کدام گشت کدام ارشاد
⚡️میگویند قصه جمع شد و من خنده ام میگیرد. آقایان کمی تامل کنید. وقتی با فهم و معرفت بیدار نشیم باید با خون و آتش بیدار شویم. چاره ای نیست. راه دیگه ای هم نیست. گشت میزدید که چی رو پیدا کنید وقتی همه چیز جلوی چشمتان بود. همین آقا و خانم سلبریتی جلوی چشمتان نبود؟ کاری به موضع گیریهای نمک به حرامی و دیکته شده شان ندارم، کاری به افتخار خرید وسایل خانه از فرانسه و زاییدن در کانادایشان ندارم، کاری به مسخره کردن ارزشهایتان و امیدتان و هویتتان ندارم، به همان ملاک که به دخترکان مترو سوار تذکر میدادید، به همان ملاک چرا اینجا خفه بودید؟ دیدن و پیدا کردن اینها گشت زدن لازم داشت واقعا؟
⚡️من بیست سال است طلبه ام، در میانه آشوبهای تهران حتی با همین لباس مقدس رفته ام، کمتر از انگشتان یک دست توهین شنیده ام، همیشه احترام بوده و تکریم. اما چند روز پیش یک دختر و پسر نوجوان به خودم و خانواده ام به خیال خود توهین کردند. چیزی هم نگفتند فقط گفتند الهی بمیرید. جلوی خانواده ام سکوت کردم، هنوز از اینکه چرا سکوت کردم اذیتم، در رنجم. چرا حرف دلم را بهشان نگفتم. میخواستم بگویم. الهی بمیرم و فدای شما شوم. الهی بمیرم که شما امروز به خاطر ندانمکاری امثال من اینطور از لباس من و چادر همسر و دخترم نفرت در دلتان جمع نشود. الهی بمیرم برایتان تا شما بمانید و رشد کنید و بفهمید و بساط ظلم را جمع کنید. بساط واقعی و نه توهمی، نه آنچه در ذهنتان ساخته اند به زور و اجبار و قلدری.
⚡️آنانکه برای جمع کردن بساط کثیف اینستا و واتساپ و هر زمین بازی لجن صهیونیستی، چرتکه میانداختند و حساب کتاب میکردند که اینقدر مشاغل داریم و اینقدر بیکار میشوند و این قدر مردم اذیت میشوند و این قدر آقازاده ها کمتر خودنمایی میکنند و باباهاشان اذیت میشوند و این قدر سلبریتی ها کمتر دنس میدهند و مدیران ارشادمان تاب غصه شان را ندارند. حالا چرا چرتکه هایشان را روی میز نمیگذارند حساب کتاب کنیم؟ قیمت این دختر و پسر و نوجوانهای کف خیابان تک تک شان چند؟ قیمت نفرتی که سلبریتی های حرام لقمه در دلهایشان میکارند چند؟ قیمت ارشادی که بابش را میبندد این مجازی رهای بی صاحب صاحب شیطان، چند؟ قیمت دعوای دختر بیگناه و مادر چادریش در خانه چند؟ قیمت بانک و ماشین و موتور و سطل آشغالها را که میفهمید لعنتی ها، قیمت آنها چند؟ قیمت خون های ریخته شده جوانان بیگناه و چادرهای معصومانه زنان شجاع ما چند؟ چرتکه بیندازید لااقل.
