eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
375 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یازهرا س ادرکینی
🏴 👥تجمع عاشورایی 🔰 دسته ی عزاداری حضرت قاسم بن الحسن (ع) 📆 یکشنبه 25 شهریور، ساعت 16:30 🚩 حرکت از میدان بازاردوم، نمایشگاه هوای حرم ▪️ هیأت زوارالزهراء (س) ◾️ @ZovvarAlzahra
🔸حدود چهل سال پیش مقاله ای از منتشر شد با عنوان "روح توحید نفی عبودیت غیر خدا". 🔸مقاله با همه مقالاتی که درباره توحید خوانده اید و شنیده اید متفاوت است. برخی از جملات ابتدایی این مقاله اینگونه است: ☘"روزی که پیامبر اسلام شعار لااله الا الله را اعلام کرد ..نخستین کسانی که با او بر سر ستیزه شدند سران و اشراف قبایل بودند...همواره عکس العملهای خصومت آمیز درباره یک فکر و یک نهضت مفسر گویایی است برای جهت گیریهای اجتماعی آن و عمق و ضریب تاثیر آن جهت گیریها. از راه مطالعه در چهره دشمنان این نهضت و وابستگیهای طبقاتی آنان میتوان جهت گیری طبقاتی و اجتماعی آن نهضت را دانست و از مطالعه در شدت و جدیت دشمنیهایشان میتوان عمق و تاثیر آن را اندازه گیری کرد. 🔸یک مبنای محاسباتی کاملا روشن. بر این اساس چند سوال دارم: 🔺اولا چه کسانی دشمن ایران هستند؟راس دشمنی با ایران چه کسانی هستند؟ 🔺ثانیا دشمنی آنها چه میزان شدید است آیا با همه قدرت آمده اند یا نه. 🔺ثالثا با چه کسی دشمنند؟ با مردم یا مسوولین یا یک طایفه خاص؟ 🔸از روی همین شاخصهای ساده نتایجی به دست میاید که با تلقی خیلی از رفقای ما ناسازگار است. 🔸اولا دشمن اصلی ما مقر اصلی ثروتمندان و قدرتمندان عالم است یعنی آمریکا. این یعنی جهت گیری ما کاملا رودرروی زورگویان و ظالمان عالم است. درست داریم میرویم. 🔸ثانیا با همه قدرت و آبرویشان آمده اند. آخرین توانایی آمریکا دیسیپلین حقوقی و آبرویش بود و همینطور ارتباطات و دارایی اقتصادی اش. که دارد خرج میکند. همه توانشان را آورده اند. این نشان میدهد قدرتمندیم. اگر ضعیف بودیم و با دست خودمان در حال نابودی بودیم این همه قدرت بیرونی لازم نبود. 🔸 ثالثا نقطه مقابل جنگ اقتصادی نه اولا رهبر است نه مسوولین و نه هیچ کس دیگر. فشار اقتصادی به میآید همه مردم خصوصا طبقه متوسط به پایین مخاطب این جنگند. این یعنی قرار است اراده عوض شود. و معنای این جمله آن است که اراده مردم مقابل خواست آمریکا است. 🔸اینکه در فشار و سختی هستیم روشن است. اما آیا واقعا در مجموع داریم پیش میرویم یا عقب گرد میکنیم؟ به نظرم یک نگاه کلان به اوضاع کافی است که نشان دهیم با وجود همه بی تدبیری ها و ضعفها و سختیها اما مردم ایران در حال پیش روی هستند. درست میروند و با قدرت هم پیش میروند. 🔸صحنه اینگونه است ولو منفی بافها نفهمند و نبینند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥كليـــپ ســـخـــنـــرانـــي . 🔴 رســـــــــانـــه دشــــمـــن 🔵‌سخنران:شيخ‌علي‌مهديان . #حداث_الحسين @hoddass @ali_mahdiyan
