خدایا، ما گناه کردیم اما قصد گردن کلفتی نداشتیم!
#دم_اذانی
@alfavayedolkoronaieh🌱
یک تجارت میخواهم به شما یاد بدهم؛
هر کـس ســه بار بگویـد
صــلّی الله علیــک یا اباعبـــدالله
یک زیارت امام حسیـن (ع) انجـام داده است.
یک زیارت ،یعنی بهشـت!
#آیت_الله_جاودان
@elteiyam
@alfavayedolkoronaieh🌱
📸 #کرونا/ آخرین آمار کرونا در کشور/ جان باختن ۱۹۱ بیمار و شناسایی ۶۱۵۱ بیمار جدید
لاری، سخنگوی وزارت بهداشت:
🔹️ در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها،۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
#آمار_روزانه
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
💠 نگاه بهاری مؤمن به زمستان
🔸روزهای کوتاه و شبهای بلند، خاصیت زمستان است و بهره بردن از فرصتهای پیشآمده برای ذکر و عاشقی، خاصیت مؤمن است که در شبهای زمستان، با آن آرامش ذاتی و سکوت معنادار شبهایش که در آن تنها ذکر باد را و نجوای شبانه برگهای درختان ایستاده را پراکنده میکند، فضای عرفانی مناسبی را در اختیار عشاق و اشکریزان شبها میدهد.
🔻درباره فرصتی که زمستان به آدمی میدهد تا در آن به تزکیه نفس برسد را زیاد بیان کردهاند. مانند معلم اخلاق و مرد تهذیب مرحوم آیتآلله مشکینی که روایت «زمستان بهار مؤمن است» را در کتاب «نصایح» نقل میکند و در توضیحش مینویسد؛ «چون زمستان شبهای طولانی دارد، مؤمن میتواند به اندازه کافی استراحت کند و در فرصت مناسب نماز شب بخواند.»
🔸این نگاه عارفی بزرگ است به شب در فصل زمستان که در آن فرصت برای عشق بازی مهیاست و البته اگر عاشق، به دنبال بهانههای بیشتری باشد، چه خوب که روزهای کوتاه این ماه را روزه بگیرد که در این حال «هم فال است و هم تماشا».
🔻البته این برداشتی است که از رئیس مذهب حقه جعفری، امام صادق(ع) رسیده است؛ آنجا که میفرماید: «زمستان بهار مؤمن است. چون شبهایش طولانی است که برای عبادت نیمه شب از آن کمک میگیرد و روزهایش کوتاه است که برای روزه گرفتن از آن یاری میجوید.»(أمالی الصدوق، ص۲۳۷)
🔸یلدا هم بهانه و دروازه ورود به زمستان است که در آن رسوم سنتی و آیینی ایرانیان، فرصت را برای خشنودی خالق پدید میآورد. استفاده از نعماتی که مخصوص این ایام از سال هستند و حس تشکری که از آفریدگار در دل ایجاد میکند، حسنات خدای مهربانترین را به سمت بندگان سرازیر میکند.
#امام_صادق
#یلدا #زمستان
@HOWZAVIAN
@alfavayedolkoronaieh🌱
#چی_بپزیم
نون بربری خونگی
مواد لازم
🥟 آرد ۱ کیلو، خمیر مایه ۲۰ گرم، نمک ۱۲ گرم، شکر ۱۵ گرم، روغن ۱۰ گرم، آب ۵۵۰ تا ۶۰۰ گرم، بهبود دهنده ۵ گرم
🥟 خمیر مایه رو با نمک، شکر، بهبوددهنده و آرد مخلوط کنید و کم کم بهش آب اضافه کنید تا مواد به شکل خمیر در بیاد.
🥟 در مرحله بعد درست کردن نون بربری خمیر رو ۴ دقیقهای با دست ورز بدید. بعد به خمیر روغن اضافه کنید و ۴ دقیقه دیگه ورز دهید.
🥟 در مرحله سوم روی خمیر رو بپوشونید و بذارید تا یک ربع استراحت کنه.
🥟 خمیر رو چانه کنید و بذارید تا چانهها کمی استراحت کنند. بعد چانهها رو پهن کنید به طوری که به ۳ برابر حجم خودشون برسند.
