فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تو تابوت شهدای گمنام چی میریزن؟
🍃🌼 عظمت حضرت فاطمه زهرا ﴿سَلامُ اللهِ عَليها﴾ در کلام نورانی حضرت امام خمینی
﴿رِضوانُ الله تعالی عليه﴾
🍃⚘ (قسمت چهارم)
⚘[فاطمه زهرا] ﴿سَلامُ اللهِ عَليها﴾ انسانی است به تمام معنا انسان، زنی است به تمام معنا زن.
از برای زن ابعاد مختلفه است، چنانچه برای مرد و برای انسان.
این ورق صوری طبیعی نازل ترین مرتبه انسان است و نازلترین مرتبه زن است و نازلترین مرتبه مرد است.
لکن از همین مرتبه نازل حرکت به سوی کمال است.
انسان موجود متحرک است، از مرتبه طبیعت تا مرتبه غیبت، تا فنا بر الوهیت.
برای صدیقه طاهره این مسائل، این معانی حاصل است. از مرتبه طبیعت، شروع کرده است، حرکت کرده است، حرکت معنوی، با قدرت الهی، با دست غیبی، با تربیت رسول الله ﴿صَلَّي اللهُ عليهِ و آلهِ و سلَّم﴾ مراحل را طی کرده است تا رسیده است به مرتبه ای که دست همه از او کوتاه است.
[با تولد او] تمام جلوه زن تحقق پیدا کرده است، و زن به تمام معنا متحقق است.
📚 صحیفه نور، ج ۶، ص ۱۸۶
🗓 ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸
✍ پیام به مناسبت روز زن
🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ فَرَجَنَا بِهِم وَ بِحَقِّهِم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️هشدار بهتر هست بیماران قلبی نبینند
🔹هدف قرار دادن نظامی صهیونیست
توسط تک تیراندازهای فلسطینی
✍درخواستی داشتم برای پخش یک خوک کشی ناب!
تقدیم به شما...
وقتی این فیلم رو میبینید یاد بچه ها و زن های مسلمون غزه بیفتین، یکم دلتون خنک شه😉
📌
بسم الله الرحمن الرحیم
☑️یادداشتی بر چرایی فساد و عوامل مبارزه با آن
😡 نکته مهم ،مقابله جدی و اساسی با ریشه های فساد و ساختارهای فساد آور و قوانین و روزنه ها و منافذ فساد زا در قوای سه گانه و زیر مجموعه های آنها از صدر تا ذیل است.
🟢عوامل مهم و اساسی در مبارزه با فساد در ابعاد مختلف آن
👈نظام قضایی قاطع و کارآمد،و برخورد بهنگام با ریشه ها و عوامل فساد آور،در این زمینه دستگاه قضایی با محوریت قوانین کامل و جامع و بروز ،داشتن قضاتی صالح و سالم و دل سوز و پاک دست ،مقابله بدون اغماض و مماشات با رابط ها و کار چاق کن ها توسط قضات مومن و متعهد و پاک دست و...موثر خواهد بود.
👈دقت و پیگیری و به نتیجه رساندن برنامه ها توسط نهادهای نظارتی ،کار نهادهای نظارتی نظارت بر فعالیت های دستگاه های دولتی است.در نظام ادراری قطعاً نیازمند به یک انقلاب گسترده و فراگیر هستیم.در نظارت ،در مواردی نهادهای نظارتی کوتاهی و سستی کرده و فساد را در نطفه خفه نکرده و گاهی ممکن است مسامحه و حتی همکاری با عوامل فساد زا داشته باشند.اقدام به موقع و بهنگام دستگاه های نظارتی و معرفی به دستگاه قضایی و پیگیری و به ثمر رساندن آن در جلوگیری از فساد در همه عرصه ها اثر گذار است.
👈برخورد شدید، قاطع و بدون اغماض با فساد مدیران با بکارگیری مجازات های بازدارنده، بسته به عمل فساد زای انجام گرفته باید دستگاه های قانونی و قضایی مجازات های سنگین و بازدارنده با مفسدان کوچک را اعمال کنند تا راه و مسیر برای مقابله فسادهای سنگین دانه درشت ها بسته شود.اعمال مجازات متناسب و به موقع و به شکل صریح و شفاف و قاطع در جلوگیری از فساد در همه زمینه ها قطعاً موثر خواهد شد.
👈ممانعت از گسترش اخلاقیات نادرست در جامعه،متاسفانه کم رنگ یا بی رنگ شدن ارزش ها و فضائل اخلاقی و آموزه های دینی در کشور سبب شده است انجام وظایف دینی و مذهبی در حد برگزاری برخی از شعائر دینی و اخلاقی خلاصه شود، نتیجه آن ضعف در عمل به آموزه و تکالیف دینی و مذهبی و پیامد آن عدم بکارگیری و استفاده از دستورات کارگشای دینی و مذهبی در مشکلات و چالش ها خواهد بود.تا جایی که تجمل گرایی و گسترش آن در جامعه و سوء استفاده از بیت المال و طی مسیر های غیر قانونی موجه و پاک دوستانه به نظر می رسد،در صورتی که آموزه های دینی و مذهبی اسلامی بشدت آنها را مطرود و مردود می داند.
