🔴 حرمت تضعیف حکومت اسلام
مرحوم علامه طهرانی (قدس سره) معتقد بودند که هر چیزی که موجب تضعیف حکومت اسلام شود حرام است. در کتاب نور مجرد در شرح نصائح مرحوم علامه برای خطبا و مبلغین میفرماید:
«هفتم: حرمت تضعیف حکومت إسلام؛»
مىفرمودند: امروز پرچم إسلام به دست حضرت آیةالله خامنهاى مدّظلّهالعالى مىباشد و هر کس ایشان را تضعیف کند إسلام را تضعیف کرده است و بر همین أساس عمدهٔ سعى و تلاش دشمنان إسلام بر تضعیف ایشان و تضعیف مسألهٔ ولایت فقیه است.
وظیفهٔ ما این است که مسألهٔ ولایت فقیه را به طرز صحیح و متقن براى مردم بیان کرده و آنان را آگاه سازیم که تنها راه نجات و برطرف شدن مشکلات و رسیدن به رشد و تعالى، اجراى کامل دستورات إسلام است. و اگر نقص و مشکلى در جامعه وجود دارد منشأ آن ولایت فقیه و إسلام نیست، بلکه ریشه در نقشهها و دسیسههاى أجانب و دشمنان إسلام یا کوتاهى خود مسلمین دارد.
مىفرمودند: هر عملى که موجب تضعیف حکومت إسلام شود حرام است و انسان حقّ ندارد نقائص حکومت را بالاى منبر بگوید. اگر کسى از مسؤولین عمل خلافى انجام داد و بیان آن موجب تضعیف حکومت اسلام مىشود، بیان آن در منبر حرام است؛ و اگر کسى بگوید، با دشمنان إسلام در تضعیف إسلام و ولایت فقیه هم جهت شده است.
مىفرمودند: اگر عیب و ایرادى در نظام إسلامى مشاهده مىشود، باید به مصادر امور و کسانى که احتمال میرود بتوانند آن را برطرف سازند گوشزد نمود و حقّ ندارید آن عیب را پخش کنید.
بله، اگر مسألهاى خلاف شرع باشد و ممکن است مردم در أثر تبلیغات و هیاهو به آن مبتلا شده و از منهاج دین قویم منحرف شوند، مانند طرح استعمارى کاهش جمعیّت و وازکتومى و توبکتومى نمودن مردان و زنان و عقیم و نازا کردن آنان، مىتوان آن را در منبر بیان کرد و خلاف شرع بودن و عواقب وخیم و ناگوار آن را براى جامعهٔ مسلمین توضیح داد. ولى این معنى را نیز خوب باید تفهیم کرد که این مشکلات به حکومت إسلام برنمىگردد، بلکه در أثر سیاستها و توطئههاى شیطانى دشمنان إسلام است که چه بسا با واسطههاى متعدّد اجرا و پیاده مىشود، بگونهاى که در نزد بسیارى حتّى گمان نمىرود که این امر، از نقشههاى شوم و خانمان برانداز استعمار است.
مىفرمودند: اگر کسى در مجلسى حضور یافته باشد که در آن از نظام اسلامى بدگوئى مىشود، اگر میتواند دفاع کند واجب است دفاع نماید وگرنه نشستن در آن مجلس جائز نیست.
بر همین أساس مى فرمودند: در این زمان که پرچم إسلام به دست رهبر معظّم انقلاب حضرت آیهالله خامنهاى حفظهاللهتعالى بوده و ثقل رهبرى امّت اسلام بر دوش ایشان است و با وجود این همه مخالفین و دشمنانى که دارند، باید براى ایشان در منبرها دعا کرد. و علاوه بر آن در مظانّ استجابت دعا و در دل شبها که دعا مقرون به اجابت است براى ایشان دعا کنید تا خداى تعالى معظّمٌله را از خطرات ظاهریّه و باطنیّه و کید و مکر دشمنان و مخالفین مصون بدارد و ایشان بتوانند در سایهٔ عنایات و تأیید و نصرت پروردگار، حافظ أحکام إسلام باشند.»
📚 پرتویی از نور مجرد، ص۱۲۵
(برای اطلاع از تفصیل این مباحث، به کتاب آیتِنور و نورمجرد مراجعه کنید.)
