سیر، گرسنه دیدار نمی شود.
#علامه_حسن_زاده_آملی
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
#ماه_خدا
#ماه_مبارک_رمضان
🕊 روزه باعث خلوت روح میشود. خلوت روح یعنی استراحت دادن به روح برای انس با خدا و خلوت دل از غیر خدا.
#استاد_یزدان_پناه
#شاگرد_علامه_حسن_زاده
📆 رمضان ۱۴۴۱
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📚 گزیده کتاب| «سوخته» - در سیر و سلوک عارف توحیدی آیتالله شیخ محمدجواد انصاری همدانی
🔸 « دیدم تکبیرة الاحرام که میگویم صدای لبیک شیطان به گوشم میرسد که میگفت -لبیک یا عبدی- بازهم تکرار کردم، تا ۴۰۰ مرتبه صدای شیطان آمد . دفعه آخر عاجز شدم و گفتم خدایا از من دست گیری کن، دیدم حق تعالی گفت -لبیک یا عبدی-
پرسیدند شما صدای رحمان را از صدای شیطان چگونه تشخیص دادید؟
فرمودند: دوست صدای دوست را میشناسد.»
▫️«برنامه تلویزیونی کلمه در شبکه یک»
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💫آیت الله #مجتهدی تهرانی(ره):
☘هیچ دعایی را کوچک نشمارید، شاید استجابت در همان دعا باشد.بعد از هر نماز دست خود را بلند کن و حاجت از خدا بخواه. هر کس بعد از نماز یک دعا پیش خدا محل دارد که حاجت بگیرد، آن وقت بلند می شود و می رود.
☘تا نماز خود را خواندی بلند نشو و برو، تعقیبات بخوان، دعا بخوان. همانطور که بادبادک بدون دنباله بالا نمی رود، نماز هم بدون تعقیب بالا نمی رود. بعد از نماز حتما تعقیبات بخوان.بنشین درِ خانه ی خدا و گدایی من و حاجت بخواه. شاید همین امشب دعایت گرفت.
☘انسان باید در گدایی از خدا سماجت کند. خود خدا می فرماید:«اُدْعوُنی اَسْتَجِبْ لَکُمْ» شما بخوانید مرا، من دعایتان را مستجاب می کنم.
📚 کتاب طریق وصل
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌷 علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه:
الهی اگر حق یکی است، یکی را اصلاً قرب و بُعد نیست که کسی نسبت به او احساس دور و نزدیکی کند، چرا که خود احساس نزدیکی، به نحوی دوری است
📘 الهی نامه
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
Kalame 17 Hojatol Eslam Karbalaie 644_5891065237267811852.mp3
زمان:
حجم:
28.5M
🎧 صوت کامل کلمه هفدهم - یادنامه آیت الله شیخ حسن پهلوانی
گفتگو با حجتالاسلام کربلایی
#فایل_صوتی
▫️«برنامه تلویزیونی کلمه در شبکه یک»
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
زمان:
حجم:
55.4K
سلام برای اینکه اثر منفی #چشم_زخم کامل از بین بره باید چیکارکنیم؟
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
18.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه :
همه افعال و اقوال ما ملکوت دارد، افعال و اقوال خود را مراقب باشید، تا به مقام عندیت برسید.
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📲 نرم افزار اندروید گنجینه آثار بستری فوق العاده جهت دسترسی به آثار علامه حسن زاده آملی (ره) و استاد صمدی آملی
جهت تهیه این نرم افزار به کافه بازار یا مایکت مراجعه فرمایید.
لینک دانلود از کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/ir.seer.ganjine
لینک دانلود از مایکت:
https://myket.ir/app/ir.seer.ganjine
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌷 حضرت علامه حسن زاده آملی (قدّس سِرّهُ)
🔰مقالهی استاد آیةالله قزوینی در بیان لیلةالقدر:
🟢 بدان که هر حقیقتی از حقایقِ مُمکنات، به حَسَب نشئآت و عوالِم هستی، دارای مراتبِ مختلفهی وجود است.
🟡 مجمَل آن، سه مرتبه از وجود است:
اوّل= وجودِ عقلیِ مُجرّدِ از مادّه و لَواحِق آن، در عالَم اِبداع است.
🟢 دوم= وجودِ مِثالیِ برزخی است که هرچند حقیقت در این وجود، از مادّه مُجرّد است، لکن تجرّد عقلی ندارد:
🟡 بلکه لواحِق مادّه را از شکل و مقدار دارا است؛ همچون صُوَر خیالیّه که در صُقعِ خیال، وجود دارد.
🟢 و چون مادّهی جسمانیّه در این وجود نیست لذا تأثر و اِنفعال و تَغیُّر در این وجود راه ندارد.
🟡 سوم= وجودِ طبیعیِ مادّی، که حقیقتِ شئ قائم به مادّهی جسمانیّه است. اما موجودیّت در عالَم عقلیِ ابداعی، که از همهی شئون مادّه، مجرّد است؛
🟢 پس حقیقت شئ در آن وجود، تعدّد پذیر نیست بلکه فقط یک فردِ کاملِ تامّ است که جمیعِ خواص و آثار آن نوع، در آن یک فرد، به نهجِ عقلی مُتحقّق است،
🟡 و به منزلهی کلّ افرادِ مادیّهی آن نوع است و در عینِ بَساطَت و وحدت، وجودِ جمعیِ همهی آنان میباشد.
🟢 لیکن در وجودِ مِثالی و طبیعی از برای آن نوع، افراد بسیاری مُتصوّر است که به واسطهی عوارض از هم مُتَمیِّز و جدا هستند.
🟡 باید دانست که این مراتبِ سهگانه از وجود، که برای هر حقیقتی گفتیم، از هم دور و بیگانه نیستند.
🟢 بلکه به حُکم دو قاعدهی مُحکمهی حِکمیّهی اَصالتِ وجود، و اشتراکِ معنویِ آن، نسبتِ وجودِ طبیعی به وجودِ مِثالی، نسبتِ ظِلّ به ذیظِلّ است؛
🟡 و نسبتِ عکس است به عاکِس، و نسبتِ فَرع است به اصل،
🟢 و همچنین نسبتِ وجودِ مِثالی و طبیعی، به وجودِ عقلانیِ اِبداعی، نسبتِ ظِلّ و عکس است به ذیظِلّ و عاکِس.
🟡 که گویا وجودِ عقلانی را فرود آوردهاند و به صورتِ وجودِ مِثالِ طبیعی برآمده است.
🟢 یا آنکه وجودِ طبیعی را بالا بردهاند (که) مِثالی گردیده، و بالاتر رفته و وجودِ عقلی گردیده است.
🟡 این تفاوت از نظر صافی و پاکیِ حقیقت و یا آلودگی و تَنزُّل به حَسَب اختلافِ اقتضائآتِ نشئآتِ عالَمِ وجود، ظهور یافته و البته وجودِ مِثالی و طبیعی از آثار وجودِ عقلی است.
{ادامه دارد}
📗 رسالهی قرآن و لیلةالقدر، صفحه ۱۹، ۲۰
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
⭕️کانال علامه حسن زاده آملی ره👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام کوشا باشیم🙏