یک کلام با لاتهای نیروگاه
⚡️بعضی حرفها رو به هر کسی نمیشه زد. امشب میخوام چند جمله درد دل کنم با لاتهای محله نیروگاه و میدان امینی بیات قم.
⚡️من مدتی تو نیروگاه، تو محله امینی بیات قم زندگی میکردم. طعم زندگی تو اون محل همیشه زیر زبونمه. محله ای که گاه و بیگاه صدای آژیر پلیس توش میومد و یکی رو میگرفتن. گاهی هم از توی کوچه هاش که عبور میکردی، سرنگی چیزی گوشه کوچه افتاده بود. اما...
⚡️جوونهای با مرامی داشت. خودشون مراقب همه چیز بودند. توی کوچه ها و محله هاش زندگی جاری بود. صدای بچه های شادی که تو کوچه با هم بازی میکردند، خانمها تو کوچه در یک خونه جمع میشدن و با هم خوش و بش میکردند. جوونها هم خودشون مراقب محله شون بودن.
⚡️این حرف رو از یک لات سابقه دار تهران شنیدم. رفته بودیم با چند تا رفقای طلبه، خونه شون سر بزنیم. میگفت شما ها خیال میکنید همه لاتها مثل همن ولی اینطور نیست. من خودم لات شدم که نذارم یه عده به ناموس مردم چپ نگاه کنن. میگفت در افتادن با بعضی از اراذل کار ماست. روابط پیچیده ای بین مردم وجود داره که شماها نمیفهمید. ما خودمون باید باشیم که بعضی خلافها اصلا شکل نگیره.
⚡️من شنیدم جوون حدود بیست ساله ای به نام مهدی زاهدلویی، تو محل امینی بیات قم خونش ریخته شده. از وقتی این رو شنیدم دلم میخواد جوونهای غیرتی و لاتهای مشتی نیروگاه رو میدیدم و بهشون میگفتم دمتون گرم. خون بیگناه به خاطر دفاع از ناموس به خاطر دفاع از چادر و عفت به خاطر غیرت روی زمین ریخت، تو محله شما؟ شما کجا بودید اون موقع؟
⚡️مادر شهید تو تشییع جنازه با رنگ پریده اما با استقامت مثال زدنی زنهای قمی میگفت همه بچه هامو همین طوری اهل غیرت دینی تربیت کردم. همشون فدای اسلام. ای فدای غیرت این زن فدای غیرت این مردم. ولی من فقط با جوونهای غیرتی و لاتهای ناموس پرست قمی کار دارم . شنیدید درد و داغ دل این مادر رو؟ دم همتون گرم.
همین.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
📍بریدن زنجیره اغتشاش
زنجیره اغتشاش در این جنگ ترکیبی به چه نحوی است و از کجا باید شکسته شود؟
👈اول زنجیره را مرور کنیم:
1⃣حلقه اول: بزرگنمایی مشکلات و از همه مهمتر تعمیم به راس نظام. تصویری که از حاکمیت باید ساخته شود یک هیولا است. هیولاسازی چه ثمری دارد؟ نقد را تبدیل به نفرت و خشم می کند.
این حلقه در تمام سالهای گذشته استمرار داشته است برای این روزها...
اغتشاش اول در ذهن است.
2⃣حلقه دوم: حلقه دوم تحریک برای کنش گری است. کارکرد اسم رمز مهسا اینجاست. خودشان هم اعتراف کردند مهسا مهم نیست. اصل، نظام است. به همین دلیل شعار اصلاحی نمی دهند. اساسا اسمی هم از رئیس جمهور و روسای دیگر قوا نیست؛ فقط رهبرانقلاب به عنوان نماد حاکمیت.
مهسا نبود بهانه دیگر می ساختند؛ بازهم نبود، آدم می کشتند مثل کشته سازی این روزها...
3⃣حلقه سوم: رویداد سازی است. طبیعی است که مردم ما معترض هستند اما اولا مدل اعتراض شان آدم کشی و آتش افکنی و فحاشی نیست و دوم اینکه اعتراض می کنند برای اصلاح نه عبور.
