eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
375 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
در حاشیه مناظره با میلاد دخانچی 🌱یکی از بچه ها اومد گفت علی مهدیان برات نگرانم. گفتم چرا؟ گفت دیروز یکی از اساتیدم چند ساعت تلفنی با من حرف زده که برو فلانی را منصرف کن از مناظره. برو بهش بگو دخانچی آدم رسانه ایه. آدم بی اخلاقیه. آدم اهل سر و صدای الکیه. تو با ادا اطوار آخوندی و تقوایی که داری میری ضایع میشی. 🌱خندیدم و گفتم من خودم خودم رو بهتر میشناسم. بعد هم فکر نمیکنم میلاد دخانچی اینطور باشه که میگید. اتفاقا دوست دارم برم باهاش رفیق شم. 🌱میلاد دخانچی رو اولین بار توی تلویزیون دیده بودم موقع انتقاد از فیلم ماجرای نیم روز، انتقاداتش با حرفهای کلیشه ای پیرمردهای همیشگی سینما فرق میکرد. بعد از شنیدن صحبتهاش رفتم و یک متن در نقد حرفهاش نوشتم. اما از این که مجبورم کرد متنی بنویسم در نقد خودش، ازش خوشم اومد. 🌱روزی که برایم خصوصی نوشت بیا مناظره کنیم. برایش نوشتم اولا صادقانه بگویم دوستت دارم ثانیا چشم برای مناظره میآیم. 🌱واقعا معتقدم نیاز به عبور از این دو قطبی های مسخره داریم. ما باید هویتمان را با آرمانها و نظام اندیشه و ایده هایمان شکل دهیم. با مسیرمان با عقایدمان با حجم گفتگوهای دوستانه مان. هویتی که با تعصب و نفی دیگری ایجاد شود شاید خوب به چشم بیاید اما زود هم نابود میشود. 🌱من راست نو نیستم. به نظر من راست نو یعنی محافظه کارهایی که از همه هیکل دولت و دولتمردان مراقبت میکنند. راست نو کسانی اند که ولایت فقیه را به سلطنت مطلقه فروکاسته اند. راست نو کسانی هستند که نمیدانند عدالت پروژه امام و امت است و اگر مساله ما عدالت نیست پس نیستیم. ما حق نداریم به اسم ولایت و پیروی از او بی خیال عدالت شویم و بگوییم عدالت با او است و ما هم تابع محضیم. این یعنی جمود یعنی مرداب. راست نو مردمسالاری را نمیفهمد با آزادی هم کنار نمیاید. آزادی برایش یک مفهوم محوری و حیاتی نیست. راست نو به اسم ولایت پذیری اندیشه را به محاق میبرد. و من خود را اهل این جریان نمیدانم. اما حیف که در فضای دو قطبی وقتی نفی جریان چپ میکنی پس لابد راست هستی. 🌱من چپ نو را البته نقد میکنم. عدالتخواهی سطحی و متعصب که تاب تحمل نقد خودش را هم ندارد. من چپی که نمیفهمد انقلابی بودن با عشق و قداست نسبت به نظام اسلامی جمع میشود را نقد میکنم. چپی که بیش از اندیشه و عقیده، هویتش را با نفی دیگری شکل میدهد و با مفهوم مصلحت بیگانه است نقد میکنم. جدی هم نقد میکنم. نگرانشان هستم. این جماعت چه بسا به اسم عدالت بیایند و با نداشتن عقلانیت و اخلاق و معنویت باعث شوند هشت سال لیبرالهای کرخت و فرتوت و پنهانکار دوباره حاکم شوند. چرا که مردم از شعارهای سطحی متنفرند. مردم عدالت را با تدبیر و امید میپسندند نه با دعوا و دوقطبی و نه با بی صبری و حماقت. دوران عدالت خواهی احمدی نژادی گذشته است و باید هم بگذرد. 🌱باید از چپ و راست عالمانه عبور کنیم . رفقا نقد کنیم. نقد جدی. اما تعصب را و خط کشی را و اتهام را کنار بگذاریم. کشور آبستن تحول است و این تحول را باید در خدمت اندیشه و مسیر امام پیش ببریم. نگذاریم تجدد طلبان فسیل به اسم تحول استحاله مان کنند. ما به جز هم کسی را نداریم. @ali_mahdiyan
