگامی که کلام پیامبر صلی الله علیه و آله به پایان رسید، به حالت گریه به سجده افتادم و خداوند را شکر نمودم که این حدیث را از پیامبر شنیدم.» (اقبال الاعمال، ج ۳، ص ۲۸۵)
🇮🇷
اهمیت روزه گرفتن آخر ماه رجب♥️حدیثی از رسول خدا نقل شده است که ایشان فرموده اند: اگر کسی میخواهد که خداوند مهربان از او خشنود و راضی باشد و از خشم و غضب الهی دور باشد و درهای جهنم به روی او بسته شود یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد.
مرحوم «شیخ صدوق» به استناد از روایات معتبر از امام صادق نقل میکند که در آخرین روزهای ماه رجب بود که یکی از اصحاب امام صادق نزد وی آمد امام از آن مرد سوال کرد که آیا در این ماه روزه گرفته ای؟ آن مرد گفت: نه، امام صادق(ع) فرمود: این ماه، ماه بسیار عزیزی است آنقدر در این ماه ثواب از دست دادهای که حد و اندازه ندارد، خداوند ماه رجب را نسبت به سایر ماهها برتری خاصی بخشیده است هر کس در این ماه روزه بگیرد از اجر و ثواب ویژهای برخوردار خواهد شد. آن مرد گفت: اگر در روزهای باقیمانده روزه بگیرم به ثواب میرسم؟ امام فرمودند: بله سپس فرمودند: که هر کس سه روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد خداوند او را از سکرات مرگ رهایی میبخشد عذاب و فشار قبر را بر او کم میکند و از صراط مستقیم به سلامت عبورش میدهد و از آتش دوزخ دورش میکند.
* دعای امام سجاد علیه السلام در ماه رجب (صحیفه سجادیه):یا مَنْ یَمْلِکُ حَوآئِجَ السَّآئِلینَ و یَعْلَمُ ضَمیرَ الصَّامِتینَ، لِکُلِّ مَسْئَلَةٍ مِنْکَ
اى که مالک حاجات خواستارانى و اى که نهاد خاموشان دانى؛ براى هر خواسته اى از جانب تو
سَمْعٌ حاضِرٌ، وَ جَوابٌ عَتیدٌ، اَللّهُمَّ وَ مَواعیدُکَ الصَّادِقَةُ، و اَیادیکَ الفاضِلَةُ
گوشى شنوا و پاسخى آماده است؛ خدایا به حقّ وعده هاى راستت و نعمت هاى بسیار
وَ رَحْمَتُکَ الواسِعَةُ، فَاَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، و اَنْ تَقْضِىَ
و رحمت وسیعت، از تو خواهم که درود فرستى بر محمّد و آل محمّد و
حَوائِجى لِلدُّنْیا وَ الْأخِرَةِ، اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ.
حوائج دنیا و آخرتم را برآورى که به راستى تو بر هرچیز توانایى.
✍️ هيچوقت ظاهر ديگران را به باطن خودمان قياس نکنيم....
يعني ظاهر طرف نشان ميدهد که مال و ثروت و سلامتي دارد. درونش را که خبر نداري. اگر سفره دلش را باز کند، ميبينيد ده برابر شما مصيبت دارد. باطن زندگيمان را با ظاهر زندگي ديگران مقايسه نکنيم. بعضيها ظرفيت دارند و تحمل ميکنند.
از اولين که حضرت آدم است تا نفر آخري که از دنيا ميرود هيچکسي در کره زمين بيبلا و بي مصيبت و بيگرفتاري نيامده و نخواهد آمد «أَ حَسِبَ النّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ» (عنكبوت/۲) محال است.
خدا اصلاً امتحان ميکند. امتحان فرق ميکند. جنسش فرق ميکند. دهها روايت داريم که «البلاء للولاء» هرکس ايمان و قربش به خدا بيشتر است، خدا بيشتر او را امتحان ميکند. «إِنَّ الْبَلاءَ لِلانْبِيَاءِ دَرَجَةٌ» (جامعالاخبار، ص۱۱۳) دهها حديث در این مضمون داريم.
