❤️ با کسی که از خدا دور شده و دنیا طلب است، رفاقت نکن
📖نجم آیه ۲۹
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
May 11
#حدیث
❤️امام على عليه السلام❤️
🌸الأدبُ في الإنسانِ كشَجَرةٍ أصلُها العقلُ
✅️ادب مانند درختی است که ریشه ی آن عقل و خرد است.
📚غرر الحكم ؛ حدیث ۲۰۰۴
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
❤️ نماز با فضیلت و پر برکت یکشنبه های ماه ذی القعده ❤️
🍃🌸 براي روز يكشنبه اين ماه نمازي با فضيلت بسيار از پیامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) روايت گردیده است.
🍀 از مهمترین برکات و فضائل این نماز :
۱. هركه آن را بجا آورد، توبه اش پذيرفته و گناهش آمرزيده مي شود.
۲. طلبكاران او در قيامت از وي راضي می گردند.
۳. با ايمان از دنيا برود، و ايمانش از او گرفته نشود.
۴. قبرش وسيع و نوراني گردد.
۵. پدر و مادرش از او راضي شوند، و آمرزش حق نصيب پدر و مادر و فرزندان و نژاد او گردد.
۶. روزي او توسعه يابد.
۷. فرشته مرگ در وقت مردن با او مدارا كند ، و جانش را با ملاطفت بگیرد. .
💠 کیفیت خواندن نماز را در تصویر تماشا کنید💠
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
✨﷽✨
#پندانه
🔴 آزمون صداقت
✍چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند اما وقتی به شهر خود برگشتند، متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کردهاند و زمان برگزاری امتحان بهجای سهشنبه، صبح دوشنبه بود. بنابراین، تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند
آنها به استاد گفتند: ما به شهر دیگری رفته بودیم که در راه برگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و از آنجاییکه زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را ییابیم و از او کمک بگیریم؛ به همین دلیل دوشنبه دیروقت به خانه رسیدیم.
استاد فکری کرد و پذیرفت که آنها روز بعد بیایند و امتحان بدهند. چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی داد و از آنها خواست شروع کنند.
آنها به اولین مسأله نگاه کردند که 5 نمره داشت؛ سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند. سپس، ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتیازی پشت ورقه پاسخ بدهند که سوال این بود: کدام لاستیک پنچر شده بود؟
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
❤️ هرکس به اندازه مصلحتش روزی میگیرد و ...
اگر روزی شما گسترده شود در زمین عصیان و طغیان میکنید!
📖 سوره شوری آیه ۲۷
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
#حدیث
❤️امام علی علیهالسلام❤️
🌸 «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ».
🌼 جهادِ زن، شوهردارى شايسته است.
📚 نهجالبلاغه، حکمت136.
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
🌸حرف بزن...
اما طوری حرف بزن که بدانی خدایت راضی است و به تو لبخند میزند!
🌸گوش کن...ا
اما طوی گوش کن که مطمئن باشی اگر خدایت از تو پرسید گوشت چه چیزهایی شنیده ، شرمسار نباشی...
🌸نگاه کن...
اما طوری نگاه کن ، که چشمهایت آیینه ای از وجود خدا باشد! پر باشد از خدا و هرچه می بینی خدا را یادت بیاورد...
🌸فکرکن ...
اما به کسی و به چیزی فکر کن که خدا را از یادت نبرد... طوری فکر کن که آخرش یک سر نخی از خدا پیدا کنی!
🌸عاشق باش...
اما طوری عاشق باش که هم به دست آوری و بتوانی از دست بدهی! طوری که معنای عشق واقعی را گم نکنی!
🌸عاشق زمینی ها باش!
اما نه طوری که زمین گیرت کند و از رسیدن به آسمان و آن عشق ابدی باز مانی!...
#عاشق_خدا_باش...❤️
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
❤️ به وعدهای که میدهی عمل کن، چرا که عمل نکردن به عهد، خدا را به خشم میآورد
📚سوره صف آیات ۲ و ۳
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
💢 #حدیث
❤️امام علی علیهالسلام❤️
🌼 «الكريمُ أبلَجُ، اللَّئيم مُلَهوَجٌ».
🌸 انسان بزرگوار، گشادهرو و انسان فرومايه، خام و ناپخته است.
📚 غررالحکم، ص18.
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
بسم الله الرحمن الرحیم، تحلیل لایحه « حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛
مقدمه
امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود.
بر این اساس بند ۹ سیاست های کلی نظام قانون گذاری مصوب ۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد.
در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند.
عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی.
زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود٬ مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت.
ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت.
به عنوان نمونه ٬ اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم ( ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت.
در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی نقض نماید.
بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام٬ آموزش های لازم و زیرساختهای ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است.
بررسی لایحه عفاف و حجاب
با گذشت ۴۴ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است.
انتظار می رفت رسانه ملی - آموزش و پرورش- دانشگاه ها- سازمان های فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن می باشد.
در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضائ اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد.
بررسی مواد این لایحه:
در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد.
در ماده یک آمده است: ماده ۱.«...... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند.....»
در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است.
تعریف جرم
اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد.
این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم٬ قابل فهم باشد باید تبیین گردد.
در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو ان گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین٬ پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود.
@ALIGHAJARY