eitaa logo
الیس الصبح بقریب ۲
208 دنبال‌کننده
9هزار عکس
5.8هزار ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
الیس الصبح بقریب ۲
والله دیگر بیشتر از این سوادم قد نمیدهد که واضحتر بنویسم منظور اینه که برای پیگیری کاستی ها و ...با
ممنون منظور از لیست کردن ۱۷ ارگان و نهاد چیست؟ واقعا کی امکانات فرهنگی را احتکار نموده است؟
الیس الصبح بقریب ۲
ممنون منظور از لیست کردن ۱۷ ارگان و نهاد چیست؟ واقعا کی امکانات فرهنگی را احتکار نموده است؟
معلوم میشود شما مطلب را بدقت مطالعه نمیفرمایید لیست در خود مطلب هست و منظور از احتکار اون احتکار که در ذهن شماست؛نیست
15.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعوای ما با حسن روحانی سر انتخاب نسخه‌های غلط بود، نه اجرای غلط نسخه‌های صحیح
ذوالفقار فقط سزاوار تو بود...‌. هم نشانش هم اعتبارش...
هدایت شده از محبان ولایت ولی امر (عج)
💠 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام: لَيْسَتِ العِفَّةُ بِدافِعَةٍ رِزْقا وَ لاَ الْحِرْصُ بِجالِبٍ فَضْلاً فَاِنَّ الرِّزْقَمَقْسومٌ وَ اسْتِعْمالُ الْحِرْصِ اسْتِعْمالُ الْمَآثِمِ؛ ✳️نه پاكدامنى، روزى را از انسان دور مى كند و نه حرص روزى زياد مى آورد؛ چراکه روزى قسمت شده است و حرص زدن فقط باعث مبتلا شدن به گناهان خواهد شد. 📚 تحف العقول، ص ۲۳۴ 💠 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام: مَنِ اتَّكَلَ عَلى حُسنِ الاِختيارِ مِنَ اللّه ِ لَهُ لَم يَتَمَنَّ أنَّهُ في غَيرِ الحالِ الَّتِي اخْتارَهَا اللّهئ. ✳️ هر كه به نیکو گزینی خدا براى خودش اعتماد كند، آرزو نمى‌كند كه در حالتى جز آنچه خدا برايش اختيار كرده است، باشد. 📚 تحف العقول، ص ۱۶۹ 💠 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام: كيفَ يكونُ المؤمنُ مؤمنا و هو يَسخَطُ قِسمَهُ و يُحَقِّرُ مَنزِلَتَهُ و الحاكِمُ علَيهِ اللّه؟! ✳️ مؤمنى كه از قسمت خود ناخشنود باشد و وضعيت خود را ناچيز شمارد در حالى كه حاكم بر او (تعيين كننده سرنوشتش) خداست، چگونه مى‌تواند ادّعاى ايمان كند؟! 📚 بحار الأنوار، ج۴۳، ص۳۵۱ 💠 حضرت امام حسن مجتبی عليه السلام: إنَّ الدُّنْيا، في حَلالِها حِسابٌ، وَ في حَرامِها عِقابٌ، وَ فِي الشُّبَهاتِ عِتابٌ، فَأنْزِلِ الدُّنْيا بِمَنْزَلَةِ الميتَةِ، خُذْ مِنْها ما يَکْفيکَ. ✳️ آنچه در دنيا است، اگر حلال باشد حساب رسی و پاسخگویی در پی دارد، و اگر از حرام به دست آيد عذاب و عقاب دارد، و اگر شبهه‌ناك باشد (كه حلال و حرام آن معلوم نباشد) عتاب و سختی و ناراحتی در پی خواهد داشت؛ پس بايد با دنيا همچون جسد مردار عمل کنی، فقط به مقدار کفایت ضرورت و اضطرار از آن استفاده کنی. 📚 كفاية الاثر: ص۲۲۶ 💠 حضرت امام حسن مجتبی عليه السلام : (البخل) هُوَ أن يَرَى الرَّجُلُ ما أنفَقَهُ تَلَفاً ، وَما أمسَكَهُ شَرَفاً. ✳️ بخل آن است كه انسان آنچه را بخشيده و انفاق كرده، تلف شده بپندارد و آنچه را نگاه داشته، مايه برازندگی بداند. 📚 تحف العقول:‌ ص ۲۲۵ 💠 حضرت امام حسن مجتبی عليه السلام: العاداتُ قاهِراتٌ، فَمَنِ اعتادَ شَيئا في سِرِّهِ و خَلَواتِهِ، فَضَحَهُ في عَلانِيَتِهِ و عِندَ المَلَأِ. ✳️ عادتها مقهور كننده اند. پس، هر كس در نهان و خلوتهاى خود به چيزى عادت كند، آن چيز او را در آشكار و ميان جمع رسوا سازد. 📚 میزان الحکمه : ج۸، ص۲۹۹ 💠 حضرت امام حسن مجتبی عليه السلام: هَلاکُ النّاسِ فى ثَلاث: أَلْکِبْرُ، أَلْحِرْصُ، أَلْحَسَدُ؛ أَلْکِبْرُ بِهِ هَلاکُ الدّینِ وَ بِهِ لُعِنَ إِبْلیسُ؛ أَلْحِرْصُ عَدُوُّ النَّفْسِ وَ بِهِ أُخْرِجَ آدَمُ مِنَ الْجَنَّهِ؛ أَلْحَسَدُ رائِدُ السُّوءِ وَ بِهِ قَتَلَ قابیلُ هابیلَ؛ ✳️ هلاكت و نابودی مردم در سه چيز است: كبر و حرص و حسد! كبر كه هلاكت دين به واسطه آن است و با آن شیطان از درگاه خدا رانده شد. حرص كه دشمن جان آدمی است و به واسطه آن آدم از بهشت اخراج شد. حسد كه پيش‌آهنگ بدی‌هاست و به واسطه آن قابيل هابيل را كشت. 📚 بحارالانوار، ج ۷۵ ، ص۱۱۱ 💠 حضرت امام حسن مجتی علیه السلام: لا تُعاجِلِ الذَّنبَ بِالعُقوبَةِ، وَاجعَل بَينَهُما لِلاعتِذارِ طَريقاً. ✳️ در كيفر گناه شتاب مكن و ميان آن دو، راهى براى عذر آوردن شخص خاطی بگذار. 