هدایت شده از بنیاد هاد
👆🏻 #اطلاعیه پذیرش حوزه علمیه دارالهدی قم تحت اشراف حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
💠 @bonyadhad
#اخلاق #طلبگی
💠 جای خالی نظامنامه مدون اخلاقی در حوزه
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 با کمال احترام، علیرغم نیاز و ضرورتی که برای حوزهها هست و [اینکه] نیروهایی که واردش میشوند، باید نظامنامههای اخلاقی، تربیتی، محتوایی، معنوی، آداب، ادب داشته باشند، متأسفانه گاهی میبینی که اینگونه نیست یا کم است.
🔹 مردم ما، مردم خوبی هستند و واقعاً این گمشده را دارند و در جستجوی آن هستند.
🔸 چرا باید یک طلبهی نوجوان، به حوزه بیاید و احساس کند که تأمین نشده است؟! اگر در حوزه تأمین نشود، کجا دیگر تأمین شود؟!
🔹 اگر حوزه، این تدویننامه و برنامهی منظّم، مدوّن، تربیتی، طبقهبندی شده، منتهی به بخشهای تربیتی، آداب، محتوا و معنویّت را نداشته باشد، کجا دیگر میتوانند کار کنند؟
🔸 نباید خسته شد؛ زیرا این، یک جهاد و یک چراغ، هم برای من و شما و هم برای دیگران و افرادی است که نیاز دارند.
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#طلبگی #معارف #اخلاقی #سلوکی
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 دوستان، ما را ملامت نکنند که مطالب مدوّن و تدوین شده برای شروع این قضیه کجاست؟ بنده باید خدمت دوستان عرض کنم که جواب، همین شماها هستید.
🔹 مطالب ما و محقّقین ما، همین شماها هستید؛ کسی که به این باور برسد، میتواند کار کند. این مطالب را در جاهای دیگر، جستجو نکنید. برای شما، آنقدر مطلب آماده نکردهاند که همه را بهطور مدوّن، مبوّب و مفصّل، تحویلِ شما بدهند.
🔸 شما یک جهادی که در پیش دارید، این است که خودتان [به مقصد] برسید، خودتان تدوین کنید و خودتان ارائه کنید؛ ابتدا برای خودتان و سپس برای دیگران و برای جامعه و حتی [برای حوزههای علمیّه].
🔹 این معارف، هست و میشود قسم خورد که هست؛ فقط ما بیاییم و احیای این معارف از حوزه را یک وظیفه بدانیم. اگر دهها هزار نفر، برای طبقه بندی و بروز رسانی این معارف و ارائهی آن به جوامع و طبقات مختلف کار میکردند، باز هم جای کار داشت! باز هم جای کار داشت. این گوهر، در حوزه یافت میشود و [باید] قدر [و منزلت] خودمان را بدانیم.
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#طلبگی
💠 ضرورت تدوین دانش طی طریق
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 ما مسیر زیادی داریم تا به یک درمان نامهی حقیقی برسیم. بعد از آن باید ببینیم که در طول سالیان دراز، چه بدعتهایی از ناحیهی جُهّال، در این زمینه القا شده است و اینها را تصفیه کنیم.
🔹 اگر صحبت از اخلاق میشود، یک بُعدش این دانشی است که محتوایی را به شما القا کند تا از جهت هویّتی، روشن شوی و ابزاری برای علم بیشتر داشته باشی و این علم، علم نافع و علم قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت علیهمالسلام باشد و تو را با خویشتن خویش، به گونهای آشنا کند که شغل شاغل برای پرداختن به خویشتن داشته باشی.
🔸 باید بتوانی هرجا که شیطان، زیاده خواهی، شهوات و غضب به سراغت آمد، منشأ آن را بشناسی که از کجا آمد؟ چرا آمد؟ اینگونه با هویّتت آشنا شوی. چرا آمد؟ از کجا آمد؟ من مشکلم چیست؟
🔹 گاهی افراد در بخش شهوات جنسی، افراط و تفریط میکنند. این بخش، اعتدالی دارد و باید با خودت آشنا شوی تا اعدالش را بدانی. باید فضایل و رذائل را بشناسی و واقعاً جای کار فروان دارد!
