عقدهای ها
🔹"مهدی افراز" در جلسه ای محفلی درباره قدرت مادی اسراییل سخن میگوید، درباره مشکلات و سختیهای جنگ سخن میگوید، بعد ادامه میدهد.... چه میگوید؟ خواهم گفت. اما دشمن چند روز است همین بخش مشکلات و سختیهای جنگ را تقطیع کرده و همه جا پخش کرده، که چی؟ که یعنی ببینید اینها فهمیدند ما چقدر خفنیم. توی دلم خندیدم به کل هیکلشان. چقدر ضعیف شده اند، چقدر محتاج ترس جبهه مقابلشان هستند، چقدر ذلیل شده اند در این یک سال که اینطور به هر چه بتوانند چنگ میزنند که جنگ رسانه ایشان را پیش ببرند.
🔹اما مهدی افراز در آن جلسه چه میگوید؟ او مشغول درگیری با گفتمان "انقلابیهای فانتزی" است، همانها که بالا تا پایین نظام را و سپاه را و حتی حزب الله را متهم میکنند به ترس و بی تدبیری. اینگونه عدم اعتماد به مسوولین و فرماندهان را در جامعه پخش میکنند که بگویند یعنی ما خیلی شجاعیم. بابا جنگ است جنگ واقعی ، بازی پلی استیشن نیست. قطعه های جذاب جنگی تو اینستا و روبیکا نمیبینید ، جنگ است با همه هیبتش، سختی جنگ را تصور کنید که تحلیلهای فضایی و تخیلی بلغور نکنید و به خورد ملت ندهید و این و آن را متهم به بی کفایتی نکنید. فضای ذهنی عمومی را پر از ترس و دلهره به دلیل احساس ضعف مدیران و فرماندهان نظام و مقاومت نکنید. این از این.
🔹اما آن بخش از سخن مهدی افراز که حذف شده ادامه این جملات است، او ادامه میدهد بچه ها اینها را ببینید و بدانید، بعد حالا درست به توانمندی خودمان توجه کنید، منفعل نشویم، باید حالت جنگی بگیریم و آماده شویم، باید بیش از همه ابزارهای نظامی روی ایمان و سنتهای الهی، اتکا کنیم که تا امروز هم با همینها پیروز شده ایم، راهش هم این است که وقتی همه توانمان را پای کار بیاوریم، اراده بینهایت به مدد میاید. ننشینید و دائم نق نزنید باید کار کنید.
🔹برای ما البته چه اهمیتی دارد او کیست و چه میگفته و چه میکند، چه اهمیتی دارد که او و جمع زیادی از جوانان گمنام طلبه و دانشجوی انقلابی راه افتاده اند مسجد به مسجد ، مدرسه به مدرسه، دانشگاه به دانشگاه ، تا همه جا گفتمان مقاومت را روی دست بگیرند و با گفتمان انقلابیهای فانتزی از یک سوی و مرجفون غربگرا از سوی دیگر درگیر شوند که در این جنگ شناختی کشور پر از یاس و ناامیدی نشود به دست این دو جریان.
🔹این وسط اما و صد اما، امان از عقده ای ها، آنان که بخاطر رقابت و حسادتشان با پژوهشگاه باقرالعلوم و سازمان تبلیغات تهمت میزنند، آنانکه چون مسوول فلان سازمان با سعید جلیلی و اعوان و انصارش بوده و اینها با قالیباف بوده اند، متهم میکنند، یا آن دیگری ها که چون اهل انقلابی گری فانتزی و جاهلانه بوده اند و همواره مورد نقد امثال مهدی افراز بوده اند فرصت را مناسب دیده اند که دهان باز کنند و متهم کنند. با اینکه میدانند او چه گفته و سخنانش تحریف شده. او را میشناسند. هم نظرش را هم خودش را. اما وقت مناسبی است برای تسویه حساب، اف بر آنها. اف بر این همه بی اخلاقی مخصوصا وقتی پشت انقلابیگری پنهانش میکنید.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزار بار هم اگر این را دیده اید برای هزار و یکمین بار ببینید.
