eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
20.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1هزار ویدیو
124 فایل
بایگانی سخنرانیهاومستندهاو کلیپ ها 👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبلیغات و تبادلات 👇 @alfaghir_59 @tablighat_allameh 🔴مدیر کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
✍حضرت علامه حسن زاده ی آملی: 🔸رسالت تفسیر انفسی قرآن کریم این است که در همین نشئه ما را با آن واقعیات آشنا کرده و پرده از چشمان ما کنار زند. برخلاف تفسیر آفاقی که آگاهی و اخبار از مغیبات را به آینده و به امتداد زمانی دیگری موکول می کند. 📚شرح انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احیای نفوس بشر 🎙علامه حسن زاده آملی •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
✍ابن عربی در اول فص محمدى صلى الله عليه و آله فصوص الحكم گويد : معرفه الانسان بنفسه مقدمه على معرفته بربه فان معرفته بربه نتيجه عن معرفته بنفسه لذلك قال عليه السلام من عرف نفسه فقد عرف ربه •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
بسم الله الرحمن الرحيم بدانكه قوه عمليه در نفس انسانيه كارفرماى بدن جسمانى است در رسيدن به اوج سعادت و كمال ناچار است كه مراتب چهار گانه را كه خواهيم شرح داد به سير و حركت معنويه عبور نموده تا از حضيض نقص حيوانيت به ذروه علياى انسانيت نائل و برخوردار شود : مرتبه اولى كه او را تجليه خوانند آنست كه نفس قوى و اعضاى بدن را به مراقبت كامله در تحت انقياد و اطاعت احكام شرع و نواميس الهيه وارد نموده كه اطاعت اوامر , و اجتناب از منهيات شرعيه را به نحو اكمل نمايد تا پاكى صورى و طهارت ظاهريه در بدن نمايان شود و در نفس هم رفته رفته خوى انقياد و ملكه تسليم براى اراده حق متحقق گردد و براى حصول اين مرتبه علم فقه بر طبق طريقه حقه جعفريه كافى و به نحو اكمل عهده دار اين امر است . ✍علامه حسن زاده آملی 📚 رساله انه الحق ص ۵۶ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
بسم الله الرحمن الرحيم بدانكه قوه عمليه در نفس انسانيه كارفرماى بدن جسمانى است در رسيدن به اوج سعا
. مرتبه ثانيه كه آن را تخليه نامند آنست كه نفس به مضار و مفاسد اجتماعى و انفرادى اخلاق رذيله و خويهاى پليد آگاهى يابد و به تدبر در عواقب وخيم آنها در دنيى و عقبى بر طبق دساتير مقرره در فن علم اخلاق آن صفات ناپسند را از خود دور و محو نمايد همچون كبر و حسد و حرص و شهوت و بدبينى به خلق و خودخواهى و باقى صفات رذيله كه در كتب اخلاق ثبت است و اين كار در معالجات روحانى و طب الهى همچون خوردن مسهلات و داروها است براى رفع اخلاط فاسده در معالجه جسمانى و طب طبيعى . ✍علامه حسن زاده آملی 📚رساله انه الحق ص ۵۶ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
. مرتبه ثانيه كه آن را تخليه نامند آنست كه نفس به مضار و مفاسد اجتماعى و انفرادى اخلاق رذيله و خو
. مرتبه ثالثه كه آنرا تحليه نامند آن بود كه پس از حصول تخليه و رفع موانع خود را به زيور اخلاق نيك و خويهاى پسنديده كه در نظام اجتماعى و فرد تأثير به سزا و عميق دارند آراسته كند و اين خود پاكيزگى باطن و طهارت معنويه است كه تا اين معنى حاصل و متحقق نشود آدمى در باطن آلوده و نجس خواهد بود هر چند كه ظاهر بدن محكوم به پاكى ظاهرى است و اين كار در طب روحى و معالجه نفس مانند خوردن غذا و استعمال دواى مقوى است كه براى توليد نيرو و قوت در بدن در طب جسمانى بكار مى برند . ✍علامه حسن زاده آملی 📚رساله انه الحق ص ۵۶ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
. مرتبه ثالثه كه آنرا تحليه نامند آن بود كه پس از حصول تخليه و رفع موانع خود را به زيور اخلاق نيك
. و پس از حصول و تحقق مراتب سه گانه فوق از بركت صفا و پاكى روح در نهاد آدمى جاذبه محبت به حضرت حق پيدا گردد كه توليد آن از مجذوب شدن قهرى است به عالم حقيقت و سرد شدن از عالم مجازى كه عرصه ناپايدار ممكناتست و رفته رفته محبت شدت نمايد و اشتغال و افروختگى در روح عيان گردد و از خود بيخود و بى خبر شود و اين مقام را كه مرتبه چهارم از كمال قوه عمليه است فناء گويند و مقام فناء فى الله سه درجه دارد : (( ادامه دارد. )) ✍علامه حسن زاده آملی 📚رساله انه الحق ص ۵۷ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