روش رویدادسازی نیز تجمعات پراکنده محلی با گروه های ده تا پانزده نفره در ساعات شلوغی و اماکن پرتردد است؛ مثل دوازده ظهر؛ بازار.
هدف نهائی اینست: رویدادمحلی و انعکاس جهانی. این هدف با تاکید بر زن و خشونت مهیا می شود.
4⃣حلقه چهارم: انعکاس رسانه ای. رویداد می سازند تا باور بسازند. باور به چی؟ باور به همه گیری نفرت و اغتشاش. مخاطبی که در حلقه اول نفرت زده است اگر باور کند همه دچار نفرت اند و به خیابان ریختند، دچار "خطای تشخیص و برآورد" میشود.
اما برای تصویرسازی مستمر نیاز به ایده است. اساسا در جنگ های تلفیقی عصرپلتفرم، اغتشاشات راس ندارد و بلکه همه حول ایده ها جمع می شوند؛ ایده های تهییج کننده. مثل آهنگ برای... مثل قرمز کردن حوضچه پارک ها... مثل دیوارنویسی...و...
✅چه باید کرد؟
حلقه اول به حلقه چهارم متصل و زنجیره کامل است. این زنجیره تنها با اقتدار ناجا نمی شکند. تنها راه شکستن اثر شبکه ای پلتفرم هاست.
👈آقایان مسوول راه همین است و لاغیر. در رفتارهای آشوب طلبانه نمانید؛ باید ذهن ها را از پیشروی دشمن آزاد کرد و نه صرفا خیابان ها.
البته تدبیر باید جامع باشد؛ بستن پلتفرم ها و همزمان جایگزینی کامل آنها. آنهم نه بنحوی که با فیلترشکن باز شود... همزمان نیز جایگزینی بی عیب و نقص. اگر نداریم، بخریم. با کشورها و شرکت هایی که حاضرند در چارچوب قوانین ما کار کنند مذاکره کنیم.
📍ذهن است که رفتار می سازد....خیابان باز است اما ذهن ها در گروگان...
همشهری
@mahdian_mohsen
هدایت شده از تا مردم
«مشابه اینستاگرام»
❓میگن اگر اینستاگرام را قطع کنیم، بیش از یک میلیون نفر، کارشان را از دست میدهند
✅اما توجه نمی کنند که پلتفرم داخلی، بیش از این یک میلیون، تولید شغل می کند.
به علاوه، آسیبهایی که از قبل امثال اغتشاش اخیر که پیچش دست مدیریت شیطانی همین پلتفرم هاست، حد ندارد. مشاغلی که آسیب دیدند، اموال عمومی و شخصی ای که از بین رفتند، کسب و کارهایی که به خاطر شلوغی ها، کساد شد، بسیاری از منابع درآمدزای کشور مثل صنعت توریسم و سرمایه گذاری و ترانزیت و.... که لطمه اساسی خورد و همه اینها سفره مردم را کوچک کرد.
❓میگن ، ما عرضه تولید مشابه اینستاگرام و وات ساپ را نداریم.
✅اما توجه نمی کنند که ایران و ایرانی اراده کرد و صنعت هسته ای خود را راه انداخت و جزء معدود کشورهای هسته ای شد، موشک نقطه زن تولید می کند، ماهواره و سلولهای بنیادین و نانو و واکسن کرونا و.... همگی نشان از توان و عرضه بالای ایرانی است.
عمده این است که اراده ملی در میان مردم و مسئولین شکل بگیرد.
❓میگن پلتفرم های داخلی، چیزی شبیه پراید در صنعت خودروسازی است، باگهای عجیب و غریبی که حوصله کاربر را سر می برد.
✅اما توجه نمی کنند که تلگرام و اینستاگرامی که امروز این قدر برو و بیا دارند، در عنفوان کودکی و جوانی شان، توان راه رفتن هم نداشتند، اوضاع روزهای اولی که تلگرام آمده بود را یادتان هست؟!
یک پایه پیشرفت این اپلیکیشن ها، حمایت مردم و اعتماد به تولید کنندگان آن است.