🥟 درآخرین مرحله مقداری کنجد روی خمیر بریزید و خمیر نون رو به مدت ۱۲ دقیقه روی سیم طوری فر با دمای ۲۴۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد قرار بدید تا پخته بشن.
😋 نوش جان
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
امیرعلی و فاطمه، فراوانترین نام انتخابی
🔹سخنگو ثبتاحوال: امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، آراد، آریا، سامیار و امیرعباس به ترتیب ۱۰ اسم برتر پسران بودهاند.
🔹نامهای فاطمه، زهرا، رستا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، ریحانه و نازنینزهرا نیز به ترتیب ۱۰ اسم پرطرفدار دختران طی ۹ ماهه امسال بودهاند.
@Farsna
@alfavayedolkoronaieh🌱
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸من چیزی مهمتر از این مطلب نداشتم که به شما بگویم!🔸
عمر ما می گذرد و دیر یا زود به صف گذشتگان می پیوندیم و این، زندگی بزرگ ماست. من چیزی مهمتر از این مطلب نداشتم که به شما بگویم.
حیات این نیست که امروز داریم و اینها مشکلاتی نیست که با آن دست به گریبان هستیم. رنج این نیست که امروز می کشیم و تلخی این نیست که امروز می چشیم. دشواری این نیست که ما می بینیم و عمر هم این نیست که ما می گذرانیم.
اگر تلخی است، تلخی پس از مرگ است و اگر رنجی هست، رنج آنجاست و اگر لذتی هم انسان بچشد، لذت این جهانی، لذت نیست، بلکه لذت آنجاست.
چرا هنگامی که چاره از دست رفت، انسان متوجه مسئله شود؟ مسئله ای به این مهمی را چرا هنگامی بفهمیم که نتوانیم حل کنیم؟
@haerishirazi
@alfavayedolkoronaieh🌱
aaraefipour4_5969737991474645179.mp3
زمان:
حجم:
13.75M
آفرینشِ جهان!
[علیاکبر رائفیپور]
@Mah_Negar_O
@alfavayedolkoronaieh🌱
اللهم همان كه ميداني ...
اللهم همان که می خواهی ...
@alfavayedolkoronaieh🌱
📌 کردهام توبه به دست صنم باده فروش
🔷 علامه سید محمدحسین طباطبایی: "حافظ در وضع مخصوصی از جذبات واقع میشده و اشعار خود را با حالت جذبه میسروده و هر کدام از چشم و خال و خط را به حساب معنایی که از چشم و خال و خط در نظرش بوده، میگفته است؛ مثلاً وقتی میگوید:
کردهام توبه به دست صنم بادهفروش
که دگر می نخورم بیرخ بزمآرایی
آیا میشود منظور از این تعبیرات، غیر از حقیقت باشد و اینها حرفهایی باشد که غیر از مجذوب بگوید؟
از مرحوم استاد [سید علی] قاضی مکرر قصه مردی را که در یکی از خرابههای تهران با وضع رقتباری زندگی میکرد، شنیدهایم که جمالی زیبا هم داشت. اتفاقاً زنهای یکی از خانوادههای سلطنتی از آنجا میگذشت و وضع وی را دید و دستور داد تا به وی داروی بیهوشی زنند و به دربار سلطنتی برند و او را نظیف کرده، لباسهای فاخر بپوشانند. در همان حال، چون به هوش آمد، خود را در میان عیش و نوش خوردن و بزن و بکوب و همه جور لذت مشاهده کرد. پس از چند روزی، باز داروی بیهوشی به او زدند و لباسهای سابقش را پوشانده، به همان خرابه بردند. چون به هوش آمد و وضع خود را دید، با خود گفت: وضعی که من داشتم، خواب بود یا بیداری؟
🔶 استاد قاضی میفرمودند حالاتی که برای سالکان پیش میآید، عیناً مثل چنین وضعی است. حافظ هم در چنین حالاتی واقع شده و سخن از هرچه میگفته، از آن عالم بوده است. "
🔷 ثمرات حیات؛ یادداشتهای جلسات اخلاقی-عرفانی علامه طباطبایی، شیخ علی سعادتپرور، جلد دوم، نشر آفتاب فطرت، ص 205.
@howzehoralhistory
@alfavayedolkoronaieh🌱