درجه اولى فناء در افعال است كه در نظر عارف سالك جمله مؤثرات و همه مبادى اثر و اسباب و علل از مجرد و مادى و قواى طبيعيه و اراديه بيهوده و بى اثر شود و مؤثرى غير از حق و نفوذ اراده و قدرت حق در كائنات نبيند و عوامل اين عالم را محو و ناچيز در حيطه قدرت نامتناهى الهى شهود نمايد و در اين حال يأس تمام از همه خلق و رجاء تام به حق پيدا شود و حقيقت آيه كريمه وَ ما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ به عين شهود بدون شائبه پندار و خيال عيان بيند و لسان حال او مترنم به مقال ذكر كريم لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه گردد و در اين مقام بزرگترين قدرتها و نيروهاى مقتدرترين سلاطين عالم امكان با قدرت و نيروى پشه ضعيف در نظر حقيقت بين او يكى شود , و اين درجه را گويند . درجه ثانيه فناء در صفات حق است , بيان اين مقام آنكه انواع مختلفه كائنات كه هر يك در حد خود تعينى و نامى دارند مانند ملك و فلك و انسان و حيوان و اشجار و معادن كه در نظر اهل حجاب به صورت كثرت و تعدد و غيريت متصور و مشهود هستند در نظر عارف الهى يكى شوند يعنى همه را از عرش اعلاى تجرد تا مركز خاك به صورت نگارستانى مشاهده نمايد كه در تمامت سقف و ديوار آن عكس علم و قدرت و حيات و رحمت و نقش و لطف و مهر و محبت الهى و عنايات يزدانى به قلم تجلى نگاشته و پرتو جمال و جلال حق بر آن افتاده است . در اين نظر بر و بحر و درياها و خشكيها , افلاك و خاك , عالى و دانى به هم متصل و پيوسته و يكى خواهند بود و همه با يك نغمه و به يك صداى موزون خبر از عظمت عالم ربوبى دهند و در اين مقام به حقيقت توحيد و كلمه طيبه لا اله الا الله متحقق شود يعنى همه صفات كمال را منحصر به حق داند و در غير حق ظل و عكس صفات كمال را پندارد و اين مقام را خوانند . درجه ثالثه مقام فناء در ذات است كه فناء در احديت گويند و در اين مقام همگى اسماء و صفات از صفات لطف همچون رحمن و رحيم و رازق و منعم , و صفات قهر مانند قهار و منتقم را مستهلك در غيب ذات احديت نمايد و به جز مشاهده ذات احديت هيچگونه تعينى در روح او باقى و منظور نماند حتى اختلاف مظاهر همچون جبرئيل و عزازيل و موسى و فرعون از چشم حقيقت بين صاحب اين مقام مرتفع شود مهر و خشم حق , بسط و قبض , عطا و منع وى , بهشت و دوزخ براى او يكى گردد صحت و مرض , فقر و غنى , عزت و ذلت برابر شود . در اين مرحله است كه شاعر عارف الهى نيك سروده كه گفت : گر وعده دوزخ است و يا خلد غم مدار بيرون نمى برند تو را از ديار دوست ✍علامه حسن زاده آملی 📚رساله انه الحق ص ۵۷ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
41.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈حتما ببینید👉 ماییم و رخ یار دل آرام و دگر هیچ ماراست همین حاصل ایام و دگر هیچ تصاویری دلنشین وبه یاد ماندنی از علامه ی ذوالفنون نادره دهر فخر شیعه حسن حسن زاده آملی اعلی الله مقامه الشریف 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره): https://t.me/allameh_hasanzade
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بوسه شیطان بر پیشانی انسان نعوذبالله 🔸یک انسانی چهل سال به ولگردی به هرزگی به ناشایست به دزدی به دغلی و اینها این انسان چهل سال هرزه گشته ، ول گشته چهل سال در او ریشه دوانده کم حرفی ست؟ ملکه شده برای او مگر میشود آنها را ریشه کن کرد کار آسان است مگر شیطان می آید پیشانی اش را می بوسد می گوید پدر مادرم فدای تو دیگر رستگار نخواهی شد جوانان ره طاعت امروز دیر است که فردا جوانی نیاید ز پیر 🎙علامه حسن زاده آملی •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔰 مکتب سلوکی علامه حسن زاده ▪️قسمت ششم: میان‌بر سلوک کار علمی، میان‌بر فضای سلوک است؛ به چند دلیل: 🔸 شما حقیقت را همان‌گونه که هست می‌یابید و با نقشه راه، دست به کار سلوک می‌شوید. 🔸 موقع ذکرگفتن، چشم و گوش‌تان باز است. 🔸 اگر شبهاتی پیش بیاید، دستِ سالک باز است و می‌داند چه خبر است. به همین دلیل معمولاً کسی که: ✔️کار علمی اساسی کرده باشد. ✔️و مرتکب گناه هم نشده باشد. ⬅️ شیطان به لحاظ علمی در او رخنه و نفوذ نمی‌کند. ❗️ تنها به لحاظ نفسانی در او نفوذ می‌کند. ⚠️ اما اگر کسی کار علمی نکرده باشد، شیطان به لحاظ علمی هم در او رخنه و رهزنی می‌کند. 🗂 جلسه۳۴۸ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#پاسخ به سئوال پیرامون راه تشخیص موانع وجودی برای ارتباط با انسان کامل.mp3
زمان: حجم: 17.94M
راه تشخیص موانع وجودی ما برای ارتباط با انسان کامل چیست؟! آیا تمثلات و اصوات و اشکال و احوالی که برای ما پیش می آید حق است یا باطل؟! 🔸پاسخ بسیاری از سئوالات شما در مسیر سلوک در این فایل وجود دارد لطفا با دقت گوش کنید •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7