قاریان افضل ایران... 🌹ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله»🌹
🌕 رسول اکرم (ص) فرمود:
«ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» نود و نه درد را شفا می دهد که ساده ترین آنها اندوه است.»
🌕 رسول اکرم (ص) فرمود:
«در شب معراج ابراهیم خلیل بر من گذر کرد، و گفت: به امتت امر کن در بهشت، بسیار درخت نشاء نمایید که زمینش وسیع و خاکش پاک است.» گفتم «نشاء بهشت» چیست؟
پاسخ داد: لا حول و لا قوه الا بالله
🌕 امام صادق (ع) فرمود :
هرگاه از قدرتمند، یا چیز دیگری ناراحت و اندوهناک شدید، ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله» را زیاد تکرار کنید،
زیرا این ذکر کلید گشایش هرگونه گرفتاری و ناراحتی است، و گنجی است از گنجهای بهشت.
قاریان افضل ایران.. احکام نماز..
شک های باطل نماز
شک های هشتگانه ای که نماز را باطل می کند به شرح زیر است:
1. شک در رکعت های نماز دو رکعتی
مانند نماز صبح و نماز مسافر، ولی شک در نمازهای مستحب دو رکعتی نماز را باطل نمی کند.
2. شک در رکعت های نماز سه رکعتی (مغرب)
3. شک در نماز چهار رکعتی
(هرگاه یک طرف شک، رکعت اول باشد، مثل این که شک کنید یک رکعت خوانده اید یا سه رکعت.)
4. شک در نمازهای چهار رکعتی پیش از تمام شدن سجده دوم
(در حالی که یک طرف شک رکعت دوم باشد. مانند شک دو و سه قبل از اتمام دو سجده).
5. شک بین دو و پنج یا بیشتر از پنج.
6. شک بین سه و شش یا بیشتر
(البته این شک ها کمتر اتفاق می افتد ولی در عین حال باید حکم آن روشن شود).
7. شک بین چهار و شش یا بیشتر
(ولی در اینجا احتیاط واجب آن است که مانند شک چهار و پنج عمل کنید؛ یعنی بنا را بر چهار بگذارید و نماز را تمام کنید و بعد از نماز دو سجده سهو به جا آورید و سپس نماز را دوباره بخوانید.)
8. شک در عدد رکعت های نماز
(که اصلاً ندانید چند رکعت خوانده اید.)
توجه: اگر یکی از شکهای باطل در اثناء نماز برای کسی پیش بیاید نمی تواند نماز را بشکند، بلکه باید اوّل مقداری فکر کند اگر به نتیجه ای نرسید، نماز را رها کند.
شک های بدون اعتنا
شک هایی که نباید به آنها اعتنا کرد به شرح زیر است:
1. شک بعد از محل
هرگاه در بین نماز و بعد از گذشتن از محل قسمتی از نماز شک کنید آن را به جا آورده اید یا نه؛ مثل این که بعد از داخل شدن در رکوع ، شک کنید حمد و سوره خوانده اید یا نه، در هیچ یک از این موارد نباید به شک خود اعتنا کنید، خواه جزء بعدی نماز رکن باشد یا غیر رکن.
2. شک بعد از سلام
هرگاه بعد از سلام نماز شک کنید که نماز صحیح بوده یا نه، خواه شک مربوط به عدد رکعت های نماز باشد یا شرایط نماز مانند: قبله و طهارت و یا اجزای نماز مانند: رکوع و سجود، نباید به شک خود توجه کنید.
3. شک بعد از گذشتن وقت نماز
هرگاه بعد از گذشتن وقت نماز شک کنید که نماز را خوانده اید یا نه، یا حتّی گمان کنید نخوانده اید، نباید به این شک توجه کنید؛ ولی هرگاه قبل از گذشتن وقت نماز شک کنید، باید نماز را به جا آورید، حتی اگر گمان دارید نماز را خوانده اید کافی نیست.
