باز این چه شورش است...
☀️خیال کردیم وقتی آقا سخن از آغازی دوباره دارد، منظورش یک ضربه محکم نظامی است. ضربه نظامی اگر صد برابر این هم بود نمیتوانست معنا کند صحنه ای را که سیدعلی میدید و میفهمید مگر اینکه سوختش اراده امت باشد. یعنی همانچیزی که تاریخ را عوض میکند.
☀️ ایام الله که در طول دهها سال یکیش شاید رخ میداد حالا روز به روز شده. این یعنی ظهور در حال تعجیل است و این اثر خون دل این مردم مقتدر و مظلوم است که از شاهرگ سردار قدس بروز کرده.
☀️انتقام سخت یعنی اراده راهبردی رهبر انقلاب را مردم کشورهایی پیش ببرند که در اعلامیه ها وشعارهایشان میگویند مستقلند راست هم میگویند این سخن خودشان است نه کس دیگری. این معنای مردمسالاری است این انتقام ما است. هم انقلاب است و هم اراده مردمی مستقل است و هم اراده رهبری الهی. جالب نیست؟
☀️رهبر ایران میگوید آمریکا باید برود، میلیون ها نفر در بغداد همین را فریاد میکنند، کجاست خمینی تا ببیند وقتی در اوج غربت در خانه ای در نجف اعلامیه میداد شاه باید برود برخی از همین کورهای غربزده میخندیدند و مسخره اش میکردند. حالا خمینی دیگری فریاد میزند آمریکا باید برود و بغداد بله بغداد، فریاد میزند: بره بره آمریکا (آمریکا بیرون برو)
☀️انتقام سخت این است، در مکتب امام همه چیز بوی انقلاب میدهد بوی مردم قیام کرده. جمهوری اسلامی را در این قاب ببینید، اینجا هم قداست رهبران است هم خروش مردم است هم خون مظلوم است و هم دلهای مثل کوه محکم .
☀️جالب نیست ؟ عجیب نیست؟ برای چند رزمنده، این جماعت بیرون آمده اند؟ بله اما این رزمندگان مظهر انقلابند مظهر مکتب روح الله اند. اصلا جنگ که در تمام دنیا مفهومی سیاه دارد اینجا چون بوی انقلاب میدهد، معنوی است.
☀️ این تصویر صدور انقلاب خمینی است که میبینید و این صدای گامهای صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که میشنوید. آماده شوید برای صبح نزدیک .
@ali_mahdiyan
آتش «به اختیار زن»
❤️مادرم تعریف میکرد و میگفت زنی با لهجه همدانی با ظاهری فوق العاده ساده حدود پنجاه ساله، وارد مسجد محل ما شده بود و رفته بود سراغ بسیج خواهران مسجد.
❤️به مسوولین بسیج میگوید من تحصیلاتم در علوم قرآنی فلان دانشگاه است و مدرک دارم. مدت زیادی است متمرکز در تبیین مفاهیم قرآنی هستم. اجازه بدهید در این مسجد برای یک حلقه ای از خواهران، قرآن تدریس کنم.
❤️مسوول بسیج به شوخی میگوید، خانم! اینجا همه خواهران خودشان علامه دهرند. ما کلاسهای مختلفی تشکیل داده ایم ولی کسی استقبال نمیکند.
❤️زن میگوید من سابقه خوبی دارم تحقیق کنید از فلان مساجد در همدان، آنها اجازه نمیدادند من مهاجرت کنم، مجبور بودیم به تهران آمدیم به دلیل کار همسرم. چیزی نمیخواهم به جز اجازه تدریس در مسجد. مسوول بسیج اما معتقد بود این کار فایده ندارد او اساتید و برنامه و تشکیلات منظمی در مسجد داشت و فکر میکرد با حضور این خانم نظم کارهایش به هم میخورد. لذا همراهی نمیکرد و زن همدانی را تحویل نمیگرفت.