نخبگی انقلابی 🌾یک پیرمرد در مسجد محله ما است که صف اول جماعت مینشیند. اطلاعیه ها را او میخواند. پیر مرد باصفایی است. همیشه پای کار حرکتهای انقلابی و مردمی است. دوست داشتنی و حزب اللهی است. چند شب پیش میخواست اعلام کند تجمع و جلسه ای درباره FATF در یکی از مساجد شهر برگزار میشود. به کلمه FATF که رسید هر چه تلاش کرد نتوانست درست تلفظ کند. در نهایت با لبخند گفت آخرش هم نفهمیدیم این کلمه تلفظش چیست؟ 🌾من احساس کردم نه او که جمع زیادی از مردم با مفاد لایحه ای که مدتها است ذهن و دل جمع زیادی از نخبگان را به خود مشغول کرده است خبر ندارند. دقیقا نمیدانند مشکل این لایحه چیست؟حالا لایحه CFT تصویب شد. اینکه مفاهیم کنوانسیونها، تعاریف و شاخصهایش، خارج از مرزها تبیین میشود. اینکه در جنگ اقتصادی، تصویب این لایحه شبیه این است که به نفع دشمن و در جبهه خودی منور بزنیم. اینکه این میزان اتکا و اعتماد به اروپا و آمریکایی که همین تازگی زیر قول و قرارهایشان زده اند چقدر اشتباه است و هزاران استدلال دیگر باعث نشد جلوی رای سیاسی نمایندگان گرفته شود. نمایندگانی که همه چیز را در دو تایی های سیاسی تحلیل میکنند و در همان چارچوب رای میدهند. 🌾پرسش من این است که ما باید چه میکردیم؟ رفتار این چند روز حزب اللهی ها هیچ فایده ای نداشت مگر تشدید تنفر از دولت و مجلس. آنچه بود را آنچنان تر کردیم. خوب؟ ثم ماذا؟ 🌾من هنوز هم معتقدم راه حل فقط یک نکته است و آن رفتن سراغ مردم. گفتگوهایی که مخاطبش مردم نیست شبیه نقدهای دقیقی که دوستان ما به برجام میکردند، نتیجه اش قطعا تغییر اراده مردم نخواهد بود بلکه اگر درست هم باشد نتیجه اش صرفا یک نوع رشد عقلانیت در تصمیم گیریها خواهد شد که آنهم با وجود تصمیم گیرندگانی که تصمیماتشان را نه بر اساس عقلانیت بلکه بر محور احساس دشمنی با شما و اعتماد به خارج تنظیم میکنند تلاش شما عملا هیچ اثری نخواهد داشت. 🌾یادم نمیرود داستان 2030 را هم ما نتوانستیم حل کنیم.آن هم آخرش با هزینه شدن رهبری حل و فصل شد (البته اگر شده باشد). باید در تلاشهای سیاسی، روی مان به سمت مردم باشد و حواسمان به دشمن. اول باید دل مردم با ما صاف شود و برادریمان را اثبات کنیم باید باور کنیم راهی به جز این نداریم. اگر این را بپذیریم آن وقت ادبیاتی را انتخاب میکنیم و موضوعاتی را بر میگزینیم که برای مردم روشن تر است و تبدیل شدن آنها به ساده تر. 🌾باید در بستر ادبیات انقلابی حضرت امام، زبان دیگر و رفتار دیگری را پیدا کنیم که از طریق آن بتوانیم به دلها و اندیشه مردم دست پیدا کنیم. روی نقاط کاملا روشن و ادبیاتی که درش موضع گیری و برچسب کمتری وجود دارد بایستیم. 🌾گفتمانی که زبان ساده تری دارد. مثل لزوم مجاهدت و تلاش مسوولین. لزوم توجه به کالای فراورده خودمان یعنی توجه به تلاش خودمان. لزوم پاک کردن دعواهای پرسپولیس استقلالی در مردم و رجوع به درد مشترکمان. لزوم نقد ویژگیها و خصلتهای بد خودمان. یا مقولاتی مثل تبیین چرایی امید به آینده که ضرب آهنگش در کلمات رهبری به جد زیاد شده است. تبیین دوباره انقلاب به عنوان راه حل مشکلات. خلاصه در یک کلام گفتمان 🌾والا تبدیل میشویم به یک جمع بسته ای که فقط عصبانیت روی عصبانیت میگذارند به زمین و آسمان فحش میدهند همه سعیشان این است که دل خود را خنک کنند. جماعتی که قدرت پیشروی و رهبری اجتماعی ندارد و نمیتواند تاثیری در اراده مردم ایجاد کند و یعنی در این شرایط مبارزه یک جماعت بیفایده است. 🌾یک راه بیشتر نداریم آنرا هم امام و رهبری به ما آموخته اند اگر بنا است واقعا در صحنه امروز ایران نقش آفرین باشیم باید یاد بگیریم چگونه اراده مردم را به روش انقلابی ناب، عوض کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
