eitaa logo
حیران | علیِ مهدی قلب
104 دنبال‌کننده
57 عکس
24 ویدیو
2 فایل
فارغ التحصیل کارشناسی #علوم_سیاسی از دانشگاه اصفهان گاهی، تراوشات ذهنی ام در باب #سیاست و #اندیشه سیاسی و حوزه #فرهنگ و #کتاب را خواهم نوشت... اینستا: Instagram.com/ali_mahdighalb ارتباط با من: @AliMahdighalb مدیر «پاتوق معرفی کتاب»: @PMKetab
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله حدود چهل روز پیش در گروهی دوستانه گفتم باتوجه به کنش های گفتاری و رفتاری دکتر حین و بعد از انتخابات میتوان نتیجه گرفت که او ماموریت ایجاد و و در کشور رو داره، اما وقتی استعفا داد، تعجب کردم، پیش خودم گفتم آدم حرفه ای که اولِ کار ماموریتش رو رها نمیکنه! خب، حالا که برگشت😏 روزهای سختی با همراهی این آدم و تیمش با پزشکیانِ فاقد صلاحیت سیاسی در پیش داریم... @Ali_Mahdighalb
بسم الله 📖 بیانات رهبر در دیدار با دولت پزشکیان در ۶ شهریور ۱۴۰۳، یک درسِ روش شناسیِ کاربردی بهره از و فرمایشات حضرت امیرالمومنین علیه السلام است. 🔻 برای کسی که روش استفاده اش از این کتاب گرانبها و دیگر فرمایشات امام علی(ع)، جسته و گریخته و در جهت اثبات عقاید خود است، رهبر روش شناسی خاص خود را که «استفاده از نهج البلاغه برای اثبات عقاید مطروحه در خود نهج البلاغه» است بکار بردند، درس و کلاس بزرگی که آقای رئیس جمهوری که مدعی فهم نهج البلاغه را دارد، باید از آن در جهت مطلوب در جهت ایجاد دولت اسلامی و جامعه اسلامی از آن بهره ها ببرد! @Ali_Mahdighalb
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله ✅ کارشناس فاکس نیوز: 📍من می‌ترسم، به سراسر خاورمیانه نگاه کنید، ایرانیان می‌خواهند اسرائیل زیر فشار باقی بماند و آمریکا با گسترش حضور خود نحیف شود، این ایران بدون است با بمب چگونه خواهد بود؟ @Ali_Mahdighalb
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله ✅ شبکه دویچه‌وله بررسی می‌کند: 📍آیا ایران اولین خود را انجام خواهد داد؟ 🔻"ایرانیان می‌گویند این شما بودید که از برجام خارج شدید پس چرا از ما می‌خواهید به توافقی که خودتان آن را بر هم زدید پایبند باشیم؟!" @Ali_Mahdighalb
21.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله ♨️ سخنان فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای ایران در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ : 🚨 تهدید مراکز هسته‌ای ایران توسط رژیم صهیونیستی، در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند. @Ali_Mahdighalb
بسم الله 🗺 این آمار بالاترین میزان در کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ است. ‼️ هیچ اثری از نام ایران نیست، اما کشورهایی چون پاکستان، ترکیه و سودان از کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در صدر این آمار هستند. 💬 منبع آمار: سازمان ملل @Ali_Mahdighalb
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله بر امام مهربان خود آورده ام...