🆔 @allame_tehrani
❓وظیفهٔ افراد در موارد اختلاف نظرهای سیاسی و اجتماعی با ولیفقیه
بدیهی است که افراد غیرمجتهد و غیرمتخصص حق اظهار نظر در هیچ مسألهای را ندارند و نیز روشن است که مجتهدین و متخصصین در موارد مختلفی با هم اختلاف نظر دارند. خود مرحوم علامه (قدس سره) نیز بر اساس اجتهاد و تشخیص خود در بسیاری از مسائل آراء و مبانی خاصی داشتند و همچون همهٔ مجتهدان در نقاطی نظر شریفشان با رهبر فقید انقلاب متفاوت بود. سؤال اینست که در این موارد وظیفه چیست؟ و اگر کسی در موردی تشخیصی غیر از تشخیص حاکم حکومت اسلام داشت، چه باید کرد؟
ایشان در پاسخ این سؤال میفرمایند:
« اگر یک ساختمان را به دست دو معمار یا دو مهندس بدهند که این ساختمان را بناء کنید، و آن دو مهندس و معمار در فنّ خودشان کاملاً متخصّص باشند که لازمهٔ تخصص هم استقلال فکرى است، اگر یکى از آنها نظریهاش مثلاً این است که این ساختمان در این موقعیّت و خصوصیّت باید شرقى ساخته بشود، دیگرى نظرش این است که بایستى جنوبى ساخته بشود؛ یا یکى نظریهاش این است که اطاقها سه متر و نیم ارتفاع داشته باشد، دیگرى مىگوید: باید حتماً دو متر و هشتاد سانت باشد، یکى عقیدهاش این است که من باب مثال پىها را حتماً باید از بتون آرمه بریزیم و دیگرى مىگوید نه کافى است که پىها را از همان شفتهها آهک بریزیم و بیش از این لازم نیست.
در این اختلاف نظرها یا اینکه با همدیگر مىنشینند مشورت مىکنند و توافق حاصل مىشود، یعنى یکى از آنها دیگرى را قانع مىکند و با کم و زیاد کردن نقطه نظرها بالأخره روى نظریّهٔ هر دو نفر این نقشه ساختمان امضاء مىشود، یا اینکه نه؛ آنها حاضر نمىشوند که با توافق یکدیگر این ساختمان بنا شود؛ چون هر دو نفر از آنها یا یک نفر از آنها مستقلّ برأى است؛ و حاضر نیست به هیچ وجه از نظر خودش تجاوز کند.
در اینجا اگر بنا شود ساختمان را بدست یکى از آنها بدهند که بنظر او ساخته شود؛ و بالأخره او مهندس و معمار این ساختمان باشد، مىخواهیم ببینیم وظیفهٔ آن معمار یا مهندس دیگر چیست؟ او هم أهل خدمت است و مىخواهد کار بکند؛ و در این ساختمان عامل مؤثّرى باشد؛ و بالأخره تشریک مساعى کند. من باب مثال ساختمان یک محلّ مقدّسى است یک مسجد است و مىخواهد کار بکند؛ وظیفهٔ او چیست؟
یک وقت این معمار دوّم تابع آن معمار اوّلى مىشود در تمام آراء که هر چه تو در این نقشه امضاء کردى، من هم امضاء مىکنم که این کار مسلّماً کار غلطى است. زیرا بنا بفرض دوّمى هم در این امر متخصّص است، و نسبت به نقشهٔ اوّلى اشکال دارد، آن هم اشکال فنّى، و نمیتواند از نقطه نظر فکر امضاء کند؛ که اگر امضا کند، خیانت کرده است؛ براى اینکه ممکن است فردا این ساختمان فروبریزد؛ یا براى زلزله استحکامات لازمه پیشبینى نشده باشد، یا هوا به اندازهٔ کافى براى مدعوّین و حاضرین نباشد؛ و افرادى خفه شوند، و یا گازکشىاش درست نباشد، برقکشىاش کامل نباشد، و حریق اتّفاق بیفتد. امضاء او یعنى امضاء همهٔ خطرات.
