eitaa logo
مهندس علیخانی‌
52.5هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
6.2هزار ویدیو
33 فایل
رسول علیخانی | فعال فرهنگی | فعال سیاسی ❤️ لینک‌ مجموعه کانال ها: https://zil.ink/alikhani_r 👤 رزرو تبلیغات : @alikhani_ra 🎖️لینک پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/rasoolism
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی از دوستان میگن چرا شما که مهندسی خوندی ، یه پست عمرانی نمیراری اینم پست عمرانی لزوم طراحی ساختمان ها در فلسطین اشغالی در برابر بار زنده موشک 😅 فتاح میقولی ♦️ / ❣️مجموعه کانال های ما را دنبال کنید : 🆑 @alikhani_r 🆑 @akhbar_asli 🆑 @raz_zabanbadan 🆑 @khabardar_ir
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ هر چه در کتاب‌های آسمانی است در قرآن است و هر چه در قرآن است در الفاتحه است و هر چه در فاتحه است در «بسم الله الرحمن الرحیم است» و هر چه در «بسم الله الرحمن الرحیم» است در باء است و هر چه در باء است در نقطه‌ای است که در زیر آن است. اسرار حروف ص ۲۲۳ در سخنی منسوب به مولا امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام آمده‌است که شرح باء بسم الله بار هفتاد شتر است. ملیحه مهدوی (۲۰ خرداد ۱۳۹۹). «ب». مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی. برخی اشاره به این دارند که نه تنها تمامی سوره‌های قرآن با باء (بسم الله الرحمن الرحیم) شروع می‌شوند بلکه سوره توبه نیز که تنها سوره بدون بسمله است با باء شروع می‌شود و با استناد به تورات مدعی می‌شوند که همه کتابهای آسمانی با حرف باء آغاز شده‌اند احمد طاهری عراق. «ب». دانشنامه جهان اسلام. ❤️ 🔴 🆑 @alikhani_r 🇮🇷
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ هرزه های ما برای آنها و پاکان آنها برای ما امروز قصد دارم مبحث مهمی را با شما عزیزان، پیش ببرم تا ساعت ۱۳ با ما همراه باشید و مطالب را که زنجیروار به دنبال هم می آیند، دنبال کنید . التماس دعای خیر ✍️
ما کان الله لیذر المؤمنین علی ما أنتم علیه حتّی یمیز الخبیث من الطیب و ما کان الله لیطلعکم علی الغیب و لکنّ الله یجتبی من رسله من یشاء فآمنوا بالله و رسله و إن تؤمنوا و تتقوا فلکم أجر عظیم» (سوره آل عمران، آیه 179) ممکن نیست خداوند مؤمنان را همانگونه که شما هستید واگذارد تا آنکه ناپاک را از پاک جدا سازد و ممکن نیست خداوند شما را بر اسرار غیب آگاه سازد (که منافقان و ناپاکان را از راه غیب بشناسید) ولی خداوند از میان پیامبرانش هر که را بخواهد بر می گزیند (و قسمتی از علم غیب را به او می دهد) پس به خدا و رسولانش ایمان بیاورید که اگر ایمان آوردید و تقوا را پیشه خود ساختید، برای شما پاداشی بزرگ خواهد بود. ❤️ 🔴 🆑 @alikhani_r 🇮🇷
ضحاک‌بن‌قیس مشرقی روایت کرده است، شب دهم محرم خوابیدیم و حسین(ع) و اصحابش تمام شب را نماز می‎خواندند و استغفار می‎کردند و مشغول دعا و گریه بودند که گروهی سواره که مراقب ما بودند، از نزدیک ما گذشتند و حسین(ع) این آیه را تلاوت فرمود: «وَلَا یحْسَبَنَّ الَّذِینَ کفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ خَیرٌ لِأَنْفُسِهِمْ، إِنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ لِیزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِینٌ...»؛ کافران مپندارند که در مهلتى که به آنها مى‌دهیم خیر آنهاست. به آنها مهلت مى‌دهیم تا بیشتر به گناهان‌شان بیفزایند و براى آنهاست عذابى خوارکننده؛ خدا بر آن نیست که شما مؤمنان را بدین حال که اکنون هستید رها کند، مى‌آزماید تا ناپاک را از پاک جدا سازد.(آل عمران/178و179) مردی از آن گروه این آیه را شنید و گفت: ما به‎خدای کعبه سوگند، طیب و پاک هستیم و آیه ما را از شما جدا کرده است! راوی می‎گوید: او را شناختم و به بریر گفتم: او را می‎شناسی؟ گفت: نه؛ گفتم: او ابوحریث عبدالله‌بن‌شهر سبیعی است. بریر او را شناخت و به او گفت: اما تو، خدا تو را از پاکان قرار نداده است. پرسید: تو کیست‍ی؟ گفت: بریر. ❤️ 🔴 🆑 @alikhani_r 🇮🇷