📌شیخی که قطب‌نما داشت لیسانس فیزیک را که گرفت، موقعیت‌های شغلی به پیشوازش آمدند. یک فعال دانشجویی شاخص بسیجی را که مدرک دانشگاهی در دست داشت، در دولت احمدی‌نژاد حلوا حلوا می‌کردند. اما او سودای دیگری در سر داشت و رؤیای خاصی در ذهنش می‌پروراند. تصمیمش را گرفته بود و اینکه از میان ایل و تبارش اولین آدمی باشد که پا به حوزه‌ی علمیه می‌گذارد، پایش را سست و ته دلش را خالی نمی‌کرد. آرمانی که در جستجوی آن حاضر بود مسیر زندگی‌اش را کج کند، از درس و مشق طلبگی می‌گذشت. این شد که اهواز را به مقصد قم ترک کرد. رفت اما می‌دانست که برمی‌گردد. در چشم‌انداز زندگی‌اش دیده بود که زمین بازی‌اش باید در خوزستان باشد. رفت و چند سالی در قم تلمذ کرد و در قامت یک روحانی برگشت. برگشت تا دغدغه‌هایش را پی بگیرد. دغدغه‌هایی که آب و نانی نداشت، اما دردسر الی‌ماشاءالله! از آن طلبه‌هایش نبود که در پستوی حجره بماند و در انزوای رهبانیت، ضَرَبَ ضَرَبایش را جلو ببرد. در میان قرائت‌های هفتاد و دو ملتی از اسلام و مسلمانی، به اسلام ناب رهبری چنگ زده بود و خود را وکیل او می‌دانست؛ یک وکالت عام برای نفی اسلام خنثی و بی‌بخار. این فراز از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را از بر بود: «اگر دینی را پیدا کردید که با ظالم ساخت، با مستبد همکاری کرد، با مظلوم یک لحظه کنار نیامد، یک گره از کار فروبسته مردم نگشود، برای امروز و فردای مردم، خشخاشی، ذره مثقالی، سود نداشت؛ تو هم از طرف ما وکیل، اگر چنین دینی را پیدا کردی، هر جا پیدا کردی، رَدّش کن، یک لحظه این دین را نپذیر. برای خاطر اینکه دین اگر از سوی خداست، این جوری نیست.» این فراز، شاه‌بیت و قطب‌نمای مسلمانی‌اش شده بود. هیچ چیز به اندازه‌ی بی‌عدالتی اجتماعی آزارش نمی‌داد و از هیچ چیز به اندازه‌ی سکوت در برابر ظلم و عافیت‌طلبی رنجور نمی‌شد. ماجرای اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه شاید اولین آزمون جدی‌اش بود تا نشان دهد اهل هزینه دادن برای تحقق عدالت است. کارگران، ماه‌ها بود که حقوق نگرفته بودند و مالک نااهل کارخانه، بی‌اعتنا به معیشت کارگران، خر خودش را می‌راند. شیخ، دوستان طلبه‌اش را جمع کرد تا در جمع کارگران حاضر شوند و از آنها حمایت کنند. جماعت متحصن نماز ظهر را به او اقتدا کردند و تا السلام علیکم را گفت، تازه دردسرهای بزرگ سراغش آمدند. ویدیوی حضورش در جمع کارگران سر از شبکه‌های معاند درآورد و آن دختر موفرفری او را مزدور نظام نامید. از آن طرف مسئولین خوزستان از ظاهر شدن چند طلبه‌ی ناشناس در میان یک پرونده‌ی اجتماعی-اقتصادی که امنیتی هم شده بود، ناخرسند بودند. کلیپ شیخ دست به دست می‌چرخید و او در میان برخی هم‌لباس‌هایش باید نگاه‌های سنگین و پر از سؤال را تحمل می‌کرد و از چشم‌هاشان می‌خواند که طلبه را چه به این قرشمال‌بازی‌ها! خلاصه دوست و دشمن شروع به نکوهش و شماتتش کردند. اما شیخ، به درستیِ راهی که رفته و کاری که کرده بود، ایمان داشت. او به کمک دوستانش و بعضی مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان و جریان دانشجویی حمایت از کارگران را ادامه دادند و پای وزر و وبالش ایستادند تا گره از کار فروبسته‌ی آنها باز شد و پرونده هفت‌تپه به نفع کارگران به سرانجام رسید. وقتی رهبری در دیدار رمضانی‌اش با دانشجویان، مهر تأییدی بر مطالبه‌ی آنها زد، جریان‌های شماتت‌گر رفوزه شدند. شیخ اما قطب‌نمایش از اول میزان بود و تکلیفش با خودش روشن. تکلیفش این بود که مطالبه‌ی عدالت را ادامه دهد و از هزینه‌هایش نترسد. از آن حلوا حلوا کردن‌ها دیگر خبری نبود و شیخ این‌بار خودش به پیشواز یک مسئولیت خطیر رفت و شد معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان. نه برای اینکه فقط بگوید «خواهرم حجابت، برادرم نگاهت»؛ می‌خواست امر به معروف را اول برای حاکمان و صاحبان قدرت و مبارزه با باندهای زر و زور و تزویر اقامه کند. از آن کارهای پر دردسر و بی آب و نان. شیخ به حکم آن وکالت عام جنگیدن برای عدالت را انتخاب کرده بود تا مسلمان باشد؛ از جایگاه حقوقی‌اش در پرونده‌های زیادی از مفاسد ورود کرد و منشأ خیر شد. این اواخر از او شکایت شد. در پرونده‌ی میدان میوه و تره‌بار اهواز با اصحاب قدرت و ثروت درافتاده بود. شاکی خصوصی او را به دادگاه ویژه‌ی روحانیت کشاند. حالا ده روزی می‌شود که شیخ محسن در زندان است. شیخ می‌توانست معلم فیزیکی باشد و سر برج حقوقش را بگیرد و بچسبد به زندگی‌اش. یا در فلان دستگاه کار فرهنگی کند. اما می‌خواست خشخاشی و‌ ذره مثقالی برای امروز و فردای مردم سودمند باشد. امروز بعضی از آنها که در ضَرَبَ ضَرَبا گیر کرده‌اند، از گیر افتادن او خوشحالند و دوباره شماتتش می‌کنند که طلبه را چه به قرشمال‌بازی! اما شیخ محسن قطب‌نما دارد و دوباره برمی‌گردد و ادامه می‌دهد؛ آب‌دیده‌تر از قبل! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
بسم الله شاید الان بعد گذشت ۴ سال از نگارش یادداش «کرونای تمدنی و تمدن کرونایی» دیگه برخی از مطالبی که گفته بودم را قبول نداشته باشم اما مرکزی این یادداشت که با تغییر روسای جمهور و مجالس چیزی تغییر نخواهد رو هنوز قبول دارم تا زمانی که ایده های نو و روش های نو در در زمینه و در نهایت نظریات نو در حیطه رخ نده، آرمانی ای رخ نمیده... ✍️ متن کامل یادداشت نامبرده را میتوانید در صفحه اینستاگرام بنده مطالعه کنید. @Ali_Mahdighalb
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5987644904132581231.mp3
3.38M
🎧 | سربازی امام زمان(عج) ✏️ رهبر انقلاب: بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند... 🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) 💻 Farsi.Khamenei.ir
حیران | علیِ مهدی قلب
بسم الله حدود چهل روز پیش در گروهی دوستانه گفتم باتوجه به کنش های گفتاری و رفتاری دکتر #ظریف حین و
بسم الله ⭕️ دکتر : نمی‌شود از سخن گفت اما تفرقه‌افکن‌ترین افراد را وارد عرصه کرد دکتر جلیلی در اولین جلسه‌ی دور جدید سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن با موضوع «اتّفاق» گفت: 🔹 از ابتدای انقلاب، عده‌ای در مقاطع مختلف موضوعات و مفاهیم دینی‌ای را مطرح می‌کردند که به دلیل عدم درک درست آن، نهایتا دچار کج‌روی شدند. ما باید بدانیم که اگر موضوعاتی در جامعه و عرصه‌ی سیاسی کشور مطرح می‌شوند، چه نسبتی با اندیشه‌ی دینی و حکمت سیاسی اسلام دارند. 🔸 موضوعی که امروز در کشور مطرح شده است، مسئله‌ی «وفاق» است. در ابتدا، لازم است که نسبت ما با این مفهوم روشن بشود. 🔹 حضرت امام(ره) نیز رمز پیروزی و موفقیّت‌های انقلاب اسلامی را، «وحدت کلمه» می‌دانستند. یعنی «وحدت»، بر محور کلمه‌ی «حق». وحدت یک «حرکت حقیقی» است که بر محور یک «حقیقت» شکل می‌گیرد. 🔸 سخن از وحدت نباید به صورت یک حرکت نمایشی و کاریکاتوری یا یک بازی سیاسی مطرح شود. نمی‌شود صحبت از وفاق و وحدت کرد امّا کسانی را که بیشترین افکنی‌ها و کینه‌توزی‌ها را در سابقه‌ی خود داشته‌اند وارد میدان کرد. 🔹 لازمه‌ی یک جامعه‌ای که می‌خواهد به سمت پیشرفت حرکت کند، وفاق حول حرکت بر صراط مستقیم و مبانی مطرح شده توسط امامین انقلاب است. اگر بخواهیم این اصول را نادیده بگیریم، نه تنها پیشرفت نمی‌کنیم بلکه دچار پسرفت خواهیم شد. 💬 @saeedjalily @Ali_Mahdighalb
بسم الله چگونه⁉️ @Ali_Mahdighalb