eitaa logo
الیس الصبح بقریب ۲
208 دنبال‌کننده
9هزار عکس
5.8هزار ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علی شیدایی
سلام صبحتون بخیر سالروز شهادت امام جواد (علیه السلام) را به محضر امام زمان (عج) و نایب برحقشان امام خامنه ای عزیز وشما تسلیت عرض می نمایم.
اصلاح طلبان آذربایجان شرقی بوی کباب را شنیدند انتخابات هیئت رئیسه جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی در این انتخابات به اتفاق آراء سعید پور شریفی بعنوان رئیس جبهه اصلاحات استان و رسول ایمان زاده و بهمن محمدپور نواب رئیس اول و دوم ، خانم خاطره کلیبری بعنوان دبیر جبهه و شکور اکبر مزار، حسن پور عظیم ، اکبر مجد ، صالح هوشیار ، امیر علی اکبری بعنوان روسای کمیته ها و عضو هئیت رئیسه انتخاب شدند .
قاليباف و جلیلی! کدام؟! دکتر سعدالله زارعی: من با آقای دکتر قالیباف کار نکرده ام ولی کارهای او را دنبال نموده و از مسائل غیر علنی مرتبط با ایشان تا حد قابل توجهی خبر دارم . با دکتر جلیلی نزدیک به دو سال در شورای عالی امنیت ملی بطور نسبتا" مستقیم کار کرده ام و پیش و پس از آن هم با ایشان رابطه داشته و هنوز هم این رابطه به شکل جلسات محدود یا دو نفره ادامه دارد. 1⃣من این دو نفر را در خصوصیاتی مشترک دیده‌ام: خلوص نیت و یگانگی در ظاهر و باطن پرکاری و خستگی ناپذیری ارتباط نزدیک دلی و مرید و مرادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت برکاتُه اعتقاد قلبی به ارزش های انقلاب و مجاهدت در تحقق و تقویت آن‌ها برخورد صریح و بی ملاحظه نسبت به انحرافات و خطراتی که خط انقلاب را تضعیف می‌کنند ارتباط عمیق و دلی با نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فداکاری و مایه گذاشتن از آبروی خود برای نظام سکوت در مواقع حملاتی که به شخص خودشان صورت می‌گیرد گرم گرفتن با نیروهای انقلاب و وقت گذاری برای آنان. مشورت پذیری و تشکیل جلسات کارشناسی صرفه جویی و قناعت در مصرف بیت المال کمک به دولت های نظام چه آن دولت هایی که قبول داشته اند و چه آن دولت هایی که به آن ها نقد جدی داشته‌اند. اندیشمند و دوراندیش بود کار تشکیلاتی و نیروپروری اشراف کافی به مسائل داخلی و خارجی 2⃣اما تفاوت‌ها: جلیلی مطالعاتی تر و قالیباف اجرایی تر جلیلی حلقه ای تر و قالیباف بازتر جلیلی در فهم و تحلیل مسائل عمیق تر و قالیباف سریع تر جلیلی زود رنج تر و قالیباف زود گذشت‌تر جلیلی حوزوی‌تر، قالیباف دانشگاهی‌تر جلیلی بطئی التصمیم‌تر و قالیباف سریع التصمیم‌تر جلیلی مجتهدتر و قالیباف مقلدتر جلیلی با دایره ملازمان کمتر و قالیباف با دایره ملازمان بیشتر جلیلی مردمی تر و قالیباف مدیریتی‌تر قالیباف مجرب تر و دامنه تجربه‌اش متنوع تر و جلیلی مجرب در حوزه های محدودتر همکاری جلیلی با دولت در دوره شهید رییسی کمتر و همکاری قالیباف با دولت شهید رییسی بیشتر - و در عین حال هر دو مورد بی مهری حلقه اطراف شهید جلیلی در سیاست خارجی جلوتر و قالیباف در مسایل اجتماعی جلوتر جلیلی در مسایل امنیتی و تهدیدات عمیق تر و قالیباف در مسایل اقتصادی مشرف‌تر در مسایل فرهنگی ، جلیلی عمیق‌تر و البته محدودتر و قالیباف روبنایی تر و البته بازتر. همین مقدار فعلا" بس است ...
