eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
کاش مصباح حوزه زنده بود. علی مهدیان_سرمقاله همشهری بخش اول از سه بخش سال هفتاد و شش که در دانشگاه پذیرفته شدم، هجوم شبهه و شکستن حرمتها برایم تعجب آور بود، چیزی نبود مگر آنکه در ساحت اندیشه به چالش کشیده میشد. مطبوعات و تریبونها در دست یک جریان خاص بود و کوچکترین مخالفتی در نطفه باید خفه میشد. احساس دیکتاتوری و حضور یک قرائت و یک اندیشه راه نفس مخالفین این هجوم را میبست. همیشه هم مخالفین این تهاجم متهم بودند به دیکتاتوری. اگر در ساحت اندیشه، بمباران نقد اصول و مبانی اندیشه اسلام خمینی در جامعه سر ریز شده بود در ساحت رسانه ها و گفتمان سازیشان یک انحصار و دیکتاتوری رسانه ای را در داخل رقم زده بودند. در ساحت هنر انقلاب نیز آن هویت عفیف و پاک هنر دور از فحشا که در دهه شصت رشد کرده بود و در حال به ثمر نشستن بود را به فاضلابی از حرمت شکنی ها آلوده کرده بودند. تک تک عناصر نرم افزاری تمدن اسلامی که به دست امام تعریف و تبیین شده بود ارجاع به تمدن غرب میشد. رییس جمهور رسما در فرانسه اعلام کرد ما مردمسالاری را از شما یاد گرفتیم. مردمسالاری که امام بر هویت مستقلش نسبت به تمدن غرب پای میفشرد و از حاق توحید به نابترین قرائت انتاجش کرده بود. اندیشه معیار برای دین منتفی و عملا فهم دینی واقعیت یاب منتفی دانسته میشد، امام را به موزه ها میسپردند، نه فقط عزاداریها که اصل قیام امام حسین ع را نتیجه خشونتهای اهل بیت میدانستند. نهادهای انقلابی ساخته شده به دستان امام مانند «جهاد سازندگی» را خراب میکردند. همه چیز مهیای یک ویرانی گسترده فرهنگی بود. یک هجوم همه جانبه به فرهنگ، آری فرهنگ اسلام ناب در خطر بود. بسیاری از جریان های انقلابی گیج و گنگ بودند. خراب شدن ارکان فرهنگ را احساس میکردند اما دقیقا نمیدانستند باید چه خاکی بر سر کنند. عده ای با زدن و دعوا و کتک و عده ای با سوز و درد و سکوت. این یعنی هجوم همه جانبه دشمن در واقع به یک شبیخون شبیه بود. «آژانس شیشه ای» نشان میداد چه داغی بر دل انقلابیون بود و نمیدانستند چگونه فریادش بزنند. رهبری تک و تنها در میدان فرهنگ شمشیر میزد، تبیین میکرد، تک تک واژه ها را معنا میکرد، نهادهای انقلابی خراب شده را دوباره با دقت نهالکاری و آبیاری میکرد. کمتر کسی بود که درد او را دریابد و بداند او دارد چه میکند. کجا میجنگد چگونه مبارزه میکند. در این دوران جنگ سخت ، اما ، رهبری یک سردار داشت. سرداری ریش سفید اهل علم آیت خدا بر زمین، کسی که نه فکر آبرویش بود نه در اندیشه آینده ای که دیگران برایش نقشه میکشیدند. «طرح ولایت» او تجهیز اندیشه جوانان بود به ابزار مبارزه، من از نزدیک میدیدم چگونه جوانان دانشجو وارد این دالان تعلیمی و تربیتی میشوند و با توان و قدرت فکری و معنوی مثال زدنی وارد میدان میشوند. جوانانی که حالا میفهمیدند امام سخنی داشت از بنیاد متفاوت با هر آنچه غرب و شرق ادعا داشتند. سخن او قابل مصادره و فاکتور کردن به نفع غرب و شرق نبود. سخنی نو معقول و متفاوت. پیرمرد دانشمند که حالا سردار رهبری بود در جهاد فرهنگی خود یک تنه به میدان میآمد سخن میگفت، نقد میکرد، حتی مناظره میکرد مثل دوران جوانیش در ابتدای انقلاب. با رفتار متوضعانه اش مقابل رهبری که تعمد داشت این احترام را به ظهور و بروز بکشد همه نظام ارزشی «دشمن زنجیره ای» را به چالش میکشید. آنقدر علم داشت که بتواند در سطوح مختلف هویت فرهنگی جامعه شمشیر بزند. در سطح معرفت شناسانه و هستی شناسانه شمشیر میزد. یار جمع میکرد لشکر درست میکرد و گفتمان میساخت. در سطح اخلاق و فقه و حقوق نیز قد علم کرده بود. تبیین میکرد. سخن میگفت برای نخبگان. برای عموم. برای همه. در سطح علوم تجربی انسانی نیز. آرام و قرار نداشت. خسته نمیشد همانطور که رهبرش شمشیر میزد و خسته نمیشد. لشکر حوزویان جهادی و فاضل را روانه دانشگاه ها میکرد. مهم نبود کل ساختار به این مبلغین پاپتی و بی جیره و مواجب روی خوش نشان ندهند. مهم این بود که مبارزه داشت پیش میرفت. او به قول حوزویان یک ملا بود به معنای حقیقی کلمه و یک مجاهد بود. اما این ها باعث نمیشد که او به امتداد اندیشه تا ساحت زندگی و قدرت دینی نیندیشد. او جریانی فعال در ساحت سیاسی ساخت. بله اشکال بر این جریان سیاسی اجتماعی زیاد بود و هست اما کمتر کسی میتواند انکار کند که یک جریان سیاسی اجتماعی فعال مبتنی بر اندیشه و دانش انقلابی چه اندازه میتواند در مبارزه با سطوح مختلف عملیات تهاجمی دشمن در ساحت فرهنگ نقش آفرین باشد. که چنین هم بود. بله البته مصباح خیلی بزرگتر از این جریان بود و هست. او به رسانه هم میاندیشید. «طرح ولایت تکمیلی» را به صورت تخصصی در ساحت رسانه آغاز کرد و جوانان را مجهز میکرد به ابزار رسانه مبتنی بر اندیشه. @ali_mahdiyan
