📌 پسرانگی (Boyhood) سال 2014
داستان ۱۲ سال از عمر یک پسربچه و خانوادهٔ او، از دوران دبستان تا رسیدن به سن بلوغ را دنبال میکند و مسائل عمدهٔ زندگی خانوادگی، تأثیر مدرسه و اجتماع در او و رنجها و تردیدهای نوجوانی.
ساخت #فیلم از2002 تا 2013 طول کشیده! حدود 15سال تیم درگیر فیلم بودهاند. کارگردان وصیت کرده اگر بین ساخت مرد، فلان رفیقش، کار فیلم را به اتمام برساند. نامزد 6رشته اسکار 2015. نولان، این فیلم را بهترین فیلم 2014 میداند. در لیستهای اخیر منتقدان، قریب به اتفاق این فیلم را جزو بهترینها دانستهاند. بنابراین ارزش دیدن دارد.
فیلم هرچند از لحاظ داستانی، آنچنان قوینیست؛ ولی روایت شدیدا جذابی دارد.
بهصورت عام، تغییرات و دغدغههای پسربچهها را میتوان در این فیلم دید. ولی بهصورت خاص چیزی که دیدن این فیلم را برای ما مهم میکند، شناخت بسیار دقیقی از #سبک_زندگی_آمریکایی و جایگاه #خانواده در این سبکزندگی است. بههمیندلیلهم هر دغدغهمند فرهنگی اعم از طلبه و غیرطلبه باید بهعنوان وظیفه این فیلم را ببینند.
✅ جمعبندی: 🌟🌟🌟ونیم
#دیدمی_ها - #نقد #فیلم_سینمایی
🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
📌 معاون (معاون) ساخت 2018
روایتی از نحوه صعود سیاسی دیکچینی از پادویی تا معاون ریاستجمهوری بوش پسر.
روایتی جذاب. فیلم تاحدی شبیه مستندهای شمقدری است! فیلم رگههای انتقادی از سیاست آمریکا دارد.
برای آشنایی با ساختار قدرت در آمریکا، دیدنش لازم است. نشان میدهد که اثبات جمله «آمریکا قدرتمندترین است» به چه بهایی تمام میشود! حمله به عراق و ایجاد داعش، موضوع محوری فیلم است. و اینکه بعد از انبوهی کثافتکاری، هیچ پشیمانیای در کار نیست...
از دیدنش خسته نمیشوید.
✅ جمعبندی: 🌟🌟🌟
#دیدمی_ها - #نقد #فیلم_سینمایی
🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
📌 انگل/پارازیت (Parasite) ساخت2019
فیلم کرهای. برنده نخلطلایی جشنواره کن. داستان تقابل دوخانواده دارای اختلاف طبقاتی. روایتی تندوتیز از تضاد فقر و غنا.
بارانی که برای یک خانواده بالاشهری، هوا را مطبوع میکند، خانوادهی دیگری را در پایینشهر به لجن میکشد.
فیلم، مولتیژانر است. هم کمدی، هم درام، هم جنایی، هم و هم؛ اما به صورت موزائیکی. ریتم بالاوپایین میرود، با اینحال سرگرمکننده. پایان شگفتانگیز دارد. مدتی ذهنتان را مشغول میکند. تاثیر برانگیز.
بازیها معمولی، کارگردانی معمولی، تصویربرداری خوب.
✅ جمعبندی: 🌟🌟🌟
#دیدمی_ها - #نقد #فیلم_سینمایی
🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
#توییت
متاسفانه به نقطهای از #رسانه_ملی متعالیه رسیدیم که خود "پخشخبر اعتراضات در صداوسیما" ارزش خبری داره و بهعنوان یک #خبر مجزا در کانالها تیتر میخوره و منتشر میشه!
https://t.me/sobhe_no/21084
https://t.me/mahramaneh1398/3558
https://t.me/Khabar_Fouri/171982
🌐 @aliebrahimpour_ir
✅ چگونه به شرایط کشور اعتراض کنیم؟!
✍️ احسان محمدی
📌 - مگه من چه گناهی کردم؟ برم جلو #صدام دهنمو آسفالت میکنه، برگردم اون جوری دهنم آسفالت میشه، مگه من جاده خاکیام آخه! ( #بایرام لودر/ اخراجیها؛ مسعود دهنمکی)
📌 چند ماه پیش بعد از اعتراضات خیابانی سال ۹۶، بسیاری از مسئولان گفتند و نوشتند که «اعتراض حق مردم است و باید راهکار اعتراض در چارچوب قانون اندیشیده شود».
📌این «باید اندیشیده شود» در زبان فارسی یعنی «حالا بیخیال شید تا بعد ببینیم چکار میشه کرد»!
📌اعتراضات مهار شد اما مشکلات اقتصادی به قوت خود باقی است و گرانی #بنزین هم به آن افزوده شد.
📌الان بسیاری میپرسند چطور میشود به شرایط به هم ریخته اقتصادی کشور اعتراض کرد که:
1️⃣ متهم به همسویی با نقشههای استکبار جهانی نشویم.
2️⃣ آب در آسیاب دشمن نریزیم.
3️⃣ دل عربستان سعودی را شاد نکنیم.
4️⃣ با تندروهایی که تشنه #آشوب هستند تعریف نشویم.
5️⃣ به عنوان اغتشاشگر و فتنهگر دستگیر نشویم.
6️⃣ برچسب مخالف دولت و سیاهنمایی را نچسبانند وسط پیشانیمان.
7️⃣ لو نرود که از #داماد_صدام دلار گرفتهایم! و ...
📌 واقعاً چطور میشود فریاد کرد؟ با چه ادبیاتی و کجا میشود داد زد که حضرات! استخوانمان زیر این همه فشار شکست! خُرد شد!
📌 توصیه به صبر و مقاومت و امید هم اندازهای دارد. ما مثل شما #باتقوا نیستیم که بر این همه مصیبت صبر کنیم!
📌ما آدمهای معمولی کوچه و خیابان هستیم، با گناهان معمولی، با توان معمولی، با استخوانهای معمولی که تاب این همه درد ندارد!
📌 سکوت میکنیم و گرانی و تورم و احتکار و اختلاس دارد دهانمان را آسفالت میکند و مثل #بایرام میترسیم اعتراض کنیم یک جور دیگر دهانمان آسفالت شود! ما جاده خاکی نیستیم. انسانیم!
📌 لطفاً راهنمایی کنید که چطور و کجا فریاد بزنیم و فرکانس صدایمان چقدر باشد که خدای نکرده خوراک برای رسانههای بیگانه مهیا نکنیم.
♻️ #رونوشت از کانال مجمع فعالان اقتصادی
🌐 @aliebrahimpout_ir
باسمهتعالی
📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا»
🛋 کمیسیون تخصصی #جامعه_شناسی اسلامی
📖 عنوان #مقاله: «بررسی تحلیلی منابع، علوم و روشهای دخیل در روششناسی میانرشتهای «دانش #جریان_شناسی» و واکاوی جایگاه آنها»
👤 ارائهدهنده: علی ابراهیمپور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم)
🗓زمان: دوشنبه ۴ آذر ۹۸؛ ۸:۳۰ تا ۱۵:۰۰
🌍مکان: #تهران، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان شهید کشور دوست، کوچه نوشیروان، پلاک ۲۶، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا
🔗 http://icih.ir/%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d9%be%da%98%d9%88%d9%87%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%b5%d8%af%d8%b1%d8%a7-3/
🌐 @aliebrahimpour_ir
باسمهتعالی
📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا»
🛋 کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی
📖 عنوان #مقاله: «بررسی تحلیلی لوازم روششناسانه ماهیت « #جریان اجتماعی» در راستای تنقیح دورنما و چارچوب روششناسی #جریان_شناسی مبتنی بر #پارادایم_علم_اسلامی»
👤 ارائهدهنده: علی ابراهیمپور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم)
🗓زمان: سهشنبه ۵ آذر ۹۸، ساعت ۸:۰۰ الی ۱۵:۰۰
🌍مکان: #قم، بلوار ۱۵ خرداد، کوچه شهید میثمی (کوچه ۱۰)، سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
🔗 http://icih.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85/
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
باسمهتعالی 📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیو
🌺 حضور دوستان و عزیزان در این محفل، علاوه بر فضای استفاده علمی از اساتید و بزرگان، باعث خوشحالی و افتخار این حقیر است.
🗒 سهشنبه، ساعت 8صبح الی 3عصر؛ دانشگاه علوم و معارف قرآن؛ کمیسیون روششناسی کنگره علوم انسانی اسلامی.
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
باسمهتعالی 📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیون
98.09.04 - Ali EbrahimPour - erae magale manabe jarianshenasi - komision jameeshenasi.MP3
16.35M
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده
📌«پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا»
🛋 کمیسیون تخصصی #جامعه_شناسی اسلامی
📖 عنوان #مقاله: «بررسی تحلیلی منابع، علوم و روشهای دخیل در روششناسی میانرشتهای «دانش #جریان_شناسی» و واکاوی جایگاه آنها»
👤علی ابراهیمپور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم)
🗓دوشنبه ۴ آذر۹۸؛ #تهران، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده 📌«پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسی
#عکس #تصویر
«پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا»
کمیسیون تخصصی #جامعه_شناسی اسلامی
دوشنبه ۴ آذر۹۸؛ #تهران، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا
🌐 @aliebrahimpour_ir
چکیده مقالات پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی - ص122، 223، 266.pdf
2.1M
#دانلود
مجموعه #چکیده مقالات
پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا
📝رشتهها و روشهای دخیل در جریانشناسی... - (کمیسیون جامعهشناسی اسلامی) - ص122
📝روششناسی جریانشناسی بهمثابه دانشی میانرشتهای... - (کمیسیون علوم سیاسی اسلامی) - ص223
📝لوازم روششناسانه ماهیت جریان... - (کمیسیون فلسفه و روششناسی) - ص266
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
باسمهتعالی 📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیو
98.09.05 - Ali EbrahimPour - erae magale lavazem raveshi tarif jarian - komision falsafe.MP3
20.15M
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده
📌«پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا»
🛋 کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی
📖 عنوان #مقاله:«بررسی تحلیلی لوازم روششناسانه ماهیت « #جریان اجتماعی» در راستای تنقیح دورنما و چارچوب روششناسی #جریان_شناسی مبتنی بر #پارادایم_علم_اسلامی»
👤علی ابراهیمپور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم)
🗓سهشنبه 5 آذر۹۸؛ #قم.
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده 📌«پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسی
#عکس #تصویر
«پنجمین کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا»
کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی
سهشنبه 5 آذر۹۸؛ #قم.
🌐 @aliebrahimpour_ir
#توییت
💠خواستم امروز به مناسبت تشکیل #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی به فرمان حضرت امام، فیشهای قدیمیام را به صورت یادداشتی درباره چالش حقوقی شورا تنظیم و بنویسم؛ دیدم شورایی که فعلا نه عالی است و نه انقلابی و نه فرهنگی و به قشریترین صورت ممکن از باب اکل میته برگزار میشود، واقعا ما قبل بررسی حقوقی و امثالهم است.
🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.09.19]
📌 «محاسبه»
🌸 «حسب» یعنی شمارش. #محاسبه ذاتا، یکجور #سنجش_سطحی و ظاهری است. این مغز معنای این واژه است که از آیات برداشت میشود. (ریشه حسب، دارای 109آیه در #قرآن است.)
🌸 کنشهای عادی انسان، همیشه بر اساس #محاسبه ای است که انجام میدهد. در قرآن تعبیر «لا تَحْسَبَن» مکرر آمده و مفهومش تذکر #خطای_محاسباتی اذهان است. (میشود این آیات را جمع کرد و بهعنوان خطاهای #راهبردی محاسباتی، دستهبندی کرد و از دلش نظریه درآورد)
🌸 عقلانیت #اقتصادی، نمونهی اعلی و واضحی از این محاسبه است. خدا با واژه «احتساب» میخواهد بگوید، #محاسبه آنقدر قدرت ندارد که بشود کل #زندگی را بر روی آن بنا کرد. کل زندگی را با #محاسبه برنامه ریزی نکن! این قاعدهای عمومی است و اختصاص با مومن یا کافر ندارد. کافر هم اگر بخواهد پیروز شود، باید این قواعد هستیشناسی را لحاظ کند! هُوَ الَّذي أَخْرَجَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ دِيارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ما ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَ قَذَفَ في قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْديهِمْ وَ أَيْدِي الْمُؤْمِنينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ (2-حشر)
🌸 چون محاسبه میکنند و میکنیم، دو اتفاق میافتد: 1.هم گاهی سراغ کاری نمیرویم/میرویم. 2.غافلگیر میشویم! چون فکر میکنیم باید یکطور دیگر بشود و میبینیم یکجور دیگر شد! قواعد دیگری در میانبوده که در #محاسبه ظاهری، شمرده نمیشوند.
