eitaa logo
علی یزدیان
115 دنبال‌کننده
636 عکس
589 ویدیو
144 فایل
روح وریحان
مشاهده در ایتا
دانلود
سیدمحمد اعتصامی (مبلغ اربعین): (۲) شیخ کلینی(ره) در کتاب شریف کافی: ﻣُﺤَﻤﱠﺪُ ﺑْﻦُ ﻳَﻌْﻘُﻮﺏَ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤﱠﺪِ ﺑْﻦِ ﻳَﺤْﻴَﻰ ﻋَﻦْ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﺑْﻦِ ﻣُﺤَﻤﱠﺪِ ﺑْﻦِ ﻋِﻴﺴَﻰ ﻋَﻦْ ﻣُﻌَﻤﱠﺮِ ﺑْﻦِ ﺧَلاّﺩٍ ﻗَﺎﻝَ : ﺳَﻤِﻌْﺖُ ﻋَﻠِﻲﱠ ﺑْﻦَ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮﱢﺿَﺎ (ﻉ) ﻳَﻘُﻮﻝُ: « ﺛَﻠَﺎﺙٌ ﻣِﻦْ ﺳُﻨَﻦِ ﺍﻟْﻤُﺮْﺳَﻠِﻴﻦَ: ﺍﻟْﻌِﻄْﺮُ ﻭَ ﺃَﺧْﺬُ ﺍﻟﺸﱠﻌْﺮِ ﻭَ ﻛَﺜْﺮَﺓُ ﺍﻟﻄﱠﺮُﻭﻗَﺔِ». شیخ کلینی از محمد بن یحیی از احمد بن محمد بن عیسی از معمّر بن خالد نقل کرده که او‌گفت: شنیدم که علی بن موسی الرضا علیه السلام میفرمود: «سه چیز از سنت های پیامبران است: ✅ عطر (معطر بودن) ✅ کوتاه کردن مو(های زائد بدن) ✅ کثرت همسران» 🔰دو نکته مهم:🔰 ✔️نکته اول: این روایت شریف که دلالت بر استحباب کثرت زوجات دارد، علاوه بر کتاب شریف کافی، به چندین سند دیگر، در مهمترین و معتبرترین کتب حدیثی شیعه نقل شده است: 1⃣محدث بزرگ شیعه، شیخ حر عاملی در ادامه روایت فوق در وسائل الشیعه ج۲ص۱۴۲فرموده است: ﻭَ ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﻟﺼﱠﺪُﻭﻕُ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺨِﺼَﺎﻝِ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤﱠﺪِ ﺑْﻦِ ﺍﻟْﺤَﺴَﻦِ ﻋَﻦِ ﺍﻟﺼﱠﻔﱠﺎﺭِ ﻋَﻦْ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﺑْﻦِ ﻣُﺤَﻤﱠﺪٍ ﻋَﻦْ ﻋَﻠِﻲﱢ ﺑْﻦِ ﺍﻟْﺤَﻜَﻢِ ﻳَﺮْﻓَﻌُﻪُ ﺇِﻟَﻰ ﺃَﺑِﻲ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﻪِ (ﻉ) ﻣِﺜْﻠَﻪُ ترجمه: روایت فوق را شیخ صدوق نیز در کتاب «الخصال» از محمد بن حسن از صفار از احمد بن محمد از علی بن حکم از قول امام صادق علیه السلام نقل کرده است. 2⃣محدث بزرگ شیعه، شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه ج۲۰ص۱۴فرموده است: « و رواه الشیخ بإسناده عن محمد بن یعقوب» ترجمه: همین روایت را شیخ طوسی(مشهور به شیخ الطائفه که از بزرگترین علماء و‌محدثین شیعه است) در کتاب تهذیب الاحکام با سلسله سند خود از قول شیخ کلینی نقل کرده است. 3⃣همچنین شیخ حر عاملی در همان آدرس میگوید: و رواه الصدوق بإسناده عن معمر بن خالد یعنی این روایت را شیخ صدوق نیز در کتاب من لایحضره الفقیه با سند خود از قول معمر بن خالد نقل کرده است. 💠نتیجه: روایت فوق با ۴ سند، در ۴ کتاب از مهمترین کتب حدیثی شیعه روایت شده است: کافی، خصال، تهذیب و من لایحضره الفقیه ✔️نکته دوم: طَروقة در زبان عربی ، طبق آنچه در مهمترین و قدیمی ترین منابع لغت عربی آمده است بمعنای «امرأة صالحة للنکاح» است یعنی زنی که توانمندی ازدواج و زناشویی را دارد لذا از این روایت استحباب کثرت زوجات استفاده میشود. 📚وسائل الشیعه ج۲ ص۱۴۲ @ejtehad_jahadi 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
صالحی مجدد. اصفهان: 🔶 بسم الله در استاد عرفانِ سیره (۱) 🔸 🔻آيه‌الله‌العظمی ميرزا محمدعلی بیدآبادی اصفهانی ساکن محله شاه‌آباد تهران و بهمین علت مشهور به (ره)، استاد عرفان امام خمینی (ره) بود. ایشان در ۳صفر۱۳۶۹ق (برابر با ۳ آذر ۱۳۲۸ش) در سن ۷۷ سالگی به دیار محبوب رحلت نمود، و پیکر مطهرشان در شهر ری، در جوار نورانی آرام گرفت. 🔻امام خمینی (ره) شرح فصوص الحکم را به مدت ۶ سال نزد آیت الله شاه آبادی (ره) تلمذ می‌کنند، و در نتیجه‌ی آن درس، تعلیقاتی بر فصوص می‌نگارند، که از برجسته ترین نظریات امام خمینی در عرفان اسلامی است. 