🔸 سقا بود. آب میفروخت. با دو کوزه سفالی آویزان از دو سر تیرکِ چوبیِ روی شانهاش. زمین سمت چپ سقا همیشه نم داشت. بخاطر ترکِ کوزه.
روزی کوزه ترکخورده به خواب سقا آمد. گفت ببخشید که شکستهام، اگر سالم بودم پول بیشتری از فروش آب دستت را میگرفت. سقا با لبخند به پشت سرش اشاره کرد. به مسیری که بارها از آنجا رفته و آمده بودند. سقا گفت: میبینی! فقط سمت تو گُل روییده!
قصه ریزشها و رویشهای انقلاب هم از این قرار است. از اینکه در این چهل سال، خیلی جاها حتی ترک برداشتیم، گاهی زخم خوردیم، حتی کار به جراحی کشید، دردناک و پرهزینه.
با همینها بود که محکم شدیم، قوت گرفتیم، گل دادیم و گل زدیم. حتی برایمان خواب دیدند. زیاد. فتنه به پا کردند. میخواستند ششماهه کلهپایمان کنند. زهی خیال باطل!
حالا سر خیلی از قلهها پرچم زدهایم. آنقدر بالا که کلاه نظام سلطه از سرش بیفتد.
✍️ #محمدعلی_جعفری
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
🌷 در سوگ اولین شهیده راه ولایت
▪️مىتوانيم صداى حزنآلود على(ع) را از مدينهى رسول بشنويم كه با چشم اشکبار و نواى غربت مىگويد: "أمّا حُزني فَسَرمَدٌ، وَ أمّا لَيلي فَمُسَهَّد ...؛ اندوه من همیشگی شد و شب من به بیداری میگذرد...".
▪️ راستى اين فاطمه(س) در كجا ايستاده كه على(ع) اين گونه از او مىگويد؟
اين چه انس عميقى است كه اينگونه حزن سرمد مىآورد؟
اين چه خورشيد در خاک نشستهاى است كه اين گونه شام ديجور به دنبال مىكشد؟
▪️من از فرزندان فاطمه(س)، از آن كهكشانهاى حلم و حماسه و فرياد و از آن خانهى مبارک، حرفى نمىزنم. من فقط از فاطمه(س) مىپرسم!
▪️راستى در او چه درخششى است كه تا امروز در چشمها و دلهاى ما نشسته است و راهها را نشانه مىزند؟
▪️ اين همه ارزش آيا از معرفت و شناخت و يا عشق و ايمان و يا عمل و تقوا، از كدامين ريشه، سر برگرفته است؟
📚 از کتاب "روزهای فاطمه(س)"
✍ مرحوم استاد صفایی حائری (عین صاد)
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
در به در، در پی شهادت بود...
🌷 به مناسبت سومین سالروز شهادت مدافع حرم اهلبیت(ع) سردار حاج قاسم سلیمانی
باز هم موج های طوفان زاد/
غیرت خلق را تکان دادند
تا به دریای معرفت برسیم/
شهدا راه را نشان دادند
تسلیت واژه قشنگی نیست/
گرچه او «قهرمان ملت» بود
او که چون مرغِ در قفس، عمری/
در به در، در پی شهادت بود
«یا علی» گفت و دل به دریا زد/
چون شهادت، کلید پرواز است
«حاج قاسم» دوباره ثابت کرد/
درِ این باغ، همچنان باز است
مرحبا ای شهیدِ زندهٔ عشق/
پیش ارباب، روسپید شدی
تلخ بود این خبر، جدید نبود/
سالها پیش از این شهید شدی
✍ شعر: عباس احمدی
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
⁉️ واقعاً توقع داشتند جوانان ایران که در سرمای دی ماه، دو سه ساعت در صف میایستند تا لحظهای مزار حاج قاسم را زیارت کنند، به لیدریِ امثالِ «ربع پهلوی» و «رجوی قاتل» و «علی کریمی» و «معصی» علیه جمهوری اسلامی انقلاب کنند؟!!
@alirezahoseiniaref
🆘 سخنان مهم رییس مرکز مطالعات کربلاء:
😳 میگویند که مشکلات ما از «عمامه» است! اما عمامه همیشه همراه مردم و مدافع مصلحت امت بوده است
📚 حوزه علمیه بغداد را امام عسکری(ع) بنا نهاد و حوزه علمیه کربلاء در قرن دوم تأسیس شد
👹 در طول تاریخ به پیروان اهلبیت(ع) ظلم فراوان شد؛ هزاران نفر از آنها را در نقاط مختلف دنیا کشتند؛ در همین عراق در زمان استعمار انگلیس، شیعیان حتی از یادگیری خواندن و نوشتن منع شده بودند!
🔻 اگر فتوای میرزای شیرازی نبود، امروز این کشور نبود
😡 نمیخواهند تاریخ مجاهدات مرجعیت و روحانیت، به نسل جدید برسد
🇮🇶 بزرگترین شاعر عرب و شاعر ملی ما را از وزارت تربیت عراق عزل کردند به اتهام اینکه تبعه ایران است!
🖋 کنگره «کاشف الغطاء» و «شیخ یوسف البحرانی» را برگزار میکنیم
استاد «عبدالامیر القریشی» رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای کربلاء (نام به زبان اصلی: مرکز کربلاء للدراسات والبحوث) در پایان برگزاری کنگره میرزا محمدتقی شیرازی از برگزاری دو کنگره آینده این مرکز برای تجلیل و احیاء تراث «شیخ جعفر کاشف الغطاء» و «شیخ یوسف البحرانی» خبر داد.
نکات مهم سخنان وی به شرح زیر است:
- تمدن اسلامی در خطر است؛ اما اهل بیت پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) برای ما میراثی باقی گذاشتهاند که با آن میتوانیم با هر تمدن منحرفی مقابله کنیم.
- مرجعیت ادامهدهنده راه امامان معصوم(ع) است و مراجع ما حاملان علم و امتداد طبیعیِ رساندن پیام نبوت و امامت هستند.