📚 نزهة الناظر: ص۲۱۲ 💠 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام: مَن عَدَّدَ نِعَمَهُ مَحَقَ كَرَمَهُ. ✳️ هر کس نیکوکاری‌های خود را برشمرد، بخشندگی خود را نابود کرده است. 📚 نزهة الناظر: ص ۱۱۲ 💠 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام: ما تَشاوَرَ قَومٌ إلاّ هُدُوا إلى رُشدِهِم. ✳️هيچ قومى با يكديگر مشورت نكردند مگر آن كه به راه پیشرفت خود رهنمون شدند. 📚تحف العقول: ص۲۳۳ 💠 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام: نِعمَ العَونُ الصَّمتُ في مَواطِنَ كثيرَهٍ وإن كُنتَ فَصِيحا. ✳️در بسيارى جاها، خاموشى، ياورى نيكوست؛ هرچند سخنور باشى! 📚معانی الأخبار: ج ۶۲ ص ۴۰۱ 💠 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام: بَيْنَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَيْتَ بَعَيْنِکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَيْکَ باطِلاً کَثيرا. ✳️ بين حقّ و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه که را با چشم خود ببينی حقّ است و آنچه را شنيدی يا آن که برايت نقل کنند چه بسا باطل باشد. 📚تحف العقول ص۲۲۹ 🔸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعداءَهُم أجمَعِینَ
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این بیانات آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز درباره بی بند و باری افسار گسیخته در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز که البته شامل حال سایر اماکن به اصطلاح گردشگری نیز می گردد . برسانید به سمع مسوولین میراث فرهنگی و گردشگری. 🔹 بیچارگی یعنی که این به اصطلاح، صنعت گردشگری به جای آشنا کردن مردم با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بشود تخریبگر دین و شرع و فرهنگ و البته پولِ کثیف پارو کند. 🔹این نهیبهای آیت الله دژکام لازم است از حنجره سایر علمای عظام نیز در برابر ولنگاری و اباحه گری که این روزها در اماکن عمومی شاهدیم برخیزد .
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله): من أحیى لَیلَهَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَى السَّنَهِ القابِلَه؛ هر کس شب قدر را احیا بدارد، تا سال آینده عذاب از او بر داشته مى‌شود. اقبال الأعمال، ج١، ص۳۴۵
شب‌ و روزهای جمعه ماه رمضان...! رسول خدا (ص) فرمود: هنگامیکه شب و روز جمعه ماه رمضان می‌رسد، خداوند در هر ساعت از این ایّام، یک میلیون بنده را از آتش جهنم آزاد می کند که همه آنها مستوجب عذابند. (بحارالأنوار، ج۹۶، ص۳۳۹-۳۳۸)
چهار سوال اساسی قیامت! امام موسی‌ كاظم ع: بنده در روز قیامت قدمی از قدم برنمی‌دارد تا از چهار چیز از او بازخواست شود: ۱_عمر خود را در چه راهی به پایان رسانده؟ ۲_جوانیش را در كجا سپری نموده؟ ۳_مالش را از چه راهی به دست آورده و در كجا به مصرف رسانده؟ ۴_و دیگری از ما است. بحارالانوار،ج٧، ص٢٨٩
سردار شهید عبدالحسین برونسی: آدم ها دو دسته اند غیرتی و قیمتی غیرتی ها با خدا معامله کردند و قیمتی ها با بنده خدا.... ‌‎‎‌‎
واکنش مالک شریعتی به ساخت مسجد در بوستان قيطريه نماینده مردم تهران در رشته توییتی درمورد ساخت مسجد در پارک‌ها نوشت: به‌جز منتقدان منصفی که باید اقناع شوند، ریشه تهاجم به تقویت مساجد، همان جریان نفوذی حلقه کیان است که در دهه ۷۰ دو اقدام مخرب فرهنگی-اجتماعی را دنبال کرد: الف) خط موازی فرهنگسراها و سرای محلات را برای جداکردن نیازهای فوق‌برنامه جوانان از مساجد با ابزار پول پاشی شهرداری کلید زد! ب) رهاسازی مطلق بوستان‌های شهری تهران را به اسم ژورنالیستی و ظاهرا زیبای حذف دیوار انجام داد تا محیط امن تفریحات سالم خانوادگی مردم به بستر فعالیت کانون‌های مروج لاابالی‌گری ضدخانواده در پارک‌ها و بوستان‌ها بدل شود که بعدها خواسته/ناخواسته به موادفروشان و سگ‌گردان‌ها تقدیم شد. حال اذناب همان جریان نفوذ فرهنگی و متهم اصلی تضعیف عملی مسجد، فریاد خلوتی مساجد سرداده! مواضعشان را دقیق دنبال کنید: ناراحتی از پیاده‌روی کیلومتری غدیر و جشن امام رضا و محفل قرآنی امام حسنی‌ها و افطارخونه بلوار کشاورز و... اینها را فقط از منظر سیاسی نبینید "خط نفوذ فرهنگی است" فارس