🔻امام خمینی (ره) در مورد استادشان آیت الله شاه آبادی (ره) میفرمایند: «شیخ بزرگوار ما، حقّاً حق حیات روحانی به اینجانب داشت، که با دست و زبان از عهده ی شکرش برنمی‌آیم. (صحیفه، ج۱۸ ص۴۰۷). 🔻و نیز در جای جای آثارشان مطالب ناب عرفانی از ایشان نقل میکنند. مثلا در قسمتی از کتاب «شرح چهل حدیث» (حدیث۱۱)، در ذیل عنوان «احکام فطریات» مینویسند: «در این مقام، آنچه از محضر شریف شیخ (دام ظله)، که متفرّد است در این میدان، استفاده نموده ام را بیان میکنم...». 🔻و در جای دیگری از همان کتاب (حدیث۱۸)، ایشان را شیخ و مراد خود دانسته، مینویسند: «برای باز شدن زبان قلب (در ذکر)، ، جناب شاه آبادی (روحی فداه)، میفرمودند شخص ذاکر باید در ذکر، مثل کسی باشد که به طفل کوچک که زبان باز نکرده، میخواهد تعلیم کلمه را کند، تکرار میکند تا اینکه او به زبان میاید و کلمه را ادا میکند. همینطور کسی که ذکر میگوید باید به قلب خود که زبان ذکر باز نکرده، تعلیم ذکر کند، و نکته ی تکرار اذکار آن است که گشوده شود». 🔻و در جای دیگری نیز (حدیث۳۴)، نقل دیگری از ایشان میفرمایند که: «یکی از مشایخ عظام ما [آیت‌الله شاه آبادی] (دام ظله) میفرمود که در ، که انسان گمان میکند ورود در دنیا و توجه به آن است، وقتی که انسان به آن شد، می یابد که این یکی از است که انسان را در عین ورود در دنیا، از دنیا خارج میکند و از آن منصرف می‌نمايد. 🔻آیت‌الله شاه آبادی (ره) چهار همسر دائم و یک همسر منقطع (موقت) داشت (که البته یکی از همسرانشان فرزند دار نشد). ایشان به برکت همین حکم الهیِ تعدد زوجات، و خداباوری راستین و یقینی که به رزق الهی داشتند، دارای #۱۷_فرزند شدند، ده پسر و هفت دختر، که هرکدامشان چراغی تابان برای اهل ایمان بوده و هستند. اسامی #۱۰_فرزند_پسر ايشان عبارتند از: ✨ ۱. آيت‌الله شاه‌آبادی (ره) معروف به مطيعای اصفهانی (۱۳۱۶ ـ ۱۲۸۳ش)؛ ايشان كه از فضلای حوزه و معاصر امام خمینی (ره) بوده‌اند، در زمان حيات والد معظّم خود در اثر ابتلا به سرطان رحلت كردند. ✨ ۲. آيت‌الله شاه‌آبادی (۱۳۳۳ ـ ۱۳۰۰)‌ كه ايشان نيز حدود ۵ سال پس از رحلت والد معظم خود در اثر ابتلا به سرطان رحلت كردند. ✨ ۳. جناب آقای حاج شاه‌آبادی ✨ ۴. آيت‌‌الله شاه‌آبادی (رحمة الله عليه) متوفای ۱۷ دی ۱۳۹۰ ه.ش ✨ ۵. آيت‌الله شاه‌آبادی (حفظه الله) مقیم تهران ✨ ۶. آيت‌الله شاه‌آبادی (رحمةالله علیه) متوفای ۶ شهریور۱۳۹۶ ✨ ۷. آيت‌الله شاه‌آبادی (رحمةالله علیه) متوفای ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ✨ ۸. آيت‌الله شاه‌آبادی (۱۳۶۳ ـ ۱۳۰۹) نمايندۀ امام و نماينده دوره‌های اوّل و دوم مجلس شورای اسلامی كه به هنگام ديدار با رزمندگان غيور اسلام در جزيرۀ مجنون به شهادت رسیدند. ✨ ۹. آقای شاه‌آبادی(ره) (متوفای ۱۳۶۸ ه.ش) ✨ ۱۰. جناب آقای شاه‌آبادی (حفظه الله) 🌐 shahabadi.ir 🔸خانم دکتر فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی (همسر حاج احمدآقا) ‌‏در سخنرانی مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره یار و یادگار می‌گویند: 🔻آیت الله نصر الله شاه آبادی (فرزند مرحوم شاه آبادی) نقل می کند: هنگامی که امام خمینی به عراق تبعید شدند، به هنگام دیدار ایشان خوابی را که در چند سال قبل دیده  بودم  بازگو کردم  و گفتم درعالم رؤیا دیدم که در ایران بویژه  درخوزستان جنگ سختی رخ داده و فرماندهی سپاه ایران با امام حسین(ع) بود. درختان خرما همه سوخته و سر بریده شده اند و یکی از نزدیکان ما نیز ‏در این نبرد به شهادت  رسید. و با پیروزی لشکر ایران جنگ پایان یافت. امام بدون آنکه ازنقل چنین رؤیایی شگفت زده شوند فرمودند  بله چنین اتفاقی رخ خواهد داد و سکوت کردند. آنگاه در پی اصرار و قول به این که تا ایشان در قید حیاتند  آن را نقل نخواهم کرد فرمودند: روزی مرحوم والد معظم شما به من فرمود تو انقلاب خواهی کرد، پیروز می شوی  و جنگی در خوزستان واقع خواهد شد و یکی از اقوام ما نیز در این جنگ  به شهادت می رسد.‏ 💎 ادامه ‌‏?
