هدایت شده از علی یزدیان اصفهانی
#22 بهمن امسال و ضرورت نگاه روشن و بصیر برای اینده روشن در انتخابات پیش روی
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای یک جنایت
🔻سرباز آمریکایی: قرار بود خانه ای را در افغانستان با پهباد هدف قرار دهم، اما دیدم کودکی در حال خروج از خانه است
🔻به مافوقم گزارش دادم؛ گفت: فرقی با سگ ندارد،کارت را انجام بده!
دریافت بروز ترین #خبرهای_داغ_سیاسی👇👇👇
@khabarsyasi
.
💠🔶حدیث انتخاباتی...
🔷شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟
امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن.
- اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟
-اگر نفهمیدم؟
🔹امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن هارا خشمگین میکند، او را برگزین.
🚩(اصول کافی،ج۱،ص68)
#آدم_انتخاب_کنیم
دریافت تازه ترین خبرهای #انتخابات_۹۸ در کانال #خبرهای_داغ_سیاسی👇👇👇
@khabarsyasi
تحریف در حدیثی با عنوان «حدیث انتخاباتی از امام صادق(ع)»
يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۴۴ ب.ظ
معمولا در ایام انتخابات و همچنین این روزها، پیامی با عنوان «حدیث انتخاباتی از امام صادق(ع)» در شبکه های اجتماعی منتشر میشود، که متاسفانه این حدیث دستکاری، و دچار تحریف هایی شده است و هرگز متن حدیث آنگونه که پخش شده نبوده و مفهوم حدیث نیز به اشتباه بیان میگردد!
***متن حدیث منتشره چنین است:
" حدیث انتخاباتی
شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید:
- بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟
- عادل، صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن!
- اگر به تشخیص نرسیدم؟
- ببین افراد متدین به کدامیک متمایل اند.
- اگر نفهمیدم؟
- بنگر به مخالفان آئین ما ، کدام یک را بیشتر می پسندند، او را کنار
بگذار و ببین کدام بیشتر خشمگینشان می کند، او را برگزین.
اصول کافی- جلد 1 ص 86"
متن اصلی حدیث چنین است:
اصول کافى جلد 1 ص : 86 روایة:
«« مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ
مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ صَفْوَانَ بْنِ یَحْیَى عَنْ دَاوُدَ بْنِ
الْحُصَیْنِ عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ
اللَّهِ ع- عَنْ رَجُلَیْنِ مِنْ أَصْحَابِنَا بَیْنَهُمَا مُنَازَعَةٌ
فِی دَیْنٍ أَوْ مِیرَاثٍ فَتَحَاکَمَا إِلَى السُّلْطَانِ وَ إِلَى
الْقُضَاةِ أَ یَحِلُّ ذَلِکَ قَالَ مَنْ تَحَاکَمَ إِلَیْهِمْ فِی حَقٍّ
أَوْ بَاطِلٍ فَإِنَّمَا تَحَاکَمَ إِلَى الطَّاغُوتِ وَ مَا یَحْکُمُ
لَهُ فَإِنَّمَا یَأْخُذُ سُحْتاً وَ إِنْ کَانَ حَقّاً ثَابِتاً
لِأَنَّهُ أَخَذَهُ بِحُکْمِ الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أَمَرَ اللَّهُ أَنْ
یُکْفَرَ بِهِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى یُرِیدُونَ أَنْ یَتَحاکَمُوا
إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ یَکْفُرُوا بِهِ قُلْتُ
