فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اخطار برای جذب هیأت علمی غیرایرانی
در نشست علنی #مجلس مستند به اصل ۸۲ قانون اساسی پیرامون ممنوعیت استخدام کارشناسان خارجی، با بند(پ) ماده ۹۸ لایحه #برنامه_هفتم برای جذب #هیأت_علمی_غیرایرانی، بدون تعیین ضرورت، تعداد، محدوده زمانی و رشتهها از سوی وزارت علوم که معاون فرهنگی آن اردوی مختلط را تجویز میکند، مخالفت شد.
✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پیشنهاد شفافیت اموال مسئولان
در نشست علنی #مجلس با اشاره به ضرورت #شفافیت_اموال_مسئولان به عنوان یکی از راهکارهای بازدارندگی از فساد، پیشنهاد الحاق بندی به ماده ۱۰۸ لایحه #برنامه_هفتم برای اطلاع عموم مردم از افرادی که اطلاعات مالی خود را در سامانه دارایی مقامات وارد میکنند، مطرح شد.
✅ @alikhezrian
💢رفتار با مخالفان
پژوهشی که به عنوان پایاننامه مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی با تمرکز بر موضوع بررسی اندیشه و سیره سیاسی #امام_خمینی(ره) در مواجهه با مخالفان در سال ۱۳۹۶ از آن دفاع کردم، تحت عنوان کتاب #رفتار_با_مخالفان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
بررسی سیره و اندیشه سیاسی امام(ره) میتواند به شناخت مسیر صحیح ادامه حیات سیاسی نظام #جمهوری_اسلامی کمک شایانی کند. افزون بر این با توجه به اینکه هر نظام سیاسی دارای مخالفان و موافقانی است، شناخت نحوه رفتار با مخالفان آن نظام سیاسی بر مبنای تفکرات بنیانگذارش، دارای اهمیت است.
فلاسفه اگزیستانس از مفهومی به نام «وضعیت مرزی» سخن میگویند که ناظر به بزنگاههایی است که مستلزم نوعی خطر یا حالات خاص است که امکان میدهد فرد آنچنانی که هست، ظهور کند. برهمین اساس میتوان گفت نحوه برخورد امام(ره) با مخالفان، امکان درک صحیحی از واقعیت وجودی ایشان را فراهم میکند.
این کتاب با تقسیم بندی مخالفان به سازماننیافته و سازمانیافته و بررسی مصادیقی چون مهدی هاشمی، محمدکاظم شریعتمداری، حسینعلی منتظری، سازمان مجاهدین و نهضت آزادی، پاسخ علمی و منقح برای این سوال پیدا کند که اصول و شیوه حاکم بر «رفتار با مخالفان» در گفتمان سیاسی امام خمینی(ره) چیست؟
✅ @alikhezrian
💢یادآوری قانون به قانوندانان قانونشکن (بخش اول)
متأسفانه شاهد بودیم که هیئت عمومی اتحادیه سراسری #کانونهای_وکلای_دادگستری ایران طی نشستی در یکی از هتلهای تهران، پیرامون نحوه همکاری با هیأت #تحقیق_و_تفحص مصوباتی غیرقانونی داشته است. چرا که اساساً این دستگاه نمیتواند حدود و ثغور اطلاعات و اسناد درخواستی را مشخص کند.
باید به #اسکودا یادآور شد که محدود کردن هیأت تحقیق و تفحص در خصوص مواردی که صراحتاً در #مجلس به تصویب رسیده است، واجد وصف جزائی است. و ضمانت عدم اجرای مصوبات توسط نهادهای ذیربط در ماده ۲۱۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس در نظر گرفته شده است.
مجلس برای اعمال حق نظارت و انجام امر تحقیق و تفحص میتواند از طریق ضمانت اجرای مقرر در ماده ۲۱۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، از طریق توسل به قانون مجازات اسلامی را به دادستان مرکز استان محل استقرار هر کانون اعلام جرم کند.
همچنین میتوان از طریق اعلام مراتب تخلفات اعضای هیئت مدیره هر کانون یا اعضای اسکودا به دادگاه عالی انتظامی قضات طبق ماده ۱۲۷ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا و نیز ماده ۱۰۳ و تبصره ماده ۱۲۴ همین آیین نامه و بند ۷ ماده ۶ از قانون نظارت بر رفتار قضات اقدام نمود.
✅ @alikhezrian
💢یادآوری قانون به قانوندانان قانونشکن (بخش دوم)
اعضای هیئت مدیره و روسای کانونهای وکلا بدانند مراتب استنکاف از اجرای قانون مصداق بارز ارتکاب عمل خلاف حیثیت و شرافت و شئون شغل #وکالت بوده و از موارد زایل شدن شرایط عضویت در هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری می باشد.
با توجه به اینکه وکلای دادگستری در مراسم تحلیف سوگند یاد میکنند همیشه قوانین و نظامات را محترم شمرده و نسبت به اجرای آن اقدام نمایند، هرگونه اقدام در جهت جلوگیری از تحقیق و تفحص مصداق بارز تخلف از سوگند بوده و اقدام فرد خاطی علاوه بر تعقیب کیفری، در مرجع انتظامی قابل رسیدگی است.
