eitaa logo
بر پا
8.8هزار دنبال‌کننده
653 عکس
384 ویدیو
75 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
51.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره مهدیان و دخانچی پیرامون مقوله عدالتخواهی بخش سوم @ali_mahdiyan
نقش کودکان در رشد جبهه حق 🌱عموما انسانها وقتی با یک کودک مواجه میشوند، پرستیژ و سبک رفتار خودشان را کنار میگذارند و تلاش میکنند با زبان بچه با او حرف بزنند. با محبت نگاهش کنند. حواسشان نیست که عملا تحت تسخیر کودک درآمده اند. 🌱اهل معنا یک قاعده مهم را مورد توجه قرار میدهند و آن اینکه کسی یا چیزی که به لحاظ زمان و مرتبه نزدیکتر به پروردگار است، قدرت دارد دیگران را جذب خود کند و تحت تاثیر خود قرار دهد. 🌱کودک مظهر لطافت و ظرافت و رحمانیت و محبت است. مهمترین عامل رشد ما از خودگذشتگی است، کودک از خودگذشتگی را ساده میکند و به ما یاد میدهد. او ما را تربیت میکند در واقع. 🌱تربیت کودکان بیشتر از دانش نیاز به منش ما دارد او باعث پیوند بیشتر همسران میشود آنها میفهمند چقدر به هم محتاجند. زن مباشرت بیشتری در تربیت دارد و با مادر شدن ناگهان به سرعت شکفته میشود. مرد تازه معنای رزاقیت و مسوولیت را میفهمد. کودک خانواده را دوباره میسازد. 🌱هر چه روح ها خبیثتر میشوند از کودک دورتر میشوند. بزرگان ما با کودکان خیلی محشور بودند. ببینیم رفتار پیامبر اکرم و اهل بیت و اهل علم را. 🌱کودک های بیشتر باعث میشوند باب رحمت و رزاقیت خدا باز شود و دقیقا بر خلاف آنچه فکر میکنیم رشد دارایی ما منوط به آمدن کودکان است. جامعه ای که کودکان بیشتری دارد بانشاط تر و پر عاطفه تر و معنوی تر است. 🌱 کودکان نماد حقانیت جبهه حقند. تاثیری که کودکان یمن و سوریه و فلسطین و لبنان در پیروزی جبهه حق دارند دست کم نگیرید. آنها نماد مظلومیت حقند. 🌱 حتی بزرگان معنویت معتقدند روح کودکان مظلوم مدد کننده جبهه حقند. این را ابن عربی در بحث ذبح کودکان زمان موسی ع بیان میکند. ریختن خون حضرت علی اصغر ع به آسمان را از این منظر ببینید و نقش تاریخی او در رشد جبهه حق. در درون جامعه نیز نقش کودکان مظلوم و‌محروم و یتیم و کودکان کار را در تشدید جریان انفاق در جامعه باید متوجه بود. @ali_mahdiyan
روحانی و بنی صدر 🌱من هم مثل خیلی از دوستان قبول دارم شباهتهایی بین روحانی و بنی صدر وجود دارد. گفتمان التقاطی در هر دو، کم رمق بودن گفتمان انقلابی ، ضعف مدیریت و تصمیم گیری، تصمیمات غلط، دوری از مردم و محرومین و مستضعفین، ایجاد دو قطبی و شکن و اختلاف در جامعه خصوصا در زمان تبلیغات انتخاباتی، پنهانکاری مفرط و فساد برخی نزدیکان و هزار و یک ایراد و اشکال دیگر. 🌱خوب، پس چرا رهبری به مجلسیان توصیه میکند که روحانی را استیضاح نکنند؟ آیا او مشکلات و‌ دشواریهای مردم را نمیبیند؟ چطور خود ایشان در جریان رای به بی کفایتی بنی صدر نقش ایفا کرد؟ 🌱این به چند نکته مهم بر میگردد اولا تفاوتهای روحانی و بنی صدر مثلا یک تفاوت اینکه جریان منافقین که دست به اسلحه برده بودند با بدنه حکومت آنهم در اندازه رییس جمهوری ارتباط قوی داشتند. در نقل حاج احمد هست که امام در آن جلسه خصوصی تند با بنی صدر در اواخر بیش از همه به این نکته توجه میدهد. تفاوتهای دیگری هم هست که بیان آن متن را طولانی میکند. 🌱ثانیا استیضاح در کار رهبران ما زمانی است که ادامه کار با رییس جمهور در چارچوب قانون غیر ممکن است. یعنی انسداد و ناچاری، درباره بنی صدر هم تا به این مرحله نرسید امام اجازه استیضاح را نمیداد. روحانی دارد در چارچوب قواعد با قوای دیگر و ساختارها کار میکند و این به هر دلیل باشد ولو به صورت ظاهری، مهم است. حفظ رییس جمهورهای منتخب مردم و پشتیبانی از آنها و همکاری قوای منتخب یکی از محکمات سیره رهبران است. مگر انسداد کامل و خروج یک مسوول از زمین بازی جمع. 