eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.9هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری دبیرخانه هم اندیشی فقه حکومتی برگزار می کند: 🔻چهارمین پیش نشست 🔸: رویکردشناسی فقه نظام ساز (2) ✔️ دیدگاه: 1. آیت الله میرباقری 2. آیت الله فاضل لنکرانی 3. آیت الله هادوی تهرانی ✔️ مقررین: 1. حجت الاسلام سید پیمان غنایی 2. حجت الاسلام محمد قاسمی 3. حجت الاسلام حسن عابدی ✔️ دبیر علمی: حجت الاسلام محمد جواد تاکی 🕰 زمان: یکشنبه 25 اردیبهشت 1401، ساعت 17 تا 19:30 🔻 برنامه به صورت برگزار می گردد. 🌐 امکان حضور نیز فراهم است. لینک شرکت در هم اندیشی: 👇 https://join.skype.com/I7qOg2slYw3U 💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
هدایت شده از شعوبا
💠خاطراتی از شهید صدر؛ اگر می‌دانستم فلسفتنا انقدر معروف می‌شود به اسم خودم منتشر نمی‌کردم! مصاحبه با آیت‌الله محمدهاشم صالحی مدرس ✂️برش‌هایی از متن: 🔹آنقدر این کتاب «فلسفتنا» شُهرۀ آفاق شد که ایشان گفته بودند، اگر من می‌‌دانستم که این کتاب، آنقدر شهرت و محبوبیت در جهان دانش و در جهان اسلام پیدا می‌‌کند، حاضر نمی‌شدم که این را به نام خودم چاپ کنم. 🔹طلبه‌ای وارد نمی شد مگر اینکه با تمام قد به استقبالش می‌‌ایستاد، تا همین اواخر هم، وقتی که مرجع بسیار بزرگی هم شده بود، ولی هر طلبه‌ای که وارد می‌‌شد فوراً از جایش بلند می‌‌شد. وقتی استادش آقای خویی وارد می‌شدند، مثل دویدن، سریع می‌‌آمد که دست آقای خویی، دست استادش را ببوسد. 🔹خانۀ شاگردانش می رفتند. خانۀ آقای سید باقر حکیم می‌‌رفت. خانۀ آقای سید محمد غروی می رفت، عروسی برادرش هم که دعوت شد، رفت و بنده هم بودم. یک خادم افغانی داشت که در جدیده ساکن بود. این خادم یک عروسی داشت و ایشان را دعوت کرده بود و ما هم بودیم، منزلش رفتند. سه چهار بار خانۀ ما دعوت شده بود، تشریف آوردند. در عقیقۀ اولاد من می‌‌آمد. 🖇برای مطالعه متن کامل اینجا کلیک کنید. ‌ ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان: @shouba
💢عکسی از مصاحبه امروز💢 (۰۱/۰۲/۲۲) 🔹در دور اول مصاحبه‌های در که در سال 1399 برگزار گردید، با 15 نفر از صاحب‌نظران عرصه پیشرفت اسلامی ایرانی مصاحبه کردیم به این امید که بتوانیم ادبیات راقیه‌ و فاخری را برای سه نظریه مهم و فراگیر «هویت اسلامی ایرانی»، «تمدن نوین اسلامی» و «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» فراهم کنیم. 🔹اساتید دور اول مصاحبه‌ها عبارتند از: حجج اسلام احمد آکوچکیان، احمد رهدار، محمدرضا فلاح، علیرضا پیروزمند، حمید پارسانیا، حبیب الله بابایی، سیدحسین میرمعزی و رضا غلامی و همچنین آقایان عماد افروغ، حسین راغفر، خسرو نورمحمدی، سید مهدی زریباف، حسن بنیانیان، موسی نجفی و ابراهیم متقی. 🔹الحمدلله کار تدوین و فراتحلیل آن 15 مصاحبه در سال 1400 به پایان رسید و نقطه نظرات اساتید محترم در صورت‌بندی‌ خوبی به همت برادر عزیزم جناب دکتر حمید ابدی در حال اتمام است. 