40.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا مردم اروپا و دنیا با وجود سبک زندگی های غربی و فرهنگ غالبا ضد اسلامی، در قضیه فلسطین این قدر به خیابان ها آمدند؟
آیا اعتراض آن ها نسبت به اسرائیل قوی تر از ما ایرانی ها نیست؟
#خط_فرهنگ
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@khatte_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام مهدیان: منطق قدرت ما با جهان متفاوت است و حضرت آقا در طرح کلی آن را بحث کرده اند. ما قدرت را در تعداد ابزار آلات جنگی نمی بینم.
قدرت در نگاه ما ...
#خط_فرهنگ
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@khatte_farhang
هدایت شده از خط فرهنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجتالاسلام مهدیان: بعد از اغتشاشات پارسال و ماجرای طوفان الاقصی تازه دهه هشتادیهای ما فهمیدند که قصه جدی است و ما با چه کسی داریم میجنگیم و دشمن را درک کردند.
اصلا اسرائیل به تنهایی مطرح نیست و یک تمدن پشت سر آن است. مثل نهنگی که قطعه ای از آن از آب بیرون بوده و حالا تمام هیکلش از آب بیرون آمده.
#خط_فرهنگ
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@khatte_farhang
هدایت شده از خط فرهنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام مهدیان: اصلا و ابدا به وجود آمدن پدیدهی اسرائیل به مسائل مذهبی ربطی ندارد و هر کس این تحلیل را دارد شما را گمراه کرده.
هر چند برای جمع کردن یهودیان در این منطقه از مسائل مذهبی استفاده شده است.
اصل ماجرا این است که...
#خط_فرهنگ
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@khatte_farhang
پایگاه تولید فکر تهاجمی
🔺این خط را بارها و بارها در کلمات رهبری دیده ایم و این یعنی این ضلع مهم در سبک رهبری او یک نقش جدی و معتنیبه دارد؛ خط تولید فکر تهاجمی. او این نکته را به صورت یک خلا در جریان جوان آرمانجوی ما رصد کرده و میگوید:
🔹«ببینید در دانشگاه دو چیز لازم است: علم و فکر. علم بدون فکر مشکلساز میشود، علمی که بدون فکر باشد، راه را غلط میرود..البتّه فکر کردن راهنما هم لازم دارد، استاد فکر هم لازم دارد....» او در همین سخنرانی توضیح میدهد که جریان جوان آرمانجوی ما در معرض «ناامیدی» و «انفعال» است.
باز سال بعد همین نکته را تاکید میکند:
🔹«جماعت دانشجو و مجموعههای دانشجویی به یک تفکّر زیربنایی محکم احتیاج دارند. این نیاز قطعی آنها است؛ این نصیحت همیشگی من بوده؛ باز هم من همین را میخواهم تأکید کنم. اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود، حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد. اطمینان دل موجب میشود که ایمان هم افزایش پیدا کند»
باید جایگاه این «استحکام قلبی و ایمانی» را در منظومه طرح راهبردی و نظام محاسبات رهبری بدانید تا بفهمید درباره چه نکته با اهمیتی سخن میگوید.
🔺او بارها و بارها این نکته را از حوزه علمیه و علما طلب کرده. در سخنرانی که معروف شد به «نگرانی رهبری از تبلیغ» و مساله «احتمال سیلی خوردن اسلام» ایشان توضیح میدهد که باید «کانونهای عظیم تبلیغی» ایجاد شود یک کار آن تولید اندیشه و محتوا است. در سخنرانی با خبرگان بارها تذکر میدهد که این خط را دنبال کنید که ایمان مردم با اندیشه به عمل امتداد پیدا کند.
🔹« یکی از نیازهایی که مورد ابتلاء همهی جوامع اسلامی و همهی کشورهای اسلامی است و به آن نیاز دارند و بخصوص کشور عزیز ما که بحمدالله با نظام اسلامی اداره میشود به آن نیاز دارد، عبارت است از اینکه ما مفاهیم اسلامی را به مرحلهی عمل و به عرصهی عمل بکشانیم. منظومهی معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعهی مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان مردم و آنها را به مرحله و منصّهی عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است که ما هر جا این کار را نسبت به هر یک از این مفاهیمی که حالا بعد اجمالاً عرض خواهم کرد انجام دادیم، برای ملّت و کشور و برای آبروی اسلام و جمهوری اسلامی ارزشمند بود؛ و هر جا غفلت کردیم، محروم ماندیم. در واقع عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبهی عملیّاتی و ترجمهی عملیّاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد»
🔺او ده ها سال قبل این نکته را بیان میکند که تولید چنین فکری از «فوری ترین ضرورتهای تفکر مذهبی» است. او ده سال بعد از پیروزی انقلاب میگوید متاسفانه انقلاب ما در این زمینه کم کار بوده است متفکرین ما یا درگیر کار اجرایی شدند یا شهید شدند. یکی از مهمترین علل توجه جدی ایشان به علمایی چون مرحوم مصباح از همین جهت است.
🔺نیاز کشور به تولید فکر کار «علومانسانیخواندهها» نیست. رهبری علوم انسانی را ذاتا مسموم میداند. این کار پایگاهی است که متصل به تراث علمی اسلامی است. کار حوزه علمیه است. رهبری در تخاطب با حوزه های علمیه بارها این خلا را به روی آنها آورده است. این خلا باعث میشود جوانان انقلابی و آرمانجوی ما به تعبیر ایشان دچار «انفعال» یا «حرکتهای زیکزاکی» شوند.
🔺حالا در ترسیم هویت علامه طباطبایی به جز آن بعد تهذیبی و معنوی و عرفانی ایشان ، اشاره میکند به این که او یک پایگاه فکری تهاجمی میسازد. روی کلیدواژه «تهاجمی» بایستید و فکر کنید. اندیشه توحیدی حالت انفعال نسبت به اندیشه غرب ندارد. او همواره حمله کننده و تهاجمی است. اندیشه ای که اساسا در وضعیت انفعال است توحیدی نیست. عجیب است که آنانکه با اندیشه علامه و امام و شاگردان این دو آشنا شده باشند طعم فکر مهاجم را میچشند.
امید این است که حوزه های ما با الگو برداری درست از این مردان الهی و آیات خدا در زمین بتوانند این خلا حیاتی حرکت امروز اسلام را پر کنند.
همشهری
@ali_mahdiyan
41.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر چه بگویم ارزش این فیلم کم میشود. ببینید و پخش کنید. بگذارید به دست همه دختران و خواهرانمان برسد. بگذارید طعم اعجاز جریان انقلاب را بچشند. بگذارید بوی بهشت را استشمام کنند. خدایا شکرت به خاطر آنکه در زمانه ای نفس میکشیم که درش این همه آیات زیبا و بزرگ تماشا میشود.
خدا حفظ کند سیدعلی حکیم ما را که میگفت آرام باشید ، این انقلاب حالا حالا ها برای دشمن دردسر دارد.