فَکَیْفَ یَصْنَعَانِ قَالَ یَنْظُرَانِ إِلَى مَنْ کَانَ مِنْکُمْ
مِمَّنْ قَدْ رَوَى حَدِیثَنَا وَ نَظَرَ فِی حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا
وَ عَرَفَ أَحْکَامَنَا فَلْیَرْضَوْا بِهِ حَکَماً فَإِنِّی قَدْ
جَعَلْتُهُ عَلَیْکُمْ حَاکِماً فَإِذَا حَکَمَ بِحُکْمِنَا فَلَمْ
یَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا اسْتَخَفَّ بِحُکْمِ اللَّهِ وَ عَلَیْنَا
رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَیْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى
حَدِّ الشِّرْکِ بِاللَّهِ قُلْتُ فَإِنْ کَانَ کُلُّ رَجُلٍ اخْتَارَ
رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِنَا فَرَضِیَا أَنْ یَکُونَا النَّاظِرَیْنِ فِی
حَقِّهِمَا وَ اخْتَلَفَا فِیمَا حَکَمَا وَ کِلَاهُمَا اخْتَلَفَا فِی
حَدِیثِکُمْ- قَالَ الْحُکْمُ مَا حَکَمَ بِهِ أَعْدَلُهُمَا وَ
أَفْقَهُهُمَا وَ أَصْدَقُهُمَا فِی الْحَدِیثِ وَ أَوْرَعُهُمَا وَ لَا
یَلْتَفِتْ إِلَى مَا یَحْکُمُ بِهِ الْآخَرُ قَالَ قُلْتُ فَإِنَّهُمَا
عَدْلَانِ مَرْضِیَّانِ عِنْدَ أَصْحَابِنَا لَا یُفَضَّلُ وَاحِدٌ
مِنْهُمَا عَلَى الْآخَرِ قَالَ فَقَالَ یُنْظَرُ إِلَى مَا کَانَ مِنْ
رِوَایَتِهِمْ عَنَّا فِی ذَلِکَ الَّذِی حَکَمَا بِهِ الْمُجْمَعَ
عَلَیْهِ مِنْ أَصْحَابِکَ فَیُؤْخَذُ بِهِ مِنْ حُکْمِنَا وَ یُتْرَکُ
الشَّاذُّ الَّذِی لَیْسَ بِمَشْهُورٍ عِنْدَ أَصْحَابِکَ فَإِنَّ
الْمُجْمَعَ عَلَیْهِ لَا رَیْبَ فِیهِ وَ إِنَّمَا الْأُمُورُ ثَلَاثَةٌ
أَمْرٌ بَیِّنٌ رُشْدُهُ فَیُتَّبَعُ وَ أَمْرٌ بَیِّنٌ غَیُّهُ
فَیُجْتَنَبُ وَ أَمْرٌ مُشْکِلٌ یُرَدُّ عِلْمُهُ إِلَى اللَّهِ وَ
إِلَى رَسُولِهِ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَلَالٌ بَیِّنٌ وَ حَرَامٌ
بَیِّنٌ وَ شُبُهَاتٌ بَیْنَ ذَلِکَ فَمَنْ تَرَکَ الشُّبُهَاتِ نَجَا
مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَکَبَ
الْمُحَرَّمَاتِ وَ هَلَکَ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَمُ قُلْتُ فَإِنْ کَانَ
الْخَبَرَانِ عَنْکُمَا مَشْهُورَیْنِ قَدْ رَوَاهُمَا الثِّقَاتُ
عَنْکُمْ قَالَ یُنْظَرُ فَمَا وَافَقَ حُکْمُهُ حُکْمَ الْکِتَابِ وَ
السُّنَّةِ وَ خَالَفَ الْعَامَّةَ فَیُؤْخَذُ بِهِ وَ یُتْرَکُ مَا
خَالَفَ حُکْمُهُ حُکْمَ الْکِتَابِ وَ السُّنَّةِ وَ وَافَقَ
الْعَامَّةَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَ رَأَیْتَ إِنْ کَانَ
الْفَقِیهَانِ عَرَفَا حُکْمَهُ مِنَ الْکِتَابِ وَ السُّنَّةِ وَ
وَجَدْنَا أَحَدَ الْخَبَرَیْنِ مُوَافِقاً لِلْعَامَّةِ وَ الْآخَرَ
مُخَالِفاً لَهُمْ بِأَیِّ الْخَبَرَیْنِ یُؤْخَذُ قَالَ مَا خَالَفَ
الْعَامَّةَ فَفِیهِ الرَّشَادُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فَإِنْ
وَافَقَهُمَا الْخَبَرَانِ جَمِیعاً قَالَ یُنْظَرُ إِلَى مَا هُمْ