✅ @alikhezrian
💢بازخوانی چند سند لانه جاسوسی (بخش اول)
در نشست فعالان دانشجویی دانشگاه قم که با عنوان «آرمانی شو» در اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد. تسخیر #لانه_جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ را یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران دانستم که از آن میتوان به عنوان مهمترین اقدام دانشجویان در تاریخ #جنبش_دانشجویی یاد کرد.
نسل ما به دلیل عدم درک دوران رژیم پهلوی، و عدم درک دوران استعمار و تحقیر ملت ایران توسط آمریکاییها و انگلیسیها، اگر این دوران مهم #تاریخ ایران را مطالعه و پژوهش نکند، برداشتی ناقص و رسانهای از این دوران خواهد داشت. و این نقیصه ما را دچار خطای تحلیل خواهد کرد.
آمریکایی که این روزها در جنایات غزه با رژیم صهیونسیتی همدست است، همان آمریکایی است که در کشور ما نیز مسئول آموزش شکنجهگران ساواک بود تا به آنها بیاموزد چگونه سوزن زیر ناخن بکنند و یا زنان و مردان مبارز و مجاهد را چگونه روی صندلی داغ و یا قفس فلزی کباب کنند.
جنایات و دخالتهایی که آمریکاییها از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در ایران مرتکب شدند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم به آن ادامه دادند، تبدیل به یک بغض فروخورده در ملت ایران شد و در نهایت منجر به اقدام تاریخی دانشجویان پیرو خط امام(ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ گردید.
برخی به غلط دلیل دشمنی آمریکا با ایران را به ۱۳ آبان گره میزنند، در حالی که ۱۳ آبان واکنشی به دخالتها و دشمنیهای آمریکا در حق مردم ایران است. و بازخوانی اسناد لانه جاسوسی پرده از خباثتها و اقداماتی که آمریکاییها در ایران رقم زده بودند و یا در حال طراحی بودند، کنار میزند.
✅ @alikhezrian
💢 بازخوانی چند سند لانه جاسوسی (بخش دوم)
در اسناد لانه جاسوسی به صراحت گفتهاند که بعد از پیروزی انقلاب، ما ایران را از دست دادیم. یعنی ایران را جزو دارایی و ملک خود میپنداشتند و میگویند ایران را خمینی(ره) و مردم مذهبی از چنگ ما درآوردند و ما رها نمیکنیم و باید مجدد برگردیم.
در یکی از اسناد لانه جاسوسی، با تقسیم بندی جامعه ایران به دو جریان افراطی و میانهرو، جریان افراطی را به رهبری خمینی(ره) معرفی میکند و آنها را بهشدت اسلامگرا، ایدئولوژیک، انقلابی، ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی تحلیل کردهاند که اکثریت مردم ایران را این جریان تشکیل داده است.
یک جریان دومی را هم معرفی میکنند و از آن تحت عنوان جریان میانهرو یاد میکنند. این جریان را هم لیبرالهای مذهبی که سنبل آن در آن زمان نهضت آزادی و مهندس بازرگان و همچنین جبههی ملی و ملیگراها هستند، معرفی میکنند.
آمریکاییها در همین اسناد میگویند ما باید سعی کنیم این جریان میانهرو را در حکومت جمهوری اسلامی تقویت کنیم و باید جریان افراطی ضد آمریکایی به رهبری خمینی(ره) را از صحنه خارج و مأیوس کنیم یا به جان هم بیندازیم. باید درگیری داخلی پیش بیاید و آن جریان میانهرو مسلط شود.
عدهای بعد از ۴۴ سال همچنان بچههای انقلابی را با برچسب زدنهایی همچون تندرو، افراطی و... میخواهند منفعل و یا از میدان خارج کنند. اینها باید مشخص کنند ارتباطشان با دستورالعملهای کشف شده در لانه جاسوسی چیست؟ و چرا نیروهای انقلابی را با دستورالعمل آمریکاییها تخریب میکنند؟!
✅ @alikhezrian
💢بازخوانی چند سند لانه جاسوسی (بخش سوم)
آمریکاییها در همان اسناد حتی برای حوزه علمیه هم طراحی دارند. و میگویند آخوندهای مخالف خمینی(ره) را باید پیدا و تقویت کنیم. در این خصوص حتی به اسم مشخص کرده بودند که با فلان مرجع و عالم دینی باید ارتباط برقرار کنند.
یکی از نکاتی که با مطالعه اسناد لانه جاسوسی میتوان به آن رسید و فرامتنی مهمتر از این متون تاریخی است، این است که آمریکایی که در آن سالها چنین طراحی و برنامهها و همچنین جاسوسهایی را در داخل کشور داشته است، قطع یقین امروز دهها برابر آن روز در حال انجام همان کارها هستند.
فعالان دانشجویی با مجاهدت خود کمکاری دستگاههای آموزش و پرورش و دانشگاهها را در رساندن محتوای اسناد لانه جاسوسی به نسل جدید جبران کنند. اینها از این جهت باید مرور شوند که اولاً شناختمان نسبت به دشمن کامل شود و همچنین بدانیم امروز هم امثال این افراد در سیستم نفوذ کردهاند.
✅ @alikhezrian