برای بعضی دیدن این کلیپ از نان شب هم واجب تر است.
@ali_mahdiyan
آزادی و حجاب
🔺مخالفین قانون حجاب به چهار دلیل موافق دیکتاتوری اند، آنهم بدترین شکل دیکتاتوری. چه بدانند چه ندانند. خیلی خلاصه، آن چهار دلیل چیست؟
🔺دلیل اول: دین و شریعت قانونی است برای اینکه انسانها اولا به آزادی مطلق برسند و ثانیا آزادی سیاسی اجتماعی شان نیز بهینه شود تا بستری برای رشد آنها فراهم شود، حجاب یک قانون مورد اتفاق فقها در شریعت است. امر پوشش و حجاب نیز امر اجتماعی است که حاکم اسلامی موظف است آن را پیاده کند، اگر پذیرفتید شریعت مساوق آزادی است، چه آزادی بهینه سیاسی اجتماعی چه ایجاد بستر حرکت برای رسیدن به آزادی مطلق معنوی، آنکه مقابل اجرای شریعت میایستد مقابل آزادی میایستد. مخالفین قانون حجاب، مدافع اجبار و دیکتاتوری اند چه بفهمند چه نفهمند. چون مدافع آزادی ، مدافع آزادی برای همه است نه یک عده، و الا فرعون هم آزادی خواه بود. دقت کنید بحث درباره اجبار یک فرد برای رشد و تربیتش نیست، تربیت که اجباری نیست. بحث در جلوگیری از کسانی است که مانع آزادی دیگرانند، کسانی که با شکستن شریعت در جامعه بستر آزادی و رشد را خراب میکنند.
🔺دلیل دوم اینکه قانون حجاب در جامعه ما بر اساس روال قانونی تصویب شده، توسط مسوولین و وکلایی که طبق قانون و با خواست مردم انتخاب شده اند، حتی آنکه رای نداده خودش آزادانه پذیرفته دیگران برایش تصمیم بگیرند. تقابل با قانون حجاب تقابل با راهکارهایی است که بر بستر رای و انتخاب مردم شکل گرفته.
🔺دلیل سوم:شکستن حرمت قانون، شکستن حرمت تصمیم گیری در بستر آزادی است. تقابل با قانون حجاب، تقابل با اساسا تصمیم گیری در کشور است، و گرفتن توان تصمیم گیری از حاکمان ضررش از تصمیم غلط هم بیشتر است. این دیکتاتوری و اجباری است که آنارشیسم را به بار میآورد. در بستر ضعف تصمیم گیری و حاکمیت، هرج و مرج شکل میگیرد که در آن هم آزادی افراد نفله میشود هم اساسا هیچ حرکتی محقق نمیشود، این هم یعنی ضرر همگانی به سبب اینکه عده ای میخواهند خارج از روالهای قانونی نظرشان را اعمال کنند. این هم که خود دیکتاتوری است.
🔺دلیل چهارم اینکه بالای هشتاد درصد مردم طبق آمارهای موجود، اصل حجاب را به عنوان یک هنجار دینی و فرهنگی میپذیرند، معتقدند همین حجابی که دارند بر اساس همان دستور دینی انجام میشود، این را بعد از این رها کردن حجاب توسط مجریان در این چند سال به صورت چشمی هم میشود دید، این یعنی هم اعتقاد به دینی بودن دستور حجاب دارند و هم بر اساسش زندگی میکنند ولو به طور کامل رعایتش نکنند، حالا آنکه هنجار پذیرفته شده و هنجار اعتقادی مردم یک جامعه را میشکند، او با آزادی فردی خود به کل آن جامعه ضرر میزند، ضرر زدن به دیگران به نام آزادی، اساس دیکتاتوری است.
🔺باور کنید جریانی در کشور معتقد به دیکتاتوری است، آن هم بدترین شکل دیکتاتوری یعنی دیکتاتوری غرب ، غرب کودک کش، غرب مستکبر، آن هم بدترین شکل اعتقاد، با پنهان کاری پشت نام مقدس آزادی. این جریان به اندازه تحریر الشام در سوریه خطرناک است، چون همان کار را با فرهنگ و هویت مستقل ما میکند، پرچمی که ملت سالها است اجازه ندادند دشمن در داخل خاکشان بزند اینها تلاش میکنند در داخل خاک ایران کوبیده شود، سبک زندگی اجباری و زوری غربی. اینها چه آخوند باشند، چه ریشو باشند، چه کراواتی و هفت تیغه، چه چادری باشند چه سر لخت، یا جاهلند که خدا هدایتشان کند و به ما توان دهد دلایلمان را به گوش آنها برسانیم یا خائنند که باز خدا هدایتشان کند و به ما توان دهد از این مسیر منصرفشان کنیم.
@ali_mahdiyan
وفاق چه شد؟
🔹شعار وفاق، شعار خوبی است آقای رییس جمهور! هم نیاز مردم است، هم راهگشا است، هم امیدافزا است، هم در وضعیت حمله دشمن ضروری است، هم مطلوب رهبری است، هم دینی و معنوی است. خوب حق بدهید نگرانش باشیم و مطالبهاش کنیم.
🔹به نظرتان احساس عمومی بعد از سخنان شما در رسانه ملی چه بود؟ همگی احساس کردیم خیلی صمیمانه دارید میگویید :"نمیشود و نمیتوانیم". شکل گیری این احساس در مردم را میپسندید؟ آیا این جهت گیری گفتمانی که در پوسته صمیمیت به دیگران منتقل میکنید، راهگشا است؟ آیا در "وفاق" با گفتمان رهبری است؟ آیا در "وفاق" با تصمیمات نظام در درگیری با دشمن است؟
🔹دو رییس قوه در جلسه ای مشترک از قانون عفاف و حجاب حمایت کردند، شما رسما قانون تصویب شده را مبهم و یعنی غیر قابل اجرا میدانید؟ خوب سوال من از شما این است اگر قانون یعنی چارچوب و زمینه وفاق مورد بیمهری قرار بگیرد، وفاق اساسا دستیافتنی است؟ مراقب وفاق حتما مراقب قانون است. مراقب قانون هستید؟
🔹انتصاب جناب ظریف و مدیران مختلف خلاف مر قانون و حفظ آنها در مناصبشان معنایش چیست؟ اگر قانون در این کشور توسط بالاترین مدیر اجرایی جلوی چشم همگان، پرچمش پایین بیاید، آیا وفاقی شکل میگیرد؟ آیا اساسا دستورات و تصمیمات خود شما و دولتتان توسط مردم جدی گرفته خواهد شد؟
🔹متوجه پیام ضعف گاه و بیگاه خودتان و منصوبینتان به دشمن و جبهه مقاومت هستید؟ آیا گفتمان ضعف در هماهنگی با دیگر ارکان نظام است؟ آیا وفاق مقابل دشمن امری ضروری نیست؟
🔹آقای پزشکیان عزیز! امیدوارم حقیقتا پرچمدار وفاق باشید، پرچمی که رییسی شهید هم در دست داشت و به خاطرش انواع خون دلها خورد و در نهایت هم مزدش را از خدای واحد و احد دریافت کرد. پای این شعار نایستید دیگر هیچ داشته ای برایتان باقی نخواهد ماند. مراقب نزدیکان دولت آقای روحانی باشید، آن دولت مشهور بود به دوقطبی سازی و دوقطبی زی بودن، محفوظ و موفق باشید.
@ali_mahdiyan
دیدید به #المیرا_شریفی_مقدم چطور توهین میکنند که چرا سوالات روشن مردم را پرسیدی؟
چون
دیکتاتورند،به شدت دیکتاتورند.