⚡️مدیونید اگر چند دقیقه یک دختر نوجوان حتی زامبی شده بدست مجازی صهیونیست را نگه دارید و کتایون ریاحی و معتمد اریا و فلان بازیگر و آن بازیکن بی شرف فوتبال را آزاد بگذارید و بعد دوباره در صدا و سیما و غیر آن دعوتشان کنید تا تماشاچی برایشان جمع کنید. مدیونید اگر گشت ارشادهایتان شکمباره های بالاشهری سر و بدن برهنه و حرمت شکن را رها کنند و دم در مترو و اتوبوس و تاکسی گشت بزنند. مدیونید اگر از جمع کردن زمین بازی دشمن در مجازی ذره ای عقب بنشینید. مدیونید اگر سلبریتی ها را علنی محاکمه نکنید که توضیح دهند به کدام حجت و دلیلی نظام را متهم به آدم کشی و پنهان کاری کردند تا بفهمیم فرقشان با گوگوش و داریوش و نونوش و جوجوش و تتلو و کوفت و زهرمار چیست واقعا.
⚡️بله جمع کردن این عنکبوتهای نامقدس، جرات میخواهد، عدالت در گشت ارشاد جرات میخواهد، معرفت میخواهد. و اگر با معرفت نفهمیم با خون و آتش باید بفهمیم و وای به حال آنها که با خون و آتش هم نمیفهمند.
@ali_mahdiyan
49.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دبیرستان «هدایت»، شهید گمنام آورده اند. امروز بدون برنامه قبلی با این صحنه مواجه شدم.
نمیدانم چرا دلم مثل شیشه قدی بلندی که زلزله به جانش ببارد، خرد شد و ریز شد و فروریخت.
حلقه نوجوانان حول شهیدی که تا اوج ینظرون الی وجه الله ریشه دارد و پیام احیاء عند ربک را بشارت میدهد.
اینجا ایران است، صحنه گردانها خیلی بیشتر از آنی هستند که چشمهای عادی ما میبیند.
آنها که یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا هستند، نمیبینند ، نمیفهمند.
اما یومنون بالغیب استشمام میکنند و میچشند طعم خوش تربیت توحیدی و قدرت معنوی ایران اسلامی را.
@ali_mahdiyan
استاد مهدیان مکتب الزهرا.mp3
زمان:
حجم:
20.17M
نقش سکوت علما در میانداری اراذل
شیخ علی مهدیان
هیات مکتب الزهرا س تهران
@ali_mahdiyan
چیزی نیست. اون روز که میگفتیم هر اعتراضی دارید مراقب دشمن باشید. پازلش پر نشه. مخرج مشترک پیدا نکنید. ضربه به نظام دینی نزنید، یک عده بهمون میگفتن ماله کش. امروز الحمدلله واقعیت داره با همه هیبتش همین حرف رو فریاد میزنه. هر کس جبهه بندی با دشمن براش مهم نبود امروز دشمن خودش رو تو چشمش فرو کرده.
رسما سخنگوی آمریکا اومده میگه تحریمها رو هم بیشتر میکنیم. هر کار میخوان بکنن. عشق است.
خدا رو شکر. بالاخره لابد همه این بلاها میارزه که آخرش بفهمیم قواعد حقیقی عالم رو.
@ali_mahdiyan
رهبری این بار وقایع را در چارچوب فتنه تحلیل نکرد. به نظرم اساسا اینکه در ابتدای کار ایشون موضع گیری نکرد دلیلش همین بود. چون همه چیز از ابتدا روشن و شفاف بود. دشمن بنای بر مخفی کار نداشت بلکه اتفاقا این بار دشمن تصمیم داشت خیلی روشن وسط بیاید و حرمت بشکند شعار گشت ارشاد بهانه است اصل نظام نشانه است همان اول مطرح شد. فحشهای زشت و مشمئز کننده دانشگاه شریف هم این اواخر. اینبار خیلی از ماسمالی کنندگان و ماله کشهای همیشگی دشمن و اذنابش هم کم آوردند.
رهبری این بار هیچ حقی به طرف مقابل نداد. حالا همه باید حساب پس بدهند.
اون نوجوانی که پدر و مادرش او را به مجازی هار بی افسار سپردند تا برایشان بزرگش کند، باید تنبیه شود.
آن بازیگر و بازیکن بی اهمیت(که حسابش از باشرفها جدا است)
فک و فامیل ساواکی ها و منافقین هم.
