eitaa logo
قاریان افضل ایران
179 دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.6هزار ویدیو
155 فایل
خداوندا بفزونی جود و فروغ وجودت، که جان به وی جویا و خرد به وی گویا شده، گویائی ما را توانائی شمار نعمتهای تو ارزانی دار
مشاهده در ایتا
دانلود
اهمیت خودکنترلی در کودکان توانایی حل مشکلات خودکنترلی به کودکان کمک می‌کند تا مسائل را تحلیل کرده و تصمیمات درست‌تری بگیرند. تعیین اهداف این مهارت به کودکان این اجازه را می‌دهد که اهداف شخصی و تحصیلی خود را تعیین کرده و به دنبال دستیابی به آنها بروند. مدیریت احساسات خودکنترلی کمک می‌کند تا کودکان احساسات خود را در موقعیت‌های مختلف مدیریت کنند و به تعادل روحی دست یابند. توانایی انعطاف‌پذیری کودکان با این مهارت قابلیت سازگاری با تغییرات و تطورهای زندگی را تجربه می‌کنند. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
سینک تمیز و خوشبو 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه 💠 رسول خدا از جهنم شروع می کند!!! 🔹استاد صفایی حائری 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
 پیامبر خوبی‌هاست. در این راستا به معرفی کتاب‌هایی برای شناخت بهتر پیامبر اسلام (ص) پرداخته‌ایم.   نام کتاب: تاریخ پیامبر اسلام‏ نویسنده: دکتر محمد ابراهیم آیتى‏ ناشر: دانشگاه تهران‏ «تاریخ پیامبر اسلام» اثری است که از سوی شهید مطهری به عنوان یکی از آثار فاخر در سیره نبوی معرفی شده است و به بررسى تاریخ زندگى پیامبر اکرم (ص) مى‏پردازد. این کتاب تاریخ زندگی پیامبر اسلام از تولد تا پایان زندگی پربرکتش را بررسی می‌کند و شامل این بخش‌هاست: خاندان پیامبر و اوضاع اجتماعی مکه، از ولادت تا بعثت، از بعثت تا هجرت، رویدادهای سال اول هجرت، رویدادهای سال دوم هجرت، رویدادهای سال سوم هجرت، و ...رویدادهای سال دوازدهم هجرت که تمامی غزوات و رویدادهای زندگی آن حضرت به صورت کامل با مراجعه به آثار معتبر اسلامی بیان شده است. از ويژگى‌هاى كتاب، ذكر روايات مختلف درباره يك واقعه است. اين اثر حدود 16 سال پس از درگذشت نویسنده، از طرف دانشگاه تهران چاپ شده و چندين بار تجديد چاپ شده است.
فرهنگ‌ و‌ جامعه  ادبیات و کتاب ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ آنا گزارش می دهد؛ ۷ کتابی که برای شناخت بهتر حضرت محمد (ص) باید بخوانیم/ تصویر سیره و سیمای پیامبر خوبی‌ها در سطور کتاب  کتاب‌های زیادی درباره زندگی حضرت محمد (ص) نوشته شده است که به بهانه بیست و هشت صفر، سالروز رحلت آخرین فرستاده خداوند به معرفی کتاب‌هایی در این زمینه پرداخته‌ایم. کد خبر : ۸۰۶۹۶۷ به گزارش خبرنگار حوزه دین و آیین گروه فرهنگ خبرگزاری آنا،خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:«لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا» البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند. برای شما در زندگی، رسول خدا و عملکرد او سرمشق نیکویی بو،د برای آنها که امید به رحمت خداوند و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند. روحیات عالی پیامبر، استقامت و شکیبایی ایشان، ‌اخلاص و توجه ایشان به خداوند، زانو نزدن در برابر سختی‌ها و مشکلات و همین‌طور هوشیاری و درایت این حضرت باعث شد که او الگو و سرمشقی برای مسلمین جهان باشد. بیست و هشت صفر سالروز رحلت پیامبر خوبی‌هاست. در این راستا به معرفی کتاب‌هایی برای شناخت بهتر پیامبر اسلام (ص) پرداخته‌ایم.   نام کتاب: تاریخ پیامبر اسلام‏ نویسنده: دکتر محمد ابراهیم آیتى‏ ناشر: دانشگاه تهران‏ «تاریخ پیامبر اسلام» اثری است که از سوی شهید مطهری به عنوان یکی از آثار فاخر در سیره نبوی معرفی شده است و به بررسى تاریخ زندگى پیامبر اکرم (ص) مى‏پردازد. این کتاب تاریخ زندگی پیامبر اسلام از تولد تا پایان زندگی پربرکتش را بررسی می‌کند و شامل این بخش‌هاست: خاندان پیامبر و اوضاع اجتماعی مکه، از ولادت تا بعثت، از بعثت تا هجرت، رویدادهای سال اول هجرت، رویدادهای سال دوم هجرت، رویدادهای سال سوم هجرت، و ...رویدادهای سال دوازدهم هجرت که تمامی غزوات و رویدادهای زندگی آن حضرت به صورت کامل با مراجعه به آثار معتبر اسلامی بیان شده است. از ويژگى‌هاى كتاب، ذكر روايات مختلف درباره يك واقعه است. اين اثر حدود ۱۶ سال پس از درگذشت نویسنده، از طرف دانشگاه تهران چاپ شده و چندين بار تجديد چاپ شده است.    نام کتاب: محمد (ص)، زندگینامه پیامبر اسلام  نویسنده: کارن آرمسترانگ مترجم: کیانوش حشمتی ناشر: انتشارات حکمت کتاب «آیه‌های شیطانی» نوشته سلمان رشدی یکی از دلایل نوشتن کتاب «محمد (ص)، زندگینامه پیامبر اسلام» توسط کارن آرمسترانگ شد. انگیزه اصلی این صاحب نظر دین که هفت سال از عمرش را در مسلک راهبه‌های کاتولیک سپری کرده بود، دفاع از اسلام و روشن کردن ذهن مسیحیان غربی نسبت به چهره نورانی پیامبر اسلام بود که پس از انتشار کتاب «آیه‌های شیطانی» دچار ابهام شده بود. این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را به دست آورد. کیانوش حشمتی مترجم کتاب، درباره این اثر می‌نویسد: «همانگونه که نویسنده خود شرح می‌دهد، در تدوین این کتاب از منابع چهار تاریخ‌دان بزرگ اسلامی استفاده کرده است. اگرچه با توجه به سابقه زندگی وی که نهایتاً راه تحقیق علمی را در شناخت ادیان انتخاب کرده و همچنین از متن کتاب بی‌طرفی او در اظهار تاریخ می‌توان درک کرد، ولی بدون شک مطالب گوناگونی نیز در کتاب یافت می‌شود که با باورهای شیعیان در تصاد است. در نهایت آنچه در جمع‌بندی کتاب به آن می‌رسیم دفاعیه‌ای است پر افتخار از زندگانی و تلاش‌های پیامبر گرامی اسلام در انجام ماموریت الهی وی.» نام کتاب: سیره صحیح پیامبر اعظم(۱۲جلد) نویسنده: سید جعفر مرتضی عاملی ترجمه و تلخیص: دکتر محمد سپهری ناشر :سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سیره صحیح پیامبر اعظم(ص)ترجمه کتابی است با عنوانِ «الصحیح من سیره النبی الاعظم (ص)» نوشته سید جعفر مرتضی عاملی نویسنده لبنانی‌تبار و دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه نجف و قم که مطالعه و تحقیق در تاریخ اسلام و سیره نبوی را از پنج دهه قبل آغاز کرد و نتیجه مطالعات خود را به تدریج منتشر ساخت. نویسنده در مباحث مقدماتی علاوه بر تبیین سیمای رسول خدا (ص) در کتب و روایات مکتب خلافت به بررسی پدیده شوم منع حدیث و نقش آن در تحریف حقایق تاریخی و رواج احادیث جعلی می‌پردازد و از نقش نومسلمانان اهل کتاب و قصه‌گویان مورد حمایت خلفای جور در این زمینه سخن می‌گوید. او پس از مباحث مقدماتی، جغرافیای عربستان، عقاید، آداب و رسوم فردی و اجتماعی دوره جاهلی را به اجمال بررسی می­کند. روایات آغاز وحی، نخستین مسلمانان، دوره‌های دعوت، مسلمانی یثربیان، هجرت به مدینه، تشکیل حکومت، اقدامات تمدنی رسول خدا(ص) در دولت شهر مدینه، سیاست دفاعی و نبردهای سرنوشت ساز بدر، احد، احزاب،
حنین و تبوک، پیمان‌های حسن همجواری و نبردهای کوبنده با یهودیان پیمان شکن، سیاست فرهنگی و گسترش دعوت در داخل و خارج جزیرهالعرب، صلح حدیبیه، فتح خیبر ، اعزام علی(ع) به یمن، گسیل سفرا به کشورهای جهان و دعوت پادشاهان، فتح مکه، حجهالوداع، حادثه غدیر، اعزام سپاه اسامه و حوادث روزهای آخر زندگی حضرت خصوصاً موضوع وصیت ناتمام از دیگر مباحث مهم این کتاب است.