- میگویند که مشکلات ما از عمامه است! اما عمامه همیشه مدافع مردم و کشور بوده است؛ عمامه همواره به دنبال مصلحت امت بوده است؛ همین عمامه بود که دولت نوین عراق را تأسیس کرد.
- لازم است که مجاهدات مراجع و علماء به کسانی که از آنها اطلاع ندارند منتقل شود. این کنگره را نیز برای این برگزار کردیم که نسل جدید، کارهای نسل قبل را بداند.
- در طول تاریخ به پیروان اهلبیت (علیهم السلام) ظلم فراوان شد. هزاران نفر از آنها را در نقاط مختلف دنیا کشتند. در همین عراق در زمان استعمار انگلیس، اتباع اهل البیت حتی از یادگیری خواندن و نوشتن منع شده بودند!
- در آن شرایط، آیت الله سید محمدکاظم یزدی فتوا به ضرورت مواجهه با اشغالگری بریتانیا داد. آیت الله میرزا محمدتقی شیرازی نیز انقلاب علیه استعمارگران را رهبری کرد. اگر فتوای میرزای شیرازی نبود امروز این دولت و این کشور وجود نداشت.
- اینک برخی به دنبال تحریف و تشویش این تاریخ بزرگ هستند. امروز باید نسلهای جدید را با کارهای بزرگان خود آشنا کنیم؛ کسانی که برای ما این ارث تمدنی بزرگ را بر جای گذاشتند.
- دورهای در عراق گذشت که «محمدمهدی الجواهری» - که به او لقب بزرگترین شاعر عرب را دادهاند و به عنوان شاعر ملی عراق شناخته میشود - را از معلمی در وزارت تربیت و معارف عراق عزل کردند به اتهام اینکه تبعه ایران است!!
- به نظر من حوزه علمیه کربلا در قرن دوم هجری تأسیس شده است؛ یعنی از زمانی که جناب «عثمان بن سعید» در کربلاء ساکن شد. این حوزه در طول قرون متمادی، علمای بزرگی را تربیت کرده است؛ مانند شیخ «ابراهیم کفعمی»، علامه «وحید بهبهانی»، «ابن فهد حلی»، «شریف العلماء مازندرانی» و ...
- تاکنون در سلسله کنگرههای زنده نگه داشتن تراث علمای کربلاء (نام به زبان اصلی: المؤتمرات العالمیة لإحیاء تراث علماء کربلاء) سه کنگره برای گرامیداشت وحید بهبهانی، ابن فهد حلی و میرزا محمدتقی شیرازی برگزار کردهایم. کنگرههای چهارم و پنجم را نیز برای بزرگداشت شیخ جعفر کاشف الغطاء و سپس شیخ یوسف البحرانی برپا خواهیم نمود.
- شیخ جعفر کاشف الغطاء "کربلائيُّ المولد" و "کربلائيُّ النشأة" بود. یعنی، هم در کربلاء به دنیا آمد و هم در حوزه علمیه این شهر به دست علامه وحید بهبهانی تربیت شد.
- ان شاء الله با همکاری حوزههای علمیه عراق و ایران، کنفرانسی نیز درباره "حوزه علمیه بغداد" برگزار میکنیم؛ یعنی حوزهای که امام حسن عسکری(ع) آن را تأسیس کرد و بزرگانی مانند «کلینی» و «ابن جنید» در آن تربیت شدند.
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
💥 از واشنگتن و پاریس تا لندن و افغانستان؛ اعترافات ناخواسته مستکبران برای بیداری امت مرحومه
«میراثدار غرب وحشی» همه جهان را لکه روی شلوار جین آمریکاییها هم نمیداند! و «زاپاس دربار لندن» مردم افغان را انسان نمیشمارد!!
پس چرا انتظار داشته باشیم که در پاریس - مرکز ترویج مفاسد به نام هنر - شهیق شیطان از قلم مسخره گان #شارلی_ابدو تراوش نکند؟
«هنری چارلز آلبرت» معروف به «شاهزاده هری» - پسر شاه فعلی و نوه ملکه سابق انگلیس - گفته است: «در افغانستان، بیست و پنج افغانستانی را کُشتم؛ در حالی که احساس نمیکردم آنها انسان هستند... و این باعث شرمساری من نیست!».
روح «امام» با اجداد طاهرینش محشور باد، که ننگ کاپیتولاسیون را از مُلک ایران برچید؛ و بقای «رهبر معظم» مستدام باد، که پرچم عزت شیعیان و ایرانیان را بر دوش دارد.
چه خوش گفت مولای ما که: «المَوتُ فِي حَياتِكُمْ مَقهورينَ وَالحَياةُ في مَوتِكُمْ قاهِرِين»؛ چراکه مرگِ با عزت، بهتر از زندگی در ذلت است.
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
🤲 نماز ؛ مرز انسانیت و حیوانیت/ اسفار اربعه در یک رکعت نماز خلاصه میشود/ اهمیت به نماز در سیره امام خمینی(ره)
🔸 امام خمینی(ره) تأکید و توجه فراوانی به نماز داشتند. ایشان دو کتاب درباره نماز نوشتند که اهمیت آن را نشان میدهد.
🔹 امام(ره) کتابهای "مصباح الهدایة" و "شرح دعای سحر" را قبل از درک محضر استادشان آیت الله شاه آبادی نوشتند که این نشان میدهد امام(ره) از قبل با عرفان آشنایی داشتهاند.
🔸 امام(ره) در "مصباح الهدایة" وقتی از مقام انسان کامل صحبت میکنند میفرمایند: «ارمغان معراج پیامبر(ص) نماز بود؛ و با نماز، انسان از حیوانیت به انسانیت وارد میشود و صورت انسانی به خود میگیرد».
🔹 در واقع، آنچه ما را از حیوانات در ملکوت مجزا میکند نماز است. تنها عبادتی که در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمیشود نماز است.
🔸 امام(ره) روی نماز اول وقت تاکید داشتند. به یاد دارم روزی از بیرون به خانه آمدم؛ از من درباره نماز پرسیدند که گفتم: می خواهم بخوانم. ایشان پرسیدند: چرا اول وقت نخواندی؟ گفتم: بیرون بودم و کار داشتم. ایشان فرمودند: اگر به نماز اهمیت بدهی کارهایت را طوری تنظیم میکنی که به نماز اول وقت برسی.