کاش مصباح حوزه زنده بود. علی مهدیان_سرمقاله همشهری بخش دوم از سه بخش من آنروزها این همه تلاشش را میدیدم و برایش احترام قائل بودم اما آنچه محبت او را به دلم میانداخت نکات دیگری بود. اول آنکه میدیدم چطور دوست جاهل و دشمن دانا او را میزند، حرمتش را هتک میکند، و او مقتدرانه میجنگد و مظلومانه کار را جلو میبرد. چندین بار از نزدیک او را دیده بودم یک بار کسی آمد دانشجویی را که به او بی احترامی کرده بود با بی ادبی و تمسخر ازش یاد کند با همان هبیت و عقلانیتش اخم کرد که این کار درست نیست. و خود را با آن دانشجو مقایسه کرد که خطای او را دستمایه تمسخرش نکنید من هم ممکن است مثل او خطا کنم. کمتر کسی میدانست او پانزده سال شاگرد خصوصی اخلاقی بهجت العارفین و پیر صاحب نفس قم آیت الله بههجت بود. محضر مصباح معنویت داشت. یک بار به ما گفت شما دانشجویانی که به حوزه میآیید چه بسا برای اسلام ظلمهایی هم ببینید اما صبر کنید. من منطق او را نه در گفتار که در کل هویتش میافتم میگفت صبر شما کار را برای دیگران سهل خواهد کرد. یک بار هم در جلسه ای خصوصی از تلاش های چندین ساله اش برای آشتی نسبت علم و دین و وحدت حوزه و دانشگاه برایمان سخن میگفت که این میزان دنبال کردن و پیگیری و خسته نشدن برایم اعجاب آور بود. او تا نفس داشت سکوت نکرد فکر شان و شوونات و این بازیها هم نبود. عزت را خدا میدهد حرمت را خدا میدهد. او آنچه شنیده بودیم را با وجودش یادمان میداد. من نه در ساحت اندیشه و نه در اقدام او را بی خطا نمیدانم اما حوزه به من آموخته چگونه هم مستقل و آزاد بیندیشم و هم در مقابل نورانیت جهاد و علم اساتید خود سر تعظیم فرود آورم. او مظهر معنویت بود و عقلانیت و بصیرت. او به ما یاد داد چگونه میتوان علم و اندیشه را که هویتی آزاد و مستقل دارد تحت حاکمیت و ولایت الهی درآورد، و چه خوش این حقیقت را به تصویر میکشید. بخواهیم یا نخواهیم باور کنیم یا باور نکنیم همگی به او مدیونیم. این روزهایی که گذشت بدجوری دلم هوای او را کرده بود. کاش زنده بود این مصباح حوزه ، ثلمه ای که حوزه های ما بعد او دید چگونه جبران میشود نمیدانم. @ali_mahdiyan
کاش مصباح حوزه زنده بود. علی مهدیان_سرمقاله همشهری بخش سوم و پایانی از سه بخش کاش امروز بود و مدد میداد که دوران جهاد تبیین محتاج اندیشه ورزی او و مجهز کردن ذهنها به فکر انقلابی است. کاش بود و مدد میداد که تجهیز مردم به حضور و جنگ رسانه ای محتاج مهارت افزایی و شبکه سازی و جریان سازی بود که او اهلش بود. کاش بود و مدد میداد که حمایت از این دولت جوان خوشفکر و پر عزم و امیدافزا محتاج حوزه علمیه و علمایی در میدان است تا خطاهای مدیران را دلسوزانه و با عقلانیت علمی حوزوی و معنویت و اخلاق و بصیرت در بیان به آنها منتقل کنند نه آنکه با نیش و کنایه هایشان ناخواسته ضربه بزنند به این حرکت مبارک دولت مردمی. کاش بود و مدد میداد که «امید واقعی» که کالای راهبردی امروز ما است بیش از هر زمان محتاج اندیشه است محتاج تجهیز چشم و گوش به «فکر» است. کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه «شکستن هیمنه پوچ نرم افزاری دشمن» را کهرهبری انتقام حقیقی خون سردار شهید ما میدانست نیاز به بسط و تفصیل و ترویج نرم افزار اسلام ناب روح اللهی دارد که سرداری این عرصه کار خیلی ها نیست. کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه ایمان و عقاید ایمانی را تا صحنه عمل و عینیت اجتماعی امتداد دهد مسوولیتی که بارها رهبری از حوزه ها درخواست کرده و «آل سکوت» حوزه مثل همیشه در قبال آن در سکوتند و غرب پرستان و مارهای خوش خط و خال نیز مشغول دشمنیشان با انقلاب. امثال او چقدر برای هدایت این حرکت مهم در حوزه لازم بودند. کاش بود و با وجودش خفه خون گرفتن آقایان را رسوا میکرد وقتی که انقلاب و حکومت و ولایت و حتی احکام فقه و حقوق الهی مورد تهاجم بود. کاش بود و در زمانه ای که مردم مظلوم ما در فشار ناامنی