eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
13.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
789 ویدیو
110 فایل
لینک کانال[نشر بدید](در نشر معارف الهی کوشا باشیم)👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی صوت ها وسخنرانی ها ومستند ها و کلیپ های کانال 👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبلیغات و تبادلات 👇 @Hshmi6061 🔴مدیریت کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حضرت علامه حسن‌‌زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) 🔸 شیخ الرئیس در آخر مقاله‌‌ی چهارم کتابِ نفسِ "شِفاء" کلامی کامل در غایت اِتقان و احکام دارد که سزاوار است به نقلِ آن، تبرّک جوییم و به ترجمه‌‌ی آن تشرّف یابیم: 🔹 دانسته باد که؛ نقل کلام این اَعاظِم نه از این روی است که حق، از رجال، دانسته شود که سیره‌‌ی مقلّدین است. بلکه انتخابِ قولِ حق، در تأییدِ مرام است که سنّتِ محقّقین است. 🔸️ باری شیخ گوید: چه بسیار که نَفْس چنان‌‌که در بدنِ خود تأثیر می‌‌‌کند، در بدن دیگر (هم) تأثیر می‌کند. مانند: شور چشم و وَهم کاری. بلکه هر گاه نَفْس قوی و شریف شبیه به مَبادی باشد، عنصر این عالم، او را اطاعت کند و از وی مُنفَعل شود و آنچه که در نَفْس تصوّر شده است در این عنصر موجود می گردد. 🔹 گوهرِ نَفْس، به حَسبِ ذات خود، مُنطبع در مادّه‌‌‌ای که مر او راست، نیست. بلکه نفْس همّتِ خود را بِدان مادّه که بدن اوست، منصرف گردانیده است. 🔸️ پس چون بدین تعلّق، عنصرِ بدنی را از مقتضای طبیعتش اِحاله می‌‌کند و دگرگون می‌‌گرداند، اگر نَفْس، به درستی، شریف و قوی (باشد) هر گاه در میلِ به بدنش سخت فرو رفته نباشد، تأثیرش به بدن های دیگر که بدو اختصاص می‌‌یابند، تجاوز کند، (امر) تازه‌‌ای نیست. 🔹 و مع‌‌ذلک به حَسَبِ تکوین، جداً در طبقه‌‌ی خود عالی، و در ملکت خود قوی بوده باشد؛ چنین نفس، بیماران را شفا دهد، و اَشرار را بیمار گرداند، و طَبایعی را ویران و طَبایعی را استوار کند، و عناصر به اِطاعتِ او، اِستحاله شوند که آتش جز آتش(غیراز آتش)، و زمین جز زمین گردد، و به اِرادَت وی باران فرود آید و فراوانی روی نماید. 🔸️ چنان که خَسْف و وَبا پدید آید؛ یعنی زمین فرو ببرد و بیماری وَبا حادِث شود. همه ی این امور به حَسَبِ واجبِ عقلی است، یعنی به اِقتضای حُکمِ مُحکم برهان است. 📚 رساله‌‌ی سِرّ استجابت دعا/ ص۱٢الی۱٣ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔹سعی کنیم با ورع و تقوا و استغفار، رابطه میان خود و خدا را اصلاح کنیم تا همه‌ چیز دنیا و آخرت برای ما روبه‌راه شود. 📚در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۴ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه : همین ملکات ما، صور برزخی هستند، ما شب و روز داریم، خودمون رو می‌سازیم 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 تبلیغات و تبادل👇 @Mahdii233 مدیریت کانال (پیشنهادات و انتقادات):👇 @alfaghir_59 آی دی کانال:👇 @allame_hasanzadeh کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور
#پاسخ_به_سئوال_پیرامون_جهنم.m4a
14.44M
🍃پاسخ به سئوالی پیرامون چگونگی ورود بهشتی وجهنمی به جهنم...🍃 https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 📺ماجرای عجیب که بارها حضرت علامه بيان فرمودند 🎙علامه حسن زاده آملی ره https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
كسى كه حق را از خود در خود، به چشم حق بيند، اين عارف است✅ و آن كه حق را از خود در خود، به چشم خود بيند اين غير عارف است❗️ وآن كه حق را نه از خود و نه در خود مى‏بيند و انتظار مى‏برد كه در آخرت به چشم خود ببيند، اين جاهل است‼️ 📚ممدالهمم در شرح فصوص الحکم 💫علامه حسن زاده آملی (ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
چه برنامه ای شود امشب دست آقای یامین‌پور درد نکند بابت این انتخاب. یک استاد ماهر فلسفه و عرفان قرار است از استادش بگوید. عاشقان عرفان امشب مست و بی قرارند. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌾علامه حسن زاده( ره) خاموش باش تا گویا شوی. چشم ببند تا بینا شوی. رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمود: غضوا ابصارکم ترون العجائب. چشمهایتان را ببندید تا عجائب را ببینید. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
آیت الله بهجت رحمه الله علیه: 💠زهد، با داشتن دنیا منافات ندارد... میزان در زهد، دنیا داشتن یا نداشتن نیست؛ بلکه میزان دل بستن یا نبستن به دنیا است. دنیاپرستان را بنگرید که به چه دل بسته اند و بر سر چه با هم نزاع دارند؛ به دنیایی از کاغذ و مقوا و خانه عنکبوت!... https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌾علامه طباطبایی (ره): تقوا تنها از راه روزه و خودداری از شهوات، به دست می آید…چون کسی که خدا را در دعوتش به اجتناب از خوردن، نوشیدن و عمل جنسی که امری مباح است، اجابت می کند، قهراً دراجابت دعوت به اجتناب از گناهان و نافرمانی ها، شنوا تر و مطیع تر خواهد بود؛ این است معنای آن که فرمود: «لعلکم تتقون». https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
یک انتقال وجذبه ویک بیداری خوش وخواب وخلوت خوش، کار کتاب هاودرس وبحث ها را می کند و به آن مقام رسیدن مزه ولذت دارد. شرح اسفار ج سوم علامه حسن زاده آملی ( ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh