🔴ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان توسط صهیونیست ها
14 تیر 1361
♦️در چهاردهم تیرماه 1361 ش، سه دیپلمات و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در بیروت، در چهل کیلومتری شمال این شهر در حالی که عازم محل کار خود در سفارت ایران بودند، توسط نیروهای حزب فالانژ لبنان ربوده شدند. در آن زمان، ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرده بود و حزب فالانژ، همکاری نزدیکی با این رژیم اشغالگر داشت. اگرچه ابتدا گفته می شد که سیدمحسن موسوی کاردار جمهوری اسلامی ایران در بیروت و همراهانش شهید شده اند؛ اما شواهد و مدارک موجود، حاکی از آن است که آنها در اسارت رژیم صهیونیستی می باشند.
♦️با وجود اقدامات متعدد جمهوری اسلامی، برای آزادسازی دیپلمات ها و اتباع خود از چنگال رژیم صهیونیستی، این رژیم هنوز تن به این کار نداده است. برادر پاسدار حاج احمد متوسلیان از فرماندهان سپاه نیز جزو دیپلمات ها بوده
جمعه این هفته،
عاشورایی دیگر در کربلای ایران اسلامی؛
عاشورا فقط در دهم محرم سال ۶۱هجری نبود،
شاید باورش سخت باشد،اماعاشورا امروز همین جاها درکنار ما وحتی پیش روی ماست،
گمان نکنیم عاشورا درگذشته رها شد، وماهرسال باچند عَلَم وکُتَل وسینه وزنجیر وظیفه امان تمام شد ورفت،
نه؛
گمان نکنیم درپیاده روی کربلا برویم وگرما وسرماو...
اماپیام کربلا وشهید کربلا رانگیریم ازخود سلب مسوولیت کرده ایم وتمام،
نه؛
گمان نبریم بازیارت عتبات وبقاع متبرکه واظهار محبت کلامی به پیشوای اولمان امام علی ابن ابیطالب علیه السلام دیگر وظیفه ای نداریم،
نه؛
امروز ما در بطن ومتن غدیر ومباهله وعاشورائیم،
دراین جمعه غدیری وعاشورایی وکربلاییِ درپیشِ رو،درمعرض، وابتلایِ محکی سخت وبزرگ خواهیم بود،
ان شاءالله که باحضور در این رویارویِ جبهه حق مقابل تزویر وریا،
خود وهمراهانمان را در کنار وهمراه جبهه حق،ومقابل تمام قدِ جبهه تزویر وریا،که بسیار واضح وروشن ومبیّن بوده، ودرلباس اصلاح واعتدال به میدان آمده، قرار داده،
وازاین امتحان الهی سربلند وسرافراز بیرون آمده،ومصداقِ بارزِ اشاراتِ مکررِ قرآنِ کریم نباشیم که میفرماید،
اکثرهم لایعلمون
اکثرهم...
اکثرهم.....
اکثرهم.......
ان شاءالله
🇮🇷🗳🇮🇷🗳🇮🇷🗳🇮🇷🗳🇮🇷🗳
هدایت شده از (✌️تاظهور✌️)
رهبر معظم انقلاب: اگر دولت شهید رئیسی ادامه پیدا میکرد به اعتقاد بنده بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی حل میشد.
جگرمون رو سوزوندی آقا جان 😭💔
هدایت شده از (✌️تاظهور✌️)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلتنگ توام💔
نهج البلاغه 🇮🇷:
#شرح_حکمت ۲۶۲
❣امیرالمومنین علیهالسلام مى فرماید:
📌نخست حق را بشناس سپس پيروانش را:
بعضى گفته اند:
▫️وَقِيلَ إنَّ الْحارِثَ بْنَ حُوطٍ أتاهُ فَقالَ: أَتَراني أَظُنُّ أصْحابَ الْجَمَلِ كانُوا عَلى ضَلالَةٍ؟
🔹(شخصى به نام) «حارث بن حوط» (كه از ياران آن حضرت عليه السلام محسوب مى شد ولى راه خطا را مى پيمود) خدمت حضرت آمد وعرض كرد: شما فكر مى كنيد من هم لشكر جمل را گمراه مى دانم؟ (چنين نيست)
⬅️امام عليه السلام فرمود:
▫️يَا حَارِثُ، إِنَّکَ نَظَرْتَ تَحْتَکَ وَلَمْ تَنْظُرْ فَوْقَکَ فَحِرْتَ! إِنَّکَ لَمْ تَعْرِفِ آلْحَقَّ فَتَعْرِفَ مَنْ أَتَاهُ، وَلَمْ تَعْرَفِ آلْبَاطِلَ فَتَعْرِفَ مَنْ أَتَاهُ
🔹اى حارث! تو به زير دست خود نگاه كردى نه به بالاى سرت به همين دليل حيران و سرگردان شدى (اگر به من و جمعيت مهاجران و انصار پيامبر صلي الله عليه وآله نگاه مى كردى در شناخت حق گرفتار سرگردانى نمى شدى) تو حق را نشناختى تا كسانى را كه به سراغ حق آمده اند بشناسى. باطل را نيز نشناخته اى تا كسانى را كه به سراغ باطل رفته اند شناسايى كنى
⬅️حارث (براى تبرئه خود) گفت:
▫️فَإِنّي أعْتَزِلُ مَعَ سَعيدِ بْنِ مالِکٍ وَعَبْدِاللهِ بْنِ عُمَرَ
🔹من همراه سعيد بن مالك (سعد بن مالك، مشهور به سعد ابى وقاص) و عبد الله بن عمر كناره گيرى مى كنم (و بى طرف مى مانم
⬅️امام عليه السلام فرمود:
▫️ إِنَّ سَعِيداً وَعَبْدَ اللّهِ بْن عُمَرَ لَمْ يَنْصُرَا الْحَقَّ وَلَمْ يَخْذُلاَ البَاطِلَ
🔹سعيد (سعد) و عبدالله بن عمر حق را يارى نكردند و باطل را نيز خوار نساختند (آنها راه خطا پيمودند، چگونه به آنها اقتدا مى كنى؟
ادامه...👇👇
ادامه شرح...🔻🔻
✍مى دانيم كه در ماجراى جنگ جمل، مردم به سه گروه تقسيم شدند: گروه اوّل، مؤمنان آگاه بودند كه دست به دامان اميرمؤمنان على عليه السلام زدند و بر بيعتى كه با او كرده بودند ثابت قدم ماندند و به فرمان آن حضرت براى خاموش كردن آتش فتنه «طلحه» و «زبير» به بصره آمدند. گروه دوم، فريب خوردگانى بودند كه به تحريك «طلحه»، «زبير»، «عايشه» و «معاويه» بيعت خود را شكستند و يا هرگز بيعت نكردند و در مقابل آن حضرت ايستادند. گروه كوچكى نيز بودند كه بى طرفى را برگزيدند و به گمان باطل، به احتياط عمل كردند؛ نه به صفوف ياران على عليه السلام پيوستند و نه دنبال «طلحه» و «زبير» به راه افتادند كه از جمله آنها «سعد بن ابى وقاص» و «عبدالله بن عمر» بودند. در كلام مورد بحث به نام «حارث بن حوط» كه شخص سرشناسى نبود برخورد مى كنيم كه خدمت امام عليه السلام رسيد و اظهار داشت كه من باور نمى كنم لشكر جمل گمراه بوده اند. امام عليه السلام با گفتار حكيمانه خود درسى به او و افراد همفكرش داد و فرمود: سرچشمه اشتباه تو اين است كه به زيردست خود نگاه كرده اى؛ يعنى به افراد فرومايه و نادان و بى سروپا، به پيمانشكنان و فتنه انگيزان؛ و به بالاى سرت ـ كه اشاره به خود آن حضرت و مهاجران و انصارى است كه در ركاب آن حضرت بودند ـ نگاه نكردى اگر اينگونه مى نگريستى هرگز در بى طرفى توأم با سرگردانى نمى ماندى و راه صحيح را برمى گزيدى.
ادامه.....👇👇
ادامه شرح ...🔻🔻🔻
👈سپس امام عليه السلام به اصلى كلى و مهم اشاره كرده فرمود:
🔹راه صحيح اين است كه اول حق را بشناسى و آن را معيار قرار دهى. هركس به سراغ آن آمد آن را خوب بدانى، خواه از افراد برجسته باشد يا از افراد ناشناخته. همچنين باطل را خوب بشناسى و بر اساس آن طرفداران باطل را شناسايى كنى، خواه از افراد برجسته باشند يا از مردم عادی.
✍ اشاره به اينكه تو نگاه به «طلحه» و «زبير» كردى كه از ياران پيامبر صلي الله عليه وآله بودند و روزى در ركاب آن حضرت جهاد و فداكارى داشتند و همچنين به همسر پيغمبرصلي الله عليه وآله عايشه نگريستى و حق و باطل را بر معيار آنها قرار دادى و اين اشتباه بزرگ توست.
هنگامى كه «حارث» براى توجيه كار خود به كار «سعد بن ابى وقّاص» و«عبدالله بن عمر» اشاره كرد، حضرت در پاسخ او فرمود: اشتباه بزرگ آنها اين بود كه بى طرف ماندند؛ نه حق را انتخاب كردند و نه باطل را. بالاخره در ميان اين دو گروه حتمآ يكى بر حق بود؛ خوب بود گروه حق را شناسايى و از آن دفاع مى كردند، بنابراين آنها قطعآ خطاكار بودند.
✍در اينكه منظور از جمله «لَمْ يَخْذُلاَ الْباطِلَ» چيست؟ گفته شده منظور اين است كه آنها با سكوتشان در برابر اصحاب جمل و اهل شام، باطل را يارى كردند، زيرا خذلان به معناى ترك يارى است، بنابراين «لَمْ يَخْذُلا» به معناى يارى كردن است. به هر حال تمام اينها، نكوهش افرادى است كه به گمان خود راه تقوا را مى پويند و در حوادث مهم مذهبى و اجتماعى و سياسى بى طرف مى مانند؛ همان بى طرفى كه نشان عدم مسئوليت در برابر حق و باطل است.
در طول تاريخ اسلام به اينگونه افراد برخورد مى كنيم و امروز هم در جامعه خود كسانى را مى بينيم كه همين مسير غلط را مى پيمايند و گمان مى كنند در طريق تقوا و پرهيزكارى گام گذاشته اند.
═══✙❆♡❆✙═══
💝
═══✙❆♡❆✙═══
علی اکبر خیرخواه مرقی:
علی اکبر خیرخواه مرقی:
انتخاب اصلح.. ا رئیس عقيدتی سیاسی راهور ا فاتب حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا انصاری جابری در یوم جاری در خصوص حضور فعال و انتخابی اصلح بیان داشت: .. باید عرض کنم افرادی که نمی دانند این نظام برای چه پدید آمده و چه اهدافی را دنبال میکند، صلاحیت به دست گرفتن این منصب بزرگ را ندارد.
وی با بیان اینکه هدف از تشکیل نظام جمهوری اسلامی همان هدفی است که انبیای الهی و پیامبر اسلام برای آن مبعوث شدهاند، است، افزود: در هر جایی که پیامبری مبعوث شده، هدف نهایی عبادت و اطاعت از خداوند و اجتناب از طاغوت بوده است و معتقدیم نظام اسلامی در اندیشه، اعتقاد و عمل باید به سمت توحید که در بردارنده تمام اهداف والای اسلامی و انسانی است حرکت کند.
ایشان موضوع توحید را مهم برشمرد و گفت: به تعبیر علامه طباطبایی اگر همه اسلام را خلاصه کنیم، آن توحید است و اگر توحید را باز کنیم همه معارف و ارزشهای اسلام در آن جای گرفته است.