بودند به جای آنکه با وجنات علمایی یک لگد به نیروی انتظامی ما بزند مثل همیشه آن پیکر نحیفش را سپر میکرد و از امنیت این مردم مظلوم دفاع میکرد ولو توهین بشنود. کاش بود و مثل همیشه که خبث باطن آدمها و جریانات را زودتر از دیگران میشناخت شمشیر زبانش را ابوذروار از نیام خودخواهی های مقدس مآبانه بیرون میکشید و حساب جریانات خبیث و خوش خط و خال حوزوی را میرسید حوزویانی که حکم حجاب را و حکم محاربه را و حکم ولایت را با بی غیرتی میشکنند جلوی چشم حوزویان دیگری به نام جماعت «آل سکوت». کاش اما بود و میدید شاگردانش که با مظلومیت رشدشان داد چگونه امروز به وفور و گمنام پروژه رجعت به اندیشه های خمینی بزرگ را پیش میبرند و مددکار خامنه ای آن «حکیم مظلوم» هستند. جای مصباح حوزه خالی است. باید برای این حوزه از او زیاد گفت. خیلی زیاد @ali_mahdiyan
-2103697661_1764778942.mp3
5.07M
این صوت رو من گذاشتم ولی شما گوش ندید. بیچاره میشید. بیچاره😭 همسر شهید منوچهر مدق @ali_mahdiyan
چقدر این عکس زیبا است. با دیدنش چی به ذهنتون میرسه؟ @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🇮🇷 همزمان با سومین سالگرد سیدالشهدای مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی، خانه طلاب جوان منتشر می‌کند: 🌷 دوره آموزشی () "با ارائه استاد مهدیان"، در قالب ۲۰ جلسه 🌷 فروش ویژه کتاب سال حوزه، کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت 🌷 دوره مجازی اردوی روایت نصر () "دوره آموزشی جهاد تبیین"، با محویت طرح کلان مقام معظم رهبری ⏳ بازه تخفیف (۴۰ تا ۵۰ درصد) محصولات: ۱۳ الی ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ 💳 روش تهیّه محصولات: فروشگاه مجازی خانه طلاب جوان به آدرس: 🌐 http://Shop.Khanetolab.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حاج قاسم را از چه منظری روایت کنیم. 🔺در میانه اغتشاشها و پس از آن شهید سلیمانی توسط رهبری چند بار روایت شد. دیگران هم او را روایت کردند. روایت او خوب است یاد او زنده میشود. اما به لحاظ راهبردی الان وقتش‌هست از چه منظری شهید روایت شود؟ 🔺اینکه شهید با همه مهربان بود مثلا؟ اینطور که برخی بیشتر این را گفتند. اینکه شهید کم حجاب و شل حجاب را هم از خانواده خودمان میدانست؟ اینکه شهید با فلانی و فلانی رفیق بود؟ اینکه شهید ایثار میکرد و جانش را فدا میکرد و جانفدا بود مثلا؟ چی؟ کدام راهبرد روایی؟ 🔺رهبری اولا روی نقش حاج قاسم در مناسبات کلان جهانی تمرکز کرد. هم در دیدارش با بسیجیان هم در دیدارش با خانواده شهید. به بسیجیان گفت ذهنتان درگیر مسائل جزیی مثل اغتشاش ها نشود. کار مهمتری داریم. ذهنتان را منحرف به امر غیر مهم نکنند. چرا؟ چرا رهبری این زاویه نگاه را انتخاب کرد؟ 🔺مجموعه سخنان او نشان میدهد در دورانی هستیم که در حال عبور از مشکلات فشارهای دشمنیم. کمر فشارها شکسته است. اسیر بازیهای اجتماعی و اقتصادی دشمن نباید شد. توفیقات روی زمین و اساسی دولتی ها جدی است. مهمتر این است که ایران مقاومتش را به دنیا اثبات کرد. رهبری ریشه اغتشاشها را هم همین میدانست. اما حالا وقت آن است که این مردم بسیار مقاوم آن حرف نو و نرم افزار جدید خود را که با آن انقلاب کردند و مقاومت کردند را سر دست بگیرند. نرم افزار انقلاب برای اداره دنیا. بسیجی گام دوم هویت جهانی جدی تری خواهد داشت. و نقش رهبری مقاومت را باید پیدا کند. هویت امتی پیدا کند که با هویت ملیش منافاتی هم ندارد. او رهبری جهانی را باید بفهمد و گاردش را پیدا کند. 🔺 از طرفی روی کار آمدن نسل جوان مدیران و فشار رسانه ای شناختی و اغتشاشها ممکن است خیلی از مدیران جوان را نگران نسبتشان با مردم کند، یا برخی را مشغول نقشه کشیدن برای کسب قدرت بالاتر نماید. آفتهای طبیعی حضور نسل نو مدیران جوان‌. چنانکه در برخی آقایان نشانه هایش را میتوان دید. بحث توجه به «محبوبیت ناشی از صدق و اخلاص» از این جهت برای آنها مهم است. تا بتوانند با آرامش و اطمینان آن نگاه کلان راهبردی ایران را دنبال کنند. و نقشه دشمن که در پی تضعیف جایگاه ایران به عنوان رهبر مقاومت در دنیا است را خراب کنند. 🔺کاش آقایانی که در حوزه فرهنگسازی و طراحی هنری رسانه ای و ساخت کلیدواژه ها و امثالهم کار میکنند به این رویکرد رهبری توجه بیشتری میکردند. @ali_mahdiyan
