eitaa logo
علی خضریان | Ali Khezrian
2.2هزار دنبال‌کننده
785 عکس
330 ویدیو
0 فایل
فعال سیاسی و رسانه‌ای/ نماینده مردم عزیز ایران از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی 🌐 khezrian.ireitaa.com/alikhezrian
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سه شاخص برای ارزیابی مجلس در نشست «دانشجوی دیروز، نماینده امروز» که به مناسبت در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، به همراه آقایان سیدنظام‌الدین موسوی و مجتبی رضاخواه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و بیان نقاط قوت و ضعف آن، به سؤالات نیز پاسخ داده شد. برای لازم است سه شاخص مدنظر قرار گیرد. اول اینکه تفاوت دیدگاه‌ها در مجلس امری طبیعی است و همه مجلس موافق یا مخالف طرح یا اقدامی نیستند. دوم نقش ریل‌گذاری مجلس که اقداماتش زود بازده نیست و سوم تفاوت اثرگذاری و نقش رئیس مجلس، هیأت رئیسه و دیگر نمایندگان است. در این نشست همچنین قوانین اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جهش تولید مسکن، اصلاح قانون انتخابات مجلس، مالیات بر خانه‌های خالی، ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، افزایش حقوق سربازان، اصلاح قانون چک، عفاف و حجاب و اجرای قانون کاداستر تشریح شدند. ✅ @alikhezrian
💢 آیین رونمایی و اکران مستند «صفر-یک» با موضوع سربازی تخصصی با حضور آقایان: سیدمحسن دهنوی، نماینده مجلس علی خضریان، نماینده مجلس محمدامین سلیمی، فعال رسانه‌ای صالح نیکنام، مسئول کمپین «از سربازی بگو» سیدمهدی دزفولی، تهیه کننده مستند مهدی انصاری، کارگردان مستند 🕰 زمان: سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ | ساعت ۱۳ 📍 مکان: دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده شیمی | سالن جابر بن حیان ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دفاع از عملکرد مجلس یازدهم در برنامه تلویزیونی ، ضمن دفاع از کارنامه عملکردی ، خصوصیت ریل‌گذاری مجلس در مسائل کشور از طریق قانون‌گذاری و استفاده از ابزار نظارت، برخی از کارهایی که در این خصوص انجام شده است، تشریح شد. قانونی همچون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در مجلس یازدهم تصویب شد، اثر مستقیم و کوتاه مدت ندارد، اما اثرات میان مدت مثبتی دارد. باید بسترهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آماده و قانون اجرا شود. حتی برخی تأثیرات این قانون، ۱۰ سال دیگر در جامعه ما دیده می‌شود. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در دوره‌ای تصویب شد که کشور ما همه تعهدات خود را ذیل انجام می‌داد، اما آمریکا از برجام خارج شده بود و دولت‌های اروپایی هم هیچ اقدامی در زمینه لغو تحریم‌ها به تبعیت از آمریکا انجام نمی‌دادند. این قانون دست ایران را برای مذاکرات پر کرد. مجلس یازدهم با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، توانست انحصار برخی مشاغل همچون وکالت و سردفتری را کنار بزند و همچنین توانست افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی را برای مناطق محروم به نتیجه برساند. اقداماتی که طی سال‌های آینده در جامعه احساس خواهند شد. ✅ @alikhezrian