وی گفت: خداوند پیامبر اسلام را برای هدایت بشر به سمت حق و دین اسلام فرستاد، دینی که مهمترین منبع آن قرآن است ؛ قرآن کتاب خدا محوری است و همه تلاشهای انبیای الهی، توحیدی شدن جهان بوده که البته در این مسیر مشرکان نمیخواهند این هدف تحقق یابد، اما محقق شدن این امر سنت الهی است.
نظام اسلامی زمینه ساز تحقق حکومت جهانی توحید است
ریس عقیدتی سیاسی راهور فاتب با بیان کرد: نظام اسلامی زمینه ساز تحقق حکومت جهانی توحید است و رئیس جمهور باید هم به لحاظ فکری و عقلی به این موضوع رسیده باشد و هم اینکه به لحاظ قلبی و دلی به آن معتقد باشد و در مقام عمل نیز به پیاده سازی و تحقق اهداف دین اهتمام داشته باشد؛ چرا که سعادت دنیوی و اخروی مردم به دین گره خورده است. وی با بیان اینکه رفاه در اسلام هست، ولی هدف نهایی نیست، گفت: در بیانات برخی از رؤسای جمهور گذشته تصریح میشد که ما وظیفه نداریم که مردم را به بهشت ببریم و این بدان معنا است که آخرت و سعادت ابدی مردم مهم نیست و نظام اسلامی در برابر سعادت ابدی مردم وظیفه و دغدغهای ندارد.
انصاری جابری افزود: نظامهای سکولار دنیا نیز به دنبال رفاه دنیوی مردم هستند و اگر نظام اسلامی هم فقط در فکر رفاه دنیوی باشد، این سوال مطرح است که چه تفاوتی میان نظام اسلامی و نظام سکولار است.
وی در ادامه عنوان کرد: در گذشته رئیس جمهوری سر کار آمده بود که میگفت آمریکا و آمریکاییها برایم فوقالعاده جالب هستند و برای اینکه پیشرفت کنید راهی جز راه غرب ندارید.
)ایشان اضافه کرد: باید بدانیم کسی که دغدغه دین، توحید و معارف اسلامی ندارد و راه حل را رجوع به خدا نمی بیند؛ این فرد هدف نظام جمهوری اسلامی را نشناخته است.
وی بیان کرد: برخی از افراد در نظام جمهوری اسلامی زندگی میکنند و حتی داعیه دار اداره کشور نیز هستند؛ اما وقتی حقایق را میبینند حاضر به اعتراف نیستند همانند خدماتی که رئیس جمهور شهید در طی این مدت انجام داده، و آنها میدیدند و میفهمیدند ولی در زمان حیات آیتالله رئیسی اعتراف نکردند، بلکه مقابل آن را به دولت رئیس جمهور شهید نسبت میدهند ولی بعد از شهادت ایشان برای منافعشان اعتراف کردند. اگر این افراد سکان کشور را در دست بگیرند، هوای نفسانی خودشان مطرح است.
مسیر پیشرفت را از دورن تعالیم دینی باید دنبال کرد
ایشان تاکید کرد: مسیر پیشرفت را از درون تعالیم دینی باید دنبال کرد که این شاخصی برای انتخاب رئیس جمهور است.
وی تصریح کرد: به کسی باید رأی داد که به ساختار نظام اسلامی باور داشته باشد و در نظام اسلامی مقام ولایت فقیه در رأس ساختار حکمرانی است و این جایگاه تشریفاتی نیست که صرفاً به دلیل آنکه در قانون اسلامی آمده است، اعتبار داشته باشد.
ایشان عنوان کرد: ساختار نظام اسلامی برگرفته از تعالیم اسلامی است و مشروعیت شخصی که در رأس نظام قرار میگیرد مشروعیت الهی است.
ایشان گفت: رئیس جمهور باید به این امر معتقد باشد که نظام اسلامی حق و بهترین نظام سیاسی دنیا است و باید رابطه دلی با این موضوع داشته باشد و برای تقویت و تثبیت آن تلاش کند.