🔹امروز اولین گفتگوی دور جدید مصاحبه‌ها را با حضور استاد ارجمند سیدمحمدمهدی میرباقری انجام دادیم. برای این مصاحبه لااقل 8 جلسه مقدماتی با استاد میرباقری برگزار کردیم تا بتوانیم سوالات مصاحبه را متناسب با طرح بحث و طرز بحث ایشان بازنویسی کنیم. 🔹ان شاء الله عازمیم که لااقل فصلی یک مصاحبه جدی با اساتید و صاحب‌نظران این عرصه برگزار کنیم. 🔹امیدوارم که با توفیق الهی بتوانیم این مسئولیت مهم و حیاتی را با جدیت و پشتکار تا رسیدن به نقطه‌ای قابل قبول ادامه دهیم ...🌺🤲 https://eitaa.com/alimohammadi1389/830
سخنرانی آیت الله میرباقری .mp3
47.14M
🎧 سخنرانی پرنکتۀ آیت‌الله میرباقری دربارۀ ، ۱۴‌۰۰/۲/۲۶ در مدرسۀ علمیۀ حقانی 💥 ضرورت، موضوع و منطقِ و زیربنا و شبکۀ پشتیبان آن ◀️ دشمن روی تحریف و وارونه‌سازی و روایت غلط و تلخ از: ماهیت انقلاب اسلامی و ماهیت امپراطوری غرب تمرکز کرده است. در مقابل، باید تصویرسازی درست از گذشته و حال و آینده انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گیرد. ◀️ موضوع جهاد تبیین، از اعتقادات بنیادین تا مسائل خُرد است. آن اعتقادات به یک حرکت تاریخی و به یک انقلاب تمدنی تبدیل شده است که ما باید آن را درست تبیین کنیم. ما باید یک نظام فکری و اعتقادی به جامعه ارائه دهیم که بتواند موضع‌گیری تمدنی ایجاد کند و قدرت برانگیزانندگی در مقابل جبهه تاریخی باطل و تمدن مادی به وجود بیاورد. ◀️ تبیین براساس یک نظام فکری و اعتقادی، ما را از انفعال در مقابل دشمن و پاسخگوییِ مورد به مورد به شبهات جزئی مستغنی می‌کند. ◀️ نتیجۀ همه تبیین‌ها باید ایجاد امید باشد. هر تبیینی باید پیوستِ ایجاد امید داشته باشد. ◀️ جهاد تبیین به «منطق تفاهم» نیاز دارد. اگر تبیین کنید ولی به تفاهم نرسد، فایده ندارد! پایگاه تفاهم، تعلقات و هویت افراد است. باید مشخص باشد هویت دینی یا هویت ملی یا هویت دینی، کدام‌یک را محور تفاهم قرار می‌دهیم. ◀️ اگر از چالش‌ها و تعار‌ض‌های هویتی در تقابل بین اسلام و مدرنیته عبور نکنیم و به‌سمت دولت‌سازی اسلامی و جامعه‌سازی نرویم، بستر و زیربنای پذیرشِ تحریف‌‌ها و شبهات و روایت‌های غلط، همیشه وجود خواهد داشت! ◀️ تبیین، به شبکه‌سازی نیاز دارد. ☑️ @mirbaqeri_ir
▫️به مناسبت سالروز بزرگداشت صدرالمتالهین شیرازی، فرهنگستان علوم اسلامی قم برگذار میکند: 🔰سلسله نشست علمی با موضوع امتداد‌حکمت(چیستی_چرایی_چگونگی) 🔹جلسه اول با ارائه: استاد محمد تقی سبحانی(مدیر پژوهشکده کلام اهل البیت و بنیاد امامت) استاد احمد‌حسین شریفی(مدیر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) دبیر علمی: حجت الاسلام حامد آرین پور 📍مکان:خیابان الغدیر_کوچه‌۱۰_ساختمان مفید_طبقه اول 🕛زمان: پنج‌شنبه_ ۵خرداد ساعت ۱۰ونیم صبح الی ۱۳ @monir_ol_din