💢 مشارکت در انتخابات پیش‌رو؛ راهکارها و چالش‌ها نشست هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو؛ راهکارها و چالش‌ها توسط اندشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برگزار می‌گردد. 🔰سیدمرتضی نبوی، منوچهر متکی، محمدرضا مجیدی، سیدجواد حسینی، علی خضریان، عبدالله مرادی و محمدهادی فلاح‌زاده در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند. 📎 زمان: چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ مکان: انتهای خیابان فلسطین جنوبی، خیابان شهید صالحی (هلالی)، پلاک ۳۱، سالن جلسات مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی @enghelab_khamenei@alikhezrian
💢جلوگیری از انحصار در حوزه سلامت در نشست با وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو و معاونین وزارتخانه‌های ارتباطات و اقتصاد، موضوع اجرای آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در و همچنین تخلف سازمان غذا و دارو در اعطای مجوز انحصاری ‎ درب منزل به بیمه دی بررسی شد. در این جلسه مقرر شد ایرادات پیش نویس آیین نامه موضوع ماده ۸ هیأت وزیران با تمرکز بر محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان در لایه اپراتوری و جلوگیری از ایجاد انحصار برای مجموعه‌های خاص، اصلاح شود و ظرف مدت یک ماه و با نظارت کمیسیون اصل نود مجلس به تصویب کارگروه ویژه برسد. با توجه به لزوم نظام‌مند شدن عرضه دارو توسط سکوهای اینترنتی، مقرر شد استانداردهای بهداشتی و ضوابط خرده‌فروشی دارو از مبدأ داروخانه‌های دارای مجوز از طریق پلتفرم‌های برخط با امکان دسترسی به سامانه TTAC ظرف یک ماه توسط وزارت بهداشت تدوین و به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال برسد. همچنین تکلیف ۲۰ ساله‌ای در مورد مواد ۶۰ و ۷۹ قانون تجارت الکترونیک در زمینه نحوه پردازش و نگهداری داده‌های سلامت مردم بر عهده وزارت بهداشت و سازمان برنامه می‌باشد که در این جلسه شکل اجرایی به خود گرفت و مقرر شد این تکلیف نیز ظرف مدت دو ماه نهایی و ابلاغ شود. ✅ @alikhezrian
💢در جمع اهالی خیابان پیروزی در نشست سیاسی و تبیینی که پیرامون رقابت و مشارکت در و بررسی عملکرد در حسینیه محب الشهدا واقع در خیابان پیروزی برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات تقنینی و نظارتی صورت گرفته شده در مجلس که منجر به تغییرات مهمی در ریل‌گذاری کشور شده است، به سؤالات مردم پاسخ داده شد. ✅ @alikhezrian
💢گفتگو حول محور سربازی ‏در مراسم رونمایی مستند «» با موضوع در شرکت‌های دانش‌بنیان که در سالن جابر ابن حیان دانشکده شیمی برگزار شد، با اشاره به اقدامات مجلس در افزایش حقوق سربازان، پیرامون واقعیت خدمت نظام وظیفه که اصلاح آن الزاماً حذف مسأله نیست، صحبت شد. اصلاح قانون نباید منجر به طبقاتی کردن خدمت سربازی شود. موضوعی که بعضاً حتی در بدنه دانشجویی که باید پرچم‌دار و پیشرو در عدالت باشند نیز افرادی را می‌بینیم که بدون توجه به ابعاد اجتماعی موضوع ایده‌ای تحت عنوان از طریق را مطرح می‌کنند. در حالی که سربازی حرفه‌ای بدون پیش‌بینی منابع و اینکه نیروهای مسلح را قانع کنید که منابعش تضمینی و پایدار و موجود است، به معنای ایجاد یک مالیات امنیت برای کسانی که نمی‌خواهند سربازی بروند. و در نهایت برای بخش ضعیف