🔸 اگر ما بخواهیم دین و بدهیِ این عمامهمان را ادا کنیم، باید بیاییم و به تدوین این مباحث معرفتی، اخلاقی، تربیتی و قرآنی بپردازیم به گونهای که سارقین، وارد ارائهی مطلب نشوند. این، هدیهی حوزه، کتاب خدا و انبیا است و نسخههای متقن آن، هم برای خودمان و هم برای دیگران در طول تاریخ، مفید است.
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#سلوک #طلبگی
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 هدف از آشنایی با طریق سلوک این مجموعه [علمای ربانی و راهرفته]، از دریافت هویّتی خاص، سرمایهای پیدا میکردهاند که مخصوص انبیای بنیاسرائیل و سلسلهی جلیلهی انبیا بوده است.
🔹 جامعهی ما، به این نیاز دارد و تکتک ما، به این بخش نیاز داریم. اگر بخشهای نظری را هم خیلی خوب بخوانی، اگر فقط به اینها اکتفا کنی، [نتیجه مطلوب حاصل نمیشود.]
🔸 بنده از خیلی از دوستان طلبه مکرّراً شنیدهام که ثمّ ماذا؟ بعدش چه؟ اگر [این علوم] به یک تربیت و راهکار تربیتی منتهی نشود، انسان کم میآورد.
🔹 این علوم، باید در راستای رشد و جایگاه «انسان بما أنّه انسان» و «بما أنّه خلیفة من الله» باشد و این، اقتضا میکند که این طریق را طی کند.
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
هدایت شده از مدرسه صاحب الزمان علیهالسلام
***
💌 پذیرش
حوزه علمیه حضرت
صاحب الزمان علیه السلام
یادگار معنوی
مرحوم حضرت
آیه الله العظمی بهجت
و آیه الله ناصری رحمهماالله
برای سال
تحصیلی جدید
از بین دانش آموزان
یازدهم ( اتمام دهم )
و دوازدهم طلبه میپذیرد
🌹زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه حضرتصاحب الزمان علیه السّلام، اصفهان
👉🏻 @sahebozaman_ir
🌺 اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّـکَ_الفَـــرَج
الهادی حوزویان
*** 💌 پذیرش حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان علیه السلام یادگار معنوی مرحوم حضرت آیه الله العظمی ب
لازم به ذکر است که این مدرسه تحت اشراف حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری دامت برکاته اداره می شود.
#علم #طلبگی
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 در تقسیم انسانها، تقسیمبندیهای گوناگون و متفاوتی امکان دارد که به حیثیّتها، زاویهها دیدگاههای مختلف بستگی دارد؛ مثلاً انسان، یا مذکّر است یا مؤنّث، یا سفید است یا سیاه و تقسیمهای دیگر. در تقسیم علوم هم همینطور است.
🔹 یک زاویه این است که لُبّ قضایای مربوط به پرداختن به علوم، این اقتضا را دارد که چشمانداز و تصوّری صحیح از آن داشته باشی. علوم از جهتی، به دو بخش تقسیم میشود:
🔸 بخش اول، با مبادی و مبانی خودش، به یک نظر منتهی میشود و صرفاً نظری است. در این بخش، مثلاً اگر بزرگترین پروفسور عالم در زمینهی فیزیک فضا باشد، وقتی که با ما صحبت میکند، به خوبی طبق معادلات و محاسبات دقیق، از ادراکاتش گزارش میدهد و واقعاً هم دقیق و صحیح است و حرفی برای گفتن دارد؛ ولی این شخص، الزاماً باید به محتوا، معنا، مفهوم، ایمان، غیب و عالم دیگر پی ببرد؟ نه؛ ممکن است اینگونه نباشد و نسبتش با باور، امکان دارد که از کانال دیگری ارتباط برقرار کرده باشد و امکان هم دارد که همهی این قضایا، او را به باور، ایمان و غیب نرساند.
🔹 بخش دیگری از علوم، اینگونه نیست و نسبت و جایگاه دیگری دارد و چینشِ چیدمانش، در راستای ادب، آداب، تربیت، باور، ایمان و ادراک حواسِ ماورای ادراکات حواس ظاهری است. این علم، [علمی] است که به آن، سفارش شده است.
