هدایت شده از حجت الاسلام محمدپور
🌷 چهار علت نمازهای روزانه، از زبان رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم)،
💢 👈 چرا نماز صبح میخوانیم؟
🌔 👈 صبح آغاز فعالیت شیطان است، هرکه در آن ساعت نماز بگذارد، و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد، از شر شیطان در امان میماند،
💢 👈 چرا نماز ظهر میخوانیم؟
☀️ 👈 ظهر، همه عالم تسبیح خدا می گویند، زشت است که امت من تسبیح خدانگوید، و نیز ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است، لذا هر که در این ساعت مشغول عبادت شود، از جهنم بیمه میشود،
💢 👈 چرا نماز عصر میخوانیم؟
🌔 👈 عصر زمان خطای آدم و حواست، و ما ملزم شدیم، در این ساعت نماز بخوانیم، و بگوییم ما تابع دستور خداییم،
💢 👈 چرا نماز مغرب میخوانیم؟
🌑 👈 مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است، و ما همه به شکرانه آن نماز می خوانیم،
💢 👈 چرا نماز عشا میخوانیم؟
🌸 👈 خداوند متعال نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرارداد.
📚 علل الشرایع ، ص337،
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هدایت شده از حجت الاسلام محمدپور
🔴 داستــان ڪوتاه پند آمــوز،🔴
🔶️ 👈 به بهلول گفتند تقـوا را توصیف کن، گفت، اگر در زمینی که پُــــر از خار و خاشاک بود، مجـبور به گذر شوید، چه می ڪنید،؟
🔹️گفتند، پیوسته مواظب هستیم، و با احتــیاط راه می رویم، تا خــود را حفـظ ڪنیم،
🔶️ 👈 بهـلول گفت، در دنیا نیز چنین کنید، تقوا همین است، از گـناهان کوچک و بزرگ پرهیز ڪنید، و هــــیچ گناهی را ڪوچڪ مَشمارید، کوهها با آن عظمت و بزرگی از سنگهای ڪوچڪ درست شـــده اند.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هدایت شده از حجت الاسلام محمدپور
🛑 ماجرای جالب یک انتخابات مهم، در زمان مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)،
🔴 👈 همانطور که میدانید، انتخاب خلیفه سوم در شورایی ۶ نفره بود، و در واقع رأی گیری شد، و بنا بر این بود که، اگر آرا مساوی شد، ختم کلام، و نقش تعیین کننده بر عهده عبدالرحمان بن عوف باشد، یعنی او حق «وتو» داشت، و به هر کسی رای داد، همون شخص خلیفه میشد،
♦️ 👈 عبدالرحمن ابتدا نزد مولا امیر المومنین آمد، و گفت، به شرط (عمل به قرآن) و (سنت پیامبر) و (سیره شیخین) به تو رای می دهم، و تو خلیفه خواهی شد،
🟢 👈 امیرالمومنین علی علیهالسلام، فقط عمل به قرآن و سنت پیامبر ( صلی الله علیه و آله ی و سلم ) را قبول کرد، اما هرگز عمل به سیره شیخین ( ابابکر و عمر ) را نپذیرفت، پس عبدالرحمن به سراغ عثمان رفت، و او هر ۳ شرط را بی درنگ پذیرفت،
♦️ 👈 بعد از آنکه عثمان خلیفه شد، فورا بنی امیه را بر امور مسلمانان مسلط کرد، به گونه ای که حضرت امیرالمؤمنین در تعبیری می فرمایند، «بنی امیه چونان شتران گرسنه که به علفهای بهاری رو می آورند، بر بیت المال مسلمین چیره گشتند،» در نتیجه در زمان خلافت عثمان خیلی مشکلات و بلاها به سر جامعه پهناور اسلام آمد، تا جایی که مردم علیه او شورش کردند، و به رغم مخالفت و حتی مقابله امیرالمومنین، عثمان در آن شورش کشته شد،
🔴 نکته راهبردی،🔴
♦️👈 قبل از شورش عده ای از اصحاب رفتند که عثمان را نصیحت کنند، مثل ابوذر، عبدالله بن مسعود، و خود عبدالرحمن بن عوف، که خلیفه با هر کدام به نحوی برخورد ناشایست کرد، مثلاً ابوذر را تبعید کرد، عبدالرحمن ابن عوف را کتک زد، و بیرون کرد، و...،
♦️👈 بعداً عثمان برای دلجویی به عیادت عبدالرحمن رفت، که عبد الرحمن از او روی برگرداند، و گفت، «ما به تو رای ندادیم که با جامعه مسلمین این کارها را بکنی، قرار ما این نبود،»
🟢 👈 در ادامه امیرالمومنین به عیادت عبدالرحمن رفته، و انتخاب غلط او را یادآور شده و فرمودند، ( همه این اتفاقات نتیجه رای تو بود،)
♦️ 👈 عبدالرحمن گفت، من پشیمانم، و از رأی خود به خلیفه روی گردانم، و راضی به هیچیک از اقدامات وی نیستم،
🟢 👈 مولا امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) در بیان اینکه پشیمانی دیگر فایده ندارد، فرمودند، «تو در تمام اقدامات او شریکی،! چه بخواهی! چه نخواهی،!»