🌸 توکل، یعنی من این #محاسبه را تام و کامل نمیدانم. در کنار این محاسبه، یک بخش قابل توجهی را در نظر دارم که من روی آن اشراف ندارم. اتفاقا آنجاها همانجاهایی است که خدا خودش را ملزم کرده. توکل یعنی من دایره محاسبه را بزرگ میکنم که خدا بخش اصلی آن را بر عهده دارد: الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيلُ (173-آلعمران)
🌸 ما به صورت متداول، #اقتصاد را بر مبنای اینطور محاسبات جلو میبریم؛ اما جالب اینجاست که مهمترین مصداق ساحتی که اینطور محاسبه در آن جواب نمیدهد، « #رزق و #روزی» است: وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْراً (3-طلاق) رزق و روزی باب عجیبی در روایات دارد؛ اما محاسبهناپذیری از جمله مفاهیمی است که میدان معنایی آن را –خصوصا برای مومنین- شکل میدهد. تا حدی که انگار خدا اصرار دارد رزق و روزی را از «من حیث لایحسب» بدهد! اصرار دارد معادله محاسباتی ذهنی مومن را به هم بریزد و آنبهآن توجهاش را به جای دیگری غیر از این محاسبات ظاهری جلب کند.
🌸 یکی از روشهای چشیدن شیرینی #ایمان، همین آزمایش آن در بوته توکل است. یک محاسبه را کنار میگذاری و محاسبه دقیقتر را لحاظ میکنی؛ میبینی جواب میدهد. حالا در ایمان قوی تر میشوی؛ توکل قویتر میشود؛ محاسبه بعدی را عمیقتر و جدیتر میگیری و همینطور جلو میروی.
🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.09.28]
عقل یشمی خالخال پشمی
📌 #قانون پارتو یا 80-20 💠 #اصل #پارتو یا قانون ۲۰-۸۰ بیان می کند: «۲۰درصد از عوامل، ۸۰ درصد مسائل ر
#رونوشت - #پارتو
📌قانون ۸۰/۲۰ (اصل پارِتو) چیست؟
تاریخچهٔ قانون ۸۰/۲۰ به سال ۱۹۰۶ باز میگردد زمانی که ویلفردو پارِتو از طریق ریاضیات اثبات کرد که توزیع ثروت در کشورش به صورت کاملاً نابرابر صورت گرفته است. در واقع، او زمانی به این فرمول ریاضیاتی پی برد که مشاهده کرد ٪۲۰ از مردم ایتالیا بیش از ٪۸۰ از ثروت کشورش را در اختیار دارند و جالب اینجا است پس از اینکه وی این ایدهٔ خود را علنی کرد، بسیاری از دیگر محققین و کارشناسان هم به پدیدههای مشابهی در حوزهٔ فعالیت خود و در دیگر کشورها پی بردند و این شد که چنین فرضیهای به صورت یک قانون جهانشمول درآمد.
در حقیقت، قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارِتو بدان معنا است که میزان اندکی (٪۲۰) از علل منجر به ایجاد میزان زیادی (٪۸۰) از نتایج میشوند. در نگاه اول این تعریف بسیار گنگ و گیجکننده است اما با ذکر مثالهایی از دنیای واقعی که در ادامه خواهیم آورد، مفهوم اصل پارِتو مشخصتر خواهد شد:
- حدوداً ٪۲۰ از رفتارهای نامناسب زوجین منجر به ایجاد ٪۸۰ از اختلافات مابین آنها میشود.