?👇👇
@ بیانیه 1 موسسه حیات حسنی - نهایی .pdf
2.4M
🔸بیانیه شماره یک موسسه وطن توحیدی حیات حسنی👆 🔻 ۱۹ آبان ۹۸ 🔸 آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
هدایت شده از علی یزدیان اصفهانی
🔸پاسخ به نسبت دزدی در پوستر کارگاه چند همسری در بیانیه شماره یک موسسه وطن توحیدی حیات حسنی👆 🔺 ۱۹ آبان ۹۸ 🔸 آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
🔸پاسخ به نسبت دزدی در پوستر کارگاه چند همسری در بیانیه شماره یک موسسه وطن توحیدی حیات حسنی👆 🔺 ۱۹ آبان ۹۸ 🔸 آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
صالحی مجدد. اصفهان: 🔶 بسم الله در استاد عرفانِ سیره (٢) (متن کامل از سایت shahabadi.ir بدون تصرف) 🔸 🔸همسران یا خواهران؟ 🔻همسران آيت‌الله شاه‌آبادی خيلی با هم صميمی و دوست بودند و از نظر شعور فرهنگی و اجتماعی در سطح بالایی قرار داشتند. هيچ‌وقت مسائل پيش پا افتاده مانند هوو بودن، يا حسادت برای زندگی همديگر، يا غرور بی‌جا كه «زندگی با آيت‌الله شاه‌آبادی فقط حق من است و ديگران آن را تصرف كرده‌اند»، كه موجب اختلاف و جدايی بود مطرح نمی‌كردند. 🔻البت‍ه اين بينش، تحت تأثير دو چيز بود: اول اينكه همسران ايشان از خانوده‌های تحصيل‌كرده يا از تجار معتبر بودند و به همين دليل شعور فرهنگی بالایی داشتند، و دوم به دليل نوع رفتار و كردار خود آيت‌الله شاه‌آبادی نسبت به آنان بود كه باعث ايجاد عطوفت و مهربانی در بين‌شان شده بود. 🔻ايشان به دليل روابط صميمی و گرمی كه با همسران‌شان داشتند، بدون اينكه بين آنان تبعيض قائل شوند و يكی را بر ديگری ارجح بدارند، ارتباط آنان را تبديل به روابط خواهرانه كرده بودند؛ به نحوی كه بی‌نهايت به همديگر احترام می‌گذاشتند و در رفت و آمدهای خانوادگی با عطوفت و مهربانی با يكديگر روبرو می‌شدند. در نتيجه اين ارتباط صميمی به فرزندان اين همسران هم منتقل شده بود و آنان هم برای به اصطلاح «نامادری‌ها» و در واقع «مادرها»ی خود احترام زيادی قائل بودند و آنان را دوست داشتند. 🔻عصمت‌الشریعه شاه‌آبادی، دختر آن عالم ربانی، از نوع رفتار ایشان با همسرانش می‌گوید: «تبعيضی بين همسران‌شان نبود... با اينكه پدران اين همسران از بزرگان تهران يا قم بودند، ولی ايشان آن سنخيت موقعيت تجاری عيال‌شان را در زندگی دخيل نمی‌دادند؛ يعنی يک‌نواختی و عدالت بين آن‌ها. خود همين باعث می‌شود آدم با آرامش در وضعيت چندهمسری زندگی ‌كند... خيلی جالب است كه روال زندگی طوری بود كه نه به درس، نه به عبادت و نه به تعليم و تربيت اولاد صدمه نمی‌خورد.» 🔻اين عدالت و آرامشی كه در خانواده و بين همسران وجود داشت، باعث شده بود كه اين فيلسوف بزرگ به همۀ امور با فرصت كافی بپردازند. كه اگر غير از اين بود و محيط نا‌آرامی حاكم می‌شد، امكان رسيدگی به اين‌همه كار تدريس و تحصيل و عبادت برای ايشان ميسر نبود. 🔻خانم عصمت‌الشریعه اضافه می‌کند: «من يادم هست ما [بچه‌ها] گاهی اوقات سبقت می‌گرفتيم برای ديدن مادرها! اين‌جوری تربيت شده بوديم. وقتی مادرها همديگر را می‌ديدند و كنار هم می‌نشستند، انگار سه تا خواهرند يا سه جسم هستند در يک روح. اين‌ها خيلی مهم است. يعنی سه جسم هستند ولی در يک قالب، در يک كالبد و يک روح‌اند... بعد از فوت‌شان، هر كدام از اين بزرگان و مادربزرگ‌ها فوت می‌كردند، خداوكيلی بچه‌ها عزا می‌گرفتند. واقعاً می‌گفتند كه يک سايۀ بسيار مهم و بزرگی از خانوادۀ ما كم شده است. اين‌ها واقعاً يک چيزهايی نيست كه آدم بخواهد در تخيل خودش مهره‌چينی كند.» 