🌱جالب است که رهبر امروز ما در دوران بنی صدر مخالف پشتیبانی های جدی امام از بنی صدر بود. امامی که بعدها قسم خورد که حتی به بنی صدر رای هم نداده بود. اما ایشان میگوید در داستان بنی صدر ما اشتباه میکردیم و امام حکیم اموری را میفهمید که ما تشخیص نمیدادیم(۴_۹_۷۰). این اصل مهم در رهبری رهبران تثبیت شد که تا آخر با رییس جمهورها کار کنند مگر خود رییس جمهور زیر میز بزند. و از مجالس بخواهند تا روز آخر مدد دولتها باشند. 🌱ثالثا اساسا امروز چه عقلانیتی در استیضاح روحانی وجود دارد؟ بررسی کنیم ببینیم استیضاح او در این سال آخر چه تاثیری در داخل و خارج دارد؟ اولا در این فضای پر فشار، تشویش را هم به مردم اضافه میکند. ثانیا یا وقت دولت را میگیرد و یا اگر رای هم بیاورد یک التهاب درونی است و مخابره این پیام به خارج که تحریمها باعث سرنگونی یک دولت شد و این یعنی نشانه ضعف و شکست. وجود اختلاف جدی دولت و‌ مجلس در داخل و خارج معنایش ضعف و شکست است. و خلاصه خروجی نهایی کار فشار بیشتر است به مردم. به هر حال بدون تذکر رهبری هم معلوم بود که این کار بیشتر هیجانی و عاطفی است تا عقلانی. 🌱نقد اصلی رهبر به جریان انقلابی مدتها است که از دو منظر عقلانیت و معنویت است. همانطور که کلیدواژه اصلی برای نقد جریان غربگرا مفهوم عدالت است برای نقد جریان انقلابی دو مفهوم عقلانیت و معنویت بسیار مهم است. @ali_mahdiyan
چه کردید با خودتان 🔻ولایت یک عقیده ذهنی و قلبی صرف نیست همانطور که توحید هم صرفا مفهومی ذهنی و حتی قلبی نیست. مفاهیم دینی عینیت و خارجیت دارند و در مقام عمل خود را نشان میدهند. تمام شمایل فقه ما در صورت ولایت خود را نشان میدهد و صورت ولایت چیست؟ رابطه امام و امت که خود را در قالب ساختارهای کلان حاکمیت متبلور میکند. که به آن «نظام» میگویند. نظام آن ویرایش کلانی است که جامعه توحیدی به خود میزند. نظام همان رخسار عقیده ای است به نام ولایت. 🔻حالا انسان های مختلف در نسبت با ساختارهای حاکمیت حالتهای متفاوت دارند. برخی عاشق نظامند. چقدر عاشق؟ آنقدر عاشقند که حاضرند برای آن جان بدهند. وصیتنامه حاج ق ا س م را بخوانید، ببینید چگونه همین نظام را تبلور و وارث تمام قداستهای عالم میداند. به علما و غیر علما چطور مراقبت از آن را توصیه میکند. معتقد است هزاران جان پاک فدای همین نظام شود، میارزد. برخی برای نظام هزینه میکنند البته نه در اندازه جان. خیلی ها به نظام اعتماد دارند. ولو مخالف نظام باشند ولی به آن اعتماد دارند. مثل آنانکه رای میدهند. 🔻کسانی که این اعتماد به نظام را نابود میکنند در واقع دارند چه میکنند؟ اینها ولایت الله را در خارج نابود میکنند. از دو حال هم خارج نیست وقتی تبر به ریشه ولایت زدید، دارید ولایت طاغوت را تقویت میکنید. ببینید دوتایی ترسیم شده در آیت الکرسی را. ولایت طاغوت و ولایت الله. هر کس باید تکلیف خود را در این دوگانه روشن کند. 🔻من در این داستان «اعدام نکنید» یک نکته برایم مهم بود، همان نکته ای که در پذیرفتن نوع روایت آشوبهای آبان نیز خود را نشان میداد. نقطه های شروع آن نیز در اتکا به اخبار آن ور آبی یا این ور آبی دیده میشود. یعنی اعتماد به نظام. 🔻از این منظر میفهمیم رفتار سردار حاج ی زاده چه ارزشی داشت و گناه امثال طبری چقدر بزرگ است. 🔻حالا یک سوال دارم کسانی که در میان انقلابیون گفتمان اعدام نکنید را تقویت کردند چه کردند؟ آنها که روایت حاکمیت از جریان آبان را زیر سوال بردند چه کردند؟ آنانکه ناامیدی از دستگاه حاکمیت را به هزار زبان و رسانه در مردم ترویج کردند چه کردند. زبانی که خروجی نهایی اش بی اعتمادی به نظام باشد مقابل ولایت است و مدد دهنده طاغوت. 🔻لزومی نداشت ترامپ و اسراییل هم با شما همنوا شوند تا بفهمید در خطایید. چه مثل علیزاده به نام عدالت فریاد بزنیم عدالتمان طاغوتی است یعنی عین ظلم خواهی است چه مثل تاجزاده به نام آزادی فریاد بزنیم آزادیمان طاغوتی است یعنی عین استبداد طلبی است چه مثل مهدی نصیری به نام انقلابی گری فریاد بزنیم انقلابی گریمان طاغوتی است یعنی عین ضدانقلابی گری است. ولو تمام فضای دهانمان پر از شعار مرگ بر آمریکا باشد. @ali_mahdiyan
رد خون 🌱«رد خون» را دوست داشتم. مهدویان مساله دشواری را انتخاب کرده. او در دل یک جنگ سخت و نفس گیر و پیچیده، نبردی به غایت دشوارتر را انتخاب کرده و به تماشا کشیده. نبرد امروز ما. 🌱اگر ماجرای نیم روز جنگ عقیده بود، عقیده ای که هویت ساز است و باعث میشود خواهر و برادر و رفیق و همسر از تو جدا بیفتند و با تو مرز پیدا کنند، اما رد خون ماجرای جنگ دیگری است جنگ قوت روح و نفوذ بصیرت، ضعف های ما، مثل ظاهرگرایی، عاطفی و احساسی بودن و عدم عقلانیت، از همه مهمتر ضعف ناشی از غرور یا درد جاه طلبی و قدرت طلبی تحت نام تکلیف، درد بی عرضگی و نالایقی مدیرهایی که آدمهای خوبی اند اما توانمند نیستند، همگی چطور به جبهه ما ضربه میزند. 🌱اما از این دشوارتر و مهمتر اینکه او دشمن را هم تحلیل میکند. انگار میخواهد از وسط خون و آتش جنگی واضح، راهی باز کند که پاره های جان ایران را برگرداند. در میان دشمن نقش بدنه جاهل و احساساتی منافقین با همه خطاهایی که کرده اند جدا میشود از رووس خبیث و نانجیب آنها. کسانی که از جهل و کوچکیشان، دستان و بازوان دشمنند، اینها را پیدا میکند و رابطه حقیقی ما با آنها را نشانمان میدهد. چرا؟ 🌱 چون این بیماری و درد امروز ما است. ما نه ضعفهای خودمان را میبینیم و نه متوجه بدنه جاهلی هستیم که در جبهه دشمنند اما پیوستگی حقیقی با ما دارند. اگر شرایط واقعی زندگی آنها و جهل آنها را ملاحظه کنیم به این راحتی شلیک نمیکنیم و تیغ نمیکشیم. این یعنی مهدویان با نگاهی واقع بینانه تلاش میکند جنگ را کمی عمیقتر روایت کند. 🌱حالا مثلا با این رویکرد هشتک «اعدام نکنید» را بازخوانی کنیم. شناخت دشمن آسان نیست، اینها چه کسانی بودند؟ بازیخوردگان جاهل یا خبیثهای دانا. اگر دو چشممان با دقت به هر دو طیف نباشد، چه بسا مقابل دشمن خبیث سادگی کنیم یا اینکه پاره جانمان که جاهل و بازیچه بوده را به خطا بیش از اندازه تنبیه کنیم. باید قبول کنیم بدون رشد روحی و رشد بصیرتی چه بسا پشت ظاهر معصوم و ظاهر بیگناه یک جوان، وجود خبیث و جنایتکار او را تشخیص ندهیم یا با بهانه های ظاهرا درست، بخشی از انسانهای بیگناه و آماده تغییر را که پاره جان ما هستند در دستان کثیف دشمن رها کنیم. @ali_mahdiyan
روایت کرونا - قسمت اولروایت کرونا-شب عملیات.mp3
زمان: حجم: 6.32M
