eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 قال سیدُنا الصادقُ«علیه‌السلام»: إنّ اللهَ تعالی یُحبّ الجَمالَ و التَّجمیل. زیبائی را و زیباسازی را خدای متعال دوست می‌دارد. این، یک امر مهمی است. 🌷و یَکرَهُ البُؤسَ و التَّباعُد، خداوند ناخشنود است از بُؤس، بؤس یعنی تنگدستی و ناداری، یعنی خداوند نمی‌خواهد هیچ کس در بین بندگانِ او نادار باشد، از ناداریِ بندگانش خدای متعال کارِه است، مایل است که همۀ بندگانِ او برخوردار باشند. 💠و التَّباؤس، تباؤس یعنی: تظاهر به ناداری. بعضیها دیده بودیم ما کسانی را که ثروت داشتند، ثروتهای زیاد هم داشتند اما جوری حرکت می‌کردند که همه بگویند اینها فقیرند، اینها نادارند، این خدای متعال از این خوشش نمی‌آید. 💞 فإنَّ الله«عزّوجلّ» إذا أنعَم علی عبدٍ نِعمةً أحبَّ أن یَری علیه اَثرَها، یا أن یُری علی أثرُها، وقتی خدا نعمتی به شما داده است، دوست می‌دارد که اثر آن نعمت در شما دیده بشود، اینجور نباشد که خدای متعال به شما نعمتی داده، آنرا کتمان کنید! «و أمّا بِنعمةِ ربِّک فَحَدِّث»، یعنی خدا می‌خواهد نعمتها آشکار باشد در جامعه. در جامعه‌ای که فرض کنید از نعمت مال، از نعمت امنیت، از نعمت اخلاق خوب، از نعمت حکومت خوب، از نعمتهای گوناگون الهی برخوردار هستند، در این جامعه نشانه‌های این نعمت دیده بشود، پنهان نکنند، کتمان نکنند، گاهی به زبان باید گفت، گاهی به عمل باید گفت. این را خدای متعال دوست می‌دارد. خوب، این، صدر حدیث. ♦️بعد راوی که می‌بیند که امام فرمودند که خدا از جمال خشنود است و دوست می‌دارد جمال را و تجمیل را، تجمیل یعنی زیباسازی؛ این، خوب، ذهن انسان می‌رود به تجملات، دیگر! همینطور هِی تجملات درست کنیم و هِی ظواهر. ذهن به اینجا می‌رود دیگر. بعضیها را ما دیدیم، قبل از انقلاب و دوران اوائل انقلاب، از همینجور تعبیرات استفاده می‌کردند برای اینکه رفتارهای اَشرافی‌گری و اینها را توجیه کنند! لذا راوی هم احتمالاً ذهنش به همین چیزها می‌رود، سؤال می‌کند: 🔍 و کَیف ذلک، تعبیر: قیل: و کَیفَ ذلک؟ اینی که فرمودید خدا از جمال و تجمیل خوشش می‌آید، این چه‌جوری است این تجمیل؟ قال: یُنَظِّفُ ثوبَه، لباسش را تنظیف کند، تمیز کند، لباسِ تمیز تنش کند. 🚫بله، به بنده اطلاع دادند چند سال قبل از اینکه که: فلان کسی که به عنوان نمایندۀ رهبری در دانشگاهها، همین دفتر نمایندگی در فلان دانشگاه هست، این لباسهای بد تنش می‌کند، وضع نامطلوبی! کهنه بودنِ لباس اشکال ندارد، لباس کهنه انسان گاهی اوقات قبائی تنش است که بیست سال است تنش است، مثل خودِ ما که از این قبیل لباسها داریم که کهنه است، می‌پوشیم؛ این، مهم نیست، مهم این است که تمیز باشد. گاهی لباس نو هم تنِ انسان هست اما کثیف است! کثیف و نامرتب و نامنظم و کج و کوله، یقۀ آنجوری. پس تنظیف کند لباس. این، اول. ✅ ینَظِّفُ ثوبَه و یُطیِّبُ ریحَه، بوی بدنِ خودش را طیّب کند، یعنی بوی عرق و بوی سیر و از این قبیل ندهد؛ عطر بزند، معطر کند خودش را. که پیغمبر اکرم نقل شده که عطر می‌زدند، ائمه«علیهم‌السلام» همینجور، امام بزرگوار ما مقیّد بودند به اینکه عطر بزنند، عطر می‌زدند. یُطیِّبُ ریحَه، بوی خودش را خوش کند، کاری کند که وقتی کسی با او برخورد می‌کند، احساس نفرت از او نکند. این هم این. 🏠و یُجَصِّصُ دارَه، خانۀ خودش را گچ‌کاری کند، گچ‌کردن کار. البته در این زمینه‌ها باید حواس انسان جمع باشد! گچ‌کاری کند یعنی: در و دیوارش ریخت و پاش نداشته باشد! نه اینکه حالا برود سنگهای قیمتی بخرد مثلاً فرض کنید که داخل خانه یا بیرون خانه را با سنگهای قیمتی؛ این، مراد نیست. یعنی اسراف‌کردن و پولِ زیاد خرج کردن، مطلوب نیست. 🧹 و یَکنِسُ أفنِیَتَه، فضاهای زندگی را جارو کند، اتاقش را، راهرو‌اش را، حیاطش را تمیز کند، دستگاه را تمیز کند، دستگاهِ زندگیِ خودش را. 💡حتی إنَّ السِّراجَ قبلَ مَغیبِ الشَّمس یَنفِی الفَقر، چراغ روشن کردن قبل از اینکه آفتاب غروب بکند، این، مطلوب است. در این روایت هست که: یَنفِی الفقر، نفی می‌کند فقر را، یعنی برطرف می‌کند یا چه، فقر را برطرف می‌کند. 💰و یَزید فی الرِّزق، رزق را افزایش می‌دهد. یعنی اینجور چیزهایی که نشان‌دهندۀ یک زندگیِ مرتب و منظّم هست. و خیلی‌ها، ما دیدیم افرادی را که زندگی‌های ساده‌ای داشتند اما تمیز، مثل گل. انسان می‌رفت توی خانۀ اینها، یک اتاق، یک زندگیِ خیلی ساده، یک فرش خیلی ساده، اما همان تمیز، مرتب، منظم، جارو کرده. این، این خوب است، این، چیز مطلوبی است. بعضیها از این استفاده می‌کنند برای اشرافی‌گری! این، نخیر، اصلاً این روایت و امثال این روایت، زیاد داریم از این قبیل روایت، هیچ ما را تشویق نمی‌کند به اینکه اسراف کنیم، زیاده‌روی کنیم، اشرافی‌گری کنیم، تجمّلات برای خودمان درست کنیم. صلاه مسافر. درس 344. @khanemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی کوتاه درباره این چند پرسش: آیا نظام اندیشه امام و رهبری متفاوت است اندیشه های بنیادین عرفانی امام و نسبتش با اندیشه های رهبری چیست این جمله رهبری که عرفان نظری به درد معنویت نمیخورد یعنی چی @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
۲۰ سال جوانی این گروه در اردوهای جهادی گذشت... 🔻 حاج «»، این روزهایشان را می‌دید که تاکید می‌کرد وسط درس و دانشگاه، گهگاه سری هم به مناطق محروم بزنند و چند صباحی همنشین کوخ‌نشینان باشند.  🔸 گزارش خبرگزاری از عملکرد ۲۰ ساله گروه جهادی را در لینک زیر بخوانید: 🌐 http://fna.ir/79x0u 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از مکتب امام