❤️مادرم میگفت وقتی این زن از بسیج ناامید شد بین نماز بلند شد رو به خانمهای مسجدی گفت: خانمها من قرآن بلدم ، هر کس دوست دارد بعد نماز مینشینم برای گفتگوی قرآنی. بعد نماز سه چهار نفر دورش مینشینند.
❤️سه چهار نفر روز بعد میشود ده دوازده نفر و بعد یک حلقه متراکم از زنان و او مفاهیم قرآنی را تدریس میکرد. مادرم میگفت کنجکاو شدم ببینم چه میگوید، نکند حرف انحرافی یا خطایی بگوید. دیدم خیلی مسلط است قانع نشدم از او خواستم برای جمعی که تخصص داشتند تدریس کند پیگیری کردم دیدم مشکلی نیست. رفتم به رییس بسیج گفتم این زن خیلی عالم است تحقیق کنید حیف است. خوب هم جمع تشکیل داده.
❤️رییس بسیج که از ابتدا مخالف حضور این زن بود میگوید به نظرم این کار او برنامه ما را در مسجد خراب میکند. با مانع تراشی بسیج ، زن از آن مسجد به مسجد دیگری میرود در همان محل. شاگردانش هم که حالا جمع زیادی بودند با او میروند.
❤️زن میگفت شوهرم فقط اجازه داده من در مسجد بروم و تدریس کنم نه جای دیگر همین که اجازه داده شاکرم. میگفت تنها شرط ازدواجم این بود که اجازه ادامه تحصیل در این رشته به من بدهد.
❤️ساختارها و انضباطهای الکی و دست و پا گیری که برای خودمان درست کرده ایم مانع او نشده بود. غربت او مانعش نشده بود. مخالفت عده ای کج سلیقه در یک نهاد مانعش نشده بود. او میخواست به زنان مسجد قرآن بیاموزد. سخت گیری های شوهرش، مهاجرتش و هزار مانع دیگر مانع او نبود.
❤️یک زن. حدود پنجاه ساله. گمنام. اما آتش به اختیار. مصمم و عاشق قرآن.
همین و به همین سادگی
❤️زنان مخلص و گمنام و آتش به اختیار این دیار دست پرورده
گمنام ترین بانوی عالم
هستند که بعید است تا زمان حضورش در صحرای محشر، شناخته شود...
پ ن: متوجهم که این کج سلیقگی ها در نهاد مقدس بسیج مساجد عمومیت ندارد.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان حاج قاسم از توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها
.
خطاب به مادران شهدا: وقتی شما مادرها نبودید و بچههایتان در خون دست و پا میزدند، حضرت زهرا (س) را دیدم...
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
عدالتخواهی غیر ممیز
⚡️محسن مهدیان رد صلاحیت شد. با عنوان عدم التزام به نظام. برای او شاید هر بد و بیراهی به اندازه این نسبت، تلخ و گزنده نبود. عدم التزام به نظام در مدرسه خمینی کبیر یعنی عدم التزام به ساختار ولایت الهی. نظام همان دارایی که به قول سردار شهید قدس« در همین دهه نود یعنی امروز جان پاک هزاران رزمنده هم اگر برایش فدا شود جا دارد». عدم التزام به نظامی که تجلی عدالت است و برپا کننده عدل. شاید برای محسن مهدیان اتهام دزدی و اختلاس و سوء استفاده و هزار عمل زشت دیگر به اندازه اتهام عدم التزام به نظام دردآور نبود.
⚡️دلم برایش سوخت. اما بیشتر نگران بودم و هستم که نکند بخشی از بچه های حزب اللهی توی پازل روحانی بیفتند که ظاهرا بنا دارد با مسخره کردن ساز وکار انتخابات در کشور ، مردم را از رای دادن منصرف کند. رفتاری که بهتر است مثل همیشه پای جهل و نادانی اش بنویسیم و الا مثل همیشه باید نتایج خیلی بدی بگیریم.