إِلَیْهِ أَمْیَلُ حُکَّامُهُمْ وَ قُضَاتُهُمْ فَیُ
تْرَکُ وَ یُؤْخَذُ بِالْآخَرِ قُلْتُ فَإِنْ وَافَقَ حُکَّامُهُمُ
الْخَبَرَیْنِ جَمِیعاً قَالَ إِذَا کَانَ ذَلِکَ فَأَرْجِهْ حَتَّى
تَلْقَى إِمَامَکَ فَإِنَّ الْوُقُوفَ عِنْدَ الشُّبُهَاتِ خَیْرٌ مِنَ
الِاقْتِحَامِ فِی الْهَلَکَاتِ
عمر بن حنظله گوید: از امام ششم (ع) پرسیدم: دو مرد از هم مذهبان ما در
باره دین یا ارث اختلاف کنند، نزد سلطان وقت یا قاضیان معروف به محاکمه
روند، آیا حلال است این کار؟
فرمود: هر که به حق یا ناحق نزد آنها به محاکمه رود پیش طاغوت به محاکمه
رفته با اینکه خدا فرمان داده به طاغوت کفر ورزند و پشت کنند، خداى تعالى
فرماید (23 سوره 4): «مىخواهند پیش طاغوت به محاکمه روند با اینکه دستور
دارند بدان کافر باشند» (طاغوت یعنى بسیار سرکش و مقصود از آن شیطان است
و قاضیان ناحق که از طرف حکومت جور باشند طاغوت خوانده شدهاند).
عرض کردم: پس چه کنند؟
فرمود: متوجه شوند به یکى از شماها که حدیث ما را روایت کند و در حلال و
حرام ما نظر دارد و احکام ما را مىداند و به حکمیت او راضى شوند که او
را حاکم شماها مقرر ساختم و اگر طبق حکم ما قضاوت کند و از او نپذیرد
(یعنى کسى که حکم بر ضرر او است) همانا حکم ما را سبک شمرده و ما را رد
کرده و راد بر ما بر خدا رد کرده و این خود در مرز شرک به خدا است.
گفتم: اگر هر کدام شخصى را حکم ساخت و راضى شدند که آن دو شخصى ناظر در
حق آنها باشند و آن دو حکم حکم مختلف دادند و هر دو حدیث از شما دارند و
حدیثها مختلف
هستند؟
فرمود: حکم آن درست است که عادلتر و فقیهتر و در نقل حدیث راستگوتر و با
تقوىتر است و به حکم آن دیگرى توجه نشود.
گفتم: هر دو در نظر اصحاب ما عادلند و پیش شیعه رضایت بخشند و بر هم
برترى و مزیتى ندارند.
فرمود: به آن روایتى توجه شود که از ما نقل شده و مدرک حکم آنها است، به
هر کدام از دو روایت که مورد اتفاق شیعه است عمل شود و آن روایت شاذ و
غیر معروف نزد شیعه ترک شود، زیرا در روایت مورد اتفاق تردیدى نیست و
همانا امور بر سه گونه است:
امرى که روشن است درست و حق است، باید پیروى شود. و امرى که معلوم است
ناحق است و گمراهى است باید از آن اجتناب شود.
و امر مشکلى که باید به خدا و رسولش برگردد، رسول خدا (ص) فرمود: حلالى
است روشن و حرامى است روشن و در بین این امور مشتبهى هم هست، هر که مورد
شبهه را ترک کرد، از محرمات نجات یافته و هر که بدان اخذ کرد و در نتیجه
مرتکب حرام شود و ندانسته هلاک گردد.
گفتم: اگر هر دو روایت از شما مشهورند و رجال موثق هر دو را نقل کردند از قول شما؟
فرمود: توجه شود هر کدام با قرآن و سنت موافق است و با عامه مخالف است
بدان عمل شود و آن که حکمش بر خلاف قرآن و سنت و موافق عامه است ترک شود.
گفتم: قربانت، اگر دو تن فقیه حکم، هر دو حکم خود را موافق کتاب و سنت
تشخیص دهند ولى یکى از دو خبر مدرک
حکم موافق عامه است و دیگرى مخالف عامه به کدام از دو خبر عمل شود؟
فرمود: آنکه مخالف عامه است مایه رشد و هدایت است.
