🖼 کروناییها این کارها را تا یک ماه انجام ندهند
@Farsna
@alfavayedolkoronaieh🌱
شیخ ما گفت:
ما آنچه یافتیم
به بیداری شب و
بیداوریِ سینه و
بیدریغیِ مال یافتیم..
@ir_tavabin
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
💠﷽💠
#مقدمه
🔹برادر اندیشمند و بسیجي و پژوهشگر خوش فکر و خوش ذوق جناب حجت الاسلام سید علي اصغر علوي کتاب ((من لایحضره المدیر)) را با الهام از ((من لایحضره الطبیب)) محمدبن زکریاي رازي براي حل بیماري هاي تشکیلاتي با رویکرد مدیریت فرهنگي نوشته است، توفیق روزافزون ایشان را از درگاه ایزدمنان خواستاریم
"یا مَنِ اسمُه دَوَاء"
((تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد)) ولي هر شش ماه یكبارخودت را به طبیب نشان بده،معاینه فني بدن یادت نره...
اما سازمان ها و مجموعه ها را کجا ببریم؟!🤔
بیمارستان تشکیلات ((من لا یحضره الطبیب))ي براي تشکل ها و مجموعه هاي فرهنگي
+جعبه کمک هاي اولیه در تشکیلات به همراه شرح عملیات نجات تشکیلات!
"جاي خالي(پزشک تشکیلات)"👨⚕
هر بخش از زندگي دچار نقص و مشکلي شود طبیبي دارد حتي خودروها هم وقتي بي رمق مي شوند چندین طبیب دارند از مکانیك و تعویض روغني گرفته تا پنچرگیري و صافکاري و...
انسان ها هم برای هر عضوي و هر مشکلي محل رجوئي مي شناسند اما کسي نیست که به داد مجموعه ها و گروه هاي فرهنگي،تربیتي برسد و آنها را دریابد چه خالي است تابلوي پزشك تشکیلات در کنار تابلوهاي رنگارنگ پزشکي،درد اینجاست که حیوانات هم پزشك دارند.
‼"نبض مجموعه شما مي زند؟! "‼
در اولین مواجهه با پزشکان ایشان را با گوشي حمایل شده به گردنشان به یاد داریم که در معاینه اولیه نبض و ضربان ما را بررسي مي کنند و سعي مي کنند میزان سلامت ما را بسنجند که این سنجه ها هم متفاوت است،از مشاهده رنگ رخساره گفتگو و استماع وضعیت مزاج از لسان بیمار گرفته تا بررسي ضربان قلب و فشار و بعضا آزمایش هاي دقیق تر بعدي.
⭕️ اما وقتي با یك مجموعه مواجه مي شویم اصلا هیچ دستگیره اي براي اتکا و شناخت اولیه اش نداریم چه برسد به سنجش آن مگر اینکه شاخص هاي داشته باشیم که بر اساس آن پي به وجود مسائل جاري آن #مجموعه و تشکل ببریم با این حساب بیماري هاي مجموعه شما چیست؟تا به حال مریض شده است؟فشارش روي چند است؟نکند دچار بیماري بدون درد و بي نشانه شده باشد؟ خدا همه سرطاني ها را شفا عنایت کند.
#در_حدیث_دیگران
@btvu_ir
@tanhaelaj
☀️آن نابغه این است..
▫️ توئیت #حجت_الاسلام_راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء و نویسنده کتاب صعود چهل ساله.
@monir_ol_din
@alfavayedolkoronaieh🌱
همه رَنجها از آن خيزد كه
چيزی خواهی و مُيَسّر نشود.
چون نخواهی، رنج نماند.
خُنُک آن كه جويندهی چيزی بوَد،
كه آن چيز به جُستن بیارزد.
📚فيهمافيه
#مولوی
@hojre_name
@alfavayedolkoronaieh🌱
گزارش ایکنا، در پی درگذشت علامه حکیمی، آیتالله مصطفی محققداماد در پیامی به بیان نحوه آشنایی خود با آن مرحوم پرداخته است. متن پیام از نظر میگذرد:
شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد
فریبنده زاد و فـریبا بمیرد
شب مرگ، تنها نشیند به موجی
رود گوشـهای دور و تنها بمیرد
در آن گوشه، چندان غزل خواند آن شب
که خود در میان غـزلها بمیرد
چو روزی ز آغـوش دریا برآمد
شبی هم در آغـوش دریا بمیرد
تو دریای من بودی، آغوش وا کن
که میخواهد این قوی، زیبا بمیرد
حدود ۵۵ سال پیش، نخستین بار مرحوم استاد حکیمی را در یکی از حجرات مدرسه نواب مشهد زیارت کردم. من که آن روز طلبهای جوان بودم، خود را در مقابل مردی یافتم که «جهان بنشسته در گوشهای» بود و از دامنش ادب و فضل سرازیر میشد. دستار خاکستری رنگی بر سر، و نه قبا بلکه پالتوی بلندی بر تن داشت. تسلطش بر ادبیات فارسی، ادبیات عرب، تاریخ، رجال و حدیث مرا خیره کرد. استاد حکیمی که اصالتا اهل اردکان یزد و بزرگشده خراسان بود، به زودی برای من به عنوان الگوی عالم عامل شناخته شد. آثار قلمی حکیمی، نشاندهنده ذوق سلیم در نگارش پارسی و عربی است.