👈 جلوگیری از شکل گیری و رواج تحمل گرایی در جامعه،در زمانی که جریان تکنوکرات و فن سالاران هاشمی رفسنجانی و توسعه سیاسی خاتمی و...زمینه ساز شکل گیری و گسترش تجمل گرایی در کشور گردید.در این دوره زمانی تجملات و فخرفروشی حاکم بر عده ای از مسئولان سبب شد که به راه های غیر مشروع برای کسب مال و ثروت دست بزنند و شیوع این عارضه توسط پاره ای خواص بی بصیرت در سطح کلان آثار و پیامدهای منفی و نامطلوبی را در پی داشته است.
👈رفع موانع کسب و کار و تسهیل در دادن مجوزها به افراد جویای کار،قطعا اگر در کشور کسب و کار و تولید در آن جایگاهی نداشته باشد و از حمایت های قانونی و لازم برخوردار نباشند و...زمینه ساز مشاغل کاذب و دلالی و اقتصاد زیر زمینی خواهد شد. وابستگی شدید انحصاری ،رانتی شدن مسائل اقتصادی و زاویه گرفتن مخالفان با نظام و انقلاب و سرباز کردن دمل های عفونی و چرکی ناشی از فساد های کلان اقتصادی و...در چنین شرایطی دور از انتظار نیست.
👈 بکارگیری و استفاده از مدیران شایسته ،پاکدست ،توانمند و متخصص ،یکی از عوامل بستن منافذ فساد اقتصادی در جامعه خواهد بود.چون چرخه فساد را دچار انفصال و قطعی می کند.
👈شفافیت ،در قوانین و برخوردها و تصمیم گیری ها.عاملی مهم و تاثیر گذار در اختلال در چرخه فساد خواهد بود.منافذ ریز قانونی و آشنایی عده ای به این مجاری عاملی مهم در گسترش فساد بوده و هست و خواهد بود.
👈جامع و پختگی لازم و کافی طرح ها و لوایح مبارزه کننده با فساد، کارشناسی شده و برخوداری از جامعیت های لازم خود عاملی در مقابله با عوامل فسادزا خواهد بود.
👈 راهبردهای کلان و جامع بعنوان سیاست های کلی نظام در جلوگیری از مفاسد اقتصادی با هماهنگی سازمان های امنیتی و اطلاعاتی،با دو ویژگی برخورد بدون اغماض و مماشات ،استمرار روند مبارزه با گلو گاه های فساد میتوانند با فساد در ابعاد مختلف مقابله کند.البته هماهنگی سیستم های اطلاعاتی و امنیتی عاملی موثر در قطع چرخه عوامل فساد زا خواهد بود.
✍سهراب خلیلی
۲۷ آذر ۱۴۰۲
376_28418418450227.MP3
7.23M
📢#صدای_انقلاب شماره۹۱۹
💠پنجره
آخرین تحلیلهای روز در رادیو صدای انقلاب
🎙کارشناس برنامه: پرویز سروری نائب رئیس شواری شهر تهران
💠موضوع: انتخابات و تلاش دشمنان برای از بی بردن انگیزه مردم برای برپایی انتخابات پرشور
#کارشکنی
#انتخابات
#پنجره
#دشمن
➖➖🍃🌺🍃➖➖🍃🌺🍃➖➖
10.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرگذشت مهنازباقری راببینیدجالبه (مشاورین قانونی به من پیشنهاد ارتباط با جنس مخالف و رقص را دادند اما نماز و حضرت فاطمه زهرا مرانجات داد.
مهناز باقری متولد ۱۳۶۶ ) به کانال خط شکنان فلاورجان بپیوندید.https://eitaa.com/khatshekananfal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استدلال قشنگیه،حتماگوش بدیدجالبه🇮🇷ایران منزوی چطور این همه قدرت داره 💪😂
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْhttps://eitaa.com/khatshekananfal
چرا امام خمینی مخالف سازش با شاه بود؟
27 سپتامبر، 2016
با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله میکرد و با زبان تهدید با او سخن گفت.
به گزارش مشرق، انقلاب اسلامی که از آن به عنوان آخرین انقلاب در قرن بیستم یاد میشود بدون شک رویداد سیاسی شگرفی است که منجر به فروپاشی و سرنگونی پادشاهی چند هزار ساله در ایران شد. بدیهی است که در رخدادهای تاریخساز و بزرگ همچون انقلاب در یک کشور گروهها و احزاب مختلف با منش سیاسی متفاوت و گاه متضاد نقش دارند و انقلاب اسلامی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود، البته لازم به ذکر است که همه گروهها و جریانهای درگیر در انقلاب اسلامی از یک وزن یکسان در جامعه برخوردار نبودند و حتی فراتر از آن برخی گروههای سیاسی تا اواخر پیروزی انقلاب اسلامی موافق انقلاب نبوده و تنها در جریان پیروزی انقلاب، با رهبری امام (ره) همراه شدند.