💢"سلام فرمانده"، و فرصت خارج کردن "حجاب" از سویه‌ی سیاسی!💢 🔹شکل‌گیری ، شرط غیرقابل اغماضِ عزم ملی و نهضت عمومی پیشرفت اسلامی ایرانی است. 🔹در این میان، به عقیده نگارنده‌ی این سطور، یکی از چالش‌های شکل‌گیری این هویت ملی، است. 🔹حجاب یکی از احکام مهم اجتماعی اسلام است که از نظرگاه بسیاری از اسلام شناسان بزرگ، ضامنِ سلامتِ کنشِ زنان در جامعه و از همه مهمتر، حافظ و تقویت کننده‌ی نهاد بی‌بدیل "خانواده" به عنوان زیربنای جامعه دینی است. 🔹اما در جامعه انقلابی ایران، سالهاست مسئله حجاب، (چه به خاطر رفتار غلط ما بوده و چه به خاطر طراحی دشمن)، تا حد زیادی پیدا کرده است. 🔹اصلاً نمی‌خواهم بگویم که حجاب مهم نیست و باید بی‌خیال آن بشویم، ولی به جِد معتقدم که تا این مسئله را از مسئله‌ای سیاسی خارج نکنیم، امکان اصلاح این آسیب اجتماعی را نخواهیم داشت. به تعبیر دیگر، حتی اگر مسئله‌ی حجاب را مسئله‌ی اولویت‌داری بدانیم که حق هم چنین است، یکی از فوری‌ترین کارها، خارج کردن آن از مسئله‌ای سیاسی و تبدیل کردن این نقص ظاهر (به تعبیر مقام معظم رهبری) به مسئله‌ای اجتماعی و فرهنگی است. 🔹خارج کردن مسئله حجاب از سویه‌ی سیاسی بدان معناست که نگذاریم مرز انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن و یا مرز پای نظام اسلامی بودن و نبودن، با حجاب‌دار بودن و یا بی‌حجاب بودن گره بخورد. 🔹در این راستا پویش که تحت عنوان ، برای شکستن این مانع ذهنی راه اندازی کرده، اهمیت زیادی دارد؛ پویشی که صدها نفر با وضعیتی بی‌حجاب، تیزترین و به قول اون ور آبی‌ها، ایدئولوژیک‌ترین فراز این سرود را تکرار می‌کند. 🔹پیچی که امید دانا در اینستاگرام این کلیپها را منتشر می‌کرد، دو روزی است که از دسترس خارج شده به همین سادگی! ➖بسیاری از دوستان انقلابی هم از انتشار و ترویج این کلیپها به علت اینکه احتمالاً در ضمن آن منکری و صور قبیحه‌ای ترویج می‌شود، خودداری می‌کنند! ➖در آپارات کلیپها یافت نمی‌شود (تا دیروز اینگونه بوده، امروز رو نمیدونم)! ➖در نماشا و یوتیوب و چند پیچ دیگر اینستاگرام، چندتای از کلیپها رو می‌شود یافت... 🔹خیلی با خودم این چند روزه فکر کردم. ➖علی‌رغم مخالفتهای احتمالی عده‌ای از دوستان، در نهایت به این نتیجه رسیدم که دفاع و ترویج این پویش، عین دفاع از جمهوری اسلامی و مقدم بر سایر امور است.👌🌺 ➖پیشنهادم این است که این کلیپها دانلود شوند و برای اقوامی که احتمالا آنها هم وضعیت حجابِ مشابهی دارند، ارسال گردند. به عنوان نمونه بنگرید: https://www.instagram.com/p/Cd4gZFdKl72/?igshid=MDJmNzVkMjY= https://eitaa.com/alimohammadi1389/835
🔷 همانطور هم انتظار می‌رفت متن اخیر حقیر محل گفتگوی برخی دوستان و البته نقدهای تند برخی دیگر قرار گرفت. دو کلیپ زیر اگر بخواهد حالت عملیاتی و واقعی به خود بگیرد، به نظر حقیر راهی جز آنچه که عرض کردم ندارد. از قدیم یاد گرفته‌ایم، التزامٌ بالشیء، التزامٌ بلوازمه ....👇