اصلا غرب گرایی یعنی استبدادگرایی
و السلام
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک جمله روضه
با طعم نگاه علی ع و زهرا س وقتی به هم گره میخورد
با طعم نگاه حسین ع و اشاره زینب س، از افق نی و فراز منبر محمل
با طعم بین الحرمین کربلا
با طعم عشق بازی خمینی روح خدا با رزمندگان خاکی پوشش
با طعم لبخند سید علی و حاج قاسم وقت سلام نظامی ....
عاشق این رابطه ام، عاشق این روضه ام
@ali_mahdiyan
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریشه مساله سوریه
از زبان حاج قاسم
@ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
📝 صفحههای همشهری جمعه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۳
🔹مدافع حجاب فاطمی هستیم
🔹همشهری جمعه هر هفته در قالب «روزنامه دیواری» منتشر میشود و قابل نصب در جاهای مورد نظر شماست.
🔹برای دریافت نسخه چاپ شده و آماده نصب این روزنامه دیواری عدد ۷ را به ۳۰۰۰۳۳ پیامک کنید
🔹 نسخه با کیفیت این روزنامه دیواری را از (اینجا : https://newspaper.hamshahrionline.ir/img/newspaper_pages/1403/09-azar/16/cover/combine.pdf ) دانلود کنید
@HamshahriNews
درباره سوریه
🔹قبل از این هم بارها نسبت به یک "کلان روایت" خطرناک در بین متدینین و انقلابیون تذکر داده بودم، در ماجرای سوریه قبل از هر تحلیلی درباره اوضاع سوریه، نسبت این کلان روایت با این ماجرا برای من جالب است.
☘خروجی تحلیلهایش ایجاد ترس است. لذا این یک نوع روایت مرجفون است. ابزارش بی اعتمادی به تصمیم گیران و تدبیرکنندگان. این کلان روایت دو قطبی ساز و دو قطبی زی است، یا صراحتا یا لوازم سخنشان آن است که مسوولین دشمن و روبروی جبهه مقاومتند.
☘در ماجرای تحلیل سوریه اما یک جلوه دیگر این کلان روایت بیشتر خود را نشان داد و آن ایستادن روی متشابهات و مجهولات است. داستان سرایی بدون استدلال و اطلاعات فقط بر اساس همان احساس بی اعتمادی و ترس.
🔹در مساله سوریه اما چند نکته روشن داریم ما بقی ماجرا هم نمیدانیم، بی اطلاعیم، طبیعی هم هست که اطلاعات صحنه جنگ همه اش آشکار نشود.
☘اگر قصه حرکت تحریر الشام به ضرر ایران و نفع اسراییل باشد که هست، حتما ایران و کل جبهه مقاومت این نقطه مهم از جبهه را رها نمیکند. چون راهبرد هویتی مقاومت همین تقابل اراده ها است.
☘مدل جنگیدن و درگیری همه جا به یک روش نیست. اگر تحریرالشام، توانسته باشد پشتیبانی مردمی برای خود ایجاد کند، ایران طوری عمل نمیکند که گویا مقابل مردم ایستاده. اگر تحریر الشام توسط برخی از کشورهای منطقه حمایت میشود، ایران به گونه ای درگیر میشود که مقابل کشورهای منطقه قرار نگیرد، اگر تحریر الشام در بخشی از بدنه مقاومت با حسن ظن مواجه است، ایران تلاش میکند شکاف در جبهه مقاومت شکل نگیرد، دقت کنیم اسراییل از نفس افتاده و محتاج درگیری و شکن و اختلافات منطقه ای است، ایران طوری درگیر نمیشود که نفس به اسراییل بدهد.
☘اینها به معنای عدم روبرو شدن با اراده دشمن نیست بلکه سبک و سیاق روبرو شدن متفاوت است، لزوما قیافه ای که من و شما در ذهن داریم از تقابل، نخواهد بود. این رایزنی های فشرده منطقه ای عراقچی را مثلا بخشی از پازل ببینید و روی این رفتارها فکر کنید.