دیگر چه کسانی؟
اون مدیر و مسوولی که به نام مقابله با دوقطبی(که آن را هم نفهمیده یعنی چی) میخواهد آشتی ایجاد کند و حرف از مدارا و رفاقت و امثالهم میزند باید حساب پس بدهد.
اون عالم و فاضل و استاد و ایت الله حوزوی که ندانسته و زودهنگام، تلویحا یا تصریحا سازمان انتظامی حافظ امنیت را متهم کرد باید حساب پس بدهد.
اون مدیر و مدیرانی که از صحنه مجازی رها و بی صاحب بلکه تحت اختیار یهودیان آمریکایی دفاع کردند و عملا پایه امنیت مردم در مجازی را زدند تا بچه های مردم در این صحنه ناامن زیست کنند باید حساب پس بدهند.
اون مدیر و سیاستمداری نیز که یکی به نعل زد یکی به میخ که هزینه ندهد و مثلا محبوب بماند نیز باید حساب پس بدهد.
سخنرانی این بار رهبری مثل همیشه یک زنگ بیدار باش بود برای جماعتی که عقب افتاده اند از حرکت مظلومانه و قهرمانانه و رو به رشد مردم.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🌅 دوره #هنر_روایت با هدف آموزش و شبکه سازی فعالان جهاد تبیین تشکیل شده است.
✅ هدف اینست که جوانانی بسان شهید آوینی آموزش ببینند که توانایی روایت دقیق از فتوحات انقلاب اسلامی را داشته باشند.
🌀 این جوانان باید:
🔻 اولا درست ببینند. یعنی با زاویه نگاه درست و بصیرتی توحیدی واقعیت انقلاب را ببینند.
نگاهی که اسیر رسانه های نا امید کننده و تحقیر کننده غرب نشده باشد و بتواند زاویه نگاه رهبران انقلاب اسلامی را در فهم انقلاب بشناسد و بکار بگیرد.
🔻 ثانیا باید بتوانند هنرمندانه روایت کنند. روایتی که بتواند اندیشه ها و دلهای مردم را همراه کرده و واقعیت پیرامون را آن طور که هست بنمایاند.
🔻 ثالثا باید بتوانند یک شبکه منسجم را شکل دهند تا در پرتو این انسجام، قدرت مبارزه با امپراتوری رسانه ای دشمن را داشته باشند.
حضوری(تهران)
مجازی (شهرستان ها)
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🌹امام عسکری فرمود:«ما من بلیه الا و لله فیها نعمه تحیط بها» یعنی هیچ بلایی نیست مگر اینکه در دل آن بلا یک نعمتی است که آن بلا را کاملا احاطه کرده.
اولا یک سوال هندسی : چگونه چیزی که در داخل چیز دیگری است میتواند، آنرا کاملا احاطه کند؟
ثانیا یک سوال تفسیری: واقعا این جمله نقل شده از امام یازدهم آیا در چارچوب آیات قرآن و هماهنگ با آنها است؟
ثالثا یک سوال سیاسی اجتماعی: این جمله برای امروز ما چه آورده ای دارد؟
🔺پاسخ پرسش اول: حکما بین دایره هندسی و دایره ما فوق هندسه تفاوت میگذارند. در دایره های حسی مرکز توسط پیرامون، احاطه میشود. اما دایره های عقلی فراهندسی چنین نیست. در آنها، مرکز دایره، پیرامون را احاطه میکند. جالب است. مثل اینکه چراغی کره ای از نور حول خود شکل دهد. به لحاظ فیزیکی و هندسی کره نور چراغ را احاطه کرده ولی به لحاظ عقلی همه کره نور در دل آن منشا نور جمع است و آن منشا نور کل کره نورانی را احاطه کرده. ما نعمتهایی داریم که در دل بلا است ولی برتر از بلا است و آن را احاطه کرده.
