eitaa logo
علی خضریان | Ali Khezrian
2هزار دنبال‌کننده
757 عکس
326 ویدیو
0 فایل
فعال سیاسی و رسانه‌ای/ نماینده مردم عزیز ایران از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی 🌐 khezrian.ireitaa.com/alikhezrian
مشاهده در ایتا
دانلود
💢جنبش دانشجویی مقابل پدیده بی وطنی (بخش اول) در ویژه برنامه گرامیداشت که با موضوع و نسبت آن با مسائل کشور به همراه پرسش و پاسخ در خصوص عملکرد در سالن مدافعان سلامت پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، دلایل ماندگاری ۱۶ آذر ۱۳۳۲ پس از گذشت هفتاد سال تشریح شد. بعد از کودتای ۲۸ مرداد عمده جریان روشنفکری دو طیف شدند که بخشی از این جریان از ترس جان و مال و یا به هر دلیل دیگری در مقابل کودتا سکوت کرد و بخشی دیگر نیز به دلیل منافع خود با دولت کودتا همراه شد. حتی در آن زمان کسانی بودند که هم در دولت مصدق بودند و هم در دولت کودتا حضور داشتند. جنبش دانشجویی در آن دوران یعنی از روزهای آغازین سال تحصیلی و از ۱۶ مهر سال ۱۳۳۲ نسبت به کودتا و کودتاگران و کسانی که ملی‌شدن را زیر سوال بردند و یک دولت مردمی را زمین زدند، اعتراض کرد و برخلاف طیف عمده جریان روشنفکری در کشور، پای ایران ایستاد. ✅ @alikhezrian
‌ 💢جنبش دانشجویی مقابل پدیده بی وطنی (بخش دوم) باید بپذیریم کودتای ۲۸ مرداد که منجر به سقوط یک دولتی با وجهه مردمی پررنگ‌تر نسبت به دولت کودتا شد، در سطح اجتماعی دارای یک بدنه اقلیت حامی بود که به دلیل انفعال بدنه اکثریت توانست به نتیجه برسد و نتیجه آن شد که جنبش ملی شدن صنعت نفت را زمین بزند. علی القاعده سرکردگان آن بدنه اجتماعی که کودتا را همراهی می‌کنند، می‌دانند که اقداماتشان منجر به زمین زدن منفعت ملی می‌شود، اما به دلیل اینکه این افراد دچار شده‌اند، با دشمن همراهی می‌کنند. این پدیده صرفاً مختص سال ۱۳۳۲ و ملی شدن صنعت نفت نیست و مصادیق متعددی دارد. در حالی که عموم مردم آن دوران نیز این پدیده بی وطنی را درک می‌کردند، به دلیل سر و صدای رسانه‌ای اقلیت همراه با کودتا، دچار انفعال شدند. و در چنین شرایطی جنبش دانشجویی با ایستادگی مقابل اقدامات دولت کودتا، در حقیقت مقابل این پدیده بی وطنی ایستاد و ماهیت آن را افشا کرد. ✅ @alikhezrian
💢ضعف‌ها و تناقضات ظریف (بخش اول) در نشست رونمایی از کتاب که از سوی دکتر در ۶ جلد به رشته تحریر درآمده است؛ با تقدیر از این اثر مستند، به ضعف‌های کارشناسی آقای در طول مذاکرات هسته‌ای که نقش مهمی در ضعف توافق برجام و سوءاستفاده دشمن از آن داشت، تشریح شد. آقای ظریف در دفعات متعدد در طول انجام توافق، ادعا می‌کرد که به علت رفع قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین حقوق بین‌الملل، رؤسای جمهور بعدی نمی‌توانند از توافق خارج شوند یا خروج آنها اثری نخواهد داشت. اما همگان شاهد بودند که ترامپ به راحتی و به صورت یک‌طرفه از توافق خارج شد. عدم شناخت از تفاوت و درجه اهمیت تحریم‌ها یکی دیگر از ضعف‌های آقای ظریف بود و تصور می‌کرد که با رفع تحریم‌های شورای امنیت، دیگر تحریم‌های آمریکا اثر نخواهد کرد. اما همان‌طور که در طول اجرای و پس از خروج آمریکا از برجام مشخص شد، نتوانست بهره‌مندی اقتصادی را ببرد. ✅ @alikhezrian
💢ضعف‌ها و تناقضات ظریف (بخش دوم) عدم فهم از دوره‌های مختلف تحریمی و علت پیروی اروپا از آمریکا یکی دیگر از نقاط ضعف آقای ظریف بود که باعث زیان فراوان اقتصادی به کشور شد. او معتقد بود چون قطعنامه‌های شورای امنیت را رفع کرده است، خروج یک کشور باعث نمی‌شود تا تعهدات سایر کشورها با مشکل روبه‌رو شود. همین نگاه غلط باعث شد ایران علی‌رغم خروج آمریکا از برجام دل به ببندد، اما اروپایی‌ها حتی کالاهای بشردوستانه به ایران را کاهش دادند. و دکتر ظریف که پیش از آن ادعا دیگری کرده بود، مجبور شد نامه‌های زیادی به اروپایی‌ها بزند و از آنها بابت قطع تعاملات اقتصادی با ایران گله کند. عدم تسلط به متن برجام در مورد بازگشت‌پذیری تحریم‌ها، یکی دیگر از ضعف‌های مسؤل تیم مذاکره‌کننده بود و باعث شد تا بیان کند: «در صورت بازگشت‌پذیری، توافقات باقی خواهد ماند و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.» درحالی که براساس بند ۳۷ برجام، این موضوع شامل تحریم‌های اروپا و آمریکا نمی‌شود. آقای ظریف در سال ۹۴ گفته بود: «از روز اجرای توافق، اجرای کل تحریم‌های ایالات متحده متوقف خواهد شد.» در حالی که علاوه بر باقی ماندن تحریم‌های اولیه و یا تحریم مهمی همچون محدودیت استفاده از چرخه دلار در برجام، تحریم‌های آمریکا صرفاً برای افراد خارج شده از لیست متوقف می‌شد. همین موضوع باعث شد در طول اجرای توافق بانک‌های بزرگ دنیا با ایران کار نکنند. موضوعی که در گزارش سوم در اجرای برجام نیز به آن اشاره شده بود. ✅ @alikhezrian