🔹 اگر میتوانید کتابهای امام(ره) درباره نماز را بخوانید. بدانید که اگر میخواهید به کمال برسید آن را در نماز به دست میآورید.
🔸 امام(ره) میفرمود: اسفار اربعه در یک رکعت نماز خلاصه میشود.
🎙 خاطرات و سخنان سرکار خانم طباطبایی (عروس امام راحل) در هفته فرهنگی بر آستان آفتاب، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهراء(س)، خمین - جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
🚫 عمر زودگذر، خطر روزمرگی و راه رهایی از آن
عمر انسان یا عمر دوره مدیریتی او مثل ابر و باد میگذرد.
چند وقتی است ذهنم درگیر این موضوع هست که اگر هر فردی برای خودش یا مجموعه تحت مدیریتش #کارویژه و #کلان_پروژه ای طراحی و تعریف نکند، عمرش با کمترین خروجی لازم از دست میرود.
هر فرد یا مجموعهای باید کارویژه یا کلان پروژه خود را طراحی نماید و سعی کند در دوره حیات علمی یا مدیریتی خویش آن را به سرانجامی برساند و دستاوردی برای آیندگان باقی گذارد؛ یا حداقل، کار را برای بعدیها آسانتر کند.
ما صدها #مؤسسه، #مرکز، #انتشارات و نیز #شخصیت ارزشمند و دلسوز داریم، ولی متأسفانه #کارویژه ها و #کلان_پروژه های بسیاری از آنان مشخص نیست و غالباً #بلاتکلیف و #بی_برنامه و #روزمره تصمیم میگیرند و اقدام میکنند!
عدم طراحی #کارویژه و #کلان_پروژه یکی از #مشکلات_جدی فعالان فرهنگی و سیاسیِ ارزشی و دغدغهمند ماست.
مواظب آفت #روزمرگی و زندگی و فعالیتهای #تکراری بیفایده و کم اثر باشیم.
✍️ #یاسر_عسکری
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
🕋 مولای متقیان و اخلاق، حتی با دشمنان!
🌺 به بهانه میلاد امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)
🔸 حضرت علی(ع) نماد و نمونه برجسته اخلاق در عالم انسانی است؛ چه با دوست و چه با دشمن!
امروز به بهانه سالروز میلاد آن ابَرمرد تاریخ، به چند نمونه کوتاه از «راه و رسم اخلاقی آن حضرت در مواجهه با دشمنان و در هنگامههای جنگ» اشاره میشود:
1⃣ در آستانه جنگ صفین بود که برخی از یاران باوفای آن حضرت، شامیان را سبّ و نفرین میکردند.
حضرت آنان را خواست و فرمود: «خوش ندارم که یارانم اهل دشنام باشند؛ به جای این کار از خدا بخواهید تا از خونریزی جلوگیری کند و صلح و صفا برقرار شود.»
(وقعة الصفین، ص ۱۰۳).
2⃣ در شب آغاز جنگ، امام همه سپاهیانش را جمع کرد و به ایشان فرمود: «تا دشمن آغاز به جنگ نکرده شما اقدامی نکنید، زیرا شما حجتی تمام دارید و چون ایشان آغاز به جنگ کنند، این حجت دیگر به سود شما و به زیان آنان خواهد بود...».
3⃣ سپس توصیههای شگفتی به یارانش کرد و فرمود: «... اگر دشمن را شکست دادید، گریزندهای را نکشید؛ و مجروحی را به قتل نرسانید؛ و عورتی را برهنه نسازید؛ و کشتهای را مثله نکنید. و اگر به قرارگاه دشمن در آمدید پردهای را ندرید؛ و جز به فرمان من به خانهای وارد نشوید؛ و چیزی از اموال ایشان را جز آنچه در لشکرگاه باشد برنگیرید؛ و به هیچ زنی آزار نرسانید، حتی اگر به امیران شما دشنام دهند ...».
(نهجالبلاغه، نامه ۱۴)
4⃣ تاکتیک اخلاقی حضرت(ع) در مقابله به مثل با دشمنان نیز از سر انصاف و ادب بود نه انتقام گیری و سخت گیری چنانچه فرمودند: «اگر آن ها ساکت ماندند ما آنها را به حال خود وامیگذاریم، اگر بر ضد ما سخن گفتند و تبلیغات کردند، ما در برابر، با آنها سخن خواهیم گفت و اگر بر ما خروج کردند و اقدام به نبرد کردند، با آنها خواهیم جنگید».
(انساب الاشراف، ج ۲، ص ۳۶۰)
🌐 به این ادبیات در دنیای امروز "اخلاق جنگ و صلح" و "حقوق بشردوستانه" میگویند که از طرف سازمان ملل هم برنامههایی برای نهادینه کردن آن انجام میشود؛ به این امید که در هنگامه نبرد، حقوق انسانها - بویژه مجروحان و آسیبدیدگان - رعایت گردد.
پس ببینیم که روش و منشِ انسان دوستانهٔ مولای ما، چهارده قرن پیش، چگونه بوده و بدان افتخار کنیم. ❤️
✍ با استفاده از نوشته استاد مسلم محمدی
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
🔴 رویای امپراطوری که تباه شد... عَرفتُ اللّهَ بفسخِ العزائم!
هر دولتی برای خود ومردمش آرمان مشترکی دارد؛ و قطعاً هیچ کشوری از بلایای طبیعی در امان نیست.
اما حادثه تلخ #زلزله_ترکیه یک عبرت بزرگ برای نخبگان جهان اسلام است؛ برای تمام کسانی که شاید فکر میکردند که با جنگ افروزی، پشت پا زدن به شرف و انسانیت، کشتار مردان و آواره کردن زنان، میتوانند امپراطوریهای موهوم خود را احیاء کنند.
امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) چه خوب فرمودند که: «عرفتُ اللّهَ سبحانه بفسخِ العزائمِ وحل العقود... - خدارا شناختم به وسیله در هم شکستن ارادهها...».