نام کتاب: سیره نبوى« منطق عملى»(۴ جلد) نویسنده: مصطفى دلشاد تهرانى‏ ناشر: دریا در این کتاب به زندگی، منش، روش و اصول عملی در سیره پيامبر اكرم(ص) به عنوان گنجينه‌اى بس گرانبها پرداخته می‌شود که براى استوار گردانيدن حصارهاى اعتقادى و چنگ زدن به اصول برهانى ضروری است. آن چه تحت عنوان سيرۀ نبوى (منطق عملى) تدوين شده است با انگيزه پرداختنى دوباره به كتاب و سنّت و مرورى در اصول برخاسته از سيرۀ نبىّ اكرم بوده است. اصولی که در دفتر اول مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از: اصل حفظ حدود اللّه، اصل کیفیت استخدام وسيله، اصل اعتدال، اصل زهد، اصل ساده زيستى، اصل تفكّر و تدبّر، اصل حرّيت، اصل استقلال، اصل عزّت، اصل عدم تكلّف، اصل نظم و انضباط و اصل صبر و استقامت. در دفتر دوم به اصول سيرۀ اجتماعى پرداخته شده كه اسلام اساس آئين خود را بر پايۀ اجتماع قرار داده است و التزام به منطق عملى پيام‌آور آن، ضامن كرامت و عزت مردمان، رهايى و سيادت مستضعفان، زوال و شكست مستكبران و سلامت و عدالت براى همگان است. اصولى كه در اين دفتر مورد بررسى قرار مى‌گيرند بدين شرح است: اصل رفق و مدارا، اصل تكريم، اصل عدم مداهنه، اصل عدم استرحام، اصل عدم انظلام، اصل عدالت اجتماعى، اصل شورا، اصل اهتمام براى مستضعفان، اصل مقابله با مستكبران، اصل مساوات، اصل أخوّت و اصل تعاون، تكافل و مساوات. دفتر سوم که مديريت علم و هنر برنامه‌ريزى است، متشكّل و هماهنگ كردن، رهبرى و كنترل فعالیت‌های مختلف به منظور نيل به هدفى مشخص و تدبير امور در عرصه‌هاى مختلف مورد بررسی قرار گرفته و اين علم و هنر در زيباترين و والاترين چهره‌اش در سيره نبوى قابل مشاهده است. با تمسك به اصول سيرۀ نبوى است كه تحولى اساسى در روابط زمامداران و مردمان فراهم و سير به سوى مقصد كمال ميسر مى‌شود. آن چه در اين دفتر آمده توشه‌اى است در اين جهت. در اين دفتر این اصول مورد بررسى قرار مى‌گيرد: اصل اصلاح رابطۀ خود و خدا، اصل رحمت و محبت، اصل شرح صدر، اصل رعايت اهليت، اصل تبعيت و اطاعت، اصل تفويض اختيار و مسئوليت خواهى، اصل انضباط و جدّيت، اصل تصميم گيرى، اصل پايبندى به عهد و پيمان، اصل عدم احتجاب، اصل جلوگيرى از سوء استفادۀ اطرافيان و وابستگان، اصل توجيه امور، اصل نصيحت و انتقاد متقابل و اصل برپا داشتن حق و عدل.
خبرگزاری فرهنگ‌ و‌ جامعه  ادبیات و کتاب ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ آنا گزارش می دهد؛ ۷ کتابی که برای شناخت بهتر حضرت محمد (ص) باید بخوانیم/ تصویر سیره و سیمای پیامبر خوبی‌ها در سطور کتاب  کتاب‌های زیادی درباره زندگی حضرت محمد (ص) نوشته شده است که به بهانه بیست و هشت صفر، سالروز رحلت آخرین فرستاده خداوند به معرفی کتاب‌هایی در این زمینه پرداخته‌ایم. کد خبر : ۸۰۶۹۶۷ به گزارش خبرنگار حوزه دین و آیین گروه فرهنگ خبرگزاری آنا،خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:«لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا» البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند. برای شما در زندگی، رسول خدا و عملکرد او سرمشق نیکویی بو،د برای آنها که امید به رحمت خداوند و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند. روحیات عالی پیامبر، استقامت و شکیبایی ایشان، ‌اخلاص و توجه ایشان به خداوند، زانو نزدن در برابر سختی‌ها و مشکلات و همین‌طور هوشیاری و درایت این حضرت باعث شد که او الگو و سرمشقی برای مسلمین جهان باشد. بیست و هشت صفر سالروز رحلت پیامبر خوبی‌هاست. در این راستا به معرفی کتاب‌هایی برای شناخت بهتر پیامبر اسلام (ص) پرداخته‌ایم.   نام کتاب: تاریخ پیامبر اسلام‏ نویسنده: دکتر محمد ابراهیم آیتى‏ ناشر: دانشگاه تهران‏ «تاریخ پیامبر اسلام» اثری است که از سوی شهید مطهری به عنوان یکی از آثار فاخر در سیره نبوی معرفی شده است و به بررسى تاریخ زندگى پیامبر اکرم (ص) مى‏پردازد. این کتاب تاریخ زندگی پیامبر اسلام از تولد تا پایان زندگی پربرکتش را بررسی می‌کند و شامل این بخش‌هاست: خاندان پیامبر و اوضاع اجتماعی مکه، از ولادت تا بعثت، از بعثت تا هجرت، رویدادهای سال اول هجرت، رویدادهای سال دوم هجرت، رویدادهای سال سوم هجرت، و ...رویدادهای سال دوازدهم هجرت که تمامی غزوات و رویدادهای زندگی آن حضرت به صورت کامل با مراجعه به آثار معتبر اسلامی بیان شده است. از ويژگى‌هاى كتاب، ذكر روايات مختلف درباره يك واقعه است. اين اثر حدود ۱۶ سال پس از درگذشت نویسنده، از طرف دانشگاه تهران چاپ شده و چندين بار تجديد چاپ شده است.    نام کتاب: محمد (ص)، زندگینامه پیامبر اسلام  نویسنده: کارن آرمسترانگ مترجم: کیانوش حشمتی ناشر: انتشارات حکمت کتاب «آیه‌های شیطانی» نوشته سلمان رشدی یکی از دلایل نوشتن کتاب «محمد (ص)، زندگینامه پیامبر اسلام» توسط کارن آرمسترانگ شد. انگیزه اصلی این صاحب نظر دین که هفت سال از عمرش را در مسلک راهبه‌های کاتولیک سپری کرده بود، دفاع از اسلام و روشن کردن ذهن مسیحیان غربی نسبت به چهره نورانی پیامبر اسلام بود که پس از انتشار کتاب «آیه‌های شیطانی» دچار ابهام شده بود. این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را به دست آورد. کیانوش حشمتی مترجم کتاب، درباره این اثر می‌نویسد: «همانگونه که نویسنده خود شرح می‌دهد، در تدوین این کتاب از منابع چهار تاریخ‌دان بزرگ اسلامی استفاده کرده است. اگرچه با توجه به سابقه زندگی وی که نهایتاً راه تحقیق علمی را در شناخت ادیان انتخاب کرده و همچنین از متن کتاب بی‌طرفی او در اظهار تاریخ می‌توان درک کرد، ولی بدون شک مطالب گوناگونی نیز در کتاب یافت می‌شود که با باورهای شیعیان در تصاد است. در