☘کلا توجه کنیم که آن فهم فانتزی از جنگ و پیروزی های پی در پی را باید کنار گذاشت، جنگ است، درش دشمن همه توانایی خود را به کار میبرد خصوصا وقتی کارد به استخوانش میرسد، اصل پیچیدگی جنگ و هجوم همه جانبه دشمن، خودش نشان از میزان ضربه ای است که دشمن به لحاظ راهبردی در منطقه خورده و میزان قدرتی است که جبهه شما دارد.
🔹خلاصه اگر از یک سوی مراقب گفتمان و جریان عقب نشینی هویتی و راهبردی یا غیرتاکتیکی هستیم و برملا و نفیش میکنیم، از سوی دیگر هر عقب نشینی را عقب نشینی راهبردی ندانیم، بسیاری مواقع عقب نشینی ها تاکتیکی است.در تحلیلهایمان باید مراقب کلان روایت جریان مرجفون در دل انقلابیون باشیم. اینها هزار بار دیگر هم رهبری اطمینان خاطر دهد درباره پیروزی گام به گام مقاومت، نمیشنوند، هزار بار دیگر هم رهبری بگوید تصمیمات ما به هنگام و بدون تاخیر و تعلل است، نمیشنوند، هزار بار دیگر هم رهبری از چشمهای ظاهر بین در تحلیل وقایع بنالد، جدی نمیگیرند، هزار بار دیگر هم رهبری از منطقی بودن تصمیمات و مبتنی بر قوانین پذیرفته بین المللی بودن و غیره بگوید نمیپذیرند، چرا؟ چون اصلا اصول کلان روایتشان خراب میشود.روش ایران مقاومت همراه با انعطاف است یعنی در هر شرایطی با توجه به همه امکانات و شرایط، موثرترین ضربه را وارد میکند.
@ali_mahdiyan
درباره سوریه
۲
🔹بشار اسد کنار رفت، تحریر الشام قدرت را در دست گرفت. این اتفاق یعنی ایران حضورش و ابتکار عملش در سوریه تحت الشعاع قرار میگیرد. این اتفاق به نفع ایران نیست. اما چند سوال
🔹اولا کنار رفتن بشار اسد یک دلیلش ارتش ضعیف و منفعل بود، سوال این است آیا بدنه مردمی سوریه هم مثل ارتش خسته و منفعل شده اند؟ یا اینکه مردم یا لااقل گروههایی در سوریه همراه جبهه مقاومتند؟ برای پاسخ به این پرسش به این نکته بیندیشید که آیا مقاومت سوریه تا امروز در اصل محصول ارتش کشور بوده یا مردم؟ آیا موفقیتهای سوریه در مقابل تکفیر داعشی محصول قدرت نظامی روسیه و ایران بوده یا اولا مردم سوریه؟ اگر بگوییم مردم سوریه اساسا حال مقاومت ندارند و منفعلند، آنچه ایران از دست داده در حد زمین است ولو به لحاظ جغرافیا مهم، نه حلقه ای از حلقات مقاومت، اگر بگویید مردم سوریه یا جریانات و گروههایی در آن، در وضعیت مقاومت قرار دارند، این حقیقت از دست نرفته و هنوز هم حضور دارد و طبیعتا کنشگری خواهد کرد. حقیقت مقاومت قبل از آنکه پدیده ای نظامی و سیاسی باشد یک حقیقت مردمی است. تحلیل جنگ بدون این ریشه اصلی خطا است.