یک برنامه خوب و به موقع شرکت کنید که شلوغ بشه. تور تهران گردی با موضوع کشف حجاب اجباری در سالروز دستور رضا شاه @ali_mahdiyan
کشف حجاب.mp3
4.82M
جمع بندی «تور تهران گردی درباره کشف حجاب» شیخ علی مهدیان زینبیه رسانه @ali_mahdiyan
آقای قالیباف این مسیر به حاج قاسم نمیرسد. 🔺رهبری صف کشف حجاب کننده ها و حرمت شکننده های حجاب را از شل حجابها جدا کرد. او گفت اینها به آن جریان ملحق نشدند و پروژه دشمن شکست خورد. شما دارید این دو را در یک صف قرار میدهید. این راهش نیست. خدا میداند محبوبیت این طور جمع نمیشود. رای اینطور جمع نمیشود. کاش مشاورهایتان به شما میآموختند که چطور با این سخنانتان مرزهای خط مقدم مبارزه با هجوم فرهنگی دشمن را دارید واگذار میکنید. الان واقعا چه وقت این حرفهای غلط و بی دقت است؟ 🔺من که نفهمیدم چرا پیش این مرجع و آن مرجع رفتید که میدانستید خروجی رسانه ای اش نقدهایی میشود نسبت به دولت. که چی؟ اگر این دولت شکست بخورد که نخواهد خورد به فضل الهی، واقعا خیال میکنید مردم سراغ شما میآیند؟ نکنید، این چه کاری است واقعا! راه محبوبیت، اخلاص است. صدق است. 🔺الان متهم کردن پلیس و در خواست عذرخواهی و متهم کردن نحوه حکمرانی به دلیل گشت ارشاد و نو شدن حکمرانی را به معنای این امور گرفتن در ذهن مردم چه معنایی دارد؟ شما هم که پلیس را متهم میکنید شما هم که حکمرانی را متهم میکنید. این چه بی انصافی است! سخنان رهبرتان را اینطور فهمیدید؟! 🔺این درست است که دائم این و آن از زبانتان بگویند مخالف فیلترینگ هستید؟ شما هم سکوت معنا دار کنید خودتان و اطرافیانتان؟. بعد هم بگویید مشکل مردم اینها نیست؟ به خدا قسم دلم میسوزد برایتان. نمیدانم به چه زبان بگویم این روشهایتان سنگ بنای غلطی است برای مدیران جوان دور و برتان. اینها راهش نیست. نمیدانم پروژه تان چیست. برنامه تان چیست. اما متهم کردن این و آن ، دولت ، حکومت یا هر چه ، اگر خدای نکرده به قصد محبوبیت است این طوری بدست نمیآید. دوستان و مشاورینتان علنا دولت را ناکارامد میدانند و ضعیف. خدا میداند بابت این سبک رفتارهایتان مسوولید نزد خدا و مردم. باز هم خود دانید. @ali_mahdiyan
در این ایام نقدهای تندی به آقای قالیباف کرده ام باز هم ممکن است انجام دهم. اما چند نکته را همینجا میگویم که برخی از دوستان و رفقا در این فضاهای یارکشی و تقابل های از جنس قدرت نظر مرا درباره ایشان اشتباه متوجه نشوند. من به خلاف خیلی از دوستان آقای قالیباف را از صمیم قلب دوست دارم. با همه نقدهایی که به ایشان دارم. اولا آقای قالیباف نگاهش به رهبر است و اگر بداند رهبری چیزی را میگوید سعی میکند پیش ببرد. بله در فهم بیانات رهبری شاید اشتباه کند اما این که یک مسوول از عمق قلبش صادقانه و مخلصانه با رهبری صاف باشد یک امر ارزشمند است. ثانیا در بین مسوولین کمتر دیده ام کسی اینمقدار کرامت مردم برایش اهمیت داشته باشد. او اهل تکریم مردم است و این یک ارزش مهم و جدی است برای مسوولین نظام. ثالثا قالیباف در کار سیاسی اهل از خود گذشتگی است، کنار کشیدن او در انتخاباتها یادمان نخواهد رفت. آن هم در شرایطی که اعتقاد داشتند رای بیشتری میتوانند جمع کنند. این جنس برخوردها ارزشمند است و فراموش نشدنی رابعا قالیباف اهل توجه به نظر جمع و عقلانیت جمعی است. این ویژگی هم ارزشمند است و کمیاب. خامسا او یک مدیر کارآمد است. کارآمدی او در موارد مختلف برای خیلی از دوستان ثابت شده. اخلاص و صدق ویژگیهای مکتب حاج قاسم است که در او نیز کم و بیش هست. این که کسی در پی محبوبیت باشد یا تلاش کند جماعت مردم را همراه کند وقتی بد است که دعوت به خود باشد نه انقلاب. و من این احساس را درباره او ندارم. نه نقدهای خاله زنکی خوارجی درباره اش را موافقم نه بستن او به لیبرالها و چه و چه. اینها بی انصافی است. اینها را نوشتم که بعد از این هم اگر نقدهایی به ایشان نوشتم کسی مصادره به نفع اندیشه اتهام زن خود نکند. در ضمن در این مدت دوستان ایشون متعدد بر این متون نقد نگاشته اند که ولو با آنها همراه نبودم اما از اخلاق و عقلانیتشان لذت بردم. این را گفتم که بگویم همین که چنین جماعتی حلقه اطرافیان ایشان را شکل میدهد یک امر ارزشمند مطلوب است. والسلام @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 انتشار برای اولین بار 🇮🇷 همزمان سومین سالگرد سیدالشهدای مقاومت، خانه‌ طلاب جوان‌ منتشر می‌کند: 🌀 دوره آموزشی ((مکتب امام خمینی)) 📚 مبانی و چهارچوب اندیشه حضرت امام خمینی در کنشگری سیاسی-اجتماعی 🎙 با تدریس: حجت الاسلام علی مهدیان 📢 ۲۰ جلسه صوتی 💳 تهیّه محصول از طریق فروشگاه مجازی خانه طلاب جوان(با ۴۰ درصد تخفیف): 🌐 http://Shop.Khanetolab.ir ----------------------- 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