البته باید مراقبت کرد تا به سرنوشت برخی کالاهای ایرانی مثل خودرو و لوازم خانگی دچار نشویم و جنس بنجل تحویل خلق الله ندهیم ولی هیچ کس از ترس تصادف، پیاده مسافرت نمی کند.
✅منطق استقلال در حکمرانی مجازی، حرف روشن و محکمی است که نباید از آن کوتاه بیاییم.
ما جنگ نظامی و تهاجم فرهنگی و ناتوی سیاسی و محاصره اقتصادی را به فضل الهی، پشت سر گذاشتیم.
در جنگ شناختی که کارش مدیریت اذهان است، با وابستگی به خارج از کشور کارمان راه نمی افتد.
پدر، مادر، ما متهمیم
🔺رفیقم میگفت یکی از نوجوونهای اغتشاشات رو گرفته بودیم، پدرش اومد شروع کرد به کتک زدن بچش. با گرفتاری جلوش رو گرفتیم، ول کن نبود. پدر درد میکشید، پسر هم درد میکشید. اما چه کسی مقصر بود؟
🔺تو جمعی بودم، مادر چادری گفت امروز از فلان خیابون رد میشدم تنم میلرزید عبور کنم، این چه وضعیه آخه.میترسیدم چادر از سرم نکشن. دخترش هم نشسته بود. دختر نوجوان و شل حجابش به مادر گفت این همه تن ما لرزید، حالا نوبت شما است تنتون بلرزه. مادر با غصه و تعجب به دختر خودش نگاه میکرد. کی مقصره مادر یا دختر یا کی؟
🔺مادری میگفت دخترم علاقمند به عرفانهای حلقه شده، میگه به جای نماز و مناسک دینی بهتر نیست دستورات اینها رو عمل کنیم؟ جواب سوالهاشو بلد نیستم چه کنم؟ مستاصل بود. دلم برایش سوخت. کی مقصره مادر یا دختر یا کی؟
🔺راستی کدومهاتون اولین بار که شنیدید اکثر اغتشاشگرها نوجوان هستند، تعجب کردید؟ فکر میکنید چرا؟ نوجوون چرا؟
🔺بخواهیم یا نخواهیم قوانین عالم ثابته، تغییر نمیکنه. این بچه ها تو فضای مجازی دارن زندگی میکنن. اونجا دارن بزرگ میشن. فضایی که تحت حاکمیت ظلمه، تحت حاکمیت کفره، تحت حاکمیت طاغوته. الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات.
هر جا تحت ولایت طاغوت برویم خروجیش ذره ذره فاسد شدنه. اون پدر و مادر نمیدونن بچه هاشونو دادن دشمنشون تربیت کنه، مدیران و مسوولین ما هم نمیدونن؟
🔺من طلبه به چند نفر توضیح بدم که استقلال یک کشور رو فقط کومله و جیش الظلم وهابی خراب نمیکنه، جامعه ای که حیات نسل آینده اش در مملکتیه که حاکمش طاغوته ، یعنی فضای مجازی، خروجیش ذره ذره فساده و تباهی و نادانی.
🔺تو جمع معلمهای یک دبیرستان خوب بودم. دیدم معلمها هم دارن اتهام قتل و شکنجه به نظام رو تکرار میکنن. آدمهایی به ظاهر خوب، فرهنگی، معقول. چرا به این جمع بندی رسیدند؟ کی مقصره؟ این روزها مثل آب خوردن میتونی بفهمی کی به کجا اعتماد داره و کجا زندگی میکنه. این فضای مجازیه، معلم رو هم میبره، دانش آموز رو هم میبره، مادر و پدر رو هم میبره، هر جا حاکمیت رو به طاغوت بسپرید، مسیر کج میشه به سمت فساد و تباهی. قبول کنید یا نه.