💢 👈 عزیزان، انتخابات مهمی پیش رو داریم، فراموش نکنیم که، رأی ما مسئولیت آور است.
🔷️👈 پس انتخابات، مشارکت حد اکثری، و انتخاب اصلح،
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هدایت شده از حجت الاسلام محمدپور
🛑 شبهه 🛑
🔷️ متن شبهه 🔷️
🔴 📝 تجربه نشان داده، همه یا أکثر کسانی که به آنان رأی داده ایم کاری نکرده اند، وعده دروغ داده اند، و بعد معلوم شد که آدم خوبی نبوده اند، پس چرا رأی بدهیم، وقتی همه بد در آمده اند؟
🛑 پاسخ شبهه 🛑
1⃣ 👈 ملاک حال فعلی أفراد هست، آیا نباید زبیر زمان پیامبر اکرم، با زبیر زمان جنگ جمل را، که در مقابل اميرالمؤمنين علیه السلام إیستاد فرق گذاشت؟!
فلان نامزد در زمان انتخاب، نصاب و صلاحیت لازم را داشت، بعد از مُدّتی تغییر جهت داده اند،
2⃣ 👈 مردم باید فرد أصلح را در هر زمان انتخاب کنند، پس اگر رأی مردم إشتباه بوده، ربطی ندارد که بگوئیم همه نامزدها، در هر زمانی بد در می آیند، پس رأی ندهیم،
3⃣ 👈 ما نامزد معصوم إنتخاب نمی کنیم، بلکه باید با تحقیق، تلاش کنیم، بهترین از افراد نامزدها و أصلح را انتخاب کنیم، که هیچ کدام عصمت ندارند، و احتمال خطا در هر یک وجود دارد،
4⃣ 👈 آیا اگر رأی ندهیم، وضع از این بهتر می شود؟ یقینا خیر، چرا که تسلط إستکبار از یک سو، و روی کار آمدن عدّه ای بدتر بر سرنوشت کشور از سوی دیگر، پس عقل حکم می کند، بر فرض بد بودن همه نامزدها، به بد رأی دهیم، که نامزد بدتر قدرت نیابد و مسئولیتی نگیرد،
5⃣ 👈 تا زمانی که نیروی انسانی کافی و إیده آل نداریم، چاره ای نداریم که به همین نامزدها اعتماد کنیم، چرا که ما افراد معصوم نداریم، یا کسانی که عالی بوده اند به صحنه رقابت نیامده و قبول مسئولیت نمی کنند،
6⃣ 👈 اگر بنا باشد حدّ نصاب إحراز صلاحيت نامزدها بالا گرفته شود، بسیاری ردّ صلاحیت می شوند، و همین جاست که عدِه ای از مردم شرکت در انتخابات نمی کنند، چون می گویند، رقابت و نامزد مورد نظر ما نیست،(همه جامعه که در سطح فکری، فرهنگی و مذهبی بالا نیستند، باید برای همه أقشار جامعه نامزد و نماینده باشد،) پس نباید از همه مسئولان منتخب، إنتظار عدالت و تقوا ی إیده آل داشت، مسئولان از جنس خود همین مردم اند، مردم اگر رشد و تغییر داشته باشند، می توان انتظار تشکیل حکمرانی قویّ داشت،
7⃣ 👈 در زمان حکومت امام معصوم امير المؤمنين علیه السلام هم، برخی از مسئولان بد و فاسد بودند، آیا باید گفت حالا که افراد بد هستند، پس اصل حکومت تشکیل نشود، یا از حکومت اسلامی حمایت نشود؟!.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هر وقت، خط مقدم، گم شد؛
مرزهای پیشروی، جابهجا میشود...