کاریکاتورهای نشریه خدا 🔺استهزا و سخریه و امثالهم یک روش قدیمی و همیشگی جبهه کفر است برای آنکه پیشرفت اراده رهبران الهی را در بین بشریت لوث کنند و مانع شوند. همیشه بوده باز هم خواهد بود. دلیل اصلی اش هم احساس ضعف در مقابل پیشرفت این اراده الهی در دنیا است. دو نوع ضعف را نشان میدهد، یکی ضعف در اراده و قدرت فزاینده و دیگری ضعف در نرم افزار فکری و عدم توان تقابل با اندیشه طرف مقابل. 🔺 این که همان زبانی که پیامبر ختمی را تمسخر میکند حالا لب به تمسخر خامنه ای حکیم و پیر فرزانه این دوران ما پرداخته معنای واضحی دارد. دهان تمدن غرب باز شده و مقابل تمدن روح الله زبان به تمسخر گشوده. خوب معنای روشنی دارد. اتصال هویت تمدن روح الله با تمدن الهی پیامبر ختمی ص. دوم هم ضعف این تمدن در قدرت و نفوذ و در نرم افزار و اندیشه. اما 🔺اما تا کنون به جملاتی از قرآن کریم مثل «الله یستهزئ بهم» یا «سخر الله منهم» فکر کرده اید؟ همه عالم به گونه ای خلق شده که این جریان به مرور مسخره میشوند. حرکت جبهه حق و رشد گام به گام آن نیز باعث ظهور بیشتر تمسخر این جبهه فرعونی خواهد شد. رشد جبهه حق به فرماندهی مردان الهی باعث میشود برای کل بشریت به مرور روشن شود چقدر این جریان ناساز با تکوین و هستی است. عوراتشان هویدا شده و میشود. حقوق بشرشان، مردم گراییشان، حقوق زنشان و ...‌ 🔺این تمدن مسخره است حقیقتا مسخره. همان قدر مسخره که نهضت دنباله ها و مزدورانشان در داخل ایران مسخره بودن خودش را نشان داد. همان قدر مسخره که علوم انسانی و نظام فکری پشتیبانش در این سالها خود را نشان داد. همان قدر مسخره که ازدواج با سگ و با همجنس و با پیرزن عجوزه شوهردار که معلم رییس جمهورشان بوده، خودش را نشان میدهد. همان قدر مسخره که برایش بی نهایت برگ کاریکاتور در عالم وجود دارد و در حال ورق خوردن است. ما نیاز نداریم مسخره کنیم، مسخره بودن این جبهه نفاق و استبداد در عالم، خودش به مرور در حال رو شدن است. ما فقط نگاه میکنیم و میخندیم همین. @ali_mahdiyan
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 🔸آیین رونمایی از کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان» عصر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. 🔹در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار، دکتر موسی نجفی و حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات به ارائه نکات خود درباره این کتاب پرداختند. 🔹کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان» به قلم مهدی افراز و به همت نشر بین‌الملل چاپ و منتشر شده است. 👇 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
چند نکته مهم راهبردی درباره سخنان اخیر رهبری: 1-راهبرد رهبری در دو سخنرانی اخیر یکی با زنان یکی با مردم قم درباره دوران پس از اغتشاشات با دیگر فعالان صحنه متفاوت بود. مهمترین خطر بعد از دوران اغتشاشات چیست؟ این دو نکته را کنار هم بگذارید ببینید برداشتتان چیست. در دیدار با بانوان فرمود زنانی که شما آنها را کم حجاب میدانید تو دهن جریان اغتشاش زدند. به آنها نپیوستند. او گفت من به حال معنوی اینها در مناجات ها و مراسمات غبطه میخورد. در دیدار با مردم قم هم فرمود جریان اغتشاش بنا نداشت به نقاط ضعف و مشکلات ما بپردازد. ما مشکل اقتصادی و معیشتی داریم ولی جریان اغتشاش نقاط قوت ما را زد. امنیت را تولید علم را و... این دو جمله اثرش در مخاطب این است که جریان اغتشاش را بیگانه و غریبه بداند. اثر مهمترش این است که دست دشمن را از هدایت تغییر در کشور کوتاه میکند. این یک اقدام مهم راهبردی است. 2-اینکه اغتشاش امتداد اعتراض بود، خطایی است که برخی از مذهبیون هم انجام دادند. برخی از مجریان تلویزیون و صدا و سیما و فعالین فرهنگی و انقلابیون نیز متاسفانه این اندیشه را پیش بردند. در حالیکه اغتشاش امتداد اعتراض نبود ربطی به اعتراض و دردهای مردم نداشت. اینها تصور میکردند اعتراض مردم به مشکلات در عده ای از عناصر رادیکال و تندرو تبدیل به اغتشاش شد. حال آنکه رهبری در همان اوج بحبوحه اغتشاشات گفت اغتشاش به دلیل رشد و حرکت امید بخش کشور شکل گرفته است ربطی به اعتراض مردم و فشارهایی که به آنها میآید ندارد. این تفاوت ظریف و لی بسیار مهم و راهبردی را کمتر کسی توجه کرد. مهمتر از اغتشاش این است که عده ای با آن احساس نوعی سنخیت و همراهی کنند. از طرفی چون اغتشاش کاملا در دستان بیگانه در حال هدایت است معنایش این است که دردهای مردم را متصل کنیم به دست تغییر بیگانه. همانکه دشمن میخواهد. 