🔺باور میکنید، همون مادرهایی که درباره نسبتشون با دخترهاشون نوشتم، نگران فیلتر اینستا و واتساپ و امثالهم هستند؟ میگن نباید فیلتر بشه. میدونید چرا متوجه این تناقض شون نمیشن؟
🔺چون باور نمیکنند ریشه درد همانجایی است که درش نفس میکشند و حاکمیت دشمن را در آن پذیرفته اند. تجزیه کشور اینجا است. نفی استقلال کشور و پرچم آتش زدن اینجا است. طاغوتی شدن اینجا است. جنگ اینجا است . اغتشاش اینجا است. کشور باید بسیج شود همه مدیرانش همه نخبگانش. و الا این قصه دنباله دار خواهد بود.
@ali_mahdiyan
انقلاب بازی
🔺یادش به خیر ارتشبد غلامرضا ازهاری نخست وزیر شاه میگفت. اینها همش نواره از بالای پشت بام الله اکبر میگه. او تصورش از انقلاب یک هویت سایه ای غیر واقعی بود. مردم وسط خیابان آمدند و جواب دادند :«نوار که پا نداره.». واقعیت اینه که انقلابی که هویتش نواره و انقلابی که حقیقتا پا داره. با هم متفاوتند. جمعیت یک پارچه منسجم که میدانند چه میخواهند و کجا میروند، با یک عده که هویت اصلیشان و وجودشان، احتیاج به پیج مصی و منوتو و اینترنشناله فرق میکنه.
🔺انقلاب واقعی بدون رسانه هم هست. ایران را بایکوت کردند. امام را سالها بایکوت رسانه ای کردند در نجف. ولی کار او با همان دستگاه شاگردانش و مردمش پیش رفت. انقلاب بازی، بدون رسانه، اصلا نیست. هیچی. پوچ. چهار نفر اون گوشه پنج تا ماشینی که بوق میزنن این گوشه. بدون رسانه دیگر دیده نمیشه. وسط یک جمعیت انبوه در حال حرکت خفه میشود.
🔺انقلاب واقعی جلودار دارد. جلودارش هم نخبه از خود گذشته ای است که هم داناتر است هم مومن تر. نه آنکه تا دیروز شامپو تبلیغ میکرد. پول جمع میکرد با ادکلن فروشی. بیرون کشور لم داده پشت صفحه مجازی. بازیگر است، دقت کنید بازی گر.
🔺انقلاب واقعی محل زیستش در ایمانه در عقیده است. در تحول حقیقی در جانه. انقلاب بازی در خیاله. در تصوره. در ساحت سایه ها. با میل جدی به سمت دنیا. لذا خودشون هم همدیگر رو میدرن. وحشی گری میکنن. زامبی بازی در میارن. خیالبازها رو هم البته متاثر میکنن.
🔺جملات شیطان درباره سبک اقدامش «لازینن لهم فی الارض» جالب است. او اساسا در ساحت خیال متمایل به دنیا است. جامعه هدفش هم حرکت کنندگان در صراط حقند «لاقعدن لهم صراطک المستقیم» حضورش در این ساحت سیصد و شصت درجه هم هست. «لاتینهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم» برای آنکه توان دیدن و بکارگیری واقعیتها و فرصتها و نعمتها و داشته ها و داراییها را از شما بگیرد. « و لاتجد اکثرهم شاکرین».
🔺بله، انقلاب شیطانی، انقلاب حقیقی نیست. اما.
اما خیلی ها را نابود میکند. از راه خارج میکند«لاغوینهم اجمعین» ، «و لاتجد اکثرهم شاکرین» این خطر جدی است. حاکمیت الهی باید در ساحت خیال هم محقق شود.حقیقت اتصال به «الا عبادک منهم المخلصین» محقق شود. جدی نگرفتن حضور شیطان در صحنه مجاز، و رها کردن حاکمیت الهی در این عرصه، باعث میشود انسانهای زیادی از دایره شاکرین و حرکت کنندگان در مسیر حق خارج شوند. جلوی شیطان را باید گرفت. نیاز به دستگاه تذکر و ابصار داریم. نیاز به مراقبت و تقوا داریم. نیاز به اراده و حاکمیت الهی داریم. نباید صحنه را رها کنیم تا همه صحنه حتی با حضور شیطان هم باعث رشد ما شود.
«ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون»
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔰 نکوداشت علامه ذوالفنون آیتالله حسنزاده آملی ره
"نکوداشت سالک توحیدی و عالم انقلابی علامه آیتالله حسنزاده آملی قدسسره برگزار میگردد."
▫️در این مراسم که با پیام آیتاللهالعظمی جوادی آملی حفظهالله آغاز میشود، جمعی از شاگردان و شخصیتهای حوزوی و دانشگاهی سخنرانی خواهند کرد و آثار مربوط به علامه ذوالفنون رونمایی میگردد.
▫️یکی از آثاری که در این مراسم رونمایی میگردد، کتاب "یادنامه علامه ذوالفنون آیتالله حسنزاده آملی رضواناللهتعالیعلیه" است که به کوشش مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و توسط انتشارات آل احمد علیهمالسلام چاپ شده است.
⏱ زمان: پنجشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱، ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰
📍 مکان: قم، مرکز همایشهای #مدرسه_دارالشفاء
#نکوداشت
#علامه_حسن_زاده
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
تقصیر مردم است
🔺یک عدمون مشکل رو در فشارهای اقتصادی به مردم دیدیدم و گفتیم خون ملت به جوش آمده. یک عدمون گفتیم مشکل اصلی بحث حجاب و قانونی بودن اونه. رفتیم تو بحث و جدل که اینو حل و فصل کنیم. یک عدمون گفتیم مشکل سلبریتی کثیف و لایک پرسته، هم خودشون هم فرهنگشون و هم محیط رشد و نمو و حیاتشون. یک عده هم با بی انصافی مساله رو ظلم مسوولین دانستیم و ظالمانه گفتیم مردم مقابل ظلم قیام کردند. یا ادای آدمهای با انصاف رو در آوردیم و گفتیم مسوولین خطا کردند. رفتیم روی نقد خطاهای نیروی انتظامی و دیگران.
🔺اما وقتی او وارد شد و تحلیل کرد خیلی ها فهمیدند سر کار بودند. ریشه اصلی را ندیده بودند. همه منفعل شده بودند و گول خورده بودند. او یک حرف متفاوت زد. مثل همیشه عمیق ترین و دقیقترین تحلیل را او گفت. ریشه اصلی همه این مشکلات آن است که داریم پیش میرویم.
🔺ایران دهه نود را با مسوولینی ضعیف و پر خطا و غرب ترس و غرب بسنده، «دوام آورد». ایران درد کوچک شدن سفره و بی کاری و بی مسکنی را با طعم دولتی بی خیال و کم کار پشت سر گذاشت. خواستند مردم پای صندوق رای نیایند تا همه این درد و رنج که منشاش یا فشار دشمن بود یا فرهنگ دشمن پرستی، همه اش را به صورت نظام بکوبند. اما مردم آمدند. همه تلاشهایشان کمتر از بیست درصد ریزش رای را به همراه داشت. بقیه مشارکت کنندگان ابتدای دهه نود باز هم آمدند. شد یک حماسه. دشمن خفه خون گرفت. مردم درد داشتند اعتراض داشتند رنج کشیدند اما نگذاشتند اسلام سیلی بخورد و سیلی به دشمن زدند.
🔺اینگونه بود که ورق برگشت. دولتی آمد مصمم. مردمی. امیدوار به مردم. شجاع در تصمیم گیری. آثار حضورش کم کم هویدا شد. صدای شکستن استخوانهای پیکره تحریمها شنیده شد. چک برجام نقد میشد نه با اختیار طرف مقابل بلکه با زبانی که بهتر میفهمیدند یعنی اجبار. سخت ترین تصمیمهای اقتصادی شجاعانه گرفته شد.
نشاط مردم جلوه نمایی میکرد. صحنه شد صحنه بروز معنویت. اربعین چشمهای دشمن را داشت از حدقه بیرون میکشید. ملیون ملیون ایرانی راه افتادند. سرود سلام فرمانده رفت روی مخشان، تصویر یک ایران با نشاط معنوی و با عزم جدی که از وسط آتش شیطنتهایشان دوباره برخاسته، داشت مخابره میشد. شروع کردند به دست و پا زدن.