استاد حکیمی، هر چند رهبر فکری برای نظریه تفکیک شناخته میشد، اما از نظر اخلاقی مایلم به یک نکته اشاره کنم؛ آنچه من شاهد آن بودم، ادب و احترام بالایی بود که این بزرگوار به اربابان حکمت اسلامی مینمود. من مکرر به چشم خود دیده بودم که او در مقابل استاد شهید مطهری با کمال تواضع و احترام برخورد میکرد. به خاطر دارم روزی مرحوم حکیمی به من تلفن فرمودند و گفتند که شنیدهام برخی دوستان در نظر دارند که مجموعه مقالاتی در تکریم استاد مهدی حائرییزدی فراهم آورند، فرمودند من هم مایلم نسبت به این شخصیت بزرگ، ادای وظیفه کنم. همه فضلا میدانند، استاد مهدی حائرییزدی که به هر حال یک فیلسوف شناخته شده بود ولی ایشان با کمال ادب و احترام مقاله بسیار محققانهای نوشتند و برای من فرستادند که در آن مجموعه منتشر شود.
مرحوم حکیمی، آرمانش تحقق عدالت علوی بود، ولی مناسب است این شعر محیالدینبنعربی را من در اینجا بخوانم. وقتی به محیالدینبنعربی خبر دادند که جنازه ابن رشد اندلسی، حکیم معروف را به دروازه قرطبه میآورند، محیالدینبنعربی درسش را تمام کرد و به اتفاق دوستان و شاگردانش به استقبال جنازه آمد، ایستاد ملاحظه کرد که پیکر ابنرشد را بر تابوتی بر استری قرار داده بودند و برای حفظ توازن بار، طرف دیگرش را کتابها و تألیفات او نهادهاند. محیالدین شروع کرد زیر لب باالبداهه این بیت را زمزمه کرد و گفت: «هذا الحکیم و هذه آثاره، یا لیتی شعری هل اتت آماله»، یعنی این جنازه حکیم است و آن هم آثار علمی و قلمی اوست. ای کاش میدانستم که آیا او به آرزوها و آمالش رسید؟
ما جا دارد، امروز به استادمان جناب حکیمی بگوییم؛ ای استاد، سالها برای تحقق عدالت علوی قلم زدی، سخنها گفتی، خون دلها خوردی، فریادها زدی. آیا به آرزویت رسیدی؟
به هرحال آیه قرآن مجید را تلاوت کنیم: «وَسَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا». قرآن مجید، از زبان حضرت عیسی میگوید. ما خطاب به استاد حکیمی، با الهام و گرتهگیری از قرآن مجید میگوییم سلام بر تو، روزی که زندگی میکردی و قلم میزدی و مینوشتی و امروز که از میان ما رفتی، و سلام بر تو روزی که دو مرتبه، در پیشگاه خدا حاضر میشوی.
عاشَ سَعیداً وَ مَاتَ سَعیدا.
سید مصطفی محقق داماد
@baharestaneyazd
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام
@alfavayedolkoronaieh🌱
سلام علیکم و رحمه الله ✋
#مسائل عاشورا یا #مصائب عاشورا ؟
این سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی رو از دست ندید .
التماس دعا 🌹
@Ahlebasar
@alfavayedolkoronaieh🌱
📆۳شهریورماهسال۱۳۲۰
🗓فرار ذلیلانه رضاشاه
🏴بدنبال تجاوز متفقین
🏴آغازسلطنتمحمدرضا
🏴درپی انحراف مشروطه/۱
💠رهبرانقلاب
‼️از آن لحظهای که معلوم شد مشروطه یک دام برای این ملت بود نه یک نهضت انقلابی - از آن لحظه تا شهریور بیست دوران اوج سلطهی تفکر و فرهنگ و تمدن غربی است که با چراغ آمده بود و به قصد انهدام فرهنگ آمده بود و گزیدهترین کالاها را هم نابود میکرد و منهدم میکرد و میبُرد. یعنی فرق بین مغول این مهاجمین قرن بیستم فرق بین یک اقوامی بود که با گیجی و مثلاً غفلت وارد میشدند با آن مردمی که با آگاهی و هوشیاری و به قصد انهدام مراکز اصلی وارد میشدند. من خیال میکنم بعد از شهریور بیست را هم بایستی یکی از فصول مهم این دوره دانست؛ یعنی اگر چه که دوران رضاخان در این مملکت مثل یک بولدزر بود رضاخان که تمام زیبائیها و ظرافتها را همانطور بیمهابا خراب میکرد، اما برای خنثی کردن ریشههای اعتقاد - که بعد از آن ویرانی دوران رضاخان هنوز زیر خاک مانده بود - یک حرکت ظریفتری لازم بود که سی و چند ساله، سیوپنج، شش سالهی بعد از ۱۳۲۰ به تدریج آن را شروع کرد و در اینجا واقعاً بذر اعتقاد و فرهنگ و معرفت را - که بعد از آن انهدام رضاخانی هنوز مانده بود - داشت دانه دانه میکشید از خاک بیرون و نابود میکرد و از بین میبرد؛ بنابراین این قسمت هم بایستی جزو آن دوره محسوب بشود. ۶۳/۲/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
@alfavayedolkoronaieh🌱
📰 صفحه اول روزنامههای چهار شنبه 3 شهریور 1400
ادامه صفحات:👇
https://www.hawzahnews.com/photo/974662
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
@alfavayedolkoronaieh🌱