تفاوتهای زندگی در چهارچوب توحید و غیر آن در فقه.mp3
3.31M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : 🔰 تفاوتهای در چهارچوب و غیر آن در فقه -------------------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
جامعه کلیم الله و اسمع دعائی اذا دعوتک ❤️این چه دعایی است اول مناجات شعبانیه؟ خوب معلوم است خدا دعای ما را میشنود. وقتی او به همه چیز علم دارد و علم به مسموعات همان سمع است خوب این سوال مثل آن نیست که از خدا بخواهیم دایره گرد باشد؟ کوه دماوند سر جایش باشد؟ ❤️بحث در ظهور یافتن سمع او است نه وجود داشتن سمع. بحث در بودن نیست در شدن است. به نمایش آمدن. اوصاف خدا دو جور ظاهر میشوند یکی با خلقت و دیگری با اراده و رشد و حرکت انسانها. خدایا میخواهم بفهمم و ببینم که دعای مرا میشنوی. شنیدن تو را بیابم. خوب چرا این دعا را میکنم؟ که چه بشود؟ ❤️علامه طباطبایی ذیل آیه اجیب دعوه الداع اذا دعان میگوید استجابت دعا فقط یک شرط دارد. همه روایات هم که شرایط استجابت دعا را خواسته اند توضیح دهند فرایند تحقق همین یک شرط را توضیح داده اند. آن یک شرط این است که استجابت هر دعا قطعی است اگر و تنها اگر آن دعا ، واقعا دعا باشد. ❤️این یعنی چی؟ ما گاهی فقط به زبان یا ذهنمان خواسته ای را میخواهیم اما همه وجودمان سرشار درخواست نیست. این دعا حقیقی نیست. درخواستمان هم به زبان و ذهن، از خدا است ولی در واقع امیدمان به این و آن و اسباب و مسببات است نه اراده او، نه او. علامه میگوید این صحنه جایی نیست که دعا حقیقتا دعا باشد. دعا میتواند به مرور با اراده ما دعاتر شود. قدم به قدم واقعی تر شود. ❤️ انسان جهادی چون حداکثر تلاشش را میکند بیشتر طعم فقر و اضطرار خود را میچشد. همه انسانها فقیر و محدودند اما آنانکه پیمانه تلاششان را پر میکنند محدودیت خود را بیشتر درک میکنند. انسان مجاهد و ملت مجاهد، شنیدن خدا را بیشتر درک میکند پاسخ خدا و «دست قدرت» او را پشت سر امور نیز بیشتر میبیند. ❤️انسان جهادی چون وارد آتش مبارزه با ظلمت و کفر و پستی میشود بیشتر بلایا او را در بر میگیرند البلا للولا یعنی همین. و این یعنی همه پیرامونش او را متوجه نگاه به آسمان و نگاه به او میکنند. انسان مجاهد و ملت مجاهد اینطور ذره ذره هم کلام خدا میشود. ❤️اگر جهادی شویم ذره ذره کلیم الله میشویم آنطور که در روایت است که خداوند به موسی گفت تو را کلیم الله کردم چون از همه بیشتر متواضع بودی. فقر نسبت به خدا در تو بروز بیشتر داشت. آری او که از روبرو مقابل دریای نیل بود و از پشت سر دریای ظلمت فرعون و آنگاه ناامید نشد بلکه فریاد زد کلا ان معی ربی سیهدین. او هم شنیدن خدا را میبیند و هم استجابتش را در میابد. و اسمع دعایی اذا دعوتک... @ali_mahdiyan
هدایت شده از مکتب امام
جایگاه عل.م بشری و رویکردهای فقهی از نگاه و اندیشه توحیدی.mp3
4.6M
🔰حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : 🔰 جایگاه بشری و رویکردهای فقهی از نگاه و -------------------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
‏هم در ماجرای زدن دشمن در اربیل و هم جنگ روسیه ببینید نقش فضای رسانه را هر عملیات موفقی در میدان را با ایجاد روایت مسلط رسانه بومرنگ میکنند. بله مدتها است روی ذهن عراق متمرکزند مثل ایران،روسیه و همه دنیا قصه جنگ رسانه و روایت و جهاد تبیین جدی تر از این حرفها است. محتاج بسیج مردمیم @ali_mahdiyan
انا لله و انا الیه راجعون یک مرجع تقلید دانشمند مینشست دورش گعده کنیم. گفتگو کنیم. برای نشریات عهد و خط مصاحبه بگیریم. یادداشت مینوشت برایمان. فکرش را بکنید یک مرجع تقلید برای یک نشریه طلبگی طلاب جوان. آری با آن همه دانش و علم، خاکی و صمیمی. مثل پدربزرگی مهربان. درس ولایت میداد به ما و درس بصیرت. عزم کردیم «کاروان روایت فتنه هشتاد و هشت» راه بیندازیم و در تهران و قم در نقاطی که اتفاقی افتاده بود جمع شویم و ناظران و تحلیلگران بیایند سر صحنه، داستان فتنه را برای طلاب جوان تعریف کنند. اول اما به رسم ادب به منزل او رفتیم از خانه او شروع کردیم و او چه صمیمانه برایمان درد دل کرد. الحق که پناهی بود برایمان. کمتر کسی میداند حوزه علمیه قم چقدر زیبایی نهفته و گمنام دارد. مرجع دوست داشتنی حوزه! امیدوارم در آغوش اباعبدالله آرام بگیری. @ali_mahdiyan
غیبت سیاسی ⚡️واقعه غیبت را باید در زمینه امامت فهمید. امام امام است و غیبت میکند. یعنی غیبت یک روش امامت است. مثل مادری که اخم کردنش هم یک روش برای تربیت و مادری است. امام یک حاکم سیاسی است. نه یک مساله گو یا معلم اخلاق صرف. اتفاقا بهترین روش تعلیم و تهذیبش را با حکومتش محقق میکند و فرماندهی کلانش. ⚡️آنچه در فلسفه غیبت و وظایف منتظرین بیان شده است را مرور کنید. در روایتی فرمود فلسفه غیبت مقوله قتل امام است. خوب این چه دلیلی است؟ چرا نباید کشته شود. چطور بقیه امامان چنین ترجیحی نداشتند؟ چرا باید این همه سال زنده باشد. این گزاره را سیاسی باید فهمید. یعنی جبهه حق از امروز ماموریتش «قوی شدن» است. لازمه مراقبت از حق مطلق که او است، چیست؟ اینکه قوی شویم کما و کیفا. ⚡️در برخی روایات آمده بنا نبوده بیعت هیچ حاکمی بر گردن او باشد؟ خوب باز چرا؟ چطور بقیه ائمه این هدف را دنبال نمیکردند؟ اساسا سبک امامت امام رابطه روشنی دارد با تغییر وضعیت ماموم. از حالا به بعد ماموم میباید آنقدر قوی شود که امامش زیر بار قدرت دیگری نرود. یعنی جبهه حق میتواند چنین شود. با آموزه هایی که دارد. با رشد کیفی که کرده. با سازماندهی که شده و جا افتاده. ⚡️در برخی روایات منتظر، شمشیر زیر سر دارد. یعنی چی؟ یعنی قدرت جمع کرده است. قدرت مهیا کرده است. حتی رشد معرفت امام در بستر ایجاد یک زمینه اجتماعی و یک دانشگاه عمومی شکل میگیرد که همان کارخانه انسان سازی است. قدرت مقدس زمینه رشد معرفت است. ⚡️سیمای خورشید پشت ابر است که استعاره رابطه او با کل جبهه است. یعنی رابطه با او هر چه بوده تعطیل نمیشود. حذف نمیشود بلکه به صورت کمرنگ تری ادامه دارد. این کمرنگ شدن برای چیست؟ برای رشد جبهه حق. حالا توجه کنیم که رشد کیفی جامعه دینی قدرت افزا است. رابطه رشد انفسی جبهه حق که همان قیام لله است، بیداری است و انقلابی بودن است با رشد قدرت جبهه حق رابطه تلازم است. آن رابطه، پر رنگش چگونه است؟ همان است که روایات ظهور ترسیم میکنند. مبارزه با ظالمین و گرفتن حکومتشان. ایجاد قدرت و به کارگیری آن. ⚡️روایاتی که و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا را بر ظهور او تطبیق میکنند بحث از یک واقعه سیاسی و انقلاب و مقوله قدرت دارند. یک کلام و آن اینکه «باید قوی شویم». منشا قدرت هم البته اولا انقلاب و تحول ایمانی مردم است در سراسر عالم. ثانیا سازماندهی ظاهری و به کار گیری همه ابزارها توسط این هویت منقلب شده و انقلابی. منتظر واقعی پس اولا انقلابی است حقیقتا و ثانیا اهل قدرت مقدس و نظام الهی است. @ali_mahdiyan
شاید بیش از بیست و سه چهار سال است که ایام نوروز خانه نبوده ام. معمولا در اردوی جهادی و مناطق محروم بوده ام. اساسا اردوها در تربیتم همیشه نقش جدی داشته اند. چه اردوهای دانشجویی کربلا و مشهد. چه راهیان‌نور و جبهه های جنوب. چه جهادی و مناطق محروم. تجربه های معنوی من و امثال من در این زندگیهای جمعی معنوی رخ داده است. طعمهایی را چشیده ام که با دنیا عوضش نمیکنم. معتقدم ما نسلی هستیم که تجربه معنویت جمعی داریم. تجربه فعالیت اجتماعی معنوی. فعالیت سیاسی معنوی. فعالیت جنگ و جهاد معنوی. فعالیت کار علمی جمعی معنوی. چقدر این تجربه ها ذی قیمتند و ارزشمند. اساسا انقلاب اسلامی تجربه های جمعی معنوی و خلوت در بستر یک هیاهوی حماسی را برای همه ما ممکن کرده است. اما امسال برای اولین بار مجبور شدم به دلایلی با دوستانم جهادی نروم. برای خودم هم عجیب است. اما در عوض یک بار تجربه پدر و مادرم را خواهم داشت. که همیشه در این ایام فرزندانشان نبودند و تنهایی پای سفره هفت سین مینشستند. امسال پسرم به اردوی جهادی رفته و دخترم به راهیان نور. حس جدیدی دارم. خیلی جدید. هم احساس افتخار و لذت هم احساس جاماندگی و غربت هم احساس مسوولیت و همت هم احساس پیری و خلوت. ملغمه جالبی است به هر حال. https://www.instagram.com/p/CbPonLFoYNM/?utm_medium=share_sheet @ali_mahdiyan
جای خالی اندیشه 🔻یک بار به شعارهای ده سال پیش توجه مجدد کنیم. ۹۱: تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی ۹۲:حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ۹۳:اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ۹۴:دولت و ملت همدلی و هم زبانی ۹۵:اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ۹۶:اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ۹۷:حمایت از کالای ایرانی ۹۸:رونق تولید ۹۹:جهش تولید ۰۰:تولید، پشتیبانی و مانع زدایی 🔻در اینکه کل نظام مدیریت کشور در دهه گذشته با این راهبرد فاصله داشته و نگاهش به خارج بیشتر بوده، بحثی نیست. نه اینکه رشدی در این جهت نبوده اما هر چه بوده محصول ضرب توان دولت در کسینوس زاویه ای است که به لحاظ گفتمانی با این راهبرد رهبری داشته است. اما یک سوال: 🔻به نظرتان به جز آن مدیران آیا نخبگان ما و انقلابیون ما و صاحبان تریبونها تا چه اندازه راهبرد گفتمانیشان منطبق با راهبرد رهبری بوده؟ حتی در این چند ماهی که دولت دیگری بر سر کار بوده، گفتمانی که ما دنبال میکردیم چه اندازه با رهبری تطابق داشته؟ او در ساحت گفتمان و تبیین ، چه اندازه رهبری اش فعلیت یافته؟ مطالبات ما از مسوولین چه اندازه ذیل مقوله تولید و اقتصاد مقاومتی بوده؟ 🔻 بیش از آنکه خود این زاویه مهم باشد علل و عوامل پشت سر آن مهم است یعنی منظومه فکری که با آن صحنه را تحلیل میکنیم و به نظام توصیه هایی برای فرد و جامعه میرسیم. 🌱توجه جدی به قدرت درونی که ناشی از ایمان و آرمانجویی جوشنده مردم است و عامل رشد کشور تا کنون بوده 🌱و تبدیل کردن آن به یک جریان قوی اقتصادی 🌱و مقدم کردن قدرت مردم به عنوان رفع کننده هر مانعی حتی نقصهای مدیریتی 🌱و توجه کردن به نقش تبیین برای برداشتن چالش ذهنی مردم، که جلوی جریان یافتن انقلاب و مقاومت را در ساحت اقتصاد میگیرد 🌱تا مدیران را بیش از آنکه از جهت گفتگوی با غرب و شرق و یا دادن سبد کالا و یارانه نقد کنند، به لحاظ پشتیبانی و مانع زدایی شان از مقوله تولید و اشتغال به صورت جدی بازخواست کنند. 🌱و نقطه اصلی تمرکز دشمن و نقطه اصلی مانع و چالش ذهنی مردمی که همان مقوله امید به خود و نظام و آینده این حرکت است، همه اینها در ذهن ما اموری حاشیه ای و کم اهمیت بوده اند. 🔻چرا؟ چون تا نفهمیم نمیتوانیم مدد دهیم. چون به زور نمیشود امیدوار شد باید امید را دید و دریافت و فهمید، باید به زحمت از چنبره رسانه های بیمار داخلی و هدفمند خارجی خارج شد. و این یعنی نیاز به اندیشه ورزی جمعی حول مباحث و گفتمان امید رهبری داریم. نه گفتگوهای فرمالیته بلکه اندیشه ورزی حقیقی و جدی. باید به حال این عدم اندیشه ورزی و این کاستی در جمعمان فکری جدی کنیم. نتیجه هر چه باشد به نفع کل حرکت جبهه حق است. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