نقش مجلس آرمانگرا در رشد اخلاق جامعه نسبت قانون و اخلاق 🔻بشر برای حفظ آزادی نیاز به عدالت دارد و برای دستیابی به عدالت نیاز به شریعت دارد. صرف انتخاب آزادانه کافی نیست. اگر مردم شریعت را آزادانه انتخاب نکنند ، یعنی اجبار و ظلم را آزادانه انتخاب کرده اند. 🔻دستگاه قانونگذار یعنی مجلس در واقع دستگاه برنامه ریزی است برای اجرا و امتثال قانون الهی. (نگاه کنید به کتاب حکومت اسلامی امام خمینی) اینها وکیل همه مردمند که همفکری کنند که آن شریعت و قانون الهی امتثال و پیاده شود. این قانون در ساحت پیاده سازی و امتثال است نه تشریع. البته اگر مجلس در نظام حاکمیت الهی و ولایت الهی نباشد دلیل و حجتی برای تبعیت از آن وجود نخواهد داشت. 🔻شریعت اما در مقام امتثال و اجرا با مقاصدش ملاحظه میشود. این (به قول امام در کتاب شرح دعای سحر) شریعت متبع است. و الا دچار تحجر در قانون گذاری و اقدام میشویم. رویکردی که در برخی جریانات حوزوی به قانون وجود دارد و مدل حاد آن را در سبک سلفی میتوان دید. 🔻اما راه و مسیر حرکت امت در طریقت و سلوک الهی داشتن ساختار و دستگاه قانون گذاری است که بنای پیاده سازی شریعت را دارد. مجلس هر چه آرمانگرا تر باشد طرحهای درست تری را پیشنهاد میدهد و البته توجه به مقاصد قانون کار مجمع تشخیص مصلحت و نهاد رهبری (یعنی کل بدنه قانونگذاری) نیز هست. رهبری مهمترین نهاد تامین کننده روح قانون است و اساسا حاکمیت و ولایت یعنی روح قانون. والا همین شریعت اگر در اختیار ولایت طاغوت باشد باعث خروج از نور به ظلمت میشود. 🔻حرکت فردی و تبعیت نکردن از قانون یعنی حرکت نکردن در مدار ولایت و در مدار شریعت. چرا که شریعت اساسا بر صحنه جامعه نازل شده است. همانطور که بدون انجام شریعت حرکت در طریقت ممکن نیست عدم رعایت قانون باعث رشد معنوی افراد هم نمیشود. سلوک افراد در بستر سلوک امت و آنهم بر بستر قانون نظام ولایی ممکن است. رشد اخلاقی فرد در بستر سلوک معنوی امت ممکن است. سلوک معنوی امت نیز در صحنه تبعیت شریعت است. 🔻قانون در جبهه حق یک حقیقت چند ضلعی است. اولا محتوایش پیاده سازی شریعت است. شورای نگهبان این بعد را نظارت میکند. ثانیا مبتنی بر اراده عمومی است. انتخابات این وجه را تامین میکند. ثالثا در جهت مقاصد الهی است، آرمانجویی نمایندگان که حداقلهایش را نهادهای نظارتی تامین میکنند و حداکثرهایش را مردم برای این موضوع است. مردم دلبسته به آرمانهای انقلابی در این جهت موثرند. رابعا حجیتش از دستگاه و نهاد ولایت است. همانکه حجیت دستگاه اجرا و قضاوت را هم تامین میکند. 🔻با این حساب نقد قوانین توسط مردم و نخبگان، بسیار موثر است. بعد از انتخاب وکلا باید حلقه ها و لجنه های علمی و ناظر و مطالبه کننده به قانون گذار کمک کنند. لذا شفافیت باعث ارتقای قانون میشود. اما باید توجه کرد که نظارت و نقد و تحلیل قوانین به معنای این نیست که هر کس هر طور بخواهد عمل کند. این دومی یعنی نفی شریعت و طریقت و ولایت. که لازمه اش میشود عدم دستیابی به حقیقت و سعادت. زندگی اخلاقی بر بستر جامعه ولایی ممکن است ولاغیر. @ali_mahdiyan