راست میگفت. این انقلاب حالا حالا ها معجزه دارد که رو کند.
بنشینید و تماشا کنید
مصاحبهی هدی حجازی، مادر سه دختری که در حملهی هوایی رژیم صهیونیستی به خودروی غیرنظامی در جنوب لبنان به شهادت رسیدند ...
@ali_mahdiyan
1_7833598812.mp3
38.12M
چرا به روایت زنانه انقلاب و مقاومت محتاجیم؟
شیخ علی مهدیان
مکتب الزهرا سلام الله علیها
شب میلاد حضرت زینب سلام الله علیها
@ali_mahdiyan
جنگ آمریکا و ایران
🔺کاملا روشن است که نبرد کنونی، نبرد ایران و آمریکا است. و من روی کلمه «کاملا روشن است» تکیه دارم. چون نبرد ایران و آمریکا مدتها است آغاز شده. روزی که حرکت انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد خیلی ها فکر نمیکردند این آغاز نبرد دو تمدن باشد که حالا به یک پیچ تاریخی رسیده است.
تا امروز که مقاومت قدرتی دارد پیچیده چند ضلعی، باهوش و حکیم و البته از همه مهمتر معنوی و مقدس.
🔺آنچه رهبر حکیم ایران برای ساختن ایران قوی میگفت فقط ناظر به ایران نبود بلکه چهره ای در قواره امت اسلامی هم داشت، تاثیر جدی در نبرد با اسراییل و آزادی قدس هم داشت و چهره ای کلان تر نیز داشت به نام نبرد با تمدن سیاه آمریکایی. قدرت ایران و عبورش از همه طوفانهای نامقدس غربی، هژمونی و سیطره ای میساخت که الهام بخش همه منطقه بود. ایران هیچ نیرویی را در منطقه تحت مدیریت خود تعریف نکرده بود. اما اتمسفری ساخته بود که نیروهای خودجوش همگی با هویت و جهتگیری راهبردی مشترک شکل بگیرند و این نکته خارق العاده و نگران کننده ای بود که غرب تلاش میکرد پنهان کند.
🔺تثبیت قدرتهای خودجوش و مستقل مقاومت در منطقه برای ریشه کن کردن اسراییل هم طریقیت دارد و هم موضوعیت.
یعنی هم باعث از بین رفتن اسراییل میشود و این خودش در فراگیری بیشتر این جوششها و قیامها موثر است و هم خودش همان واقعه ای است که برای امت اسلامی بعد محو اسراییل لازم داریم.
🔺همانطور که حزب الله بعد از جنگ سی و سه روزه یک قدرت غیر قابل چشم پوشی در ابعاد منطقه ای شده بود حالا نوبت حماس بود که در کشاکش نبرد، قدرت خود را تثبیت کند. این حلقه باید تکمیل شود. بعد از او نوبت کرانه باختری است که اگر در حال مسلح شدن است و اگر آنچنانکه باید، قیام کند کمر اسراییل را خواهد شکست.
🔺اسراییل صرفا یک پایگاه نظامی نیست، صرفا یک دولت ظالم هم نیست بلکه یک موجودیت اختراعی اجباری است در قلب کشورهای اسلامی که یک هویت واحد تاریخی داشتند و غرب بعد از دو جنگ جهانی آنها را پاره پاره کرده بود و برای آنکه جلوی قیام آنها و وحدت دوباره شان را بگیرد، یک دولت ملت غریبه با فرهنگ کثیف خود در قلب منطقه شان ایجاد کرد و تلاش کرد با ساختن ابرقدرتی و هژمونی برای او منطقه را هدایت کنند. گرفتن سلطه این موجودیت جعلی فقط با زدن حکومتش یا ابزار نظامی اش اتفاق نمیافتد، باید فلسفه وجودی اش زیر سوال برود. تا غرب رهایش کند.
🔺برای این منظور باید سه اتفاق میافتاد اولا دورتادور او حلقه ای از فشار نظامی ساخته میشد، شمال حزب الله و شرق حماس و غزه و غرب کرانه باختری و جنوب یمن، اینها تحت ظل السیف میسازند. که باعث میشود این وطن جعلی ناامن شود، ملت اسراییل اینجا راحت نخواهند بود، ابهت نظامی اسراییل را هم میشکنند. ثانیا در منطقه اسلامی یک همسویی بین حکومتها در هماهنگی با مقاومت ایجاد میشود. باید در نظام محاسبه حاکمان دست برد، اینکار با قوی شدن ایران و ضعف اسراییل در حال تحقق است. ثالثا مشروعیت هایی که غرب با رسانه اش برای اسراییل ساخته باید از بین برود. این سه باعث میشود غرب ناچار شود دست خود را از منطقه بیرون بکشد. طوفان الاقصی به این هر سه حرکت جهش و سرعت داد.
🔺اگر به این اهداف توجه کنیم تایید میکنیم که ایران نمیخواهد حماس و غزه نابود شود، و نمیخواهد آتش جنگ ناگهان فراگیر شود. برگردید به سخنان سیدحسن نصرالله، او میگوید هدف اول ما پایان درگیری و فشار بر غزه است و هدف دوم نصرت مقاومت فلسطین. این همان حفظ و تثبیت حماس و مسلح شدن کرانه است. آزادی زندانیان فلسطین هم به همین ایده مدد میدهد. اگر چه اصل تثبیت حماس هم فضا را برای شکست گفتمان سازش و تشکیلات خودگردان کمک میکند.
🔺به همین دلیل بود که هم رهبری و هم سیدحسن نصرالله چند نکته را دنبال کردند
اولا نه در جنگ تسلیم را قبول کردند و نه جهش و توسعه ناگهانی، بلکه مرحله به مرحله تشدید آتش جنگ را دنبال نمودند. اتفاقی که کاملا در حال رخ دادن است.
ثانیا کل محور مقاومت متمرکز شدند نه روی اسراییل بلکه روی بازوی قدرت پشت سر او یعنی آمریکا چرا که فشار بر او برای خروج از منطقه باعث فشار از سمت ریشه به اسراییل شود برای تسلیم.
ثالثا همسویی زبانی و دیپلماتیک کشورهای منطقه را تبدیل کردند به همسویی عملی برای قطع نفت و آذوقه که باعث فشار به اسراییل و همزمان بر ملا شدن نفاق برخی حاکمان شود.
🔺جنگ امروز یک جنگ چند ضلعی جبهه ای بین المللی است. و محوریت ایران در فرماندهی این جنگ و حضور دقیقا در میانه قابل کتمان نیست. به همین دلیل است که از روز نخست تا امروز همه توجهات غرب به ایران است و نه جای دیگر.
حالا برگردیم به جمله اولمان:
«کاملا روشن است که نبرد کنونی، نبرد ایران و آمریکا است. و من روی کلمه «کاملا روشن است» تکیه دارم.»
@ali_mahdiyan
هدایت شده از حسین کاظم زاده
1_7791361549.docx
21.3K
🌿مرحوم #علامه_طباطبایی بی شک سهم به سزایی در عقبه حکمی و قرآنی انقلاب اسلامی دارد.