⚡️اما کمی که گذشت متوجه شدم چه اتفاق جالبی افتاده. محسن مهدیان که مدت زیادی جزو جوانانی بود که در تلاش بود تا جریان غیرممیز عدالتخواه را به دوران بلوغ نزدیک کند، حالا با اتفاقاتی که برایش افتاد و سبک رفتارش داشت کل هیکل عدالتخواهی ناقص الخلقه را به چالش میکشید.
⚡️مهدی نصیری نوشت حالا مجبور میشوی به جای تحلیلهای عرفانی آسمانی به عقلانیت زمینی روی آوری. اما محسن مهدیان محکم به دفاع از شورای نگهبان و قداست آن پرداخت. صدرالساداتی نوشت اینها نوبت به خودشان برسد توهین به نهادها هم میکنند اما محسن مهدیان حتی جایی که شائبه بی احترامی به شورای نگهبان از حرفهایش وجود داشت معذرت خواهی کرد. کار به جایی رسید که نوشتند او دارد ظلم پذیری را ترویج میکند. جالب بود رفتار او بیش از آنکه تضعیف کننده شورای نگهبان و نظام باشد داشت عملا یاد میداد که مقابل خطاهای نظام چه باید کرد و بین خطاها و قداست نظام چطور باید جمع کرد و این به بلوغ غیرممیزها سرعت میداد. این بخش از ماجرا برای من خیلی جذاب بود.
⚡️کمترین فایده این قصه این بود که بعد از این وقتی محسن مهدیان از نظام دفاع میکند دیگر نمیتوانند به او تهمت بزنند که پشتت گرم است. این یعنی او دارایی مهمی به دست آورده که میتواند عقلانیت زمینی نصیری و عدالتخواهی ناپخته منفی باف مکتوبات و صدرالساداتی و بهار و دیگران را به نقد بکشد و به بلوغ شایسته اش نزدیک کند.
@ali_mahdiyan
22.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ هنرانقلابی و رویای ایرانی
🔹 هنر مداحی که هیچگاه مورد اعتنای روشنفکران غربزده در ایران نبوده است – مگر برای تمسخر و تخریب – این سالها به مدد جوشش خلاقانه هنرمندان انقلابی؛ به ترازی نزدیک شده است که میتواند الهام بخش دیگر شاخههای هنر کشور باشد.
🔹 یانکیها؛ بیش از صد سال است "رویای آمریکایی" را با سینما پشتیبانی کردهاند و از مهمترین کارکردهای هالیوود؛ رویاسازی برای جامعه آمریکایی بوده است.
🔹 این کارکردِ سینما، در ایران با طراحی جریان روشنفکری به "کابوس سازی" تغییر کرده است و ایرانیان را مجبور کردهاند در آینه مقعر سینمای کن و برلین و اسکار؛ تصویری کج و کوله و کابوسوار از ایران انقلابی را به تماشا بنشینند. رسانه ملی جمهوری اسلامی هم با انبوه سریالهای سیاه و تلخ یا پوچ و باری به هر جهت خود، عمدتا در همین پازل، گویی به نقشی که دشمنان ایران برایش تعریف کردهاند وفادار مانده است.
🔹 در فقدان سینمای ملی و رویاساز، این مداحی درخشان سید رضا نریمانی را ببینید تا دریابید وقتی از هنر ملی و آرمانی و رو به آینده حرف میزنیم از چه سخن میگوییم و رسانههای زرد و روشنفکران غربگرا و مدیران منفعل؛ چه فرصتهای شیرین و بزرگی را در هنر؛ از جامعه ایرانی دریغ کردهاند.
@jalili_vahid
@ali_mahdiyan
بسم الله الرحمن الرحیم
🛑طلاب مدرسه معصومیّة بمنظور پاسداشت شعائر ایّام فاطمیّة و تکریم و بزرگ داشت مقام شهید سرفراز حاج قاسم سلیمانی، هم سو با تحقق بخشی از رسالت های اجتماعی روحانیت، اقدام به برگزاری طرح "روضه های خانگی" مینمایند.
⚠️معرّفی اجمالی طرح در گام اوَّل:
در طرح حاضر برای گام اوَّل، ارتباطی میان مدرسه ی معصومیّة و جامعه ی طلاب و مداحین با مخاطبین مردمی که مایل به برگزاری جلسه روضه در منازل خود میباشند برقرار خواهد شد و متناسب با نیاز مردمی پاسخ متناسب تدارک میگردد.
🚨طرح روضه های خانگی منحصر به ایّام فاطمیّة نبوده، بلکه در تمام طول سال به جذب مخاطبین خود خواهد پرداخت، هرچند که آغاز طرح بمناسبت تکریم ایّام شهادت صدّیقه طاهره و بزرگ داشت شهادت سردار اسلام(شهید سلیمانی) از فاطمیّة دوّم مقرر شد.
❗️‼️لازم به ذکر است، در این طرح مدرسه متولی برگزاری مراسم نبوده و صرفا نقش تسهیل کننده در ارتباط مخاطبین با سخنران و مداح مراسم روضه را عهده دار میباشد.
🇮🇷همکاران فعلی طرح روضه های خانگی:
در حال حاضر مجموعه ای از
1- اساتید حوزه علمیّة معصومِّة و سایر حوزه های شهرستان قم
2- برخی اساتید سطوح عالی
3- مجموعه ای از فضلای محصِّل سطوح عالی قم
4- مجموعه ای از طلّاب مدرسه علمیّة معصومیّة قم و سایر مدارس علمیّة
✅✅✅✅
@kh_rozeh
@ali_mahdiyan
22.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازخوانی سردار قدس برای فهم مکتب امام در دهه نود ضروری است. .
باید او را شنید از زبان نزدیکانش باید سخنرانی های او را به دقت گوش داد. .
باید سبک تصمیم گیریهای نظامی و سیاسی اش را مطالعه کرد.
@ali_mahdiyan
مدیریت و تربیت و اقتصاد
🌾 وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِياما (آیه 5 سوره نساء)
🌾بسیاری از مفسرین این آیه را در تبیین اهمیت بعد اقتصادی در نگاه اسلام میدانند.
«از اين تعبير به خوبى اهميتى را كه اسلام براى مسائل مالى و اقتصادى قائل است روشن مى شود، و به عكس آنچه در انجيل كنونى مى خوانيم كه «شخص پولدار هرگز وارد ملكوت آسمانها نمىشود» اسلام مى گويد ملتى كه فقير باشد هرگز نمى تواند كمر راست كند»(برگزیده تفسیر نمونه ج1ص374)
🌾اندیشمندان انقلاب اسلامی نسبت دین و دنیا را در آثار خود به شدت مورد توجه قرار داده اند. شهید مطهری میگوید:
«تكامل جامعه نيز عيناً به همان صورت رخ مى دهد كه تكامل روح در دامن جسم و تكامل انسانيت «فرد» در دامن حيوانيت او صورت مى گيرد. نطفه جامعه بشرى بيشتر با نهادهاى اقتصادى بسته مىشود. جنبه هاى فرهنگى و معنوى جامعه به منزله روح جامعه است.»(مجموعه آثار شهید مطهری. ج2.ص27)
🌾سیدعلی خامنه ای مغزای مکتب حضرت امام را نسبت دین و دنیا میداند. ««جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه ی دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسأله ی دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند. .... اسلام، دنیا را وسیله ای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه ی آخرت است.»(14-3-84)
🌾این آیه نقش مال را در حرکت و رشد و قیام انسان و جامعه تبیین میکند. لکن تبیین میکند که برای اینکه این اتفاق بیفتد باید نسبت بعد اقتصاد و بعد حکومت را ملاحظه کرد. یعنی مال به شرطی میتواند باعث قیام فرد و جامعه باشد که تحت مدیریت عقل قرار بگیرد نه تحت مدیریت سفاهت.
🌾این نکته یعنی برای شکوفایی اقتصاد و اینکه یک اقتصاد ثمربخش الهی و توحیدی داشته باشیم، برای اینکه اقتصاد بتواند شاخصهای رشد و تعالی را در چارچوب دینی و توحیدی محقق کند نیاز به حاکمیت ویژه داریم. بدون حاکمیت درست، اقتصاد نمیتواند نقش قیام دهندگی ایفا کند و به این ترتیب اقتصاد به ضد خود عمل میکند. یعنی جامعه زمین گیر میشود.
🌾این آیه نشان میدهد مال به هر میزانی که باشد به خودی خود نمیتواند نقش خود را در ارتقا انسان و جامعه ایفا کند. جامعه اگر بنای حرکت به سمت خدا داشته باشد باید مال را زیاد کند و البته در جهت قیام به کار بگیرد و این جز با عبور مدیریت و حکومت از سطح سفاهت به سطح عقل رخ نخواهد داد.
🌾روایاتی که در این زمینه وارد شده اند و مثلا بر اساس این آیه دائم الخمر را شایسته مدیریت نمیدانند به همین نکته اشاره میکنند که آنچه نیاز است حکومت عقل است. (تفسیر برهان ج2 ص21 و 22)
🌾در برخی آیات قرآن ویژگی سفیهان امت بیان شده است میفرماید:
وَ إِذا قيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لكِنْ لا يَعْلَمُونَ ( بقره 13)
این آیه تبیین میکند که برخی از مردم هستند که حقیقتا سفیهند ولی نمیدانند.
ویژگی اصلی آنها چیست؟
في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ (10بقره )
🌾یکی از ویژگیهای این بیمار دلان که به لحاظ تدبیر، در وضعیت سفاهت قرار دارند چیست؟
فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِيبَنا دائِرَةٌ(مائده 52)
این ها نسبتشان با دشمن، نسبت ترس است. به سوی دشمن حرکت میکنند. از ترس آنها یا لااقل با استدلال ترس از آنها.
🌾با این حساب وضعیت اقتصادی جامعه دینی وقتی به سوی شکوفایی پیش خواهد رفت که مدیریت اقتصاد در دست جریان بیمار دل نباشد. جریانی که ویژگی آنها ترس از دشمن و رغبت و حرکت به سمت دشمن است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
#نشر_حداکثری
📕 نشریه #خط (صاحب امتیاز: خانه طلاب جوان) منتشر شد...
📒 ویژه نامه اولین سالروز صدور بیانیه #گام_دوم_انقلاب
🗂 با پرونده هایی در مورد تبیین و راهکارهای #تحقق بیانیه گام دوم
🎙 با آثار و گفتگوهایی:
📝 از حضرات آیات:
مصباح یزدی
شب زنده دار
اعرافی
میرباقری
عابدی
📝 و حجج اسلام:
رهدار
فلاح شیروانی
قمی
وکیلی
قنبریان
عزت زمانی
فرحانی
بغدادی
مهدیان
متولی امامی
📝 و آقایان:
پروفسورگلشنی
دکتر منوچهر محمدی
استاد طاهرزاده
مهدی جمشیدی
💳 با تخفیف ویژه جهت طلاب و نهادهای حوزوی
📱توزیع: برای تهیه نشریه با شماره 09157172810 تماس حاصل فرمایید یا به آیدی @pasdare_Enghelab در پیام رسان ایتا پیامک ارسال نمایید.
📲 شیوه های #اشتراک نشریه خط:
1⃣ ارسال مشخصات به سامانه پیام کوتاه 30008777110114
2⃣ تماس با تلفن 02532603677
3⃣ مراجعه به سایت www.khanetolab.ir و تکمیل فرم ثبت نام
📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
گفتمان جوان انقلابی
☀️ اینکه بزرگواران تصمیم دارند و تاکید دارند تا قبل از انتخابات به یک لیست واحد برسند، خوب است اما به نظرم امروز آنچنان به چنین وحدتهایی نیاز نداریم. بلکه این وحدتها دست و پا گیر هم شده. چه لزومی دارد مجموعه هایی که سر ریز و درشت امور با هم اختلاف دارند از برجام و سیاست خارجه گرفته تا رشد و امید داخلی، یک لیست واحد بدهند. خوب واحد نیستیم همه هم میدانیم. بعلاوه که این، مجبورمان میکند یک نسل حاشیه رفته کم تلاش را همیشه توی لیستها نگه داریم و برایشان بالای مجلس جا باز کنیم. که چه بشود، نمیدانم؟
☀️به نظرم این انتخابات کلا باید خرج یک نکته شود و آن ایجاد امید و جوشش در مردم. دقیقا همان نقطه ای که دشمن نشانه رفته. دقیقا همانجایی که روحانی شکست خورده سرخورده نشانه رفته و دقیقا همان نقطه ای که تاج زاده ها و طاغوت زاده های داخلی دنبال میکنند.