جامعه شکل می‌گیرد. ما حق نداریم ضمن پیگیری حقوق ، برای قشری سرخوردگی اجتماعی ایجاد کنیم. لباس نظامی نباید به عنوان لباس فقرا شناخته شود و بگوییم عده‌ای پول دارند و مالیات امنیت می‌دهند و شما که پول ندارید، خدمت بروید؛ آن هم نه دو سال، بلکه به عنوان سربازی حرفه‌ای ۵ تا ۷ سال خدمت کنید. کسانی که می‌خواهند در شرکت‌های دانش‌بنیان دوران خدمت خود را بگذرانند، باید بتوانند در تسهیل کار دیگرانی که خدمت می‌روند، کاری کنند تا آنجایی که در بعضی از این امور که ممکن است منجر به حذف نیروی انسانی شود. خدمت یک فرد نخبه باعث می‌شود تا کار خدمت برای دیگر جوانان نیز تسهیل شود. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 طرز کار کمیسیون اصل نود در گفتگوی با برنامه با اشاره به نحوه رسیدگی به شکایات در ، محدوده صلاحیت این کمیسیون در ، جهت رسیدگی به طرز کار دستگاه‌ها تشریح شد. کمیسیون اصل نود مجلس در ۵ کمیته تخصصی نسبت به شکایات مردمی از طرز کار دستگاه‌ها رسیدگی می‌کند و در موضوعاتی که مرتبط با عموم باشد، گزارش آن را در صحن علنی به اطلاع عموم می‌رساند و در مواردی که شکایت عمومی نباشد، نتیجه رسیدگی را به اطلاع شاکی پرونده می‌رساند. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی افزایش مشارکت سیاسی (بخش اول) در نشست هم‌اندیشی «مشارکت در پیش‌رو؛ راهکارها و چالش‌ها» که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان سیاسی در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار گردید، با بیان اینکه افزایش یک تعارف و شعار سیاسی صرف نیست، نکاتی پیرامون تحقق آن بیان شد. نگاه حضرت (ره) به مردم و تکلیف نقش و جایگاه را در نظام اسلامی مشخص کرده است. و به عبارت دیگر وقتی ما مردسالاری را می‌پذیریم، در حقیقت نقش دخالت مردم در امور حکومتی را پذیرفته‌ایم و می‌بایست نقش مردم را در اداره امور جمعی تسهیل و گسترش بدهیم. از منظر امام خمینی(ره) واژه شعارگونه‌ای نبود. در زمانی که ایجاد یک نظم سیاسی جدید در بر مبنای جمهوری اسلامی مطرح شد، با هژمونی حضرت امام حتی اگر به شعار نیز تبدیل می‌شد، بعید بود با مخالفت اجتماعی مواجه شود. به طبع آن اگر نام نظام نوپای پس از انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی گذاشته می‌شد، طبعاً بخشی از اختیارات مردم در اداره حکومت نیز محدود می‌شد. این مسأله از این لحاظ اهمیت دارد که بدانیم طرح مردم‌سالاری دینی در ایران از سوی امام(ره) بر مبنای باور و اعتقاد قلبی ایشان به مردم بوده است. بنابراین اگر می‌خواهیم در انتخابات پیش‌رو مسأله افزایش مشارکت در انتخابات تحقق یابد، باید تکثر گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در عرصه انتخابات بروز و ظهور پیدا کند و البته درست فهم شود. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی افزایش مشارکت سیاسی (بخش دوم) زمانی در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، دو نگاه سیاسی غالب شامل خط امامی‌ها و مقابل خط امامی‌ها بود که نشأت گرفته از تفاوت دیدگاه‌ها درباره پیرامون تدوین قانون اساسی و از این دست تصمیمات شکل گرفته بود و زمینه رقابت و مشارکت سیاسی را در جامعه محقق می‌کرد. بعد از روی کار آمدن خط امامی‌ها، در جریان نحوه اداره کشور در موضوعات اقتصادی، مسایل سیاسی داخلی و خارجی، دو جریان چپ و راست از دل این جریان شکل گرفت که در نتیجه اختلافات سیاسی و اقتصادی در بدنه جریان خط امامی‌ها بود که زمینه مشارکت و رقابت در انتخابات را میسر و محقق کرد. پس از این دوره شاهد شکل‌گیری اصلاح طلب و اصولگرای مرسوم در ادبیات سیاسی کشور بودیم که البته پیش از این یک طیف وابسته به دولت کارگزاران که قالب آنها بخشی از طیف راست سنتی آن زمان بودند،‌ تحت عنوان راست دولتی شکل گرفت و در نهایت به اصلاح طلبان پیوست. از سال ۱۳۸۴ به بعد و با حضور همزمان آقایان احمدی نژاد، قالیباف، لاریجانی، ولایتی، رضایی، کروبی، هاشمی، مهرعلیزاده و معین رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت و نشان داد که دیگر تحلیل دوگانه چپ و راست یا اصلاح طلبی و اصولگرایی در صحنه سیاسی کشور مثل سابق نخواهد بود. فضا به گونه‌ای شده بود که مردم بین آقایان لاریجانی و ولایتی، احمدی نژاد و قالیباف، معین و کروبی تفاوت‌هایی می‌دیدند. بنابراین از سال ۱۳۸۴ با نوعی از و خروج از دوگانه‌های مرسوم گذشته همچون و مواجهیم که متأثر از فضای اجتماعی است. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی افزایش مشارکت سیاسی (بخش سوم) این تکثر همچنان هم واقعیت عرصه سیاسی و اجتماعی ایران است که در حال پیشروی است. بطوریکه به سمت متکثرتر شدن محیط سیاسی در حرکت هستیم. البته در حین تکثر، آنچه محل اصلی رقابت‌های سیاسی است، مسأله ایده‌های حکمرانی است. سؤال و مطالبات مردم نسبت به داوطلبان انتخابات تغییر کرده و دیگر اینگونه نبود که مردم سؤال کنند که داوطلبان از کدام گروه سیاسی هستند، بلکه سؤال‌شان این است که افراد با چه ایده‌ای می‌خواهند کشور را در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی یا بانکداری و شرایط تحریمی اداره کنند. برخی گروه‌های سیاسی دچار بیماری سیاسی "ماندن در گذشته" شده‌اند و تصور می‌کنند مردم منتظرند چه ائتلاف‌هایی شکل می‌گیرد و یا فلان چهره‌ سیاسی وارد عرصه انتخابات می‌شود یا خیر. بر همین اساس معتقدند که با کنار گذاشتن وظایف قانونی، باید در صلاحیت‌ها با دست بازتر عمل کند. در انتخابات شورای شهر دوم که بیشترین احراز صلاحیت‌ها حتی اعضای نهضت آزادی توسط نمایندگان مجلس ششم صورت گرفت و مجری انتخابات نیز دولت اصلاحات بود، شاهد پایین‌ترین مشارکت سیاسی با ۱۳درصد در جمهوری اسلامی هستیم که با نظریه‌ای که برخی برای احراز صلاحیت‌ها مطرح می‌کنند، همخوانی ندارد. مسأله افزایش مشارکت چیزی نیست که لزوما با باز شدن فضا و احراز صلاحیت حداکثر بتوان آن را محقق کرد. مردم امروز به دنبال دانستن گروه‌ها و جریانات سیاسی هستند، بنابراین اینکه بخواهیم صرفاً لیستی را درست کنیم، عامل پیروزی یک جریان سیاسی نخواهد بود. ✅ @alikhezrian