البته شکی نیست شخصیت و طرح انقلابی ایشان متفاوت با #حضرت_امام بود و امام را میبایست آغازگر عصری دانست که به همه دانشها و دانشمندان اسلامی، حیات بخشیده.
🌿تربیت یک نسل انقلابی توسط علامه که یکی از آنها #رهبر_انقلاب است و به تعبیر خود ایشان، ما انقلاب را از #المیزان فرا گرفتیم، شاهدی بر جایگاه بی بدیل علامه در انقلاب اسلامی است.
کلیشه های ذهنی بیمار ما مانع شده تا امثال ایشان را درست تقریر کنیم.
در این یادداشت، شواهد این ادعا را جمع آوری کرده ام.
@tamardom
صعود کلمه
🔺رهبری در تبیین شخصیت علامه طباطبایی از این آیه استفاده میکند که «الیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصالح یرفعه» علامه خود درباره این آیه سخنان عجیبی در المیزان بیان کرده. او میفرماید هدف و غایت نهایی سیر و سلوک به سمت الله است و مقدمه این حرکت عمل است. عمل است که باعث میشود انسان به لحاظ معنوی اوج بگیرد. بعد خود ایشان در همین جا توضیح میدهد که ساخت یک جامعه توحیدی مقدمه این عمل است. تعبیری که در آثار سیدعلی خامنه ای جوان در دهه پنجاه به «کارخانه انسان سازی» و سبک تهذیب و تربیت انبیا از آن یاد میشود.
🔺آری علامه همه آنچه میگفت در خود پیاده کرده بود. لذا محفل علمی ساده او پایگاه فکری مهاجم بود و محل تربیت رهبران فکری و سیاسی انقلاب اسلامی. این را نباید دست کم گرفت. او کاری با اندیشه های مطهری و بهشتی و باهنر و خامنه ای و حسن زاده آملی و جوادی آملی و مصباح یزدی و که و که میکند که همگی با همه وجود پای کار انقلاب اسلامی میآیند. حقیقتا المیزان را میتوان یک تفسیر سیاسی اجتماعی از قرآن به حساب آورد. آنانکه با این تفسیر انس دارند متوجه میشوند که اسلام نمیتواند هویتی اولا سیاسی اجتماعی نداشته باشد. سخنان علامه را ذیل آیه آخر سوره آل عمران ببینید. آنجا این بعد اسلام را به چشم میآورد. این همان بیانی است که مرحوم شاه آبادی استاد امام هم دارد که میگوید «قرآن از عرش رحمانی بر جامعه اخوت ایمانی نازل شده است» . اوج این سخنان را در کلمات امام میبینیم که میگوید الاسلام هو الحکومه بشوونها.
🔺اگر او عارف به تمام معنا است که هست طبیعتا تلاش میکند فهم خود از اسلام را در جان خود پیاده کند. صورت این عمل صالح را در مدرسه او که چشمه جوشان و جاری و توسعه یابنده است میتوان مشاهده کرد. آری او آنچه میفهمید بود لذا علامه را در کتابهایش میشود دید و کتابهایش را با او میشود فهمید.
همشهری
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی فیلمها را هر چه نگاه میکنی، تکراری نمیشه. یکیش همینه
خودش داغداره، با اون دل کوچیک و نازکش.
میخواد داداشش رو هم آروم کنه.
سعی میکنه.
بعد روی برادرش رو میکشه!
خلاص.
رفت پیش بابای شهیدم. خلاص
«خلاص راح عند ابوی و نال الشهاده خلاص»
شما چرا اینقدر زنده اید آخه
چقدر زنده ای تو دختر
چقدر میفهمی خانم
چقدر بزرگ شدی عزیز دلم
چقدر حقیر است همه دنیا پیش این بغضی که در گلو حبس میکنی
کجا بزرگ شدی آخه
زیر چادر زینب کبری سلام الله علیها؟
@ali_mahdiyan
کشف حجاب و طوفان الاقصی
درباره کشف حجاب۱۵
🔺آمارها را لابد دیده اید، بالای هشتاد درصد مردم ایران معتقد به حجابند و پوشش خود را هر چه که هست ناشی از عمل به دینشان میدانند. حمله به این هنجار و این عقیده اجتماعی، حمله به مردم است. مساله اساسا اجبار به حجاب نیست اجبار به بی حجابی است. اینکه چگونه باید از این عقیده مردم دفاع کرد سخن بعدی است. اما همین جا کمی تامل کنید. کسانی که مدافع عملی کشف حجابند، به خود حق میدهند به یک هنجار ناشی از خواست عمومی و اکثریت مطلق جامعه حمله کنند. (یعنی یک اقلیت خواستشان را بر اکثریت مطلق اجبار کنند) با شعار« نه به اجبار».
🔺جالب است جریان کشف حجاب (بخوانید بی حجابی اجباری) بعد از اغتشاشات سال گذشته به سردمداری رسانه هایی جدی شد، که امروز همگی پشت سر اسراییلند. مسیح علینژادشان علنا اعلام میکند موافق بمباران ایران است. ایران اینترنشنالشان همان آغاز جنگ غزه کوچ کرد به اورشلیم تا از نزدیک کمک دهد به اسراییل. منوتویشان که بانی اسراییلی به دلیل جنگ پولش را نداد رفت به سمت تعطیلی. بی بی سی فارسیشان رسما پشت اسراییل در آمد. شعارشان چه بود اینها پارسال؟ یادتان هست؟ زن، زندگی، آزادی
🔺زن، همانکه از سیزده هزار شهید غزه حدود سه هزارتایش را تشکیل میدهد. باز شش هزارتا نیز کودکند یعنی داغ به قلب زنها.
زندگی، همانکه در غزه برای غیرنظامیان ساخته اند. مدرسه ها را ، بیمارستانها را، خانه ها را ببینید. ویران ویران.
آزادی، همانکه اسراییل سالها است هدیه کرده با یک زندان روباز دوملیون نفره ای به نام غزه به زنان و کودکان بی دفاع. همانکه در وضعیت دلخراش حقوق مردم در کرانه باختری میبینید با تصاحب علنی و قانونی خانه ها و یا تخریب و به جایش شهرک سازیها.
🔺خواهشا بعد از طوفان غزه دیگر نه اسمی از ازادی ببرید، نه زن، نه زندگی.
آخرش همین است که امروز در غزه میبینیم. مردم ایران مسلمانند. مومنند. حمله به عقیده شان به ارزشهایشان به دینشان به هویتشان به استقلالشان، آنهم به ظلم دوام نمیآورد. خدا خیر دهد رهبری را که میگفت حتی دختران کشف حجاب کرده ما اگر بدانند با این کارشان پازل چه کسانی را پر میکنند مرتکب این حرام شرعی و سیاسی نمیشوند. حالا کاش زبان گویایی میداشتیم و فریاد میزدیم آن کسانی که پازلشان پر میشود را تماشا کنید. چشمهایتان را باز کنید ببینید سردمداران بی حجابی اجباری چه کسانی هستند.