📻 📻 صدای خانه طلاب جوان 🔘 روایت کرونا - قسمت اول 🔘 شب عملیات 💠 اكنون در قرن پانزدهم هجری قمری، همانطور كه نبی اكرم‌(ص) پیشگویی فرموده بودند، قوم سلمان فارسی _ ایرانیان _ علم قیام انبیا را بر دوش گرفته‌اند و وجودشان همچون شمسی تازه در خلأ ظلمانی جاهلیت ثانی تولد یافته است... 🌐 برنامه های رادیو روایت را از طریق لینک زیر دنبال کنید: https://shenoto.com/channel/radiorevayat 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اقتصاد هم روح دارد ✅ این حکایت از گلستان سعدی را یادتان هست؟ دو برادر یکی خدمت سلطان کردی و دیگر به زور بازو نان خوردی. باری این توانگر گفت درویش را که: چرا خدمت نکنی تا از مشقت کار کردن برهی؟ گفت: تو چرا کار نکنی تا از مذلّت خدمت رهایی یابی که خردمندان گفته‌اند نان خود خوردن و نشستن به که کمر شمشیر زرّین به خدمت بستن. به دست آهن تفته کردن خمیر به از دست بر سینه پیش امیر ✅ به نظرم در تحلیل وضعیت اقتصاد یک انسان یا یک جامعه قبل از بررسی میزان فقر و فلاکت و سرمایه و کار و هر نکته دیگری باید شاخصهای مهمتری را در نظر گرفت که اساسا سیاسی اند. محاسبه اقتصاد بدون این ویژگی محاسبه یک جسد بدون روح است. ✅ همیشه فکر میکردم چطور کشورهایی که خیلی هم دارا هستند و سرعت رشد داراییهایشان از ایران بیشتر است به اینجا رسیده اند؟ اما ⚡️اولا اراده این کشورها در چه وضعیتی نسبت به اجزا دیگر عالم است؟ چه میزان فشارهای کشورها و شرکتهای بزرگ خرپول دنیا روی آنها بوده؟ اگر نبوده چرا؟ ⚡️ثانیا چه میزان از زور بازو و‌ دانش مردمشان نان میخورند و درون زایند؟ چه میزان علم بنیاد و مردم بنیادند؟ چه میزان با فشار بیرونی حاکمیت ها و با اجبار رشد کرده اند؟ ✅ نگویید فقر ذلت میآورد. چون این جمله ناقص است. هر فقری ذلت آور نیست و هر پول و درآمدی عزت آور نیست. فقر ناشی از ایستادن بر هویت و عزت، خودش تشدید کننده عزت است و عزت همان منبع سرشار و سرمایه اصلی است که موتور تولید و باعث در کشور است. اساسا «مقاومتی بودن اقتصاد» اشاره به روح اقتصاد دارد. ✅ شنیده اید این روایت امام صادق ع را که به آن فرد فقیر گفت تو پولداری. بعد توضیح داد که «ولایتت را چند میفروشی؟» ولایت صرفا یک عقیده نیست بلکه اتصال به هویت الهی و برتر خودمان و مبارزه با سلطان و طاغوت عالم است. این روح اقتصاد است. و الا چه بسا در کربلا کسی با شاخص اقتصادی محاسبه کند و کم شدن آب و خوراک و امنیت لشکر را ببیند و بگوید شکست اقتصادی خوردند و این یعنی مبارزه را در جان اقتصاد درنیابیم. ✅ اقتصاد آویزان یا بی تفاوت به اراده سلاطین عالم یا اقتصاد غیر متکی به علم و بازوی مردم، یک شبه فرومیپاشد. و وای بر کشوری که خودش را بفروشد. ✅ به این پرسش با دقت فکر کنیم که چرا عده ای برای معاملات با شرکتهای غربی چشم بسته، سوت و کف میزنند و برای معامله با شرق چشم بسته، تف و لعن میفرستند. پای نکته ای فرا اقتصادی در میان است؟ ✅ از خود بپرسیم علت تحریم اقتصادی ایران چیست؟ تغییر اراده ؟ اراده چه کسی؟ همانکه فشار تحریم بر گرده او است؟ او کیست؟ مردم محروم و مستضعف؟ خوب مگر اراده اینها چیست که باید تغییر کند؟ و آیا این اراده مگر به لحاظ اقتصادی چقدر میارزد؟ @ali_mahdiyan
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ساختارهای نظام اسلامی مهم است اما به شرط آنکه حاوی روح خود باشد که انقلاب است. نقش پیشروان و رهبران یک نقش حقیقی است نه صرفا حقوقی. این نقش حقیقی، روح نظام یعنی انقلاب را در جان امت پمپاژ میکند. ما انقلاب را مدیون امامان انقلاب و شهداییم. سلوک بر بستر نظام را مدیون این قله هاییم. رفقا! از کنار جملات حاج قاسم ساده نگذرید. این جملات را باید به دقت گوش کنیم و مباحثه کنیم. جانم فدای راه و مکتبش. @ali_mahdiyan
امید صادق.pdf
حجم: 143.5K
علت امیدوار بودنم به اوضاع را در این متن توضیح داده ام. @ali_mahdiyan
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میدانید چه چیزی اتصال زمین به آسمان را محکم کرده در جامعه ما انتظار مادرانه شهدا یکیشه نگاه کنید @ali_mahdiyan