(نهج البلاغة، کلمات قصار، کلمه ۲۵۰)
حاکمان ترکیه در چند سال اخیر خیانتهای زیادی به مردم مسلمان سوریه و فلسطین و عراق کردند، و برای پیوستن به اروپا مانند اسلاف خود مشغول غربی سازی شدند، و نیز سواحل و مراکز فرهنگی خود را همچنان آماج مفاسد اخلاقی نموده، و حتی کشور خود را تبدیل به زبالهدانی اراذل و اوباش ضد فرهنگی ایران - از قماربازان حرفهای و صاحبان سایتهای ویرانگر شرطبندی گرفته تا خوانندگان زیرزمینی مبتذل و بازیگران فراری بیهنر - کردند.
اینک سالها طول خواهد کشید تا آنان بتوانند آثار خرابی های مادی وروانی را از خودآگاه و ناخودآگاه مردم خویش پاک کنند.
شاید این، پایانی تلخ برای «اردوغان» و عبرتی برای حکام مزدور کشورهای اسلامی باشد که با خرابی خانههای فلسطین و سوریه برای خود خانه نسازند؛ که با یک حرکت زمین اینگونه نابود خواهد شد...
#تسلیت_به_مردم_سوریه
#تسلیت_به_مردم_ترکیه
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی عارف
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
📡 سلسله یادداشتهای سواد رسانهای - ۴
🌐 زبان بینالمللی ایموجی
1⃣ قسمت اول - مقدمه
امروز در یکی از گروههای مجازی، در واکنش به نوشته یکی از اعضاء از ایموجی تعجب (😳) استفاده کردم.
پس از آن، یکی دیگر از اعضاء - ظاهراً به دلیل عدم آشنایی کامل با اقتضائات و آداب و رسوم فضای مجازی و رسانههای نوین - استفاده از این شکل را حمل بر بیادبی کرد!!
از آنجا که پیش از این نیز دیده بودم که برخی از افراد مذهبی، نسبت به استفاده از این شکلها توجیه نیستند، به نظرم رسید که در "سلسله یادداشتهای سواد رسانهایِ این کانال" چند قسمتی را به آن اختصاص دهم.
اگر بخواهیم با نسل جدید سخن بگوییم، بر مبنای سنت الهی در ارسال رسل(۱) و نیز توصیه معصومان مبنی بر توجه به مقتضیات زمان(۲) باید زبان این نسل و نیز زبان رسانههای مؤثر بر آنان را بدانیم.
ایموجی (به انگلیسی: Emoji) یکی از ابزارها - و میتوان گفت زبانها - ی رایج امروز است که برای چت کردن در فضای مجازی استفاده میشود.
اهمیت این زبان آنقدر زیاد است که حتی گاهی استفاده نکردن به جا از این ایموجیها باعث سوءتفاهم هم میشود.
اینک با توجه به فراگیری استفاده از پیامرسانها در فضای مجازی، اهمیت بهرهگیری از ایموجیها به عنوان یک «زبان بین المللی برای بیان احساسات»، مضاعف شده است.
بنابراین در سلسله نوشتههای کوتاه سواد رسانهای، درباره «ایموجی ها»، «تاریخچه آنها»، «معانی آنها»، «کارکرد آنها»، «نحوه استفاده از آنها» و نیز «برخی هنجارسازی از ضد ارزشها در غرب، با سوء استفاده از ایموجیها» خواهم نوشت.
بعون الله العلي العظیم. 🤲
📚 مصادر:
۱. وَ ما أرسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إلَّا بِلِسانِ قَومِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم... و هيچ پيامبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم، تا بتواند پيام خدا را برايشان بيان كند... (سوره ابراهیم، آیه ۴)
۲. تحریر المواعظ العددیة، ص ۱۳۶.
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی (عارف)
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
اللّه اکبر ✊
اللّه اکبر ✊
اللّه اکبر ✊
🇮🇷 ✊ 🇮🇷 💥
🌸 به مناسبت تقارن «عید سوم شعبان» با «عید جمعه» ؛
شباهتهای امام زمان(عج) به حضرت اباعبدالله الحسین(ع)
مروری بر روایات و تواریخ نشان میدهد که بین امام مهدی(عج) و حیات و قیام ایشان با حضرت سیدالشهداء(ع) و حرکت آن امام، شباهتهایی وجود دارد.
در این نوشتار کوتاه و در این روز مبارک، به هفت شباهت اشاره میکنیم:
۱. عزتطلبی برای اسلام و انسان ✊
یکی از شعارهای محوری امام حسین(ع) «هیهات منا الذلة» بود.
مستکبرانی که حضرت اباعبدالله(ع) را «بین شمشیر و ذلت مخیر گذاشتند» امروز نیز انسانها را در انواع قیود، به بندگی و بردگی کشیدهاند.
لذا در دعای افتتاح، دولت عصر ظهور را عزت دهنده به اسلام و انسان میخوانیم: «إنّا نَرغَبُ إلیك فى دَولَةٍ کریمَةٍ، تُعِزُّ بِهَا الإسلامَ وَأهلَهُ ...» و یکی از القاب امام زمان(عج) "مُعِزّ الأولیاء" است.
۲. قیام برای برقراری حق و عدل 🚩
امام حسین(ع) در مسیر کربلا با این جمله، هدف خود از خروجرا اعلام کرد که: «آيا نمیبینید كه به حق عمل نمیشود و از باطل نهى نمیگردد؟»
امام زمان(عج) نیز برای احقاق حق و اجرای عدل قیام میکند تا «یَملَأُ الأرضَ قِسطاً وَ عدلًا کَما مُلِئَتْ ظُلماً وَ جَوراً» و به تعبیر امیرالمؤمنین على(ع): «او به مردم نشان خواهد داد که چگونه میتوان به سیره نیکوى عدالت رفتار کرد و تعالیم فراموش شده قرآن و سنت را ساخت».
۳. اصلاح امت و مبارزه با بدعت 👊
امام حسین(ع) با هدف اصلاح امت و از بین بردن بدعتهایى که حاکمان غاصب در دین ایجاد کرده بودند، قیام کرد و فرمود: «من برای ایجاد اصلاح در امّت جدّم رسول خدا خارج شدهام...».