فرمایش آقا در نوروز سال ۹۴ را خواهشا با دقت بخوانید. موارد برخوردار از حد نصاب اهمیت معروفها و منکرها را می‌گویند:👇 و امّا امر به معروف و نهی از منکر که در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛(۵) امربه‌معروف یعنی همه‌ی مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظّفند جامعه را به‌سمت نیکی، به‌سمت معروف، به‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند؛ و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند. هرکدام از این چهار شاخص به‌نحوی ترجمان ساخت و هندسه‌ی نظام اسلامی است. در حاشیه عرض بکنیم که این معنای مهمّ امر به معروف و نهی از منکر را نباید به مسائل زیر نصاب اهمّیّت منحصر کرد؛ بعضی تصوّر میکنند امر به معروف و نهی از منکر منحصر میشود به اینکه انسان به فلان زن یا فلان مردی که یک فرع دینی را رعایت نمیکند تذکّر بدهد؛ البتّه اینها امر به معروف و نهی از منکر است امّا مهم‌ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر نیست. مهم‌ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر عبارت است از امر به بزرگ‌ترین معروفها و نهی از بزرگ‌ترین منکرها. بزرگ‌ترین معروفها در درجه‌ی اوّل عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ این امر به معروف است. معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛ حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران، بزرگ‌ترین معروف است. معروفها اینها هستند: اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت نسل جوان آماده‌ی برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فنّاوری، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و ورای آن و فراتر از آن، اقتدار امّت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی؛ مهم‌ترین معروفها اینها است و همه موظّفند در راه این معروفها تلاش کنند؛ امر کنند. نقطه‌ی مقابل اینها هم عبارت است از منکرها. ابتذال اخلاقی منکر است، کمک به دشمنان اسلام منکر است، تضعیف نظام اسلامی منکر است، تضعیف فرهنگ اسلامی منکر است، تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فنّاوری منکر است؛ از این منکرها باید نهی کرد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 از ایده "هنر برای هنر" تا "فاحشگیِ هنری"💢 🔹️خدا رحمت کند شهید آوینی را. 🔹️یکی از ایده‌هایی که برای نقد آن اهتمام زیادی ورزید، ایده بود. 🔹️ایده‌ی خنثی دانستن هنر؛ همانند ایده‌ی خنثی دانستن دانش؛ همانند ایده‌ی خنثی دانستن تکنولوژی؛ فقط وجه تئوریک و نظری ندارد، بلکه این خنثی دانستن، مهمترین کارکردش، در هم شکستن پدافند و مقاومت فرهنگی و اجتماعی جوامع دیگر در برابر سیل بنیاد برافکنی است که وقتی هوار می شود، تر و خشک را با هم می‌شورد و می‌برد. 🔹️ساز وکارهای جهانی، فرآیندهای از خود بیگانگی ملتهاست و بزرگترین حربه‌اش همین دعویِ بی‌طرفی و ژستِ خنثی بودن است. 🔹️همین ادعا است که می‌کند و ملتها تا به خود می‌آیند می‌بینند که نخبگان شان و هنرمندان شان از وضع طبیعی خود خارج و به "هرزگیِ علمی" و "فاحشگیِ هنری" کشیده شده‌اند... 🔹️به قول مولوی رومی: خشم مرو خواجه! پشیمان شوی جمع نشین، ورنه پریشان شوی گر بِگُریزی ز خراجات شهر بارکش غول بیابان شوی کم خور ازین پاچهٔ گاو، ای ملک سیر چریدی، خر شیطان شوی ...
