rajab 1444 Final.pdf
328.6K
🌀 جدول مراقبهی رجبیه
📝 اعمال و اذکار ماه رجب
📿 اعمال آورده شده در جدول مراقبه، مخصوص کل ماه است که برای آسانی انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام اعمال و اذکار هر روز، خانهی مربوط را علامت بزنید.
♨️ مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کنید و لازم نیست همهی اعمال را انجام دهید.
✅ به جهت تأکید اساتید اخلاق از جمله استاد ایوبی (از شاگردان مرحوم سعادتپرور)، دعاهای روزانه ماه رجب نیز به جدول مراقبه امسال اضافه شده است که به صورت مشترک با کانال نسیم عبودیت منتشر میگردد.
📚 منابع:
1️⃣ اقبال الاعمال
2️⃣ مفاتیح الجنان
#نشر_حداکثری
#مراقبه_رجب
#رجب
@Manahejj
@aleyasin_channel
ماه رجب ۱.mp3
10.41M
🌙مجموعه ویژه #ماه_رجب ۱
#آیت_الله_فاطمی_نیا
#استاد_شجاعی
• ورود به ماه رجب /
• درک ماه رجب /
• شستشو در نهر رجب /
یک شرط دارد ....
بدون متعهد بودن به این شرط، ورود موفق به ماه رجب، و خروج نورانی از ماه رجب، ممکن نیست!
@Ostad_Shojae
@aleyasin_channel
📎سلام بر بهار مناجات و بندگی. سلام بر نجوای شبانه اهالی #رجب. سلام بر شب های #رجب که پذیرای زاهدان است و سلام بر روزهایش که میزبان عاشقان وصال الهی است و سلام بر لحظه لحظه #رجب که شاهد ذکرِ ذاکران است سلام بر ماه #رجب، ماه پیوند بندگان با معبود مهربان.✋
⚠️در فضیلت ماه #رجب آمده است :⚠️
📝«در آسمان هفتم فرشتهاى با نام «داعى» وجود دارد که در هر شب اين ماه تا صبح مىگويد: خوشا بحال تسبيح كنندگان خدا، خوشا بحال فرمانبرداران خدا.
📗 #اسرار_ماه_رجب کتاب خوبی برای شناخت فرصت بزرگی به نام #ماه_رجب است که در آستانه ورود به آن هستیم.
🔹فرصتی برای #بندگی بیشتر و بهتر ما در درگاه پروردگار... فرصتی برای جبران گذشته... برای پیوستن به صف #رجبیون
📎این کتاب، کولهپشتی #سبک اما #ارزشمند شما برای آغاز سفر معنوی #رجب است. به خصوص در رویداد نورانی اعتکاف، همراهی مناسب برای شماست.
کتاب رو با تخفیف از اینجا میتونید تهیه کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/97678
@ketabejamkaran
@aleyasin_channel
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📿 بخشی از نامه آیتالله قاضی درباره ورود به ماه رجب، شعبان و رمضان
❤️ #استاد_طاهرزاده :
🌙 ماه رجب و شعبان، ظرفهای زمانی مقدسی هستند که زمینهی نزول حقایق عالیه بر قلب انسانی که خود را آماده کرده باشد، بیشتر فراهم است، مثل مکانهای مقدس
🤲دعای توقیع ماه رجب دعای فوقالعاده ای است.↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/9546
┄┅❅📀🖥📀❅┅┅
-------------------------<><>
🌼-|@matalebevijeh
-------------------------<><
@aleyasin_channel
امیرعبداللهیان: مجلس بهدنبال قرار دادن ارتشهای اروپا در لیست تروریستی است
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
@aleyasin_channel
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 هر بار خودم دیدم باز خندیدم🤣
این قسمت امیرحسین در حال نماز داره فوتبال میبینه😅😅😅 تا اینکه گیر سیدکاظم می افته تو تلویزیون...
https://eitaa.com/joinchat/2334982163C65bbc6af0d
📌 این کلیپ آقای روحبخش سبک جدیدی در ارائه مطالب دینی به مخاطبین کمتر مذهبی است؛ این سبک خیلی جای کار داره که بعضی روحانیون میتونند در این قالب تاثیرات زیادی بگذارند؛ واقعا کار سید باحال بود دمشگرم!
@HozeTwit
@aleyasin_channel
🔻 این توهین به دبیرستانیها است که به آنها بگوییم «دانشآموز»!
🔻 وقتی به یک دبیرستانی میگویید «دانشآموز»، حس مسئولیت را از او میگیرید و بلوغ اجتماعی او را به تأخیر میاندازید
📌 نقد جایگاه دبیرستانیها در ساختار فرهنگی کشور-قسمت اول
🔘 دو پیروزی بزرگ ما در انقلاب و دفاع مقدس، با احساس مسئولیت دبیرستانیها و کمک آنها رقم خورد
🔘 امروز هم راه نجات جامعه از حیث اقتصاد و معیشت تا فرهنگ و معنویت، پرداختن به دبیرستانیها است
🔘 الان طرحی وجود ندارد که دبیرستانیها بهطور جدی در جامعه بهکار گرفته شوند و از ظرفیت آنها استفاده شود
_________
علیرضا پناهیان:
در جامعۀ ما به دبیرستانیها به نوعی توهین میشود؛ آن توهین هم این است که نامشان را «دانشآموز» میگذارند!