گفت: خدا بر من از هر چیزی عزیزتر است تو به خدا هلاک شده‎ای، ای بریر به خدا هلاک شده‎ای! بریر به او گفت: آیا می‎توانی از گناهان بزرگت توبه کنی؟ به خدا، حتما ما از پاکان هستیم و شما از خبیثان. آن مرد گفت: و من به خدا، بر این مطلب گواهم. بریر گفت: آیا این کافی نیست؟ گفت: فدایت شوم پس چه کسی یزیدبن‌عذره عنزی را که همراه من است، منصرف کند؟ بریر گفت: تف بر فکر تو. تو به هر حال سفیه هستی... . مهلتی که خداوند به برخی ناپاکان می‎دهد، به این دلیل است که از میان پاکان خارج شوند و همه انسان‎ها آنها را بشناسند. ضمن آنکه باید حجت بر آنان تمام شود که نتوانند بهانه بیاورند و از عواقب گناهان خودشان شانه خالی کنند. ♦️ / ❣️مجموعه کانال های ما را دنبال کنید : 🆑 @alikhani_r 🆑 @akhbar_asli 🆑 @raz_zabanbadan 🆑 @khabardar_ir
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ کلیپ ویژه ♨️ 🎥 ببینید | بالاخره صف پاکان و ناپاکان، جدا خواهد شد! هرزه های ما برای شما و پاکان عالم برای ما. 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 ❤️ 🔴 🆑 @alikhani_r 🇮🇷
مهندس علیخانی‌
ما کان الله لیذر المؤمنین علی ما أنتم علیه حتّی یمیز الخبیث من الطیب و ما کان الله لیطلعکم علی الغیب
اين آيه بحث از سنت آزمايش و امتحان را به ميان آورده است و ضمنا به مؤمنان هشدار مى‏دهد كه مواظب منافقان و ناپاكان باشند تا از آنها ضربه‏هاى جبران‏ناپذير نخورند. اين آيه مباركه آخرين آيه‏اى است كه درباره غزوه أحد در سوره آل عمران بيان شده است.به مسلمانان مى‏فهماند كه منافقان هرچند ممكن است ساليان درازى در ميان شما به صورت انسانهاى با ايمان و پاك زندگى كنند ولى خواه ناخواه‏شامل سنت تغيير ناپذير الهى خواهند شد و در اين آزمايش ها است كه پاك از ناپاك و خبيث از طيّب و مؤمن از منافق شناخته و جدا مى‏شوند. پس بايد مؤمنين در هر حال مواظب باشند و به هر كس كه قيافه حق به جانب به خود گرفته و چند صباحى در مسجد و معبد به نماز و نياز گذرانده، اعتماد نكنند چه بسا منافقى پليد باشد كه در پى جمع غنايم يا جاسوسى براى بيگانگان يا ضربه زدن به سران قوم است ولى هرگاه قضيه‏اى جدى نمايان مى‏شود به زودى منافقان چهره پليدشان آشكار مى‏شود و ديگر توان ادامه راه با قيافه مبدّل را نخواهند داشت. ولى چه سود كه گاهى در اثر بى احتياطى مؤمنان ضربه هائى جدى و خطرناك از سوى نا پاكان مى‏خورند و وقتى به فكر مى‏افتند و ديده مى‏گشايند كه كار از كار گذشته است چنانكه در حادثة فراموش نشدنى هفتم تير شاهد آن بوديم و ديديم چگونه در اثر اعتماد كردن بزرگان به چند نفر منافق كوردل در يك لحظه سران انقلاب را همچون شهيد مظلوم بهشتى و ساير يارانش از دست داديم. ❤️ 🔴 🆑 @alikhani_r 🇮🇷
مهندس علیخانی‌
ما کان الله لیذر المؤمنین علی ما أنتم علیه حتّی یمیز الخبیث من الطیب و ما کان الله لیطلعکم علی الغیب
مطلب ديگرى كه آيه شريفه بر آن تكيه دارد اين است كه خيال نكنيد خداوند آنچه را پشت پرده غيب است به شما مى‏نماياند تا به راحتى منافقان و ناپاكان را تشخيص دهيد و از فتنه ها و بلاهايشان در امان باشيد. خداوند به گروهى از برگزيدگان از پيامبرانش قسمتى از علم غيب عطا مى‏كند زيرا اگر بنا بود عامه مردم از غيب و نهان افراد با خبر باشند باعث هرج و مرج و فساد جامعه و گسسته شدن پيوندهاى اجتماعى و به خاموشى گرائيدن شعله‏هاى اميد در ميان مردم مى‏شد و بدينسان تمام تلاش و سعى آنها از بين مى‏رفت. و لذا علم غيب را تنها به برخى از برگزيدگانش آموخته كه