هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
#عکسنوشته
🚩 حیاء ؛ صفت کمال
◾️ حجت الاسلام مهدیان
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست_تصویری
🚩 قاعده جماعت
🎙 حجتالاسلام مهدیان
#محرم_۱۴۴۶
#خانواده_حسینی
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلامالله علیها
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 #فیض_منبر
4⃣ قسمت چهارم: تمدن فرعونی
▫️ حجتالاسلام علی مهدیان
#محرم_۱۴۴۶
#خانواده_حسینی
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
#عکسنوشته
🚩 رابطه سلوک معنوی و خانواده
◾️ حجت الاسلام مهدیان
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست_تصویری
🚩 تصّور غلط...
🎙 حجتالاسلام مهدیان
#محرم_۱۴۴۶
#خانواده_حسینی
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلامالله علیها
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 #فیض_منبر
5⃣ قسمت پنجم: حقیقت زن کامل
▫️ حجتالاسلام علی مهدیان
#محرم_۱۴۴۶
#خانواده_حسینی
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
@fadaeyan_ir
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
#عکسنوشته
🚩 اراده خدا؛ وقتی می آید که...
◾️ حجت الاسلام مهدیان
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
بعد از انتخابات ۱۴۰۳. عابدینی.mp3
62.3M
🔺سخنان حاج آقای عابدینی درباره انتخابات ۱۴۰۳ نکات مهمی دارد.
🔹تطبیق سبک رفتار مؤمنین در این انتخابات با ماجرای جنگ احد. چه شد که شکست خوردیم؟
🔹ضعفهای مؤمنین چگونه زمینه ساز شکست آنها شد. مراقب چه نکاتی نبودیم؟
🔹چگونه به صورت یکدیگر چنگ زدن مؤمنین باعث شکست آنها و از طرفی در مجموع، سبب رشد و تمحیص آنها میشود.
🔹آفتی که ممکن است از امروز گرفتارش شویم چیست.
🔹صحنه را چگونه باید ببینیم و مراقب چه نکاتی باشیم؟
🔺پیشنهاد میکنم وقت بگذارید و بشنوید.
@ali_mahdiyan
کودکان راست میگویند
❤️ روی معصومیت و مظلومیت کودکان فکر کنید، نه اینکه ما سالها است با روضههای کودکان کربلا دلآشوب میشویم و زیر و رو میشویم، بارها قرآن نقش کودکان معصوم و مظلوم را که عین صدقند در کمک به راه خدا بیان کرده، داستان اتهام به یوسف ع و شهادت کودک، داستان اتهام به مریم س و شهادت کودک. داستان کودکان مظلوم بنی اسرائیل که سربریده شدند. اما در این دوران نیز امان از نقش کودکان.
❤️ کودکان به فرماندهان جبهه حق و خانوادهشان انگیزه میدهند.
حاج قاسم در نامه به دخترش مینویسد: "دختر عزیزم چه کنم برای آن دختر بی پناهی که هیچ فریادرسی ندارد و آن طفل گریان که هیچ چیز ندارد، من در چشمان خود نمک می ریزم که پلکهایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد "
❤️همسر شهید همدانی میگوید: "حاج حسین گفت تکفیری ها دست و پای یکی از دخترها را قطع کرده بودند و در انظار مردم نشان می دادند. بعد به دخترم گفت اگر بمانم نمی توانم راحت زندگی کنم. دخترم که این صحبت ها را شنید سکوت کرد."
❤️کودکان به ما جهت را نشان میدهند:
رهبری جایی میگوید: "قتلعام زن و بچّه و کودک یک روستا! این جزو سیّئات جریان تکفیر است. از این قرائن و شواهد نمیشود بهآسانى عبور کرد؛ همهى اینها نشان میدهد که جریان تکفیر درخدمت استکبار است" ( ۴_۹_۹۳)
در مورد اسراییل میگوید این رژیم به راحتی و با قساوت کودک میکشد، چاره اش مقاومت مسلحانه است، کرانه باختری را هم باید مسلح کنیم. (۱_۵_۹۳)
❤️خدا رحمت کند امام هم یکی از دلایلش برای نشان دادن جهت ها به مردم. صدق کودکان بود او میگوید: " بچه های هفت ساله و هشت ساله شان ایستاده و می گوید: مرگ بر این سلطنت پهلوی! و تظاهر می کند و کشته می شود؛ فردایش هم همان بچه های دیگر، باز می گویند. این طور ایران الآن قیام کرده است و ما مکلفیم که به اینها کمک بکنیم؛ بی تفاوت نباشیم. عالم را آگاه کنیم از این مصیبتی که بر سر ملت ما آمده است.»(صحیفه امام؛ ج 4، ص 27).
جای دیگر میگوید: "این نهضتْ الهی بود. نهضتی که بچه ها پستانک را در دهان می گذاشتند، وقتی بیرون می آوردند می گفتند «مرگ بر شاه» باز پستانک را به دهان می گذاشتند! از بچه هایی که اولِ صحبت و حرف زدنشان است تا پیرمردهایی که آخر عهدشان است به حیات، همه با هم بودند و همه با هم طرد کردند این طاغوت را. "(صحیفه امام،ج۶،ص۳۳۶) عین این ماجرا را محتشمی پور از قول خبرنگار خارجی در پاریس نقل میکند که این صحنه شعار دادن کودکان در آغوش مادران را دیده بود و به حقانیت انقلاب معتقد شده بود. این یک پدیده گسترده و معنا دار بود.