قصه یوسف علیه السلام 🔻هر پیامبری در قرآن کریم یک شخصیت ویژه ای دارد که او را از دیگران متمایز میکند. با اینکه همه انبیا نور واحدند اما نمیتوان تمایزات آنها را ندید تمایزاتی که ناشی از تفاوت های شخصیت آنها و امتهایشان میباشد. 🔻ابتدای داستان یوسف خدای متعال قصه های خود را به عنوان «احسن القصص» معرفی میکند. سوال مهم این است که داستان یوسف و شخصیت یوسف نبی چه ویژگی دارد که ابتدای این داستان چنین تعبیری را درباره قصه های قرآنی میشنویم؟ 🔻یکی از تلاشهایی که مفسرین ما در طول تاریخ داشته اند پاسخ به چنین سوالهایی است. واقعا آیا میتوانیم بگوییم کل داستان یوسف بروز «یک» نکته کلیدی است که لازم است بدانیم؟ آن نکته چیست؟ کتاب مهمی دارد به نام . «فص» آن نگین انگشتر است که نام خود را بر آن حک میکرده اند و گنجینه ها و خزائن را با آن مهر میکردند. «حکمت» هم یعنی حقایق امور. او حقیقت هر نبی را با یک ویژگی زبده و چکیده تبیین میکند بر اساس آیات قرآن. 🔻 به نظر میرسد داستان یوسف علیه السلام «داستان ظهور و غیبت ولی خدا» است. وقتی امت رابطه شان با ولی شان پست و نازل و دنیایی میشود او غایب میشود. غضب و حسادت برادران، او را به چاه فرستاد و شهوت و تمایل دنیایی زلیخا و زنان نیز او را به سجن فرستاد. اما هر جا که امت اظهار اضطرار و نیاز پیدا کردند او ظهور یافت و شناخته شد. 🔻«تاویل رویا» که ویژگی او است اساسا قدرت فهم حقیقت و باطن ظواهر است. با این توان، او میتواند از آنچه غیب است برای ما خبر دهد و غیب را به ظهور برساند. به همین دلیل است که ابن عربی کلیدواژه یوسف نبی را «نور» میداند. چون او میتواند از این عالم ظلمانی ما را به عالم نور منتقل کند. استاد حسن زاده میگوید اساسا زیبایی یوسف هم به دلیل همین قوت نورانیت او در ساحت برتر و ملکوتی او است. داستان و قصه اساسا توان انتقال حکمتها را در قالب صورتهای محسوس دارد. لذا در قرآن جایی که داستان بودن داستان، بروز جدی دارد همین داستان یوسف است فلذا تعبیر احسن القصص هم همینجا آمده. 🔻فرقی نمیکند، امت اگر رابطه اش با ولی خدا رابطه دنیایی و پست و نازل و ناقص باشد، میل به رشدش به حسادت و دشمنی میرسد و میل به ولی خدایش هم پست و حقیر و نازل، آن وقت ولی خدا را به محاق میبرد. راه ظهور ولی الهی رشد و ارتقای امت است. بلایا و مشکلات و دردها و حرمانها و محرومیتها و تحریمها همه مدد رساننده است که امت رشد کند و آنجا است که اضطرار به ولی خدا را میفهمد. اضطراری نه از سر جهل بلکه در بستر علم و حکمت و تدبیر. 🔻کسانی که دم از حرکت و رشد میزنند، ادعای آرمانجویی دارند اگر بر بستر تعصبات و تک روی ها و خودخواهی ها هستند میتوانند به غیبت حقیقت و ولی حق منجر شوند کسانی هم که دم از ولایت میزنند، ارتباط نازل و جاهلانه و خام و پستشان عملا ولایت را به محاق میبرد. 🔻بزرگان ما میفرمودند اگر میخواهید فلسفه غیبت امام عصر را درک کنید غیبت اولیای الهی در قرآن را ببینید. و قصه یوسف نبی از این جهت بسیار درس آموز است. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
گزارش تصویری ازدواج آسان بشاگرد- جهادی محبین.pdf
8.05M
💠 گروه جهادی محبین ائمه (علیهم السلام) (وابسته به خانه طلاب جوان) 💠 🌀 گزارش تصویری جشن ازدواج آسان منطقه محروم بشاگرد و اهدای جهیزیه 🌀 🌸 ان شاء اللّه عید غدیر امسال نیز گروه جهادی محبین ائمه (علیهم السلام) جشن ازدواج آسان در منطقه بشاگرد برگزار می نماید. 💳 شماره کارت جهت واریز هدایا برای جهیزیه، مراسم جشن ازدواج و اطعام ایام غدیر 🔻🔻🔻 6037997950091752 به نام گروه جهادی محبین ائمه (علیهم السلام) 🔶🔶 خانه طلاب جوان 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سیلی خوردم 🔻حدود هفده یا هجده سال پیش بود دوران خاتمی. اون زمان یه دانشجوی ساده مهندسی بودم توی دانشگاه صنعتی اصفهان. ایام دهه فجر بود. طبق معمول سوار اتوبوس داشتم از دانشگاه میآمدم خانه مان تهران. هم به خانواده سر بزنم هم در راه پیمایی تهران شرکت کنم. 🔻معمولا شب راه میافتادم و توی اتوبوس همانطور نشسته میخوابیدم. نیمه های شب بود که اتوبوس رسید نزدیک حرم امام و من خواب بودم. با ترمز اتوبوس از خواب بیدار شدم. گیج بودم. دیدم آقایی با لباس عادی و قیافه ای جوان و بدون ریش حدود چهل و چند ساله وارد اتوبوس شد. فکر کردم مسافر است و میخواد تا ترمینال با ما بیاید. صندلی های مسافران را نگاه میکرد و جلو میامد با خودم گفتم این چرا اینطور نگاه میکند همه را؟ دیوانه است مگر؟ 🔻بی خیال چشمانم را بستم. آمد بالای سرم و بیدارم کرد. خیلی با اعتماد به نفس و حق به جانب پرسید، کی هستی؟ چه کاره ای ؟ کارت شناساییت؟ گفتم :شما؟ گفت جواب منو بده؟ گفتم شما کی هستی که سوال میکنی؟ از تعجب مردم و نگاهشان فهمیدم احتمالا مامور است و من متوجه نشدم. 🔻صدا زد سربازی آمد بالا. گفت این آقا را ببر پایین. پایین که آمدم گفت اتوبوس برود. اتوبوس رفت. بعد سیلی محکمی زد توی گوشم. گفت خوب حالا خودت را معرفی کن. گفتم به چه حقی میزنی؟ گفت نماینده قانونم. گفتم قانون به تو اجازه داده بدون معرفی دیگران را سوال جواب کنی؟ جواب نداد و رفت کمی دورتر. 🔻سربازی که آنجا بود گفت از این نترسیدی این طور جوابش را دادی؟ گفتم چرا باید بترسم؟ گفت این آدم عوضی است برو بگو ببخشدت. گفتم او باید معذرت بخواهد نه من. 🔻چند دقیقه بعد آمد و با لحنی آرامتر گفت چرا جوابم را ندادی. گفتم چون خودت را معرفی نکردی. اتوبوسی گرفت. گفت بیا سوار شو. نمیدانم چرا اما گفت ببخشید اشتباه کردم. من اما میخواستم بایستم و بگویم باید سیلی بخوری. باید جلوی جمع ضایعت کنم. باید شخصیتت را بشکنم. باید جلوی این سرباز که از توی منسوب به قانون میترسد خاک شوی. اما به همین معذرت خواهی که کرد قناعت کردم و سوار اتوبوس شدم. کنار پنجره نشستم. دلم شکسته بود. فقط به خاطر یک سیلی که به نظر خودم بی دلیل خورده بودم. 🔻ناگهان چشمم به گنبد حرم امام افتاد. حال غریبی داشتم میخواستم به خاطر رفتار آن مامور از امام عذر بخواهم. نه که شکایت کنم عذر بخواهم. 🔻بارها این احساس برایم زنده شده. مثلا این چند روز وقتی دیدم آن مسوول متهم قوه قضاییه آن منسوب به قانون و نظام با افتخار میگوید رفقایی دارم که کل لواسان را به نامم میکنند. دلتان بسوزد، دوباره آن احساس برایم زنده شد. تحمل فقر آسان است اما تحمل ظلم و تحمل تحقیر سخت. احساس میکنم چشم مردم هنوز به حرم امام است و سرشان بر شانه های خسته این نظام است. 🔻 چقدر بی مروتند کسانی که ظلم را که میبینند فحش به «آقای جمهوری اسلامی» مظلوم میدهند. آری بی مروتند، اما خیلی هایشان مظلومند! شبیه آن زن مظلومی که در حکومت امیرالمومنین درد میکشید و از سر نادانی و جهل توهین به علی ع میکرد. علی ع که خادمیش را میکرد. @ali_mahdiyan
روضه فرهنگ 🌱حرفهایی که آقای قمی مسوول سازمان تبلیغات در مجلس بیان کرد، بیان دردهایی بود که مسوولین جوان انقلابی باید درباره آن زیاد با هم گفتگو کنند. قصه غربت فرهنگ در دامن فرهنگی ترین انقلاب تاریخ معاصر. 🌱واقعیت آن است که ماجرای فرهنگ را کسانی جدی میگیرند که معنای مردمسالاری و اراده عمومی را با همه وجود درک کرده باشند و باور کنند بنا است انقلاب به دست مردم پیش برود. اینها میفهمند اگر مساله کشور اقتصادی است پس فرهنگی است و اگر سیاسی است پس فرهنگی است. اگر در حوزه عدالت و مطالبه گری نیاز به خیزش عمومی داریم باید در ساحت فرهنگ واقعه ای را رقم بزنیم و اگر بنا است توسعه آزادی و عدالت را پی بگیریم محتاج فرهنگیم. اگر بنا است انقلاب علمی رقم بزنیم فرهنگ اعتماد به نفس را لازم داریم و اگر بنا است امنیت حتی داشته باشیم محتاج فرهنگ مسوولیت پذیری و خود مراقبتی ایم. 🌱علت بی تفاوتی نسبت به فرهنگ بی تفاوتی نسبت به مردم است. میبینیم که دشمن تحریم را با هجوم فرهنگی برای سیاه نمایی و ناامیدی پیش میبرد ولی بی تفاوتیم. میبینیم حاکمیت مردم را از آنها گرفته ایم در صحنه مجازی و کار را به دست حاکمیت ترامپ سپرده ایم، دردش را احساس میکنیم ولی خفه شده ایم. فرهنگ مظلوم است یعنی مردم مظلومند یعنی انقلاب مظلوم است. 🌱راه حل مشکل ظلم و بی عدالتی قبل از حتی دادگاه و کیفر و مجازات، فرهنگ است. فرهنگ محیط مستعد برای رویش قارچهای سمی فساد را نابود میکند و امان از مسیر عدالتخواهی و آزادی طلبی و حتی پیگیری رفاه و آبادانی مردم ، وقتی در ساحت فرهنگ ابزارهایمان شکسته است. 🌱جنایت این دولت بی تدبیر و ناامید و غربگرا ، نه برجام بود و نه دزدی و نه بی عرضگی و کندی بلکه بیش از همه آن بود که در حق فرهنگ کرد. فرهنگ اعتماد به نفس را سوق داد به سوی امید به بیگانه. نشد و نتوانست البته، اما حرکت ما را کند کرد. ضربه زد. خروجیش شد این که میبینید. 