امام صادق(ع) نیز درباره امام زمان(عج) مىفرماید: «او تمام بدعتهاى ایجاد شده در دین را از بین خواهد برد، تک تک سنتهای نبوى را به اجرا در خواهد آورد».
۴. نبودن در بيعت طواغیت 👹
در روز عاشورا هنگامی که به امام حسین(ع) عرض شد: به حكم عموزادگانت [بنی امیه] سر فرود آور! فرمود: «به خدا قسم كه هرگز دست بیعت از روى خوارى به شما ندهم...».
از امام عصر(عج) نیز نقل است که: «من در حالى خروج مىكنم كه بيعتى براى احدى از طاغوتها بر گردنم نيست».
۵. جان عزیز هر دو امام در خطر 😱
یزید عده ای را برای ترور امام حسین(ع) به مکّه فرستاد. لذا امام(ع) به ابوهرة ازدی فرمود: «بنی امیه مالم را گرفتند پس صبر کردم؛ به آبرویم لطمه زدند باز صبر کردم؛ و خواستند خونم را بریزند، که در این هنگام از مکه خارج شدم».
در مورد حضرت حجت(عج) نیز امام باقر(ع) فرمود: «لَو أنَّهُم عَرَفوهُ حَرَصوا عَلَی أنْ یقطَعُوهُ بَضعَةً بَضعَة - اگر دشمنان او را میشناختند، وی را تکه تکه میکردند».
۶. تنهایی و غربت در بین عموم مردم 😭
مورد امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودهاند: «قتِل عَطشاناً غَریباً وحیداً فریداً، لَیسَ لَهُ ناصِرُ و لا مُعین».
امیرالمؤمنین علی(ع) هم درباره امام زمان(عج) در دوران غیبتش فرمود: «صاحب این امر، آواره، رانده شده، یکه و تنهاست».
۷. داشتن اصحاب و خواص شهادتطلب 💔
در شب عاشورا، وقتی امام حسین(ع) از اصحاب خود خواست که در تاریکی شب او را ترک کنند و جان خود را نجات دهند، حضرت عباس(ع) به نمایندگی از بنی هاشم عرضه داشت: «خداوند چنین روزی را هرگز نیاورد» و زهیر بن قین به نمایندگی از غیر بنی هاشم گفت: «به خدا سوگند دوست دارم کشته شوم، باز زنده گردم، و سپس کشته شوم، تا هزار مرتبه، تا خداوند تو و اهل بیتت را از کشته شدن در امان دارد».
امام صادق(ع) درباره یاران ولیعصر(عج) هم فرمود: «در میدان رزم اطراف او را میگیرند و وی را با جان خود از گزند حوادث محافظت میکنند؛ او هر چه بخواهد آن را انجام میدهند؛ و خواستار شهادت در راه خدا هستند».
اللهم صلّ علی محمد وآله الطاهرین؛ وأبلغ سلامَنا إلی ولیك أبي عبدالله الحسین؛ وعجّل في فرج حجتك المنتظَر؛ وارزقنا الاستشهاد في سبیلك بین یدیه. 🤲
--------
برای دیدن مطالب مرتبط با فرهنگ حسینی به کانال «بنیاد بینالمللی عاشوراء» بپیوندید 👇
@ashura_i_f
🌷 کوتاه و گویا، درباره زندگی حضرت علی اکبر (علیه السلام)
* نام: علی بن حسین بن علی بن ابیطالب، مشهور به علی الاکبر
* کنیه: ابوالحسن
* پدر: حضرت امام حسین (علیه السلام)
* مادر: جناب لیلی بنت ابیمرة
* تولد: ۱۱ شعبان سال ۳۳ ق. (بنا بر معروف) در مدینه منوره
* شهادت: ۱۰ محرم سال ۶۱ ق. در کربلاء
* نسب
علی اكبر(ع) چه ازطرف پدر و چه از طرف مادر، به شريفترين مردم نسب میرساند:
پدر و اجداد پدری وی كه نياز به معرفی ندارند.
اما از جانب مادر، پدربزرگ مادری وی «عروة بن مسعود ثقفی» كسی بود كه در راه تبليغ دين اسلام به شهادت رسيد و پيامبر(ص) در وصفش فرمود: "من عيسی بن مريم را مشاهده كردم و عروة بن مسعود از همه كس به او شبيهتر است".
عروة را يكی از چهار مهتر عرب برشمردهاند.
* شبیه پیامبر(ص)
علی اكبر بغايت نيكوسيرت و بسيار خوشصورت بود. به دليل شباهت فراوانش به پيامبر(ص)، هر گاه اصحاب دلشان برای آن حضرت(ص) تنگ میشد به وی نگاه میکردند.
پدرش فرمود: "او شبيه ترين مردم در خلقت و خوی و گفتار، به رسول الله(ص) است؛ كه هرگاه مشتاق ديدار آن حضرت میشدیم به صورت وی نگاه میکرديم".
* تاریخ دقیق تولد
از آنجا که درباره سال تولد ایشان اختلاف وجود دارد، مورخان سن حضرت در هنگام شهادت را ۱۸، ۲۳ و ۲۵ نقل کردهاند.
در "مقتل مقرم" تاریخ دقیق ولادت، یازدهم شعبان سال ۳۳ هجری قمری ذکر گردیده؛ لذا سن آن حضرت در روز عاشوراء ۲۷ سال و چند ماه دانسته شده است.
* چرا «اکبر»؟
نام همه فرزندان ذکور سیدالشهداء «علی» بود؛ و این نامگذاری برای خنثی کردن تبلیغات معاویه علیه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) انجام شد.
برخی از نسبشناسان و تاریخدانان، حضرت علیاکبر را بزرگترین فرزند امام حسین(ع) دانستهاند؛ لذا بیشتر منابع قدیمی او را «علی الاکبر» نام نهادهاند تا از برادرش امام سجاد(ع)، متمایز شود.
اما شیخ مفید و طبرسی لقبش را اصغر گفته و اکبر را لقب امام سجاد(ع) دانستهاند.