3-رهبری واقعیت را درست میدید. این نکته که تمرکز کنیم روی قطع کردن دست تحول خواه دشمن و عنان تحول را به دست نظام امامت و امت بدهیم یک نکته مهم راهبردی است که باید با دقت آن را تبیین کنیم. واقعیت این بود که دشمن، روی کار آمدن دولتی که عزم بر تغییر جدی دارد را باعث این میدید که آن فشار دولت غربگرای بی فایده کم شود و مردم احساس کنند به مرور دارند یک حرکت امیدبخشی را پیش میبرند او باید زودتر عنان دردهای مردم را در اختیار میگرفت. فرصت زیادی نداشت و ندارد. 4-مقوله کشف حجابی که اغتشاش گران یا برخی به تبع جریان اغتشاش دنبال میکنند نیز در پیام پر رمز رهبری به سردار رادان مورد توجه است. او در پیام بحث «پلیس تخصصی» در «بخشهای گوناگون امنیت» را مطرح میکند. این یعنی ضلع امنیت اخلاقی که پیش از این نیز در سخنان خود به آن توجه داده بود نباید فراموش شود و البته باید ارتقا کیفی نیز پیدا کند. 5-مقوله تحول نیز که پیش از این در بیانات رئیس جمهور به عنوان تغییرات اساسی و در بیان رئیس مجلس با عنوان نو شدن حکمرانی مطرح شده بود اینبار در سخنان رهبری نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفت. این نشان میدهد در راس نظام تصمیم جدی بر مجموعه ای از تحولات اساسی در نظر گرفته شده است. رشته همه این تحولات قطعا همان طرح کلی حرکت انقلاب و خروج هویت ایرانی از هاضمه غرب است که در سخنان رهبری با مردم قم اشاره شد. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیایید کمی درباره سبک محاسبه رهبران انقلاب اسلامی بیندیشیم.@ali_mahdiyan
شبی با قالیباف ❤️شاید اگر هر کس دیگری به جز آقای قاسمیان، پیگیری میکرد، این جلسه را نمیرفتم. انگیزه ای برای حضور نداشتم. اما حاج آقای قاسمیان استاد من بود و دعوتش را نمیشد رد کرد. ❤️یک جمع کوچک حدودا بیست نفره همه هم مخالفین و منتقدین قالیباف. از عدالتخواه و تحکیمی و بسیج دانشجویی تا ما طلبه های حوزوی. او مخالفین خود را جمع کرده بود که بیشتر بشنود. پشت سرش عکس امام و آقا و روبرویش طوری که بیش از همه خودش ببیند، عکس حاج قاسم که نشسته و انگار او را زیر نظر گرفته. ❤️جلسه به نقدهای خاله زنکی سیسمونی و هولدینگ یاس و چرندیاتی از این قبیل نگذشت. صریح و جدی و نقادانه و به صورت بگو مگو و یکی به دو کردن جلسه انجام میشد. من بنا ندارم خبری را از محتوای آن گفتگوهای در جلسه منتقل کنم‌. ❤️اما البته حقیقتا احترام قالیباف به رییس جمهور و بنای جدی قلبی برای کمک به دولت جناب رییسی را میشد در سخنان او احساس کرد. کاش میشد این نکته را از لابلای دعواهای خاله زنکی حیدری نعمتی عده ای به مردم مخابره کرد. این در حالی بود که قالیباف مدعی و مصر بود که به مساله های کشور میاندیشد و طرح دارد و تلاش میکند به دولت کمک کند. ❤️نوبت به من که رسید یک نکته را انتخاب کردم و در نقد او گفتم. به او گفتم هم شما و هم بسیاری از مسوولین، حیات مردم در عالم حقیقی معنا و مجازی را نمیشناسید. لذا تصور درستی از هویت خودتان و معنای سخن و عملتان در این صحنه هم ندارید. تصویرتان از مجازی همان رسانه است و حاشیه کار و زندگی، چیزی کمی پیشرفته تر از روزنامه. لذا وقتی میگوییم تصور خیلی از ما، از قالیباف مثلا یک شخصیت حزب اللهی صورتی و وسط باز است با حرفهای گرد و بی صراحت، شما در جواب میگویید من فلان جا چنین گفتم یا چنان کردم. یعنی متوجه نشدید که عالم مجازی بستر تعامل و زندگی است باید ببینید چه سخنی و فعلی از شما بسامد پیدا میکند یا دیده نمیشود و بدانید چه کنید که تصویر درستی را ایجاد نمایید. هویت رسانه ای داشتن جزو ملزومات قطعی مدیر امروز است. ❤️ تصویر ما از قالیباف در این چند ماهه مثلا یک سردار امید و تبیین نبود ولو خودتان قائل باشید چنان گفتید یا چنین کردید. شاید برای همین مشکل عام البلوی بین مسوولین است که قصه