عرض کردم: قربانت، اگر هر دو خبر موافق عامه هستند (یعنى هر کدام موافق
یکى از مذاهب عامه است)؟
فرمود: توجه شود هر کدام بیشتر مورد میل حکام و قضاتند ترک شود و به دیگرى عمل شود.
گفتم: اگر هر دو از این نظر برابر باشند و مورد میل حکام باشند؟
فرمود: اگر چنین باشد، باید صبر کنى تا حضور امام برسى زیرا توقف در مورد
اشتباه بهتر از افتادن در هلاکت است.»»
•~• و اما بخشی از تحریف هایی که در این حدیث صورت گرفته است:
1. حاکم در این روایت به معنای «قاضی» است نه حاکم به معنای مدیر یک
مملکت یا مسئول و ... !
2. «افراد متدین به کدام حاکم متمایلند» در حدیث به این شکل وجود ندارد!!
بلکه آنچه در حدیث آمده است این است که کدام روایت از روایتهائی که هر
کدام از دو حاکم بدان استناد می کنند، توسط رجال موثق دیگر نقل شده است و
رجال موثق به آن عمل می کنند!
3. «بنگر به مخالفان آئین ما، کدام یک را بیشتر می پسندند، او را کنار
بگذار و ببین کدام بیشتر خشمگینشان می کند، او را برگزین.» این قسمت از
روایت نیز دچار تحریف عجیب و غریبی شده است! چرا که در روایت منظور از
مخالفین، اهل سنت هستند، و بحث از این نیست که آن ها کدام حاکم را بیشتر
می پسندند! بلکه منظور این است که کدام روایت از روایت هائی که مورد
استناد این دو قاضی است مخالف با فتوای اهل سنت است. دلیل این امر این
است که وقتی هر دو قاضی، ثقه و عادل هستند و دروغ نمی گویند، قطعا هر دو
نفر، روایت مورد استناد خود را از امام علیه السلام شنیده اند و این نشان
می دهد که یکی دفعاتی که امام در حال بیان حکم بوده اند مجبور به تقیه
شده اند و حکم اهل سنت را بیان کرده اند.
*** بنابراین، چنین حدیثی با این مختصات و جملات [4،5 خط] که پخش میشود،
وجود ندارد! بلکه همانگونه که در بالا ذکر شد، اصل این روایت، روایتی است
مفصل در باب اختلاف حدیث! و متاسفانه با دستکاری و تحریف، نتیجه ای دیگر
و عجیب از آن گرفته شده است. و تاسف بار تر اینکه، خیلی از گروه ها و
کانالها در شبکه های اجتماعی نیز آن را منعکس میکنند!
قبل از انتشار پیامی، بویژه در باب احادیث، تأمل و تحقیق کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماینده باید خاکی باشه یعنی این...
...
نجات به موقع کودک غرق شده توسط دکتر زاکانی
اسامی فهرست نهایی به این شرح است:
محمدباقر قالیباف
زهره الهیان
فاطمه رهبر
سمیه رفیعی
فاطمه قاسم پور
زهره لاجوردی
بیژن نوباوه
سیدرضا تقوی
سیدمحمود نبویان
مرتضی آقاتهرانی
سیدمصطفی میرسلیم
رضا تقیپور
غلامحسین رضوانی
الیاس نادران
سیدمحسن دهنوی
سیدنظام الدین موسوی
علی خضریان
مالک شریعتی
روحالله ایزدخواه
مجتبی توانگر
مجتبی رضاخواه
مهدی شریفیان
سیداحسان خاندوزی
ابوالفضل عمویی
احمد نادری
اقبال شاکری
محسن روح الامینی
عزتالله اکبری تالارپشتی
محسن پیرهادی
سیدعلی یزدیخواه
عیا:
♦️در چند ثانیه نماینده خود را با شهید حاج قاسم سلیمانی مقایسه کنید !
▫️رهبر معظم انقلاب حفظه الله:
با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّهی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد.
▫️نماینده تراز انقلاب اسلامی انتخاب کنید.
▫️معیارها از بیانات رهبری می باشد.
