eitaa logo
علی خضریان | Ali Khezrian
2.2هزار دنبال‌کننده
822 عکس
343 ویدیو
0 فایل
فعال سیاسی و رسانه‌ای/ نماینده مردم عزیز ایران از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی 🌐 khezrian.ireitaa.com/alikhezrian
مشاهده در ایتا
دانلود
💢صرفاً برای یادآوری به دوست‌داران پایداری (بخش اول) ‏متأسفانه به دلیل ناآگاهی از سیره و اندیشه سیاسی مرحوم علامه توسط برخی افراد در دهه‌های اخیر، اهداف تشکیل و نحوه کنش‌گری این تشکیلات، حتی نزد برخی دلسوزان کم اطلاع، غلط تفسیر می‌شود. خوب است به منشاء شکل‌گیری جبهه پایداری مجدداً نگاهی بیندازیم. دوستان عزیز انقلابیم! کسانی که مباحث گفتمانی مرحوم آیت‌الله خوشوقت و مرحوم علامه مصباح یزدی را به اشخاص تقلیل می‌دهند، بدانند که جبهه پایداری در آستانه انتخابات مجلس نهم در سال ۱۳۹۰ به پشتیبانی همین علمای ربانی با فلسفه ایستادن توأمان مقابل و اعلام موجودیت کرد. یعنی انتخاباتی که اصلاً آقای در آن نامزد نبود؛ ضمن اینکه در همان سال نیز بین جبهه‌های پایداری و اصولگرایی تلاش شد که لیست‌ها با اشتراکات بالا منتشر شوند، ولی به خاطر عدم توافق، اشتراکات در چند نفر خلاصه شد. لازم به یادآوری است که اختلاف نظر جبهه پایداری با برخی رئوس جریان اصولگرایی در سال ۱۳۹۲ نیز در تعیین مصداق اصلح بود و مسأله اساساً تکفیر کسی از نیروهای انقلاب نبوده است. امیدوارم دعواهای دامنه‌دار و که در آن سال اتفاق افتاد را از خاطر نبرده باشید. طبیعتاً دوستانی که ادعای پیروی از مرحوم علامه مصباح را دارند، نباید ائتلاف با اصولگرایان را در هر شرایطی خلاف رویه مرحوم علامه بدانند. مخصوصاً که در سال ۱۳۹۸ شخص مرحوم علامه مصباح یزدی و دیگر با توجه به شرایط آن سال و انشقاق بدنه انقلابی، با مخالفت نکردند. همانطور که در این انتخابات نیز جبهه پایداری همچنان با نظر و تأیید شورای فقهای خود اقدام به کنش‌گری سیاسی کرده و کسانی که تلاش می‌کنند مذاکرات و توافقات حاصل شده را در سطح افراد تنزل دهند، بیش از اینکه دغدغه گفتمان پایداری را داشته باشند، عموماً به دنبال اهداف سیاسی خود هستند. ضمن اینکه کسانی نیز هستند که به دلیل علاقه به جبهه پایداری موضع‌گیری کردند. و البته این دلسوزی در حالی است که به دلیل عدم اطلاع از فضای مذاکرات و دستاوردهای حاصل شده از جمله تغییرات اساسی در لیست مشترک که با حذف افرادی مسأله‌دار همراه شده، اقدام به ناامیدسازی بدنه اجتماعی کردند. ✅ @alikhezrian
💢صرفاً برای یادآوری به دوست‌داران پایداری (بخش دوم) اینکه نیروهای انقلابی در لزوم ائتلاف یا لیست جداگانه اختلاف نظرهایی داشته باشند، کاملاً طبیعی است؛ اما هر تشکیلاتی براساس مقتضیات خودش می‌بایست تصمیم‌گیری کند و آنچه واضح است هر تصمیمی می‌توانست موافقان و مخالفانی داشته باشد؛ ولی باید از افراط و تفریط در طرح دیدگاه‌ها پرهیز کنیم. جبهه پایداری ثابت کرده که علی‌رغم القائات برخی رسانه‌ها در ادوار گذشته، اساساً نقطه کانونی و منشاء شکل گیری آن ارتباطی به وجود یا عدم وجود اشخاص ندارد. بلکه اختلاف گفتمانی از جمله با غرب گرایان، منحرفین و فتنه‌گران بسیار مهمتر و حساس‌تر از این مسائل است. گفتمان جبهه پایداری ثابت است و این گفتمان از سال ۱۳۹۰ که در ارایه لیست مجزا با اشتراکات اقدام کرد و در سال ۱۳۹۴ که از ابتدا و یا ۱۳۹۸ که در نهایت زیر نظر فقهای محترم از جمله علامه مصباح یزدی، اقدام به ائتلاف نمود و از تخریب‌های عامدانه و یا ناآگاهانه نیز هراسی نداشته است. امروز نیز که به حسب تشخیص و نظر مجتهدین شورای فقها و اعضای شورای مرکزی، وظیفه در ائتلاف با دیگر نیروهای انقلاب دیده شده است، برخی در حالی این تصمیم جمعی را با دستاویز کردن سیره سیاسی علامه مصباح در تضاد می‌بینند که اساساً بررسی ادوار گذشته خلاف آن را نشان می‌دهد. البته اکنون به خاطر اعلام عدم تخریب دیگران به عنوان یکی از جبهه پایداری، از مقابله و پاسخ‌گویی مدعیان انقلابی خودداری می‌کنیم و ان‌شاءالله در فضای مناسب نسبت به روشنگری پشت پرده افرادی که تعمدا در صدد تخریب پایداری بودند، پاسخ لازم داده خواهد شد. والعاقبه للمتقین
