❤️امام على عليه السلام❤️
🌸السَّيِّئُ الخُلقِ كثيرُ الطَّيْشِ، مُنَغَّصُ العَيْشِ
🍀آدم بداخلاق بسيار خطا كند و زندگيش تلخ شود.
📚غرر الحكم ؛ ۱۶۰۴
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
✨﷽✨
✍لقمان حکیم نیمه شب برای نماز بیدار شد اربابش را صدا زد: برخیز که از قافله جا نمانی!
ارباب خواب را ترجیح داد و گفت بخواب غلام خداوند کریم است!
هنگام نماز صبح شد لقمان دوباره ارباب را بیدار کرد تا از قافله نمازگزاران باز نمانی. ولی ارباب باز هم همان پاسخ را به لقمان داد.
خورشید داشت طلوع می کرد که لقمان دوباره به سراغ ارباب آمد که ای بیخبر از کاروان نمازگران جامانده ای برخیز که تمام هستی در حال سجود و تسبیح اند ولی تو را خواب غفلت ربوده است و ارباب پاسخ داد که دل باید صاف باشد به عمل نیست خدا کریم است و نیازی به عبادت ما ندارد.
روز هنگام، ارباب کیسه ای گندم به لقمان داد تا بکارد ولقمان آن را بفروخت و مشتی تخم علف هرز بر زمین پاشید هنگام درو ارباب دید در باغ جز علف نیست!!
علت را از لقمان جویا شد لقمان گفت: ای ارباب از عمل شما چنان گمان کردم که اگر نیت صاف باشد عمل چندان مهم نیست لذا من گندم گرانبها را بر زمین نپاشیدم بلکه تخم علف هرز را به نیت گندم بذر کردم.
👈چرا که خود گفتی: "نیت و دل باید صاف باشد خداوند کریم است و به عمل ما نیاز ندارد.."
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
IMG_20230526_004050_577_00.mp3
4.11M
#فایل_صوتی
🔻سلسله مباحث #رحمت_واسعه🔻
5⃣ جلسه پنجم :
⭕️تمامی خیرات در زیارت سیدالشهدا علیه السلام
✅راه ایجاد خیر و برکت در زندگی
⭕️وابستگی حیات ما به سیدالشهدا علیه السلام
🎙شیخ علی قجری
📚منبع:
کتاب کامل الزیارات ، باب بیست و هفتم
#شب_جمعه
#امام_حسین
⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
.
❤️امام على عليه السلام❤️
🌸آفةُ القُدرةِ منعُ الإحسانِ
✅️ آفت قدرت، خوددارى از نيكوكارى است.
📚 غرر الحكم ؛ حدیث ۳۹۵۵
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
📆اعـلـام مـراسـم
#جـلـسـه_هفـتگی
سخنران: حجت الاسلام قجری
مداحان: کربلایی مهدی خرسندی
کربلایی مصطفی بيت سیاح
جمعه/پنج خرداد ماه۱۴۰۲/ساعت۱۶:۳۰
بنیاد/حدفاصل میدان جوان و مرجعیت/بوستان گلباران/حسینیه روضة الزهرا
هیـئت سيدة معصومه سلام الله علیها
❤️ان شاءالله توفیق نوکری داریم❤️
⚠️#خرمشهر ها پیش رو داریم⚠️
❌در حال حاضر جنگهای ما با دشمنان ، جنگ رو در رو نیست ، جنگی نیست که با تفنگ و موشک انجام گیرد .
♻️جنگی که الان توسط کشور های غربی انجام میگیرد جنگ فرهنگی هست .
🔅کشورهای غربی با هدف گرفتن دین و فرهنگ کشور اسلامی ایران ، می خواهند در کشور عزیز ما نفوذ کنند و اذهان عمومی مردم را به نفع خودشون جهت دهی بدهند
📵 برای همچین حرکتی بهترین وسیله شبکه های مجازی هست که هر کسی با هر فکری می تواند در آن ورود پیدا کند و بدون هیچ پشتوانه علمی در آن مشغول شود و بر علیه کشور و دین اذهان مردم را جهت دهی بدهد
🔰بخاطر همین فضای مجازی به جای اینکه دست افرادی بی افتد که مخالف اسلام و کشورمون هستند باید در دست افرادی بی افتد که اسلام و کشور را به انسان ها معرفی کنند و حقانیت آن را ثابت کنند .
✅ما هم در این جنگ که مثل خرمشهر هست باید در صحنه بیاییم و در حد توان حرکت کنیم .