* در راه کربلاء
در يكی از روزهايی كه كاروان عشق از مكه به سوی عراق در حركت بود، هنگامی كه نزديكی ظهر در يكی از منازل اتراق كرده بودند، امام حسین(ع) به خواب سبكی فرو رفت و پس از اندکی سر برآورد و فرمود: "هاتفی ديدم كه ندا میداد: "شما می رويد و مرگ به دنبال شما در حركت است".
علی اكبر(ع) به امام(ع) عرض كرد: "پدر جان! آيا ما بر حق نيستيم؟"
امام(ع) پاسخ داد: "چرا پسرم؛ به خدا سوگند كه ما بر حقيم".
علی اكبر(س) با رشادت گفت: "پس، از مرگ هراسی نداريم".
امام(ع) را احساسی از تحسين فرا گرفت و فرمود: "پسرم! خدا بهترين جزايی كه میتواند از پدری به فرزندش بدهد را به تو عطا نمايد".
* روز عاشوراء
علی اکبر در روز دهم محرم سال ۶۱ ق. (روز عاشورا) به شهادت رسید.
او نخستین فرد از بنیهاشم بود که به میدان جنگ رفت.
سيره امام حسين(ع) آنگونه بود كه از روی رحم و شفقت، به كسانی كه اذن ميدان رفتن میگرفتند، در ابتدا اذن نمیداد. اما به محض آنكه علی اكبر اجازه خواست، امام به وی اذن داد... و اين سنت رسول الله(ص) بود. ايشان ــ بر خلاف رهبران ديگر كه نزديكان خويش را از معركه دور میدارند ــ در غزواتش هر كس كه به او نزدیکتر بود را قبل از ديگران به جنگ میفرستاد.
امام(ع) پس از آنکه به فرزندش اذن جهاد داد، نگاهی نااميدانه بر قد و بالای رشيد او كرد؛ و آنگاه چشم به زير انداخت و گريست...
* مدفن
بدن حضرت علی اکبر(ع) پایین پای پدرش به خاک سپرده شد و اینک قبر او داخل ضریح امام حسین(ع) واقع شده و شش گوشه بودن ضریح را به همین دلیل دانستهاند.
سر مبارک او را به همراه سرهای شهدای کربلا به کوفه و شام بردند.
درباره اینکه سر علی اکبر(ع) به بدنش در کربلاء ملحق شده یا در قبرستان باب الصغیر دفن است، اختلافنظر وجود دارد. علامه «سید محسن امین» نوشته است که در سال ۱۳۲۱ق. در قبرستان باب الصغیر در دمشق بارگاهی را دیده که بر ورودی آن بر سنگی نوشته شده بود: "اینجا مدفن سرهای عباس بن علی، علی اکبر و حبیب بن مظاهر است" و آن را به احتمال قوی صحیح دانسته است. آن مکان امروزه به نام مقام رؤوس الشهداء (مدفن سرهای شهدای کربلا) معروف است.
* نسل
مرحوم کلینی حدیثی از امام رضا(ع) نقل کرده که حکایت از ازدواج علیاکبر و داشتن فرزندی به نام «حسن» دارد.
در یکی از زیارتنامهها، چنین به علی اکبر(ع) سلام داده شده است: «صَلّی الله عَلیك وعلی عِترتِك وأهلِ بَیتِك وآبائِك وأبنائِك؛ سلام خدا بر تو و بر عترت و اهل بیت تو و پدران و فرزندانت» که نشان از ازدواج و فرزند داشتن اوست.
در عین حال، گروهی از نسبشناسان گفتهاند که نسل امام حسین(ع) تنها از طریق امام سجاد(ع) ادامه پیدا کرده است.
* روز جوان
در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۱ شعبان به عنوان روز ولادت حضرت، «روز جوان» نامگذاری شده است.
--------
📝 منبع: بنیاد بینالمللی عاشوراء
🙋♂ سرود شایسته"سلام فرمانده ۲" و یک انتقاد بجا
تهیه و انتشار دو سرود "سلام فرمانده" کار بسیار خوب، لازم و شایسته تقدیر و تحسینی بود.
در زمانهای که برخی مدارس آموزش و پرورش، قافیه را به "ساسی مانکن" و "گنگستر شهر آمل" باختهاند، این سرود، نسیم روحبخشی بود که توانست بسیاری از کودکان و نوجوانان را به منبع اصلی فیض در جهان متوجه کند.
این سرود همچنین یاد امام زمان(عج) و رایحه انتظار موعود را در ایران - و بلکه بسیاری مناطق جهان، حتی مناطق غیر شیعهنشین - پراکند.
ولی در کنار این زیباییها، برخی ناظران فرهنگی و فعالان رسانهای جبهه انقلاب، انتقادی هم نسبت به آن دارند که به نظر نگارنده نیز انتقادی «بجا» است:
در این دو سرود، علاوه بر قطب عالم امکان بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، از بزرگان و نامآوران درگذشتهای یاد شده است:
در سلام فرمانده ۱: از جناب علی بن مهزیار اهوازی، آیت الله العظمی بهجت(ره)، شهید میرزا کوچک خان جنگلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛
و در سلام فرمانده ۲: از حجتالاسلام والمسلمین کافی(ره)، شهید حاج همت، شهید آرمان علیوردی و مجدداً میرزا کوچک خان و حاج قاسم.
سال گذشته و در سرود اول، نام و یادی از امام خمینی(ره) - احیاءگر تشیع در عصر حاضر و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران - نشد.
در آن زمان، توجیه قابل قبول این بود که "سرود در استان گیلان ساخته شده، لذا به مفاخر محلی خود - میرزا کوچک جنگلی و مرحوم آیت الله بهجت - توجه داشته است".
اما امسال و در سرود دوم هم خبری از نام و یاد امام راحل(ره) نیست! لذا این تکرار بیتوجهی به این عزیز دوران، دیگر جای هیچ توجیهی ندارد.
بدون شک، سرودهای سلام فرمانده - مانند سرودهای "عزیزم حسین ۱ (مداد رنگی)"، "عزیزم حسین ۲"، "جشن فرشتهها"، "رفیق شهیدم" و مانند آنها - کارهای بسیار زیبا، بجا و ماندگاری است؛ اما همه مسئولان فرهنگی و هیأتی ما باید به خاطر داشته باشند که اگر امام(ره) نبود، امروز فرصتی برای فعالیتهای آنان هم وجود نداشت.