🔺دشمن دشمن است همیشه دشمنی میکند. اما تحلیل او را دقت نکردیم. مشکل او این بار هیبت و اقتدار ایران بود. دستپاچه شده بود. این که همه مهره هایش را رو کرد و اینکه شروع کرد مثل گربه ترسیده به چنگول کشیدن، همه اش ناشی از حرکت مردم بود. این آن فهم راقی و متفاوت «پیر طریقت» ما بود و چقدر درست میگفت.
🔺او در «جنگ روایتها» هم استاد بود. روایت گری او بر بستر «تبیین» سوار بود. واقعیت را میگفت. درست تر از همه. اما همزمان روایت دشمن را هم باطل میکرد. «تبیین» واژه ای است که تشعشعش را باید در دستان او ببینیم تا بشناسیمش. این تبیین همان عصای موسوی است که مارها را به تمسخر میکشد. تبیین اگر تبیین باشد در هر جنگ روایتی ورق را بر میگرداند.
و ما مثل همیشه درس گرفتیم از این استادحقیقت استادطریقت و استاد شریعت و استاد سیاست.
@ali_mahdiyan
پنجمین پیشنشست همایش «الهیات خدمت» با موضوع «الهیات مهرورزی» به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و همکاری پژوهشکده اخلاق و معنویت و مرکز همکاریهای علمی و بینالمللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به صورت مجازی برگزار میشود:
◀️سخنران: حجتالاسلام و المسلمین هادی صادقی
◀️دبیر نشست: حجتالاسلام و المسلمین حبیبالله بابایی
☑️روز: پنجشنبه
🗓تاریخ: 1401/07/21
🕧ساعت: 10 الی 12
🌐 لینک حضور در جلسه
dte.bz/scscenter
آزادی ما را فیلتر نکنید
🔺منافقانه ترین استدلال بر رها شدن فضای مجازی را کسانی میگویند که دم از آزادی میزنند. نفاقی که سالها پیش دستش را رو کردیم. یکی از دستاوردهای شعور روح اللهی این بود که به اسم آزادی، دیکتاتوری و استبداد تو پاچه ملت نکنند. آقایان! خانمها! آزادی را با حاکمیتی که بالای سرش ایستاده، بسنجید، بگویید زیر نظر چه حکومتی و چه قانونی آزادید، تا بگویم اصلا آزادید یا برده.
🔺آزادیهای افراد وقتی مراقبت میشود که کانونهای انحصار که به اسم رقابت و حریت و عدالت و قداست و هر عنوان کوفتی دیگری سر بر میآورند، لجام بخورند. نشانه حفظ آزادی افراد این است که در مجموع همه چیز به جیب یک عده ختم نشود. بلکه همه با هم رشد معنوی و مادی کنند. آزادی بدون عدالت اسمش بردگی است. عدالت بدون قانون و حکومت الهی هم یعنی کشک. قانون و حکومت طاغوت خروجیش ظلم است و ظلم روی دیگرش بردگی است.
🔺آزادی زمان محمدرضای ملعون بیشتر شد یا کمتر؟ لخت بازی جشن هنر و بازیگر پرستی و فوتبالیست پرستی و حتی اظهار نظرهای آزاد علمی و مذهبی از جنس شایگان و نصر و همینطور تجارت و بازار آزاد به سبک اونور دنیایی و اینها را میگویید آزادی؟ اینها که بود. احساس بردگی پس چرا در کشور بود؟ چون آزادی اگر بن مایه اش بروز اراده است و حاکمیت مردم، باید اولا هویت سیاسی اش را دید و اینجا است که میپرسیم در مجموع به کدام حکمرانی ختم شده و آن را شکل داده و ذیل کدام حکمرانی نفس میکشد و مراقبت میشود و دوام میآورد؟
🔺آزادی میگویی و نمیگویی ذیل کدام حکومت؟ داری پنهانکاری میکنی. داری دروغ میگویی. آزادی ذیل حکمرانی محمدرضا، کاپیتولاسیون میشود و غارت نفت و توسعه حکومت کندی، اسارت ما و آزادی آنها. همانطور که آزادی ذیل حکومت غرب هم خروجیش پامال شدن نود و نه درصد میشود. راستی جنگ ترامپ و پلتفورم ها بر سر چه بود؟ جلوی چشم همه مثل آب خوردن سانسور کردند رقیب را چرا؟ آزادی ذیل دیکتاتوری غربی خروجیش بردگی ذهن و دل مردم است و در عوض پولدارترشدن شرکتهای اصلی حاکم بر مجازی و شرکتهای پشت پرده حکمرانی.