☀️برای حضور حداکثری مردم پای صندوق هم دو راه داریم یا استفاده از دو قطبی ها و لج و لجبازی های همیشگی، راهی که همیشه بد است و امروز زهر کشنده است برای جامعه و برخی مسوولین کم خرد استدلالشان بر آوردن ضدنظامهای ردصلاحیت شده به بازی انتخابات همین است. راه دوم اما استفاده از حقیقتی است به نام #جوان_انقلابی ، فرصتی که گام دوم رهبری فراهم کرده. آری
و البلد الطیب یخرج نباته باذن ربه و الذی خبث لایخرج الا نکدا...
☀️جوانان انقلابی که کاندیدا شده اند فقط کافی است فرصت برایشان فراهم شود و در شهرهای مختلف سخن بگویند. روح امید و حرکت در مردم زنده میشود. من تندترین نقدها را به جریان عدالتخواهان جوان داشته ام اما حتی آنها نیز در این جهت مفیدند. تمرکز را ببریم روی جوان انقلابی.
☀️هیچ وقت فکر نمیکردم سپردن کار به نسل جوان انقلابی این قدر در کشور دشوار باشد. برخی انقلابی ها از عمق جان با بیانیه گام دوم کنار نمیآیند. ولو به زبان احترامش میکنند در همین قم به یکی از کاندیداها گفتیم بهتر نبود یک جوان انقلابی معرفی میکردید دستی به محاسن سفیدش کشید و گفت من خودم جوانم. آری سخت است و نمیتوانند همراه شوند. امروز من مبلغ روحانی هر جا می نشینم باید از حضور نسل جوان انقلابی جدید سخن بگویم و مردم را به سوی آنها متوجه کنم.
☀️نیروی جوان تازه نفس، بودنش در این انتخابات راه گشا است کاش مدیران و برنامه ریزان و تریبون داران کمک میکردند این ها زبان بگشایند و در رسانه ها و پشت تریبونها از آرمانها سخن بگویند. و کاش همه کمک میکردند که چنین واقعه ای هر چه با شکوه تر رخ دهد.
@ali_mahdiyan
طعم مناظره
محبی و تاجزاده
🔹به تازگی موفق شدم این مناظره را به طور کامل ببینم. مناظره خوبی بود. توصیه میکنم رفقایی که موفق نشدند این مناظره را ببینند، وقت خالی کنند و به طور کامل مشاهده کنند. حتما حرفم را تایید خواهید کرد.
🔹به نظرم دو مساله مهم را بعد از این مناظره حل شده خواهید یافت؛
🔺نکته اول اینکه نظارت استصوابی، امری معقول و پیشرفته و متحقق در تمام دنیا است. پس از دیدن این مناظره دیگر به اصل این قانون ایراد نخواهند گرفت. خوب توجه کنید به توییتهای حضرات رجوع کنید، این مساله را پیش از این انکار میکردند.
🔺نکته دوم این که نظارت استصوابی از ابتدای انقلاب و مجلس اول وجود داشت. پذیرفتن این نکته نیز توسط تاجزاده در یک مناظره عمومی دست آورد مهمی است.
به نکات دیگری هم در مناظره میتوان اشاره کرد که خوب است خودتان ببینید.
دیدنش لذت دیگری دارد.