بررسی جریانهای سیاسی درگیر انقلاب و شناخت دیدگاههای آنان کمک میکند تا به شناختی از میزان تاثیر این گروهها در پیروزی انقلاب دست یابیم.
در واقع در این نوشتار به دنبال جواب این سوال هستیم که گروههای مختلف سیاسی تا چه میزان در پیروزی انقلاب نقش داشتهاند؟ آیا همه گروههای سیاسی درگیر در فضای سیاسی آن دوران به دنبال انقلاب بودند؟ و اگر اینگونه نبوده، چه گروههایی بهدنبال حفظ ساختار نظام سابق حتی از راه میانجیگری و سازش بودند؟ نقش امام در رهبری گروههای مختلف سیاسی در اواخر عمر حکومت پهلوی چگونه بوده است؟
شکل گیری گروههای میانهرو سیاسی در دوره پهلوی دوم/ گروههای معتدل و نه انقلابی
بررسی تاریخ پرفراز و نشیب حکوت پهلوی دوم نشان میدهد که برخی گروهها و جریانهای سیاسی مخالف حاکمیت، چندان بهدنبال براندازی رژیم وقت و یا تغییر حکومت نبودند. در واقع این گروهها که بیشتر ادامه جریانهای فکری تجددخواهانه گذشته محسوب میشدند، دست به ایجاد تشکلهای سازمانی زدند که هدف آنها مبارزه با استبداد و گسترش احساسات ناسیونالیستی بود. گروههایی چون جبهه ملی جناحهایی از نهضت آزادی و به طور کلی میانهروها و گروههای ملی گرا از این مجموعه به حساب میآیند.1
این گروهها که پس از کودتای 28 مرداد به دلیل سرکوب توسط رژیم، به لحاظ ساختار سازمانی دچار ضعف شده بودند، دوباره اقدام به بازسازی سازمانی خود کردند و باوجود تجربه کودتای 28 مرداد بازهم سیاست خود را تاکید بر اجرای قانون اساسی مشروطه قراردادند2 و در همین راستا، اصلاحات دموکراتیک و ایجاد فضای باز سیاسی را دنبال میکردند.)نه تغییر حکومت و تشکیل یک حکومت اسلامی) به عبارت بهتر این گروهها بهدنبال اصلاحات تدریجی در فضای سیاسی کشور بودند و از نظر فکری و ایدئولوژیکی با گروههای خواهان انقلاب و ایجاد حکومت جدید و اسلامی متفاوت بودند.
پس از سرکوب سال 42 فعالیت گروههای میانهرو از جمله نهضت آزادی تا حدی رنگوبوی اسلامی به خود گرفت و به گفته ابراهیم یزدی پس از تاسیس نهضت آزادی فعالیتهای سیاسی این گروهها هم وجهه اسلامی داشت و هم ملی.3 با این وجود این مسئله سبب نشد تا این جریانهای سیاسی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی و یا تغییر حکومت باشند. درواقع این گروهها رویه قبلی خود را ادامه دادند و همچنان به دنبال اجرای قانون اساسی و برقراری دولتی دموکراتیک در ایران بودند و تمام سعی خود را انجام میدادند تا فعالیتشان از حدود قانون اساسی خارج نشود.
در همین راستا گروههای میانهرو تا اواخر حکومت پهلوی فعالیت و درگیری علنی با حکومت نداشتند و همانطور که اشاره کردیم تنها به انتقاد از عملکرد حکومت بسنده میکردند و بیشتر به دنبال آن بودند تا شاه را موظف به اجرای قانون اساسی کنند. این موارد به خوبی در نامه ای که سنجابی، فروهر و بختیار در تابستان 1356 به شاه نوشتند مشهود است. آنها در این نامه خواستار این بودند تا شاه به اصول قانون اساسی پایبند باشد:
«این همه ناهنجاریها در وضع زندگی را ناگزیر باید مربوط به طرز مدیریت مملکت دانست. مدیریتی که برخلاف نص صریح قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر جنبه فردی و استبدادی در آرایش نظام شاهنشاهی پیدا کرده است؛ درحالیکه نظام شاهنشاهی خود برداشتی کلی از نهاد اجتماعی حکومت در پهنه تاریخ ایران است که با انقلاب مشروطیت تعریف قانونی گردیده است.»4
خواسته این گروهها باحرکت گامبهگام حتی زمانی هم که تب انقلابی در اوج بود ادامه یافت.