🔺پاسخ پرسش دوم را در فان مع العسر یسرا ببینید که همراهی همه عسرها با یسر را تاکید میکند و همینطور آیه فبشر الصابرین را باید دید که با صبر میتوان به بشارت آن نعمت دست یافت که اختصاصی از جانب خدا آمده و لله فیها نعمه. راهیابی به آن نعمت با توجه به هویت حقیقی مان و مسیر الهیمان شدنی است(قالوا انا لله و انا الیه راجعون). حتی بلای هجوم و مس شیطان حول قلب و مقام تصمیم گیری و انتخاب انسان، خروجی اش برای متقین و اهل ذکر، فاذا هم مبصرون است یعنی یک رتبه بالاتر رفتن است.
🔺پاسخ سوال سوم اینکه برای یک جامعه هدفمند و آرمانجو و سالک (یعنی انقلابی) به دلیل مسیری است که انتخاب میکنند بلاهایی وجود دارد و زحمات و سختیهایی. (البلا للولا) اما نکته مهم اینکه در دل بلاهایی که برای این جامعه سالک و هدفمند شکل میگیرد، یک نعمت از جنس ارتقا و رشد وجود دارد. یعنی یک گام جدی به سمت هدف نزدیک شدن. و این نکته یک آرامش خاصی را در مومن ایجاد میکند که باعث میشود دستگاه تصمیم گیری و تحلیلش دچار اختلال ناشی از استرس و نگرانی نشود. و با خیال راحت وارد مسیری شود که به ظاهر پر از مشکلات و دشواریها است.
سردار شهید میگفت ما به تجربه یافتیم فرصتی که در دل تهدیدها هست در خود فرصتها نیست. شرطش آن است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.
@ali_mahdiyan
امر به معروف و نهی از منکر.mp3
زمان:
حجم:
16.99M
درباره امر به معروف و نهی از منکر
شیخ علی مهدیان
مخاطب: جمعی از طلاب برخاسته برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر
اردوگاه یاوران ولایت جمکران
شب آغاز امامت امام زمان عج ۱۴۰۱
@ali_mahdiyan
آشوب خیابان سایه بود
🔺باور کنید هنوز هم خیلی از مسوولین نفهمیده اند که «آشوب های برآمده از شبکه مجازی» با «آشوبهای سنتی کف خیابان» فرق های جدی دارند.
🔺آشوبی که در فضای مجازی زیست میکند و بعد مثل فاضلابی داخل شهر میریزد، چه تفاوتهایی با آشوبهای سنتی دارد.
⚡️آشوب سنتی برای دیده شدن نیاز به جمعیت زیاد داشت. اما آشوب جدید با جمعیت کم هم کارش راه میافتد. کافی است یک رفتار ساختار شکن عجیب و غریب انجام دهیم. خونی بریزیم. چیزی را بشکنیم. فحش خیلی ناجور بدهیم.
⚡️ آشوب سنتی در هر نقطه ای انجام شود قابل پیگیری و پیشگیری از پیش است. اگر بخواهد جابجا شود نیروهای انتظامی میتوانند پیش گیری کنند. آشوب جدید هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد.
⚡️آشوبهای سنتی را کسانی راه میاندازند که تحلیل سیاسی اجتماعی متفاوتی دارند. سابقه ای دارند. در سخن خود جدی اند ولو اشتباه کرده باشند. اما آشوبهای جدید را کسانی راه میاندازند که در کف شبکه های مجازی زیست میکنند و بدون عمق و مبنا. جماعت تحت تاثیر و منفعل. میانگین سنی پانزده سال با مشغولیت جدی زیست مجازی.
آشوبهای سنتی ریشه دارد اندیشه دارد عمق دارد، باید درباره اش عمیقتر اندیشید. آشوبهای جدید بی ریشه است. احساسی است. هیجانی است. لذا میتواند هر زمان دیگری هم شکل بگیرد.