نهایت آنچه در جمع‌بندی کتاب به آن می‌رسیم دفاعیه‌ای است پر افتخار از زندگانی و تلاش‌های پیامبر گرامی اسلام در انجام ماموریت الهی وی.» نام کتاب: سیره صحیح پیامبر اعظم(۱۲جلد) نویسنده: سید جعفر مرتضی عاملی ترجمه و تلخیص: دکتر محمد سپهری ناشر :سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سیره صحیح پیامبر اعظم(ص)ترجمه کتابی است با عنوانِ «الصحیح من سیره النبی الاعظم (ص)» نوشته سید جعفر مرتضی عاملی نویسنده لبنانی‌تبار و دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه نجف و قم که مطالعه و تحقیق در تاریخ اسلام و سیره نبوی را از پنج دهه قبل آغاز کرد و نتیجه مطالعات خود را به تدریج منتشر ساخت. نویسنده در مباحث مقدماتی علاوه بر تبیین سیمای رسول خدا (ص) در کتب و روایات مکتب خلافت به بررسی پدیده شوم منع حدیث و نقش آن در تحریف حقایق تاریخی و رواج احادیث جعلی می‌پردازد و از نقش نومسلمانان اهل کتاب و قصه‌گویان مورد حمایت خلفای جور در این زمینه سخن می‌گوید. او پس از مباحث مقدماتی، جغرافیای عربستان، عقاید، آداب و رسوم فردی و اجتماعی دوره جاهلی را به اجمال بررسی می­کند. روایات آغاز وحی، نخستین مسلمانان، دوره‌های دعوت، مسلمانی یثربیان، هجرت به مدینه، تشکیل حکومت، اقدامات تمدنی رسول خدا(ص) در دولت شهر مدینه، سیاست دفاعی و نبردهای سرنوشت ساز بدر، اح
ن قدیم و جدید قرآن در عالم اسلام منحصر نمی‌شود، بلکه، گوشه‌هایی از بحث‌ها، جدل‌ها و استدلال‌های متکلمان و متفکران را در روشن‌بینی‌های عارفان پاکدل مسلمان گرد آورده است. شیمل، با نشان دادن چهره انسانی و روحانی پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله - به عالم غرب، سعی کرده توهمات غرب را نسبت به پیامبر روشن سازد. او معتقد است، یک نوع همگرایی و تشابه در رفتار و آداب همه مسلمانان وجود دارد که برگرفته از تلاش آنان برای به کار بستن روش و سیره پیامبر- صلی الله علیه و آله - در زندگی روزمره آنان است.
د، احزاب، حنین و تبوک، پیمان‌های حسن همجواری و نبردهای کوبنده با یهودیان پیمان شکن، سیاست فرهنگی و گسترش دعوت در داخل و خارج جزیرهالعرب، صلح حدیبیه، فتح خیبر ، اعزام علی(ع) به یمن، گسیل سفرا به کشورهای جهان و دعوت پادشاهان، فتح مکه، حجهالوداع، حادثه غدیر، اعزام سپاه اسامه و حوادث روزهای آخر زندگی حضرت خصوصاً موضوع وصیت ناتمام از دیگر مباحث مهم این کتاب است.    نام کتاب: سیره نبوى« منطق عملى»(۴ جلد) نویسنده: مصطفى دلشاد تهرانى‏ ناشر: دریا در این کتاب به زندگی، منش، روش و اصول عملی در سیره پيامبر اكرم(ص) به عنوان گنجينه‌اى بس گرانبها پرداخته می‌شود که براى استوار گردانيدن حصارهاى اعتقادى و چنگ زدن به اصول برهانى ضروری است. آن چه تحت عنوان سيرۀ نبوى (منطق عملى) تدوين شده است با انگيزه پرداختنى دوباره به كتاب و سنّت و مرورى در اصول برخاسته از سيرۀ نبىّ اكرم بوده است. اصولی که در دفتر اول مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از: اصل حفظ حدود اللّه، اصل کیفیت استخدام وسيله، اصل اعتدال، اصل زهد، اصل ساده زيستى، اصل تفكّر و تدبّر، اصل حرّيت، اصل استقلال، اصل عزّت، اصل عدم تكلّف، اصل نظم و انضباط و اصل صبر و استقامت. در دفتر دوم به اصول سيرۀ اجتماعى پرداخته شده كه اسلام اساس آئين خود را بر پايۀ اجتماع قرار داده است و التزام به منطق عملى پيام‌آور آن، ضامن كرامت و عزت مردمان، رهايى و سيادت مستضعفان، زوال و شكست مستكبران و سلامت و عدالت براى همگان است. اصولى كه در اين دفتر مورد بررسى قرار مى‌گيرند بدين شرح است: اصل رفق و مدارا، اصل تكريم، اصل عدم مداهنه، اصل عدم استرحام، اصل عدم انظلام، اصل عدالت اجتماعى، اصل شورا، اصل اهتمام براى مستضعفان، اصل مقابله با مستكبران، اصل مساوات، اصل أخوّت و اصل تعاون، تكافل و مساوات. دفتر سوم که مديريت علم و هنر برنامه‌ريزى است، متشكّل و هماهنگ كردن، رهبرى و كنترل فعالیت‌های مختلف به منظور نيل به هدفى مشخص و تدبير امور در عرصه‌هاى مختلف مورد بررسی قرار گرفته و اين علم و هنر در زيباترين و والاترين چهره‌اش در سيره نبوى قابل مشاهده است. با تمسك به اصول سيرۀ نبوى است كه تحولى اساسى در روابط زمامداران و مردمان فراهم و سير به سوى مقصد كمال ميسر مى‌شود. آن چه در اين دفتر آمده توشه‌اى است در اين جهت. در اين دفتر این اصول مورد بررسى قرار مى‌گيرد: اصل اصلاح رابطۀ خود و خدا، اصل رحمت و محبت، اصل شرح صدر، اصل رعايت اهليت، اصل تبعيت و اطاعت، اصل تفويض اختيار و مسئوليت خواهى، اصل انضباط و جدّيت، اصل تصميم گيرى، اصل پايبندى به عهد و پيمان، اصل عدم احتجاب، اصل جلوگيرى از سوء استفادۀ اطرافيان و وابستگان، اصل توجيه امور، اصل نصيحت و انتقاد متقابل و اصل برپا داشتن حق و عدل.  نام کتاب: پاسخ به شبهات کلامی درباره پیامبر اعظم نویسنده: محمد حسن قدردان ملکی ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب «پاسخ به شبهات کلامی درباره پیامبر اعظم»، دفتر سوم از سلسله دفترهای«پاسخ به شبهات کلامی» است که پیش‌تر دفتر اول آن به نام «خداشناسی» و دفتر دوم به نام «دین و نبوت» منتشر شده بود. دفتر سوم، شبهات مطرح در خصوص شخصیت پیامبر اسلام(ص) را مورد بازکاوی قرار داده، آن را در دو بخش، انجام و سامان بخشیده است. در بخش اول، نگارنده در هفت فصل (۱. امی بودن پیامبر؛ ۲. علم و غیب؛ ۳. معجزات؛ ۵. نبوت و وحی؛ ۶. خاتمیت؛ و ۷. حکومت و مشروعیت) پرداخته است. در بخش دوم تحت عنوان «شبهات تاریخی و اجتماعی»، شبهات متوجه شخصیت و اخلاق فردی و اجتماعی حضرت در سه فصل(زندگی و اخلاق فردی، اخلاق جنسی و اجتماعی) مورد بررسی قرار گرفته است.