قدرت تحمل آن را دارند. و اما راه شناسائى افراد از يكديگر فقط ايمان و عمل صالح و شايسته است. البته ممكن است مدتى به طول انجامد تا پاك از ناپاك جدا شود ولى به هر حال ضمن اينكه بايد مردم مواظب باشند و به هر كس اطمينان نكنند، در كشاكش روزگار و هنگام بروز حوادث سهمگين چهره ناپاكان مشخص و هويدا مى‏گردد. از اين آيه معلوم مى‏شود كه تنها راه شناختن افراد از راه اعمالشان است بويژه در مواقع خطر همچون جنگ يا خطرى كلى كه جامعه را در بر گيرد مانند محاصره اقتصادى و يا مصيبت‏هاى عمومى كه در آن حال انسان‏هاى خوب مجبور به فداكارى و از خود گذشتگى مى‏شوند و در آنصورت منافقان و ناپاكان كاملا شناخته مى‏شوند. حال كه زندگى دنيا ميدان آزمايش و بوته امتحان است چه بايد كرد؟ خداوند در اين آيه مباركه به مؤمنان گوشزد مى‏كند كه اگر بخواهيد پاك و طيب بمانيد بايد در مرحله اول ايمان داشته باشيد و ايمان به تنهائى كافى نيست كه بايد در مرحله دوم ايمان را با تقوا آميخته و با عمل شايسته همنشين سازيد.پس اگر انسان، ايمان به خدا و پيامبرانش آورد و آن ايمان را با تقوا و عمل آميخت، جزء پاكان و خوبان قرار خواهد گرفت و پاداش عظيم در انتظار او است. ❤️ 🔴 🆑 @alikhani_r 🇮🇷
مهندس علیخانی‌
ما کان الله لیذر المؤمنین علی ما أنتم علیه حتّی یمیز الخبیث من الطیب و ما کان الله لیطلعکم علی الغیب
خلاصه سخن.. از اين آيه مباركه استفاده مى‏شود كه: 1- ثواب و عقاب، امرى استحقاقى است كه ثواب در برابر عمل صالح (همراه با نيت خالص) به انسان داده مى‏شود بر خلاف باور بسيارى از مردم كه مى‏پندارند ثواب‏تفضل و بخشش الهى است و هيچ ربطى به عمل ندارد چنانكه شاعر مى‏گويد: جنت به بها نمى‏دهى مى‏دانم‏ اما به بهانه مى‏دهى مى‏دانم‏ خدايش بيامرزد شهيد بهشتى را كه پيوسته مى‏گفت: خداوند قطعا بهشت را به بها مى‏دهد نه به بهانه! و مگر در قرآن نيامده است: «و أن ليس للإنسان الا ما سعى و أنّ سعيه سوف يرى» و هيچ چيز براى انسان نيست جز با سعى و كوشش خويش و همين عمل او است كه نتيجه اش در آخرت نمايان مى‏گردد و انسان پيوسته مرهون عمل خويش است. 2- ممكن است عده‏اى با ايمان صلاحيت حمل رسالت الهى را داشته باشند ولى خداوند در ميان مردم برخى را مى‏گزيند و انتخاب مى‏كند زيرا رسالت الهى امرى استحقاقى نيست (بر خلاف ثواب و عقاب) بلكه منصبى است الهى كه تنها به برگزيدگان مى‏بخشند. 3- پيامبران الهى به خودى خود عالم به غيب نيستند بلكه بر اثر تعليم الهى، قسمتى از اسرار نهان به آنان داده مى‏شود و مقدار آگاهى آنها بسته به مشيت خداوند است. 4- اين كه خداوند مؤمن را طيب مى‏نامد معنايش اين است كه انسان در اصل فطرت مؤمن است و عوامل خارجى او را ناپاك و آلوده مى‏سازد. مگر نه در روز «ألست» پاسخ مثبت به پروردگارش داده آنگاه كه از او مى‏پرسد «ألست بربكم»؟ ❤️ 🔴 🆑 @alikhani_r 🇮🇷
دکتر نبیه بری در خاطره‌ای تعریف می‌کند که در روزهای جنگ 33 روزه، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا به بیروت آمد و در جلسه با وی، سندی داد که در آن شرایط تسلیم حزب‌الله و خلع سلاح حزب‌الله آمده بود؛ وقتی بری می‌خواهد در خصوص این سند صحبت کند، رایس می‌گوید «جلسه تمام شد» و اتاق را ترک می‌کند. چند روز بعد با تغییر معادلات میدان، رایس دست از پا درازتر به بیروت آمده و باز هم با بری دیدار می‌کند. در آن جلسه باز هم وی شروط قطعنامه 1701 را مطرح می‌کند و پس از سکوتی عمیق، بری جلسه را خاتمه داده و اتاق را ترک می‌کند! این نشان از تاثیر میدان بر صحنه سیاسی دارد. در پست‌های آتی قصد داریم مروری بر روندهای رخ داده لبنان از انفجار پیجرها تا کنون داشته باشیم. ✍️ Muhallel ♦️ / ❣️مجموعه کانال های ما را دنبال کنید : 🆑 @alikhani_r 🆑 @akhbar_asli 🆑 @raz_zabanbadan 🆑 @khabardar_ir