🔻اين‌ها همه برمی‌گردد به آن همدلی و يکرنگی مرد، كه می‌تواند محيط خانواده را در شكل به اين صورت دربياورد؛ بحثی كه اگر واقعاً در آن يک كنكاش جدی داشته باشيم، درمی‌یابیم با توجه به اين الگوهای درست، ما می‌توانيم مسائل چندهمسری را در جامعه امروزمان حل و فصل کنيم. مسائلی كه نشأت گرفته از همين بی‌عدالتی‌ها و تبعيض‌های میان همسران است و در نتيجه جامعه را با استفاده از الگوی غربی به سمت تک‌همسری كشانده است. غافل از اين‌كه تک‌همسری در جامعۀ بی بند و بار غرب مشكلی ندارد، ولی در جوامع شرقی و اسلامی به دليل مراعات حجب و حيا، باعث ايجاد نوعی فساد مخفی خواهد بود، كه به مراتب بدتر از جامعۀ غربی است. 🔻وقتی اين مسائل پيش می‌آيد، از طرف روشنفكرنماهای ما عنوان می‌شود كه پيامبر اسلام و امامان (صلوات‌الله‌علیهم) مربوط به دوره‌های قبل‌تر بودند و جامعۀ آنان با زمان امروز تفاوت داشته است. ولی زندگی اين فيلسوف متقی و عارف كامل، كه بر اساس معيارهای عقيدتی و كلام خدا و سيره و سنن ائمه (علیهم‌السلام) شكل گرفته است، يک زندگی مربوط به دوران معاصر است و تفاوت فاحشی از نظر زمانی با عصر فعلی ما ندارد. 🔻پس می‌توان از اين سجيۀ اخلاقی و خانوادگی آيت‌الله شاه‌آبادی الگوبرداری كرد، كه به چه راه و روشی می‌شود در ، ارتباط خوبی ميان همسران ايجاد كرد و باعث آرامش روحی و خانوادگی برای خود و تمام اعضای خانواده شد. 🌐 shahabadi.ir/%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%9F 🔸 🙏نثار روح والای آیت‌الله شاه آبادی و همسران مرحومه و فرزندان مرحومشان، هدیه بفرمایید🙏 🔸 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 T.me/WahdatZojat 💞 Eitaa.com/WahdatZojat
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸غرب زدگى در تفسير تعاليم اسلام در روزنامه اطلاعات مورّخ شنبه 18 آبان 1398، مقاله اى به قلم سردبير تحت عنوان «چند همسرى» چاپ شده است، وى ادعا كرده كه: چند همسرى از بقاياى سنت هاى بدوى و در حال انقراض است. آنگاه مى افزايد: همانطورى كه چند شوهرى امروز در حال منسوخ شدن است چند زنى نيز به تاريخ در حال منسوخ شدن است. در اين مورد نظر نويسنده را به چند نكته معطوف مى داريم: 1. عطف چند همسرى به چند شوهرى بسيار عطف نابخشودنى است; چند شوهرى از مقوله فحشا است، كه در ميان تمام ملل محكوم است و پيامدهاى جسمى و روانى بدى دارد. در حالى كه مسأله تعدد همسر از اين مقوله پيراسته است و در آيين مقدس اسلام به عنوان دوا ـ نه غذا ـ تشريع شده است. 2. جاى گفتگو نيست كه بايد در هر مسأله اى افراد متخصص نظر دهند; مسأله چند همسرى يك مسأله فقهى است در اين مورد بايد به قرآن مجيد و سخنان معصومان(عليهم السلام) مراجعه نمود و راه نزديكتر، فتاواى مراجع عظام است كه بازگو كننده مضامين قرآن و سنت هستند. قرآن در اين مورد مى فرمايد:(وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِي الْيَتَامَى فَانْكِحُوا مَا طَابَ لَكُمْ مِنَ النِّسَاءِ مَثْني وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْني أَلاَّ تَعُولُوا)(سوره نساء:3) «و اگر مى ترسيد كه (به هنگام ازدواج با دختران يتيم)، عدالت را رعايت نكنيد، (از ازدواج با آنان، چشم پوشى كنيد و) با زنان پاك(ديگر) ازدواج نماييد، دو يا سه يا چهار همسر و اگر مى ترسيد عدالت را (درباره همسران متعدد) رعايت نكنيد، تنها يك همسر بگيريد». با وجود اين كه آيه با صراحت تعدد زوجات را تحت شرايطى قانونى مى داند در اين مورد چگونه نويسنده مى گويد چند همسرى مانند چند شوهرى است؟ 