بنابراین در موضوعات تخصّصى تبعیّت در رأى و فکر از دیگرى، صد در صد غلط است. هر گونه تخصّصى مىخواهد باشد، یعنى انسان بعد از اینکه خودش صاحب نظر شد دیگر نمىتواند با بصیرتى که پیدا کرده، تابع رأى دیگرى باشد. بنابراین اگر این معمار طرحهاى معمار دیگر را قبول و امضا کند بداعى اینکه مثل نام از جمله معمارین خارج نشود؛ یا ما هم در ردیف معمارین و افراد سرشناس باشیم و أمثال اینها، او خیانت کرده است، پس وظیفه عملى او چیست؟
اینجا به دو نحوه مىتواند عمل کند: یکى اینکه بگوید: حالا که او در فکر خودش مستقلّ شد، و این ساختمان بدست او افتاد؟ ما چرا عقب بمانیم؟ چه و چه؟ و شروع مىکند به خرابى و فساد؛ در موقع عمل پىها را بَد مىکَنَد و به بنّا و عمله دستور مىدهد آجرها را خوب کار نگذارند. ملاتها را خوب نریزند، خلاصه دسیسه مىکند، رشوه مىدهد؛ به سیمکشها مىگوید سر سیمها را نبندند و ... این هم که معلوم است که خیانت است. نحوهٔ دیگر آن است که مىگوید: حالا که من الآن آن نظریّاتم در این خصوص مورد قبول واقع نشد؛ به آن مقدارى که قدرت دارم از کمک به این ساختمان مقدّس خوددارى نکنم؛ من هم مانند یکى از عاملین دیگر مأمور براى عمل و اجراء و تصحیح مىشوم؛ لذا با اینکه خودش مهندس است، مىآید مانند یک بنّا به کارگرها سر مىزند؛ به سیم کش ها سر مىزند؛ به عملهها سفارش مىکند: آقاجان آجرها را خوب کار بگذارید؛ محکم کارى کنید! اینجا مسجد است، روى سر مردم فرو نیاید، و خلاصه مشغول کار مىشود اما بدون اینکه در کادر هدایت و نقشه اساسى، دخالتى داشته باشد.
این بهترین کار پسندیده است که در صورتى که از نیروى فکرى او استفاده نشده، عملاً نسبت به پایدارى این ساختمان و برقرارى آن حتى الإمکان کوشش کند، و تمام مساعى جمیلهٔ خود را ابراز نماید...
⬇️ ادامـــه در پست بعدی ⬇️
🆔 @allame_tehrani
↩️ ادامـــهٔ «پست قبل» ⬇️
در هر یک از رشتههاى تخصّصى مطلب از این قرار است بدون استثناء اجتهاد هم همین است. کسی که مجتهد مىشود، مجتهد مطلق، او در امور دینى ذى رأى و ذى نظر مىشود، و به هیچ وجه انسان نمیتواند مجتهد را از رأیش برگرداند مگر اینکه برود بنشیند با او مباحثه کند که جان من این رأیى که شما دادید بر اساس این مقدّمه، و این روایت، و این دلالت، و اصل بوده است و مثلاً این روایت ضعیفالسّند است، بدلیل اینکه راوى آن را کشّى و نجاشى تضعیف کردهاند و متأخّرین هم او را تقویت نکردهاند، پس روایت ضعیفالسّند فلهذا این فتواى شما صحیح نیست.
و در این صورت یا قبول مىکند و یا مىآید و با انسان مباحثه مىکند که آقا شما که مىگوئید اینطور و اینطور، حرف شما به این دلیل غلط است. شما این معنى را که از این آیه استفاده کردهاید؛ و مىگوئید: دلالتش این است، صحیح نیست؛ چون آیه چنین دلالتى ندارد، بلکه دلالت آیه چیز دیگرى است، و شما اینطور خیال کردهاید. خوب انسان هم مىبیند راست مىگوید؛ و انسان اشتباه کرده است...
امّا مجتهد بدون اینکه کسى او را قانع کند و بگوید که: در این فتوى اشتباه کردى، از رأى خودش برگردد و تابع مجتهد دیگر بشود جایز نیست، بلکه باید اجتهاد یعنى تخصّص، و تخصّص یعنى بصیرت وجدانى و علم وجدانى، و نور باطنى بر اینکه مطلب از این قرار است. چراغ روشن است. و انسان با دو چشم هم مىبیند که الآن چنین است. آن وقت انسان چشمش را به هم بگذارد و بگوید چنین نیست چون فلان کس چنان گفته است؛ این غلط است. این مىشود تقلید نسبت به شخص متخصّص و به هم گذاشتن چشم نسبت به شخص بینا و فلهذا مىبینم که در اجازهٔ اجتهادى که فقها به شاگردانشان مىدهند مىنویسند: و یحرم الله علیه التّقلید: یعنى دیگر از این به بعد تقلید بر او حرام است.