🌱جناب قمی آمد به جای حرفهای کلیشه ای به سبک فرهنگ سازی شروع کند، و با مجلس تازه نفس، مشکل فرهنگ را حل کند. فریادهای او بر سر نمایندگان یعنی باید فرهنگ سازی کنیم بین خودمان پرداختن به فرهنگ را. یعنی بیایید با هم مشکل را حل کنیم. 🌱حیف که جناب قالیباف نتوانست روش این مدیر گام دومی را درک کند. قالیباف نمیداند جناب قمی رییس هیات دولت نیست و او هم رهبر نیست که اینگونه جملات رهبر را تقلید کند و توصیه کند. او باید بداند در جمع برادرانه وقتی احساس میکنیم مشکلی اصلا مشکل برادران نیست باید اول طرح درد کرد. @ali_mahdiyan
انتخاب ماموریت چگونه به یک زندگی انقلابی برسیم؟ 🔻مساله تحول سبک زندگی مان به یک زندگی انقلابی ، مساله ای حیاتی است. برای تغییر زندگی هامان باید نقاط اصلی و کلیدی زندگی را تغییر بدهیم تا همه زندگی بالکل عوض شود. یکی از نقاط مهم زندگی ، انتخاب آینده است. 🔻ملاک و شاخص انتخاب آینده ، اولا استعدادها و انگیزه ها و تمایلات ما نیست بلکه اگر ملاک تعهد و تکلیف ما است. باید به نظام اهداف امام عصر خود اولا بیندیشیم. 🔻انتخاب تکلیف ها لزوما با رساله انجام نمیشود، رساله ها تکالیف مشترک را میگویند. تکلیف اجتماعی یعنی آنچه امام عصر از ما مطالبه میکند. 🔻انسان واقعی عمرش را در عبودیت صرف میکند. و اگر اولویتهای جبهه حق را نشناسیم عمر و مال خود را در درست ترین راه صرف نکرده ایم و عملا مدد نداده ایم. انفاق عمر و مال نیاز به هوشمندی بالایی در تشخیص نیازها دارد. 🔻 هدف و فلسفه وجود امام نیز هدایت همه بشر به سمت خدا است. و چون بشر آزاد و مختار است، در نسبت با هدایت او در طول تاریخ دو جبهه شکل میگیرد؛ جبهه حق و جبهه باطل. این دو درگیرند و جنگشان جنگ تصمیم است و اراده. هدف امام توسعه کمی و کیفی جبهه حق است. 🔻جبهه حق این سوی پرده غیبت است باید آن را بشناسیم و کمک کنیم. نظام نیازهای امام عصر نظام نیازهای جبهه حق است. جبهه حق اهدافش ، رهبرانش، قانونش، و همه چیزش را مستدل و معقول از خدا و ولی خدا میگیرد. و در جنگ اراده ها است با جبهه باطل. جبهه باطل مهمترین شاخصش خودخواهی و دنیا خواهی است. امروز جبهه حق که چنان ویژگیهایی دارد جبهه انقلاب اسلامی است. 🔻نیازهای انقلاب را باید فهمید پس نیاز به یک نظام فکری داریم و نیاز به فهم راهبردها و مطلوبیتهای جبهه داریم. پس باید اندیشه های رهبری جبهه را هم بشناسیم. 🔻بدون نظام فکری قدرت تحلیل جبهه حق را نداریم و بدون اتصال به اندیشه های رهبری جبهه قدرت تشخیص راهبردهای جبهه را نخواهیم داشت و در کل قدرت تشخیص آینده خود را نداریم. و مانند برگهای درختان در پاییز بیهوده میچرخیم و بیهوده زندگی میکنیم. 🔻بعد از اینکه منظومه نیازهای انقلاب را کشف کردیم باید خودمان را بشناسیم یعنی هر کس ببیند چه باری را من میتوانم بردارم و به سر انجام برسانم. برای شناخت خودمان هم نیاز داریم که اهل اقدام باشیم و اهل کار تشکیلاتی. این دو البته آثار خیلی بیشتری هم دارد. اما برای معرفی توان و استعداد ما موثر است. 🔻پس شد؛ رسیدگی به نظام اندیشه مان. اتصال به طرح راهبردی رهبر و فهم آن. دست به کار بودن و تشکیلاتی بودن. اینها مقدمه است برای بالارفتن قدرت ما برای انتخاب ماموریت و انتخاب آینده مان. در این باره بیشتر خواهم نوشت. @ali_mahdiyan