از طریق لینک زیر مقایسه را شروع کنید 👇
https://survey.porsline.ir/s/TRwfeAs
#برای_سربلندی_ایران
#نماینده_مثل_سلیمانی
🔰شما هم در انتخابات روشنگری کنید 👇
http://eitaa.com/joinchat/600440835C70c35d8d3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احسان:
🎥 کلیپ ویژه | پرده برداری از ۳ پرونده بزرگ فساد اقتصادی در قم
🔺وقتی مسئول ستاد روحانی در قم فاسد از آب در آمد!
#کرونا_اقتصادی
🔸به قولِ حاجقاسم، "امروز جمهوریِاسلامی حرم است"...
در "مکتبِ حاجقاسم" ، هر رأی دهندهای "مدافع حرم" است...
#مجلس_قوی
#می_آیم_چون
🔹 در صد مشارکت در پنج انتخابات مجلس گذشته:
سال ۹۴:
مشارکت کل: ۶۱.۸۳
مشارکت تهران: ۴۸
سال ۹۰:
مشارکت کل: ۶۳.۸۷
مشارکت تهران: ۴۸
سال ۸۶:
مشارکت کل: ۵۵.۴
مشارکت تهران: ۳۰
سال ۸۲:
مشارکت کل: ۵۱.۲۱
مشارکت تهران: ۳۷
سال ۷۸:
مشارکت کل: ۶۷.۳۵
مشارکت تهران: ۴۷
📌به ما بپیوندید:
@abou_heirane_darouni
میلاد فرخنده امام محمد باقر علیه السلام و ماه رجب مبارک
☘ خلاصه اذکار ماه پر برکت رجب المرجب ☘
✅✨در طول ماه رجب 100 مرتبه بگوید
«أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَحْدَهُ لا شَرِیكَ لَهُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ»
✅✨در طول ماه رجب هزار مرتبه:
"لا إِلٰهَ إِلا اللهُ"
✅✨در طول ماه رجب روزانه هفتاد مرتبه بگوید:
"أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ"
✅✨در طول ماه رجب صد مرتبه ذکربگوید
«أَسْتَغْفِرُ اللهَ ذُوالْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ مِنْ جَمِیعِ الذُّنُوبِ وَ الْآثَامِ»
✅✨در طول ماه رجب
«هزار یا صد مرتبه سوره «قل هو الله أحد» را بخواند»
✅✨روزانه 10 مرتبه بگوید
«أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ»
☫ ﷽. ☫
⛔️برای این روزهای #قم⛔️
❌ داده ها:
🔺خط رسانه ای مرموزی اصرار دارد که همچنان #قم را در صدر اخبار و کانون توجهات، نه به خاطر مسائل معنوی و مذهبی، بلکه به خاطر #رعب_و_وحشت از بیماری نه چندان مهم و نه چندان خطرناک (البته در مقایسه با سایر بیماری های مشابه مثل آنفولانزا و...) نگه دارد.
🔺همان جریان رسانه ای اقدام به تحریک عواطف معنوی عده ای از #اهالی_قم کرده و آن عده، با حضور در حرم و تهیه عکس و کلیپ در کنار ضریح، به شدت مظلومیت اهل بیت و حرم آنان اشاره کرده و حتی در چندین کلیپ، تقصیر خلوت شدن حرم را به ضعف اعتقادی مردم و لقمه های ناپاک و ... مربوط می داند.
🔺در این اثنا، سایت اطلاع رسانی و رسمی تبریزیان، این بیماری ها را به بی وفایی مردم و #عذاب_الهی به خاطر آنچه بی حرمتی علیه تبریزیان میداند، مربوط دانسته و از این آب گل آلود، قصد صید ماهی بزرگی دارد.
🔺تنی چند از #مسئولان_استانی_و_دانشگاهی_قم بیمار شده و وقتی صندلی نماینده قم (پس از آن همه آمارهای کذایی درباره تعداد قربانیان و کل انداختن با معاون وزیر بهداشت) را در مجلس ضدعفونی کردند، ناراحت شده و به صدرنشینی کلیدواژه قم در اخبار داخلی و خارجی کمک شایانی کرد.
🔺و اما عده ای اکانت فیک و خارج از کشور، ادعا کردند که به خاطر حضور #طلاب خارجی در ایران به این روز گرفتار شده ایم و اصلا چرا مرکز علمی جهانی #جامعه_المصطفی_العالمیه اینقدر فعال است؟!