- حدوداً ٪۲۰ از وسائلی که در منزل داریم را در ٪۸۰ مواقع مورد استفاده قرار میدهیم.
- حدوداً ٪۲۰ از لباسهایی که در کمد داریم را در ٪۸۰ موقعیتها میپوشیم.
- در حدود ٪۸۰ از موفقیتهای شما حاصل صرفاً چیزی در حدود ٪۲۰ تلاشهای شما است.
- حدوداً ٪۲۰ از کاربران، مشتریان و به طور کلی گروه هدف کسبوکار شما چیزی در حدود ٪۸۰ از سود حاصله را ایجاد میکنند.
در یک کلام، قانون هشتاد بیست حاکی از آن است که ما برای موفقیت در زندگی کاری و شخصی خود باید ٪۲۰ چیز تأثیرگذار را یافته، روی آنها سرمایهگذاری کرده و مهارتهای خود را در آن حوزهها تقویت کنیم و نتیجه این خواهد شد که منفعتی معادل با ٪۸۰ برایمان در بر خواهد داشت. در یک کلام، نباید بیشتر کار کنیم بلکه نیاز داریم تا مؤثرتر فعالیت نماییم.
قبل از شروع هر کاری بپرسید که جزو ٪۲۰ مهم است یا ٪۸۰ کماهمیت
نکتهٔ مهم در ارتباط با قانون هشتاد بیست مسألهٔ اولویتبندی کارها است. به عبارت دیگر، وقتی که قصد داریم کاری را شروع کنیم، پیش از هر چیز باید بفهمیم که آیا کار مد نظر جزو همان ٪۲۰ است که بیشترین نتیجه را برایمان در بر دارد یا جزو آن ٪۸۰ است که خیلی مثمرثمر واقع نخواهد شد!
https://t.me/hazhirbook/3520
https://t.me/hazhirbook/3521
@Hazhirbook
🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از مهدی مسائلی، مطالعات و یادداشتها
⚡️آثار ادعای هماوردی پزشکی اسلامی با پزشکی نوین
✍مهدی مسائلی
"پسر آیت الله هاشمی شاهرودی: کارشناسان طب اسلامی بیماری پدرم را از کنترل خارج کردند"
سید علا هاشمی شاهرودی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه گفته است: بعد از عمل جراحی اول ایشان، دکترهای سنتی و اسلامی ایشان از عمل به توصیههای پزشکی نوین منصرف کردند و ایشان هم به توصیههای پزشکان سنتی و اسلامی اعتماد کرد و این امر منجر به ایجاد فاصله بین درمان و از کنترل خارجشدن بیماری شد.
وی در این مصاحبه بیان میکند که حتی رهبری در عیادت از آیت الله شاهرودی پس از عمل جراحی، به ایشان توصیه میکند که به حرف دکترها گوش کند ولی به روایت فرزند، ایشان بعدها این توصیه را گوش نکرد. او میگوید کارشناسان «طب اسلامی» رای پدرش را زدند و او را مردد کردند.
🔹یکی از مشکلاتی که پزشکی سنتی و اسلامی که در جامعه ایجاد کرده است همین ادعای هماوردی و برتری آن نسبت به پزشکی نوین است. بسیاری از پزشکان سنتی و اسلامی، توصیههای طبی خود را به عنوان درمان مکمل نمیشناسند بلکه با نفی درمانهای جدید، نسخههای خود را جایگزین داروهای جدید و عمل جراحی معرفی می کنند.
از این گذشته ادعاهای بزرگ درمانی در عرصه پزشکی سنتی و اسلامی، از ناحیه عطاران و روحانیونی صورت میگیرد که درباره بدن انسان و عوامل بیماریزا آگاهیهای لازم را ندارند.
حقیقت اینکه طبِ گیاهی یا سنتی علممحور که آزمایشات علمی را قبول دارد با طبِ اسلامی یا سنتی تعبدمحور که آزمایشات علمی و بازنگری را برنمیتابد، متفاوت است. شکی نیست که در گیاهان و مواد غیرشیمیایی خواص دارویی بسیاری وجود دارد که به کمک علم جدید باید آنها را عصارهگیری نمود و اثرات آنها را بیشتر کرد. ولی آنچه امروز در طب به اصطلاح اسلامی دیده میشود نفی آزمایشات علمی با تعبد به روایاتی است که منبع و سند درست و حسابی ندارند و حتی مفید ظن و گمان هم نیستند.