در هر دو بخش، حدود یکصد شبهه مورد تحلیل و نقد قرار گرفته و کوشیده شده است با نقد شبهات و اثبات گزاف و تهمت بودن آنها در حق پیامبر(ص) و نبوت، التزام حضرت به مبانی و اصول اخلاق فردی، اجتماعی و حکومتی به نحو کمال و اعلی، ثابت و منقح شود.  نام کتاب: محمد رسول خدا نویسنده: آنه ماری شیمل مترجم: حسن لاهوتی ناشر: مرکز انتشارات علمی و فرهنگی آنه ماری شمیل در آلمان متولد شد و از کودکی به مطالعات شرقی و اسلامی علاقه‌مند بود. در پانزده سالگی با زبان عربی و به دنبالش با فرهنگ اسلامی آشنا و سپس با آن مانوس شد. در نوزده سالگی وارد دانشگاه شد و در ۲۴ سالگی به تدریس معارف دینی و مذهبی به دانشجویان مشتاق پرداخت. او در این باره می‌گوید: «اسلام آئینی است که در بین غربی‌ها بسیار بد فهمیده شده و توسط افرادی ناوارد و احیانا مُغرض به اموری غیر واقع متهم گردیده است.» کتاب «محمد رسول خدا»، حاصل چهل سال علاقه این نویسنده به شخصیت پیامبر است. شمیل با نگرشی ظریف، تلاش کرده مهر پیامبر را در دل مسلمانان ترک و عرب و افریقایی جست‌وجو کند و در این زمینه تنها به تأملات عارفانه و دقایق شاعرانه و افکار فیلسوفانه و گزارش‌های مورخان و راویان احادیث و مفسرا
🔯 بهائیت کثیف ترین فرقه!!!!! چرا بهائیان نجس هستند؟ 👈 متن فورواردی هست بهائیت یک فرقه کاملا" شیطانی است که بسیاری از پیروان آن حرامزاده هستند و سیاهترین تفکر را دارند. و بشدت مورد حمایت اسرائیل و انگلیس است. و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. زنی فاحشه بنام قره العین که سالها بین سران فرقه دست به دست می شده نقش مهمی در جذب زنان و به فساد کشیدن آنان داشته است. 👈 شریعت بهائیت: ۱- لواط برای فاعل شرعا" حلال، و برای مفعول تمرین تواضع و مستحب است! ٢- ازدواج با خواهر و مادر و خاله و عمه جایز است! ٣- زنا و دزدیدن دختر مورد پسند قبل از ازدواج جایز و نشانه علاقه و جنم مرد است! ۴- شرب خمر و استعمال تریاک و حشیش جایز است! ۵- حجاب حرام و نشانه بردگی است! ۶- محمد(ص) خاتم(نگین) انبیا بوده و نه اخرین آنها، پس پیامبرانی بعد از او امده اند! ٧- امام زمان فردی به نام بهاءالله بوده و ظهور کرده اند و شهید شده اند! ٨- تمام احکام قران باطل شده و اقای بهاءالله کتابی جدید به اسم بیان نازل کرده! ۹.هرساله مراسمی برپا می کنند به نام کلید اندازان طوریکه در پایان مهمانی کلید هرخانه قرعه به نام هر کس افتاد همسر آن خانه شب را در تمکین مردی دیگر است وآنها معتقدند اینگونه بر تعداد پیروان فرقه اضافه می شود. ۱۰.پدر می تواند از فرزندانش چه دختر وچه پسر تمتع جنسی برد و فرزند و مادر خانواده حق اعتراض ندارد . 👈تاریخچه: فردی بنام علی محمد شیرازی معروف به باب حدود ۱۸۰ سال پیش در شیراز ادعا کرد باب (راه رسیدن به ) امام زمان است. بعد از مدتی ادعا کرد خود امام زمان است. بدستور امیر کبیر او را دستگیر و در میدان شهر تبریز فلک کردند و او در حضور علماء با دستخط خود نوشت که ادعایش دروغ بوده و مردم را فریب داده است. توبه نامه موسس بهائیت الآن در موزه ایران باستان تهران موجود است. او پس از آزادی ادعا کرد پیامبر است و به او وحی می شود. این بار امیر کبیر او را دستگیر و در زندان چهریق ارومیه زندانی کرد. او در زندان شروع به نوشتن کتابی بنام بیان کرد. که گفت جایگزین قرآن است. و سپس ادعا کرد که خدا در او حلول کرده و خداست. که امیر کبیر او را در تبریز تیر باران کرد. سپس فردی معتاد به حشیش،به اسم حسین علی نوری که خواهر زاده باب (بانام مستعار بهاءالله) بود. با تحریک انگلیس، در ابتدا ادعا کرد نائب امام زمان است، سپس گفت من امام زمان هستم و قبلا تقیه کرده بودم، و بعد گفت پیامبری با دین و کتاب جدید هستم؛ در نهایت هم مدعی شد که خداست! درحال حاضر مقدس ترین مکان بهائیان و مقر فرماندهی آنها به اسم بیت العدل در اسرائیل است. 👈بهائیان در دوران پهلوی: مهمترین پست های کلیدی ایران قبل از انقلاب به دست این فرقه بود، و به نوعی شاه نوکر حلقه به گوش انها بود، پس ازین جهت، بدترین ضربه از انقلاب اسلامی را بهائیان خوردند، چون دستشان از منابع کشور کوتاه شد. 👈اقدامات بر علیه انقلاب: 1-ترویج بی بند وباری از سنین کم با تاسیس مهد کودک. 2-پیاده روی الزامی زیباترین دختران بهایی با بدترین حجاب ممکن در خیابان ها و مراسمات و محافل مذهبی، برای ترویج و عادی سازی بی حجابی. 3-تأسیس شبکه من و تو برای القای حس عقب ماندگی به شیعیان ایران. 4-همکاری گسترده با بی بی سی برای سم پاشی و شایعه پراکنی. 5-شرکت گسترده در کودتای ٨٨ طبق دستورات رژیم اسرائیل. 6-پهن کردن دام برای جوانان با برگزاری پارتی های مختلط با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی. 7-نفوذ در دستگاهای دولتی برای جاسوسی و خرابکاری و خیانت... 8-تاسیس ارتش ٨۰۰۰ نفریِ سایبریِ فارسی زبانان اسرائیل!. 9-ترویج فساد اخلاقی مثل همجنس بازی و تشویق جوانان به زنا در فضای مجازی با تأسیس کانال های مبتذل اخلاقی و منحرف سیاسی. 10-فعالیت گسترده اقتصادی، با تأسیس عینک فروشی، ساعت فروشی و بوتیک های لوکس،مراکز کاشت ناخن و تتو ،پت شاپ،تاسیس داروخانه های غیر مجاز در شهرهای بزرگ. 11-عادی سازی و نگهداری سگ 🦮در منزل بعنوان یک فرهنگ روشنفکری و به بهانه حمایت از حقوق حیوانات که متاسفانه در بین اقشار ایرانی ترویج پیدا کرده و به یکی از راه‌های ترویج فرقه و فرهنگ بهائیان تبدیل شده و متاسفانه خیلی از شیعیان در ایران ناآگاهانه و بدون تفکر در اشاعه این فرهنگ فرقه ضاله بهائیت سهیم شده اند.چه بسا که سگ در شریعت اسلام حیوانی ذاتا نجس است و بودن آن در خانه موجب اشکال در نماز و روزه و دعا است و خانه همیشه نجس می باشد.