#شیخ_علی_قجری
#خرمشهرهادرپیش_داریم
#خرمشهر_مجازی
@ALIGHAJARY
#حدیث
❤️امام على عليه السلام❤️
🌸إنّما الدُّنيا دارُ مَجازٍ ، و الآخِرةُ دارُ قَرارٍ ، فَخُذُوا مِن مَمَرّكُم لِمَقَرِّكُم
🔷️ همانا دنيا سراى گذر
🔷️ وآخرت سراى ماندن است
🔷️ پس، از گذرگاه خود
🔷️ براى اقامتگاهتان
🔷️ توشه برگيريد.
📚نهج البلاغه ؛ خطبه ۲۰۳
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
✨﷽✨
💠انواع برخورد انسان با نعمتهای دیگران... 💠
✅ آدم وقتی می بیند که دیگران نعمتی دارند، مثلاً یک کسی خانه، ماشینی، درآمدی، شکلی، جهیزیه ای، تجارت موفقی دارد، در انتخابات رأی می آورد و... چهار رقم برق او را میگیرد:
1⃣ «غبطه» می خورد.
می گوید: خوب نعمت دارد، الحمدلله! خدایا تو که به او دادی، نوش جانش! به من هم بده! این مثبت فکر می کند. به قول سیاسیون برد برد است.
2⃣ «حسادت» می کند.
میگوید: من ندارم، ان شاء الله او هم نداشته باشد. این فکر منفی است. باخت باخت است.
3⃣ «بخل» می ورزد.
می گوید: من داشته باشم، او نداشته باشد. این هم بد است.
4⃣ «ایثار» می کند.
می گوید: او داشته باشد، من نداشته باشم. مثل مادری که پتو را از روی خودش برمی دارد و روی بچه اش می اندازد. می گوید من سرما بخورم طوری نیست، این بچه سرما نخورد.
❌ ما باید حساب کنیم که خداوند اگر چیزهایی به دیگران داده است، در عوض چیزهایی دیگری به ما داده است که به آن ها نداده است. «نَحْنُ قَسَمْنا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» (زخرف/32) «ما معيشت آنان را در زندگى دنيا ميانشان تقسيم كرده ايم»
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
❤️ با کسی که از خدا دور شده و دنیا طلب است، رفاقت نکن
📖نجم آیه ۲۹
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
May 11
#حدیث
❤️امام على عليه السلام❤️
🌸الأدبُ في الإنسانِ كشَجَرةٍ أصلُها العقلُ
✅️ادب مانند درختی است که ریشه ی آن عقل و خرد است.
📚غرر الحكم ؛ حدیث ۲۰۰۴
✅شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
❤️ نماز با فضیلت و پر برکت یکشنبه های ماه ذی القعده ❤️
🍃🌸 براي روز يكشنبه اين ماه نمازي با فضيلت بسيار از پیامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) روايت گردیده است.
🍀 از مهمترین برکات و فضائل این نماز :
۱. هركه آن را بجا آورد، توبه اش پذيرفته و گناهش آمرزيده مي شود.
۲. طلبكاران او در قيامت از وي راضي می گردند.
۳. با ايمان از دنيا برود، و ايمانش از او گرفته نشود.
۴. قبرش وسيع و نوراني گردد.
۵. پدر و مادرش از او راضي شوند، و آمرزش حق نصيب پدر و مادر و فرزندان و نژاد او گردد.
۶. روزي او توسعه يابد.
۷. فرشته مرگ در وقت مردن با او مدارا كند ، و جانش را با ملاطفت بگیرد. .
💠 کیفیت خواندن نماز را در تصویر تماشا کنید💠
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
✨﷽✨
#پندانه
🔴 آزمون صداقت
✍چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند اما وقتی به شهر خود برگشتند، متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کردهاند و زمان برگزاری امتحان بهجای سهشنبه، صبح دوشنبه بود. بنابراین، تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند
آنها به استاد گفتند: ما به شهر دیگری رفته بودیم که در راه برگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و از آنجاییکه زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را ییابیم و از او کمک بگیریم؛ به همین دلیل دوشنبه دیروقت به خانه رسیدیم.
استاد فکری کرد و پذیرفت که آنها روز بعد بیایند و امتحان بدهند. چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی داد و از آنها خواست شروع کنند.
آنها به اولین مسأله نگاه کردند که 5 نمره داشت؛ سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند. سپس، ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتیازی پشت ورقه پاسخ بدهند که سوال این بود: کدام لاستیک پنچر شده بود؟
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
❤️ هرکس به اندازه مصلحتش روزی میگیرد و ...