🔺بیش از یک سال گذشت از این هجوم ناجوانمردانه به دخترکان و زنان ایرانی، هنوز مسولین دچار گیجی اند و بلاتکلیفی. چند ماه است به اسم قانون جدید همه را معطل کرده اند و حال آنکه هیچ نیازی به قانون جدید هم نبود و قوانین فعلی برای مقابله با ناهنجاری کفایت میکرد. این مردم مومن تا کجا باید این ترک فعل آشکار و سردرگمی را تحمل کنند؟
دستگاه های تبلیغی و ترویجی ما از حوزه گرفته تا صدا و سیما و سازمانهای تبلیغاتی چرا سکوت کرده اند و از گروه های مردمی دفاع نمی کنند؟
طوفان الاقصی را باید قدر دانست. از جهات مختلف از جمله یادآوری این مهم که پشت پرده جریان بی حجابی اجباری در ایران، رژیم جلادی است که دشمن اول زن و زندگی و ازادی در عالم است.
همشهری
@ali_mahdiyan
اضلاع عجیب شکست اسراییل
رهبری گفت: «بمبارانها عمر رژیم اسراییل را کوتاه تر میکند» این جمله یعنی چی؟
این جمله را بگذارید کنار دو جمله دیگر :
۱.اسراییل در عملیات طوفان الاقصی ضربه فنی شد
۲.ماجرای جنایتهای اسراییل مثل کسی است که در زمین بازی شکست خورده و از طرفداران تیم مقابل، تقاص بگیرد
ضربه فنی شدن یعنی شکست زودهنگام، شکست در زمانی زودتر از مدت مسابقه و با فاصله بالا. شکستی که برتری مطلق حریف را نشان میدهد. حمله به طرفداران خود نشان دهنده ضعف بیشتر بازنده است. او چون توان مقابله ندارد به کسانی که طرف مقابل او نیستند حمله میکند. هر چه بیشتر جنایت کند یعنی عصبانی تر است و شکست سخت تری خورده.
حالا چرا هر بمب که بر سر زن و بچه و مردم غزه میاندازد، عمرش را کوتاه تر میکند؟
به چند دلیل:
اولا بمباران غزه، بمباران مردمی مومن و موحد است. این را این روزها در سبک عزاداری همراه با ذکر و تلاوت آیات در کوچک و بزرگ دیده ایم.
الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون.
این قوم با حملات شیطان در افق برتری به لحاظ قدرت قرار میگیرند.
ساده اش جملات آن نوجوان فلسطینی است که گفت بکشید ما را ، نسل به نسل مقاوم تر میشویم.
فبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون.
یک بشارت مطلق، یک برتری حقیقی که انتم الاعلون ان کنتم مومنین
بیداری مردم و نسلهای فلسطینی در غزه و در کرانه و در همه نقاط دنیا، ریشه اصلی جوشش انتفاضه ای است که امروز یک گروه کوچکش اسراییل را ضربه فنی کرده.
پس طرفدار تبدیل به حریف قوی میشود.
ثانیا همراهی مردم فلسطین مهمترین دارایی حماس است. امروز تشکیلات خودگردان و اندیشه سازش بی آبرو شده و اندیشه مقاومت نتیجه بخشی اش را و امیدآفرینی اش را به رخ کشیده. اساسا خیانت عرفات و بعد ابومازن اثر اصلی اش تشکیک در نرم افزار مقاومت و قدرت ایمان و جهاد بود. این تردستی و سحر رسوا و ابطال شده. با این حساب مشروعیت حملات بی امان برادران مقاومت در داخل فلسطین بیش از پیش تامین شده. سوخت راکتها و موشکها و ضربات بی امان مقاومت را همین همراهی و رضایت عمومی فراهم کرده است. بی طرفترین و نادان ترین و شکاک ترین آدمها هم میپذیرند که :
لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا
وقتی مظلومیت بروز پیدا میکند، مشروعیت مبارزه ثابت میشود.
ثالثا ده ها سال است با یک روضه جعلی و دروغ به نام هولوکاست سعی کرده اند چهره ای مظلوم برای آدمهای غاصب بسازند. حالا هر بمب این آبرو بخشی به غصب را نابود میکند. چهره اسراییل نزد ملتها بی آبرو شده. اگر دولتها جرات میکنند صدایشان را بالا ببرند، سفارت ببندند، تهدید کنند، دلیلش شجاعتشان نیست دلیلش بی آبرویی اسراییل است. هیچ چیز برای یک موجود جعلی محو کننده تر از روشن شدن افکار عمومی نیست.
رابعا هزینه اسراییل برای غرب بیشتر از فایده اش شده. عملا آن نقش جلوگیری از مقاومت و اتحاد مسلمین را دارد از دست میدهد. منطقه در مشت مقاومت است و احساس انسجام مسلمین بالا رفته، این وضعیت باعث میشود غرب خبیث و شیطان بزرگ دستش را از پشت این موجود پر هزینه بی فایده بردارد. و این نکته در نابودی اسراییل بسیار موثر است.
هر چه حق بیشتر هویدا شود آیه مَا لَكُمْ لَا تَنَاصَرُونَ بیشتر ظهور پیدا میکند. اگر قیامت بروز نهایی این نکته است که شیطان پشت اصحاب خود را خالی میکند، هر چه بیشتر تاریخ به سمت بیداری مردم و رسوایی باطل پیش برود، این از هم پاشیدگی بیشتر خود را نشان میدهد.
خلاصه آنکه.
اسراییل ضربه فنی شد. شکستی سهمگین و مطلق نسبت به گروهی کوچک
او عصبانی شد و سراغ طرفداران حریف رفت و جنایت کرد که این خود نشان دهنده شکست او است.
ولی هر چه بیشتر بزند، عمرش کوتاه تر میشود.
انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا
@ali_mahdiyan
شکست
بخش اول
🔺در جنگ جهانی دوم چهل و پنج ملیون نفر غیر نظامی از متفقین کشته شد. در حالیکه از متحدین چهار ملیون نفر کشته شد. نظامیان کشته شده از متفقین شانزده ملیون نفر بودند و از متحدین هشت ملیون نفر. پس چرا همه متفقین را پیروز جنگ میدانند؟ دلیلش خیلی ساده است. پیروزی و شکست را نه بر مبنای میزان خرابی و یا تعداد کشته بلکه بر اساس اهداف و اراده دو طرف محاسبه میکنند. این یک اصل روشن است. وقتی دو نفر بر سر موضوعی درگیر میشوند آنکه بیشتر کتک خورده را نمیگویند بازنده بلکه کسی که نتوانسته حرفش را به کرسی بنشاند بازنده است.