🔸 هر دو بخش از علم، آنقدر نسبتهایش تا بینهایت طبقه بندی شده ارائه میشود! هر کسی هم ممکن است که در این فضای لا یتناهی، حظّ و بهرهی خودش را ببرد و حتی انبیا هم در معرض تربیت الهی باشند. [تعبیر] «اَدَّبَنی ربّی» (پروردگارم مرا تأدیب کرد) را برای همین فرمود.
🔹 ما دانشی را جستجو میکنیم که یک نیشتری به هویّت متحجّر ما بزند و روح سخت ما را سیّال و فعّال کند و در مدار تربیت الهی قرار بدهد. ما دانشی را جستجو میکنیم که از آن، باور تولید شود. ما دانشی را جستجو میکنیم که به ادراکات و حواس ظاهری ما در تعاملات روزانه، اکتفا نشود.
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
هدایت شده از مدرسه عالی فقه دارالهدی
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا
💢 پذیرش مدرسه عالی فقه دارالهدی (قم)
◀️ در پایه های 7 تا ۹
✅ امکان تحصیل به روش آموزشی خود اکتشافی(سامرا)
💠 مهلت ثبت نام:
📎پایه ۷: ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳
📎پایه ۸ و ۹: پایان تیرماه ۱۴۰۳
💠 توضیحات بیشتر در :
👈 کانال مدرسه: 👉
https://eitaa.com/feghhdarolhoda/992
هدایت شده از الهادی
▪️دلنوشته حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری به مناسبت ارتحال شهادت گونه حضرت آیت الله رئیسی و همراهان:
اِنّا للّه و اِنّا الیه راجعون
«خدمت به دین، کشور و ملت، افتخاری است که از صفحه قلوب و تاریخ زدوده نخواهد شد. عنایت ویژه ثامنالحجج علیهالسلام و دعای حضرت بقیه الله روحی له الفداء بدرقه سفر ابدی آقای رئیسی و همراهان باشد و السلام.»
✍🏻 جعفر ناصری
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
▪️ کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
▪️ @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برش_کوتاه
🎥 اهمیت #تبلیغ و #طلبگی
👤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ یک دقیقه
🔺 @nasery_ir
🔻 @alHadi_h
1402.12.1 حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری~1.mp3
3.29M
#سخنرانی_صوتی
🎧 طلبگی،شرایط و برکات
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: 13دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱
📍در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیهالسلام اصفهان
🔺 @nasery_ir
🔻 @alHadi_h
#امام_خمینی #طلبگی #حوزه_علمیه
💠 نهضت امام خمینی (ره) از ثمرات حوزه علمیه
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔹 اصل حکمت [تأسیس] حوزههای علمیه، همین بوده است که در نسلی بعد از نسل دیگر، در زمینههای فرهنگی، دینی، شخصیّتی و هویّتی خدماترسانی کنند.
🔸 این، حاصل حوزه است که ناگهان کسی مثل مرحوم امام خمینی، وارد این کشور میشود و ارکان نظام سابق را به هم میریزد و نظام را عوض میکند.
🔹 این کار را کسی دیگر نمیتواند انجام دهد و این رشد و ظرفیّت، فقط در حوزهها وجود دارد؛ زیرا دانش را همراه با کسب فضیلت دنبال میکنند و هم درس میخوانند و هم خود را متوازن میکنند، از رذائل دوری میکنند، به فضیلتها آراسته میشوند، دنیانگری و دنیاطلبی ندارند و غصّهی هویّت جامعه و دین مردم را میخورند. خداوند نیز توفیقاتی به این قبیله و این نوع افراد، عنایت میکند.