⚡️آشوبهای سنتی را احزاب و گروهها و نخبگان رهبری و جهت دهی میکنند. اما آشوبهای جدید را سلبریتی ها و بازیکن ها و بازیگرها و اینفلوینسرها جهت میدهند.
⚡️آشوبهای سنتی درش راست و دروغ وقایع و اختلاط حق و باطل مهم است اما آشوبهای مجازی سر ریز شده در خیابان، کافی است با یک داستان ولو کلا دروغ اما هماهنگ با یک کلان روایت شکل میگیرد. همان روایت کلان که ذره ذره در ذهنتان میسازند.
🔺اگر صحنه مجازی ول و رها باشد و در اختیار دشمن باشد همیشه منتظر آشوبهایی از این دست باید بود.
🔺مراقبت از آشوب مجازی نیاز به قوه امنیتبخش دیگری دارد. نیاز به صیانت دیگری دارد. نیاز به حکمرانی دیگری دارد. نیاز به حضور مردمی دیگری دارد. نفی حضورهای خیابانی نمیکنم اما بدون توجه به مبدا و صحنه اصلی جوشش آشوب و ضابطه مند کردن آن، عملا کشور، خود را خلع سلاح میکند.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔴لطفا بس؛ ماجرا کف خیابان نیست...
🔸برای تحلیل اغتشاشات اخیر اگر کف خیابان متوقف شویم دچار یک خطای تودرتو و فاحش شدیم. ماجرای اغتشاشات اخیر با همه نمونه های گذشته متفاوت است و مهمترین تفاوت آن سهم و نقش پلتفرم هاست.
🔹شبکه های اجتماعی تنها آتش بیار و معرکه گیر نبودند، بلکه آتش ساز بودند. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای قرار و مدار اغتشاش نبوده و نیست. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای پوشش گسترده اغتشاشات نیست. تنها برای اطلاع رسانی شبکه برانداز نیست. برای خبر راست و دروغ نیست؛ از این نگاه های سنتی و بسیط خارج شویم.
👈شبکه های اجتماعی، همه اغتشاشات است نه جزء وابسته و ضمیمه. گذشت روزگاری که رسانه صرفا جهت اطلاع رسانی بود.
نقش کلیدی و نهایی رسانه، ساخت تصویر در ذهن است و برای ساخت تصویر، فراتر از هشنگ سازی نیازمند رویداد سازی است و لذا رویداد را ساختند تا تصویر را بسازند.
هر کس در شبکه های اجتماعی می چرخید احساس می کرد شهر در کنترل تروریست های وطنی است و حال آنکه در واقع خبری نبود جز گروه های کوچک پراکنده و محلی که دانسته و ندانسته آمده بودند تا حلقه های تصویر ذهنی را تکمیل و نهایی کنند.
⭕️متاسفانه هنوز یک نگاه ساده اندیشانه درباره عصر پلتفرم وجود دارد که سیستم حکمرانی در کشور ما را دچار برآوردهای کج و معوج کرده است. استقلال حاکمیتی و قدرت حکمرانی در حال صدمه دیدن جدی است.
خیال می کنند پلتفرم یک ابزار اطلاع رسانی صرف است؛ خیال می کنند ابزار سرگرمی است؛ خیال می کنند جزئی و گوشه ای از زندگی است. خیال می کنند مردم تنها اوقات فراغت با پلتفرم می گذرانند.
⭕️آقایان مسوول؛
پلتفرم، همه زندگی است. خود زندگی است. مجاز نیست؛ واقعیت است. متوجه باشیم درباره چه چیز حرف می زنیم.
اراده انسان ها از ذهن آغاز می شود و پلتفرم در نقطه شروع اراده انسان ها قرار گرفته است. ذهن را دستکاری می کند. رفتارها را رها کنید و ببینید چه چیز رفتار را می سازد. جنگ در ذهن است نه در کف خیابان. کف خیابان نشانه است و آیت که بدانید در ذهن ها چه خبر است.