مواظب باشیم...
جزئیات جدید از تقلای برخی مدیران دولت رئیسی برای باز کردن مسیر فعالیت بیشتر سکوهای اطلاعاتی دشمن
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: تمامی پلتفرم های خارجی با مصوبه جدید می توانند فعالیت کنند...
خیلی زشت است که تلگرام و اینستاگرام به درخواست های مکرر کشور ما برای پذیرش قوانین و حقوق حکمرانی مملکت ما جواب منفی میدهند اما عده ای از مسئولان ذلیلانه و بدون رعایت کرامت و عزت نفس ایرانیان بدنبال باز کردن مسیری برای فعالیت این سکوها در داخل کشور هستند.
حداقل بگذارید چند روزی از بستن صفحات رهبر انقلاب در اینستاگرام بگذرد و مردم فراموش کنند که این سکوها به انقلابیون اجازه فعالیت نمیدهد بعد شما دنبال باز کردن مسیر فعالیت آنها باشید.
مردم ایران «السّابقون» هستند.
آیتالله میرباقری:
مردم ایران آن «سابقون»ی هستند که خدای متعال آنها را برای سبقتجُستن امتحان کرده است که بروند و راههای نرفته را باز کنند
هدایت شده از " من انقلابیام "
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 افشای ابعاد جدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
🔸کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل اقدام رژیم صهیونیستی را در تجاوز جنسی، قتل و نگهداری زنان بازداشت شده در قفس، نقض شدید حقوق بشر دانستند و در گزارش رسمی خود اعلام کردند که این جنایات، طبق قوانین کیفری بین المللی، جرایمی قابل پیگرد قضایی است.
ـ ـ ـ ـ ــــــــــ✾ــــــــــ ـ ـ ـ ـ
✍️ من انقلابیام
💠 @manenqelabiam
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 استاد عالی:
انقلاب، نیاز به لایروبی دارد
برخی نمازشبخوانها هم مرعوب غرب، هستند، تفکرشان غربی است.
#انتخابات
#حضور_حداکثری
📣 کانال فریاد ابوذرها _____
https://eitaa.com/aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
توجه توجه جذب نیروی مدافع حرم ...!؟
شرایط سنی ۱۸سال به بالا
زمان جمعه۱۱اسفند
مکان پای صندوق های رأی
امسال متفاوت خواهد بود!
با رای خود متفاوت تر به دشمنان ایران سنگ بکوبیم
ممنوعیت فیلمبرداری معلم بلاگرها از دانشآموزان
آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
حریم خصوصی نه فقط در مدرسه و کلاس درس بلکه در تمام ابعاد زندگی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.
ضبط صدا و تصویر افراد بدون اجازه و اطلاع آنها به لحاظ شرعی و قانونی تخلف است.
هر گونه ورود به حریم خصوصی دانشآموزان ممنوع است مگر آنکه در مدرسه جشنی برگزار شده باشد و کادر مدرسه و خانوادهها در جریان باشند؛ در چنین شرایطی اجازه فیلمبرداری وجود دارد.
فارس
. یکی ازمشخصه انتخاب اصلح
تجربه وحیاست
امام علی بن ابیطالب.ع. درکنار تجربه، حیا را برای منتخب لازم وضروری میداند زیرا انتخاب کسیکه سوابق کاری خوبی داشته باشد بهتر است تا از تجارب واندوخته های علمی واجرایی آنان در جهت قانونگذاری مطلوب استفاده شود.
علت اینکه آنحصرت درکنار تجربه حیا را مطرح میکند این است که میفرماید افراد باتجربه اگر ناپاک باشند بمراتب خطرناکتر ومخرب تراز دیگران خواهند بود مگراینکه حیا داشته باشند.
بازمیفرماید بدانید که بدترین منتخب آنهایی هستند که درگذشته از آدمهای بدکاران بوده ودرگناهان آنان شریک هستند بطورقطع آنان حامیان گنهکاران خواهد بود پس کسی را انتخاب کن که ستمگر را برستمش وگناهکار را برگناهش یاری نکرده باشد چنین افرادی هزینه کمتری دارند. ودرامانتداری ازهمه معروف ترند که این نوع انتخاب علامت خیرخواهی برای دین است.
صدوقی دوم اسفند ۱۴۰۲