شخصى که به مرحلهٔ اجتهاد برسد، نه اینکه جایز است اجتهاد کند، بلکه دیگر نمىتواند تقلید بکند، تقلید حرام است... مجتهد هم نمىتواند تابع رأى دیگرى بشود. این راجع به مسائل کلّى اجتهاد.
امّا راجع به حکومت اسلام، گفتیم که: حاکم اسلام واحد است و نمىشود در سیطرهٔ اسلام دو تا حاکم باشد. وقتى یکى از مجتهدین حاکم شد حکمش بر تمام افراد مسلمان و حتّى بر مجتهدین دیگر و حتى بر افرادى که از حاکم أعلماند نافذ است. خداوند به جهت حفظ مصالح نظام حکم او را حجّیّت داده است. حالا باید دید وظیفهٔ مجتهدین دیگر چیست؟
مجتهدین دیگر در عبادات و معاملات و حجّ و هر چیزى که راجع به امور شخصى است نمىتوانند از آن حاکم تقلید کنند، زیرا این امور تقلیدى نیست؛ و تقلید بر مجتهد حرام است، امّا در امور ولائى که راجع به حکومت است، و شرع مقدّس اسلام اختیار آن را به دست حاکم داده است، بر همه مجتهدین واجب است تابع باشند، و هر چه او گفت عمل کنند. در امر جنگ در امر صلح، در اخذ مالیاتها، در خراب کردن خیابانها، در ترکیب امور ادارات، در قوانین راهنمائى، در نماز عید فطر و قربان، و تعیین روز عید فطر و روز عید قربان، و حکم بدخول شهر و رؤیت هلال و أمثال ذلک که مسائل اجتماعى یکى دو تا نیست الى ما شاء الله بسیار است که اینها باید در جامعهٔ اسلام یک حکم داشته باشد، و هیچ حقّ خلاف ندارد؛ مگر انسان علم به خلاف داشته باشد.»
📚 پرتویی از نورمجرد، ص۱۲۶
(برای اطلاع از تفصیل این مباحث، به کتاب آیتِنور و نورمجرد مراجعه کنید.)
🆔 @allame_tehrani
🔴 ضرورت هجرت به دارالاسلام و حرمت اولیهٔ توطن در دارالکفر
📚 پرتویی از نورمجرد، ص۱۱۹
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 @allame_tehrani
ویژه_نامه_پرتویی_از_نور_مجرد_20230208_024538.pdf
38.79M
📖 ویژهنامهٔ «پرتویی از نور مجرد»
۱. نامهٔ مقام معظّم رهبری در رحلت علامه آیةالله حسینی طهرانی
۲. متن پیام حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی
۳. آیتی از نور؛ نگاهى گذرا به زندگانى مرحوم حضرت علّامه طهرانی
۴. مزد اگر میطلبی طاعت استاد ببر؛ اساتید و مراودین سلوکی علّامه طهرانی
۵. ستارگان علم و فضیلت؛ اساتید علمی علّامه طهرانی
۶. سید الطائفتین؛ حضرت علامه در نگاه دیگران
۷. سری که عشق ندارد…؛ وصیتهائی به طالبان علوم دینی
۸. مهربانتر از برادر؛ ارتباط آیتالله شهید مطهری با علامه طهرانی
۹. طلب گوهر وصل؛ خاطرهای منتشرنشده از حضرت آیتالله شیخ عبدالقائم شوشتری
۱۰. راه تولای حسین است و بس؛ سیرهٔ حضرت علامه در عزاداری
۱۱. نفحات نفس یار؛ نکتههایی از علامه طهرانی
۱۲. از اندیشۀ حکومت اسلامی تا تحقق آن
- دیدگاههای علامه طهرانی در باب حکومت اسلامی
- بیانات علامه طهرانی در تجلیل از رهبر فقید انقلاب در خطبهٔ عید فطر
- نامه به مرحوم آیتالله میلانی
- علامه طهرانی و طرح تشکیلات تحلیفی
- تلاش برای نجات جان رهبری نهضت
۱۳. زلال معرفت؛ پاسخ به پنج شبهه
۱۴. یوم علی آل الرسول عظیم؛ رحلت و مراثی
۱۵. راه پرواز به آسمان؛ معرفی آثار علامه طهرانی
🆔 @allame_tehrani
فعالیتهای سیاسی مرحوم علامه طهرانی - نورمجرد۳.pdf
18.02M
🔰فـعّـالـیّـتهـای سـیـاسـی مرحوم علّامه طهرانی (قدّس سرّه)
یکی از ابعاد مهمّ و گسترده و امتیازات خاصّ حيات مرحوم علّامه طهرانی فعّالیّتهای سیاسیاجتماعی ایشان بود. توجّه به مشکلات جوامع اسلامی و غیرت دینی و حسّاسیّت نسبت به تسلّط کفّار بر مسلمانان و برنامهریزی و تلاش عملی برای مقابله با این امور و تشکیل حکومت اسلام از مهمترین دغدغههای ایشان در طول عمر شریفشان بود.