3. اگر اسلام تعدد زوجات را به عنوان دارو تجويز نموده است نه به عنوان لذت گرايى، نكته آن روشن است; صنف مرد پيوسته در جنگ ها، در مسافرت ها و در كارخانه ها آسيب پذيرند و پيوسته كشته مى شوند در حالى كه زنان از اين آسيب ها كمتر مى بينند. در دفاع مقدس كه دفاع از شرف و كشور و آيين بود صد هزار مرد به شهادت رسيدند و همسران آن ها بيوه شدند، تكليف اين زنان چيست؟ سرشمارى ها ثابت مى كند كه آمار زنان آماده ازدواج بيش از مردان است اگر موضوع تعدّد زوجات را تجويز نكنيم سرنوشت اين زنان چه مى شود؟ چه سرنوشتى در انتظار آنان است؟ 4. گاهى از اوقات همسر انسان نازا و يا بيمار است و يا حاملگى براى او خطرناك است، در اين شرايط تكليف شوهر چيست؟ گاهى شوهران به خاطر شغل خاصى كه دارند نيمى از سال را در دو نقطه دور از هم زندگى مى كنند درباره اين عدّه چگونه مى انديشيد؟ 5. نويسنده در اين مقاله با گفتار محمدرضا در كتاب «مأموريت براى وطنم» هماهنگ شده است، حتى او هم اجتهاد كرده و بر حرمت چند همسرى از آيه قرآن استدلال كرده بود. 6. متأسفانه افراد، غالباً در اين مسائل فقهى دنبال رو غربيان هستند و گمان مى كنند كه چون در غرب چند همسرى به عنوان يك آسيب اجتماعى عنوان شده، طبعاً اين كار بايد انجام نگيرد ولى تك همسرى آنان به صورت ظاهر تك همسرى است اما گروهى از آنان ـ نه همه ـ به صورت هاى ديگر غريزه جنسى را پاسخ مى گويند. اين مقاله نشانه يك نوع روشنفكرى بيمار است كه نتيجه دنباله روى از غرب است. ديروز پاى زنان به ورزشگاه ها كشيده شد تا از تماشاى بدن هاى نيمه لخت محروم نمانند! و آيه (وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ)، «و به زنان با ايمان بگو چشم هاى خود را فرو گيرند» ناديده گرفته شد; امروز هم مسأله تعدد زوجات با تعدد شوهر يكى معرفى مى شود، فردا هم عقد موقت با اين توجيه كه زن كالاى تجارى نيست به چالش كشيده مى شود، پس از آن هم عفاف و حجاب به عنوان اين كه زنان پاكدامن در حفظ عفت خود خودكفا بوده و نيازى به حجاب ندارد مورد هجوم واقع مى شود و... باش كه تا صبح دولتش بدمد *** كاين هنوز از نتايج سحر است قم ـ دفتر حضرت آية الله سبحانى 18 آبان 1398 https://eitaa.com/e_sobhani
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
⚠️ زمانه‌ی عجیبی‌ست! عده ای زنان در بخش زنان بیت رهبری، معرفت عظیمِ «توحید در محبت» را ابزار تامین حسادت زنانه کرده اند، 😳 حکم الهی تعدد زوجات را «شرک در محبت» می‌نامند، 😳 زنان را شریک خدا ساخته اند. چرا که تنها یار یکتا، خدای متعال را، که تنها یار رقیب ناپذیر است و انسان را به توحید محبت قلبش به تنها یار خوانده است، عده ای بنده‌ی ناخلف این حکم را برای زن نیز دانسته اند!! 😳 🔻سبحان الله عما يصفون، إلا عباد الله المخلصين 🔻 قل هو الله أحد 🔻 الحمد لله رب العالمين 🔻ما جعل الله لرجل من قلبين في جوفه ⚠️و عجیب که ناجوانمردانه این توهین به ساحت توحید الهی و ابراز شرک زنانه و منفی دانستن حکم الهی را، این زنان در بیت به ساحت ولایت معظم فقیه رهبری عزیز انقلاب منسوب می‌سازند!! دردمان را به ساحت همان تنها یار یکتایمان میبریم ای یک دله صد دله دل یکدله کن مهر دگران را ز دل خود یله کن یک صبح به اخلاص بیا بردر ما برناید اگر کام تو از ما گله کن 🔸 پ.