در اینجا بیان این حکایت خالی از لطف نیست که گویند:
نقاشی شغل خود را ترک کرد و مطبی باز نمود.
کسی پرسید: در حرفهی پزشکی چه امتیازی دیدی که نقاشی را ترک کردی؟
گفت: این امتیاز را دیدم که هر خطایی که مرتکب شوم، خاک آن را پنهان میکند!
این حکایت، وصف بعضی از روحانیون است که وظیفه تبلیغ دین را رها کردند و طبابت را برگزیدهاند.
............
@azadpajooh
پایاننامهها با موضوع جریانشناسی.pdf
615.5K
📌 #پایان_نامه و #رساله #جریان_شناسی
🔸طبق آمار استخراج شده از سامانه #گنج (ایرانداک)، از سال 1378 تا آذر 1398، «106» رساله و پایاننامه با موضوع جریانشناسی در عرصههای ادبی، تفسیری، کلامی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی، فلسفی و فکری نگارش یافته است. از این تعداد، «1» پایاننامه در دهه هفتاد (در سال 1378)، «19» پایاننامه در دهه هشتاد و مابقی یعنی «77» پایاننامه در دهه نود نوشته شدهاند که این شیب معنادار نشان از اقبال رو به رشد جامعه آکادمیک به ادبیات جریانشناسی دارد.
🔸از میان 106 پایاننامه فوقالذکر، 71 عنوان پایاننامه کارشناسی ارشد و 35 عنوان، مربوط به رساله دکتری است. همچنین از این میان، دانشگاه فردوسی مشهد با 9 عنوان و بعد از آن دانشگاه الزهرا با 6 عنوان و بعد از آن دانشگاههای تربیت مدرس، باقرالعلوم، معارف اسلامی قم و آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با 5عنوان دارای بیشترین تولیدات پایاننامه و رساله با این موضوع هستند. دانشگاه تربیت مدرس نیز از نظر تاریخی در رویآوری به این موضوع از بقیه مراکز علمی سبقت دارد و رتبهی بعد از او به دانشگاه باقرالعلوم اختصاص دارد.
🌐 @aliebrahimpour_ir #دانلود
#وارش 🌧
💧همسرم داشت تکرار وارش را میدید؛ من به جز چند قسمت، کامل ندیدم سریال را؛ اما در حال لباس پوشیدن بودم و دیدم پسر ماهیگیر وارش دارد از دختر مانتوقرمز پوشی خواستگاری میکند؛ بعد هم دخترک عین خلها شروع کرد قاهقاهقاه خندیدن.
💘از خانمم پرسیدم با این دختره کجا #آشنا شده؟ گفت سر نقاشی کناره ساحل؛ بعدم پسره رفت نمایشگاه دختره، آتیش میگیره، نجاتش میده و عاشقش میشه. گفتم این دختره هم اینو میخواد؟ گفت آره. گفتم دیگه چه کسی #عاشق این دختره است؟ گفت یعنی چی؟
🔺گفتم مادرش وارش که #عشق_مثلثی داشت و دو تا مرد میخواستنش. اون پسر حزباللهیاش هم عاشق دختر ترابه که یک پسر دکتر هم میخوادش؛ پس اونم #مثلثی است! حالا اگر #نویسنده سریال هوشمند باشه، قاعدتا باید روند رو رعایت کنه و برای این یکی پسر وارش هم یک عشق مثلثی بسازه.
👀 در حین همین صحبت بودم که فیلم رسید به سکانسی در خانه دختر. دور میز ناهار بودند؛ مادرش که مثل اینکه با این ازدواج مخالف بود، پیشنهاد داد بروند مسافرت تهران خانهی خالهشان که دیداری با #پسرخاله تازه کنند! دختر هم مخالفت کرد.
🤦♂گفتم بیا، دیدی!
خانمم خندید.