اگر روزی شما گسترده شود در زمین عصیان و طغیان میکنید!
📖 سوره شوری آیه ۲۷
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
#حدیث
❤️امام علی علیهالسلام❤️
🌸 «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ».
🌼 جهادِ زن، شوهردارى شايسته است.
📚 نهجالبلاغه، حکمت136.
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
🌸حرف بزن...
اما طوری حرف بزن که بدانی خدایت راضی است و به تو لبخند میزند!
🌸گوش کن...ا
اما طوی گوش کن که مطمئن باشی اگر خدایت از تو پرسید گوشت چه چیزهایی شنیده ، شرمسار نباشی...
🌸نگاه کن...
اما طوری نگاه کن ، که چشمهایت آیینه ای از وجود خدا باشد! پر باشد از خدا و هرچه می بینی خدا را یادت بیاورد...
🌸فکرکن ...
اما به کسی و به چیزی فکر کن که خدا را از یادت نبرد... طوری فکر کن که آخرش یک سر نخی از خدا پیدا کنی!
🌸عاشق باش...
اما طوری عاشق باش که هم به دست آوری و بتوانی از دست بدهی! طوری که معنای عشق واقعی را گم نکنی!
🌸عاشق زمینی ها باش!
اما نه طوری که زمین گیرت کند و از رسیدن به آسمان و آن عشق ابدی باز مانی!...
#عاشق_خدا_باش...❤️
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
❤️ به وعدهای که میدهی عمل کن، چرا که عمل نکردن به عهد، خدا را به خشم میآورد
📚سوره صف آیات ۲ و ۳
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
💢 #حدیث
❤️امام علی علیهالسلام❤️
🌼 «الكريمُ أبلَجُ، اللَّئيم مُلَهوَجٌ».
🌸 انسان بزرگوار، گشادهرو و انسان فرومايه، خام و ناپخته است.
📚 غررالحکم، ص18.
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
بسم الله الرحمن الرحیم، تحلیل لایحه « حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛
مقدمه
امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود.
بر این اساس بند ۹ سیاست های کلی نظام قانون گذاری مصوب ۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد.
در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند.
عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی.
زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود٬ مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت.
ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت.
به عنوان نمونه ٬ اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم ( ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت.
در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی نقض نماید.
بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام٬ آموزش های لازم و زیرساختهای ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است.
بررسی لایحه عفاف و حجاب
با گذشت ۴۴ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است.
انتظار می رفت رسانه ملی - آموزش و پرورش- دانشگاه ها- سازمان های فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن می باشد.
در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضائ اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد.
بررسی مواد این لایحه:
در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد.
در ماده یک آمده است: ماده ۱.«...... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند.....»
در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است.
تعریف جرم
اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد.
این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم٬ قابل فهم باشد باید تبیین گردد.
در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو ان گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین٬ پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود.
@ALIGHAJARY
تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید.
ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی گنجد. بدین صورت که صرفا به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید.
البته مسأله ای که در جای خود باید به ان پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی ٌ اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است.
۲- هنجارهای اجتماعی
هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱)
هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد.
مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹)
نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است.
"بند ب" از ماده یک لایحه
در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد.
پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد:
«.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند».
آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟
در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که دراین گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست.
در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است.
تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سوء آن؛ در این بخش توجهی نشده است.
توین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد.
ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود.
در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند.
علی اصغر مجتهدزاده
مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور
۵خرداد ۱۴۰۲
@ALIGHAJARY
دل را به دست پنجره فولاد می دهم
این جا برای هر دل بسته کلید هست
❤️میلاد هشتمین خورشید ولایت و امامت بر همه شیعیان و محبین آن حضرت مبارک 😍
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8
💠 #حدیث
❤️امام صادق علیهالسلام فرمودند❤️
🍀«مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ حَقَّقَ حُبَّنَا فِي قَلْبِهِ جَرَى يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ عَلَى لِسَانِه».
✍🏻 «هر کس ما اهلبیت را دوست بدارد و محبت ما را در قلبش تثبیت نماید، چشمههای حکمت بر زبانش جاری میشود».
📚 مجلسی، بحارالانوار، ج27، ص90.
✅ شیخ علی قجری 👇
https://eitaa.com/joinchat/1005584466C7513e071e8