💢به مناسبت روز دختر با کمی طعم فلسفی💢 🔹در جلسه مشاوره خانواده‌ای که چندسال پیش در مدرسه هدی قم شرکت کرده بود، استادی که به عنوان سخنران دعوت شده بود، مطلب جالبی گفت. 🔹حرفش این بود که دختران درک‌شان از پدرشان ـ که جنس مخالف محسوب می‌شوند ـ ، مفهومی و حصولی است، ولی درک‌شان از مادرشان به علت همجنس بودن، بیشتر حضوری و وجدانی است؛ و این ماجرا در خصوص پسران طبیعتاً برعکس است. 🔹نتیجه‌ی تفاوت این نوع درک این است که درک حصولی و مفهومی، وضوح بیشتری دارد و لذا ابزار مناسبی برای مقایسه‌ها و ارزیابی‌ها قرار می‌گیرد و از این روست که اکثراً دختران، شوهر ایده‌آل خود را با مقایسه با ویژگی‌های خوب و بد پدر خود تصویر می‌کنند و پسران نیز همسران خود را در مقایسه با خصوصیات مادر خود سنجه می‌نمایند. 🔹این درحالی است درک حضوری و وجدانی، جریان و سریان ناخودآگاه‌تری نسبت به علم حصولی و مفهومی در حالات و افعال انسان دارد و از اینرو، دختران ـ به خصوص به تدریج ـ، بیش از آنچه که فکر می‌کنند، شبیه به مادران خود می‌شوند، هرچند در بسیاری از موارد، منتقد مادر باشند؛ و همچنین است وضعیت پسران به نسبت پدران‌شان. 🔹نکته جالب و مهمی بود؛ ➖چند سال است که گوشه‌ای از ذهنم دائم درگیر این مسئله است که چه تصویری از برای دخترم می‌سازم؟ ➖او از پدری که طلبه‌ است، به ظاهر انقلابی است و به ظاهر مذهبی است؛ چه برداشتی خواهد داشت؟ ➖از پر انرژی بودن‌هایم؛ از حاضر جواب بودن‌هایم؛ از سر شلوغ بودن‌هایم؛ از زیاد بیرون خانه بودن‌هایم؛ از قلمبه سلمبه حرف زدن‌هایم؛ از وفای به عهدهایم؛ از غر زدن‌هایم؛ از بی‌نظمی‌هایم؛ از محبت ورزی‌هایم؛ از وضعیت مالی معمولی‌ام؛ از لباس پوشیدن‌هایم و صدها مورد دیگر چه در ذهن خواهد ساخت؟ ➖حقیقتاً پیچیدگی مسئله گاهی پریشانم می‌کند. ➖باید با خدا معامله کرد. ➖باید به ذوات مقدسه معصومین علیهم‌السلام متوسل شد. ➖باید مؤمنانه مراقبه کرد. ➖ و در نهایت باید همه‌اش را عاجزانه به خدای متعال احاله کرد... ✳️ خداوند به حق حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حق دخترم را بر گردنم حلال نماید ... 🤲🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/841
نقد مبانی فقهی تعاونی - اساتید نعمتی، دیانت.mp3
42.8M
🎵صوت نشست علمی در مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🔰 نقد مبانی فقهی 🎤ارائه: حجت‌الاسلام دکتر علی نعمتی (دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد)، حجت‌الاسلام سیدعباس دیانت (دانش‌پژوه دوره اول پومانی اقتصاد هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد) 🔹این صوت اولی است که دیروز (14 خرداد 1401) در جاده گوش کردم. 17 دقیقه اول را جناب آقای علی نعمتی فرمایشات‌شان را ارائه می‌دهند و از دقیقه 20 تا 45 هم جناب آقای دیانت اشکالات خودشان را به ایده تعاونی (بر اساس کتاب اقتصاد تعاونی از منظر اسلام نوشته حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی) بیان می دارد. فارغ از اشکالاتی طلبگی که به ذهنم رسید، جذاب‌ترین بخش صوت، گفتگوی آیت‌الله اشرفی شاهروی با جناب آقای دیانت در انتهای صوت (از دقیقه 45 به بعد) بود که نشان می‌داد اشکالاتی که به اسم ارائه می‌شود، چقدر نیازمند چکش خوردن و صیقل داده شدن است. (برای گوش کردن این رفت و برگشت، حتما ضروری است که ارائه جناب آقای دیانت از دقیقه 20 را ابتدا به دقت بشنوید.) برای توضیحات بیشتر می‌توانید به کانال مراجعه نمایید. https://eitaa.com/alimohammadi1389/843
