motahari_irAUD-20210504-WA0000.mp3
زمان:
حجم:
6.36M
🎧 صوت کامل مراسم احیا توسط شهید آیتالله مرتضی مطهری
⏳مدت زمان: 13 دقیقه
@ijtihad
@alfavayedolkoronaieh🌱
💥یک عکس عجیب و جنجالی!
🔺لحظه ترور رهبر حزب سوسیالیست ژاپن با شمشیر!
1⃣ «اینجیرو آسانوما» هنگامی که در مناظرهای تلویزیونی در توکیو مشغول صحبت بود به دست یک ملیگرای افراطی به نام یاماگوچی اوتویا و به وسیله یک نوع شمشیر سنتی ژاپنی به نام واکیزاشی ترور شد و به قتل رسید.
2⃣ این عکس که توسط «یاسوشی یاگو»، عکاس خبرگزاری «ماینیچی شیمبون» ژاپن ثبت شده، به حدی تاثیرگذار بود که علاوه بر دریافت جایزه جهانی عکس فوتوژورنالیسم، توانست بعد از حدود یک سال جایزه معتبر «پولتزر» را نیز به خود اختصاص دهد.
@monzer_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
✅ #کرونا/ مبتلایان کرونا به زیر هزار نفر رسید
🔻مبتلایان جدید: ۶۰۸ نفر
🔻مجموع بیماران: ۷۲۱۵۵۱۲ نفر
🔻جانباختگان جدید: ۲۲ نفر
🔻مجموع جانباختگان: ۱۴۰۹۶۲ نفر
🔻مجموع بهبودیافتگان: ۶۹۶۳۹۹۱ نفر
🔻مجموع واکسن تزریق شده: ۱۴۸۶۰۰۶۹۰ دُز
#آمار_روزانه
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رگبار شدید باران و رعد و برق دیشب در مشهد، همزمان با مراسم شب قدر، زائران حرم رضوی را غافلگیر کرد.
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
⭕️پنج ویژگی خوارج برای این روزها
چرا خوارج در هر نقطه تاریخ که باشند ویران کننده اند؟ پاسخ ساده است؛ چون در لباس جبهه حق، آلت دست و خاک راه دشمن می شوند.
و این روزها نتیجه شدت و عمق جنگ های شناختی، توسعه خوارج زمانه است. فکر می کنید مهمترین تفاوت جنگ های شناختی با جنگ های "اعتقادی و فرهنگی و جنگ سخت" چیست؟ در دیگر جنگ ها فرد یا حذف می شود(ثمره جنگ سخت) و یا از جبهه حق به جبهه دشمن اضافه می شود(ثمره جنگ اعتقادی و فرهنگی) اما در جنگ شناختی(جنگ رسانه ای و تحریف) فرد ظاهرا در جبهه حق است و شعار های انقلابی و عدالتخواهانه می دهد و اما آگاهانه و ناآگاهانه عامل بی مزد و مواجب نقشه آمران خدعه و مکر می شود.
اما ویژگی اصلی خوارج چیست؟ کسانی که ظاهرا در جبهه حق اند اما به تعبیر امیرالمومنین تیر در کمان شیاطیند اند؟!
👈این 5 ویژگی برای شناخت این روزهای ما نیز کارساز است.
1⃣یکم. در ظاهر حق مدارند
امیرالمومنین در وصف این جریان می فرماید: " خویشتن را به زیور ایمان آورندگان می آرایند و به زیور مردان صالح آراسته می سازند و بدینسان ، تزویر و نیرنگ در عبادت های ظاهری را وسیله معصیت قرار داده اند" نهج البلاغه ، خطبه32.
