8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 🌺 🌺 ولادت پر نور و سرور منجی عالم بشریت، مهدی موعود، حضرت صاحبالزمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف مبارک باد 🌺 🌺 🌺
🎥 #کلیپ_تصویری: «منظور از فرج شخصی و عمومی و استغفار صادقانه در بیان حضرت آیتالله بهجت قدسسره»
🔸 [فرج، دو نوع است]: فرج عمومی یا فرج خصوصی.
ممکن است کسی مبتلا [به بیماری یا گرفتاری] است [و به حضرت متوسل شود]؛ حضرت حجت از اینکه در قضای حاجت [مؤمن]، و نجات او از بلیات[و بلاها] سعی کند [از سوی خدا] ممنوع نیست.
✨ إلی ماشاالله (بسیار) دیده شده که [امام زمان(ع)] شیعه را وقتی که راه دیگری نبوده است، نجات دادهاند!
🍃 این [فرج]، ظاهرا شخصی و خصوصی است، و إلا [فرج] عمومی همان است که برای همه ظاهر [خواهد شد، إنشاءاللّه]...
🔸اگر [به بلایی] مبتلا هستیم باید بدانیم استغفار برای همه بلیات [نافع] است، اما بهشرطی که استغفار صادقانه باشد، قلبی باشد، نه اینکه فقط کلمه «استغفرالله» باشد. اگر صادق باشد باید نگاه کند که کجای کار او خلل دارد.
📚 درس خارج فقه، کتاب حج، ١٢ خرداد ١٣٨٧
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):🔻
💠 http://bahjat.ir/fa/content/10688
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهله ذیقعده فراموش نشود
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۲۰
إِن تَمسَسكُم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبكُم سَيِّئَةٌ يَفرَحوا بِها ۖ وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا يَضُرُّكُم كَيدُهُم شَيئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِما يَعمَلونَ مُحيطٌ﴿۱۲۰﴾
اگر نیکی به شما برسد، آنها را ناراحت میکند؛ و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال میشوند. (امّا) اگر (در برابرشان) استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشههای (خائنانه) آنان، به شما زیانی نمیرساند؛ خداوند به آنچه انجام میدهند، احاطه دارد.
🔴نگاه امام خمینی به تعدد زوجات!
◽یادداشت به مناسبت سالگرد عروج امام خمینی
🔹آیا امام خمینی ره با نگاه جهانی به اسلام میتوانست نسبت به نیازهای جامعه زنان آن هم در ابتلائات آخرالزمان بیتفاوت باشد؟
🔹طبق روایات یکی از سختی های زنان در آخرالزمان بحران تجرد است.
در ایران
👇
⁉️ 1 میلیون و 300 هزار دختر بین ۳۰ تا ۵۰ سال
⁉️ 3 میلیون و 100 هزار زن مجرد با سابقه ازدواج(بیوه یا مطلقه)
وجود دارد.
راه حل بحران تجرد ایشان چیست!؟
امام خمینی (ره) در کتاب #شرح_چهل_حدیث به نقل از استاد اخلاق بزرگوارشان آیت الله #شاه_آبادی ، درباره #تعدد_زوجات اینگونه نوشته اند:
«يكى از مشايخ عظام ما، دام ظلّه، می فرمود كه در #تعدد_زوجات ، كه انسان گمان می كند ورود در دنيا و توجه به آن است، وقتى كه انسان به آن مبتلا شد، می يابد كه اين يكى از شاهكارهاى بزرگى است كه انسان را در عين ورود در دنيا از دنيا خارج می كند و از آن منصرف می نمايد».
منبع: شرح چهل حدیث، امام خمینی (ره)، ص ۵۸۹
☝🏼وقتی امام در یکی از مهمترین کتابهای خود اینگونه از احکام الهی خانواده دفاع میکند، به راستی چقدر ما در تبیین و فرهنگ سازی آن کار کرده ایم؟
🔺 بحران تجرد زنان بحرانی جهانی و مصیبتی آخرالزمانی است، با نگاه محدود و بسته خود آن را تحلیل نکنیم و راه را برای رسیدن زنان به #حق_تاهل و #نعمت_مادری نبندیم.