💠 فراخوان ثبت‌نام "سير مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری" در و زمان ثبت‌نام: ▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ 🔻 ویژگی‌ها: ▫️فهم تفصیلی و دقیق از استاد سید علی خامنه‌ای ▫️بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط ▫️اعطای معتبر در پایان دوره ▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر ▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏪ ثبت‌نام در سیر مطالعاتی صراط ( و ) از طرق زیر: 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
آقای ره بر 🔻پیشرفت ایران چگونه محقق میشود؟ قبل انقلاب پول نفت میدادیم که اسلحه بگیریم و مستشاری که کار با آن را یادمان بدهد ولی علم و تکنیکش را ندهد. پول همه اش را هم بگیرد و با آن اسلحه برایش بجنگیم. فرهنگ ایران هم ذلت و تحقیر بود «ایران آفتابه هم نمیتواند بسازد.» رشد دوبلاژ در هنر و مونتاژ در صنعت و ورود پزشک و مستشار و نظام حقوقی کاپیتولاسیون، همه و همه را با هم باید دید. 🔻اما بعد انقلاب فرمول پیشرفت چه بود؟ آنهم در میانه نبرد.آیا خرید کالاهای مفید برای مردم معنایش پیشرفت است؟ آیا خرید تکنولوژی و صنعت زیر نظر شرکتهای خارجی؟ آیا ورود علم و ترجمه دانش از غرب ؟ نه، اینها هیچ یک راهبرد ره بر انقلاب نبود. او چه کرد؟ 🔻 در میانه جنگ عجیب و غریب و همه جانبه این سالهای دشمن او دست به یک معماری زد، معماری که امسال تا حدودی ابعاد آن روشن شد. او اولا انقلاب را که یک تحول روحی در جان مردم بود حفظ کرد. با تبیین مکتب امام و نشان دادن انقلابیون حقیقی یعنی شهدا و خانواده هایشان در سطح هنر و ادبیات و رسانه ها. ثانیا این انقلاب روحی را تبدیل کرد به «انقلاب علمی» یعنی فرهنگ جوشش دانش مبتنی بر یک اعتماد به نفس عمومی که کشور را با جهشی در ساحت تولید علم مواجه کرد که احدی باورش نمیشد. دقت کنیم این همه در وضعیت جنگ فرهنگی با غرب در حال تحقق بود. جنگی که اوج آن در دهه هفتاد رخ میداد. 🔻در دهه هشتاد این انقلاب علمی به بار نشست و حالا زمان آن بود که جریانهای انقلابی را متوجه مبارزه اقتصادی کند. دهه نود دهه ای بود که او تصمیم گرفت آن انقلاب را در ساحت مقاوم سازی اقتصاد به عرصه بیاورد. آن هم در هیاهوی نبردی همه جانبه و اقتصادی. کشور، دشمن را از نزدیک لمس کرد و دانست گفتگو و دیپلماسی و بحثهای حقوقی همه اش سر کاری است اگر میدان و قدرت واقعی وجود نداشته باشد. باید مردم تحمل میکردند. باید از پس جنگ نرم هم بر میآمدند. باید از ظرفیت نفت خوری یا مفت خوری به وضعیت تولید یعنی کار یعنی قدرت حقیقی اقتصاد که مردم هستند تغییر ریل داده میشد. شاید طوفانی از مشکلات بر سر رهبر ریخت تحمل دولت پر رو و بی خاصیت غربگرا حمله کرونا و فشار رسانه ها، فشار امنیتی، نفوذها و ترورها، فشار اقتصادی و حفظ سیمای یک پارچه امت در مقابله با دوقطبی آفرینی های دولت و دایره گفتمان ساز اطرافش. 🔻کشور، انقلاب درش زنده ماند. خون شهدا و خصوصا سردار شهدای قدس هم البته مدد داد. ولی قهرمان اصلی مردم بودند. تاب آوردند و حماسه انتخابات را رقم زدند. آن انتخابات، بروز مقاومت بود. دشمن قدرت ایران را دید. ماجرای اعتراف«به شکست مفتضحانه فشار حداکثری» که عین کلمات جناب سخنگوی آمریکا است در همین کانتکست باید فهمیده شود. همه متوجه شدند و تجربه کردند که دیپلماسی و مذاکرات نه، بلکه این قدرت است که چکهایشان را نقد میکند. دقت کنید آنچه امروز میبینیم بروز توان دیپلماسی و گفتگو نیست بلکه بروز قدرت است مقابل دشمن. این دو را تفکیک کنیم. اما در این میان ره‌بر یک گفتمان را تثبیت کرد و آن ظهور اراده و مقاومت ایران در ‌ساحت اقتصاد بود. 🔻امسال او اما یک گام جدید رو به جلو برداشت و آن گره زدن تولید اقتصادی به تولید علم بود. آن انقلاب علمی میتوانست عقبه این جوشش مقاومت و قیام در ساحت اقتصاد باشد. انقلاب جریان یافته بود تا علم و تا اقتصاد. و اقتصاد متکی میشود بر جوشش علم. اینها گامهای پیشرفت کشورند. این کار ایران را تبدیل به یک قدرت پایدار میکند. او روز اول قرن جدید دستورات خود را به صورت جزیی به دولت جدید یاد داد. دولتی که باید مراقب باشد پیروزیهای مکرر مردم او را به محاسبات خطا و افتادن در وادی عوام گرایی و عوام زدگی نکشد. دولتی که مسوولیت تاریخی دارد تا بتواند این اتفاق مهم را که امسال جوانه اش زده شده باغبانی کند و پیش ببرد. رهبری کردن این پیشرفت حقیقی ملت انقلابی در میان این هیاهوی جنگ همه جانبه دشمن چیزی شبیه معجزه است که فقط از عهده اولیای الهی بر میاید. @ali_mahdiyan
باد بهار مژده ی دیدار یار داد شاید که جان به مقدم باد بهار داد @ali_mahdiyan
چوب دو سر ناجور 🌹اگر مذاکرات به نتیجه نرسد یا برسد دیگر خیلی فرقی برای کسی ندارد. وضعیت امروز را مقایسه کنید با اوائل دولت روحانی، که با هر قدم پیشرفت مذاکرات، دقت بفرمایید مذاکرات فقط، نه رفع یا لغو حقیقی و روی زمین تحریمها، یک جماعتی بیرون میریختند که کف و جیغ و هورا و «فلانی متشکریم» و از این حرفها. حالا مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد خلق الله اهمیت چندانی نمیدهند. ظاهرا همه احساس میکنند کلا خیلی این آمریکا مهم نیست. نه روی قولش حساب میشود کرد نه روی تهدید و تحریمش. یعنی بدتر از این نمیشد برای پروژه فشار تحریم. 🌹کل ماجرای تحریم باید اثر اجتماعی میداشت. فشار اقتصادی وقتی تبدیل به تغییر اراده مردم نشود چه فایده دارد. هیچ. ماجراهای جنگ اکراین و وضعیت داخلی آمریکا و ضربه های مقاومت و امثالهم هم ثابت کرده با یک شیر بی یال و دم و اشکم طرفیم. 🌹خوب نشد که بشود. وقتی بارها و بارها از زبان این و آنشان میشنویم فشار حداکثری شکست خورد، مطمئن باشید یک امر واقعی دارد خبر داده میشود. چه این خبر واقعی باعث رفع و لغو تحریمها بشود یا نشود. شاخصهای رشد اقتصادی کشور هم که مثبت شده. فروش نفت هم که خیلی خیلی ساده تر شده. خوب اینها نشان دهنده عبور از یک مرحله دشوار است. شعارهای سال که قبل از این ناظر به دوام آوری و جوشش قدرت اقتصادی بوده، رفته روی دانش محوری یعنی شروع رشد کیفیت و آغاز رشد توان رقابت اقتصادی ایران. خوب یا بد بالاخره این وضعیت اجتماعی و اقتصادی امروز ایران است و آن هم اعترافات و حرفهای دوست و دشمن. 🌹اما این وسط دلم برای جریان غرب‌امید و غرب‌تدبیر میسوزد. شده اند یک چوب دو سر فلان. اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، این جماعت تجسم و نماد شکست در مذاکره اند. هر چقدر هم داد بزنند که اگر ما بودیم فرصت غنیمت میدانستیم کسی تره هم خورد نمیکند برایشان. دیگران هم که ادعایی نداشتند از اول هم دم از دلواپسی و امثالهم میزدند. هر چه دم از فشار معیشت مردم و هزار شعار و عوام فریبی دیگر بزنند کسی پشم هم بار سخنشان نمیکند. حرفهای غلطشان حالا بی اثر هم شده. کسی حوصله نگاه کردن به دست و پا زدنشان و گیر دادنشان به طالبان و روسیه و چین و سفره هفت سین و ناهار و امثالهم را هم ندارد. 🌹اگر هم مذاکرات به نتیجه برسد و لغو و دفع تحریم رخ بدهد، این بیچارگان همه ادعایشان این بود که مذاکره بلدند و تخصص دارند، همان هم باد هوا میشود. حالا هی بیایند پیام نوروزی بدهند که ما کردیم و ما بودیم و و ما توانستیم. فقط خودشان را مسخره میکنند. بد شد برایشان.خیلی بد. حرف درست را ابطحی به خاتمی گفت وقتی به منزل او رفته بود در دیدار نوروزی امسال که: «بابا بی خیال. ولش کن. نمیشه که بشه.» 🌹به هر حال سال نو و روزگار نو بر این جماعت غرب‌تدبیر و غرب‌امید هم مبارک. @ali_mahdiyan
مارمولک و شنای پروانه ⚡️ «مارمولک» تلاش میکند هم به نقد صنف روحانیت بپردازد و هم به نسبت ارتباطات اجتماعی مردم با این صنف. داستان آن اقتباس از فیلم« ما فرشته نیستیم» نیل جردن است. با این تفاوت که مدل آمریکایی آن کاملا بر یک بنیاد اندیشه منسجم و راهبرد مشخص ساخته شده و این مدل ایرانی کاملا از این جهات ضعیف است. مدل آمریکایی تلاش میکند از فضای فهم دینی سنتی کاتولیک به دوییت معنویت و دنیای چسبیده به هم و مشرکانه پروتستان برسد. برای همین سوژه اش دو نفرند که از ابتدا یکی به معنویت بیشتر توجه دارد یکی به دنیا. یکی تخت بالایی میخوابد یکی تخت پایینی. یکی به مرگ فکر میکند یکی زندگی و تو همدلانه به آنها پیش میروی. اما مارمولک اندیشه های شعاری و راهبرد نا مشخصی دارد و جذابیتش صرفا شوخی با صنف روحانیت است. خروجی نهایی اش هم همان شد به لحاظ اجتماعی که دیدیم. البته شروع خوبی بود و کاش به رسمیت شناخته میشد. ⚡️نقد روحانیت بد نیست. اتفاقا من معتقدم باید فیلمهایی که در نقد این صنف ساخته میشود زیاد شود. آنهم از نگاه بیرونی مردم. لذا با اصل این ورودها و نقدهای حتی تیز تر از این نیز موافقم و مارمولک این سد مسخره ذهنی را شکسته بود. هر چندیک اقتباسی ضعیف و حیران بود. ⚡️اما شاید در ورود به نقدهای بی سابقه از یک صنف، مارمولک شبیه فیلم«شنای پروانه» است. خنده دار است که من شنای پروانه را دیدم و یاد آفات صنف روحانیت افتادم. شنای پروانه وارد منطقه ممنوعه میشود. زشتیها و پلشتی های پنهان زیر پوست زندگی پایین شهر را نشان میدهد، لات بازی و گنده لاتی را لایه لایه با تیغ جراحی خود باز میکند و پشت سر همه ادعای ناموس پرستیها و رفاقتها و مرامها و داداش داداش گفتنها آن چهره کریه و کثیف را نشان میدهد؛ یعنی میل به گنده لات شدن. یک بودن و دو نبودن. همان استکبار که ضربدر هر صنفی میشود بوی گند کثافتهایش همه را آزار میدهد. البته فرهنگ غیرت شرقی را در یک سکانس گفتگو با کارگر افغانی با رندی حفظ میکند و نقد غرب مینماید. ⚡️شاید از این تعبیر ناراحت شوید اما شنای پروانه من را یاد مهمترین آفتهای حوزه علمیه میاندازد. علت بخش عمده ای از مخالفتها با جریان امام و بی توجهی ها به نظام و به مردم همین امر کثیف است که بارها و بارها امام خمینی در کتابها و سخنانش به حوزویان و اهل علم تذکر داده بود. ⚡️دور شدن و انزوای برخی حوزویان از صحنه زندگی مردم و با فریاد استقلال استقلال ، انزوا را تئوریزه کردن و سکوتها و خفه شدن و هزاران رفتار زشت از این قبیل یک ریشه مهم غیر علمی هم دارد به نام استکبار و گنده لات بازی. نیازی به طرح پلورالیسم و پروتستانیزم و آدرسهای غلط غربی دیگر برای روحانیت نیست. ⚡️خدا رحمت کند مرحوم ری شهری را نمیدانم چرا یاد او افتادم. احساس میکنم شجاعتش که در نقاط کلیدی انقلاب هم در دهه شصت و هم هفتاد و هم فتنه هشتاد و هشت خود را نشان داد ریشه در معنویت و نفس کشی بود که از امام و مرحوم بهجت و دیگر قهرمانان یاد گرفته بود. قهرمانانی که یاد دادند چطور معنویت حقیقی شکستن استکبار و گنده لات بازی و نفر اول بودن است. @ali_mahdiyan