🔺خوب هدف حماس چیست و هدف اسراییل چیست؟ متن بیانیه محمدالضیف را همان ابتدای طوفان ببینید. او به فشار مستمر اسراییل بر فلسطینیان، حرمت شکنی مسجدالاقصی و تن ندادن به مبادله اسرا اشاره میکند. میگوید حاکمان جهان نیز به این خواسته ها توجه نکردند. باید «دشمن بفهمد که گذشت آن روزهایی که بدون هیچ مجازاتی، دست به عربده کشی و جنایت میزد»
این یعنی ابراز یک قدرت جدید که در محاسبات منطقه ای و جهانی قابل چشم پوشی نیست. چیزی شبیه حزب الله بعد از جنگ سی و سه روزه. بعد از این، هزینه اقدامات اسراییل چندین برابر میشود. او احساس نمیکند اقداماتش بی پاسخ خواهد ماند و سطح این پاسخ بالا میرود. نکته دیگر در پیام محمدالضیف نشان دادن اتصال و هماهنگی کل جبهه مقاومت به یکدیگر بود. اتفاقی که به مرور بعد از طوفان الاقصی بیشتر و بیشتر خود را نشان داد تا اینکه عملا با توقیف کشتی اسراییلی توسط یمن و شدت گرفتن درگیری های حزب الله و مقاومت عراق، صحنه قدرت نمایی مقاومت کاملا متفاوت شد. خوب اینها چه فایده ای دارد؟
🔺فایده اصلی این واقعه، محاصره اسراییل با قدرتهای مقاومت است. آزادی اسرای فلسطینی و اثبات قدرت حماس و گفتمان مقاومت و ضربه پذیری اسراییل، کرانه باختری را به سمت دوری از گفتمان سازش ابومازن و مسلح شدن و پیوستن به مقاومت پیش میبرد. اینگونه اسراییل از چهار طرف محاصره میشد. جنوب انصارالله. شمال حزب الله، شرق و غرب نیز مقاومت فلسطین. تاثیر این محاصره ایجاد سایه شمشیر و قدرت است که باعث میشود رفتارهای اسراییل کنترل شود و مردمش نیز احساس ناامنی کنند. این احساس ناامنی برای پراکندگی و کوچ آنها و محو اسراییل لازم است.
اثر این ها چیست؟ عملا فلسفه اسراییل که جلوگیری از قیام مسلمین و وحدت کشورهای مسلمان بود از بین برود. هژمونی اسراییل در منطقه شکسته شود. نظام محاسبات حاکمان منطقه تغییر کند. و این یعنی هزینه ی بودن اسراییل به فایده اش نیرزد. و طبیعتا غرب حمایتش را بر چنین موجود پر هزینه کم فایده ای به مرور کم کند. اتفاقی که همین حالا هم برخی نشانه هایش در حال هویدا شدن است.
🔺حماس این مسیر را به چند شکل پیش برد. اولا خود عملیات غافلگیر کننده هفت اکتبر و نشان دادن ضعف امنیتی نظامی اسراییل
ثانیا عملیات قوی رسانه ای اش چه با مخابره پر قدرت پیام مظلومیت و اقتدار مومنانه مردمش چه با ایجاد رویدادهای متنوع رسانه ای. طوری که مردم اسراییل را مقابل حاکمان اسراییل شوراند و ذهنیت افکار عمومی جهان را به نفع خود کاملا تغییر داد. فشاری مردمی بر اراده حاکمان کشورها تغییراتی در مناسبات بین المللی شکل داد به گونه ای که وزیر خارجه اسراییل هفته پیش رسما اعلام کرد زیر این فشار دو سه هفته بیشتر دوام نمیآوریم.
ثالثا فشار عجیب و غریب به دشمن هم به ماشین نظامی اش هم به نیروهای او. اسراییل چندین برابر همه جنگهایش بعد هفت اکتبر تلفات داد. عملا با همه امکاناتش در باریکه ای کوچک گیر افتاد. نه جلوی راکتهای حماس را توانست بگیرد و نه جلوی تلفات عجیب و غریب نظامیان و ضربه به تانکهایش را
رابعا همه بازوهای مقاومت همزمان به کار افتادند. در حالیکه مردم خود را همراه کرده بودند. چه انصارالله یمن چه حزب الله لبنان که مستقیم وارد جنگ شدند. این پدیده فوق العاده مهم بود. همراه کردن مردم و طیفها و جریانات در هر کشور به اندازه خود حضور آنها در جنگ مهم بود.
🔺در سوی دیگر اسراییل باید چه میکرد؟ او باید نشان میداد درست است که غافلگیر شده و این را البته به هیچ وجه نمیتوانست ترمیم کند. اما اقتداری دارد که بعد از این هیچ کس به خود جرات ندهد او را غافلگیر کند. همین جا ضعف منطق او روشن است. چون مساله ترس جبهه مقابلش نبود بلکه قدرت نفوذ و ضربه زدن مساله بود. سوراخ بودن قدرت اسراییل مکشوف شد حالا او هر اقدامی بعد از این میکرد آن ضعف هویدا شده که جبران نمیشد. این ضعف بر ملا شده در ایجاد قیامها و عزم تشکیلاتهای فلسطینی موثر بود. در فهم حاکمان و مردم از اسراییل هم موثر بود. این یعنی «ضربه فنی». یعنی همان ابتدا شکست قاطع و راهبردی خوردن.
همشهری
@ali_mahdiyan
شکست
بخش دوم
🔺اما به جز این چطور؟ واقعیت آن است که اسراییل برای آنکه اقتدارش را نشان دهد مجبور بود چند هدف مشخص را بیان کند. یکی اینکه نقشه جغرافیای سیاسی منطقه را عوض کند. این را نتانیاهو همان اول گفت. مرادش چه بود؟ حمله به کشورهای منطقه؟ نه. حذف باریکه را میگفت. چگونه؟ مردم را کوچ دهد به بیرون از غزه. اختیار و زمام کار باریکه را هم بر عهده بگیرد. حماس را هم حذف کند.خوب کوچ ملیونها نفر که شدنی نبود. اختیار غزه را گرفتن هم معنی نداشت مگر با حذف حماس . این هدف هم که همان روزهای اول تمسخر شد و تا امروز هیچ نشانه کوچکی حتی از آن پدیدار نشده. حماس خیلی خیلی کم شهید داده. شبکه تونلها کشف نشده.
🔺مجبور شدند تقلیل دهند هدفشان را. گفتند اسرا را به زور آزاد میکنیم و چند رهبر اصلی حماس را میکشیم. اولی که محقق نشد و امروز مجبور شدند به تبادل تن بدهند. دومی هم که خنده دار است کشتن سران حماس کجا و نابودی حماس کجا؟ بعلاوه که این هم هنوز محقق نشده. یعنی چه؟ یعنی اسراییل همان روز اول که ضربه فنی شد. بعد از آن هم که نتوانست اقتدارش را ثابت کند. لذا گفتند «تصمیم به تبادل اسرا برایمان دردناک است ولی ناچاریم.» به همین دلیل اساسا جنگ را میخواهند ادامه دهند تا به چیزی برسند. میماند چه؟
🔺کشتن زن و کودک و خرابیها و نفوذ نظامی در غزه. اولی که چهره مظلوم هولوکاستی شان را مخدوش کرد. این اتفاق مهمی است چون او با همین ذهنیت افکار عمومی اشغالگری اش را توجیه میکرد. مردم مومن غزه هم با جنایتهای او مصمم تر میشوند این خاصیت هویت مومنانه است که با فشار قوی تر میشود. هفتاد و چند سال است همین است. این معنای آن جمله رهبری است که بمبارانها طول عمر اسراییل را فقط کم میکند خاصیت دیگری ندارد. نفوذ نظامی هم که وقتی بنا نیست به حذف قدرت معارض بینجامد اثری ندارد جز باتلاقی که مجبور است از آن خارج شود مثل همه جنگهای قبلی اش در غزه که وارد میشده و بعد هم مجبور بوده خارج شود.
🔺خوب پس صحنه صحنه یک شکست همه جانبه و یک افول جدی برای اسراییل است. این اقتدار و ایمان توحیدی غزه در عین مظلومیت او است که اینگونه پیروزی همه جانبه و خیره کننده را نصیب فلسطین نموده است.
همشهری
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی زیبایی ببینید
#غزه
@mahdian_mohsen
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔹راز خنده های غزه
🔸این متن را تصویری را بخوانید.
1⃣یکم. حتما عکس ها و فیلم های تحسین برانگیز این روزهای غزه را دیده اید: دختری در حال شانه کردن موهایش در دل خرابه است. پسرکی از آرزوهایش می گوید: "می خواهم پزشک شوم." عروس و داماد در دل ویرانی دست به دست هم قدم می زنند. و عکس دخترکی شاد در حال نان پختن در میان آوار حملات صهیونیستی دست به دست می شود.
2⃣دوم. پدر با جنازه دخترش حرف می زند و می گوید: "مگر نگفته بودی برایت عروسک بخرم؟ می خرم. بزودی در مسجد الاقصی." پسرک برای کاهش دردش قران می خواند. طنین قرآن این روزها در دل غزه، جهانی را به تسکین کشیده است. چشم ها از این تربیت قرآنی خیره مانده است. مادری که هر سه فرزندش را از دست داده است می گوید فدای مقاومت. جهانی در حسرت این قدرت ایمانی انگشت به لب مانده است.
3⃣سوم. بند اول امتداد بند دوم است. خروجی آن "صبر الهی"، این "امید ایمانی" است. ایندو کنارهم، "قدرت توحیدی" را به تصویر می کشد. گوئی روح توحید در این روزها ظهور کرده است. همه جای غزه "ذکر" است. غزه هیچ؛ گوئی این اذکار چون چشمه کوثر عالمی را به تسخیر برده است. همه جا تکثیر شده است. گوشه گوشه های این عالم و در دل غربت، گویا همه جا آینه غزه اند.
4⃣چهارم. امید به پیروزی این نیست که صرفا لوازم و مقدمات شکست دشمن فراهم باشد. اگر چنین باشد هرطور حساب کنید اعداد صهیونیست ها بیش از این مردم مظلوم است. اما آنچه امید می سازد، قدرت ایمان است. "اقدام" و "صبر" است. "مقاومت" است. دل بستن به "سنت های قطعی الهی" است. "او" با پیروان حق است. ناصران "او"، از "او" نصرت می گیرند و در نهایت، پیروز نهائی اند. چه آنکه نشئه های این پیروزی امروز مقابل دیدگان ماست.
5⃣پنجم. غزه برای ما مردم ایران سراسر درس است. هرچند ملت ایران طی این چهل و اندی سال همین صحنه ها را به نمایش گذاشتند اما همچنان راه بسیار است. "امید ایمانی" غیر از "امید مادی" است و قدرت بالندگی و سازندگی اش فراتر از داشته های امروز ماست. قدر بدانیم تصاویری که این روزها از پیش چشم ها می گذرد. حکیمانه به تماشا بنشینیم که سراسر زیبایی است.
همشهری
@mahdian_mohsen
هدایت شده از استاد یزدانپناه
📰 یادداشت | نگاهی باطنی به جنگ غزه
▫️روزنامه همشهری، امروز یکشنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۲ در یادداشتی از آیتالله استاد یزدانپناه، به جنگ غزه از منظر باطنی پرداخته است.
▫️متن کامل این یادداشت که برشی از جلسه هفتم درس سلوک اجتماعی است را میتوانید در لینک زیر بخوانید؛
https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/210397/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%BA%D8%B2%D9%87.html
#یادداشت
#سلوک_اجتماعی
#استاد_یزدان_پناه
#روزنامه_همشهری
💠 کانال استاد یزدانپناه
https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
انسان دیگری در غزه متولد شده. جامعه دیگری در غزه شکل گرفته.
مدار انسان بودن بالا رفته.
نتیجه انفسی اش اینکه در دنیایی که چنین انسانهایی و چنین جامعه ای ظهور و بروز کرده، همه باید تغییر کنیم و عقب نمانیم.
اما اثر آفاقی اش اینکه بعد از این دنیای دیگری خواهیم داشت. جریان تاریخ عوض شده
باور کنیم یا نه
@ali_mahdiyan
هدایت شده از مصابره | محمد طهماسبی
میتوانی بازیگر فیلمهای قبل از انقلاب باشی اما عاقبت به خیر شوی
و میتوانی روحانی مبارز دوران انقلاب باشی و عاقبت به شر شوی
رحمت خدا بر این بازیگری که در نبرد حق و باطل، جبهه خود را انتخاب کرد و امروز، روز شهادت حضرت زهرا، این دنیای فانی را وداع کرد؛ انشاءالله میهمان حضرت باشند و مشمول رحمت و مغفرت الهی.
#پروانه_معصومی
@mosabereh
روضه بخوانیم
❤️بالای ضریح حضرت معصومه س پرچمی مشکی خورده، من که دقت نکردم اول، یک بنده خدایی کنار حرم گفت آشیخ روی این پرچم چه نوشته؟ کلمات تویهم تویهم، نوشته شده بود اما با کمی دقت میشد تشخیص داد. روایتی از آقا امام رضا علیه السلام بود:
مَن ذَكَرَ بِمُصابِنا فَبَكى و أبكى لَم تَبكِ عَينُهُ يَومَ تَبكِي العُيونُ
برایش خواندم. بعد رفتم سمت ضریح در حالیکه به این جمله هم فکر میکردم.
❤️گریه کنیم، بگریانیم. برای مصیبت های امامانمان. مصیبت امام ، درد امام ، رنج امام چیست؟ باید مقاصد امام را بدانیم که دردهای او را هم بدانیم. مثل اینکه مصیبتهای یک مادر چیست؟ باید خواسته های مادرانه را بدانی تا نسبت به دردهای مادرانه حسی داشته باشی.