🔺آزادی آینه حکومت است و حکومت آینه آزادی. آزادی لباس حکومت است و حکومت لباس آزادی. آزادی نتیجه حکومت است و حکومت نتیجه آزادی. وقتی سخن از آزادی در فضای مجازی میگویید و بحث از حکمرانی مجازی را پنهان میکنید یا نمیبینید، در خوشبینانه ترین حالت دوبینی دارید.
🔺زندگی در فضای مجازی یک زندگی حقیقی است. تفاوت زندگی بردگان و احرار نیز دقیقا در ماجرای حکمرانی است. حکومت را به طاغوت بسپارید همه انواع دیگر آزادی را حاضر است به پایتان بریزد. آنوقت خواهید دید تمام آن آزادیها چطور تبدیلتان میکند به یک برده تمام عیار. مراودات عادیتان و فریادهای آرمانیتان و حتی سلام و دعا و صلواتهایتان همه به جیب آنها میرود و تا بیدار نشوید میمانند و میدوشند. از شعار آزادی کوتاه بیاییم هیچ نخواهیم داشت. هیچ.
@ali_mahdiyan
صفحه ای را هم در روبیکا دایر کردم.
علی برکة الله😊
اینم لینکش👇
https://rubika.ir/alimahdiyan3
@ali_mahdiyan
♨️اهمیت علوم شناختی در کلام رهبری
📍علوم شناختی، یکی از فتوحات الهیه است که ما بایستی از آن استقبال کنیم
📍کارکرد علوم و فناوریهای شناختی، تمام عرصههای زندگی را در بر میگیرد؛ لذا هر ملتی که در این دانش عقب بیفتد، سرنوشتش استعمارزدگی، فقیر ماندن، زیردست بودن و ذلیل شدن است
📍برای پیشرفت در این دانش، لحظهای نباید غفلت کرد؛ یعنی شما دانشمندان و محققین و پژوهشگران دیگر نباید شب و روز بشناسید و باید از جان مایه بذارید
📍از همهی توانایی و امکانات غربیها در این دانش استفاده کنید اما هیچ اعتمادی به توصیههای آنها نداشته باشید
📍جنایتکاران و استعمارگران عالم، روزی با سلاح نظامی کشورهای دیگر را تصرف میکردند اما فردا با سلاح علوم شناختی
📍سعی کنید که این علوم حساس را که با ذهن و فکر و استدلال و تصمیم و معرفت ارتباط پیدا میکند، موجب گمراهی جوانان نشود
📍آشنایی با این علوم و حرکت در این عرصه جوری باشد که موجب آشنایی بیشتر جوانان با توحید و معرفت الهی باشد
✍برشهایی از بیانات در تاریخ ۹۷/۱۱/۴
🌐کانال رسانه و جنگشناختی
@Cwarfare
@ali_mahdiyan
هدایت شده از نشریه عهد
19.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺"مناظره"
👈 اختلاف یا دو قطبی؟
💠دخانچی:
🔸دوقطبی چیزی خوبیه. یکی از مشکلاتی که با نئوصدرائی ها دارم اینه که تضاد ندارد، دیالکتیک نمیفهمد!
💠مهدیان:
🔸اختلاف و تضاد چیز بدی نیست. آنچه که بد هست دو قطبی است.
دو قطبی یعنی تعصب. یعنی احساسات را پای قبیله ریختن.
در این فضا وحدت که شکل نمیگیرد هیچ، آنچه که شکل نمیگیرد اندیشه هست...
✂️مناظره حجت الاسلام مهدیان،دکتر دخانچی
پیرامون گفتمان #عدالت_خواهی
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64