📚 نورمجرّد، ج۳، ص ۱۴۱ تا ۲۴۲
(به همراه فهرست تفصیلی مباحث)
🆔 @allame_tehrani
🕌 اهمیت زیارت امام رضا علیهالسلام در ۲۳ ذیالقعده
روز بیست و سوم این ماه به قولی شهادت امام رضا علیهالسلام است و مرحوم سیّد رضواناللهتعالیعلیه در إقبال میفرمایند: در برخی از تألیفات أصحاب دیدهاند که زیارت امام رضا علیهالسلام در روز بیست و سوم از نزدیک و دور مستحبّ است.
خوب است آنهائی که نزدیکند از نزدیک و آنهائی که در مشهد نیستند از دور زیارت کنند. آقا رضواناللهتعالیعلیه مقیّد بودند زیارت روز بیست و سوم ماه ذیالقعده ترک نشود.
📚 «گلشن احباب» ج۲، ص۱۸۴
@Nooremojarrad_com
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️«یاد دیدار شما»❤️
🎙با صدای «حاج علی ملائکه»
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 خصوصیات ویژهٔ امام رضا
(علیه آلاف التحیة و الثناء)
🎙آیتالله جوادی آملی
🆔 @allame_tehrani
MirzaMohamadi_Sh8_ramazan98.mp3
5.53M
🕊🕌 قربون کبوترای حرمت...
🎙حجتالاسلام میرزامحمدی
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 بر امام مهربان خود پناه آوردهام
🎙حاج فیروز زیرککار
📌کلیپ کامل در لینک زیر:👇
B2n.ir/emame_mehraban
🆔 @allame_tehrani
🕋 کعبهٔ ظاهر و کعبهٔ باطن 🕌
زیارت حضرت امام هشتم برای شیعیان خُلَّص و عارفان به مقام و منزلت و حقّ او، ثواب هزار و یا هزار هزار حجّ بر آن مترتّب است. و أبداً جای استبعاد نیست؛ زیرا حیات کعبه به ولایت است. بنابراین ولایت محور است و کانون، و کعبه در حکم محیط پرگار است. نمیبینی چگونه مردم دور کعبهای که علیّ در آن متولّد شده است دور میزنند و طواف میکنند و خواهی نخواهی طوعاً أو کرهاً ناچارند تسلیم آن حقیقت و واقعیّت شوند؟!
همۀ مسلمین چه شیعه و چه عامّه بر سر سفرۀ آنحضرت نشستهاند، چرا که بقدری گسترده است که در برابرش سفرۀ دگری متصوَّر نیست. بلکه همۀ عالم از برکات وجودی و از ولایت تکوینیّه و وجودیّۀ آنحضرت متمتّعاند. در اینصورت مبادا استبعاد کنی که چطور میشود ثواب یک زیارت حضرت امام رضا علیهالسّلام عارِفًا بِحَقِّه، معادل با ثواب هزار هزار حجّ باشد؟!