👆اصلا ماجرای راه آهن از زمان ناصرالدین شاه شروع شد بله، چیه، فکر کردید از زمان رضاشاه شروع شد؟!🤔 نه دیگه، انگلیسی‌ها برای اینکه بتونن منابع و معادن ما رو بار کنن و ببرن، از همون قرارداد رویتر (به دنبال اولین سفر ناصرالدین شاه به فرنگ در سن ۴۰ سالگی) به دنبال تأسیس توی ایران بودن...🤨 حتی تا اواخر دوره قاجار هم همین برنامه رو دنبال کردن و جالبه بدونید که تا سالهای بعد از مشروطه یعنی تا حدود سال ۱۳۰۰ش، بیش از ۷۰۰ کیلومتر خط آهن در ایران تأسیس کردن با پول و کارگر مفت ایرونی😠 اما خب، از اونجایی که انگلیسی‌ها سیرمونی نداشتن و تازه، با کودتای در ۳ اسفند ۱۲۹۹ سلطه اونا بر ایران بیشتر شد مدام به دنبال گسترش ریل آهن بودن به خاطر همین، کلی نقشه‌برداری کردن و وجب به وجب ایران رو گشتن و مردم بیچاره هم فکر می‌کردن این انگلیسی‌ها چقدر خوبن که دارن اینقدر زحمت میکشن😞 حالا ممکنه بپرسید اینها را دارم از کجا نقل میکنم؟! بله، پرسیدن بر جوانان عیب نیست😂 اتفاقاً می‌خوام یکی از مهمترین این منابع رو بهتون معرفی کنم👇 یه کتاب براتون آوردم، عااااااالی👌 علاقه‌مندان به تاریخ، این را دریابند مخصوصاً اونایی که به دنبال رد پای روباه پیر استعمار، انگلیس خبیث، پدر جد آمریکایی‌های دزد و آدم‌کش در تاریخ هستند👇👇👇 «سفرنامه ویلسون» 🔻ویلسون یکی از افسران معروف انگلیس است که در بین سالهای ۱۹۰۷ تا ۱۹۱۴ در جنوب غرب ایران مشغول انجام ماموریت‌هایی از سوی دولت انگلستان بوده. 🔻 مهمترین موضوعات این کتاب: ماجرای کشف نفت در ایران و سلطه همه‌جانبه انگلیسی‌ها بر طلای سیاه ایران نقشه برداری جامع و دقیق از وجب به وجب خاک ایران مخصوصا مناطق نفت‌خیز مردم شناسی اقوام و قبایل مناطق جنوبی ایران و بیان دقیق آداب و رسوم آنها نقشه برداری برای احداث با هدف چپاول و غارت هرچه بیشتر ایران بیان برخی وقایع سیاسی مانند مشروطه و حوادث بعد از آن تعریف و تمجید فراوان از «سِر پِرسی کاکس» افسر کارکشته انگلیس و عاقد قرارداد ۱۹۱۹ ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 🇮🇷 # 👇 @
سخنرانی حجت الاسلام مهدیان اطهر در پلیس آگاهی فاتب.. در یوم جاری استاد محترم مهدیان اطهر در خصوص شخصیت حضرت محمد در نماز خانه پیامبر اعظم ستاد پلیس آگاهی سخنرانی و بیان نمود. ۸ اصل اخلاقی پیامبر اکرم (ص) درباره مسائل اجتماعی و رفتاری.. حضرت محمد (ص)، خاتم پیامبران است. انسان کامل که پرداختن به سیره عملی و شیوه زندگی و ارزش های اخلاقی و انسانی ایشان می‌تواند انسان گم شده را در وانفسای دنیای مدرن با ارزش‌های التقاطی و متناقض نجات دهد. پیامبر اکرم (ص) با وجود علوّ مقام و درجاتش، در برخورد با کودکان با خوش خلقی و حتی در بسیاری از موارد، مزاح و شوخی برخورد می‌کرد. در روایتی از انس نقل شده است: گاهی من با برادر کوچکم به نزد پیامبر شرف یاب می‌شدیم. آن حضرت در برخورد با آن کودک، مزاح می‌کرد و می‌فرمود: «یا ابا عمیر ما فعل النُّغَیر» (ابوطلحه انصاری کودکی به نام اباعمیر داشته که پرنده کوچکی همانند گنجشک ـ که در عربی نُغیر نامیده می‌شود ـ داشته و این پرنده که برای او عزیز بوده می‌میرد و پیامبر برای مزاح با او چنین . شایسته‌ترین الگو پیامبر اعظم (ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم [۱]» و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین [۲]»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقى براى تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است. آن حضرت به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ی راستین بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود. در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند. در بیان عظمت پیامبر اکرم (ص) می‌توان گفت که خداوند برای تکریم و تجلیل مقام آن حضرت، در قرآن با لقب‌های بی همتایی، مانند؛ «یا ایّها الرَّسول» و «یا ایّها النَّبی»، از ایشان یاد می‌کند. همچنین، جایگاه، عظمت و بزرگواری پیامبر اکرم (ص)، بدان حد بوده است که خداوند به وجود گرامی او چنین سوگند یاد می‌کند: «لَعَمْرُکَ إِنَّهُمْ لَفی سَکْرَتِهِمْ یَعْمَهُونَ [۳]»؛ به جانت سوگند که این‌ها در مستی خود سرگردانند. علاوه بر آن، قرآن کریم، رسول گرامی اسلام (ص) را به عنوان اسوه‌ای نیکو یاد نموده است که همگان باید به آن حضرت تأسّی نمایند: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ [۴]»؛ به یقین برای شما، در زندگی رسول خدا الگوی نیکویی است. همچنین خداوند درباره آن رسول گرامی می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم [۵]»؛ به یقین تو اخلاق عظیم و بزرگی داری. همچنین در آیه‌ای دیگر، خداوند مؤمنان را امر کرده است که از دستورات نبی اکرم (ص) پیروی کرده، فرامین او را به جای آورند و آنچه را از آن باز داشته است، رها سازند: «وَ مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا [۶].» در آیه دیگری اشاره نموده است: «وَ أَطِیعُواْ اللّهَ و َالرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ [۷]»؛ و از خدا و رسول اطاعت کنید، باشد که مورد رحمت قرار گیرید. از سعد بن هشام [۸]، نقل‏ شده که می‏گوید: «از عایشه همسر رسول اکرم (ص) در وصف اخلاق پیامبر خدا (ص) سوال کردم. او در این باره گفت: آیا قرآن نخوانده‏ای؟ گفتم چرا؟ سپس گفت: «اخلاق پیامبر (ص) همان قرآن است» ). روایت فوق، اخلاق نبی اکرم (ص)، را به قرآن تشبیه نموده است، یعنی اینکه اگر کسی به دنبال‏ نمونه‏ی عینی و عملی قرآن است، اخلاق آن حضرت را بررسی کند، تا دریابد که چگونه‏ قرآن در اخلاق، بینش، منش و سیره‏ی آن حضرت تبلور یافته است. همچنین، علی (ع) پیامبر خدا را الگوی شایسته پیروی معرفی می‌کند و الگوپذیری از ایشان را برای همگان بسنده می‌داند، چنان که می‌فرماید: «روش نبی خدا (ص) برای الگو بودن تو کافی است و پیامبر در نکوهش دنیا و کاستی­های و رسوایی‌ها و بدی­های فراوان آن راهنمای تو می‌باشد. پس، به پیامبر پاک و پاکیزه تمسک جوی که راه و رسم او الگویی برای همه الگوخواهان و مایه بزرگی است برای کسی که خواهان بزرگواری باشد. دوست­ترین بنده نزد خدا کسی است که از پیامبرش پیروی کند و گام بر جای پای او نهد ( ). امام صادق (ع) هم در بیان اهمیت الگو گیری از پیامبراکرم (ص) فرمودند: «اِنّی لاََکْرَهُ لِلرَّجُلِ اَنْ یَمُوتَ وَقَدْ بَقِیَتْ عَلَیْهِ خَلَّةٌ مِنْ خِلالِ رَسُولِ اللّه ِ لَمْ یَأْتِها» ()؛ دوست ندارم مسلمانی بمیرد، مگر اینکه تمام آداب و سنت‌های رسول خدا (ص)، را [اگر چه یکبار]انجام دهد. ۱- عبادت خدا در مکتب اسلام، عبادت جزء ناگسستنی برنامه‌های تربیتی محسوب می‌شود. در واقع عبادت، از اهداف خلقت و وسیله‌ای برای تقرب به حق و تکامل واقعی و در عین حال مقدمه و زمینه ساز تربیت اجتماعی و اخلاقی بشر است. در حقیقت، عبادت پروردگار و در راستای بندگی خدا قرار گرفتن امری است که بدون آن بشر به تعالی و کمال واقعی خود نمی‌رسد و پله‎های سعادت را نمی‌تواند بپیماید. بر طبق آیات قرآن کریم هدف از خلقت بشر و بعثت ان
بیاء «عبادت و بندگی خدا [۱۰]» معرفی شده است که به عنوان یک امر استمراری از هنگام بلوغ بشر شروع شده و تا لحظه مرگ ادامه می ‏یابد: «وَ اعبُد رَبُّکَ حَتی یَأتیَکَ الیَقین پروردگارت را عبادت کن تا لحظه یقین مرگ فرا رسد. انبیاء و ائمه اطهار (ع) همواره لحظه‎ای از عبادت و مناجات با خداوند غافل نبوده‎اند، روح عبادت و بندگی بر تمام اعمال آن‌ها حاکم بوده است به طوری که آن‌ها را تابع محض اوامر پروردگار گردانیده و هوای دوست را بر خواسته‎های خویش ترجیح داده‎اند. در وصف کیفیت عبادت رسول گرامی اسلام (ص) آمده است که: «آن حضرت وقتی به نماز می‌ایستاد از ترس خدا رنگ از رخسارش می‌پرید و از درون دل و قفسه سینه اش صدائی نظیر صدای اشخاص خائف و وحشت زده شنیده می‌شد در روایت دیگری آمده است که پیامبر اکرم (ص) وقتی که نماز می‌خواند مانند پارچه‌ای می‌شد که در گوشه‌ای افتاده باشد (همان). همچنین بنابر روایتی عایشه گفته است: «هنگامی که با رسول خدا (ص) صحبت می‌کردیم، همین که موقع نماز می‌شد حالتی به خود می‌گرفت که گوئی نه او ما را می‌شناخته و نه ما او را می‌شناخته ایم (همان، ص ۲۶۴). مفیدالدین طوسی نقل نموده که حضرت علی (ع) آن هنگام که ولایت مصر را به محمد بن ابی بکر داد، دستورالعملی به او تدوین نمود و در ضمن آن فرمود: «مواظب رکوع و سجود خودت باش، زیرا؛ رسول خدا (ص) از همه مردم نمازش کاملتر و در عین حال اعمالش در نماز از همه سبکتر و کمتر بود» در میان انواع عبادت‌های رسول اکرم (ص)، هیچ یک با نماز یکسان نبودند. نماز محبوب‌ترین عبادت آن حضرت و نور چشمان ایشان بود ( در این زمینه پیامبر اعظم (ص)، به ابوذر فرمود: «ای ابوذر، خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داده و آن را آنچنان محبوبِ من ساخته که غذا را برای گرسنه و آب را برای تشنه؛ [جز آنکه]گرسنه با خوردن غذا و تشنه با نوشیدن آب سیر و سیراب می‌شوند، اما من از نماز سیر نمی‌شوم» یکى از بزرگ‌ترین مظاهر عبادت آن حضرت این بود که در همه شرایط و اوضاع و احوال، تسلیم الهى بوده و رو به سوى او داشت. به یقین کسى که با تسلیم در برابر حقّ، به سوى خدا رو آورد، می‌توان گفت بهترین و برترین مظاهر دیانت را از خود نشان داده است. خداوند متعال فرمود: «وَ مَنْ أَحْسَنُ دِیناً مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ. [۱۲]» این سخن الهى از لحاظ محتوایی در بین کتب آسمانى منحصر به فرد بوده و بیانگر چگونگى تسلیم شدن در برابر خدا است. قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را مخاطب قرار داده و فرموده است: «قُلْ إِنَّ صَلاتِى وَ نُسُکِى وَ مَحْیاىَ وَ مَماتِى لِلَّهِ رَبِّ العالَمِینَ * لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِذلِکَ أُمِرْتُ وَ أَنَا أَوَّلُ المُسْلِمِینَ [۱۳]»؛ اى پیامبر، بگو نماز و طاعت و زندگى و مرگم براى خداوند پروردگار جهانیان است، شریکى ندارد و به همین کار‌ها مأمور شده‏ام و من نخستین کسى هستم که تسلیم امر خدا مى‏باشم. پیامبر اکرم (ص)، در بیان اهمیت عبادت می‌فرماید: «خَیرُکُم مَن اَطعَمَ الطَّعام وَ أفشی السَّلام وَ صَلّی بِاللَّیلِ وَ النَّاس نِیام»؛ بهترین شما کسی است که اطعامِ طعام کند و افشای سلام نماید و در حالی که مردمان در خوابند، نماز احادیث فراوانی از آن حضرت در باب فراگیری علم و دانش و جایگاه و اهمیت آن روایت شده است. در اینجا به روایتی اشاره می‌شود که به خوبی بیانگر جایگاه و عظمت علم و عالم از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) است. یکی از انصار نزد پیامبر (ص) آمد و گفت اگر بنا باشد جنازه‌ای را تشییع کنم یا در مجلس مرد دانشمندی حاضر شوم حضور مرا در کدامیک از این دو دوست‌تر می‌دارید. حضرت فرمودند: «اگر کسانی باشند که در پی جنازه روان شوند و آن را به خاک سپارند حاضر شدن در مجلس عالمی که علوم و احادیث و آیات الهی را بیان می‌نماید از حضور در تشییع هزار جنازه و عیادت نمودن از هزار بیمار و برپا ایستادن برای عبادت خدا در هزار شب و روزه داشتن در هزار روز و صدقه دادن هزار دینار به فقیر و گزاراندن هزار حج و حضور در هزار جنگ در راه خدا فضیلت بیشتری دارد. این‌ها کجا به پای حضور در مجلس علم الهی می‌رسد؟! آیا ندانسته‌ای که حیات و زنده بودن قلب به آموختن علم الهی است و مرگ و نابودی قلب آدمی به جهل و نادانی است؟!»  پیامبر اعظم (ص) ارزش و جایگاه طالبان علوم دینی و الهی را چنین وصف می‌کند: «کسی که به دنبال یادگیری علوم الهی و مسائل دینی اش اقدام کند مانند کسی است که روز‌ها را روزه و شب‌ها را به شب زنده داری تا صبح پراخته و آموختن یک مساله شرعی برای شخص بهتر از این است که به اندازه کوه ابوقبیس در راه خدا طلا انفاق نماید»  پیامبر اعظم (ص)، وجود فرد دانا و عالم را در میان مردم نادان چنین توصیف می‌فرماید: «شخص دانا و فهمیده نسبت به مسائل و احکام دینی در میان مردم نادان همچون زنده‌ای است در میان مردگان و هر چیزی حتی ماهیان دریا و گزندگان و درندگان و چهار پ