🔺مجری خانه نشین صدا و سیما از علت العلل انتقال این ویروس اطلاع داده و یکی از شرکت های هواپیمایی مربوط به #سپاه را نشانه گرفته و حتی با خورد کردن کارت اختصاصی آن شرکت، اقدام به تشدید عملیات روانی در این شرایط کرد.
🔺جالب تر از همه، مجری شبکه من و تو (بخوانید: مهدکودک من و تو) بود که از آیت الله بهجت، به عنوان برجسته ترین #مرجع_تقلید قم درباره کورونا دستورالعمل صادر کرده و فصل جدیدی در ارتباط معنوی و ماورای ماده ای آن شبکه با عالم پس از مرگ در تاریخ رسانه ای دنیا باز کرد.
⛔️ تحلیل ابتدایی:
اتفاق خاصی نیفتاده اما قرار است قم و آنچه مربوط به آن است در صدر توجهات داخلی و خارجی قرار گرفته و تصور مأمن اهل بیت و مردم آخرالزمان بودن قم را از اذهان عمومی کدر و تیره نمایند.
👈 پیامد این مسئله: این است که هر چشم و توجهی به پلاک قم، طلبه ای که از قم آمده، حتی محصولات معمولی و یا فرهنگی شرکت های قمی، حساس شده و حداقل به چشم تردید و آلودگی به آن نگاه کنند.
⛔️تحلیل ثانوی:
فعلا از بیان این تحلیل و پیامدش تا تکمیل شدن داده ها خودداری میکنیم.
✅ تکلیف ما چیست؟
➖ اولا: به خاطر خلوت شدن حرم و اجتماعات مومنین حساس نشویم و تلاش کنیم مدیریت کلان کشور در این زمینه تصمیماتش را به طور شایسته و کامل عملی نماید.
➖ ثانیا: کم کم واژه قم و اخبار مربوط به بیماری و شرایط و جو عمومی آن شهر مقدس را از صدر اخبار و فضای مجازی، پس از اعلام چندین خبر درست و امیدوارانه کاهش دهیم.
➖ ثالثا: از تولید و بازنشر هر پیامی درباره اجتماعات مومنین (از نماز جمعه و جماعت گرفته تا اعتکاف و راهیان نور و هیئت و ...) که منجر به حساس شدن مردم و ایجاد تکلیف خود ساخته و خود پرداخته شرعی مبنی بر سرپیچی از دستورات ستاد مبارزه با این مهمان ناخوانده میکند، جدا پرهیز کنیم.
➖ رابعا: از هر گونه نزاع در گروه ها بر سر توجیه روایات اهل بیت و اخبار تاریخی مربوط به قم و شیعیان و آخرالزمان و امثال آن پرهیز کنیم و کار را به دست کارشناس مربوطه داده و از هرگونه تفسیر به رای پرهیز کنیم.
➖ خامسا: از هجوم به مراکز درمانی قم، تحت عنوان بسیج مردمی و حرکت جهادی برای رفع این بیماری پرهیز کنیم. این مقابله کاملا تخصصی و ویژه است و اگر نیاز به کمک های مردمی باشد، قطعا اعلام خواهند کرد. لذا از قرار گرفتن در دست و پای پرسنل محترم بیمارستان ها پرهیز کنیم.
👈 متولیان فضای مجازی و ادمین های محترم کانال ها و گروه ها لطفا و عاجزانه مراقب کلید واژگان هشتک شده در این متن باشند.
نکند خدایی نکرده با اخبار و آمارهای تند و تیز و دامنه زدن به شایعات، به اسم روشنگری و بیان اخبار محرمانه، آب در آسیاب دشمن و امپراطوری رسانه ای معاندین بریزیم.
#لطفا_نشر_حداکثری
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
#کرونا_ویروس #ویروس_کرونا #پیشگیری_ازکرونا #کرونا_خطرناک_نیست #کرونا_را_شکست_دهیم
@mohamadrezahadadpour
🔻@virus_korona
🔺@khameneei_ir
✍ با آگاهسازی ،
نگرانی ها را از #کرونا کاهش دهیم
https://eitaa.com/joinchat/3170238499Cd28b749f70