اقتصادنا47-دکتر مقصودی-تولید دانش بنیان اشتغال آفرین در مکتب اقتصادی مقاومتی-کم حجم .mp3
24.04M
🎵صوت نشست علمی در مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🔰بررسی تزاحم میان اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین (اقتصادنا47) 🎤ارائه:دکتر حمیدرضا مقصودی(عضو هیئت علمی دانشگاه قم) 🔹این صوت دومی است که دیروز (14 خرداد 1401) در جاده گوش کردم. در این نشست علمی دکتر حمیدرضا مقصودی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم، به تبیین نظریه اقتصاد دانش‌بنیان از منظرمقام معظم رهبری می‌پردازد. ایشان در این ارائه بر روی تناقض‌نمایی اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی در ادبیات مرسوم و مَدرسی اقتصاد متمرکز می‌شوند و تلاش می‌کند با بررسی اقتصاد سیاسی حاکم بر علم مدرن، چارچوب متفاوتی برای عقلانیت متناسب با انقلاب اسلامی معرفی نماید. برای توضیحات بیشتر می‌توانید به کانال مراجعه نمایید.
سلام فرماده لری، گروه سرود آسمان.mp3
17.26M
این هم هدیه‌ای برای همه کسانی که از فهمیدن گویش لری بی‌‌حظ و بهره نیستند ...😎
💢مدیریت فرهنگی و مشارکت‌جویی💢 ✳️به بهانه متن انتصاب دکتر صالحی به ریاست مؤسسه اطلاعات توسط مقام معظم رهبری 🔹در این چندساله ـ به‌غیر از چند استثناء که الان هم افتخار همکاری با آنها را دارم ـ، عمده مدیرانی که در عرصه فرهنگ و علم دیده‌ام از این دو دسته بیرون نبوده‌اند: 1️⃣ اول دسته‌ای که صاحب مبنا و نظر هستند و درباره اکثر موضوعات و مسئله‌ها، پاسخی دارند. این دسته نه تنها نیازی به هم‌فکری و مشارکت دیگران نمی‌بینند، بلکه برخی از ایشان قربة الی الله مشارکت و حضور دیگران بر خلاف مصالح اسلام و مسلمین می‌پندارند. فقط شاگردان و همفکران خود را در حلقه فکری و مشورتی خود نگه می‌دارند و از سیاست مردِ من به گردِ من، حتی الامکان عدول نمی‌کنند! 2️⃣ دوم دسته‌ای که نه از مبنایی برخوردارند و نه پاسخی برای مسئله‌ها دارند، بلکه یاد گرفته‌اند که با جمع کردن دیگران حول یک میز، نوعی تعادل سیاسی در جلسات فکری برقرار کنند. هرگاه فکری در حال غلبه‌ است، ترکیب را عوض کرده تا تعادل حفظ شود و در نهایت با کدخدا منشی، گاهی طرف این دسته را بگیرد و گاهی طرف آن دسته را . این دسته از مدیران فرهنگی، به اصطلاح یکی به در می‌زنندو یکی به میخ و معمولاً وسط لحاف را از جاهای دیگر آن بیشتر دوست دارند! 🔹ولی حقیقتاً مدیریت فرهنگی حضرت آقا از سنخی دیگر است. تقریباً درباره همه کس و همه چیز، نظری خاص و قابل توجه دارد و در عین حال، مشارکت و حضور حداکثری سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف را لازم و حیاتی می‌داند؛ سلیقه‌ها و دیدگاه‌هایی که هر چند در یک رتبه بالاتر از دایره و چهارچوب‌های فکری و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی بیرون نیست، ولی گاهی با نظر دقیق‌تر و فنی‌تر و انقلابی‌تر ایشان در موارد متعددی در تعارض است. 