ایان برای دانشجوی علوم الهی طلب آمرزش می‌کنند، پس دانش دینی را بجوئید که آن و سیله پیوند میان شما و خدای عزوجل است و همانا طلب دانش دینی بر هر مسلمانی واجب است» آن حضرت حسرت خورندگان به علم در قیامت را دو دسته معرفی کرده و می‌فرماید: «دو کس در قیامت از همه مردم بیشتر حسرت می‌خورند؛ ۱- مردی که در دنیا برای طلب علم دین فرصت داشته، ولی به خاطر تنبلی به جستجوی آن نرفته، دیگری مردی است که دانش دین را به دیگران آموخته و آن‌ها به آن عمل نموده و به بهشت رفته اند، ولی خود عمل به آن دانش نکرده و باید به جهنم برود» همچنین آن حضرت ارزش دانش مؤمن را با تعبیری زیبا چنین وصف می‌کند: «هر مومنی بمیرد و یک ورق کاغذ از او بماند که دانشی بر آن باشد آن ورقه روز قیامت میان او و دوزخ حائل و مانع شود و خدای تبارک و تعالی به هرحرفی که در آن کاغذ نوشته شهری در بهشت به او دهد که هفت برابر دنیا باشد» ( خداوند در آیه ۱۲۸ سوره توبه، مهربانی پیامبر اکرم (ص) را در برابر مومنان، چنین بیان می‌کند: «عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَحِیمٌ»؛ به رنج افتادنتان بر او گران و دشوار است، به شما دلبسته است و به مؤمنان دلسوز و مهربان. در مقابل در آیه دیگری جدیت و سرسختی آن حضرت را در برابر کافران ذکر می‌کند: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ [۱۷]»؛ محمّد فرستاده خداست و کسانی که با اویند بر کافران سرسخت و در میان خود مهربانند. گرچه خوش خلقی در هر جا و هر زمانی مورد ستایش و از سفارش‌های حضرت رسول (ص) است، اما رفتار نیکو در خانه و خوش رفتاری با اعضای خانواده سفارش ویژه پیامبر اکرم (ص) بوده، به گونه‌ای که یکی از شاخص‌های افراد نیک، برخورد مناسب و نیکو با خانواده است. آن حضرت در روایتی فرمودند: بهترین مردم از نظر ایمان، کسی است که دارای نیکوترین اخلاق باشد و لطیف‌ترین رفتار را با خانواده اش داشته باشد و من لطیف‌ترین شما نسبت به خانواده ام هستم در روایت دیگری، به نقل از یکی از همسران آن حضرت آمده است: کسی خوش خلق‌تر از پیامبر (ص) نبود. هیچ کس از اصحاب و خانواده اش او را صدا نمی‌کرد، مگر اینکه آن حضرت در پاسخ او لبّیک می­گفت. امروزه در شیوه­های تربیتی از نکات مهمی که مورد توجه مربّیان تربیتی قرار دارد، نوع پاسخ دادن به ندای دیگران، به ویژه خانواده و همسر، است. برخی از افراد ممکن است به دلایلی مانند خجالت کشیدن یا جلوگیری از ـ به اصطلاح ـ پر رو شدن با الفاظ دیگری با خانواده سخن بگویند، در حالی که این سیره پیامبر نشان میدهد که ما در پاسخ گویی به ندای خانواده، باید از بهترین تعبیر‌ها استفاده کنیم. در بیان دیگری، درباره سیره آن حضرت نسبت به خانواده آمده است: هنگامی که پیامبر (ص) با خانواده اش بود، شوخ‌ترین افراد به شمار می‌آمد از موارد قابل توجهی که در سیره رسول اکرم (ص) مکرّر نقل شده، احترام به کودکان است. در روایتی از انس بن مالک نقل شده است که پیامبر خدا از کنار کودکان که عبور می‌کردند به آنان سلام می‌کردند (). شاید بسیاری از افراد گمان کنند که، چون کودکان کوچک ترند باید همیشه آنان به بزرگتر‌ها سلام کنند، در حالی که آموزش آداب اجتماعی آنان بر عهده بزرگترهاست. پیامبر اکرم (ص) با وجود علوّ مقام و درجاتش، در برخورد با کودکان با خوش خلقی و حتی در بسیاری از موارد، مزاح و شوخی برخورد می‌کرد. در روایتی از انس نقل شده است: گاهی من با برادر کوچکم به نزد پیامبر شرف یاب می‌شدیم. آن حضرت در برخورد با آن کودک، مزاح می‌کرد و می‌فرمود: «یا ابا عمیر ما فعل النُّغَیر» (ابوطلحه انصاری کودکی به نام اباعمیر داشته که پرنده کوچکی همانند گنجشک ـ که در عربی نُغیر نامیده می‌شود ـ داشته و این پرنده که برای او عزیز بوده می‌میرد و پیامبر برای مزاح با او چنین می‌فرمودند (اصبهانی، ۱۹۹۸ م، ج ۱، ص ۱۵۴). رحمت و محبت پیامبراکرم (ص) به نحوی وسیع و بی پایان بوده است تا آنجا که عملاً به دوستان و پیروان خود در سطحی بسیار وسیع، درس احسان و محبت را می‌آموخت. اصل اخلاقی پیامبر اکرم (ص) ,ارزش‌های اخلاقی پیامبر، رفتار و سیره پیامبرسیره عملی و احادیث پیامبر (ص) سرشار از تواضع و فروتنی و دوری از تکبر است. ۴- تواضع و فروتنی تواضع و فروتنی، یکی از مهمترین و برترین صفات پسندیده انسانی است. تواضع آن است که انسان در مقایسه با دیگران خود را برتر و بزرگتر نداند. خداوند، آنجا که شخصی از بنی امیه، با مرد نابینایی از سر خودبرتربینی برخورد می‌کند و چهره از او برمی گرداند، این آیه را نازل می‌کند: «عَبَسَ و تولّی* اَنْ جاءَهُ الْأَعْمی* وَ مَا یُدْریکَ لَعَلَّهُ یَزَّکّی ]»؛ چهره درهم کشید و روی گردانید که آن مرد نابینا پیش او آمد؛ و تو چه دانی، شاید او به پاکی گراید. خداوند با نازل کردن این آیه، بر رفتار متکبرانه و مغروران