4. شک کثیرالشک
«کثیرالشک» یعنی کسی که زیاد شک می کند، که نباید به شک خود توجه کند، خواه در عدد رکعات نماز باشد، یا در اجزای نماز، یا شرایط نماز. کثیرالشک کسی است که بگویند زیاد شک می کند و اگر کسی در یک نماز سه مرتبه شک کند یا در سه نماز پشت سرهم شک کند کثیرالشّک است.
5. شک امام و ماموم
اگر امام جماعت در عدد رکعت های نماز شک کند، مثلاً نداند سه رکعت خوانده یا چهار رکعت هرگاه مأموم بداند چهار رکعت خوانده با علامتی به امام می فهماند و امام باید مطابق آن عمل کند و بالعکس اگر امام می داند چند رکعت خوانده، ولی مأموم شک می کند، باید از امام پیروی کند و به شک خود اعتنا نکند.
6. شک در نمازهای مستحبی
هرگاه در عدد رکعت های نماز مستحبی شک کند مخیر است بنا را بر کمتر بگذارد یا بیشتر، مگر این که طرف بیشتر، نماز را باطل کند که در این صورت بنا را بر کمتر می گذارد.
شک های صحیح نماز
شک در عدد رکعت های نمازهای چهار رکعتی در 9 صورت صحیح است:
1. شک میان «دو و سه» بعد از سر برداشتن از سجده دوم
باید بنا بگذارد که سه رکعت خوانده و یک رکعت دیگر بخواند و نماز را تمام کند و بعد از نماز، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده به جا آورد و اگر در سجده دوم بعد از ذکر واجب شک کند بنا بر احتیاط واجب همین دستور را عمل کند، بعداً نماز را هم اعاده نماید.
2. شک میان «سه و چهار»
در هر جای نماز باشد بنا را بر چهار می گذارد و نماز را تمام کرده و بعد از آن یک رکعت نماز احتیاط ایستاده، یا دو رکعت نشسته، به جا می آورد.
3. شک میان «دو و چهار» بعد از سر برداشتن از سجده دوم
باید بنا را بر چهار بگذارد و نماز را تمام کند و بعد دو رکعت نماز احتیاط ایستاده بخواند.
4. شک میان «دو و سه و چهار» بعد از سر برداشتن از سجده دوم
باید بنا را بر چهار بگذارد و بعد از نماز، دو رکعت نماز احتیاط ایستاده، سپس دو رکعت نشسته به جا آورد.
5. شک میان «چهار و پنج» بعد از سر برداشتن از سجده دوم
بنا را بر چهار می گذارد و نماز را تمام می کند و بعد از آن دو سجده سهو به جا می آورد.
6. شک میان «چهار و پنج» در حال ایستاده
باید بنشیند تا شک او تبدیل به سه و چهار شود و بنا را بر چهار می گذارد و نماز را تمام می کند بعد یک رکعت نماز احتیاط ایستاده، یا دو رکعت نشسته به جا می آورد و احتیاط واجب آن است که نماز را نیز اعاده کند.
7. شک بین «سه و پنج» در حال ایستاده
باید بنشیند و شک او به دو و چهار برمی گردد، بنا را بر چهار می گذارد و نماز را تمام می کند، سپس دو رکعت نماز احتیاط ایستاده به جا می آورد و بنابر احتیاط واجب اصل نماز را نیز اعاده می کند.
8. شک بین «سه و چهار و پنج» در حال ایستاده
باید بنشیند و شک او به دو و سه و چهار برمی گردد، بنا را بر چهار می گذارد و نماز را تکمیل کرده، سپس دو رکعت نماز احتیاط ایستاده و بعد دو رکعت نشسته به جا می آورد و احتیاطاً اصل نماز را اعاده می کند.
9. شک میان «پنج و شش» در حال ایستاده
باید بنشیند و شک او به چهار و پنج بر می گردد، نماز را تمام کرده و دو سجده سهو به جا می آورد و بنابر احتیاط اصل نماز را اعاده می کند.