eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
20.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1هزار ویدیو
124 فایل
بایگانی سخنرانیهاومستندهاو کلیپ ها 👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبلیغات و تبادلات 👇 @alfaghir_59 @tablighat_allameh 🔴مدیر کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊 روزه باعث خلوت روح می‌شود. خلوت روح یعنی استراحت دادن به روح برای انس با خدا و خلوت دل از غیر خدا. 📆 رمضان ۱۴۴۱ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📚 گزیده کتاب| «سوخته» - در سیر و سلوک عارف توحیدی آیت‌الله شیخ محمدجواد انصاری همدانی 🔸 « دیدم تکبیرة الاحرام که می‌گویم صدای لبیک شیطان به گوشم میرسد که می‌گفت -لبیک یا عبدی- بازهم تکرار کردم، تا ۴۰۰ مرتبه صدای شیطان آمد ‌. دفعه آخر عاجز شدم و گفتم خدایا از من دست گیری کن، دیدم حق تعالی گفت -لبیک یا عبدی- پرسیدند شما صدای رحمان را از صدای شیطان چگونه تشخیص دادید؟ فرمودند: دوست صدای دوست را می‌شناسد.» ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه در شبکه یک» https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💫آیت الله تهرانی(ره): ☘هیچ دعایی را کوچک نشمارید، شاید استجابت در همان دعا باشد.بعد از هر نماز دست خود را بلند کن و حاجت از خدا بخواه. هر کس بعد از نماز یک دعا پیش خدا محل دارد که حاجت بگیرد، آن وقت بلند می شود و می رود. ☘تا نماز خود را خواندی بلند نشو و برو، تعقیبات بخوان، دعا بخوان. همانطور که بادبادک بدون دنباله بالا نمی رود، نماز هم بدون تعقیب بالا نمی رود. بعد از نماز حتما تعقیبات بخوان.بنشین درِ خانه ی خدا و گدایی من و حاجت بخواه. شاید همین امشب دعایت گرفت. ☘انسان باید در گدایی از خدا سماجت کند. خود خدا می فرماید:«اُدْعوُنی اَسْتَجِبْ لَکُمْ» شما بخوانید مرا، من دعایتان را مستجاب می کنم. 📚 کتاب طریق وصل https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌷 علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه: الهی اگر حق یکی است، یکی را اصلاً قرب و بُعد نیست که کسی نسبت به او احساس دور و نزدیکی کند، چرا که خود احساس نزدیکی، به نحوی دوری است 📘 الهی نامه https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
Kalame 17 Hojatol Eslam Karbalaie 644_5891065237267811852.mp3
زمان: حجم: 28.5M
🎧 صوت کامل کلمه هفدهم - یادنامه آیت الله شیخ حسن پهلوانی گفتگو با حجت‌الاسلام کربلایی ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه در شبکه یک» https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
زمان: حجم: 55.4K
سلام برای اینکه اثر منفی کامل از بین بره باید چیکارکنیم؟ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
18.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه : همه افعال و اقوال ما ملکوت دارد، افعال و اقوال خود را مراقب باشید، تا به مقام عندیت برسید. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📲 نرم افزار اندروید گنجینه آثار بستری فوق العاده جهت دسترسی به آثار علامه حسن زاده آملی (ره) و استاد صمدی آملی جهت تهیه این نرم افزار به کافه بازار یا مایکت مراجعه فرمایید. لینک دانلود از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/ir.seer.ganjine لینک دانلود از مایکت: https://myket.ir/app/ir.seer.ganjine https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌷 حضرت علامه حسن زاده آملی (قدّس سِرّهُ) 🔰مقاله‌‌ی استاد آیةالله قزوینی در بیان لیلةالقدر: 🟢 بدان که هر حقیقتی از حقایقِ مُمکنات، به حَسَب نشئآت و عوالِم هستی، دارای مراتبِ مختلفه‌‌ی وجود است. 🟡 مجمَل آن، سه مرتبه از وجود است: اوّل= وجودِ عقلیِ مُجرّدِ از مادّه و لَواحِق آن، در عالَم اِبداع است. 🟢 دوم= وجودِ مِثالیِ برزخی است که هرچند حقیقت در این وجود، از مادّه مُجرّد است، لکن تجرّد عقلی ندارد: 🟡 بلکه لواحِق مادّه را از شکل و مقدار دارا است؛ همچون صُوَر خیالیّه که در صُقعِ خیال، وجود دارد. 🟢 و چون مادّه‌‌ی جسمانیّه در این وجود نیست لذا تأثر و اِنفعال و تَغیُّر در این وجود راه ندارد. 🟡 سوم= وجودِ طبیعیِ مادّی، که حقیقتِ شئ قائم به مادّه‌‌ی جسمانیّه است. اما موجودیّت در عالَم عقلیِ ابداعی، که از همه‌ی شئون مادّه، مجرّد است؛ 🟢 پس حقیقت شئ در آن وجود، تعدّد پذیر نیست بلکه فقط یک فردِ کاملِ تامّ است که جمیعِ خواص و آثار آن نوع، در آن یک فرد، به نهجِ عقلی مُتحقّق است، 🟡 و به منزله‌‌ی کلّ افرادِ مادیّه‌‌ی آن نوع است و در عینِ بَساطَت و وحدت، وجودِ جمعیِ همه‌‌ی آنان می‌‌باشد. 🟢 لیکن در وجودِ مِثالی و طبیعی از برای آن نوع، افراد بسیاری مُتصوّر است که به واسطه‌‌ی عوارض از هم مُتَمیِّز و جدا هستند. 🟡 باید دانست که این مراتبِ سه‌‌گانه از وجود، که برای هر حقیقتی گفتیم، از هم دور و بیگانه نیستند. 🟢 بلکه به حُکم دو قاعده‌‌ی مُحکمه‌‌ی حِکمیّه‌‌ی اَصالتِ وجود، و اشتراکِ معنویِ آن، نسبتِ وجودِ طبیعی به وجودِ مِثالی، نسبتِ ظِلّ به ذی‌‌‌ظِلّ است؛ 🟡 و نسبتِ عکس است به عاکِس، و نسبتِ فَرع است به اصل، 🟢 و همچنین نسبتِ وجودِ مِثالی و طبیعی، به وجودِ عقلانیِ اِبداعی، نسبتِ ظِلّ و عکس است به ذی‌‌ظِلّ و عاکِس. 🟡 که گویا وجودِ عقلانی را فرود آورده‌اند و به صورتِ وجودِ مِثالِ طبیعی برآمده است. 🟢 یا آن‌‌که وجودِ طبیعی را بالا برده‌‌اند (که) مِثالی گردیده، و بالاتر رفته و وجودِ عقلی گردیده است. 🟡 این تفاوت از نظر صافی و پاکیِ حقیقت و یا آلودگی و تَنزُّل به حَسَب اختلافِ اقتضائآتِ نشئآتِ عالَمِ وجود، ظهور یافته و البته وجودِ مِثالی و طبیعی از آثار وجودِ عقلی است. {ادامه دارد} 📗 رساله‌‌ی قرآن و لیلةالقدر، صفحه ۱۹، ۲۰ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
⭕️کانال علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام کوشا باشیم🙏