البته «دانشآموز» کلمۀ توهینآمیزی نیست، همانطور که بچه یا نوزاد، کلمات توهینآمیزی نیستند، ولی اگر به یک آقاپسر دبیرستانی بگویی «نوزاد» میگوید: چرا توهین میکنی؟ من نوزاد نیستم، من خیلی از کارهایم را خودم انجام میدهم....
پسرها و دخترها وقتی به دبیرستان میآیند، تغییرات اساسی در آنها پدید آمده و حال و هوای آنها کاملاً متحول شده است. وقتی به دبستانیها «دانشآموز» گفته میشود باید برای دبیرستانیها نام دیگری گذاشته شود تا یک دبیرستانی متوجه بشود که برخورد جامعه با او، دیگر مثل سالهای قبل نیست که یک کودک یا نوجوان بهحساب میآمد.
وقتی شما نام دانشآموز روی یک دبیرستانی میگذارید، در واقع دارید حس مسئولیت را از او میگیرید، درحالیکه او دوست دارد احساس مسئولیت کند و مسئولانه و مؤثر در جامعه حاضر بشود، اما یک دبستانی دوست دارد متأثر باشد و خودش را با معلم و پدر و مادرش هماهنگ کند. این ویژگی در دبیرستان کاملاً عوض میشود، بهطوری که دوست دارد خودش مسئول بشود و تأثیرگذار باشد.
مشترک بودن نام دانشآموز بین دبستانی و دبیرستانی، دبیرستانیها را دچار اشکال میکند؛ یک دبیرستانی با خودش میگوید: «مثل اینکه من هنوز مسئول نیستم و نمیتوانم مؤثر باشم!» انگار جامعه به او میگوید تو مسئول نیستی درحالیکه خدا به او گفته است تو مکلف و مسئول هستی.
با این نوع نگاه، سن بلوغ اجتماعی جوانهای ما لااقل چهار سال دیرتر آغاز میشود درحالیکه این چهار سال بسیار طلایی و مهم است. این ضربهای است که جامعه به او میزند و این فضا خیلی بد است. إنشاءالله عقلاء و مسئولین فرهنگی جامعه به اینطور کارهای اساسی بپردازند.
از سالهای قبل از پیروزی انقلاب تا کنون، ما لااقل دو حادثۀ بزرگ را دربارۀ تأثیر دبیرستانیها شاهد بودهایم؛ حادثۀ اول این بود که تا وقتی دبیرستانیها متوجه انقلاب نشدند انقلاب پیروز نشد و تا وقتی پیام امام به دبیرستانیها نرسیده بود جامعه تکان نخورد. وقتی دبیرستانیها تکان خوردند جامعه در انقلاب به تکامل خودش رسید.
سیزده آبان یکی از این مناسبتها است که دانشآموزان به شهادت رسیدند. آنجا یکی از نقاط عطف بسیار مهم برای جامعۀ ما شد. ما در آن زمان میدیدیم که وقتی دانشآموزان به میدان انقلاب آمدند چگونه چهرۀ انقلاب تغییر کرد.
حادثۀ دوم مربوط به دفاع مقدس است. تا وقتی پای دبیرستانیها به جبهه باز نشد ما دائماً شکست میخوردیم و زمین میدادیم و زمان را هم از دست میدادیم، امّا وقتی دبیرستانیها از عملیات فتحالمبین به بعد پا به میدان گذاشتند بخش عمدهای از سرزمین اسلامیمان آزاد شد. دبیرستانیها در عملیات بیتالمقدس -یعنی عملیات آزادسازی خرمشهر- غوغا کردند.
در اوائل انقلاب، کسانی که با کلمۀ «دانشآموز» به آنها حس بیمسئولیتی تزریق میشد، به واسطۀ همین دو حادثۀ مهم احساس مسئولیت کردند، وارد میدان شدند، تأثیر گذاشتند، غوغا به پا کردند و از آن فضایی که وجود داشت، نجات پیدا کردند.
اما بعد از این دو حادثه مهم، بهخاطر رویکرد نظام آموزش و پرورش دبیرستانیها تقریباً کنار گذاشته شدند و زیاد جدی گرفته نشدند. با همۀ خوبیهایی که در نظام آموزش و پرورش وجود دارد، مثل زحمتهایی که معلمان خوب میکشند، امّا طرحی وجود ندارد که دبیرستانیها به صورت جدی در جامعه به کار گرفته شوند.
البته در یک مقطعی بعد از دفاع مقدس گفتند که باید دبیرستانیها را جدیتر بگیریم، لذا طرحی به نام «طرح کاد» مطرح شد تا دبیرستانیها در کنار آموزشهای مدرسه یک مهارت و کار هم یاد بگیرند و انجام بدهند، به دلائل مختلف ازجمله خودجوش نبودن، ارتباط نداشتن با قاطبۀ مردم و ارتباط نداشتن با متن اصیل انقلاب، آن کار هم متوقف شد.
الان ما باید جامعهمان را از هر حیث نجات بدهیم؛ از حیث معیشت، اقتصاد، فعالیت درآمدزا و کسب و کار، تا فرهنگ و معنویت. راه نجات جامعه، پرداختن به دبیرستانیها است.
🚩 تهران؛ اجتماع دهههشتادیها - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
@aleyasin_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تظاهرات بیش از ۱۰۰ هزار نفری اسرائیلی ها ضد نتانیاهو در تلاویو و دیگر شهرهای سرزمینهای اشغالی
┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄
🇮🇷| basirat.ir
🇮🇷| @basirat_fa
@aleyasin_channel