👈نخستین مرحله تزكیه نفس از منظر حضرت علامه حسن زاده آملی
✳️براى طهارت باطن، نخست باید دوام طهارت ظاهرى را حفظ كرد و طهارت بدن را مراعات نمود، اعضاء و جوارح ظاهرى را باید كنترل نمود. زبان آفت بدى است، انسان باید سعى كند چانه اش را با عقل بگرداند! همانطور كه دهان گاه مجراى غذاى آلوده به معده است همین دهان و زبان، مجراى غذاى آلوده به جان نیز هست. باید این نهال وجود را كه رو به رشد و كمال است، مواظبت كرد، از همنشین بد پرهیز نمود. این دقت هاى ظاهرى كم كم باطن را هم طاهر مى كند. انسان اگر كمى در این نظام دقت كند، مى بیند كه در این دار هستى، هیچ چیز غلط نمى كند. حتى حیوانات هم در كار و وظیفه خود خیانت نمى كنند.
اینها درس است براى ما از آن طرف هم داریم كه (( من جاهد فینا لنهدینهم سبلنا )) باید در این امور دقت كرد تا كم كم طهارت باطن هم پیدا شود..
⬅️(منبع: در محضر استاد، ص ۳۴)
⬅️حضرت علامه حسن زاده آملي حفظه الله
⭕️تولدی دوباره
🖤 @tarrk_gonah✅
نشر دهید
#روش_جدید_پاک_کردن_گناه❗️
🍃آیت الله سید علی قاضی : خوشحال کردن انسان محزون چه با بذل مال ، چه با سخن نیکو ، چه با کنار او نشستن ، گناهان را پاک می کند.
⭕کانال تولدی دوباره
@tarrk_gonah✅
❒✨ نقل است که روزی «معاویه» برای نماز در مسجد آماده میشد. به خیل عظیم جمعیتی که آماده اقتدا به او بودند نگاهی از سر غرور انداخت.
❒✨ عمروعاص» که در نزدیکی او ایستاده بود، در گوشش نجوا کرد که: بیدلیل مغرور نشو! اینها اگر عقل داشتند به جماعت تو نمیآمدند و «علی» را انتخاب میکردند. معاویه» برافروخت. «عمروعاص» قول داد که حماقت نمازگزاران را ثابت میکند.
پس از نماز، بر منبر رفت و در پایان سخنرانی گفت: از رسول خدا شنیدم که هر کس نوک زبان خود را به نوک بینیاش برساند، خدا بهشت را بر او واجب مینماید و بلافاصله مشاهدهکرد که همه تلاش میکنند نوک زبانِشان را به نوک بینیِشان برسانند تا ببینند بهشتیاند یا جهنمی؟
عمروعاص» خواست در کنار منبر حماقت جمعیت را به «معاویه» نشان دهد، دید معاویه عبایش را بر سر کشیده و دارد خود را آزمایش میکند و سعی میکند کسی متوجه تلاش ناموفقش برای رساندن نوک زبان به نوک بینی نشود.
✨ از منبر پایین آمد در گوش «معاویه» نجوا کرد: این جماعت احمق خلیفه احمقی چون تو میخواهند. ""علی""برای این جماعت حیف است...
⭕کانال تولدی دوباره
⭕کانال تولدی دوباره
http://eitaa.com/joinchat/2678063114Cab9a0e3512
http://eitaa.com/joinchat/2678063114Cab9a0e3512
👈علم وعمل بذر سعادت وشقاوت اند وانسان زرع ،زارع و مزرعه ي خودش است كه فرمودند "المعرفة بذر المشاهده" و" العمل الصالح غرس النعيم " لذا هر انساني خزاين سعي واعمال خود و مجموعه ي نيات و كردار و مهمان سفره ي خويشتن است .
✳️علم آب حيات است و وعاي قلب را حد محدود نيست ، وهرچه مظروف او كه آب حيات است در او ريخته شود وسعت او بيش تر ميشود وطعام انسان من حيث هو انسان همان است كه انسان ساز است ، لذا امام فرمود كه طعام انساني علم است ، وعلم و عمل بهشت اند اگر ملكوتي باشند ، واگر ريشه ي آن ها از دنيا باشد دورخ اند فتدبر!
⬅️منبع : شرح انسان كامل از ديدگاه نهج البلاغه
⬅️حضرت علامه حسن زاده آملي حفظه الله
⬅️شارح : استاد صمدي املي حفظه الله
⭕️کانال تولدی دوباره
🖤 @tarrk_gonah✅
اه اونقدر قرب دارد یا بر نمیدارد.mp3
3.79M
👈آه اونقدر قرب داره یا بر نمیداره
🔶حضرت استاد صمدی حفظه الله
⭕️کانال تولدی دوباره
🖤 @tarrk_gonah✅
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:
هرکس قصد دارد که به دین تمسک جوید و بعد از من سوار کشتی نجات شود باید به علی بن ابی طالب اقتداء و دشمنان او را دشمن و دوستان او را دوست دارد زیرا علی (علیه السلام) وصی و جانشین من است در حیات من و بعد از وفات من و امام هر مسلم و امیر هر مؤمن است ، امر و نهی او امر و نهی من ، پیرو او پیرو من و یاری کننده ی او یاری کننده ی من است.
📖فرائدالمسلمین
@tarrk_gonah✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جمله_ای_بسیارعالی_آقا
دنبال زرق و برق دنیا دویدن و تجملاتی بودن و درآمد بیشتر بودن نباشین و تو این مسابقه وارد نشین
⭕کانال تولدی دوباره
@tarrk_gonah✅
علامه حسن زاده آملی روحی فداه :
استاد عزيزم (سید مهدی قاضی )در علوم غريبه (رضوان الله عليه) فرموده است:
«يا حىّ يا قيّوم» به مجموع ارواح اجسام اسم شخص رو به قبله بر هيئت محتضر خوانده شود، آنچه خواهد به او نمايند.
- و فرمود-:
اين دستور را به يكى از آشنايانم كه عقيم بود داده ام، بعد از انجام دادن آن، در شب خواب ديد كه شمشيرى طويل و عريض در پيش او نهادند و به او تفهيم كردند كه اگر با ما سر جنگ دارى، اين شمشير.
هزار و يك كلمه، ج۳، ص: ۳۹۲📚
⭕ کانال تولدی دوباره
@tarrk_gonah✅