نماز یکشنبه ذیالقعده، نماز مستحبی و چهار رکعتی است که در یکی از روزهای یکشنبه ماه ذیالقعده خوانده میشود و فضائل بسیاری از جمله آمرزش گناهان و با ایمان مردن برای آن در روایات آمده است.
برای این نماز ثواب زیادی ذکر شده، از جمله اینکه سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال روایتی از رسول اکرم (ص) نقل نموده که حضرت فرمود: هر که این نماز را به جا آورد؛ توبه او مقبول و گناهانش آمرزیده شود، دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند، با ایمان میمیرد، دین و ایمانش از وی گرفته نمیشود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و والدینش از او راضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد؛ توسعه رزق پیدا کند؛ ملکالموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان دهد.
کیفیت خواندن این نماز چنین است: در روز یکشنبه ماه ذیالقعده غسل بجا آورد و وضو بگیرد و چهار رکعت به صورت دو نماز دو رکعتی بخواند، در هر رکعت سوره «حمد» را «یک مرتبه» و سوره «توحید» را «سه مرتبه» و سوره «فلق» را «یک مرتبه» و سوره «ناس» را «یک مرتبه» بخواند.
پس از نماز «هفتاد مرتبه» استغفار کند و استغفار را با «لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ؛ ختم نماید، سپس در پایان بگوید: یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِناتِ فَإِنَّهُ لَایَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلّا أَنْتَ
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️به این فرمایشات دکتر حسن سبحانی گوش بدهید تا معنای سیاست تعدیل برایتان مشخص شود🙏🏻
📌دکتر حسن سبحانی ،دارای دکترای علوم اقتصادی، هماکنون در کسوت استاد تمامی اقتصاد، به عنوان مدیر گروه اقتصاد اسلامی، پولی و مالی دانشگاه تهران به فعالیت علمی و پژوهشی خود ادامه میدهد.
#صندوق_بین_المللی_پول
#سیاست_تعدیل_ساختاری
@jebhetse
هدایت شده از طوبای عفاف
🌸🌷 یک نماز صحیح🌷🌺
از حماد بن عيسى به سند صحیح نقل شده است كه روزى حضرت امام جعفر صادق (صلوات اللَّه عليه) به من فرمودند:
ای حماد مى دانى و می توانی نماز صحیح بخوانی؟
عرض کردم: اى آقای من؛ در حفظ دارم كتاب حريز را كه در نماز تصنيف كرده است.
حضرت فرمودند: باكى نيست برخيز و نماز بخوان.
حماد گفت پس برخاستم در برابر آن حضرت و رو بقبله كردم و تكبير گفتم و ركوع و سجود انجام دادم.
حضرت فرمودند: اى حماد نیک به جا نیاوردی. چه قبيح است مردى را كه عمر او شصت سال يا هفتاد سال شود و يك نماز با حدودش، صحیح نخوانده باشد.
با این حال خجالت زده شدم؛ ادب کرده و گفتم فداى تو گردم، نماز را به من ياد ده.
پس حضرت رو بقبله ايستادند و قد مبارك را راست كردند.
پس دستها را آويختند تمام به جانب رانها يعنى از پيش نه از پهلو و بر بالاى هم نگذاشتند چنانكه اكثر عامه مى گذارند و انگشتان را پهلوى هم گذاشته و نگشوده بودند و پاها را نزديك هم گذاشتند تا آن كه ميان هر دو بمقدار سه انگشت گشوده بود كه تقريبا شش انگشت باشد و انگشتان پاها را همه را رو بقبله كردند و نگردانيدند از قبله به جانب راست و چپ و ايستادند از روى خشوع و يا تضرع به آن كه نظر را به محل سجده كردند و آثار خوف و خشيت بر آن حضرت ظاهر شد.
پس گفتند: اللَّه اكبر.
سپس سوره حمد را به ترتيل خواندند (يعنى به تأنى و تامّل و تفكر در معانى آن چنانكه از اخبار ظاهر مى شود)
و از روى حزن قل هو اللَّه احد را خواندند.