ه فرد هشدار می‌دهد. اسلام که عزت را از آنِ خدا و رسول خدا (ع) و مؤمنان می‌داند، تکبر و همچنین خواری را برای مؤمنان نمی‌پسندد، بلکه مؤمنان را عزیز می‌شمارد و در رفتار‌های اجتماعی آنچه را می‌پسندد، همانا تواضع است. به عبارت دیگر، اگر این پرسش اساسی مطرح شود که «با دیگران چگونه رفتار کنیم؟»، پاسخ مناسب را می‌توان در آیه ۱۱۰ سوره‌ی مبارکه‌ی کهف یافت. بدان حد، تواضع در این آیه کریمه آمده است که خطاب به پیامبر اکرم (ص)، می‌فرماید: «قُل اِنَّما اَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ» این آیه به روشنی بیانگر آن است که انسان نباید به مقام و موقعیت خود مغرور شود. همچنین، قرآن درباره گشاده رویی پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «به خاطر رحمت الهی بود که برای مردم نرم شدی و اگر تندخو و سخت دل بودی، از دور تو پراکنده می‌شدند رفتار پیامبر (ص)، به گونه‌ای بود که از زمانی که یتیم و بی کس بود تا زمانی که پیامبری، راهنمایی و رهبری همه مسلمانان را بر عهده گرفت، هیچ تغییری نکرد. از امام باقر (ع) روایت شده است که پیامبر اعظم (ص) فرمود: «خمس لاادعهن حتی الممات: الاکل علی الحضیض مع العبید، و رکوبی الحمار مؤکفاً و حلبی العنز بیدی، و لبس الصّوف و التسلیم علی الصبیان لتکون سنّةً من بعدی؛ پنچ چیز است که تا زمان مرگ آن‌ها را ترک نخواهم کرد: غذا خوردن با بندگان بر روی زمین، سوار شدن بر الاغ به صورت برهنه، دوشیدن بز‌ها با دستان خود، پوشیدن پشیمینه و در اختیار کودکان بودن. همه این‌ها بدان روست که این کار‌ها به یک سنّت تبدیل شود در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است: رسول خدا غالباً رو به قبله و بر روی زمین می‌نشست و غذا می‌خورد و می‌فرمود: من بنده‌ای بیش نیستم همان گونه که یک بنده غذا می‌خورَد، غذا ). بنابراین، سیره عملی و احادیث پیامبر اعظم (ص) سرشار از تواضع و فروتنی و دوری از تکبر و خود بزرگ بینی است. آن حضرت ضمن آنکه خود از هر کاری که موجب تکبر شود، دوری می‌نمود، پیروان خویش را هم از آنبر حذر می‌داشت و می‌فرمود: «هرکس با تکبر و خودخواهی بر روی زمین راه برود، زمین و آنچه در زیر آنست و آنچه بر روی آنست، او را لعن و نفرین نمایند»
هفته وحدت اسلامی فاصله بین ۱۲ ربیع‌الاول (سالگرد ولادت محمد، پیامبر اسلام بنا بر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع‌الاول (تاریخ ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است) و این هفته فرصت مناسبی است برای تحکیم وحدتی که دشمنان اسلام هیچگاه چشم دیدن آن را نداشته و ندارند به همین دلیل همه ساله به این منظور کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در کشور برگزار می‌شود و در اقصی نقاط کشور جلوه‌های بی بدیلی از وحدت میان شیعیان و اهل سنت به نمایش گذاشته می‌شود، وحدت و همبستگی که جامعه را در برابر هر طوفانی حفظ می‌کند، وحدتی که از باورهای عمیق نظام جمهوری اسلامی نشأت می‌گیرد. وحدت و اتحاد از آن جهت مورد توجه و اهمیت است که حتی در قرآن نیز به آن اشاره شده و به اهمیت اتحاد میان جهانیان، ادیان، مسلمانان و نهاد خانواده تاکید کرده است و پیوند میان دل‌های مؤمنان را نوعی تصرف الهی می‌شمارد و برای ایجاد و حفظ چنین یگانگی، ارسال پیامبران به همراه شرایع را ضروری می‌داند. قرآن از اتحاد به صورت نعمت بزرگ سخنی به میان آورده و از مؤمنان خواسته است تا تلخی و خطر آفرین دوران تفرقه را از یاد نبرند و به یاد داشته باشند که چگونه خداوند میان آنها انس و الفت برقرار ساخت. ضرورت اتحاد در جامعه ایران اسلامی چنان حائز اهمیت است که موضوع هفته وحدت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره) مطرح شد براین اساس همه ساله از ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت آغاز و تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت رسول خدا (ص) به روایت شیعیان ادامه خواهد داشت که امسال مصادف با هفدهم تا بیست و دوم مهر است. هفته وحدت در واقع یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار است، پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارائه شده از طرف پیامبرخاتم (ص) بود. نگاه هفته وحدت، نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان است، نگاهی که به تعبیر امام علی (ع) موجب می‌شود تا دست قدرت و توانای پروردگار در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند. نگاهی که اختلاف و تشتت و تک روی را در جهان اسلام و نقشه استکبارگران زمانه بر کاروان اسلام را معرفی می‌کند. هفته وحدت، هفته عزم و اراده در گام برداشتن به سوی بهترین است براین اساس لازم است همه امت اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خود، ویژگی‌های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب سازند.
🚨نقدی بر اظهار نظر حجت الاسلام سرلک ◀️نکته اول استفاده از کلمه مقتول به جای شهید اصلا جالب نیست حتی اگر به خاطر محدودیتهای اینستاگرام از این واژه استفاده کردید می‌توانستید از تغییر الگو مانند ( ش.هید) استفاده کنید ◀️نکته دوم اینکه اگه سردار زنده می‌بود خودش مجسمه رو برمیداشت حرف درستی نیست چه اینکه اولا 📎اگه سردار زنده بود که مجسمه اش اونجا نبود اصلا 📎ثانیا الان که شهید شده دیگه یک شخص نیست بلکه یک نماده ... و بی احترامی به نماد مقاومت و قهرمان ملی هرگز پذیرفتنی نیست ، چه اینکه بازی با قواعد غرب جز ذلت را در پی ندارد ◀️نکته سوم وقتی قبول کنید که باید مجسمه سردار رو بردارید یعنی قبول کردید که سردار تروریست بوده چه اینکه مبنای مخالفت با مجسمه سردار همین اتهام به اوست نه چیز دیگر 📣فراموش نکنید که وقتی خوارج به امیر المومنین علی علیه السلام گفتند به خاطر پذیرش حکمیت باید توبه کنی امام فرمود توبه نمیکنم و این توبه نکردن برای امیر المومنین خیلی هزینه برداشت ⁉️میدانید چرا امام توبه نکرد ؟ چون توبه یعنی پذیرش گناه و امام گناهی مرتکب نشده بود که بخواهد از آن توبه کند و اگر توبه میکرد و عقب نشینی از هویت خود میکرد ، دیگر «امام» نبود ⚔اگر ما از مجسمه سردار عقب نشینی کنیم ممکن است مسابقه انجام شود ولی هویت انقلاب اسلامی حامی مستضعفین و دشمن مستکبرین را نابود کرده ایم . 🔹وقتی امثال شما که فقط بخاطر شهرت و نه تخصص و تجربه؛ وارد عرصه سیاست میشید؛ ضربه ای که به امنیت روانی جامعه می زنید؛ از اشتباه عمدی یا سهوی الاتحاد بیشتر است. قاریان افضل ایران 🇮🇷 🇮🇷 🌸🌸🌸
📸 این عکس حرم امام رضا علیه السلام نیست... این عکس پوشش زنان انگلستان حدود ۱۰۰ سال پیشه! پوشش زنان در همه مناطق دنیا وجود داشته است و حدود صد سال است که برهنگی جهانی زنان، توسط شیاطین انسانی دنبال می شود ‌‌● عکس برگرفته از مستند Electric Edwardian. 🌍 🌐قاریان افضل ایران