eitaa logo
علی خضریان | Ali Khezrian
2.3هزار دنبال‌کننده
919 عکس
368 ویدیو
0 فایل
فعال سیاسی و رسانه‌ای/ نماینده مردم عزیز ایران از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی 🌐 khezrian.ireitaa.com/alikhezrian
مشاهده در ایتا
دانلود
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢در مخالفت با طرح انتخاباتی ‏در نشست علنی ، در مخالفت با کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو، با اشاره به ضرب‌المثل «اگر برای من آب ندارد؛ برای تو که نان دارد.» خودم و دیگر نمایندگان را توصیه کردم که خدای نکرده کاری را انجام ندهیم که آبی برای نداشته باشد و فکر نان باشیم. ‏برخلاف آنچه برخی از طرح مجلس برای حذف تأثیر قطعی در یاد می‌کردند، طبق گزارش کمیسیون آموزش چنین موضوعی مطرح نبود. و با توجه به اینکه طبق قانون نحوه برگزاری آزمون سراسری می‌بایست تا پایان شهریورماه از سوی سازمان سنجش اعلام شود، عملاً این طرح به نتیجه نمی‌رسد. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢راه برخورد با نماینده متخلف در گفتگوی با برنامه تصویری آماج، در خصوص سوءاستفاده برخی نمایندگان از قدرت و یا سرزدن خطا از ایشان، ضمن اشاره به احتمال خطای نمایندگان همچون دیگر بخش‌های جامعه، موضوع پس تخلف یا سوءاستفاده و همچنین ایجاد در رأی ندادن به چنین افرادی تشریح شد. ✅ @alikhezrian
💢ذخیره استراتژیک یک ملت (بخش اول) ‏یکی از مقاطع تعیین کننده تاریخ معاصر به عنوان الهام‌بخش خودباوری و پیوند دهنده همبستگی ملی، مقطع عظیم و ماندگار تاریخی هشت سال است که با گذشت بیش از ۴۰ سال از آغاز آن دوران، همچنان به عنوان مورد استفاده ملت ایران در مواجهه با خطرات و مشکلات است. ‏جنگی که سه ماه پس از شروع آن، طارق عزیز، نخست وزیر وقت عراق، در سفرش به فرانسه خبر ملاقات برژینسکی با صدام را در مرز اردن، در اختیار مجله فیگارو قرار داد. تا به طور علنی بر همگان مشخص شود که صدام قبل از آغاز جنگ، چراغ سبز غربی‌ها و آمریکایی‌ها را نیز برای حمله به ایران گرفته بود. ‏بر همین مبنا بود که با رجوع به اظهارات و مواضع تحلیلگران منطقه و فرامنطقه‌ای می‌توان فهمید که با آغاز تهاجم رژیم بعث عراق به ایران، هیچ محاسبه‌گری مادی‌ای وجود نداشت که روی احتمال برون رفت ایران از این جنگ، بدون آنکه دچار تغییرات اساسی سیاسی و جغرافیایی شود، حسابی باز کند. ‏لذا برای ناظران و سیاست‌مداران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هیچ تردیدی وجود نداشت که تهران طی چند هفته و حداکثر چندماه سقوط می‌کند و یا در فرودگاه به استقبال هیئتی از بغداد می‌آید تا به طور مسالمت‌آمیز و با دست خودش، خواسته‌های آنها را عملیاتی کند. تصوری که هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشد. ✅ @alikhezrian
💢ذخیره استراتژیک یک ملت (بخش دوم) ‏ ایران با همه مشکلاتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در داخل به دلیل درگیری با ضدانقلاب داشت؛ توانست با هدایت و ایمانی که به داشت، روند جنگ را طی چندماه پس از آغاز در کنترل خود بگیرد و در نهایت با یک هشت ساله در برابر ده‌ها کشور بزرگ و کوچک به پیروزی برسد. ‏پیروزی ملتی که در برابر استکبار مقاومت کرد و نشان داد پیروزی ایمان بر ظلم، شدنی است و تبلوری عینی از آیه شریفه‌ی «كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ» را در عصر جدید و در دنیای تکنولوژی در حافظه تاریخی به ثبت رساند. ✅ @alikhezrian
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢قانون بر زمین مانده بانک‌های دولتی در نشست علنی گزارش در مورد عدم اجرای قانون اصلاح و تغییر اساسنامه توسط هیأت وزیران با توجه به گذشت ۱۶ سال از تصویب این قانون، قرائت شد.موضوعی که زمینه‌ساز ایجاد رقابت و ارتقای خدمات مالی و بانکی در بخش اقتصادی طبق سند چشم انداز ۲۰ ساله است. ‏تأخیر ۱۶ ساله نشان از بی‌توجهی به قانون و طرز کار معیوب دارد و باید مسئولین آن وزارتخانه برای عدم انجام تکالیف قانونی، مورد مؤاخذه قرار گیرند. ناگفته نماند اگر کمیسیون تخصصی ذیربط در مجلس به وظایف نظارتی خود اهتمام می‌ورزید، تعلل غیرقابل دفاع موصوف رخ نمی‌داد. ✅ @alikhezrian