جناب مالک اشتر درباره آنها می گوید: "ای صاحبان پیشانی های پینه بسته و سیاه؛ چنین می پنداشتم که این نماز شما نشانه زهد و بی اعتنایی به دنیا و شوق به خداست..." تاریخ طبری، ج5، ص50
و پیش بینی پیامبر (ص) از این خصیصه خوارج :" دسته اى به روش گفتار انسانهاى نیک سخن مى گویند و قرآن مى خوانند امّا... از دین خارج مى شوند، چنانکه تیر از کمان بیرون مى رود." ( کنزالعمّال ) , ج . 11 / 202
2⃣دوم. ظاهرگرایی محض
با شعار ﴿إِنِ الْحُکمُ إِلَّا لِلَّه﴾ (انعام: 57) مقابل قرآن و حقیقت قرآن قرار گرفتند و با همین مبنا به عدالت بدون ولایت رسیدند. تا آنجا که با همین ظاهرگرایی امیرالمومنین و پیامبراکرم را به بی عدالتی متهم کردند.
شهید مطهری می گوید خوارج مقدس نما شب نوزدهم رمضان را برای به شهادت رساندن میزان حق، حضرت علی (ع) انتخاب کردند؛ زیرا می خواستند این جنایت را که از نظر آنها عبادت بود، در شب عزیز و مبارکی انجام دهند (مطهری، بی تا، ج4، ص823 ).
ابن ملجم ملعون معتقد بود: " على به کارى تن در داد که برخلاف حکم خدا بود ."(الاستیعاب ) , ج . 3 / 219
پیشتر نیز یکی از سردمداران خوارج به نام حرقوص بن زهیر در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) حضرت را در تقسیم غنایم به عدالت سفارش کرد و سبب برانگیختن خشم حضرت شد (مجلسی، 1404ق، ج 22، ص 38).
3⃣سوم بی بصیرتی
خوارج در نهایت بی بصیرتی از شناخت زمان و تقابل حق و باطل بودند و به تعبیر شهید مطهری همین بی بصیرتی باعث می شد آلت دست دشمن شوند. (مطهری، بی تا، ج2، ص37)
حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند: «شکایت می کنم به خدا، از مردمی که در جهالت و نادانی زندگی می کنند و در گمراهی می میرند» (ابن ابی الحدید، 1378، ج8، خطبه 17).
حضرت جای دیگر این ویژگی خوارج را بسیار لطیف و عالی بیان کرده اند: «همانا بدترین مردم هستید؛ تیرهایی در دست شیطانید که از وجود پلیدتان برای زدن نشانه خود استفاده می کند و به وسیله شما، مردم را در حیرت و گمراهی می افکند» (ابن ابی الحدید، 1378، ج8، ص112 ).
4⃣چهارم تکفیر و اتهام به دیگران
شهید مطهری نوشتند که خوارج در نهی از منکر دیگران منکر هرگونه منطقی بودند. (مطهری، بی تا، ج4، ص823 و ج 17، ص304). و در بیان این ویژگی خوارج دارند که: "مدعی بودند که همه بد می فهمند و یا هرگز نمی فهمند و همگان راه خطا می روند و اهل جهنم هستند. آنان تنگ نظری خود را به صورت یک عقیده دینی درمی آوردند. . (مطهری، بی تا، ج16، ص325).
امیر مؤمنان علی(ع) روحیه خوارج را چنین توصیف کرده است: «آنان مردانی خشن، بدون اندیشه عالی و احساسات لطیف، مردمی پست، برده صفت و اوباش هستند» (ابن ابی الحدید، 1378، خطبه 238).
5⃣پنجم جاهل مقصر و نه قاصر
یکی از شاخص های کلیدی خوارج این بود که جاهل مقصر بودند و نه قاصر. به تعبیر دیگر امیرالمومنین بارها به آنها تذکر داده و درباره مشی خطای شان نصحیت کرده بودند اما هیچ توجهی نشد و همچنان دیگران را هتک حرمت و تکفیر می کردند و کار به جایی رساندند که ولایت امیر را به اسم عدالت و حق گرایی زیر سوال بردند. به سخن دیگر می فهمیدند و می دانستند چه خطایی می کنند و مثل عوام جاهل نبودند و اما حاضر نمی شدند از این راه بازگردند. (براى آگاهى بیشتر ر.ک: خطبه 122 شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید/7/219).