سبک حکم 🌱چرا رهبری در مقوله fatf تذکر داد ولی ورود حاکمیتی نکرد؟ ما از او در امور دیگری شبیه به این ورودهای جدی تری دیده ایم. مثلا در قصه اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم رهبری منتظر شورای نگهبان و غیره هم نشد و دستور داد بحث اساسا از دستور کار خارج شود. 🌱شبیه به این قصه بلکه شدیدتر و عجیب تر از آن را در ماجرای 2030 مشاهده کردیم. رهبری در کوران انتخابات ناگهان این داستان را بر ملا کرد و منتظر عاقبت انتخابات و غیره هم نشد. و به جد مقابل اجرای آن ایستاد. او به همه ارکان زیر مجموعه خود مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تذکرهای شدیدی داد. 🌱ماجرای fatf چه تفاوتی با آن موارد دارد و اساسا سبک رهبری در حکم حکومتی چیست؟ 🌱رهبری در مواردی مقابل خواست منتخبین مردم حکم حکومتی میدهد و در مواردی مقابل فهم فقهی اولیه حکم میدهد. در مورد دوم اصلی ترین ملاک مصلحت است و شاخص اصلی در مصلحت نیز مراعات جامعه و مردم است. مراعات یعنی فهم و شناخت توان و قابلیت و فهم عمومی با توجه به اهداف جامعه. مراعات غیر از تساهل و تسامح است مراعات و مدارا نوعی همراهی است که نتیجه اش دستیابی سریعتر به اهداف باشد. چرا که اهداف جامعه دینی باید در نهایت به دست مردم و به خواست و اختیار و اراده جامعه محقق شود و نه به اجبار. 🌱اما جایی که رهبری در مقابل نظر منتخبین مردم میایستد دو دلیل عمده دارد اول اختلاف و دوم انحراف است. در موارد اختلاف نظر او جمع کننده و نهایی کننده است. در موارد انحراف حکم او محافظت از انحراف جامعه است. 🌱موارد مصلحت و رفع اختلاف عمدتا بر اساس ساز و کارهای قانونی ورودهای رهبری قابل حل و فصل است مگر اینکه لازم باشد ورودهای خود را و مراعات خود را علنی بیان کند مثل اجازه به ورود آقای معین به انتخابات با اینکه رد صلاحیت شده بود. 🌱اما پرسش اصلی که در بالا بیان شد مربوط به مقوله انحراف است. واقعیت آن است که بین قضیه 2030 و اصلاح قانون مطبوعات با ماجرای fatfتفاوت ماهوی وجود دارد. دو ماجرای اول یکی به مقوله تربیت و دومی گفتمان سازی در کشور مربوط میشدند. اولی تربیت نیروی انسانی را به دشمن میسپرد و دومی گفتمان سازی را. اگر اراده حرکت کننده در جامعه را اراده مردم میدانیم این دو انحراف در جامعه و سپردن مدیریت و هدایت جامعه به دست دشمن بودند. 🌱اما در مقوله fatf اتفاقی که میافتد شبیه برجام است و از مقوله انحراف نیست بلکه از جنس مقوله تحمیل هزینه بر کشور است. اگر چه عده ای از سر ترس یا احساس حقارت به این لایحه رای دادند اما این لایحه محصولش در جامعه و مردم تحقیر نیست انحراف هم نیست بلکه ایجاد هزینه است. دقت کنید حتی جان عزیزترین عزیزان کشور حتی تسلیحات در کشور اینها ولو عزیزند و ناموسی اما به هر حال هزینه اند نه انحراف. در سبک تصمیم گیری رهبران اراده مردم و قانون بر هزینه ها مقدم است و اراده رهبر و امام جامعه در مقوله انحراف بر اراده مردم مقدم است. اگر بنا باشد جامعه به انحراف کشیده شود رهبر حکم میدهد و تا زمانی که مردم بنای بر اطاعت از شریعت و حکم الهی دارند این انحراف جلوگیری خواهد شد. ملاک در تشخیص انحراف در جامعه نیز توجه به اراده مردم و رشد جامعه است. نه تسلیحات نه جان انسانها و نه هیچ چیز دیگر. 