❤️بعد هم قلب خودت را به آن دردها گره بزنی هم قلوب مردم را. دردهای امام را باید فراگیر کنیم. این درد که شکل میگیرد رفتارهای ما عوض میشود. اما در عمق وجودمان سلوک سهل میشود لم تبک عینه یوم تبکی العیون. این یعنی رشد و حرکت ایجاد میکند.
❤️دردهای امام زمان عج چیست امروز؟ دردهای عالم را از زاویه نگاه او ببینیم و به چشم بیاوریم. این چنین زاویه نگاهی به دردها، نتیجه اش «پیشرفت» است. پیشرفت اساسا یعنی رشد حقیقی جامعه که هم معنوی است و هم ظاهری.
❤️حالا بیایید در فضای مجازی و حقیقی روضه بخوانیم. بگرییم و بگریانیم. روضه شش هفت هزار کودک که جلوی چشم همه دنیا قتل عام شدند. جلوی چشم همه. روضه دنیایی که دست به دست داده و همه رشد علمی و ابزاری اش را جمع کرده که داغ معصومترین و مظلومترین انسانها را به قلب مادرانشان و پدرانشان بگذارد. کاش خاموش نشود این داغ در جانمان ابدا.
@ali_mahdiyan
سریال یوسف پیامبر
🔺سریال تکراری که بارها و بارها پخش شده. با هزار و یک خطای هنری که هر نابلدی هم میفهمد. بازیهایی که گاهی ضعیف تر از یک تئاتر فی البداهه است. دوربینی که گاه حرکتهای اضافی دارد. جملات گل درشت و هزار اشکال ریز و درشت. اما از همان اولین بار که این سریال را دیدم، سوالم این بود که پس «چرا این سریال اینقدر جذاب است؟»
🔺این سریال نه مانند ساخته های میرباقری دارای جلوه های ویژه خاص یا جذابیتهای صحنه های جنگ آنچنانی یا طعم روابط جنسی قطامگونه است، نه مانند اثر فاخر مجید مجیدی یک ساخته با محتوای بلند معنوی و با زیباییهایی که مجیدی خوب آنها را میشناسد و جلوه های ویژه خاص پر خرج آنچنانی است، پس چه دارد؟ چه چیزی در آن جذاب است؟
🔺ممکن است در نگاه اول بگوییم زیباییهای داستان او ناشی از چند اصل ساده است که در قصه اش به چشم آمده:
🔹اولا عشق و محبت در صورتهای مختلفش. هر چند فیلم عامدانه و عاقلانه یک قصه که میتواند پر از کششهای جنسی باشد را با چشمی با حیا و قرآنی تصویر میکند، اما اصل محبت و عشق پر از جذابیت است.
🔹ثانیا عشقها و محبتها تبدیل به یک فرآیند پر از رنج و درد میشوند. رنج زلیخا، رنج یعقوب، رنج دوستان و دوستداران یوسف. ترکیب رنج و عشق برای انسان بسیار جذاب است. خصوصا وقتی گام به گام از میانه رنجها به معشوق نزدیکتر شوید.
🔹ثالثا نکته سوم مبارزه است. اساسا مبارزه داستانها را زیبا میکند. سیاه و سفید یک واقعیت در عالم است آنها که میخواهند این مرزبندی روشن را نبیینند، واقعیت جذاب هستی را نمیبینند. آدمها کم رنگ و پر رنگ خاکستری اند بله، اما یک جبهه عمیق سیاه و سفید هستی را پر کرده.
🔹رابعا جبهه بندی که در این سریال اتفاقا برای ایران انقلابی اسلامی و کشورهای مسلمان منطقه بسیار جذاب است، چون تقابل دو نوع دینداری است. تقابل دو نوع قداست است. این زبان دادن به یک فهم عمومی است که این دو نوع معنویت و قداست و دینداری را میبیند و درد میکشد. کاهنان معبد آمون را مردم ما در چهره آیت الله ها و حجت الاسلام ها کم ندیده اند. مردم منطقه نیز در چهره بسیاری از رهبران معنوی دیده اند و دردش را چشیده اند
🔹خامسا انواع زیباییهایی که همه میفهمند و لمسش میکنند در یک قهرمان جمعند. ظاهر زیبا، اخلاق زیبا انواع صبر (صبر بر گناه، صبر بر بلا، صبر بر رسیدن به مقصد الهی و طاعت) ، حکمت زیبا و تدبیر های جذاب، چه در محیطهای محدود خانه و قصر و چه در سطح کلان اجتماعی مصر و اطرافش، همه در یک نفر قهرمان جمعند.
🔺اما واقعیت آن است که «احسن القصص» آن قصه ای است که دلالت دارد بر آیه ای از خدا که مظهر جمال الهی است. یوسف سلام الله علیه مظهر بروز و ظهور جمال الهی است. «اعجاز تاویل رویا» نیز متناسب با همین حقیقت است. کل زندگی او نیز بروز و ظهور همین نکته است. این تفصیل و جمال جذاب است. سریال یوسف زیبایی اش را از داستان و داستان هم از اصل واقعیت یوسف سلام الله علیه اخذ میکند.
🔺در رتبه ای بالاتر از یوسفس نیز این حقیقت را در اهل بیت ع خصوصا حضرت اباعبدالله الحسین ع میبینیم. نام «حسین» اساسا اشاره به چنین نوع حسن و زیبایی است. لذا او آقای شهیدان است. مظهر سیدالشهدایی پیامبر اکرمص است. یعنی آقایی در الگو بودن و جذابیت. به همین دلیل آنچه در کربلا رخ داد مظهر جمال است. «ما رایت الا جمیلا»
🔺پی نوشت: غزه را از این منظر دوباره نگاه کنید. یک شهر، امروز مظهر بروز عشق است و رنج و حرکت گام به گام به هدف و صبر چند ضلعی که در سیمای پر لطافت کودکانه و مادرانه و زنانه بروز کرده و پشتوانه اش البته حکمت و تدبیر است و ایمان موحدانه. اگر رهبر میگوید این طوفان «تاریخ ساز است، به معنای حقیقی کلمه تاریخ ساز» دلیلش این است. غزه اینگونه از حجابهای غلیظ رسانه ای غرب عبور کرده و دل مردم دنیا را برده است.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این خانم وقتی سرش را بلند میکند، کجا را نگاه میکند؟ به کجا خیره میشود؟ قلب او چه کسی را میخواند؟
صدای او را گوشهای کر و چشمهای کور حاکمان قطر و ترکیه و امارات و عربستان نمیشنوند، خیالی نیست.
صدای او را وجدانهای پنهان شده زیر چتر تمدن کثیف و خبیث غرب نمیشنود، خیالی نیست.
جنایتکاران غربی خواهند فهمید، این نگاه ها ریل تاریخ را عوض میکند.
خودشان و همه دودمانشان از نمرود و فرعون و ابوسفیان همه و همه طعم «ابتر» شدن را خواهند چشید.