پلتفرم ها تنها در ایام اغتشاش فعال نبودند. اساسا پروژه اغتشاشات اخیر برای این روزها و چند روز پیشتر نیست. پروژه مستمر اهریمن است. یک سناریوی همیشگی که پایان نیز ندارد. بهوش نباشیم، زین پس چنین صحنه هایی را کف خیابان باید بیشتر بشماریم.
🔹اما سناریویی که اهریمن بر پلتفورم سوار کرده است چیست؟
1⃣یکم. تعمیم شتابزده و استقرای ناقص از مشکلات کشور.یعنی چی؟ یعنی به صورت مداوم و روزانه نقاط ضعف و ریز و درشت را به کل حاکمیت تعمیم دهد. چنانچه مخاطب در بلند مدت احساس کند با حاکمانی مواجه اند که با او دشمنی دارند. این پروژه حس انتقاد او از وضع موجود را تبدیل به نفرت و خشم می کند. مشکلاتی که با هر فراز و نشیبی در حال اصلاح است و هرچه باشد ناشی از خیانت حاکمان نیست؛ چه آنکه حاکم کسی نیست جز مردم.
👈اما این گام فریبنده یک حلقه تکمیلی کم دارد. مخاطب باید در واقع نیز احساس کند این حس درونی آدم ها درحال تبدیل به یک کنش بیرونی است؛ آنهم یک کنش همگانی. اگر این کنش بیرونی و همگانی را باور کند پروژه مسخ تکمیل می شود و او نیز به خیابان خواهد آمد و بی آنکه بداند چه شده و به چه باید اعتراض کند و مطالبه اش چیست، می شود کلوخ انداز و آتش بیار وخدای نکرده آدم کش.
2⃣پس حلقه دوم، رویداد سازی است تاپروژه طراحی شده در ذهن کامل شود. کافیست جمعی در یک گوشه جمع شوند وشعار دهند. چند سطل آشغال آتش کشیده شود. چندتائی شعار نوشته شود و...
و در نهایت برای اینکه این رویدادهای محلی، واکنش ملی و جهانی بگیرد سراغ زن و خشونت رفتند چون قدرت کانونمندی وتوجه سازی دارد.
✅دقت دارید انشالله؛
یعنی رویداد نمی سازند که براندازی کنند، خیابان را به آتش می کشند تا ذهن ها راتسخیر کنند. براندازی نهایی نتیجه فلج ذهنی و مسخ شناختی است وخود به خود رقم می خورد.
🔹آقایان مسوول؛
جنگ در ذهن است. هر کس ذهن رادر اختیار بگیرد اراده آدم ها را مختل می کند. اصلا مهم نیست آدم ها حتی چه اعتقاد و گرایشی دارند. شناخت شان از واقع تغییر کند اراده شان تغییر می کند. کم نبودند این روزها خواصی که در میانه حق و باطل و در وسط میدان متحیر ماندند و اگر با سیلی واقعیت هوشیار نشدند، زیر دست و پا له شدند.
🔸آقایان حکومت؛
جنگ کف خیابان نیست.معطل نمایند. گذشت 78 و 88 و حتی 98. نقطه شروع را در پلتفرم ها و قدرت شبکه بیابید. راه اصلاح بسیار است به شرط اینکه این ادراک کلیدی شکل بگیرد که یله سازی فضای مجازی که راه رابرای جولان اهریمن هموار می سازد و مارپیچ سکوت ساختاری پلتفرم ها که راه را برای کنشگری جبهه حق می بندد، جامعه را مسخ می کند و معنای قدرت را تغییر می دهد و استقلال کشور را می گیرد و حاکمیت را مسلوب الاراده می سازد. به هوش شویم شما رابه حضرت عباس.