انصاری جابری ابراز کرد: شهید رجایی فرمود، من مقلد امام هستم و رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی هم خود را تابع ولی فقیه میدانست و در جایی گفته بود، من منتظر آن نبودم که رهبری دستوری دهد، اگر میفهمیدم موضوعی مورد نظر رهبری است، برای تحقق آن تلاش میکردم، هر چند که ممکن است دستوری در این زمینه از سوی ایشان نباشد.
وی ادامه داد: اگر ولی فقیه را نایب امام زمان (عج) میدانیم، معنایش آن است که همان رابطهای که با امام زمان (عج) داریم را باید نسبت به ولی فقیه نیز داشته باشیم.
برای رئیس جمهور به لحاظ فکری موضوع ولایت فقیه باید حل شده باشد
و در مقام ایمان و اعتقاد قلبی نیز باید به این امر معتقد باشد و در مقام عمل مطیع باشد، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی گفت، یکی از شئون عاقبت بخیری ارتباط قلبی و دلی با ولایت فقیه است.
انصاری جابری گفت: برخیها به دروغ ادعا میکردند، هر کجا رهبری امر و نهی داشته باشد اجرا میکنیم؛ اما در مقام عمل به دلیل اینکه به این امر باور نداشتند کار خود را انجام میدادند.
کسی باید سکان دار جایگاه ریاست جمهوری باشد که به اسلام متعبد و تقوا باشد و به موازین دینی عمل کند. اگر تقوا نباشد انسان در مقام عمل برای حل مشکلات از مرزهای دین و خط قرمزهای دین عبو میکند.
ایشان گفت: علامه مصباح میگفت یکی از مسؤولان گذشته در سفر حج میگفت، امروز کشور مشکلاتی دارد و میشود در جزایر جنوبی مجالس عیش و نوش گذاشت و خارجیها بیایند و ما هم از این بابت منفعت مالی خودمان را ببریم؛ یعنی ما کمک کنیم به فساد جامعه بشری و از راه نامشروع برای حل مشکلات خود بهره برداری کنیم که این نگاه نشان از عدم باور قلبی به مبانی اسلامی است.
تقوا اگر در شخص رئیس جمهور نباشد، دستورات دینی به تدریج کنار گذاشته میشود
وی در ادامه عنوان کرد: اگر میبینیم یکی از رؤسای جمهور قبل میگفت اگر دین با آزادی به مفهوم غربی آن معارض بود باید آن را کنار گذاشت در این دیدگاه از همین بی تقوایی برخاسته بود اگر بخواهیم مبانی اسلام را اجرایی کنیم در این صورت آزادیهای غربی جایی ندارد که در این شرایط شاخص حقانیت اسلام، آزادیهای غربی میشود و کسی که این تفکر را دارد برنامههایی را دنبال میکند که یا به شرق و یا به غرب متکی است تا از این مسیر بتواند مشکلی را برطرف کند.
انصاری جابری تصریح کرد: تقوا اگر در شخص رئیس جمهور نباشد، دستورات اسلامی و دینی به تدریج کنار گذاشته میشود و انسان بی تقوا مسیر دیگری را طی میکند.
ایشان با بیان اینکه قرآن در توصیف پس از بیان ویژگیهای برجسته مادی و معنوی امت و جامعه اسلامی میفرماید خداوند به آن گروه از این امت که ایمان و عمل صالح دارند اجر عظیم میدهد. علامه طباطبایی میفرماید این جمله در پایان بیان ویژگیهای امت اسلامی برای آن است که در مسیر مشکلات و مظاهر دنیایی و هواهای نفسانی جمعی از مؤمنان واقعی را هم دچار تزلزل و انحراف میکند.
رئیس جمهور باید با نفس خود آنقدر مبارزه کرده باشد که در لغزش گاهها ثابت قدم باشد
وی افزود: رئیس جمهور باید با نفس خود آنقدر مبارزه کرده باشد که در لغزش گاهها ثابت قدم باشد و شهید رئیسی این گونه بود و در این مسیر طعنهها شنید؛ اما مسیر خود را عوض نکرد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب نیز فرمود دلم برای رئیسی سوخت.