قوت بازوی رزم علمداران حماس و بیداری وجدانهای مردم عالم، برملا شدن تمدن دروغگوی پنهانکار ، قیام دوباره بر بستر قیام مجاهدان جبهه حق، همه با همین نگاه و همان صلا رخ خواهد داد.
این صدای گام های ظهور است که در جانمان میشنویم. این صیحه آسمانی بلند و بلندتر خواهد شد تا جایی که همه بیدار شوند.
این نور عادی نمیشود ، بیشتر خواهد شد.
@ali_mahdiyan
چرا همه چیز در حال بر ملا شدن است؟
🔺دوران جالبی است. چکیده و فشرده همه آنچه ده ها سال بر سر بشر آمده در حال رخ دادن است. حالا عموپورنگ دلرحم، نالیده که چه طور ممکن است، ساسی مانکن اینقدر بیرحم باشد که روح کودکان پاک ایران را اینطور آماج حمله بیامان کند؟ چرا؟ و به چه قیمتی؟چند روز قبل هم ماجرای وحشی بازیهای جنسی تتلو با دخترکان کوچک برملا شد. و مگر چند وقت قبلترش شروین که مخاطبهایش همین نوجوانهای ایرانیاند، ترانه درباره بچه دار کردن زن شوهردار نسرود و نخواند؟اینها را کدام رسانه ها ترویج میکنند؟ و به چشم میآورند؟ بی بی سی و رسانه های فارسی زبان دیگر؟ بله این هست ولی مهم نیست. چه کسی اسپانسر ساسی است یک صهیونیست؟ بله ولی این هم مهم نیست. اینها با این همه یال و کوپال شان پشت سر جنبشی بودند که به نام نفی اجبار و آزادی میخواست برده خود کند کودکان ما را؟ بله ولی این هم مهم نیست. پس چه چیزی مهم است؟ مهم آن است که همه چیز در حال برملا شدن است.
🔺داستان بیست سی را یادتان هست که غربگرایان پنهانی در حال تصویب و اجرایش بودند؟ آموزش و پرورش رها شده و وزارت فرهنگ از خاصیت افتاده غربگرایان را یادتان هست؟ دانشهای «ذاتا مسموم» انسانی شان را که ذره ذره با سمومش به ذهن کودکان و جوانان ما میکردند را توجه داشتید؟ آن روز وقتی گفته میشد این تمدن «کودک کش» است خیلی ها باور نمیکردند. حمله به روح معصوم کودکها در قالب فیلمهای والت دیزنی که مفاهیم هم جنس گرایی را رسما در ذهن و دل نوجوانان میکاشت را باور نکردند، فیلمهای پورن که دیگر بازیگران اصلی اش کودکان و نوجوانان بودند را نیز به هیچ گرفتند. آموزش های جنسی و سبک زندگی پر فساد آمریکایی را هم به چیزی نگرفتند. فکر کردند قصه «زن زندگی آزادی» و مبارزه با «حجاب اجباری» و جنبش «مهسا و مصی» همین است که میگویند. اما حالا دیگر نه، همه چیز بر ملا شده. ساسی مانکن مجبور است رو باشد. و پازل جنگ رسانه ای صهیونیست ها را پر کند با پول آنها عقایدتان را و هویتتان را مسخره کند همانطور که والت دیزنی هم علنا پول میدهد برای بمبهای اسراییل که روی سر کودکان بریزند.
🔺 کشتار پنج هزار کودک فلسطینی که در تاریخ بشر بی نظیر است، بر ملا کرده ذات غرب را . مگر کشتار کودکان جلوی چشم تمدن غرب رخ نمیدهد و مگر نمیبینیم که همه کاری نمیکنند جز حمایت از کودک کش. این خود خود غرب است. این همه آنچیزی بود که سالها پنهان کرده بودند. حالا بر ملا شده است.
🔺اما یک سوال مهم و آن اینکه چرا باید امروز این وضعیت متعفن غرب برملا شود؟ آنهم به دست معصوم های روی زمین یعنی کودکان؟ مگر چه شده؟ چه چیزی تغییر کرده؟
از اینجا به بعد یادداشت را بیشتر دقت کنید
🔺اولا کودکان قدرت تسخیر قلب بزرگتر ها را دارند. چون به فطرت الهی نزدیکترند. وقتی به کودکان هجوم میبرند یعنی به همه وجدانهای انسانها هجوم میبرند. خوب چرا؟ چرا خودشان را مقابل همه قرار میدهند؟ غرب هر چه دارد از پنهان کاری است. چرا چنین میکند؟ پاسخ دو کلمه است
یکی اینکه مجبور میشوند دوم اینکه عقلشان از کار افتاده. اما توضیح این دو چیست؟
🔺واقعیت این است که اولا بشر رشد کرده. این صبر و قدرت که در غزه میبینید بروز و ظهور رشد انسان جبهه حق است. انسان که رشد میکند شیطان نمیتواند پنهان شود و بر ملا میشود. این ظهور گام به گام حق است. این را در ادبیات دینی میگویند «تمحیص» یا همان خالص سازی تاریخی بشریت.
ثانیا انسان رشید جبهه حق، امید پیدا کرده. آنهم نه امیدهای کوتاه مدت و مادی، بلکه امیدهای تاریخی و ایمانی. شبیه آنچه در دوران تولد موسی ع رخ میداد. شیطان جلوی این امید واقعی که کاملا متبلور در کودکان است مجبور میشود بایستد.
ثالثا انسان رشید جبهه حق اراده دشمن را خراب میکند. شیطنت چیست؟ عقل تدبیرگر دنیاخواه. انسان رشید جبهه حق اجازه نمیدهد شیطان به خواست خود برسد، جلوی اراده او را میگیرد. دست شیطان کوتاه میشود. این او را کلافه و عصبی میکند. عصبانی که شد، عقل و صبرش کم میشود، اینجا است که خود را بر ملا میکند.
🔺اگر امروز چکیده و عصاره تمدن سیاه غرب را خلاصه وار در ترانه های ساسی و تتلو و شروین و این و آن که به روح لطیف کودکان حمله علنی میکنند و در بمب های صدتنی و فسفری غرب که روی سر کودکان میریزند و در بی خیالی و حمایت حاکمان غربی و غربزده اسلامی از کودک کشی ها و در نفاق و دروغ برملا شده همه شعارهای این تمدن شیطانی اغواگر مشاهده میکنید، دلیلش آن است که شیطان در حال شکست است و حق در حال ظهور بیشتر و بیشتر است. یعنی انسان معاصر در جبهه حق و در دوران مقاومت در حال قد کشیدن به سمت آسمان است.
همشهری
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
♦️ثبت نام در دورهٔ مطالعاتیِ مهمترین کتاب رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد...
👌ویژه طلاب، دانشجویان و فعالین فرهنگی سراسر کشور
⏳ ۴۹ روز (۷ هفته)
❗️فهم منظومه فکری استاد سید علی خامنهای با محوریت کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔸دوره به صورت #مجازی برگزار میگردد
ثبت نام از طریق🔻
https://khanetolab.ir/