ن: 🔻 کاری به موضوع تعدد نداریم. استفاده نابجای بخش زنان بیت که وهن توحید الهی است برای اهل توحید بسیار دردآور است. پیرامون نظر منتسب به رهبری عزیز توسط بخش زنان بیت (ریحانه)، مکاتباتی با مسئولین بيت در قم انجام خواهد شد. مطلبی که فی الحال در تماس‌های تلفنی میگویند #حراست بیت درحال پیگیری آن است. 🔻خدا یکی، محبت یکی، یار رقیب ناپذیر یکی👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/191 🔻 محبت انحصاری برای خدای یکتاست👇 🌐 eitaa.com/salehy/508 🔻 محبوب یگانه 👇 🌐 hawzah.net/fa/Magazine/View/5659/5683/55943 🔸 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 حضرت آقا در مقام شعر (و نه بیان حکم شرعی) و صرفا برای مقابله شعری از باب بیان نظیری توحیدی در پاسخ به مصرع «قربون اون دلای تک سرنشین»، برای توجه به «توحید در محبت الهی» گفته اند: «خدا یکی، محبت یکی، یار یکی» 🔸 ⚠️نمیدونم کدام عقل سلیمی از این فضا، جمله ای در مقام بیان نظر منفی نسبت به حکم شرعی تعدد زوجات برداشت می‌کند که بخش زنان دفتر حفظ و نشر چنین برداشتی را برش زدن و نسبت دادن!! 😳 کاملا مقام بیان سخن رهبری را در توجه به توحید محبت الهی، معکوس جلوه داده اند به شرک در محبت الهی با شریک نمودن حس زنانه در آن!! @khamenei_reyhaneh 🔻سُبْحانَ اللّهِ عَمّا يَصِفُونَ (صافات ۱۵۹) 🔻مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ (۴۱ عنکبوت) 🔻 وَ مِنَ النّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِله (بقره ۱۶۵) 🔸 💞 T.me/WahdatZojat 💞 Eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از ابوذر آذری بروجنی
#نظر_مخاطبین 👇👇 خداوکیلی دستپاچگی عاملان سایت آثار رهبری را ببینید. آیه قرآن را تکه کرده اند، اشتباه و برعکس در معنی ضد خود ترجمه کرده اند. و بعد تعولوا را هم ترجمه کرده اند به این که «بیهوده عیالوار گردید». یعنی مثلا خدا با عیالوار شدن مسلمانان مشکل دارد؟ نعوذ باالله 🔺 آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
هدایت شده از علی یزدیان اصفهانی
اذري: 👇👇 پیامی که بنده به سایت نشر آثار حضرت آقا نوشتم ولی بعلت طولانی بودن نتوانستم همه را یکجا منتشر کنم. گفتم شاید به درد بخورد: سلام. لطفا وقتی از نقل رهبری سخن می گویید دقیق بگویید. خداوکیلی مگر رهبری چندبار تا حالا گفته اند «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی». فقط یک بار در جواب به گفته یک شاعر طنز به حالت همدلانه این جمله را بکار بردند و شما به غلط گفته اید «تکرار شده است». مساله دیگر این که: وقتی این جمله را به عنوان اعتقاد به رهبری نسبت می دهید، یعنی اگر کسی مانند علما و بزرگان دین هم چند زن داشت، پس (نعوذ باالله) خدایش یکی نیست. چون در شعر می گوید مثل خدا، یار هم باید یکی باشد! این در اسلام فقط برای زن صدق می کند نه مرد. که تنها یک شوهر می تواند داشته باشد. ثالثا، این همه زن های شهدایی که شوهر مجرد به تعدادشان وجود ندارد، یا گیرشان نمی آید، به نظر شما باید تا آخر عمر مجرد بمانند؟ جواب خدا را چه می دهید؟ آیا بروند فساد کنند یا صیغه شوند؟ بیوه هایی که چند بچه از همسر قبلی دارند چه؟ آیا می توانید به پیغمبر اسلام در مقابل آنها جوابگو باشید؟ رابعا: ما چگونه برای جامعه تعدد زوجات امام حسین ع و ائمه و پیامبر بزرگ اسلام را توضیح دهیم؟ بگوییم نظر رهبر مسلمین جهان به تعدد زوجات که سنت پیامبر است مثبت نیست؟ آیا مردم ما را شماتت نمی کنند. لطفا از خدا بترسید و تا چیزی را خود رهبری نفرموده اند و تاکید و تنقیح نکرده اند، از طرف ایشان موضع نگیرید. اگر هم واقعا حکم ثانویه خود ایشان است که در شرایط فعلی ممنوع است، لطفا از نقل خود معظم له، مستقیم نقل کنید و منتشر کنید که ما بتوانیم جواب خود و مردم را بدهیم که این از اختیارات ولی فقیه است. که این طور اسلام و مسلمین دستخوش تمسخر معاندان قرار نگیرد. با تشکر 🔺 آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