تقاطع ۳ فهم تفاوت توسعه غربی و پیشرفت انقلابی نیاز به تربیت دینی دارد بیش از تعلیم و آموزش. دلم برای آنها که نمیفهمند میسوزد. یادم میاید یکی از بچه رزمنده ها در جبهه های جنوب میخندید و میگفت فلان مدیر آمده بود اینجا میگفت چرا این خاکریزها را خراب نمیکنید که مردم جبهه را ببینند. میگفت به او گفتم این مثل آن است که بگویی چرا درختان را نمیبرید که جنگل معلوم باشد. حالا یک عده پیدا شده اند میگویند چرا اینقدر اردوی جهادی به بشاگرد میروند در این چهل و چند سال، چرا منطقه آباد نشده خوب اینها نروند که مایه آبرو ریزی نباشد. هم خنده ام میگیرد هم دلم میسوزد. این که این جوان انقلابی نمیفهمد یک تاریخ محرومیت که انباشته در ذهن و مدل اندیشه توسعه محور غربی است خودش را در این محروم ترین نقاط نشان میدهد. و با خرج کردن پول در یک نقطه محروم بدون توجه به همه لوازم ملی و منطقه ای آن و بدون تغییر در نگرش و فرهنگ مدیران چیزی درست نمیشود همانطور که خوزستان و بوشهر و گیلان و مازندران درست نشدند و اینکه ریشه کن کردن فقر را اینقدر سهل گرفته اید خودش یک درد است. اما از آن بدتر و فاجعه بار تر این که این آدم ها نفهمیده اند اتصال هویت مومنین جهادی به هویت محرومین این معجزه پیشرفت است. اصل حرکت است به سمت عدالت و ریشه کنی فقر. این تقاطع خودش موضوع کار است. همین باید فراگیر شود و به قول رهبر از ده پانزده درصد تبدیل به نود درصد بشود. و بشاگرد امروز دانشگاه پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی است. پیشرفتی که با تقاطع روح مومنین انقلابی جهادی در زمین مستعد قیام محرومیت محقق میشود. این نقطه را باید عکس گرفت قاب گرفت و مقابل چشم همه مدیران و همه جوانان قرار داد که راه پیشرفت کشور جوشش خود مردم است و پیشرفتی که در بستر رشد مردم محقق نشود توسعه غربی است و باز هم فقر افزا است. و راه جوشش مردم اتصال روح انقلاب و جهاد به مناطق است . بشاگرد مینیاتور سبک پیشرفت انقلاب است و برای همین رهبری حرکت حاج عبدالله را یک واقعه تاریخی دانست و معتقد بود نام حاجی بشاگرد در تاریخ ثبت میشود. و برای همین امام به حاج عبدالله بشارت خیزش اصحاب امام عصر عج از بشاگرد را داد. و برای همین رهبری حرکت جهادی را موتور پیشرفت و عدالت دانست. آن وقت نمیدانم خنده دار است یا گریه دار که عده ای حضور ده ها ساله جهادی ها در بشاگرد را مایه مسخره کردن انقلاب میدانند نه رشد آن. دلم میسوزد برایشان. پیشرفت انقلاب را وقتی با چشم توسعه غربی نگاه میکنید حرفهای عجیبی میزنید از جنس قطع کردن درختان برای دیدن جنگل. @ali_mahdiyan
وقتی خدا روی زمین آمد ❤️پیام دوازده فروردین امام از آن جهت مهم است که آنچه به پا شده است را از نگاه او تماشا میکنیم. نگاه او متفاوت است. او زمین را از آسمان نگاه میکرد. زاویه ای که ما معمولا به آن عادت نداریم. ❤️او گفت :«جمهوری اسلامی یعنی حکومت عدل الهی» و گفت:«جمهوری اسلامی حکومتی است که نور عدل الهی بر همه به یک طور میتابد» و گفت:«جمهوری اسلامی حکومتی است که در آن باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس یکسان میبارد» و گفت:«همه اقشار به حقوق خود میرسند و فرقی بین زن و مرد و اقلیتهای دینی و دیگر اقشار در اجرای عدالت نیست». آری خمینی، بزرگ عدالتخواه عالم است. اما آرمان را اگر گفت موانع را هم گفت راه حل را هم گفت در همان پیام. چه گفت؟ حرفهای عجیب و غریبی زد. شاید خیلی ها ناراحت شوند از شنیدنش. ولی او به هر حال اینها را در همان پیام گفته و کاریش هم نمیشود کرد. ❤️او گفت «صبحگاه دوازده فروردین روز نخستین حکومت الله» است. گفت پیش از آن هر چه بود «سلطه شیطان» بود. چرا؟ تاریخ این همه حکومتهای الهی داشته، چرا امروز روز نخستین حکومت خدا است؟ پاسخش را او میدهد در همان پیام. میگوید:«حکومت مستضعفین حکومت خدا است» میگوید:«خدمت به شما خدمت به اسلام است» میگوید:«قدرت الهی مظهرش جماعت است» میگوید:«روز امامت امت است» میگوید:«دست توانای خدا قدرت مستضعفین» است. معنای این جملات چیست؟ ❤️معنایش این است که اگر بنا داریم به هدفمان برسیم راهش این است که آن قدرت بینهایت و لایزال را پای کار بیاوریم. بدون قدرت نمیشود. قدرت خدا کجا است؟ قدرت مردم است. مردم فلان گروه و جریان و مدعیان نیستند. مردم یعنی همه. لذا گفت:«جز مشتی ماجراجو و بیخبر از خدا همه و همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا، لبیک گفتند.» ❤️و مشکل کشور فقط همین مشتی ماجرا جو و بیخبر از خدا نبود. او گفت:«ادارات با فرم غربی و غربزدگی بپا شده باید به شکل اسلامی متحول شود» او گفت:«بدون وحشت از شرق و غرب و با استقلال فکر و اراده» او گفت:«آثار طاغوت در شوون کشور ریشه دارد باید پاکسازی شود». این ها چگونه محقق میشود؟ با همان قدرت لایزال. مردم وقتی منسجم میشوند. وقتی زیر قانون الهی، رهبر الهی، اهداف الهی، به هم دست میدهند یک ید واحده میشوند که دست خدا است. این همان معنای جمهوری اسلامی است. که واژگان را در قلم روح الله اینگونه به رقص آورده است. ❤️جمهوری اسلامی جسم انقلاب اسلامی است. تبدیل کننده مردم است به مظهر قدرت و حکومت خدا که گره گشا است. و امروز نگاه کنید ببینید چه کسی فریاد میزند راه درمان ما نه در دست غرب است نه در دست شرق. امیدتان به خودتان باشد. چه کسی میگوید راه درمان توجه به تولیدتان یعنی کارتان و توان خودتان و استعدادهای خودتان و به اندیشه تان و علمتان است. ❤️نگاه کنید ببینید از خدا بیخبرها و ماجراجوها کجای مجلس نشسته اند. آنانکه مردم را از جمهوری اسلامی ناامید میکنند یعنی مردم را از خودشان نا امید میکنند از قدرت خدا. آنانکه بهشت را ترسیم میکنند ولی راه حلی جز نق زدن و لجن پراکندن نمیدانند. نه آفتها را بلدند نه راه حل ها را. آنانکه انتخابات را مسخره میکنند. چشمشان به دست بیگانه است. اینها هم خواهند مرد و خواهند رفت ولی آنچه میماند حرم است. آری آقای جمهوری اسلامی حرم است. اگر ماند همه حرمها هم میمانند. @ali_mahdiyan