🔹متن حکم رهبر انقلاب اسلامی در انتصاب مسئول جدید مؤسسه اطلاعات از این جهت بسیار حائز اهمیت و قابل مطالعه است: ➖بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب آقای سید عباس صالحی دامت توفیقانه روزنامه‌ی کهنسال اطلاعات در دوران نظام جمهوری اسلامی همواره نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع نظام و انقلاب و سخنگوی قشرهائی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است. چند وجهی بودن نگاهها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند، وجود روزنامه‌ئی با این خصوصیت را مفید و شاید الزامی میکرده، و اکنون نیز آن‌چنان است. برادر انقلابی و پسندیده خصال مرحوم حجت‌الاسلام دعائی، که علاوه بر افتخار نمایندگی از سوی امام عظیم‌الشأن در آن روزنامه، از سوی اینجانب نیز سالها این مأموریت را بر عهده داشتند، به گونه‌ئی شایسته توانسته بودند جهت‌گیری مزبور را رعایت کنند. اکنون پس از درگذشت تأسف‌بار ایشان جنابعالی با سوابق درخشان علمی و مبارزاتی و انقلابی و تصدی مسئولیتهای خطیر در نظام جمهوری اسلامی، در صدر فهرست افراد مناسب برای اجرای این مأموریت میباشید. لذا اینجانب شما را به نمایندگی خود در موسسه و روزنامه‌ی اطلاعات و مدیر مسئول آن روزنامه منصوب میکنم و توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
مهم ترین سوال پیرامون موضوع حکمرانی مردمی این است که مردمی که انقلاب کردند و قرار بود در اداره امور جامعه نقش افرین شوند الان کجا هستند؟ ما به لحاظ ساختاری در کدام مرحله از ساخت جامعه اسلامی هستیم و مقام مردم کجاست؟ آیا در مرحله ساخت حقوقی هستیم و در این مرحله میتوان طرحی را به مردم واگذار کرد؟ چگونه می توان مردم را برای مشارکت توانمند ساخت و در کدام لایه حکمرانی مردم دخیل هستند؟ یکشنبه ۱۴٠۱/٠۳/۲۲ساعت۱۶ گفتگوی زنده در صفحه هاتف https://instagram.com/hatefmag?utm_medium=copy_link @farhang_markaz_baressi 🆔https://ble.ir/1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 🔰 تیزرهمایش ملی فقه نظام ساز (چیستی، ساختار و رویکردها) 🎙 با حضور: ✔️ همراه با: 🔹 ارائه مقالات برگزیده 🔹رونمایی از مجموعه آثار همایش 🔹 تقدیر از مقالات برتر 🕰 زمان:پنجشنبه 26 خرداد 1401، ساعت 8:30- 13 🏢 مکان: قم- میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه 12، تقاطع اول، سمت چپ، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام 🔻 برنامه به صورت برگزار می گردد. 📌 پخش زنده و مستقیم با ترافیک رایگان از تلویزیون اینترنتی موسسه امام رضا(ع): 🌐 heyatonline.ir/irsi 🌐 رابط خبر(+) 💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
j57 مصلحت (حسینی‌الهاشمی1) 00.12.09.mp3
3.94M
🔊 صوت جلسه پنجاه و هفتم؛ 🔹 سلسله درس‌های جایگاه مصلحت در اصول فقه حکومتی 💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(1) «لینک فایل در تلگرام»
j58 مصلحت (حسینی‌الهاشمی2) 00.12.14.mp3
13.09M
🔊 صوت جلسه پنجاه و هشتم؛ 🔹 سلسله درس‌های جایگاه مصلحت در اصول فقه حکومتی 💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(2) «لینک فایل در تلگرام»
j59 مصلحت (حسینی‌الهاشمی3) 00.12.15.mp3
13.07M
🔊 صوت جلسه پنجاه و نهم؛ 🔹 سلسله درس‌های جایگاه مصلحت در اصول فقه حکومتی 💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(3) «لینک فایل در تلگرام»