وی اضافه کرد: در طول انقلاب اسلامی افرادی بودند که در صف اول مبارزه با رژیم طاغوت قرار داشتند، اما در ادامه به دلیل بیتقوایی از قطار انقلاب اسلامی پیاده شدند.
رئیس جمهور اصلح باید حسن تدبیر داشته باشد
حاج آقا انصاری جابری تاکید داشتند که رئیس جمهور اصلح باید حسن تدبیر داشته باشد افزود: رئیس جمهور باید به راههای پیاده سازی اسلام در جامعه آشنا باشد و بر مسائل روز کشور و دنیا مسلط باشد و در اداره کشور توانا باشد و بتواند مشکلات کشور را با سرپنجه تدبیر حل کند.
حجت الاسلام انصار ی جابری افزود: رئیس جمهور شهیدآیت الله رئیسی از جبهه مقاومت حمایت بی دریغی داشت و بسیاری از مسائل را نمیتوانست بیان کند و بعد از وعده صادق تعامل جهان با کشورمان تغییر کرد و این نشان حسن تدبیر ایشان در تقویت نظام و اقتدار آن است و در عوض رئیس جمهوری هم داشتیم که صریحاً میگفت نمیتوانیم از جبهه مقاومت حمایت کنیم که این امر نشان میدهد او درک درستی از نقش جبهه مقاومت در تثبیت انقلاب اسلامی نداشته است.
رئیس عقيدتی سیاسی پلیس راهور فاتب عنوان کرد: اینکه فرد موقعیتها را خوب درک کند و راه کارها را درست تشخیص دهد و توان مدیریتی داشته باشد از الزامات رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی است.
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام انتخابات
#احکام #سوال_شرعی #انتخابات #اصلح #رئیس_جمهور
تیر ماه ۱۴۰۳
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
📣 رقابت اصلی بایدن و ترامپ بر سر وفاداری به صهیونیستهاست
🔻 سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن:
▫️عدم توجه به غزه، از خطرناکترین مسائلی است که اسرائیل در روابط خود با عربها روی آن حساب کرده است.
▫️ آنچه در فلسطین اتفاق میافتد، یک قتلعام تمام عیار است و بیتوجهی به آن هیچ توجیهی ندارد.
▫️ با وجود این جنایتها، رژیمهای عربی به شرایط غزه هیچ توجهی ندارند و همان رژیمها میآیند و حزبالله را سازمانی تروریستی اعلام میکنند.
▫️نامزدهای ریاستجمهوری آمریکا در وفاداری به صهیونیستها و حمایت از این رژیم با یکدیگر در حال رقابت هستند.
▫️ آمریکاییها شریک جرم و حامی اسرائیل در همه این جنایتها به حساب میآیند.
▫️ طوفان الاقصی صهیونیستها را لرزاند و همین باعث شد که آمریکاییها به داد این رژیم برسند.
♦️جرعه ای از#نهج_البلا_غه
💕امیرالمومنین علی علیهالسلام:
🟢 مالک! خیال نکن هر کاری که دلت میخواهد میتوانی بکنی!
🍂فرازهایی از صوت بالا از «شهید مطهری»
🔹فرمان علی(ع) به مالک اشتر(نامه ۵۳) که در نهجالبلاغه هست یکی از معجزات اسلام است.
🔸مالک! خیال نکن حالا که رفتهای در کشور مصر، چون والی و مافوق این مردم هستی و مردم را رعیت خودت میپنداری، بنابراین مثل یک گرگ درنده هر کاری که دلت میخواهد بکنی.
🔹مالک! تو البته در بالادست رعیت خودت قرار گرفتهای، آنها محکومند و تو حاکم، اما آن کسی که این فرمان را به نام تو نوشت و این ابلاغ را برای تو صادر کرد که من باشم، مراقب تو هستم، اگر دست از پا خطا کنی مجازاتت میکنم و خدا در بالاسر علی است و علی همیشه از خدای خودش میترسد مبادا دست از پا خطا کند.
🔹️#نامه_نهج_البلا_غه_۵۳
📚#من_نهج_البلاغه_میخوانم
🕊 #نهج_البلاغه_ای_شویم