قصه فلفل دستور از بالا بود ✍️ افکار عمومی، مشهد را و زنان را و فوتبال را و خشونت را کنار هم میپذیرد، اصل داستان هر چه که باشد. چرا؟ این غیر از ندانمکاریهای مدیران خرد و کلان است. داستان قدیمی دو مدعی اداره جامعه است. یکی فقه و دیگری دین بشرساخته مدرن. ما آرمانجویانه طرف اولی را میگیریم ولی وقتی با سیلی محکم واقعیت مواجه شدیم تسلیم مدیریت مدرن میشویم. و این چکیده دگردیسی خیلی ها است. ✍️اما واقعیت آن بود که امام اساسا یک برش دیگری به فقه و دانش مدرن زد و راه دیگری را گشود. بر اساس اندیشه او فقه دو گونه بود؛ یکی وقتی که روح حاکمیتی پیدا میکند و تبدیل میشود به یک موجودی زنده که میتواند مدیریت کند، تدبیر کند و تغییر دهد. دیگری یک جسد که همه تلاش میکنند بدون آن هویت تک تک اجزایش را با هزار ترفند زنده کنند و موفق نمیشوند. گاهی دم از نظام سازی و انسجام بخشی میزنند گاهی دم از موضوع شناسی میزنند گاهی دم از مقاصد آن. ✍️همه اینها درست است اما اگر روح حاکمیت درش دمیده نشود، این جسد رها شده میافتد و جان میکند. فقه حکومتی یک صراط علمی بود، نه یک نکته، نه یک باب، نه یک مساله پژوهشی و نه یک سبیل در کنار دیگر سبل. فقه وقتی گارد حاکمیت میگیرد خود را به سامان میکند. مصلحت و مدارا و تقیه برایش در جای خود مینشیند.او در بستر شناخت مردم و دشمن، مقاصد و سیاست های اصلی خود را پی میگیرد و همه دین را به مدد میطلبد. ✍️امام همین توجه را در نسبت با روح مدرنیته یعنی حاکمیت آن، ایجاد کرد. هر تغییری بدون توجه به این نکته مثل گذاشتن یک بسم الله است در سر‌‌در یک کارخانه بزرگ وارداتی و در نهایت نیز هضم شدن در سبک مدیریت جبهه مقابل. جسد فقه و شریعت دینی با جسد دین عرفی مدرن نمیسازد. وقتی نساخت چند راه پیشنهاد میکند؛ یا فقه را دور بیندازید چون زمانش گذشته یا زمانش نرسیده. یا آنکه به زور و خشونت اجرایش کنید. ✍️اگر میخواهید بدانید چه بر سر مهندس بازرگان آمد و چرا در نهایت با اندیشه سکولاریسم از دنیا رفت، یا اگر میخواهید بدانید چرا نوحجتیه هایی مثل مهدی نصیری از آن سر طیف با نظریات شاذ سلفی درباره زنان به این سر طیف میاید و بازرگانیزه میشود. دلیلش همین است که یا باید احمقانه یک مسیر خشونت باری را پیش میرفت و یا اینکه عاقل نمایانه به دامن مدرنیته میافتد که افتاد. ✍️داستان فلفل و چشمهای زنان بیگناه را درست نبینیم، متوجه نمیشویم از کجا میخوریم. نام انقلابی و حزب اللهی و ولایی و امثالهم کار را درست نمیکند. رویکرد امام به تراث دینی و مدرنیته باید زنده شود تا صحنه از حماقت و خشونت و دگردیسی خالی شود. رویکردی که فقه را از انزوا یا خودکشی نجات میدهد همانطور که روشنفکری را نیز از نجاست و بردگی رها میکند. @ali_mahdiyan
«منصور» ⚡️این روایت از شهید ستاری روایت آرمانگرایی پارتیزانی و اجباری است.انقلابی گری در تقابل با عموم مدیران و مسوولین که به همه تهمت میزند و همه را منفی و سد راه میداند جز یک فئه قلیله. خیلی هم قلیله. فیلم در واقع روایت یک احمدی نژاد است در نیروی هوایی ارتش. ⚡️روایتی که مثلا میخواهد کلیشه های ذهن انقلابی ها را خراب کنند. تا خودش را ثابت کند. یعنی یک انقلابی درگیر و در حال مبارزه، حق دارد هر غلطی میخواهد بکند و همه نمادهای ذهن مذهبیتان را به سخره بگیرد از تیغ زدن ریش و قهر و رفتن به انگلستان بگیر تا تمسخر چهره های ریشوی حزب اللهی و اسکل نشان دادن همه آخوندها همه، و از همه مهمتر اینکه با قلدری تمام، مجلس را هو کردن و دولت را هو کردن و قوه قضاییه را هو کردن که چی، چون گردنم کلفت است و خامنه ای و هاشمی پشت سرم هستند و از امام دستور میگیرم نه هیچ کس دیگر، رابینهودوار انقلابی گری میکنم. ⚡️شباهت روایت منصور با قصه آژانس شیشه ای هم یک شباهت ظاهری است. همان وجود جماعت حداقلی مقابل همه که سربزنگاه قدرت اصلی و شخص رهبری نجاتشان میدهد. اما آژانس شیشه ای اگر با یک نگاه تنزیهی غلیظ دارند دل سوخته و بی ادعایی را روایت میکنند، اما مهم آن است که سخن مناسب دوران خود را میگوید و خوراک لازم زمانه خود را به مخاطب میدهد. آژانس از این جهت یک محصول راهبردی بود. پیامش پاره کردن خواب غفلت و بی خیالی دهه هفتاد و دوران پسا سازندگی و خواص دنیا گرا بود. آژانس شیشه ای کجا و منصور کجا. آن دوره ای که آفتش سرخوشی و غفلت عده ای بود کجا و این دورانی که آفتش ناامیدی از همه کس و همه چیز است کجا. پیام این دوران باید از بین بردن ناامیدی های وارداتی باشد.که نبود. ⚡️وقتی یک مدیر وسط یک نظام پر از ناامیدی و سیاهی قرار میگیرد و با زور و قلدری یک تنه حرفش را پیش میبرد و البته خود نیز داغان میشود، این چه تاثیری بر ذهن و فاهمه مخاطب باقی میگذارد جز تشدید شعار «نمیشود» و «نمیتوانیم». ⚡️ اساسا این سنخ انقلابی گری استبدادی، همان بهشت بردن اجباری است که به تصویر کشیده شده. روایت سوپرمنهای تخیلی است که برای هالیوود خوب است و هدفش ایجاد هیجانهای تخیلی و دور از واقعیت است تا آرامشی از جنس قعود و سرگرمی ایجاد کند و جگر مخاطب هم خنک شود. هالیوود هنر نشاندن مردم است و سرگرم کردنشان نه هنر ایجاد عزم و قیام و حرکت. ⚡️این روایت از منصور معلوم است که هیچ نسبتی با سردار شهید قدس ندارد که با همه افراد نظام همراه و رفیق بود و میدانست همه کسانی که مردم انتخاب میکنند محترمند و همه افراد نظام با همه قوت و ضعفهایشان ارزشمندند. و با همینها باید کار را پیش برد. حق دارد مخاطب در نهایت بگوید فلانی الگوی من نیست. این همان حضور سینمایی آرمانجویی فانتزی « ده ونک» است. و خدا رحمت کند شهید ستاری عزیز و مظلوم را که اینگونه ناقص و منحرف روایت شد. چقدر بد بود فیلم منصور. @ali_mahdiyan