حکمرانی مجازی در کشور جدی پیگیری نمیشود و مورد اهتمام نیست. چرا که بستر تصویر سازی و روایت گری و معنا بخشی در دست دشمن است و ما خطر آن را احساس نمیکنیم. به این فکر کنید که چرا صدایتان را ما نمیشنویم و تصویرمان از شما آنگونه که میخواهید نیست. به این مساله توجه کنیم معلوم میشود چرا بسیاری از مسوولین خود را مورد خطاب رهبری در تبیین و حضور بین مردم برای گفتگو و پاسخ به مسائلشان نمیبینند. و به گونه ای حادثه سازی نمیکنند که درست دیده و شنیده شوند. ❤️متوجه بودم که او به این موضوع فکر کرده و حرفهایی هم دارد اما جالب بود که وقتی حرفهایم تمام شد، گفت بله قبول دارم. این ضعف من است. ولو میفهمم نقشه هایی هم که عده ای سیاستباز میکشند نیز در این قصه موثر است. اما به روشنی معتقدم در این جهت ضعیفم. باید چاره ای کنم. ❤️ او احساس میکرد به دلیل همین مانع نمیتواند آنطور که میخواهد طرحها و‌ فکرهایش را در این سالها پیش ببرد. او متواضعانه این نقد را پذیرفت و من معتقدم این نقد به اکثر مسوولین کشور وارد است. حضور در ساحت حیات حقیقی مجازی یک ملاحظه نیست بلکه حضور در یک ساحت جدی حکمرانی است. اینجا محل اصلی نفوذ و حکمرانی دشمن است. اینجا نقطه ضعف جدی سرداران و فرماندهان و مدیران ما است. ❤️آخر سر هم هنگام خداحافظی ، وقتی به هم رسیدیم ایستاد و گفت من شما را اولین بار است که از نزدیک میبینم. چند متن در نقد من نوشته بودید ، دیدم و خواندم. خواستم به خاطر نقدها از شما تشکر کنم. @ali_mahdiyan
کارگردان آمریکایی فیلم «حرامزاده های لعنتی» نکته مهمی رو فریاد میزند در فیلم خود که به نظرم مهم و راهبردی است. در داستان فیلم هیتلر کشته میشود به گونه ای که جگر مخاطب حال بیاید بعد دختر یهودی از پشت پرده سینما میخندد و فریاد میزند همینطور نابودتان میکنیم. این فیلم بلایی است که میخواهند به سر تاریخ ما بیاورند. تاریخ را آنطور که میخواهند روایت میکنند. تاریخ اگر در ذهن من و شما آنطور روایت شود که او میخواهد مهم نیست چه اتفاقی افتاده مهم این است که برای ما همان است که او میگوید. ایام پیروزی انقلاب است. حضور اندیشمندانه کنار قبور و گفتگو با راویان تاریخ و آشنایان به این قبور را باید یک فرهنگ و سنت کنیم. تاریخ مان را خودمان روایت کنیم که این حافظه و فهم تاریخی را برای امروز خودمان و جوانانمان خصوصا در دوران «جهاد تبیین» به شدت محتاجیم. تور تهران گردی این هفته از این جهت مهم است. قصه های نهفته در قبرستان امام زاده عبدالله شهر ری علاقه مندان جهت ثبت نام در این تور یک روزه ( پنج شنبه 29 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 17) عدد یک را به 300033 ارسال نمایند. با توجه به محدودیت ثبت نام اولویت با نفرات نخستین می باشد @ali_mahdiyan
جمع بندی تهران گردی. امامزاده عبدالله.mp3
17.1M
جمع بندی تور تهران گردی شیخ علی مهدیان این هفته: ۲۹ دی ۱۴۰۱ روایت امام زاده عبدالله شهر ری @ali_mahdiyan
متن درباره این عکس را بخوانید: @ali_mahdiyan
بر پا
متن درباره این عکس را بخوانید: @ali_mahdiyan
یکسال و چند ماه از این پیامک میگذرد. بقیه حرفهایمان کجاست؟ واتس آپ بود یا پاک شده؟ چرا این فقط مانده! غفور، بچه کشاورز مال طرفهای ورزقان آذربایجان. همه مصائبی که از کشاورزها میدانیم به علاوه مرگ پدر و مادرش تبدیلش کرده بود به نگهبان کارگاه ساختمانی! خودش در این عالم تنها زندگی میکرد. این پیامک اول رفاقت ما شد. گاهی پیام میداد و گاهی زنگ میزد. این جمله بها و بهانه خیلی رویش تاثیر گذاشته بود. یکبار رفتم دم کارگاهش برایش غذای نذری ببرم دیدم یک خط کج و کوله ای با زغال روی دیوار اتاق نوشته است: بهشت را به بها میدهند نه بهانه! نشستم و حرف زدیم و یکدفعه دیدم جواب سوالهایش دارد به گفتن مکتب امام میرسد. برای من یک بازی جدید بود از جنس شوق گفتن مکتب امام برای یک کارگر ساده! اما برای او فرق داشت. وقتی میرفتم تکه زغالی را لای پلاستیک دستم داد و گفت میشه روی دیوار آیه مثانه رو بنویسید. خنده‌ام گرفت ولی به روی خودم نیاوردم نوشتم ان‌تقوموا لله مثنی و فرادی! چند شب بعد پیام داد حرفاتون به دلم چنگ زد! تکیه کلامش بود وقتی خوشش می امد میگفت به دلم چنگ زد. چنگ دل غفور برایش هزینه داشت. چند بار با مهندس‌ها درباره کارگرها دعوا کرده بود و انداختندش بیرون! میگفت من یه لاقبا هستم ولی اینا زن