همین شهدایی که در سرود از آنها یاد میشود - حاج قاسم و حاج همت - رشدیافتگان مکتب امام(ره) هستند.
همچنین رهبر عزیز انقلاب اسلامی - که نوجوانانِ هر دو سرود، خود را سرباز لشکر ایشان برای یاری امام عصر(عج) میخوانند - همواره و در هر فرصت، یاد امام عظیم الشأن را زنده نگه میدارند.
ایشان در وصف آن یگانه دوران فرمودهاند: «در میان رهبران جهان تا به امروز، کمتر شخصیتی به جامعیت امام خمینی(ره) بـروز نموده است. شـخصیتی استثنایی و اسطورهای که توانست از یک جمع پریشان و پراکنده، یک امـت متحد بسازد و بزرگترین انقلاب قرن را بر پا کند... به دلیل همین جامعیتش بود که میلیونها نفر به استقبالش رفتند؛ صدها هزار نفر جان و مالشان را فدای راهش نمودند؛ و میلیونها نفر در تشییع پیکرش، او را بدرقه کردند».
امیدواریم که این سرودها ادامه پیدا کند، و در نیمه شعبان سال آینده، سرود "سلام فرمانده ۳" با یادکرد مناسب از امام روحالله، جبران ما فات نماید.
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی (عارف)
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
هدایت شده از بنیاد بینالمللی عاشوراء
به مناسبت نیمه شعبان ۱۴۴۴؛
🕌 روایاتی از امام حسین(ع) درباره امام زمان(عج):
1⃣ الذي یملأُها عَدلاً کما مُلِئَتْ جَوراً. علی فَترَة مِنَ الاَئِمَّة تَأتي، کما أنَّ رسولَ اللَّه(ص) بعِثَ عَلی فَترَة مِنَ الرُّسُل.
- [صاحب الامر] کسی است که زمین را پر از عدل و داد میکند چنان که پر از ستم شده باشد. این رخداد در فاصلهای طولانی از حضور امامان خواهد بود، چنان که رسول خدا(ص) پس از فاصلهای زیاد از حضور پیامبران گذشته مبعوث گشت.
(عقد الدرر في أخبار المنتظر، ۱۵۸)
2⃣ لصاحب هذا الامر - یعني المهدي(عج) - غیبتان؛ احداهما تطول حتی یقول بعضهم: مات و بعضهم: قتل و بعضهم: ذهب.
ولا یطّلع علی موضعه احد من ولي ولا غیره، إلا المولی الذي یلي أمره.
- برای صاحب امر، دو غیبت است؛ یکی از آن دو چنان طولانی شود که گروهی از آنان بگویند: مرده است. و جمعی بگویند: کشته شده است. و جمعی بگویند: او رفته است.
و هیچکس - دوست یا غیر دوست - از جایگاه او اطلاعی نخواهد داشت، مگر خدمتکاری که به کارهایش رسیدگی میکند.
(کمال الدین وتمام النعمة، ۱/۳۱۷)
3⃣ في القائم منا سنن من الأنبیاء؛ سنة من نوح وسنة من إبراهیم وسنة من موسی وسنة من عیسی وسنة من أیوب وسنة من محمد(ص)؛ فأما من نوح فطول العمر وأما من إبراهیم فخفاء الولادة واعتزال الناس وأما من موسی فالخوف و الغیبة وأما من عیسی فاختلاف الناس فیه وأما من أیوب فالفرج بعد البلوی وأما من محمد(ص) فالخروج بالسیف.
- در مورد قائم ما سنتهایی از انبیاء وجود دارد؛ سنتی از نوح و سنتی از ابراهیم و سنتی از موسی و سنتی از عیسی و سنتی از ایوب، و سنتی از محمد(ص)؛ از نوح طولانی بودن عمر، از ابراهیم خفای ولادت و اعتزال از مردم، از موسی، خوف و غیبت، از عیسی اختلاف مردم درباره او، از ایوب فرج بعد از محنت و شدت، و از محمد(ص) خروج با شمشیر.
(کشف الغمة في معرفة الائمة، ۲/۵۵۲)
4⃣ له غیبة یرتد فیها اقوام ویثبت علی الدین فیها آخرون، فیؤذون ویقال لهم: متی هذا الوعد ان کنتم صادقین؟
اما ان الصابر في غیبته علی الاذی والتکذیب بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدي رسول الله(ص).
- برای او غیبتی است که گروههایی در آن از دین برمیگردند و گروههایی دیگر بر آیین خود استوار میمانند و در این راه آزارها میبینند. به آنان گفته می شود: این وعده کی واقع خواهد شد اگر راستگو هستید؟
آنان که بر این آزارها و تکذیبها صبر کنند، همانند کسی هستند که شمشیر به دست گرفته و در رکاب رسول خدا(ص) جهاد میکند.
(بحار الأنوار، ۳/۳۸۵)
5⃣ للمهدي خمس علامات: السفیاني و الیماني و الصیحة من السماء والخسف بالبیداء و قتل نفس الزکیة.
- برای ظهور مهدی پنج نشانه است: سفیانی، یمانی، صیحه آسمانی، فرورفتن در دشت و کشته شدن آن جان پاک.
(عقد الدرر في أخبار المنتظر، ۱۱۱)
----------
برای دیدن اخبار و مطالب مرتبط با فرهنگ حسینی به کانال «بنیاد بینالمللی عاشوراء» در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
@ashura_i_f
کانال «بنیاد بینالمللی عاشوراء» در پیامرسان بله 👇
ble.ir/ashura_i_f
کانال «پورتال بزرگ امام حسین (علیه السلام)» در آپارات 👇
https://www.aparat.com/imamhusaynportal
اخلاق و اعتدال (کانال علیرضا حسینی عارف)
📡 سلسله یادداشتهای سواد رسانهای - ۴ 🌐 زبان بینالمللی ایموجی 1⃣ قسمت اول - مقدمه امروز در یکی
📡 سلسله یادداشتهای سواد رسانهای - ۵
🌐 زبان بینالمللی ایموجی
2⃣ قسمت دوم - تاریخچه
در قسمت چهارم از "سلسله یادداشتهای سواد رسانهایِ این کانال" مقدمهای دربارهٔ ایموجیها نوشته و بیان کردم که: با توجه به فراگیری استفاده از پیامرسانها در فضای مجازی، اهمیت بهرهگیری از ایموجیها به عنوان یک «زبان بین المللی برای بیان احساسات»، مضاعف شده است.