🌱 هزینه اگر به اندازه ای شود که کیان جامعه و موجودیت جامعه به خطر بیفتد البته این هزینه نیز با انحراف فرقی نمیکند چون در هر دو آنچه به خطر میافتد حرکت امت به سمت هدف است یکی اصل امت را نابود میکند یکی جهت را. 🌱در غیر این موارد رهبر تذکر میدهد راهنمایی میکند ولی تصمیم را به اراده مسوولین و منتخبین میسپارد. او انتخاب شده به اذن خدا و به دست قدرت مردم تا مراقب جهت گیری جامعه و رشد جامعه باشد. برداشتن گامها با خود مردم است. ساختار قانونی کشور در همه بخشها برای تصدی اراده جامعه کافی به نظر میرسد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
22.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضور جمعی طلاب قم در دهه محرم 97 در قالب نمایشگاه و موکب به مدد و نصرت هیات محترم (س) موضوعات @ZovvaralZahra @ali_mahdiyan
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥كليپ تصويري🎥 . ▪️مشکل اساسی▪️ آیا فساد مسئولین مشکل اساسی است؟ . سخنراني: شيخ علي مهديان . #شيخ_علي_مهديان #هيئت_حداث_الحسين_عليه_السلام Telegram.me/hoddass @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم/یکی برای حسن آن یکی برای حسین... 🏴 🏴 🏠 بلوار امين به سمت بلوار الغدير بعداز ميدان ارتش،اولين کوچه(کوچه۱)،فرعي اول،مدرسه صهبا ⏱ چهارشنبه ۲۵ مهر،ساعت ۱۹:۳۰ الي ۲۱:۳۰ 🎙 سخنران:حجةالاسلام و المسلمین (ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی) 🎙مداح:حاج مهدی @KhaneTolab
بُن باز 🏔 برخی خیال میکنند سخنان امیدبخش رهبری و نگاه متفاوت او به صحنه صرفا یک کوری خوانی سیاسی است یا صرفا روحیه دادنی تخیلی به مردم است. در ابتدای دهه پنجاه جوان هیچ کاره در گوشه مشهد در دوران سیاه و تلخ سیطره دولت جبار و خشن و آمریکایی محمدرضا که دست سعودی های امروز را هم از پشت میبست در جنایتکاری، در آن دوران مبانی رفتار خود را بیان میکند. در کتاب میتوانید این مبانی را مطالعه کنید: 🏔 دیدید بعضی ها در دشواریهای زندگی... چه میکنند؟ یکی از چند کار را انجام میدهند: یا دشمن میشوند یا ...عملا راهی و روالی پیش میگیرند ...باطنا تسلیم دشمن میشوند. 🏔راه دیگر این است که به زندگی خود خاتمه بدهند آن جنابی که وقتی به حکومت میرسد مثلا از اطراف گربه رقصانهای بین المللی او را به ستوه میآورند ....خسته میشود بیچاره میشود و میکند. 🏔اما برای انسان با خدا در دیگری در بن بست ها باز میشود که باز شدن آن در ، درهای دیگر را درهای شرافت کش را به روی او میبندد. آن در چه دری است؟ در توکل به خدا....همه بن بست ها با دست قدرت خدا است. 🏔بن بست از بالاتر؟ ...به خاطر غفلت چند تا سرباز یک عده از جلو حمله میکنند یک عده از پشت...یک لشکر بی سلاح و بی جهاز در یک چنین مواقعی چه میکنند؟ فرار 🏔از نقشه های خیلی روشن و از دستهای رو شده شیطان یکی این است: زودتر از موعد شکست جبهه الهی و رحمانی را اعلام بکند. 🏔آدم با توکل در اینجا مثل چه کسی عمل میکند؟ مثل امیرالمومنین... 🏔آن کس که توکل را دست بر روی دست گذاشتن، به امید آینده مجهول بی تلاش نشستن ایمان خود را از نیروی خود سلب کردن معنا میکند.... این چنین آدمی یا توکل را نمیفهمد و اسلام سرش نمیشود ... یا نه میفهمد شرف سرش نمیشود... 🌺صفحات 66 تا 69 کتاب. سخنرانی سال 1353 در مشهد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