شش و هفت درباره جملاتی که این روزها از زبان شهید بهشتی دست به دست میشود. ⚡️شاید حدود ده دوازده سال پیش بود در جلسه ای که شیخ سخنرانش بود حضور داشتم. موثر و قوی طوری که جماعت مجذوب سخنانش شده بودند. گفت به نظرتان این نامه ها را چه کسی به چه کسی نوشته؟ «فاتق الله واذکر موقف القیامه و اقلع عما اسرفت فیه من الخوض فی دماء المسلمین و خف الله و سطواته و اتق باسه و نکاله و اغمد سیفک عن الناس» یعنی تقوا پیشه کن و از خدا بترس یاد قیامت باش و از غوطه ور شدن در خون مسلمانان بپرهیز. ⚡️ با آن طنین قوی صدایش این جملات را از حفظ میخواند و بعد میپرسید این جملات از کیست ؟ خطاب به کی؟ توی دلمان میگفتیم لابد از یکی از اهل بیت خطاب به دشمنانش است. آنگاه او میگفت اول نامه این است: من امیرالمومنین معاویه بن ابی سفیان الی علی بن ابیطالب از معاویه به علی.... ⚡️ شاید داشت اشاره میکرد به سران وقایع فتنه ۸۸ و مخالفتشان با رهبری. او میخواست بگوید گول ظاهر را نخورید و اما جالب است که اشاره اتهامش به رهبری بود. خیلی جالب است. استفاده از داستان ظاهرگرایی مردم و صورت به ظاهر حق معاویه برای ایجاد تردید نسبت به امیر بر حق در این دوران. عجیب نیست! ⚡️ لابد او هم تشخیص داده بود که در آن جمع ظاهرگرایانی هستند که کلمات حق را میبینند و اراده های باطل پشت سرش را نمیفهمند. کسانی که شجاعت تقابل با حاکمان را دارند از سر ایمان اما ظاهرگرایانه. اینها اگر قصه ظاهرگرایی دوران علی ع را هم برایشان بگویی باز میتوانی معاویه را برایشان تطبیق بدهی بر علی این زمان. ظاهر گرایان سیاسی خطرناکند. چون با اعتقاد و احساساتشان خوب بازیچه معاویه ها میشوند در هر زمان. ⚡️این روزها در سالگرد تیر، جملات را دست به دست میکنند که «چه تاج سرمان باشد چه عمامه نگذاریم استبداد شود و فاصله بیفتد» یا «جامعه ای که فاصله های طبقاتی کذایی دارد، در قرآن هم بپچیدش، لجن است» و امثالهم. جملات درستی است اما اراده شان کیست؟ اراده شان رهبر امروز است و نظام مقدس امروز. هر چند نمیگویند. چون تطبیقش را ظاهرگرایان سیاسی انجام میدهند در ذهن و دلشان. ⚡️اگر بگوییم «قرار نیست پیامبران عدالت را برقرار کنند» بلکه «بنا است به دست مردم عدالت را برقرار کنند لیقوم الناس بالقسط»، دیگر نمیشنوند. اگر بگوییم «شیبتنی سوره هود» جمله پیامبر است که سوره هود مرا پیر کرد «لمکان هذه الایه» به دلیل این آیه که «فاستقم کما امرت و من تاب معک». یعنی مردم باید استقامت و حرکت در صراط مستقیم آنهم آزادانه داشته باشند و این رهبران را پیر میکند، نمیفهمند. ⚡️اگر بگویی همین عدالت بدون عقلانیت و معنویت باعث شد که دولت پنهانکار تنبل و فرتوت با شعار تدبیر و امید روی کار بیاید، قبول نمیکنند. حالا این مظلومیت رهبر و نظام مقدس را در وصیت نامه سردار عمار بی مرز بخوانید. ⚡️و این قصه ادامه دارد. @ali_mahdiyan