آنجا کعبۀ ظاهر است و اینجا کعبۀ باطن. آنجا تکلیف است و اینجا محبّت. آنجا جسم است و اینجا جان.
✍ حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
📚 روح مجرد، ص۲۵۶
🆔 @allame_tehrani
🕌 زیارت مخصوصهٔ امام رضا علیهالسلام در روز ۲۳ ذیالقعده
- برای روز بیست و سوم ذیالقعده هر کسی از اولیاء، از هر نقطۀ دنیا خود را به مشهد میرساند.
- برای زیارت امام رضا علیهالسلام، در این روز اگر از آن نقطۀ کرۀ زمین، روی یخ، به صورت سینهخیز، انسان به مشهد بیاید، کار زیادی نکرده است.
- افرادی که در سایر بلاد هستند برای این زیارت مخصوصه به مشهد مشرف شوند ولو به اندازهٔ یک سلام.
▪️حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
🆔 @allame_tehrani
🕌 اهمیت زیارت امام رضا علیهالسلام
در ۲۳ ذیالقعده
برای زیارت امام رضا علیهالسلام اگر انسان از آن نقطۀ کرۀ زمین روی یخ سینهخیز به مشهد بیاید، کار زیادی نکرده است.
▪️حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
🆔 @allame_tehrani
🕌 زیارت امام رضا علیهالسلام اصل شریعت است
عارف کامل مرحوم علّامه طهرانی (رحمةاللهعلیه) میفرمودند:
زیارت امام رضا علیهالسلام اصل و اساس شریعت است و همهٔ احکام و تکالیف به ولایت ایشان برمىگردد و حرم امام رضا علیهالسلام بعنوان مأمن و ملجأ و پناهگاه و کهف همهٔ شیعیان دنیا مطرح است و همه باید به اینجا بیایند و بار خود را در اینجا فرود آورند و دین خود را بدینجا عرضه بدارند و از اینجا سیراب شوند و به اوطان خود بازگردند.
💬 به نقل از یکی از شاگردان
🆔 @allame_tehrani
#راهنمای_جستجو
🔰فهرستی از برخی مطالب کانال
دربـارهٔ امـام رضـا علیهآلافالتحیةوالثناء
🔑 ولایت امام رضا علیهالسلام کلید بهشت است
🕌 اجابت خواسته و پذیرایی امام رضا علیهالسلام از علّامه طهرانی
🕌 آثار نگاه به گنبد حرم امام رضا علیهالسلام
🕌 امام رضا علیهالسلام حجّ أغنیاست
❤️ جاىجاى زمين و خاک مشهد بوسيدن دارد
💬 جريان نماز آيةالله ميرزا حبيبالله خراسانى به سمت حضرت امامرضا عليهالسّلام
💫 خاک پاى زوّار حرم بوسيدن دارد
💬 حکایتی از علامه طهرانی راجع به ارادت به امام رضا علیهالسلام
⚡️جذبه و عنایت خاصّهٔ امام رضا علیهالسلام به علامه طهرانی (رضواناللهعلیه)
💠 اثر زیارت قبور ائمّه علیهمالسلام
🕌 بر آستان جانان
🔰 بیانی ناب از علامه طهرانی دربارهٔ زیارت معصومین علیهمالسلام
🕌 تشرّف مرحوم حاج سید هاشم حدّاد به زیارت حرم امام رضا علیهالسلام
🔸انسان در مقابل ائمه نباید از خود نظر و ارادهای داشته باشد
🔹عبد محض و تسليم صرف در مقابل أهلبيت عليهمالسّلام
❤️ محبت به ائمه در طول محبت به خداوند است
🔹مكاشفات و كرامات دلالت بر كمال سالک ندارد
🕌«امام رضا علیهالسلام؛ قرّةأعینالمؤمنین»
🔆 توسل به امام رضا علیهالسلام
❤️«یاد دیدار شما»❤️
🕌 بر امام مهربان خود پناه آوردهام
🕌 خصوصیات ویژهٔ امام رضا
(علیه آلاف التحیة و الثناء)
🌷خدای مهربانیهاست سلطانی که من دارم
🌸 رزق در بینالطلوعین است، بین طوس و قم 🌸
🕊🕌 قربون کبوترای حرمت...