📜 در این قسمت به تاریخچه ایجاد و گسترش این پدیده میپردازیم:
ایده اولیه استفاده از شکل در مکاتبات را «اسکات فهلمن» انگلیسی در سال ۱۹۸۲ برای مکاتبات الکترونیکی "دانشگاه کارنگی ملون" (یکی از معتبرترین دانشگاههای جهان) ارائه داد. پیشنهاد او استفاده از دونقطه، خط تیره و پرانتز برای القاء احساسات در مکاتبات بود تا از بروز سوء تفاهمات جلوگیری شود؛ همان چیزی که الان هم گاهی در پیامکها استفاده میکنیم: مثلاً « :-) » برای نشان دادن خنده و طنز یا « :-( » برای نشان دادن غم و ناراحتی.
توسعه این ایده بمرور به ایجاد شکلکهای اَسکی (ASCII Faces) منجر شد.
اما اولین مجموعه ایموجی با کاربرد گسترده، در سال ۱۹۹۹ به وسیله "انتیتی دوکومو" - بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور ژاپن - ساخته شد. این مجموعه متشکل از ۱۷۲ ایموجی ۱۲ در ۱۲ پیکسلی بود که به صورت بخشی از ویژگیهای پیامرسان i-mode منتشر شد تا ارتباطات الکترونیکی را ساده کند.
واژه ایموجی نیز همان کلمه "اموجی" است که در زبان ژاپنی، "تصویرنگاشت" معنا میدهد.
تقریباً همزمان با ژاپنیها، «نیکولاس لوفرانی» - یک طراح فرانسوی فعال در انگلستان و آمریکا - متوجه رشد استفاده از شکلکهای اَسکی در موبایل شد. پدر او «فرانکلین لوفرانی» در سال ۱۹۷۲ چهره Smiley (یعنی سَلَفِ همین ایموجیِ 🙂) را به یک نشان تجاری موفق تبدیل کرده بود.
نیکولاس بمرور آیکونهایی رنگی ساخت که متناظر و مشابه با شکلکهای اَسکی - همان « :-) ها» - بود؛ اما جذابتر و متناسب با فناوری روز دیجیتال.
ایموجیهایی که امروز در موبایل شما در طبقهبندیهای مختلف - بیان حالات چهره، وسایل سرگرمی، پرچمها، نمادهای ورزشی، آب و هوا، حیوانات، گیاهان و غذاها - وجود دارند، کار لوفرانی است که در دفتر حق تکثیر ایالات متحده آمریکا ثبت و سپس به شکل فایلهای جیف بر روی وب منتشر شدند.
در سال ۲۰۰۰ فهرست راهنمای ایموجیهایی که لوفرانی ساخته بود بر روی اینترنت در دسترس کاربران تلفنهای همراه قرار گرفت که شامل بیش از ۱۰۰۰ شکل گرافیکی و نسخههای اَسکی آنها بود.
در سال ۲۰۰۱ "شرکت اسمایلی" شروع به ثبت حق ایموجیهای لوفرانی کرد که در تلفنهای همراه شرکتهای مخابراتی مهم آن زمان - نوکیا، موتورولا، سامسونگ، وودافون و اسکای تلهمدیا - مورد استفاده قرار گرفته بود.
بمرور سیستمعاملهای ویندوز فون، آی.او.اس. و اندروید اقدام به استفاده از ایموجیها کردند. همچنین این شکلها در سال ۲۰۰۹ در سیستم پست الکترونیک جیمیل قرار گرفتند.
طبیعتاً مانند همه اختراعاتی که همزمان به وسیله چند نفر یا چند شرکت ابداع میشود، حق مالکیت ایموجیها نیز مورد دعواهای قضایی طولانی بوده است.
(مانند این مناقشه تاریخی که «برادران لومیر» دوربین فیلمبرداری را اختراع کردند؟ یا «توماس ادیسون»؟ و یا «لوئیس لوپرنس»؟!)
ایموجیها اینک نمادهایی جهانی برای انتقال حالت چهره، زبان بدن، عواطف قلبی و حتی لحن و تُن صدا هستند!
استفاده صحیح از آنها میتواند پیامهایی را انتقال دهد که برای همه مردم جهان و به تمامی زبانها قابل فهم باشند. از این روست که این شکلها توانستهاند که در شبکههای اجتماعی اینچنین گسترده شوند.
در قسمتهای بعد دربارهٔ «معانی ایموجیها»، «کارکرد آنها»، «نحوه استفاده از آنها» و نیز «برخی هنجارسازی از ضد ارزشها در غرب، با سوء استفاده از ایموجیها» خواهم نوشت.
بعون الله العلي العظیم 🙏
----------
🍀 اخلاق و اعتدال ؛
کانال سید علیرضا حسینی (عارف)
در پیامرسان ایتا
@alirezahoseiniaref
السلام علی ربیع الأنام و نضرة الأیام✋
حلول سال نو🌱 و تقارن «بهار طبیعت» با «بهار قرآن» را به همه اعضای محترم کانال و خانوادههای گرامی شما شادباش عرض میکنم.🎉
امیدواریم این سال، سال ظهور آن بهار مردمان🌸 و خرمی روزگاران🍀 باشد؛ و همه مسلمانان و شیعیان جهان - بویژه آنان که دل در گروی ایران و جمهوری اسلامی🇮🇷 دارند - در شادی و آرامش و رفاه باشند.
از خداوند متعال سلامتی، شادابی، عافیت و حسن عاقبت برای شما مسألت دارم.🤲
سید علیرضا حسینی (عارف)
اول فروردین ۱۴۰۲
@alirezahoseiniaref