🙏خب الحمدلله که تلویزیون، از نویسندگان چیرهدستی استفاده میکند که به خوبی بلدند یک #کلان_الگو رو در یک #فیلم نامه به دقت رعایت و درونی کنند! همچنین از ناظران محترم نیز متشکر و از صمیم قلب به آنها #خوشبین ایم.
✔️پینوشت: در سکانس بعدی هم دختر با مادرش دعوا کرد که زندگی خودم است و خودم تصمیم میگیرم. مادرش گفت این پسره هیچی نداره، نمیتونی باهاش زندگی کنی، چند روز بگذره باد از سرت میپره. دختره هم خیلی راحت گفت: خب #طلاق میگیرم؛ طلاق رو گذاشتن برای همین چیزا. (به همین سادگی؛ به همین خوشمزگی)
🌐 @aliebrahimpour_ir #نقد #نقد_فیلم
#نمایه #مقاله #علمی_پژوهشی / سال97
📌 عنوان: بررسی تحلیلی نظریههای مطرح در مفهومشناسی « #جریان » و « #جریان_شناسی »
📰 #همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل (امتیاز 75 از 100)
لینک نمایه در #ISC :
📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=432504
🌐 @aliebrahimpour_ir
#نمایه #مقاله #علمی_پژوهشی / سال97
📌 عنوان: تحلیل عناصر و ابعاد حقیقتِ چندبعدی اجتماعی-معرفتی « #جریان» به مثابه موضوع دانش «#جریان_شناسی»
📰 #همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل (امتیاز 75 از 100)
لینک نمایه در #ISC :
📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=435330
🌐 @aliebrahimpour_ir
#نمایه #مقاله #علمی_پژوهشی / سال97
📌 عنوان: بررسی تحلیلی ضرورت، فوائد و مزایای نظری و عملی دانش « #جریان_شناسی»
📰 مقاله برگزیده #همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل (امتیاز 75 از 100)
لینک نمایه در #ISC :
📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=432505
🌐 @aliebrahimpour_ir
#نمایه #مقاله #علمی_پژوهشی / سال97
📌 عنوان: بررسی تحلیلی نقدها و آسیبشناسی « #جریان_شناسی » و ریشهشناسی انتقادات وارده بر آن
📰 #همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل (امتیاز 70 از 100)
لینک نمایه در #ISC :
📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=432506
🌐 @aliebrahimpour_ir
#پوستر همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل
جامعهالمصطفی - قم - زمستان96 و بهار97
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
#پوستر همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل جامعهالمصطفی - قم - زمستان96 و بهار97 🌐 @aliebrah
عناوین چکیده مقالات ارائه شده در همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل.pdf
637.7K
#دانلود #PDF
عناوین #چکیده مقالات ارائه شده در همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
#پوستر همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل جامعهالمصطفی - قم - زمستان96 و بهار97 🌐 @aliebrah
مقالات برتر همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل.pdf
465.9K
#دانلود #PDF
مقالات #برتر همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
#پوستر همایش جریانشناسی فرهنگی در عرصه بینالملل جامعهالمصطفی - قم - زمستان96 و بهار97 🌐 @aliebrah
امتیازات نهایی مقالات همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل.pdf
565K
#دانلود #PDF
امتیازات نهایی مقالات همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل
🌐 @aliebrahimpour_ir
#پدافند / #سوال
🔸دلایل عدم امکان مقابله پدافند با هواپیما، قوی بود و است؛ هواپیماها پشت سر هم در حال پرواز بودند و معنا ندارد پدافند -بدون عمل انسانی- اولا هواپیما بودنش را تشخیص ندهد و ثانیا یکی را برای زدن انتخاب کند. اگر رسما اعلام نمیشد، هیچکس باور نمیکرد و قابل باور هم نبود.
🔸اما سوال مهم من این است که:
رئیس جمهور انگلیس و کانادا و آمریکا از کجا اینقدر دقیق مطمئن شدند که این هواپیما رو پدافند ساقط کرده که اینقدر محکم آمدند پشت تریبون و رسما این مسئله رو اعلام کردند؟ این علم و یقین آنها از کجا آمده است؟
از این پرسش به آسانی نمیتونم بگذرم.
🌐 @aliebrahimpour_ir [98.10.21]