کد ۲۰۷۷۵
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#حضرت_یحیی #طلبگی
💠 توصیه به بررسی زندگانی حضرت یحیی علیه السلام
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 در قرآن میفرماید: «یا یحیی خذ الکتاب بقوه و آتیناه الحکم صبیا و حنانا من لدنا و زکاة و کان تقیا و برا بوالدیه و لم یکن جبارا عصیا» (اى يحيى، كتاب [خدا] را به جد و جهد بگير، و از كودكى به او نبوّت داديم. و [نيز] از جانب خود، مهربانى و پاكى [به او داديم] و تقوا پيشه بود و با پدر و مادر خود نيک رفتار بود و زورگويى نافرمان نبود./ مریم ۱۲)
🔹 ایکاش دوستان، زندگی حضرت یحیی را میخواندند؛ ابتدا پدر و مادرش از فرزندآوری مأیوس بودند تا آنکه این بچه، معجزهوار به دنیا آمد و از همان زمان کودکی، به معبد رفت.
🔸 معبد، جایی شبیه به همین حوزهها بوده که در آن، کارهای علمی و عملی میکردند.
🔹 گاهی این کودک آنقدر بر خودش سخت میگرفت که مادر یحیی علیه السلام میگفت: «بچه جان! ما سالها بچهدار نمیشدیم و تو را از خدا خواستیم که روشنی چشم ما باشی. الآن به معبد میروی و تا صبح، لباسهای خشن میپوشی و عبادت میکنی!»
🔸 یحیی پاسخ میداد: «مادرجان، افرادی کوچکتر از من هم به سرای آخرت منتقل شدهاند و من باید به فکر خودم و خدای خودم باشم.»
🔹 انبیا، میان بخش علمی و بخش شخصیتی از جهت سازه، توازن ایجاد میکردند تا ماندگار میشدند.
کد ۲۲۸۰۳
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#غدیر #تبلیغ #ولایت
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
💠 این ایام بر همهی عزیزان با پیوندی محکمتر با ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام مبارک باشد که این ولایت، همهی هستیِ ما و همهی دنیا و آخرت ما است.
🔸 مشهد بودیم نمایندهی مشهد آمده بود و جملهی عجیبی میگفت: «الآن در فرانسه به خاطر اینکه گرایش به شیعه زیاد شده است، برای ده سال آیندهی خود احساس خطر میکنند.»
🔹 به غیر از کشورهای عربی، اینها هم معارف ناب اهلبیت را میخواهند و بر ما است که غدیر را پاس بداریم و در کار علمی، تربیتی، تهذیبی، قرآنی، فرهنگی، تبلیغی سعی داشته باشیم.
🔸 در تمام ابعاد آن سعی داشته باشیم تا مظلومیت آقا امیرالمؤمنین علیهالسلام و صحبتهایی که سر در چاه میکردند و میگفتند را فرزندان امیرالمؤمنین علیهالسلام و شیعه بتواند بشنود و این فرهنگ و این ولایت و این حقیقت را به جهان ارائه کند.
کد ۱۶۵۲۳
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله ناصری
#عکسنوشته #انتخابات
🔶توصیه همیشگی مرحوم آیت الله ناصری قدس سره در انتخاباتهای سالهای قبل
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
👉 @naseri_ir
#تفقه
💠 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔻 دین، مجموعهی علوم قرآنی و معارف اهل بیت (علیهم السلام) است. همهی آن هم نیاز به تفقّه دارد و اگر در این ابواب کار نشود، یک جای کار خواهد لنگید و در طول مدت صدمات آن به ما و فرزندان ما خواهد رسید.
🔸 این هم نیاز به کار و نیاز به تفقّه دارد. آیات توحید کم نیست و نیاز به تفقّه دارد. اصلاح نفس، عملکرد و شاکله هم همینطور است و به طور کل، معارف اهل بیت (علیهم السلام) و قرآن در باب اخلاق اینگونهاند و نیاز به تفقه دارند.
کد ۶۱۴۶
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#طلبگی
💠 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔻 این حس غریب در اهل فضل و دین بوده است که یک کانالی به رشد و ارتقاء و ارتفاع بزند و از این فضاهای مجازی دربیاید و از این فضاهای آلودهی دنیایی دربیاید و خود را اصلاح کند و یک نوع ارتباط معنوی پیدا کند، با یک جایی وصل بشود،
🔸 شاید دیدگاههای آنها هم مثل ما اینقدر تنگ و پایین نبوده است که مدام بخواهند به حداقلها اکتفاء بکنند. واقعاً درصدد رشد و طی مراتب بودهاند و انسان را و انسانیت انسان را و عظمت انسانیت را به گونهای دیگر نگاه میکردهاند و میخواستهاند خود را به آن نقطههای اوج برسانند و همهی همّ و غم آنها دنیای آنها نبوده است و معادلات مادّی حتی در طلبگی، این جایگاه این تعریف را دارد،
🔹 مردم برای این جایگاه در حوزه اینقدر احترام قائل هستند، شهریهی این جایگاه اینقدر است، حقوق آن اینقدر است، به اینها و [حتی] به بالاترین از اینها میخندیدند و به بازی میگرفتند، برای اینکه روح آنها روح بزرگ بود.