🔹سوال دوم آنچه ایران در داستان جنگ با داعش به دست آورد چه بود و امروز چه مقدار از آن از دست رفته؟
☘ یک اینکه مقاومت یک حلقه آتشین منسجم جبهه ای حول اسراییل نبود و الان هست، این که از بین نرفته،
☘دو اینکه قدرت ایمانی و سپس نظامی هر حلقه مقاومت در این حد نبود که اسراییل هیچ کدام را حتی حماس در محاصره کامل را نتوانسته نابود کند و بنای پذیرش این واقعیت را دارد
☘سه اینکه پدیده داعش با تحریر الشام متفاوت است، آن امتی بود این ملی، آن تکفیری بود این عملگرا، آن سلاحش خوف بود این تزویر، داعش نابود شد و هنوز سر بر نیاورده،
☘چهار اینکه اسراییل آن روز با امروز به لحاظ وضعیت درونی و مشروعیت جهانی و ضعف در چنین حال و روز و در لبه پرتگاه سقوط کامل نبود. اینها محصول جنگ با داعش است،
☘پنج اینکه تشکیل انواع گروههای مقاومت در عراق و سوریه را نداشتیم که الان وجود دارند،
☘شش اینکه پایگاه ها و ناوگان آمریکایی اینطور در کل منطقه تهدید نمیشد الان میشود،
سوال اینکه با کنار رفتن حکومت بشار چه اندازه از این آورده های مهم مبارزه با استکبار بعد از جنگ در سوریه را از دست داده ایم؟
🔹سوال سوم دقیقا نگران چه هستیم؟
☘طبیعتا فروپاشی کامل نظام سیاسی و هرج و مرج در سوریه خطرناک است، فضا برای دست اندازی دشمن فراهم تر میشود، احتمال ظهور گروههای عجیب و غریب جدید تکفیری زیاد است، این ضعف فشار بر مردم سوریه را بیشتر میکند،
☘احتمال چند پارگی سوریه نیز هست و آن نیز بروز ضعف بیشتر این کشور خواهد بود و سوگیری همه منطقه نسبت به اسراییل را نیز تحت الشعاع قرار میدهد،
☘حاکمیت موجودیتی مثل تحریر الشام نیز باعث ضعف مردم خواهد بود سوگیری حاکمیت این کشور به نفع اسراییل در منطقه بیشتر خواهد شد، چیزی شبیه ترکیه یا امارات البته با توجه به حال مردم سوریه و خوی اسراییل بعید است این موجودیت کاملا در اختیار جبهه استکبار قرار بگیرد
لکن همه این سه احتمال نشان دهنده مسوولیت جدیدی است که کل جبهه مقاومت در قبال سوریه باید ایفا کند. و نه ایران نه کل مقاومت این حلقه مهم را رها نخواهد کرد. اما اینها معنایش ابدا بازگشت به گذشته نیست. دقت کنیم در وضعیت جنگ تمام عیار با جبهه استکبار هستیم میزنیم و میخوریم، آنچه اتفاق میافتد وضعیت جدیدی را شکل میدهد برای مبارزه، نه احساس انفعال و ترس و بازگشت.
@ali_mahdiyan
درباره سوریه ۳
سخنان دکتر خوش چشم در برنامه افق فلسطین خوب بود. رفقایی که ندیدند وقت بگذارند ببینند. کلا گفتگوهای مفید این مدت کم دیده ام. این مورد، مفید بود.
۱۸ آذر ۱۴۰۳
https://telewebion.com/episode/0x105cdadf
پ.ن. تکذیب جناب لاریجانی اهمیتی ندارد، اولا عینا همین نقل قول را آقای عراقچی هم از ایشان داشتند و این تکذیبیه ممکن است دلیل خاص دیگری داشته باشد، به فرض هم که درست باشد اثری در اصل مباحث ندارد.
@ali_mahdiyan
صد برابر راهبردی تر از سقوط سوریه
🔹عراقچی در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما گفت آنچه غافلگیرمان کرد سرعت عقب نشینی ارتش سوریه بود. او علت این عقب نشینی سریع را شکست در ساحت جنگ روانی و شناختی دانست و گفت فضا سازی ها باعث کاهش انگیزه ارتش شد.
🔹 طبیعتا نیروی میدان وقتی از گرفتن نتیجه "ناامید" شود، و نسبت به فرماندهان "بی اعتماد" ، انگیزه لازم برای جنگ در میدان پیدا نمیکند.