دهان روزه، وسط صحن آقا، روز ماه رمضان خونت بریزد کف صحن امام رووف خوش به حالت شیخ از این خون مظلوم خیلی کارها بر میاد خیلی کارها @ali_mahdiyan
خون مشهد جوشید این روزها اسم مشهد سر زبانها بود، مشهد میگویند چون رهبر اهل آنجا است، رییس جمهور اهل آنجا است، انقلابی ها اهل آنجایند، باید بد نام میشد مشهد، چون محل ترویج امید بود. امید نباید بجوشد امید نباید باشد. اینهمه خبر بد از مشهد مخابره شد که چه شود؟ ورزشگاه و داستان فوتبال را ، مصاحبه جناب مداح را، شعر خوانی و مدح مقابل امام جمعه را دیدید؟ همه هم البته غلط بود اما غلطها را چنان ضریب دادند که تصویری از مشهد آفریده شود در ذهن مردم، آنچنان که میخواهند. جهل و ندانمکاری ما هم مدد میدادشان اما آنها کارشان را خوب بلد بودند. میدانستند اگر زشتیها به دست نادانهای رسانه چی و نامردهای بی بی سی چران بیفتد، همه با هم بلدند چه کنند و یک خط را جلو میبرند. آنهم بد نام کردن مشهد. آنها که مشهد رفته بودند سخن از امید از زبان مردم کوچه و خیابانش زیاد میشنیدند. باید این امید مخابره نمیشد. باید صدای مشهد خفه میشد. همه بهانه ها را جمع کردند همه بهانه بود تا صدای مشهد که صدای جمهوری اسلامی بود که صدای پیروزی بود، خفه شود. اما نمیدانستند برگ برنده ای دارد خدا، که خودش رو میکند و وقتی رو کند ، جگر ها را میسوزاند و چشمها را مبهوت میکند. آن وقت نمیتوانید لایک نکنید و کامنت نگذارید و عبور کنید. شما دنبال قاتل و دست کثیف دشمن باشید. خوب است. اما بیایید دست خدا را هم ببینیم. کشتند، به جرم روحانی بودن، با لب تشنه، در آغوش امام رئوف، روحانی رزمنده، روحانی جهادی، روحانی هم نشین محرومین، روحانی حرم امام هشتم، روحانی آقای جمهوری اسلامی. ببینید زیر پست بی بی سی را، روی نعشش میزنند و میکوبند و میرقصند. نوش جانش اهل روضه میفهمند چه میگویم. به جرم اتصال به جمهوری اسلامی میزنندش، که حرم است، که مظهر جنگ با اربابانشان است که اگر بماند همه حرمها میمانند، نوش جانش، مدافعین حرم میدانند چه میگویم. با لباس سربازی اش به خونش کشیدند، روی سنگ فرش خاک قدمهای امامش، هنگام بدو بدو کردن برای محرومین، یعنی دویدن برای انقلاب، برای جمهوری اسلامی، روی پای امامش جان داد، نوش جانش، اهل مبارزه آرزو میکنندش. حالا یک تنه سرها به سمت تو برگشت. چرا تو را خدا انتخاب کرد، آخوند خاکی رزمنده و جهادی گمنام حاشیه نشین و دلسوز مردم؟ چرا تو؟ مشهد همه دار و ندار ما است ، امید ما است، این مردم با گدایی سر سفره او آقا شده اند. چند وقت بود دنبال یک خادم بودیم راه حرم را نشانمان بدهد، چه کسی بهتر از تو. چند وقت بود حرم ما مدافع مشهدی لازم داشت، که بهتر از تو. به قیافه ات نه تقابل شیعه سنی میخورد نه تقابل ایران و افغان، تو راست کار به تماشا کشیدن چهره جمهوری اسلامی بودی. همان که به بهانه اش روی خونت میرقصند یزیدیها. خوش به حالت. کاش ما را هم مثل تو بپذیرد آن دست با تدبیر عالم. @ali_mahdiyan
با تو هستم جوان. بله با تو پسر عربده کش. یک دقیقه بیا کارت دارم. یک پیام برایت دارم از همین شیخ که روی سنگ فرش گرم حرم بدنش را غرق خون کرده ای. و بیست بار تیزی کینه را بر جسم رنج دیده و خسته اش فرو کرده ای ، با تو هستم، بیا. بین خودمان بماند، اما به نظرم این شیخ شهید آن دنیا برایت تلاش میکند که دستت را بگیرد. که کمکت کند. بیست ضربه که چیزی نیست ارباب این شیخ هزار و نهصد و چند زخم خورد اما تا لحظه آخر بنا داشت کمک کند سیاهی لشکر مقابل را، دستگیری کند از آنها. بلندشان کند. به آن زخم عمیق روی شانه هایش قسم. جوان! آنانکه ذهن و دلت را تسخیر کردند که خون مظلوم را بریزی، میخواستند پیکر زخم خورده امت رمضان و قرآن را شرحه شرحه کنند. تو نمیفهمی چه میگویم. اما قیامت که روز دیدن باطن امور است، خواهی دید که چگونه این شیخ شهید تلاش میکند دلها را به هم نزدیک کند. با خون دلش. با تلاش برای مردم مظلوم و محروم که حقیقتا در متنند و در چشم دنیایی ما حاشیه اند و حاشیه نشین. چه شیعه اش چه سنی اش چه ایرانی اش چه افغانستانی اش. تو خون او را میریزی اما من پیامش را به تو از زبان سردار شهید و قهرمان جنگ با تکفیر بگویم از زبان همو که هویت این شیخ بود هویت همه ما بود و هویت امت بود، وقتی سردار مظلوم ما وصیتنامه آن شهید را با بغض برای تاریخ میخواند که «ای برادری که خونم را میریزی، من قبل از همه تو را شفاعت خواهم کرد». باور کن. قسم به خون دو برادر شهید این شیخ غرق خون، همین که اینگونه به آرزویش رسانده ای، دستت را میگیرد. خون او وحدت میآفریند نه اختلاف. به چشمهای نگران دخترش قسم. چشم باطن بین امام را میخواهد که نعره بزند:«بکشید ما را ملت ما بیدار تر میشود» نقشه طاغوت را خون مظلوم بر ملا میکند و تو این حقیقت را قیامت به روشنی خواهی یافت. فبصرک الیوم حدید. @ali_mahdiyan