پس آن مقدار كه نفسى توان كشيد صبر كردند و بعد از آن اللَّه اكبر از جهت رفتن بركوع گفتند در وقتى كه ايستاده بودند نه در رفتن بركوع چنانكه متعارفست پس بركوع رفتند و دستهاى خود را از زانوها پر كردند و انگشتان دستها گشوده بود و زانوها را بر پشت شكستند تا آن كه پشت راست شد تا به مرتبه كه اگر يك قطره از آب يا روغن بر پشت مى ريختند حركت نمى كرد و چون پشت راست شده بود و زانوها بر پشت شكسته بود و گردن را كشيدند و به زير نينداختند و چشمها را بر هم گذاشتند. (در صحيحه زراره وارد است كه نظر را در حالت ركوع در ميان هر دو پا كنند و در اين حديث آنست كه بر هم گذارند پس مخيّر است ميان هر دو و ممكن است كه حضرت نظر در ميان هر دو پاها داشته باشند)
پس سه مرتبه تسبيح كبير را به ترتيل و تانّى خواندند كه سبحان ربّى العظيم و بحمده يعنى خداوند عالميان را كه پروردگار من است و از آن اعظم است كه وصف عظمت او توان كردن منزه مى دانم از آن چه لايق ذات و صفات و افعال او نيست و شكر او مى كنم بر اين نعمتى كه مرا اهل تسبيح خود گردانيد.
پس راست ايستادند و چون درست ايستادند گفتند سمع اللَّه لمن حمده (يعنى حق سبحانه و تعالى اجابت فرمود دعاى حمد كنندگان خود را هر چند دعا نكرده باشد چون اصل حمد دعاست، زيرا كه ظاهر است كه هر گاه شخصى اين خسيسان دنيا را مدحى كند البته در مقام احسان هستند، كسى كه مدح اكرم الاكرمين كند البته جميع مطالب او بر آورده مى شود و لهذا در حديث است كه بهترين دعاها الحمد للّه است.)
پس تكبير گفتند در حالتى كه ايستاده بودند و دستها را برداشتند در برابر و به سجده رفتند و دستها را پيش از زانوها بر زمين گذاشتند و گفتند سبحان ربي الاعلى و بحمده را سه مرتبه (يعنى منزه مى دانم و به پاكى ياد مى كنم پروردگار خودم را كه از آن بالاتر است كه عقول عاقلان به كنه ذات مقدس او تواند رسيد در حالتى كه حمد او مى كنم بر اين تسبيح و اين تنزيه را نيز از جمله نعمتهاى او مى دانم و هر گاه تسبيح از نعم اوست حمد بر تسبيح نيز از نعمتهاى اوست)
هيچ جزوى از بدن را بر جزوى ديگر نگذاشتند و پيشانى و دستها و كاسه زانوها و سر انگشتان شست پاها و بينى را بر زمين گذاشتند
پس سر از سجود برداشتند، چون درست نشستند اللَّه اكبر گفتند و بر جانب چپ نشستند و پشت پاى راست را بر شكم پاى چپ گذاشتند و گفتند استغفر اللَّه ربي و اتوب اليه (يعنى از خداوندى كه تربيت كننده من است طلب آمرزش می کنم و بازگشت مى كنم به او از جميع گناهان)
پس در وقتى كه درست نشستند اللَّه اكبر گفتند و به سجده دويم رفتند و آن چه در سجده اول گفته بودند در سجده دويم گفتند و يارى نجست به هيچ جزوى از بدنش بر جزوى ديگر در ركوع و سجود چنانكه متعارفست كه در ركوع پهلوها را بر بازو و آرنج مى گذارند(بدن را جمع می کنند) و در سجود آرنج را بر ران يا زانو مى گذارند بلكه بال دار بودند و همه اعضا را از يكديگر گشوده بودند و ذراعهاى خود را بر زمين نگذاشتند.
امام صادق(علیه السلام) دو ركعت نماز را به اين عنوان خواندند و فرمودند: اى حماد اين چنين نماز بگذار (و روى خود به هيچ طرف مكن و با دست خود بازى مكن به آن كه بر ريش يا غير آن گذارى و با انگشتان خود بازى مكن.)
لوامع صاحبقرانى مشهور به شرح فقيه، ج۴، ص: ۱۰
كافي (ط - الإسلامية)، ج۳، ص۳۱۱
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5