🔹بله، سقوط سوریه یعنی ایران یک نقطه مهم راهبردی در نزدیکی مرز اسراییل را از دست داد، و حاکمیتی که در جهت جبهه مقاومت بود سقوط کرد. اما حالا توجه کنیم به این نکته که ساحت و زمینه شناختی مردم که در زیست بوم مجازی قرار دارد و همگی درش درگیرند، تحت حاکمیت همان دشمن است و ما در آنجا حاکمیتی نداریم. به نظرتان در این نبرد چند ضلعی کدام راهبردی تر است، سوریه یا حکمرانی مجازی؟ حکمرانی مجازی همانجایی است که به گفته وزیر خارجه ما یک کشور مهم برای مقاومت را زمین میزند.
🔹هنوز جدی نگرفتیم ماجرا را. ذهنیت مردم ایران، عراق، لبنان، سوریه و بسیاری از کشورهای منطقه در فضای مجازی است که تحت حاکمیت دشمن است، نگاه کنید جناب رییس جمهور میگوید از رهبری پرسیدم درباره فیلترینگ و ایشان گفت من نگفتم فیلترینگ گفتم "حکمرانی مجازی" ولی عجیب است که جناب رییس جمهور یک جمله هم اشاره نکرد که خوب چه؟ برای حکمرانی مجازی چه کردیم؟ حدود بیست سال است رهبری همین را میگوید؟ مینالد؟ فریاد میزند؟ خوب چه شد؟
🔹جدی نگرفتیم ماجرا را، بند آخر وصیتنامه حاج قاسم خطاب به حوزه است، او میگوید این دیده بان صحنه را رصد کرده و میگوید شما باید وسط بیایید. خناسان شما را به سکوت و ملاحظه نکشند، سه چهار سال پیش رهبری به حوزه های علمیه گفت وضع تبلیغ نگران کننده است، کانونهای عظیم تبلیغی ایجاد کنید، اینگونه پیش برویم اسلام سیلی میخورد، اما دریغ از یک مورد. جدی نگرفتیم ماجرا را وقتی شش سال پیش در بیانیه گام دوم رهبری گفت امروز ریشه ای ترین و فوری ترین جهاد، جهاد امید افزایی است.
او بعدها گفت هیاتها کانون جهادتبیین شوند، او هر جا نشست گفت و گفت و تاکید کرد ، به گونه ای که شاید پر تکرار ترین سخنش تبیین و امیدافزایی بود.
🔹جدی نگرفتیم ماجرا را که امروز روایت اول در بسیاری از رویدادها مال دشمن است و حتی بسیاری از حزب اللهی های انقلابی مسابقه گذاشته اند در ایجاد یاس، انسداد، و کار به جایی رسیده که در فضای مجازی برخی به نام انقلابی گری به فرمانده های عزیز ما با سوء ظن نگاه میکنند و این احساس بی اعتمادی به مسوولین کشور محصول کلان روایت مرجفونی است که در بین متدینین به زبان خودشان نفوذ کرده. انصافا نگاه کنیم ببینیم آیا سو گیری مجموع روایتهای متدینین به سمت تبیین و امید افزایی است یا روایت شکست و بی اعتمادی. خدا نکند در نقطه ای جبهه حق ضربه بخورد روایت های شکست است که شروع میشود به بالا آمدن، روایتهایی که خروجیش انسداد و ناامیدی و بی اعتمادی است. معدود راویان انگشت شمار امید افزایی در این صحنه به انواع برچسب ها متهم میشوند تا خاموش شوند.
🔹این مساله بسیار جدی و راهبردی است. متاسفانه حکمرانی در صحنه شناخت مردم تحت ولایت الهی رهبر جبهه حق نیست. همه با هم مقصریم. صدها سوریه تلفات میدهیم اگر برای اینجا فکری نکنیم.
درباره سوریه۴
همشهری
@ali_mahdiyan