🔹اما آنچه از همه این امور برای من جذابتر بود معنای این مناظره بود. خوب توجه کنید! یک جوان انقلابی با یک پیرمرد لیبرال نسل اولی گفتگو میکند. جوان موفق میشود با زبان تخصصی و علمی خود، طرف مقابل و بلکه جریان مقابل را منفعل کند. قصه تعداد خرما و امثالهم یعنی جریان بالکل از این مناظره منفعل شده؛ هم به نحو علمی هم گفتمانی و هم حیثیتی.
🔹به نظرم تقابل جوان انقلابی و پیرمرد لیبرال فوق العاده جذاب بود. نمیدانم شما هم به اندازه من از دیدن اعتماد به نفس جوان و انفعال تاجزاده و اجبار علمی او به پذیرش و تسلیم، لذت بردید یا نه؟ من طعم گام دومی این مناظره برایم جذاب تر از آن موفقیت علمی و جدلی بود.
@ali_mahdiyan
طینت جامعه
نکته مهمی درباره قواعد عاقبت به خیری
🌱 یک بنده خدایی از امام صادق علیه السلام پرسید ؛ من آدم تاجری هستم با مردمان زیادی ارتباط میگیرم، اما گاهی میبینم برخی خوش خلق هستند و خوش رفتار وقتی پیگیری میکنم میبینم دشمن شمایند، بر عکس برخی را میبینم بداخلاق و غیر قابل اعتمادند وقتی بررسی میکنم «فاتبینه عن ولایتکم» میفهمم ولایت شما را دارند، فکیف یکون ذالک؟
این روایت در کافی شریف جلد دو در بخش ایمان و کفر آمده. علامه طباطبایی نیز در المیزان جلد هشت استفاده کرده.
اما فکر میکنید امام چه جوابی داده؟
🌱امام پاسخی مهم و رمز آلود دارد. میفرماید: طینت و ذات آدمها یا از بهشت است یا جهنم. این دو آمیخته شده اند و بعد دوباره جدا شده اند. علت رفتارهای بد اهل ولایت تماس با ذات دشمنان ما است و علت رفتارهای خوب دشمنان تماس با ذات اهل ولایت است.
این یعنی چی؟
🔺در وجود فرد و جامعه، داشته ها و نداشته ها یک وزن ندارند. اگر بخواهیم برآیند کلی بگیریم باید وزن و ارزش هر یک را بدانیم.
🔺ارتباط با ولایت، نمایشگر ذات انسانها است. تا وقتی این رابطه ولایی هست جوهره افراد خیر است.
🔺به همین وزان جوهره یک جامعه تحقق حاکمیت الهی و ولایت در آن است. اگر این باقی بماند بدیها از بین میرود. تعبیر روایت این است که «و هم یعودون الی ما خلقوا منه»
🔺ریشه همه بدیها در انسان و جامعه ولایی، تماس با ولایت طاغوت و تاثیر پذیری از او است که این را باید کم کرد. به اندازه ای که از آنها متاثریم بدیم.
🌱روشن است این به معنای عدم تاثیر بدیها و زشتیها در جان ما نیست، ثم کان عاقبه الذین اساءوا السوءا ان کذبوا بآیات الله
ولی با توجه به این روایت، باید گفت خطاها اگر شدید شوند خیمه ولایت را میخوابانند. چه در جان انسان و چه در جامعه. آنگاه اتصال به طاغوت، ما را نابود میکند یخرجونهم من النور الی الظلمات.
🌱نکته مهم اینکه عاقبت انسانها بروز باطن آنها است . عاقبت جامعه نیز بروز باطن و ذات او است. جامعه ای که هویت انقلابی و ولایی خود را حفظ میکند به سوی بهشت حرکت میکند. یعنی عاقبت به خیر میشود.
🌱حالا این جملات سردار شهید قدس که عاقبت به خیریش را به رخ همگان کشید، مرور کنید. فریادی که بر سر همه سابقه داران میزند:
«والله والله والله از مهمترین شوون عاقبت به خیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلابه. والله والله والله از مهمترین شوون عاقبت به خیری نسبت شما با این حکیمی است که سکان دار است.»
@ali_mahdiyan