هدایت شده از [ حدیث دل ]
فرق است میان کسی که در است و آنکه شهادت به انتظار اوست ! 🍁
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارشی از یک تاکسی متفاوت دوربین مخفی ویژه انتخابات
پیام نور سوره انشراح بسم الله الرحمن الرحیم فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً (5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً (6) فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ (7) وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ (8) 🔸پیام آیات: 1_ عُسرها سبب یُسر است. كلمه «مَعَ» ممكن است به معناى سبب باشد، یعنى هر سختى در درون خود تجربه‏ها و سازندگیهایى دارد. «انّ مع العسر یسراً» 2_ حذف حرف فاء در جمله دوم «فانّ مع العسر یسرا، انّ مع العسر یسرا» بیانگر آن است كه این اصل عمومى است و مخصوص پیامبر نیست. 3_ رهبران حق كه در برابر طوفان مخالفت‏ها و مشكلات و شكنجه‏ ها و تهدیدها و توطئه‏ ها و تهمت‏ها و لجاجت‏ها و جنگ‏ها و... قرار مى‏گیرند بیش از هر چیز به سعه صدر نیاز دارند. «ألم‏ نشرح لك صدرك» 4_ بر اساس روایات كه مورد فتواى مراجع دینى نیز قرار گرفته است، این سوره و سوره ضُحى یك سوره حساب میشوند نظیر سوره فیل و قریش و در نمازهاى واجب كه بعد از سوره حمد، خواندن بیش از یك سوره جایز نیست، این دو سوره باید با هم خوانده شود. شاهد یكى بودن این دو سوره، تناسب آیه آخر سوره قبل با آیه اول این سوره است كه میفرماید: «ألم نشرح لك صدرك» 5_شرح صدرى كه به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم داده شد، باعث شد تا آن حضرت در برابر آن همه آزارها، قومش را نفرین نكند و میفرمود: «اللّهم اهد قومى فانّهم لا یعلمون»(۱) یعنى خداوندا این مردم را هدایت كن زیرا كه نمیدانند و در فتح مكه با اعلام عفو عمومى فرمود: «لا تثریب علیكم الیوم» امروز باكى بر شما نیست و همه را بخشیدم، همانگونه كه یوسف با این جمله تمام برادرانش را یكجا عفو كرد. نمونه «وضعنا عنك وزرك و رفعنا لك ذكرك» این بود كه مردم فوج فوج در دین خدا وارد میشدند «یدخلون فى دین اللّه افواجاً»(۲) و در جنگ‏هاى بدر و خندق و حنین اسلام پیروز شد و با اینكه بعضى منافق و یا ترسو بودند و فرار میكردند باز اسلام رو به رشد بود. 6_ در اكثر موارد این بار سنگین توسط حضرت على‏ علیه السلام از دوش پیامبر برداشته مى‏شد. او در بدر و خیبر و احد شجاعانه‏ ترین عملیات را انجام داد. 7_ البته در برخى موارد، «وزر» و سنگینى را، از طریق امدادهاى غیبى و نزول فرشتگان(۳) و یا القاء ترس(۴) در دل دشمنان، از دوش پیامبر اكرم برداشته شد. خداوند، نام و یاد پیامبرش را گرامى داشته است. در قرآن، به درود و صلوات بر پیامبرش فرمان داده است: «یا ایّها الّذین آمنوا صلّوا علیه و سلّموا تسلیماً»(۵) نام او را در بسیارى از آیات در كنار نام خودش آورد است، «یا ایّها الّذین آمنوا اطیعوا اللّه و اطیعوا الرسول»(۶) در اذان، شهادت به رسالت او را در كنار شهادت به وحدانیّت خودش قرار داده است. «اشهد أن لا اله الاّ اللّه و اشهد انّ محمّداً رسول اللّه» و در تشهد هر نماز، نیز این شهادتین را تكرار كرده است. 8_ زنى از ندادن نفقه شوهر فقیرش، نزد حضرت على‏ علیه السلام شكایت كرد. حضرت مرد را زندانى نكرد و فرمود: «انّ مع العسر یُسرا»(۷) ۱) بحارالانوار، ج‏11، ص‏298. ۲) نصر، تفسیر نور جناب حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای قرائتی
🔷قطعنامه ضدایرانی شورای‌حکام باچه هدفی صادر شد؟ 🔹به گفته برخی منابع، قرار بود شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی، قطعنامه ضد ایرانی خود را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ صادر کند تا بتوانند با هراس‌افکنی در جامعه و ترساندن مردم از سایه جنگ و تحریم، مانع از انتخاب مجدد شهید رئیسی شود، اما با شهادت رئیس‌جمهور کشورمان و برگزاری زودهنگام انتخابات ،صدور این بیانیه هم جلو افتاد. 🔹این قطعنامه در شرایط کنونی، کاربرد داخلی و یک پالس انتخاباتی به جریان غربگرا دارد و صادرکنندگان آن به دنبال پایان مسیر دیپلماسی عزتمندانه‌ای هستند که در دولت سیزدهم توسط شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان شکل گرفت.