❤️امروز همین کودکان، باعث صدور قیام و انقلاب شدهاند در دنیا، شعارها و بیانیه ها و سخنان اساتید دانشگاه و دانشجویان را در اروپا و آمریکا دنبال کردهاید؟ یکی از علل این خیزشها مظلومیت کودکان است.
❤️مظلومیت کودکان یکی از ابزارهای خدا است برای تغییر ریل تاریخی انسانها، برای ایجاد نقطه عطف در تاریخ. این روزها از کنار روضه های کودکان کربلا ساده عبور نکنیم. خدا رحمت کند حاج آقای حق شناس، عارف تهرانی را، میگفت بین روضه حضرت علی اصغر ع و ارتباط وجودی با امام عصر عج رابطهای عمیق است. آری خون کودکان حالا حالا ها کار دارد با تاریخ و آینده آن.
@ali_mahdiyan
به بهانه سخنان آقای عالی
🔺 "نظام اسلامی"، غیر از "شخص حاکم" است. ولو آن حاکم، علی ع باشد.
🔺غدیر، تعیین علی ع برای حاکمیت نبود فقط، بلکه مهمتر آنکه مهندسی نظام اسلامی بود. نظامی که مثل دین و شریعت، با اراده ربوبی خدای متعال تعیین تکلیف میشود.
🔺این نظام بعد پیامبرص کنار گذاشته شد. انتخاب مردم در چارچوب ویژگیهای عقلی و اخلاقی و دینی، ساختار ولایت الهی نیست حتی اگر معصومین با آن همراهی هایی کرده باشند. حتما این ساختار از سلطنت و وراثت، معقولتر است. در سلطنت و وراثت هم حتما حاکمی با خصایص بهتر و توانمندتر بهتر از حاکم ظالم و فاسق و فاجر است. اما حتی اگر امام معصوم هم در راس نظام غیر الهی و ولایی قرار بگیرد، و مثل یوسف ع یا امام رضایی(بالفرض) حاکم شوند در ساختار سلطنت، یا مثل امیرالمومنین ع حاکم شود در ساختار انتخاب مردمی، آن نظام غلط است، غیر عادلانه است. چون ساختار سیاسی غیر از شخص حاکم است. البته باید توجه داشت که ایجاد نظام اسلامی و ولایی نیز به دست یک نفر انجام نمیشود بلکه نیاز به دست و قدرت جامعه دارد.
🔺نظام سیاسی در دوران غیبت، نظام ولایی غدیر است نه نظام سیاسی "انتخاب در چارچوب ویژگیها" که خلفای راشدین بعد پیامبرص بر اساسش حاکم شدند. این دو ولو شباهتهایی با هم دارند، لکن از اساس متفاوتند.
🔺ملاک حکمرانی در ساختار نظام اسلامی، نصب الهی است و انتخاب و تطبیق و تعیین ویژگیها توسط مردم، طریق هستند. لذا حاکم، ولایتش مطلقه است و تقدم حکم او بر دیگر احکام شریعت، خودش شرعیت دارد. او غاصب نیست. تصمیمها در این نظام مقدسند، جان دادن برای آن ارزش است، به خلاف مدل های دیگر که تقدم احکام بر شریعت، خلاف و بدعت است و بنابر این حتما در دولت شخص غاصب، دولت دیگری وجود دارد، پنهانی، ذیل حکومت ولی الهی و اگر تبعیتی از حاکم رسمی هست به دستور او انجام میشود. مدلی که تا قبل از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت.
🔺برخی خیال کردهاند آقای عالی، منظورش این است که شرط تبعیت و اطاعت سیاسی از ولی فقیه، اعتقاد به الهی بودن جایگاه آن است. این افراد، مساله را کلا اشتباه فهمیدهاند. بحث در اطاعت افراد نیست که خلط بین تعبدیات و توصلیات را تذکر دهیم، بلکه بحث در مبنای معماری نظام اسلامی است که به دست جامعه انجام شده. آیا مردم، نظام و ساختار ولایی و الهی را شکل داده اند یا ساختار بشری صرف. مردم ایران امام خمینی را به جای محمدرضا نگذاشتند، بلکه ساختار و نظام ولایی را جایگزین ساختار سلطنت کردند.
🔺نظام اسلامی_ بر اساس ولایت الهی_ چه نسبتی با عدالت دارد؟ ایجاد این نظام، اولین و اساسی ترین مصداق عدالت است. در واقع مهندسی فنداسیون جامعه و نظام اراده و حکم_ در کلانترین ساختار خود_ بر محور عدالت، واقع شده است. تنزل عدالت ساختار نظام سیاسی به عدالت و عمل کارگزاران، خطا است، آنانکه به دلیل خطای کارگزاران اصل عادلانه بودن نظام را زیر سوال میبرند، ظلم میکنند. همینطور تنزل مقوله عدالت نیز به معیشت و ملکیت و خارج کردن دایره عدالت از اراده و امر سیاسی، خود، ظلم بزرگی است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست_تصویری
🚩 بزرگ به اندازه یک جامعه
🎙 حجتالاسلام مهدیان
#محرم_۱۴۴۶
#خانواده_حسینی
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلامالله علیها
@fadaeyan_ir