هدایت شده از سعیدیسم ✅
امروز دیداری هم با آقای علی خضریان داشتم و درمورد موضوعات مختلف صحبت کردیم. هم ورودی هستیم در دانشگاه و کلی خاطرات مشترک داریم از اون دوران 😅 فقط یکیش اینه که یه زمانی ما ایشونو گروگان گرفته بودیم 🤣🤣 جزئیاتش بماند 🤦‍♂ بسیار خوش برخورد و خاکی هستند و در زمان اغتشاشات جزو معدود نمایندگان در صحنه بودند که وسط خوابی رو انتخاب نکردند و برای انقلاب و اسلام شمشیر زدند. درمورد موضوعات عفاف و حجاب و لزوم مدیریت فضای مجازی هم صحبت شد که همنظر بودیم. ان شاءالله حتما به ایشان هم رای خواهم داد و توصیه میکنم شما هم رای بدید 👌 ✍ @saeedism
🔰 علی خضریان 🏷 کد انتخاباتی ۳۷۸۳ 🗳 کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس @Hasanabbasi_students
💢دم خروس نگرانی حجاریان جناب از تئوری‌پردازان و حامیان اصلی روی کارآمدن و به بیان دیگر عامل عقب ماندگی کشور در دهه ۹۰، خواسته تا به بنده رأی ندهید. البته کینه حجاریان تنها سیاسی نیست، بلکه پیگیری قطع توسط وی و فرزندش محسن در مجلس یازدهم نیز بی‌تأثیر نبوده است. جناب حجاریان هنوز پاسخ نداده چگونه و با کدام سابقه تجاری در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۲ و تنها چند ماه پس از پیروزی جناب و استقرار ، با شراکت فرزندش محسن، اقدام به ثبت شرکتی به نام در حوزه واردات کالاهای اساسی نموده است؟! جناب حجاریان در حالی پز نگرانی اعتبار اصولگرایان را گرفته که تحت لوای شرکت خانوادگی، چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده و با حذف بودجه توسط دولت و ادامه روند واردات گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک زده بود که الحمدلله اصلاح شد. ✅ @alikhezrian
💢چند دستاورد مهم انتخابات ۱۱ اسفند (بخش اول) مهمترین دستاورد یازدهم اسفند، اثبات مجدد این اصل اساسی در است که نشان داد همچنان مردم حق تعیین سرنوشت خود را دارند و الگوی یک امر صوری نیست، بلکه مردم در تصمیم‌گیری برای کشور دخیل هستند و قدرت تغییر در دولت و مجلس را دارا می‌باشند. ضمن اینکه تجربه ۴۵ساله مردم‌سالاری دینی، امروز آن را به مرز بلوغ کامل رسانده و تبدیل به یک امر نهادینه شده است. بطوریکه علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و انتقادات اجتماعی به حاکمان، توان جذب جامعه را بدون هرگونه اجباری در سطح متوسط مشارکت در دیگر نقاط دنیا دارا می‌باشد. انتخابات ۱۱ اسفند بار دیگر نشان داد برخلاف نظام‌های سیاسی غربی که بر مبنای سرمایه قرار دارد و همه مناسبات و تصمیم‌ها در جهت حفظ، انباشت و توسعه‌ی آن می‌باشد و قاعدتاً در نظام سرمایه‌داری غلبه با اقلیت است. در مردم‌سالاری دینی این اکثریت مردم هستند که امکان تغییر را دارا می‌باشند. ✅ @alikhezrian