جنگ شناختی اقتصادی! ۱. ابتدا یک نمودار به صورت گسترده در رسانه‌ها منتشر می‌شود. نموداری با اعدادی شگفت‌انگیز که نشان می‌دهد اقتصاد ایران وضعیتی فلاکت‌بار دارد در مقایسه با کشورهای عربی! ۲. منبع این نمودار هم اتاق بازرگانی معرفی می‌شود. هیچکس به این شبهه پاسخ نمی‌دهد و در ذهن مردم این نمودار جاخوش می‌کند ۳. چه کسی این نمودار را منتشر کرده است؟ مشخص نیست؟ ۴. چه کسی آن را تولید کرده است؟ اتاق بازرگانی هم تکذیب می‌کند انتساب این اطلاعات را ۵. ماجرا چیست؟ در اتاق فکر و طراحی جنگ شناختی اقتصادی برای ناامیدکردن مردم و القاء بدبختی مردم ایران و خوشبختی مردم خارج از ایران عده‌ای اقتصادخوانده نشسته‌اند و این نمودار را تولید کرده‌اند. قطعا کسانی که این نمودارها را تولید می‌کنند افراد "باسوادی" هستند! اما این دزدان با چراغ چه کرده‌اند؟ یک کار ساده! نموداری که تولید کرده‌اند تورم را محاسبه نکرده و نه رشد اسمی را در نظر گرفته نه رشد حقیقی با شاخص برابری قدرت خرید را. رشد اقتصادی ایران و سعودی در چند دهه گذشته ۲.۶ و ۲.۷ بوده. حالا تفاوت را ببینیدو توجه داشته باشید که رشد اقتصادی سعودی‌ها بدون جنگ اقتصادی و تحریم و با اتکا به خام‌فروشی و نهایتا سرمایه‌گذاری خارجی بوده ولی ایران یک رشد درونزایِ دانش‌بنیان همراه با استقلال اقتصادی داشته است. پ‌ن: چرا تولیدکنندگان و منتشرکنندگان چنین اطلاعات غلطی شناسایی و معرفی و محاکمه نمی‌شوند.
سلام ؛ 🏴🏴🏴 امام جواد (ع) : هر کس در کارهایش سه چیز را رعایت کند پشیمان نمی شود: عجله نکردن، مشورت کردن، توکل برخدا در وقت تصمیم گیری. با عمل به فرمایشات ائمه(ع) سعادتمند دنیا و عاقبت بخیر آخرت میشویم. "شهادت ابن الرضا(ع) حضرت امام جواد علیه السلام، به محضر آقا امام زمان صاحب عصر و زمان حضرت مهدی (عج) تسلیت باد". 🌷🌷🌷🌷🌷
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم خدمت علامه‌طباطبائی ره عرض کردم: آقا من وقت ندارم بنشینم گوش کنم و بخوانم، سرپایی بفرمایید یعنی چی؟ مرحوم‌علامه با لبخندی فرمودند: و است. با مؤمنین رحیم با همه رحمان باش کل اسلام یعنی این! تمام قوانین اسلام بر اساس رحمانیت و رحیمیت تنظیم شده، شما حکمی از اسلام ندارید که در آن رحمانیت و رحیمیت نباشد، افرادی که اسلام را مسخره می‌کنند، شبهه می‌کنند که چرا در اسلام قصاص داریم! قصاص خیلی خشن است! خدا در قرآن می‌فرماید، وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ، و برای شما در قصاص، حیات و زندگی است، ای صاحبان خِرد! شاید تقوا پیشه کنید. پس قصاص برای این استکه اگر کسی از روی غضب مثلا چشم کسی را در آورد، دیگر جرأت نکند چنین کاری را تکرار کند، با قصاص امنیت اجتماع بالا می‌رود، هیچ حکمی از اسلام خشن نیست، اسلام حتی جنگ هم ندارد. برای کشورگشایی و مسائل اقتصادی، حمله و جنگی نمی کند، خداوند فرموده‌اند آنجایی که به حق و حریم شما تجاوز شد، یا جایی ظلم بود، جهاد و مقابله کنید.