💢جامعه شناسی فاطمیه یکی از مهمترین سؤالاتی که در سوگواری‌های ایام می‌بایست با تحلیل از شهر مدینه به آن پاسخ داده شود، این است که چرا حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) غریب واقع شدند؟ و ضرورت دارد تا علت غربت اولیای الهی را بررسی کنیم. برخلاف آنچه عموماً پیرامون دوران پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) از دشمنی چند نفر نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بیان می‌گردد، باید بپذیریم که اکثریت بالایی از مدینۀ آن روزگار با دشمنی و یا سکوتشان به نوعی از ظلم حمایت کردند. و نمی‌توان این واقعیت اجتماعی را نادیده گرفت. اصلی‌ترین داغ ایام شهادت (س) این است که چرا دختر پیغمبر(ص) در جامعۀ مدینه غریب می‌ماند؟ و مردمی که رابطه پیامبر(ص) با ایشان برایشان اظهرُ من الشمس بود، در مقابل حق طلبی حضرت ساکت ماندند، و او را تنها گذاشتند و اجازه دادند به دختر پیامبر و امیرالمؤمنین علی(ع) ظلم شود؟ از منظر جامعه‌شناسانه به جای اینکه ریشه غربت حضرت زهرا(س) را در یکی دو نفر ظالم و غاصب دنبال کنیم و آنها را مقصرین غصب حق ولایت و فدک جلوه بدهیم، باید دلایل آن را در میان مردم مدینه جستجو کنیم؛ و الّا در هر جامعه‌ای، عده‌ای افراد بد و ظالم وجود دارند و این مختص جامعه مدینه نیست. واقعیت این است که از همان روزهای ابتدایی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) تاکنون شاهد تقابل دو دیدگاه و یک الگوی در جامعه اسلامی بوده و هستیم. و حضرت زهرا(س) اولین شهیده‌ای است که در مقابل جامعه‌ای که ظلم را می‌دید و همراهی و سکوت کرده بود، غریبانه ایستاد. ✅ @alikhezrian
💢گره مشارکت در دستان خانه ملت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌نماید؛ مناظره ویژه انتخابات با حضور: احمد زیدآبادی (روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب) علی خضریان (نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل نود) زمان: روز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴-۱۶ مکان: دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سالن آمفی تئاتر فجر ✅ @alikhezrian
💢زمین کج مناظره برای زیدآبادی! (بخش اول) در مناظره‌ای با جناب ، روزنامه‌نگار و فعال اصلاح طلب که با موضوع مشارکت در در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با مرور نزاع‌های انتخاباتی میان جریان‌های سیاسی در سال‌های گذشته، تلاش کردم تا با سؤالاتی ملموس، واقعیت بدون روتوش سیاست‌ورزی امثال ایشان را عیان کنم. سؤالاتی که ظاهراً موجب عصبانیت آقای زیدآبادی گردیده و باعث شده تا ایشان با توهین به ساحت ، از در و دیوار مراسمی که در کمال آرامش برگزار شد و حاضر نیز سؤالات خود را از طرفین مناظره پرسیدند، ایراد بگیرد و در کوچه خلوت روزنامه آقای کرباسچی شاخ و شونه بکشد! جناب زیدآبادی بهتر بود به جای بهانه گرفتن و زیر میز زدن برای مناظره‌ای که ۲۰ دقیقه نیز طبق زمان‌بندی بیشتر صحبت کردند، پاسخی برای سؤالات مطرح شده پیدا می‌کردند و آنها را برای تغییر ذهنیت دانشجویان منتشر می‌کردند. هر چند این رفتار از خصوصیات ایشان و دیگر بازندگان انتخابات ۸۸ است. ✅ @alikhezrian
💢زمین کج مناظره برای زیدآبادی! (بخش دوم) سؤالاتی که حق افکار عمومی است تا بداند کسی مثل جناب زیدآبادی با ادعاهایی که از زمین و زمان ایراد می‌گیرد، به پشتوانه کدام سابقه و ایده حکمرانی از شیخ مهدی کروبی در انتخابات حمایت کرده است؟ و یا چگونه ادعای آزادی‌خواهی و شرافت را با مواضع خود پیرامون دولت اسرائیل با هم جمع می‌کند؟ جناب زیدآبادی باید پاسخی برای دانشجویان حاضر می‌داشتند که چطور با گفتمان «بدیم بره» کنار آمدند و امروز حل همه مشکلات را یکجا از دولت و مجلس مطالبه می‌کنند؟ و چطور با کسانی که با ادعای ریاکارانه آزادی‌خواهی، نقد اندیشه را به هجو و هو کردن مخالفان کشاندند، همکاری مطبوعاتی داشتند؟! البته برخلاف ادعای خلاف واقع جناب زیدآبادی از کم و کیف مراسم، این نشست دانشجویی توسط رسانه‌های مختلف خبری حاضر در مراسم تصویربرداری و ضبط صدا شده است که با کوچکترین جستجویی تمام و کمال قابل دسترسی است و بهتر است به جای نوشتن، مخاطبان را به آنها ارجاع دهم تا خودشان قضاوت کنند. ✅ @alikhezrian
32.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢جمع شارلاتانیسم و ناکارآمدی در جلسه مناظره با جناب که پیرامون مشارکت در در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، در پاسخ به انتقاد ایشان برای کشاندن مردم پای صندوق رأی از سوی افراد بدون کارنامه و با شعارهای پوپولیستی، خواستم تا دلایل حمایت خود از شیخ مهدی کروبی در انتخابات ۱۳۸۸ را تشریح کند. جناب زیدآبادی در حالی امروز در جایگاه منتقد نسبت به نامزدهای انتخابات از واژه بهره می‌برد که به اذعان خودش دلیل حمایتش در انتخابات سال ۸۸ از آقای کروبی، توافق برای انتخاب وزرای کشور، فرهنگ و علوم با هماهنگی ایشان و پذیرش برنامه‌ای نانوشته برای دولت کروبی بوده است! جناب زیدآبادی در حالی تلاش می‌کند تا عدم امکان ورود امثال خود به عنوان نامزد در انتخابات را برخورد سلیقه‌ای و حذفی دانسته و از دستگاه‌های نظارتی همچون شورای نگهبان انتقاد کند، که برخی اقدامات رادیکال ایشان در محیط سیاسی و رسانه‌ای در همسویی با ضدانقلاب را به ایشان یادآوری کردم. به جناب زیدآبادی یادآوری کردم که حرکت به سمت رویکرد رادیکالیسم در عرصه سیاسی، ضمن اینکه موجب عدم اقبال اجتماعی در انتخابات می‌گردد، ضمن اینکه در مواردی موجبات کنار گذاشتن در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی را رقم می‌زند، آنجایی نیز که به قدرت رسیدند، دچار ناکارآمدی در اجرا شده است. یکی از مصادیق ناکارآمدی رویکرد جریان نزدیک به جناب زیدآبادی در حوزه مسکن را یادآوری کردم که چطور با تصدی وزارت راه و شهرسازی از سوی جناب عباس آخوندی، ساخت مسکن مهر بدون هر ایده جایگزین دیگری رها شد تا امروز موجب بروز مشکلات متعددی برای مردم در بازار مسکن شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مصائب پدیده مدیریت عشقی در برنامه با اشاره به ارجاع طرح پس از عدم تصویب در صحن علنی به کمیسیون آیین نامه داخلی، صرف زمان زیاد جهت تصویب مجدد آن در کمیسیون مربوطه و همچنین عدم در دستور صحن قرار دادن آن توسط هیأت رئیسه مجلس را از دلایل اصلی تعویق طرح دانستم. موضوعی که صرفاً مشمول طرح شفافیت آرا نیست بلکه طرح‌های دیگری ازجمله که از طرح‌های مهم می‌باشد نیز به دلایل نامعلوم بیش از یکسال است که در دستور هفتگی مجلس باقی مانده و هیأت رئیسه مجلس آن را در دستور صحن قرار نداده است. ما در کشور با پدیده‌ای در مدیریت مواجه هستیم تحت عنوان که می‌بایست با آن بصورت جدی مقابله کرد. بر این اساس در دستگاه‌های مختلف، افرادی به بهانه اینکه امکان اجرای قانون وجود ندارد و یا قانون اشکالاتی دارد، به سمت مدیریت فراقانونی می‌روند و خود را جای قانون می‌نشانند. ✅ @alikhezrian