کد ۴۳۶۰
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
#آیت_الله_شیخ_عبدالکریم_حائری #آیت_الله_بافقی
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔸 مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزهی علمیهی قم، فوق العاده خالص بوده است! ایشان، از اصحاب سامرا هستند و روش و منش ایشان، متفاوت است.
🔹 ما در خود حوزهها، نحلهها و سبکهای متفاوتی داشتهایم. مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری که مؤسس حوزهی علمیهی قم شدند، از اصحاب میرزای بزرگ شیرازی هستند که تنباکو را تحریم کردند و در سامرا بودند.
🔸 این بزرگوار وقتیکه به قم آمد، به آقایان دلسوز و محترم در آن زمان، نامهای داد که اگر میخواهند خدمتی بکنند، به قم بیایند تا جمعشان جمع باشد. در آن زمان، آقایان متفرق بودند. این بزرگوار، نامه داد و فضلا را در قم جمع کرد.
🔹 یکی از کسانی که واقعاً در آن زمان، برای برپایی حوزهی علمیهی قم خدمت کرد، مرحوم حاج شیخ محمد تقی بافقی بود که پیرمردی صادق، امام زمانی علیه السلام و مورد اعتماد حاج شیخ عبدالکریم بوده است.
🔸 ایشان، حق زیادی بر گردن طلبهها دارد؛ زیرا سبک این بزرگوار، از همان اول این بوده که باید به طلبه احترام گذاشت و حتی گاهی خودش، پرداخت شهریهی طلاب را تقبل میکرده و یکی یکی درب حجرههایشان میرفته و شهریه را میداده است.
🔹 ایشان، نظرات خاصی داشته و خیلی خدمت میکرده است! جریانهایی از ایشان نقل شده است که زمانی، پشتوانههای مالی حوزه، تمام شد و شهریهای نبود که پرداخت شود. ایشان پای کار ایستاد و گفت که قرض کنید و شهریه را بدهید؛ زیرا اگر حوزه متعلّق به حضرت است، برایتان میرساند و به صورت عجیبی هم رسید.
🔸 مرحوم امام خمینی قبل از سال چهل و دو، گاهی در درس اخلاقشان میگفتند که هم به دیدن یار، و هم به زیارت شاه عبدالعظیم بروید. این عبارت، مربوط به ایشان بوده است.
کد ۶۱۴۸
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
1403.5.18 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
5.13M
#سخنرانی_صوتی
#سلوک #اکل_طیب #فضای_مجازی #نگاه
🔹موضوع: اصول و قواعد شخصیت سازی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۲۱ دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۱۸
در جمع طلاب مدرسه دارالهدی در مشهد مقدس
🔸 بسیار قابل استفاده
🔺 @nasery_ir
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله ناصری
بسمه تعالی
▪️دومین سالگرد ارتحال ملکوتی، عالم ربانی و دلسوخته و مبلغ حضرت بقیه االله الاعظم ارواحنا فداه، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی را به محضر مبارک امام زمان علیه السلام و مقام معظم رهبری و بیت مکرم و عموم علاقمندان و دوستداران ایشان تسلیت عرض می نماییم.
بزرگمردی که خالصانه و متواضعانه، عمری را به تحصیل و تهذیب و خدمت به دین و مردم صرف نمود و همه دغدغه اش گسترش یاد و نام و سیره امام زمانش در جامعه بود. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
جهت شادی روح آن عزیز و بهره مند شدن از ادعیه زاکیه ایشان حمد و سوره و صلواتی قرائت می نماییم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
👉 @naseri_ir