💢ضعف‌ها و تناقضات ظریف (بخش سوم) آقای ظریف مدعی شده بود که خطوط قرمز رهبری در مذاکرات رعایت شده است. این درحالی است که خود تأکید کردند که دکتر ظریف بیان کردند که برخی خطوط قرمز رعایت نشده است. علاوه بر این بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که عدم رعایت خطوط قرمز رهبری باعث ضرر و زیان به شده است. تناقض در مورد اثر تحریم‌ها بر فروش نفت باعث شد تا آقای ظریف پس از رسیدن به توافق برجام. برای توجیه اقدام خود، ادعا کند که اگر توافق ژنو یا برجام نبود، فروش نفت ایران صفر می‌شد. موضوعی که نه تنها با آمارهای بین‌المللی حتی آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا سازگاری نداشت. آقای ظریف پس از نهایی شدن برجام گفته بود: «می‌گویند اثر بازگشت تحریم‌های آنها یک‌شبه است که نیست و به سالها زمان نیاز دارد، اثر بازگشت ما می‌تواند زودتر باشد، زیرا اگر نقض عهد کنند کار ما با پیچ و مهره‌هاست.» اما ظرف چند روز اروپایی‌ها توافقات خود با ایران را نیمه‌کاره رها کردند. بازخوانی تجربه و مسیر مذاکرات که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، باعث می‌شود تا مسیر اشتباه گذشته تکرار نشود. البته لازم است با توجه به خسارات وارد شده به کشور این موضوع در یک محکمه قضایی نیز بصورت عادلانه رسیدگی شود. ✅ @alikhezrian
💢ویژه برنامه هفته دانشجو دانشجوی دیروز، نماینده امروز 🔸 با حضور نمایندگان مجلس: علی خضریان (سخنگوی کمیسیون اصل نود) سیدمحسن دهنوی (عضو هیأت رئیسه مجلس) مجتبی رضاخواه (عضو کمیسیون برنامه و بودجه) سیدنظام‌الدین موسوی (عضو هیأت رئیسه مجلس) زمان: شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ مکان: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشکده عمران، سالن آمفی‌تئاتر ✅ @alikhezrian
💢در جمع دانشجویان دانشگاه خوارزمی در نشستی با فعالان دانشجویی که ۵ ساعت به طول انجامید، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد به سؤالات متعدد پیرامون موضوعات مختلف پاسخ داده شد و مقرر شد با تعیین مسایل اولویت‌دار، نسبت به تشکیل جلسات کارشناسی و رسیدن به پیشنهادات مشخص نیز اقدام شود. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در گفتگویی که با برنامه پیرامون عملکرد داشتم، پیرامون موضوعات مختلفی از شفافیت آرای نمایندگان تا افزایش سن بازنشستگی صحبت شد. همچنین به سؤالاتی که در خصوص وضعیت در انتخابات پیش‌رو بیان شد، پاسخ دادم. فیلم کامل این گفتگو را در آپارات ببینید: https://www.aparat.com/v/NeW3b@alikhezrian
💢 نشست سیاسی و تبیینی رقابت و مشارکت در انتخابات و بررسی عملکرد مجلس یازدهم 🎤سخنران: علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل نود 📅 زمان: دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ 🕖 ساعت ۱۸:۱۵ 📍خیابان پیروزی، خیابان نبرد شمالی، شهید نجار محمودی، کوچه اعتماد، حسینیه محب الشهدا ✅ @alikhezrian
💢سه شاخص برای ارزیابی مجلس در نشست «دانشجوی دیروز، نماینده امروز» که به مناسبت در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، به همراه آقایان سیدنظام‌الدین موسوی و مجتبی رضاخواه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و بیان نقاط قوت و ضعف آن، به سؤالات نیز پاسخ داده شد. برای لازم است سه شاخص مدنظر قرار گیرد. اول اینکه تفاوت دیدگاه‌ها در مجلس امری طبیعی است و همه مجلس موافق یا مخالف طرح یا اقدامی نیستند. دوم نقش ریل‌گذاری مجلس که اقداماتش زود بازده نیست و سوم تفاوت اثرگذاری و نقش رئیس مجلس، هیأت رئیسه و دیگر نمایندگان است. در این نشست همچنین قوانین اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جهش تولید مسکن، اصلاح قانون انتخابات مجلس، مالیات بر خانه‌های خالی، ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، افزایش حقوق سربازان، اصلاح قانون چک، عفاف و حجاب و اجرای قانون کاداستر تشریح شدند. ✅ @alikhezrian