و بچه دارند. گفتم دعوایی هستی گفت خودت گفتی مثان! و فرادا! آخرش رفت با حقوق کمتر برای یه جای -به قول خودش- درست کار کند. آخرین بار که همدیگر را دیدیم برایش رو کاغذ پرینت گرفتم. بهشت را به بها میدهند نه به بهانه خوشحال شد گفت من برم اون دنیا از شهید بهشتی برای این حرفش تشکر میکنم. به دلم چنگ میزنه! شبای جمعه برا آقام و ننه‌م و شهید بهشتی خیرات میکنم. غفور از امشب در این دنیای فانی زندگی نمیکند. اگر المرء مع من احب ملاک همنشینی باشد، شاید او مهمان سیدی است که هم نامش و هم مکانتش بهشتی بود. همانی حرفش به دل او چنگ میزد. برای همه غفورها که فاتحه‌خوانی ندارند فاتحه بفرستید. متن از برادر بزرگوارم شیخ حمید آقانوری @ali_mahdiyan
خشیت 🌹شاید برخی از اهل علم باشند که هر چه را فکر میکنند درست است، بالای منبر میگویند. اما رهبران الهی هر حرفی را هر جایی نمیگویند. در زمانه استیلای رسانه دشمن، باید به دستگاه تبلیغی ترویجی کشور چه گفت و چه نکته ای را برجسته کرد؟ 🌹سخن رهبری با مجموعه سازمان تبلیغات بسیار مهم است. رضایت قلبی ایشان از پنج سال مسوولیت شیخ محمدقمی و تیمش، البته مهم بود. دستورات راهبردی رهبر برای ادامه کار مجموعه نیز. اما به نظرم بحث از راهبرد کلی «خشیت نسبت خدا و نه مردم»، یکی از مهمترین نکات سخنان رهبری بود. باید به آن اندیشید و آن را پروراند و ابعادش را نشان داد. 🌹اولا مخاطب این نکته هر کسی است که وارد «جهاد تبیین» میشود. نه فقط سازمان تبلیغات. من و تو هم که آستین بالا میزنیم در فضای مجازی تلاش میکنیم مخاطبیم. دوستانی که برای رعایت دل این و آن عادت کرده اند یک لگد به مسوولین یا نظام بزنند تا زیر فشار کامنتها و نقدها قرار نگیرند هم مخاطبند. رفقایی که بحث «کشف حجاب» و بی حرمتی به فرمان خدا را به هزار توجیه مسخره راهبردی و کوفت و زهر مار بی خیال میشوند و دهانشان را بسته اند در این دوران مسوول و مخاطبند. آنانکه برای دفاع از کارآمدی نظام آستین بالا نمیزنند که مورد بی حرمتی قرار نگیرند هم مخاطبند. همه مخاطبیم. همه ما که ملاحظه این و آن میکنیم و سخن خدا را رها میکنیم یا کمرنگ و کم ارزش مطرح میکنیم. همه مخاطبیم. 🌹تقابل خشیت نسبت به خدا و خشیت نسبت به مردم جایی است که ذهن مردم را عده ای منافق یا بیمار دل به تبع از دستگاه دشمن تحت تاثیر قرار میدهند. اگر دستگاه و جبهه تبلیغ و رسانه ای ما مقهور دشمن شود فاتحه همه مان خوانده است. نقطه کانونی این تقابل ماجرای نظام ولایت است. از پیامبر ص وقتی خواسته شد ملاحظه خدا را بنماید و نه مردم، بنا بود مقوله دستگاه حاکمیت و ولایت را معرفی کند. دستور به پیامبر دستور به کل امت است. راهبرد نظام ولایت را پیش ببرید و تبلیغ کنید. ملاحظه تاثیرات و سر و صدای دستگاه تبلیغ دشمن را نکنید. ملاحظه آدمهای منفعل و تحت تاثیر این دستگاه ترویجی را نکنید. ملاحظه خدا را بکنید. این نکته کل نظام محاسبه ما را رنگ خواهد زد. 🌹مخاطب این سخن رهبری کل ساختار ها و دستگاه حاکمیت در همه بخشها هم هست. پیامبر اکرم ص شان اصلی اش تبلیغ است فذکر انما انت مذکر و این یعنی همه دستگاه حاکمیت الهی شان اصلی اش همین است. دستورات حکومتی و اجبارها و قوانین همه و همه در نهایت یک دستگاه تبلیغی ترویجی کلان را شکل میدهد که بنا است پیام الهی را به همه بشریت برساند. پلیس ملاحظه خدا را کند نه رسانه دشمن، نماینده مجلس، دولت، شوراهای عالی انقلاب و غیره و غیره. زشت است سخنان انفعالی درباره حکمرانی مجازی و حجاب و نظام و حکومت و چه و چه از زبان برخی مسوولین بشنویم. همه باید ملاحظه خدا را کنیم تا از این دوران به سلامت عبور کنیم. منفعل نباید شد. @ali_mahdiyan
1_3007666124.mp3
2.81M
💠مجتهد از نظر امام(ره) کسی است که قدرت اداره کشور دینی بلکه غیر دینی را داشته باشد. ❇️ العلماء خلفاء الرسل 🔸دستگاه طلبگی اصناف مختلف اجتماعی را به کانون وحی متصل می‌کند. 🔺شیخ علی مهدیان 🌐خانه طلاب جوان 🌐 @ahd_ba_khomeini
برادر عزیز، مبارز خوش سخن، حاج آقای راجی را لابد میشناسید. امروز شنیدم چندی است که بیمار است، از گلویش، گوشش، بینی اش خون میآید. درد زیادی میکشد.من کاری جز دعا بلد نیستم. بیایید به حق این ماه عزیز دلهایمان را متوجه آسمان کنیم برای همرزممان دعا کنیم. خدایا! ای خدای ماه رجب! ..... https://virasty.com/alimahdiyan/1674411404920643004 @ali_mahdiyan