🔸علی مطهری فعال اصلاح‌طلب: بشر امروز بیشتر از بشر دیروز به «چندهمسری» نیازمند است. 🔹افرادی که قبول «چندهمسری» برایشان سنگین است با مقیاس فردی می‌سنجند نه با مقیاس اجتماع. 🔹اینها بگویند قبولش برای من سخت است ولی حکم اسلام را زیر سؤال نبرند یا توجیه نکنند که مثلاً این حکم مربوط به جامعه آن روز است و دنیای مدرن نمی‌پذیرد. 🔹اتفاقاً بشر امروز بیشتر از بشر دیروز به این حکم نیازمند است. 🔹حکومت اسلامی می‌تواند در این موضوع دخالت کند و فقط به مردانی اجازه این کار را بدهد که شرایط آن را دارا هستند. @Chandhamsari_Ormavi
مخاطب : من اصلا زن دوم نمیخوام ولی انتصاب سخنی به رهبری که خدا یکی محبت یکی و.... توهین به ائمه است. یعنی ائمه خداشون یکی نبوده؟! واقعا برام عجیبه @Chandhamsari_Ormavi
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
مقایسه_آمار_مجردین_متولد_قبل_سال.png
41.5K
🔴 مقایسه آمار مجردین زنان و مردان متولد قبل سال۱۳۶۵ شمسی👆 ⚠️ زنان مجرد تقریبا 😳 🔴 مطابق سرشماری سراسری سال۱۳۹۵ شمسی (یعنی مقایسه تعداد زنان و مردان مجرد #۳۰_سال به بالا) 👌توضیح بیشتر جدول👇و مستندات 🌐 t.me/wahdatzojat/364
1-zanashui-tafsili.xls
41.5K
✅ فایل تفصیلی اکسل مرکز آمار ایران سرشماری۹۵-زناشویی.xls👆 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
مقایسه_آمار_مجردین_متولد_قبل_سال.xlsx
22.2K
فایل اکسل .xlsx 👆 🔸مقایسه آمار مجردین زنان و مردان متولد قبل سال۱۳۶۵ شمسی👆 🔴 مطابق سرشماری سراسری سال۱۳۹۵ شمسی (یعنی مقایسه تعداد زنان و مردان مجرد #۳۰_سال به بالا) 👌توضیح بیشتر جدول👇و مستندات 🌐 eitaa.com/wahdatzojat/185
تحلیل جدول ها 2 - آمار زنان .PNG
292.9K
✅ تحلیل های آماری جدولهای تعداد زنان مجرد و متأهل، طبق سرشماری۹۵👆 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
مبهوت کننده😳 آمار زنان مجرد!!👆 😓تقریبا #چهار_برابر 🔻طبق سرشماری سال۹۵، در آمار کل مجردین (شامل جمع مجردین بدون سابقه ازدواج، مجرد بدلیل طلاق، و مجرد بدلیل وفات همسر)، چندین بار در گزارش مرکز آمار بررسی کردیم، نتیجه همین است و بازهم باورش سخت😓 ⚠️در سال۹۵ با #مقایسه_آماری تعداد زنان مجرد و مردان مجرد متولد #سال_۱۳۶۵_شمسی و قبل آن (یعنی #۳۰_سال به بالا، که امکان ازدواج اولشان خیلی کم هست)👇 🔴 زنان مجرد متولد #قبل۶۵ بتعداد ۴میلیون و ۳۷۶ هزار ، حدودا #چهار_برابر (۳.۷۵برابر) تعداد مردان مجرد #قبل۶۰ با تعداد یک میلیون و ۱۷۱ هزار نفر (طبق فاصله سنی متعارف ازدواج) 🔴بفرض همسن گزینی مردان (که در این سنین خیلی کم اتفاق می‌افتد)، بازهم تعداد مردان مجرد #قبل۶۵ با ۲میلیون و ۱۳۷هزار نفر، نصف تعداد زنان مجرد #قبل۶۵ است، و باز زنان مجرد #دو_برابر مردان مجرد هستند 🔴 حتی با حذف آمار زنان مجرد متولد قبل۵۰، بازهم آمار تعداد زنان مجرد متولد از ۱۳۵۱ تا ۱۳۶۵ ( #۳۰_ساله تا #۴۴_ساله ) به تعداد یک میلیون و ۷۰۶ هزار نفر، حدودا #دو_و_نیم_برابر (۲.۴۱برابر) مردان مجرد مناسب خودشان هستند، که مردان مجرد در بازه #۳۵_ساله تا #۴۹_ساله به تعداد ۷۰۹ هزار نفر هستند، که زنان یک میلیون نفر بیشترند! 🔴حال اگر بدانیم زنان ۲۵ ساله تا ۳۴ ساله، حدود #۵۰۰_هزار نفر بیشتر از مردان مجرد گروه سنی بزرگتر مناسب خود، و زنان ۲۵ ساله تا ۴۴ ساله حدود #یک_میلیون_و۸_هزار نفر بیشتر از مردان مجرد گروه سنی بالاتر از خود هستند ⭕️دیگر #نتیجه_گیری با شما 🔸 🔸 مستندات تمام آمارها از فایل اکسل مرکز آمار ایران👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/186