طلبه دوران خمینی 🌺 پشت چراغ قرمز بودم. توی افکار خودم. یه وقت دیدم یه راننده تاکسی توی ماشین کناری یه فریاد کشید که هوی! چی کار میکنی؟.... 🌺نمیدونم چرا احساس کردم سر من داد کشیده. با عصبانیت چشم غره ای کردم بهش و گفتم با من بودی؟ از رفتار من جا خورد. گفت نه حاج آقا با شما نبودم. با اون ماشین بودم که پیچید جلوم. 🌺 کمی ماشینها جابجا شدند رفت جلو تر. هنوز پشت چراغ قرمز بودیم. دیدم راننده تاکسیه در ماشینش رو باز کرد اومد پایین. احساس کردم میخواد چیزی بهم بگه. حدس میزدم دلش آروم نشده از جواب به این رفتار تند من... 🌺 اومد کنار ماشینم و گفت : "ولی حاج آقا! کاش اینقدر که برای دفاع از خودت عصبانی میشی دلت برای امثال ما هم میسوخت. مردم توی فشارند دارید چی کار میکنید؟" 🌺میتونستم چیزی بهش بگم. ولی ترجیح دادم حرفش تا عمق وجودم نفوذ کنه. لبخندی زدم و گفتم درست میگی. 🌺گذشت اون زمانی که مردم از ما مساله طهارت و نجاست میپرسیدند. امروز چه بخواهیم چه نخواهیم چه باور کنیم چه باور نکنیم، مردم انتظار دیگری از ما دارند. 🌺کسی که قواره دردهایش اندازه کل جامعه و بلکه کل عالم نباشد انگار طلبه این دوران نیست. طلبه همیشه و در همه دورانها باید گستره دغدغه هایش اندازه امام زمان میبود اما امروز همه دیگر این نکته را فهمیده اند. است و روز به روز حقیقت این دوران خود را به همه ما تحمیل میکند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
صهیب بصری 🏔سید محمد میگفت شوهر خواهرم صهیب دعوت کرده توی راه اربعین بریم موکبی که دوستاش دایر کرده اند. ما هم هر سال اربعین یک شب توی راه میرفتیم موکبی که بچه های اونجا بودند.رفیقهای صهیب. 🏔هیچ وقت خودش رو اونجا ندیدیم. جبهه بود. ولی یک سال وقتی رفتیم دیدیم عکسش رو روی دیوار حسینیه زده بودند؛ شهید . شهید نبرد با داعش. 🏔سید محمد برادر خانمش میگفت پدربزرگ صهیب از مجاهدین عراقی بوده. صدام شهیدش کرد. میگفت صدام رسم داشت اگر مجاهدی رو میکشت کل خانواده اش رو هم شهید میکرد. برای همین مادر صهیب هم اینطوری بود که به دست صدام شهید شد. 🏔صهیب چهل روزش بود که مادرش و داییش و خاله هاش رو صدام شهید کرد. پدر صهیب زندانی صدام بود و صهیب او رو هم ندید. جمع باقیمانده از خانواده فرار کردند به کشورهای دیگر. 🏔رفیق صهیب میگفت نوجوان که بودیم وقتی به صهیب میگفتیم میخوای چی کاره بشی؟ میگفت میخوام شهید بشم. بهش گفتیم شهادت که شغل نیست کمی فکر کرد دوباره گفت میخواهم شهید شوم. 🏔هم رزماش میگفتن خیلی شجاع بود. ولی خودش از رشادتهاش تعریف نمیکرد. کتوم بود. 🏔امسال قسمت شد با رفقا بریم سر قبرش تو . با خودم نیت کردم توی حرم امیرالمومنین این متن رو توی کانال بگذارم. الان در حرم پدر همه یتیمهای عالمم. پدر صهیب شهید هم. 🏔امروز یکی از رفقای طلبه ام میگفت با صهیب درباره طلبگی ام حرف میزدم . خوب گوش داد بعد با یک هیجانی گفت فلانی! من وظیفه ام جنگیدن است تا دست این لعنتیها کوتاه شود. اما شما تلاش کنید تا این مسیر پیش برود تا روزی که تمدنی الهی و اسلامی در عالم برپا شود. https://eitaa.com/ali_mahdiyan