🕌 سیرۀ علّامه طهرانی در زیارت مشهد مقدّس
🕌 برکات و کرامات مشهد امام رضا علیهالسلام
🕌 بركات و كرامات مشهد امام رضا عليهالسّلام پيوسته متّصل است
💎 وجود خود امام بزرگترین معجزهٔ الهی است
🔸اوليای خدا، اسماء كلّيّۀ الهيّه هستند و كار خلاف نمیكنند
🔹معنی ولايت، عبوديّت صرفه و محو و نيست شدن در ذات خداست
💫 ولايت ولیّ خدا مقامی است رفيع كه انديشه را بدان راه نيست
🔰علل عدم استجابت بعضی از دعاهای غالب مردم
💬 كلام حدّاد: حاجات مردم غالباً امور مادّی است؛ همه میگويند: وصلهای به وصلههای لباس ما اضافه كن!
📜 حدیث امام رضا علیهالسلام راجع به شرایط امام
💬 حکایتی از علامه طهرانی راجع به ارادت به امام رضا علیهالسلام
🔰علّت اشتهار امام رضا به امام غریب
🔰علّت اشتهار امام رضا به « غَوْثُ هَذِهِ الاُْمّةِ وَ غِياثُها»
🕌 اهمیت زیارت امام رضا علیهالسلام در ۲۳ ذیالقعده
🕋 کعبهٔ ظاهر و کعبهٔ باطن 🕌
🕌 زیارت مخصوصهٔ امام رضا علیهالسلام در روز ۲۳ ذیالقعده
🕌 اهمیت زیارت امام رضا علیهالسلام
در ۲۳ ذیالقعده
🕌 زیارت امام رضا علیهالسلام اصل شریعت است
😭 هوای این روزای من هوای مشهده...
🕊 کبوتر دلم آقا دوباره پر زده...
📜 صلوات خاصهٔ امام رضا علیهالسلام
📜 زیارت «هفت حدیث»
📍برخی مطالب دیگر:👇
eitaa.com/ezdevaje_elahi/3124
🆔 @allame_tehrani
202030_1185404452.mp3
6.24M
😭 هوای این روزای من هوای مشهده...
🕊 کبوتر دلم آقا دوباره پر زده...
✅ بسیار دلنشین - حتماً بشنوید.
🎙کربلایی رضا شیخی
@Maddahionlin
#روز_زیارتی
#مشهد #حرم #زیارت
#امام_رضا_علیه_السلام
#دلتنگ_امام_رضا #دلتنگ_حرم
🆔 @allame_tehrani
صلوات خاصهٔ امام رضا علیهالسلام.mp3
930.5K
📜 صلوات خاصهٔ امام رضا علیهالسلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ.
🆔 @allame_tehrani
Ziyarat_Haft_Hadith_32kbps.mp3
3.31M
📜 زیارت «هفت حدیث»
🗓 ۲۳ ذیالقعده؛ #روز_زیارتی مخصوص #امام_رضا علیهالسلام
🌐 متن و ترجمه + صوت زیارت
🆔 @allame_tehrani
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 دحوالأرض - گسترش زمین
🎙آیتالله شجاعی (رحمةاللهعلیه)
@shojaee_org
www.shojaee.org
🆔 @allame_tehrani
🔰اعمال روز دحوالأرض
📚 «مفاتیح الجنان»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌍 دحوالأرض
🔰اعمال دحوالأرض در بیان مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
📜 دعای روز دحوالأرض
@Nooremojarrad_com
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 افتادگی آموز اگر طالب فیضی!
🎙حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
همیشه مرحوم علامه والد میفرمود: مبادا سالکین راه خدا یک وقت کسی را در طریق ببینند که اهل معصیت هست بعد بگویند که: من از او بالاتر هستم، چون من آن معصیت را نمیکنم؛ از کجا که او تائب بشود و تو عاقبت بخیر نشوی! چه تضمینی دارد؟ چه تضمینی است که ما همه عاقبت بخیر بشویم؟
🆔 @allame_tehrani
🔹مسافر راه خدا نباید خودش را برتر از دیگران ببیند
🔸در یک جمع، کسی به خدا نزدیکتر است که خودش را از همه کوچکتر ببیند
🔹تا سالک از خود نگذرد به خدا نمیرسد
🔸نباید خودمان را بالاتر ببینیم
🆔 @allame_tehrani