همشهری
@mahdian_mohsen
@alfavayedolkoronaieh🌱
💌 #شعرنگار | ۴
کی شود با رطب وصل تو افطار کنیم؟
➕ متیٰ ننتقع مِن عَذْبِ مائِک فقد طال الصّدی
✅ کی از آب گوارای وجودت سیرابمان میکنی، که عطش طولانی شده...
#دعای_ندبه
#امام_زمان عجل الله فرجه الشریف
🌿 @motigraphic
@alfavayedolkoronaieh🌱
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 جواب دندان شکن حجت الاسلام علی پناه به فائزه هاشمی در برنامه سحر ماه من
@alfavayedolkoronaieh🌱
آنقدر به عمرم رمضان آمده رفته
ترسم که به جایی نرسم این رمضان هم
#رمضان
#ماه_خدا
#استوری
◾️@AlamdarGraphic
@alfavayedolkoronaieh🌱
1.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلی الله علیک یا امیر المومنین ❤️
@alfavayedolkoronaieh🌱
🔴 امامحسن(ع) و امامحسین(ع) متفاوت عمل نکردند؛ اتفاقاً مشابه عمل کردند!
➖هر دو امام، تا وقتی مردم پای کار بودند، پای کار ایستادند
➖وقتی مردم پای کار نیامدند، هر دو امام برای «حفظ عزت» اقدام کردند
📌 تاریخ بعثت و عصر ظهور(فصل دوم) – ج۱۴
🔻 چگونه با صلح امامحسن(ع) عزّت ایشان و مؤمنین حفظ شد؟
🔻 وقتی مردم پای کار نیایند، امام آخرین سنگر را حفظ میکند؛ آخرین سنگر «جان» و «آبرو» نیست؛ عزّت است
🔻 امامحسن(ع) بعد از صلح، پنهانی شروع به شبکهسازی و سازماندهی افراد کرد
🔻 چرا برخی بهجای اینکه بگویند «پیامبر الگوی ماست» میگویند «مدینةالنبی الگوی ماست»؟
🔻 بعضیها دنبال جامعۀ مهدوی نیستند؛ دنبال شکلدادن جامعهای مثل کوفه هستند!
_
🔘 در این جلسه، بخش جدیدی از بحث تاریخ بعثت و عصر ظهور را با نکات مهمی دربارۀ دوران امام حسن(ع) شروع میکنیم و به سؤال مشهور «چرا امام حسن(ع) صلح کرد و امام حسین(ع) جنگ کرد؟» از زاویۀ دیگری پاسخ میدهیم.
🔘 نه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) متفاوت عمل کردند، نه مردم در زمان این دو امام متفاوت عمل کردند! اما تشابه عملکرد این دو امام در چه بود؟
🔘 تشابه اول اینکه هر دو امام، به مردم بها دادند و تا وقتی مردم پای کار بودند، ایشان هم پای کار ایستادند. هر دو «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» را عمل کردند؛ یعنی خودشان جای مردم کار نکردند بلکه منتظر نصرت از جانب مردم شدند؛ یعنی منتظر شدند مردم وظیفهشان را در قیام به قسط-که امر به معروف و نهی از منکر هم بخشی از آن بود- انجام بدهند.
🔘 تا وقتی مردم، پای رکاب امامحسن(ع) بودند، ایشان لشکرگاه تشکیل داد و حرکت کرد، اما وقتی مردم عقب نشستند، امام هم عقب نشستند. امامحسین(ع) هم وقتی مردم ایشان را دعوت کردند، به سمت کوفه حرکت کرد و وقتی مردم دعوتشان را شکستند و ایشان را محاصره کردند، فرمود «من را رها کنید که برگردم»
🔘 اگر به امامحسین(ع) هم مثل امامحسن(ع) اجازه داده بودند که برگردد، ایشان هم برگشته بود، اما نگذاشتند و ایشان را محاصره کردند. پس امامحسین(ع) هم عین امامحسن(ع) عمل کردند.
🔘 دومین تشابه عمکرد امامحسن(ع) و امامحسین(ع) این است که وقتی مردم پای کار نبودند، هر دو امام، یک کار کردند و آن «حفظ عزت» بود. امام حسین(ع) فرمود «هیهات مِنّا الذّلّه»؛ ذلّت را نمیپذیرم. ایشان نه فقط برای عزّت خودش، بلکه برای عزّت اسلام و مؤمنین اقدام کرد.
🔘 امام حسن(ع) هم با پذیرفتن صلح، عزت خودش و عزت مردم را حفظ کرد، چون اگر وارد جنگ میشد، یارانشان به ایشان خیانت میکردند و شکست میخوردند و ایشان را هم تحویل معاویه میدادند.
🔘 چرا مردمی که از ظلم معاویه و مهر امام حسن(ع) خبر دارند، باز به سمت معاویه میروند؟ این بدبختی در طول تاریخ، دامن بشریت را گرفته؛ یعنی ولایتگریزی و طاغوتپذیری(مرعوب شدن در مقابل ستمگران)
🔘 در مدیریت ولایی اولاً تا وقتی مردم پای کار باشند امام هم هست. پیامبر(ص) هم تا وقتی مردم مدینه پای کار نیامدند، در شعب ابیطالب اسیر بودند. امیرالمؤمنین(ع) هم تا وقتی مردم پای کار نیامدند، خلافت را بهدست نگرفتند.
🔘 ثانیاً وقتی مردم پای کار نیامدند، امام آخرین سنگر را حفظ میکند؛ آخرین سنگر «جان» و «آبرو» نیست؛ بلکه عزّت است. البته خیلی به امام حسن(ع) توهین شد؛ حضرت از آبروریزیهای خُرد صرفنظر کرد تا یک عزّت کلان برای جبهۀ حق پدید آورد.
🔘 برخی اصحاب امامحسن(ع) مخفیانه به معاویه نامه نوشتند که «شما بیایید؛ ما در میانۀ جنگ، امامحسن را دستبسته به شما تحویل میدهیم!» طبق برخی از اسناد، بعضیها در کشورمان و در اوج جنگ، مشابه همین حرف را به دشمن گفتند که «شما به امام(ره) سخت بگیرید تا قبول کند!» خیلی از تحریمهای اخیر هم بهخاطر این بود که بعضیها از اینطرف به آمریکا گفتند «ایران را تحریم کن، تا کوتاه بیایند!»
🔘 بعضیها از مدینۀ پیامبر(ص) خیلی خوشحالند؛ اینها نمیگویند پیغمبر(ص) الگوی ماست، بلکه میگویند «مدینة النبی الگوی ماست!» چرا؟ چون در مدینه، منافقینی بودند که هر غلطی میکردند، وقتی اینها میگویند «آزادی» منظورشان آزادکردن منافقین است. اینها دنبال جامعۀ مهدوی نیستند بلکه دنبال شکلدادن جامعهای مثل کوفه هستند.
🔘 امام حسن(ع) بعد از ماجرای صلح، یک حرکتی را شروع کرد که برای ما خیلی مهم است؛ ایشان بهطور پنهانی شروع به تربیت و سازماندهی افراد کرد، شیعیان را باهم مرتبط کرد؛ در واقع شبکهسازی از زمان امام حسن(ع) شروع شد و این شبکهسازی موجب عزت میشود. اعضای همین شبکه، بعداً همدیگر را در کربلا پیدا کردند و پای عزت ایستادند.
👤علیرضا پناهیان
🚩 شبکه افق - ۱۴۰۱/۱/۲۸
📢صوت: @Panahian_mp3
👈🏻 متن کامل:
panahian.ir/post/7267
@Panahian_text
@alfavayedolkoronaieh🌱