تفریق_زنان_از_مردان_درگروههای_سنی.png
71.2K
✅ تفریق تعداد زنان مجرد و مردان مجرد، در مقایسه گروههای سنی مختلف، طبق سرشماری۹۵👆 🔸مشاهده کنید در کدام گروههای سنی تعداد زنان مجرد بیشتر است، و در کدام گروهها بالعکس است 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 دیدن این فیلم را به هر دغدغه مندی که در دل گرو انسانیت دارد توصیه می کنیم. 🔺 آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
#بانو_امین دل نوشته یکی از خواهران گروه "بانو امین" (جمع بیش از صد نفر از خانمهای اعضای موسسه که در تعدد زوجات موفق بوده یا با آن موافق هستند). 👇👇 به نام خدا به نام او که عشق را آفرید و در دل ما قرار داد. من یک زن شیعه هستم و مادر چهار فرزند. کمتر از سی سال هستم وعاشق همسر و فرزندانم. اما، در حال حاضر در شرایط و زمانه ای زندگی میکنیم که نیاز مبرم به ازدیاد نسل شیعه داریم . در زمانه ای زندگی میکنیم که دختران سن بالا و زنان بی همسری وجود دارند که به تاهل حق ایشان است و امیدوار به مادری. اما خواستگاری برایشان وجود ندارد. چاره چیست؟ چگونه میتوان باری از دوش این خواهرانم بردارم ؟ به این آیه توجه کردم: لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون.. برای همین میتونم بهترین هدیه ای که خدا به من داده رو با یک نفر دیگه شریک و سهیم بشم تا اون هم با آرامش بتونه زندگیش رو ادامه بده و بتونیم دست در دست هم نسل شیعه رو به لطف خدا زیاد کنیم. 🔺توضیح موسسه : کسانی که منکر وقوع این نگاه والا در جامعه هستند میتوانند دلنوشته و تجربه نگاری برخی خواهران بانو امین را وبلاگ های تخصصی ایشان که در بخش پیوندهای سایت معرفی شده است ببینند. 🔺 آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
وحید ارغوانی فلاح: 📌 به امام (ع) نقل شده است که عدّه‌اى از اهل به امام صادق(ع) نامه نوشتند که مفضّل بن‌ عمر با یک عدّه کبوتر باز، انسان‌های نا اهل و کسانی که می‌نوشند، نشست و برخاست می‌کند. سزاوار است شما به وی تذکر بدهید. امام صادق(ع) پس از خواندنِ آن نامه، نامه‌اى براى مفضّل نوشت و به کسانی که اعتراض می کردند، داد و فرمود این نامه را به مفضل بدهید. آن افراد، نامه را به مفضل دادند. مفضل نامه را دید و خندید و برای آنان نامه را خواند. امام صادق(ع) نوشته بود: "بسم الله الرحمن الرحیم برای من فلان چیز و فلان چیز را بخر." و هیچ اشاره ای در نامه به درخواست آنها از امام برای توصیه به مفضل نشده بود. نامه را به معترضین داد و همین طور همه با تعجب نامه را خواندند. مفضل گفت نظرتان چیست؟ آنان گفتند: این اشیاء است و زیادی لازم دارد. باید پیرامون آن ‌فکر کنیم و در صورت امکان فراهم و جمع‌آورى نموده به تو دهیم. آنان قصد بازگشت داشتند که مفضل بن عمر ایشان را به غذا دعوت کرد و اجازه نداد آنان بروند. تا مشغول خوردن غذا بودند، مفضل نامه امام (ع) را برای همان کبوتر بازان خواند و آنان نیز هر کدام به اندازه توانایی‌شان پولی دادند که در نهایت قبل از تمام شدن غذای آنها، دو هزار دینار و ده هزار درهم جمع شد. مفضل به آنان گفت: از من می‌خواهید اینها را طرد کنم و با آنان نباشم؟ فکر می‌کنید خدا به و شما محتاج است؟ 📚کشی، رجال، ص۳۲۷. 👇👇 🌻 @ahlebait110