همشهری
@mahdian_mohsen
هدایت شده از تا مردم
کاپیتولاسیون فجازی
🌀🌀🌀🌀
سعید از رفقایم بود
چند سال پیش تصمیم داشت حوزه علمیه ثبت نام کند.
میگفت «بچه های خانه طلاب، الگویم هستند. خیلی دوست دارم راجع به آنها مستند بسازم.»
آن سال نمی دانم چرا قسمت نشد ثبت نام کند و پشت گوش افتاد.
🔰خورد به ماجرای کرونا و آقا سعید ما که اصلا اهل فجازی نبود، به اقتضای کارش، سرش در گوشی رفت.
به تدریج، ادبیاتش تغییر کرد، هر چند وقت یکبار که بحث می کردیم چندین سنگر از دست رفته بود.
حرفهای فجازی رو عیناً تکرار می کرد و هوش و حواسش از کار افتاده بود.
🔰راجع به همه چیز شک کرده بود، اما ریشه همه اش این بود که ایران دیگر جای زندگی نیست و دلیلش هم حاکمیت دین و اسلام و آخوندها هست.
کم کم پستهای اینستاگرام و تیپ ظاهرش هم تغییر کرد.
ذره ذره دور از چشمام آب میشد.
🔰پدر و مادرش حسابی نگران شده بودند، سعید از تصمیم بر ازدواج منصرف شده بود، به قول خودش چرا ازدواج کنم تا بچه ام مثل خودم بدبخت بشه
سر این قضیه با مادرش درگیری فیزیکی هم پیدا کرد و از خانواده اش طلاق عاطفی گرفت.
🔰کما بیش هنوز با بنده ارتباط داشت و با هم بحث می کردیم، نوعا بی فایده
صفحات و کانالهایی که دنبال میکرد را دائم برای من ارسال میکرد. در صدد جذب بنده هم بود.
چند وقتی ملی گرا شده بود و همه چیز را بر این اساس تحلیل می کرد. چند وقتی ضد انقلاب شده بود و همه گرفتاری ما را از انقلاب ۵۷ می دانست. مدتی ضد مردم شده بود و مردم به قول خودش احمق را جیره خوار حکومت می دانست و القصه ....
🔰در ماجراهای اخیر هم صبح تا شب پای مجازی، برای دشمن ناخواسته سربازی می کرد و میدان دار بود.
نمی دانم ماجرای چند جوان و نوجوان کشور ما بدین شرح است. اما یک موردش هم زیاد است.
جوانی که به جد تصمیم داشت حوزه بیاید و به قول خودش، خدمت به انقلاب هویت طلبگی اش بشود، تبدیل به پیاده نظام دشمن در فجازی می شود.
🔰هیچ توانایی برای مدیریت و اعمال حاکمیت و قانون هم در این فضا وجود ندارد. پلتفرم ها رسما حاکمیت کشور را به بازی گرفته اند. زیر بار قانون کشور نمی روند. ارزشهای ما را مسخره و حذف می کنند. انبوهی از کلاهبرداری مجازی که هیچ مرجعی پاسخگوی آن نیست.
🔰رسما کاپیپولاسیون در فضای مجازی است که به جوان ما حمله ور می شوند و به او تعرض می کنند و ما فقط باید نظاره گر باشیم و غصه بخوریم.
اغتشاشات اخیر هم به عیان نشان داد که دیگر این پلتفرم ها بازتاب دهنده ناآرامی های واقعی نیستند، بلکه خود از کاه، کوه می سازند، با الگوریتم و زیرساختی که با هوش مصنوعی مدیریت می شود، معانی و پیامهای مد نظر خود را ضریب میدهند و هیچ اعتقادی هم به آزادی بیان ندارند.
🔰یکی از آورده های ماجراهای اخیر برای مردم و مسئولین ما این بود که ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرند و فکری برایش کنند.