💢چند دستاورد مهم انتخابات ۱۱ اسفند (بخش دوم) کار بزرگ این بوده است که با تکیه بر آرای از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، با مجاهدت برای تحقق و استمرار مردم‌سالاری دینی توانسته در سازمان مشروعیت بخش مدرنیته و اندیشه‌ی مدرن، شکاف بنیادی ایجاد کند. موضوعی که باعث شده تا یک نظام مبتنی بر اندیشه‌های دینی بتواند آن برگ برنده‌ای را که اندیشه‌ی مدرن تحت عنوان مردم‌سالاری و دموکراسی به عنوان یک الگوی موفق و کارآمد در اختیار داشته است، از انحصار سکولاریسم خارج کرده و مدعی یک مبتنی بر دین و مردم‌سالاری واقعی شود. لذا باید درود و سلام بفرستیم بر مردم عزیز و همیشه در صحنه که با حضور آگاهانه خود در ، گامی بلند در مسیر افزایش اعتبار و استقلال کشور برداشتند و با عزم راسخ خود عزت ملی و اقتدار کشور را بار دیگر به رخ جهانیان کشاندند. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢در مذمت سخنان اختلاف انگیز تذکر صریح در مذمت طرح سخنان اختلاف انگیز و دعوا راه انداختن عده‌ای که منجر به نابودی شیرینی تشکیل می‌شود، آنقدر واضح است که امیدوارم بدون تفسیر به رأی، نصب العین همه منتخبان مجلس، هواداران و حامیان ایشان قرار گیرد. ✅ @alikhezrian
💢توقف رانت ارزی پس از پیگیری از دستگاه‌های مسئول در ، مطلع شدم خوشبختانه با ورود آقای رئیس جمهور در موضوع ، توزیع این رانت ناعادلانه متوقف می‌شود. قطعاً مطالبه بعدی این است که با تصمیم‌گیران حراج منابع ارزی در شرایط که موجب آسیب اقتصادی و اجتماعی گردید، برخورد شود. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اصلاح برخورد سلیقه‌ای با متخلفان در نشست علنی و در جریان بررسی تبصره ۱ ماده ۲ طرح اصلاح ، با توجه به اینکه نوع جریمه عدم بارگذاری صورت‌های مالی به تشخیص هیأت عالی نظارت موکول شده بود که ایجاد مفسده می‌کرد؛ پیشنهاد اینکه در مرتبه اول به اخطار کتبی و در صورت تکرار به عزل محکوم شود، مطرح شد. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دفاع از واحد‌های صنعتی در نشست علنی ، پیشنهاد حذف تبصره ۱۰ ماده ۳ طرح اصلاح با توجه به اینکه براساس این تبصره عملاً موجب بی‌عدالتی برای فعالان واحد‌های صنعتی، کنار رفتن مباحث محیط زیستی، پسماند و تشویق صنایع برای بازگشت به داخل شهرها خواهد شد، مطرح شد. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢یک شب زندگی به سبک رزمندگی توفیق پیدا کردم در جمع کاروان‌های دانشجویی در منطقه شط علی که طرح «یک شب زندگی به سبک رزمندگی» را با ابتکار برادرم آقا هادی قاسمی تجربه می‌کردند، حضور پیدا کنم. و با دانشجویان پیرامون ضرورت بهره بردن از الگوهای جاودان همچون شهید علی هاشمی گفتگو کردم. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢در مخالفت با فساد و تمرکز قدرت در نشست علنی پیشنهاد حذف تبصره ۱ ماده ۲۲ طرح اصلاح با توجه به اینکه برخلاف قانون مصوب ۱۳۹۲، این تبصره محدودیت انتخاب بیش از دو دوره متوالی افراد به عنوان هیأت رئیسه اتحادیه‌ها را کنار می‌زند و ضمن تشویق متخلفان، موجب ایجاد فساد و تمرکز قدرت می‌شود، مطرح شد. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش اول) پیش از ورود محتوایی به شعار سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است؛ ضروری است تا از آنجایی که شعار سال به نوعی جهت‌گیری و مسیر دستگاه‌های مسئول برای سیاست‌گذاری اصلی کشور را در سال پیش‌رو مشخص می‌کند، پیرامون ادراکی که از سیاست‌گذاری وجود دارد، به اشتراک نظر برسیم. به کلام دیگر سیاست‌گذاری به چه معناست؟ وقتی در قلمرو حکمرانی می‌اندیشیم، با سه ساحت متفاوت و متمایز روبرو هستیم که این سه ساحت منطق متفاوتی دارند. یعنی نحوه مواجهه این سه ساحت با مسائل و موضوعات با هم تمایز دارد. ساحت اول، سطح هنجاری است که آرمان‌ها، مطلوب‌ها و غایات در این سطح تعریف می‌شوند. ساحت دوم، سطح توصیفی است که در این سطح وضع موجود و هست‌ها را توصیف و تحلیل می‌کنیم. ساحت سوم، سطح سیاست‌گذاری است که در سیاست‌گذاری عمده هدف سیاست‌گذار این است که وضع موجود را متکی به هنجارها و فهم واقعیت‌ها، به سطح هنجاری یا آرمانی نزدیک کنیم، یعنی سیاست‌گذاری درباره این است که بتوانیم تقربی از وضع موجود به وضع مطلوب ایجاد کنیم. بر مبنای آنچه گفته شد، باید ببینیم نسبت به شعار سال در کجا ایستادیم؟ و زمانی که قرار است بر اساس آن سیاست‌گذاری شود، در حقیقت می‌بایست سازوکارهای چگونگی تقرب وضع موجود به وضع مطلوب تعیین شود. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش دوم) اگر یک سیاست‌گذاری می‌خواهد موفق باشد، می‌بایست در چهار سطح گام بردارد. در سطح اول باید سازمان‌ هنجاری‌اش مشخص و معین باشد، که در بالاترین سطح، به تئوری نظریه حکمرانی پرداخته می‌شود. وقتی در تئوری حکمرانی یا نظریه حکمرانی چالش وجود داشته باشد و سیاست‌گذاری در خلأ تئوریک اتفاق بیفتد، پیشاپیش باید مطمئن باشیم این سیاست‌گذاری به نتیجه نخواهد رسید. سطح دوم که در سیاست‌گذاری مهم است و می‌بایست در آن جهت گام برداشته شود، سطح نهادی است. به این معنا که آن نهادهایی که در سطح تئوریک وظیفه‌ای بر دوش آن قرار می‌گیرد، ضروری است تا در سطح نهادی تعیین تکلیف شوند و مشخص شود وظایف آن توسط کدام نهاد قرار است اجرایی شود. به طور مثال اگر در سطح تئوریک می‌پذیریم که مردم‌سالاری قاعده حکمرانی می‌باشد، در امر سیاسی این نظام، نهادی به نام حزب وجود دارد که به‌طور کاملاً اختصاصی وظیفه‌ آن تنظیم امر سیاسی در حوزه عمومی است؛ وظیفه‌ای که هیچ نهاد دیگر عهده‌دار آن نیست. حال اگر مشارکت مردم در امر اقتصادی در چنین ساختاری دارای اهمیت است، کدام نهاد عهده‌دار مشارکت مردم در اقتصاد است؟ سؤالی که عدم پاسخ به آن باعث خواهد شد تا در موضوع سیاست‌گذاری برای ایجاد مشارکت مردم در امر اقتصاد دچار خلأ نهادی شویم. و در چنین شرایطی عمدتاً سیاست‌گذاری توسط نهادهای بالادستی صورت می‌پذیرد و معمولا فرصت ظهور و بروز مردم و طرح سیاست‌های آلترناتیو فراهم نمی‌شود. ضمن اینکه حتی اگر هم سیاست‌ها ناکام باشند، به دلایل متعدد از جمله منافع سیاست‌گذاران و مجریان، معمولاً استمرار پیدا می‌کنند. سطح سوم سیاست‌گذاری به امر اجتماعی مربوط می‌شود. به این معنا که ضروری است مشخص شود، سیاست‌گذاری تا چه میزان در نسبت با شرایط اجتماعی و مناسبات آن قرار دارد و مورد مطالبه اجتماعی قرار می‌گیرد؟ از این منظر تعیین شعار سال از سوی رهبری انقلاب را می‌توان سیاستی گفتمانی دانست که ضمن اینکه آحاد جامعه را نسبت به اولویت‌های اصلی کشور هوشیار می‌کند، ظرفیت اجتماعی را نیز برای ایجاد یک مطالبه ملی از مسئولان کشور متمرکز می‌کند. و سطح چهارم نیز برمی‌گردد به توانایی اجرایی و عملی نهادها و کارگزاران در اجرایی کردن سیاست‌های تعیین شده که خود بحث مفصلی را می‌طلبد. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش سوم) پیرامون جهش تولید با مشارکت مردم که از یک منظر می‌توان از آن تحت عنوان مردمی کردن اقتصاد نیز یاد کرد؛ به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی، سیاست‌گذاری‌های مختلفی صورت پذیرفته است. اما ارزیابی نتایج حاصله حاکی از عدم تحقق مطلوب آن در سال‌های گذشته است. و به نظر می‌رسد همانطور که در مقدمه بحث نیز به آن اشاره شد، نظام جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی تا حدود قابل توجهی توانسته بر مبنای الگوی مردم‌سالاری دینی، نهادسازی کرده و امر اجتماعی را فعال کند، اما در عرصه اقتصادی حتی نتوانسته خلأ تئوریک موجود را برطرف نماید. این در حالیست که عرصه اقتصاد یکی از اولویت‌دارترین عرصه‌هاست. و نقش مردم در اقتصاد و تولید را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. نخست اینکه بدون شک یکی از اهداف دشمن از جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار بر مردم و بنابراین جدا کردن مردم از نظام است. و مهمترین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند، ناامیدی مردم است. از جهت دوم نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که یکی از مشکلات مهم و ساختاری اقتصاد ایران، دولتی بودن حاد آن است. از نتایج مستقیم این امر می‌توان به پایین بودن میزان رشد اقتصادی، کاهش بهره‌وری عوامل تولید، طولانی شدن زمان سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش فساد اداری، ناعادلانه شدن توزیع درآمد، ایجاد رانت‌های اقتصادی و... اشاره کرد. البته باید تأکید کرد که حرکت به سمت مردم‌بنیاد شدن اقتصاد، به معنای بی‌مسئولیتی دولت نیست. بلکه دولت هم مسئولیت برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی، ظرفیت‌سازی، هدایت، کمک و نظارت را دارد. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش چهارم) باید دقت شود که ایجاد ظرفیت برای مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، دچار آسیب‌هایی همچون نادیده گرفتن عدالت اجتماعی و به تبع آن ایجاد سودهای کلان و بادآورده برای بخشی از جامعه شود و عده‌ای در این میان از مواهب آن محروم بمانند. و ضروری است جهت تحقق مشارکت مردم در جهش تولید به چهار نکته اساسی توجه داشت: نکته اول اینکه مشارکت مردم در تولید نیازمند الگویی عملیاتی، قابل فهم و اعتماد بخش می‌باشد و نباید در این امر انتظار ایثارگری آحاد اجتماعی و عدم توجه جامعه به اصل سود را داشت. نکته دوم اینکه ارایه هر راهکاری باید در چارچوب آموزه‌های اسلامی باشد و از الگوبرداری‌های غیر دینی به شدت اجتناب شود. این مهم ضرورت دارد در سطح حوزه و دانشگاه مورد توجه و موجب تولید راهکارهای بومی شود. نکته سوم اینکه هر الگوی ارایه شده باید دو ویژگی افزایش ثروت ملی و توزیع عادلانه و رفع محرومیت اجتماعی را دارا باشد. به بیان دیگر می‌توان با جرأت بیان کرد هر روش و نسخه اقتصادی که بتواند این دو پایه را تأمین کند، معتبر است و نسخه‌های غیر آن فاقد اعتبار پیاده‌سازی در جامعه اسلامی می‌باشد. در نهایت نکته چهارم اینکه پیش از دعوت مردم به مشارکت در امر تولید، باید ساخت و بنای اقتصادی به گونه‌ای باشد که بتوان از مشارکت مردم استفاده کرد. نظام اقتصادی دارای یک ساخت حقوقی و یک ساخت حقیقی است. در مورد ساخت حقوقی، بیشترین بخشی که موجب تحقق مشارکت مردم در تولید و اقتصاد می‌شود، بخش تعاون است؛ اما ساخت حقوقی بدون ساخت حقیقی مناسب، کارآمد نیست. به عنوان نمونه اگر به لحاظ ساختاری، بخش تعاون به طور مناسب سامان یافته باشد ولی روح تعاون و همکاری در آن بخش نهادینه نشده باشد، نتایجی که از بخش اقتصاد انتظار می‌رود، محقق نخواهد شد. بنابراین ساخت حقوقی نظام اقتصادی باید طوری سامان یابد که عوامل ایجاد و استمرار امور سازنده ساخت حقیقی نظام اقتصادی را نیز در خود نهادینه کند. ✅ @alikhezrian
🔰علی خضریان در مصاحبه اخیر خود مطرح کرد؛ 🔺️از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ آموزش و پرورش درگیر کارهای شکلی و روزمره است 🔸️منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم ادامه داد: گزارش‌های عملکرد وزارت آموزش و پرورش عموماً کارهای روزمره و جاری است و یک برنامه کامل و جامع برای اجرای سند تحول بنیادین و زیرنظام‌های آن و حل مشکلات متعدد آموزش و پرورش از نیروی انسانی تا برنامه درسی و کمبود مدرسه، دیده نمی‌شود. https://iusnews.ir/fa/news-details/499882/8 🆔 @iusnews 🌐 iusnews.ir 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3975020545C3ba8a1068b