💢گفتگو پیرامون ارزیابی نمایندگان مجلس ‏در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشجویان ضمن ارایه فشرده جریان شناسی سیاسی احزاب و جریان‌های پس از انقلاب اسلامی، پیرامون ارزیابی منصفانه و بر مبنای شاخص نمایندگان مجلس یازدهم که مهمترین پیش نیاز ایفای نقش مؤثر در پیش‌رو است، گفتگو کردیم. ✅ @alikhezrian
💢 در جمع دانشمندان پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به همراه همکارانم در مجلس و در ادامه بازدید نظارتی از طرز کار دستگاه‌های مختلف در مسیر اجرایی شدن ابر پروژه ملی و سایر پروژه‌های علمی، ضمن بازدید از این پروژه‌ها در ، در نشستی با رئیس و دانشمندان این پژوهشگاه گفتگو کردیم. ✅ @alikhezrian
7.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تصاویر مجلس و ذهنیت اجتماعی در گفتگوی با برنامه تصویری آماج، در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار برخی تصاویر حاشیه‌ای از در رسانه‌ها تلاش کردم تا گزارشی منصفانه از صحن علنی، نسبت به تصویر ساخته شده در ارایه کنم. ‏ضمن اینکه معتقدم برخی تصاویر منتشر شده از مجلس امکان ارایه توضیح دارد؛ باید بپذیریم برخی تصاویر منتشر شده از نمایندگان در ادوار مختلف مجلس نه تنها خارج از شئون نمایندگی و غیرقابل توجیه است، بلکه در مواردی خلاف شرع می‌باشد و می‌بایست با ایشان طبق قانون برخورد شود. ✅ @alikhezrian
💢دیوارنگاره‌ای که قانون شد (بخش اول) حوزه اعطایی بانک‌ها، یکی از مسائل مربوط به است که در صورت عدم نظارت دقیق و درست بانک‌های عامل بر آن ممکن است با تخلفاتی از جمله همراه شود. لذا به جهت رفع اینگونه مشکلات، سامانه متمرکز اطلاعات تسهیلات و تعهدات (سمات) به وجود آمده است. ‏نکته مهم اینکه با توجه به عدم تکمیل ، بانک‌ها تسهیلات دهی خود را به جای تسهیلات خرد و تکلیفی به به اشخاص مرتبط با خود که عموماً موجب بنگاه‌داری بانک‌ها می‌شود، اختصاص می‌دهند و بعد از پایان اعتبار ماهانه برای تسهیلات دهی، سمات را به عنوان مقصر معرفی می‌کنند. ‏این موضوع باعث شد تا در هنگام رسیدگی به لایحه ، پیشنهادی از سوی اینجانب جهت ایجاد یک زمان‌بندی یکساله برای تکمیل سمات به ثبت برسد که با استقبال کمیته پولی و بانکی کمیسیون تلفیق مواجه شد و در این کمیسیون به تصویب رسیده بود. ‏در نهایت مجلس با تصویب بند الحاقی به ماده ۱۰ لایحه برنامه هفتم، موجب شد تا تأکید پیرامون لزوم جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها در شهریور ۱۳۹۷ که اخیراً به دلیل پایین آمدن میدان ولیعصر(عج) موجب یادآوری این امر بر زمین مانده شده بود، سازوکار قانونی پیدا کند. ✅ @alikhezrian
16.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 دیوارنگاره‌ای که قانون شد (بخش دوم) ‏مصوبه مجلس برای جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها در لایحه برنامه هفتم منجر به الزام قانونی برای تکمیل سمات است که می‌تواند به وسیله نظارت پیشینی، بانک‌های متخلف را بیش از پیش منضبط کند و با محدود کردن تخلفات بانکی در تسهیلات به اشخاص مرتبط،‌ امکان افزایش تسهیلات خرد را فراهم آورد. ‏با تصویب بند الحاقی ماده ۱۰ برنامه هفتم در مجلس، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند تا پایان سال ۱۴۰۳، سامانه‌های داخلی خود را به نحوی اصلاح کنند که هرگونه ایجاد تعهد و پرداخت وجوه تحت عنوان تسهیلات بدون اخذ شناسه یکتای صادر شده از سامانه سمات امکان‌پذیر نباشد. ‏البته در جزء ۲ این بند الحاقی اشخاص حقیقی از این تکلیف مستثنی شده‌اند و این تکلیف به تکالیف مالیاتی اشخاص حقوقی اضافه شده است. و براساس جزء ۳ بند الحاقی ماده ۱۰، سازمان امور مالیاتی مکلف شده است تا معادل تسهیلات و تعهدات بدون شناسه سمات از بانک‌ها، مالیات دریافت کند. ‏یکی از اتفاقات مهم در حوزه بانکی و حرکت در مسیر نیز در جزء ۴ این بند به تصویب رسید که براساس آن، در کلیه عملیات‌های بانکی از جمله تسهیلات، دریافت و پرداخت هرگونه سود مرکب و سود از سود و جریمه تأخیر نسبت به وجه التزام و خسارت و جریمه تأخیر تأدیه ممنوع و باطل است. ✅ @alikhezrian